СТЕНОГРАМА
засідання Комітету Верховної Ради України з питань зовнішньої політики та міжпарламентського співробітництва
19 березня 2025 року
Веде засідання голова комітету МЕРЕЖКО О.О.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Добрий день, шановні колеги, радий вас бачити, ми починаємо засідання нашого комітету. Будь ласка, колеги, подивіться на порядок денний, чи будуть у вас якісь пропозиції до порядку денного. Будь ласка, висловлюйтеся. Оскільки не бачу, то давайте голосувати за порядок денний.
А, перекличку, вибачте. Колеги, хто присутній?
МОСОЛОВ Ю.О. Мережко?
ГОЛОВУЮЧИЙ. Є.
МОСОЛОВ Ю.О. Немиря? Поки нема.
Бардіна? Поки нема. Марина Олегівна?
Копиленко?
КОПИЛЕНКО О.Л. Є.
МОСОЛОВ Ю.О. Пушкаренко? Нема поки.
Безугла?
БЕЗУГЛА М.В. Є.
МОСОЛОВ Ю.О. Дякую, Мар'яна Володимирівна.
Геращенко? Поки немає зв'язку.
Іонова?
ІОНОВА М.М. Я – є.
МОСОЛОВ Ю.О. Дякую.
Кривошеєв?
КРИВОШЕЄВ І.С. Присутній.
МОСОЛОВ Ю.О. Локтіонова?
ЛОКТІОНОВА Н.В. Є.
МОСОЛОВ Ю.О. Руденко?
РУДЕНКО О.С. Є.
МОСОЛОВ Ю.О. Шараськін?
ШАРАСЬКІН А.А. Усім доброго. Присутній.
МОСОЛОВ Ю.О. Юраш? Поки нема.
Ясько? Нема поки.
8 членів комітету присутні.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, колеги. Переходимо тоді до голосування. Хто за те, щоб підтримати порядок денний?
МОСОЛОВ Ю.О. Мережко?
ГОЛОВУЮЧИЙ. За.
МОСОЛОВ Ю.О. Копиленко?
КОПИЛЕНКО О.Л. За.
МОСОЛОВ Ю.О. Безугла?
БЕЗУГЛА М.В. Безугла – за.
МОСОЛОВ Ю.О. Іонова?
ІОНОВА М.М. За.
МОСОЛОВ Ю.О. Кривошеєв? Ігор Сергійович?
Локтіонова?
ЛОКТІОНОВА Н.В. За.
МОСОЛОВ Ю.О. Руденко?
РУДЕНКО О.С. За.
МОСОЛОВ Ю.О. Шараськін?
ШАРАСЬКІН А.А. Підтримую.
МОСОЛОВ Ю.О. Кривошеєв?
КРИВОШЕЄВ І.С. Підтримую.
МОСОЛОВ Ю.О. Дякую.
8 – за.
Андрій Андрійович!
ШАРАСЬКІН А.А. Затверджений порядок денний.
БАРДІНА М.О. Колеги, Бардіна є. Бардіна теж – за порядок денний.
Перепрошую, пане Андрію.
МОСОЛОВ Ю.О. Дякую.
9 – за.
ШАРАСЬКІН А.А. Затверджено одноголосно.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, колеги.
Можемо переходити до розгляду питань порядку денного. Перше питання на порядку денному – це про проект Закону про ратифікацію Поправки до Монреальського протоколу про речовини, що руйнують озоновий шар.
Я хочу нагадати, що ми обговорили доволі ґрунтовно це питання на минулому засіданні, просто не вистачило кворуму. Тому ми можемо прийняти рішення з огляду на все, що було сказано, якщо немає якихось додаткових питань з боку колег.
А, міністр є. Якщо у колег є якісь питання, то можна задати, поставити запитання пані Гринчук Світлані Василівні, міністерці захисту довкілля та природних ресурсів України. Якщо немає, то тоді можемо…
КОПИЛЕНКО О.Л. Є питання, Олександр Олександрович.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка.
КОПИЛЕНКО О.Л. Є питання до пані міністра, все-таки буду традиціоналістом, по зверненнях. Я просив би все-таки відповідати на листи народних депутатів. Я двічі вам писав з різних сюжетів, відповіді так і не отримав. Тому занотуйте собі, будь ласка. Спасибі.
ГРИНЧУК С.В. Дуже дякую. Я перегляну обов'язково, ми намагаємося відповідати завжди вчасно і ґрунтовно.
КОПИЛЕНКО О.Л. На жаль, нічого не було. Але я розумію, що відповіді народним депутатам – це якась така обтяжлива і зайва проблема для органів виконавчої влади, але бувають різні сюжети, в тому числі і такі, як зустрічі на комітетах: можна голосувати – за, можна – проти. Спасибі.
ГРИНЧУК С.В. Перепрошую, Олександре Любимовичу. Я підніму звернення, але ми намагаємося на всі відповідати вчасно і по суті. Але ще раз зверну увагу і особисто вам тоді…
КОПИЛЕНКО О.Л. Спасибі. Олександре Олександровичу, вибачте, що у нас вийшов такий діалог. Скажу словами класика: "Без надії сподіваюся!"
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.
ГРИНЧУК С.В. Олександре Олександровичу, але, якщо дозволите, буквально декілька слів щодо проекту Закону.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Давайте, будь ласка.
ГРИНЧУК С.В. Знаю, що вже ґрунтовно розглядали на минулому засіданні. І ще раз хотіла би попросити вас і членів комітету все-таки підтримати даний законопроект, тому що дійсно там виникає багато питань щодо того, як ми будемо переходити на нові речовини. Але справа тут в першу чергу в тому, що, на щоб хотіла наголосити увагу. Що до 29-го року ми повністю вкладаємося в квоту, нам непотрібно буде якісь додаткові заходи. Їх потрібно, звичайно, робити на шляху до кінцевої мети. Але ми повинні розуміти, що з 29-го року нам буде заборонено імпорт з країн Європейського Союзу даних речовин, а ми тільки імпортуємо. І з 33-го року ми взагалі не зможемо імпортувати. Тому, якщо ми не почнемо заходи з переходу якнайшвидше, то потім це буде надзвичайно великою проблемою. І це питання, про яке ми маємо думати, на жаль, вже зараз, особливо зважуючи на те, що ми вже почали процес відбудови нашої економіки і кругом заявляємо, і не просто заявляємо, а і робимо конкретні кроки, щоб ця відбудова була вже більш сталою, зеленою, і враховувала ті норми до яких ми рухаємося. Ну, і звичайно, процес європейської інтеграції. Ми ніколи не зможемо його завершити без ратифікації даної поправки. Але, якщо будуть запитання, готова відповісти.
Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дуже дякую, Світлана Василівна.
Ми можемо голосувати тоді. Хто за те, щоб підтримати проект Закону про ратифікацію Поправки до Монреальського протоколу про речовини, що руйнують озоновий шар? Хто – за?
МОСОЛОВ Ю.О. Мережко?
ГОЛОВУЮЧИЙ. За.
МОСОЛОВ Ю.О. Немиря? Поки відсутній.
Бардіна?
БАРДІНА М.О. Я – за.
МОСОЛОВ Ю.О. Копиленко?
КОПИЛЕНКО О.Л. За.
МОСОЛОВ Ю.О. Пушкаренко? Поки відсутній.
Безугла?
БЕЗУГЛА М.В. За.
МОСОЛОВ Ю.О. Геращенко? Поки немає зв'язку.
Іонова?
ІОНОВА М.М. За.
МОСОЛОВ Ю.О. Кривошеєв?
КРИВОШЕЄВ І.С. Підтримую.
МОСОЛОВ Ю.О. Локтіонова?
ЛОКТІОНОВА Н.В. За.
МОСОЛОВ Ю.О. Руденко?
РУДЕНКО О.С. За.
МОСОЛОВ Ю.О. Шараськін?
ШАРАСЬКІН А.А. Утримався.
МОСОЛОВ Ю.О. Юраш? Поки немає зв'язку.
Ясько?
ЯСЬКО Є.О. За.
МОСОЛОВ Ю.О. 9 – за. 1 – утримався.
Андрій Андрійович.
ШАРАСЬКІН А.А. Рішення прийнято.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, колеги, рішення прийнято.
А ми можемо перейти до розгляду наступного питання нашого порядку денного, про проект Постанови про Заяву Верховної Ради України про створення парламентської переговорної групи для нормалізації міжнародних відносин та забезпечення співробітництва зі Сполученими Штатами Америки.
Справа в тому, що самого автора і ініціатора цього проекту немає, він сказав, що він не може. МЗС є, міністерство є, є відповідний документ, ви бачили його в чаті. Я тоді прошу до слова пані заступницю Міністра закордонних справ, пані Мар'яну Бецу. Будь ласка, пані Мар'яна вам слово.
БЕЦА М.О. Доброго дня, колеги, щиро рада вас вітати! Дякуємо за запрошення на комітет і дякуємо за ініціативи, спрямовані на зміцнення нашого трансатлантичного співробітництва зі Сполученими Штатами.
Ми ретельно розглянули проект Постанови про Заяву Верховної Ради України, надіслали вчора увечері нашу позицію. МЗС виходить з наступного: перш за все відповідно до Конституції, статті 105, Президент України представляє Україну в міжнародних відносинах, відповідно до Закону "Про дипломатичну службу" МЗС забезпечує реалізацію цієї зовнішньої політики.
Відповідно до розпорядження Президента, від 15 березня створена переговорна група для взаємодії з міжнародними партнерами України з метою забезпечення переговорного процесу, щодо досягнення справедливого миру. Ви всі її бачили, розпорядження підписано Президентом України.
На додаток до цього у нас є група дружби в парламенті Україна Сполучені Штати, і ми готові максимально сприяти, і надалі сприяти в її взаємодії з американськими партнерами.
Ми також виходимо з того, що в Американському Сенаті дуже активно діє сенатський український кокус і також в Конгресі український кокус запрацював, відновив свою роботу в Конгресі 119 скликання.
Виходячи з цих чинників, наша позиція полягає в тому, що наразі достатньо інструментів для зміцнення цієї співпраці між Україною та Сполученими Штатами, тому ми вбачаємо за недоцільне створення якоїсь окремої альтернативної групи з цього питання.
Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дуже дякую.
Тоді, колеги, чи будуть якісь запитання до пані заступниці міністра? Ні, не бачу. Я можу ставити тоді на голосування?
МИКИША Д.С. Пане голово, можна?
ГОЛОВУЮЧИЙ. Я бачу…
МИКИША Д.С. Микиша Дмитро – один із авторів відповідної постанови.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Співавтор? Будь ласка. Будь ласка, тоді, якщо можна, декілька хвилин.
МИКИША Д.С. Да, я багато часу не займу.
Колеги, дивіться, ну все ж таки давайте трошки не плутати історії про те, що є там група дружби, чим займається Президент і так далі. Це все відомо, це написано в законодавстві України і в першу чергу відображено в Конституції України.
В даному випадку говориться про те, що парламент є такою ж самою представницькою гілкою влади, який представляє народ України і відповідно може виступати від його імені і в тому числі на міжнародній арені – це перше.
Друге. Ніякої альтернативи, як такої, протиставлення Президенту України, чи тим паче за що може переживати Міністерство закордонних справ України, немає. У кожного є своя роль і є своє місце в цих відносинах, в тому числі і міжнародних, і кожен займається абсолютно своєю справою. В даному випадку Верховна Рада України її окремі і її складові основні, як народний депутат України, також є представницьким фактично таким інструментом на міжнародній арені, який може нести і думку, і зміст, і сенс, представляючи Україну.
І третє. В даному випадку ця група є, скажемо так, допоміжною одиницею у випадку, якщо якимось чином, скажемо так, якимось чином, можливо, буде чи з переговорами щось не так, чи, скажемо так, американська сторона забажає ще додаткових консультацій.
І четверте останнє. Давайте не забувати, що ця переговорна група, яку пропонується створити саме на базі Верховної Ради, може взаємодіяти не тільки з очільником Сполучених Штатів Америки, нашим ключовим партнером, а також відповідно Конгресом і Сенатом, тобто двома палатами парламенту, тобто прямою безпосередньою, скажемо так, взаємною комунікацією між парламентами обох країн, що також є важливим.
Нагадаю вам, що основне, через що ми хочемо комунікувати, продовжувати і підтримувати гарні стосунки, в першу чергу підтримується саме в цих двох палатах, тобто в законодавчому органі Сполучених Штатів Америки. Для того, щоб показати, що наші наміри не просто серйозні, а більше того, націлені на результат, окрім цих інструментаріїв, які вже є, ми пропонуємо ще додатково інструментарії в цій взаємодії і пропонуємо саме таку групу створити, щоб нас бачили і розуміли, що ми не просто налаштовані серйозно, а надсерйозно. І саме для цього ця група... була пропозиція створити відповідну групу. Колеги, тому я би рекомендував і дуже вас просив її підтримати, а далі вже на розсуд колег по комітету.
Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.
Мар'яна Володимирівна, будь ласка.
БЕЗУГЛА М.В. Дякую.
Я не бачу перешкод для парламенту взагалі взаємодіяти з будь-яким сенатором, конгресменом відносно того, щоб адвокатувати те, що відбувається в Україні, зміцнювати стосунки, забезпечувати двопартійну підтримку тощо. Мене це дивує, знаєте, у нас якось ставляться до створення... Буває таке, що ставляться, що ось створити чергову групу і змінимо, так сказати, реальність. Я дуже багато мала конфлікти в Комітеті нацбезпеки, коли вони витрачали велику кількість енергії, щоб створити групу, або не створити групу, і за цим фактично, знаєте, як в древньому прислів'ї, втрачалася дитина з водою.
Тому я наведу приклад, що ніяке створення чи нестворення групи не заважало парламенту недавно, навіть без голосування, сформувати цілий лист щодо нормалізації відносин зі Сполученими Штатами і опублікувати його на сайті відповідно Верховної Ради, без групи, знову ж без голосування, без постанови, тільки добра воля керівництва всіх фактично фракцій, які є в парламенті.
Ніяке створення чи нестворення групи не заважало пані Тимошенко і пану Порошенку проводити певні лобіювання, які, сподіваюсь, діяли саме на нормалізацію відносин зі Сполученими Штатами і інформація про яких потрапила в пресу і доволі активно обговорювалася. Тобто парламент активний в міру своїх можливостей, і додаткова якась формалізація процесу… А що, значить, якщо створити групу, тільки люди, які ввійдуть в цю групу, мають право на взаємодію, наприклад з американським парламентом, а інші не мають право? А що, тоді група дружби зі Сполученими Штатами – я теж входжу до цієї групи, і там десятки-десятки людей, - тобто що тоді? І як вони відрізняються? Вона ж уже затверджена, вона є офіційною. Тобто це виглядає, на жаль, як доволі ініціатива під питанням. Я сподіваюся, що у колег були максимально добрі наміри. І сподіваюсь, що вони будуть активно долучатися, не будуючи якісь окремі кластери, а долучатися до нашої загальної, спільної роботи, що і відбувається.
Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.
Олександр Любимович, будь ласка, вам слово.
КОПИЛЕНКО О.Л. … шановному колезі Микиші, з яким ми є членами однієї групи дружби, з Вірменією, задати, може, наївне питання. Якщо є ідея створення цієї групи, то я думаю є ідеї її майбутнього керівника. Чи є такі думки у вас, чи немає? Чи це поки що справи віддаленої перспективи.
МИКИША Д.С. Дякую за запитання. Насправді хто саме буде очільниками наразі питання не стоїть. Питання стоїть виключно про її створення.
Оскільки, в дану групу будуть входити представники абсолютно всіх фракцій і груп, і не тільки в парламенті, то тоді вже під час першого засідання, якщо так група буде створена, буде визначено хто саме буде її керівником і, як саме це буде продовжуватися. Якщо можна я відрефлексую ще на попередні коментарі.
Я також є членом групи дружби зі Сполученими Штатами Америки і абсолютно не бачу, скажемо так, якихось застережень відносно того, що хтось щось заважає робити окремим депутатам в плані співпраці з конгресменами з сенаторами і так далі. Це все відбувається і зараз. Відбувається і групами дружби, відбувається на конкретних особистих контактах з сенаторами, конгресменами і з іншими політиками, з іншими лідерами думок, які представлені в Сполучених Штатах Америки. Але, як бачимо на даний момент цього недостатньо.
Я погоджуюсь, що іноді створення якихось груп дружби, чи якихось інших утворень тимчасових воно, можливо, іноді несе за собою там питання заколихування самого питання. Але в даному випадку, це сигнал від законодавчого органу, найвищого органу в державі України до такого ж, в першу чергу, органу двопалатного в державі Сполучені Штати Америки, про те, що ми відносимось до цього питання надсерйозно і даємо додатковий сигнал показуємо, що ми готові на поглиблені перемовини в будь-якому форматі, і в будь-якому ракурсі. Тому це питання в першу чергу йде про це.
І відрефлексую відносно того, що чи були добрі наміри. Повірте, точно немає історії і я не хочу коментувати відносно того, що окремі народні депутати їздили представляли, інформували якусь свою політичну позицію, тут питання в першу чергу про Україну захист та інтереси, тим паче в такий важкий момент, коли і на полі бою у нас важка ситуація, і це якраз в першу чергу залежить від наших ключових стратегічних партнерів.
Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, колеги.
Більше я не бачу бажаючих виступити. Тобто можемо переходити...
БЕЗУГЛА М.В. Можна невеличкий коментар.
ГОЛОВУЮЧИЙ. А, ще? Будь ласка, Мар'яна Володимирівна.
БЕЗУГЛА М.В. Дякую.
Ну, я ж намагаюся бути максимально дипломатичною зараз і м'якою. І згадала там деякі переговори, наскільки пам'ятаю, Дмитро теж був на Молитовному сніданку, що мало доволі складний ефект на подальші зусилля Міністерства закордонних справ, зокрема, щодо відстоювання наших інтересів. Тому давайте без сепаратизму, а просто кожен в міру можливостей діє в рамках діяльності нашого парламенту і добрих прагнень щодо України без здачі інтересів або Сполученим Штатам, або Росії тим більше.
І пропоную вже голосувати.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Пролунала пропозиція, ставлю на голосування. Хто за те, щоби підтримати цей проект постанови?
МОСОЛОВ Ю.О. Мережко?
ГОЛОВУЮЧИЙ. Утримався.
МОСОЛОВ Ю.О. Бардіна? Пані Марина?
БАРДІНА М.О. Вибачте, вибачте, натискала, я утрималася.
МОСОЛОВ Ю.О. Копиленко?
КОПИЛЕНКО О.Л. Так само утримався.
МОСОЛОВ Ю.О. Безугла?
БЕЗУГЛА М.В. Утрималася.
МОСОЛОВ Ю.О. Пушкаренко? Пане Арсеній.
ПУШКАРЕНКО А.М. Вітаю, колеги! Я за таку маленьку ремарку, на жаль, не на всій дискусії був присутній, оскільки працюю в регіоні з виборцями. Але, ви знаєте, маючи певні досягнення в міжпарламентському вимірі небезпідставні... Я дякую пані Беці і пан Брисюк присутній, ми з ними працювали і по Естонії, і по Латинській Америці. То, ну, ви знаєте, це ноу-хау. Я, звичайно, як казав класик наш – спікер Іван Степанович Плющ, що Верховна Рада може прийняти будь-яке рішення, це не означає воно так. Але це дійсно, ця пропозиція, це ноу-хау, я просто не розумію кому що на сьогоднішній день заважає працювати не тільки з Конгресом Сполучених Штатів Америки, а з будь-яким парламентом і у формі групи дружби там особисто, як, наприклад, я це робив з Естонією, є результати вагомі. Чи, наприклад, з цілим регіоном, як ми це робили в рамках міжфракційного об'єднання "Україна – Латинська Америка, Карибський басейн", і ми сьогодні бачимо зміну політичної кон'юнктури на користь України на фоні глобальної, скажімо так, турбулентності геополітичної на користь України в регіоні. Тому працювати можна в різних форматах було б бажання. Я, чесно кажучи, не розумію навіщо придумувати щось, коли давно вже всі інструменти є, це по-перше. А по-друге, кожний народний депутат, йому не потрібні якісь там додаткові важелі, маючи прямий мандат від народу, може брати і робити, було б бажання.
Тому звичайно, що це мені знаєте, нагадує якусь таку нісенітницю, маніпуляцію, тому я однозначно утримуюсь, і закликаю свої сили, своє натхнення, а тим більше, якщо ще є досвід успішний міжпарламентського співробітництва використати для того, щоб просто працювати і налагоджувати дійсно ці зв'язки, а не їздити на… Звичайно треба їздити, молитися на Молитовні сніданки, але там, де одночасно 4 тисячі людей молиться і казати, я тут з Трампом снідав і щось там налагоджував. Тому давайте менше гасел, більше конкретних результатів.
Дякую, колеги. І я утримуюсь, тому що це нісенітниця.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.
Колеги, продовжуємо голосування.
МОСОЛОВ Ю.О. Іонова?
Марія Миколаївна?
ІОНОВА М.М. Да, чесно кажучи, не можу зрозуміти політику партії. Тобто комусь можна створювати, комусь не можна. Або ми робимо загально принципові, що групи дружби важливі, або ні. Чесно кажучи, в принципі не дуже згодна з тим всім порядком денним, який відбувається. Зараз. Але, що з цієї ситуацією, якщо люди готові працювати, я розумію, що рішення не буде прийнято.
Я – за. Але…
МОСОЛОВ Ю.О. Кривошеєв?
КРИВОШЕЄВ І.С. Утримався.
МОСОЛОВ Ю.О. Локтіонова?
ЛОКТІОНОВА Н.В. Утрималась.
МОСОЛОВ Ю.О. Руденко?
РУДЕНКО О.С. Утрималась.
МОСОЛОВ Ю.О. Шараськін?
ШАРАСЬКІН А.А. Проти.
МОСОЛОВ Ю.О. Юраш? Святослав Андрійович?
Ясько?
ЯСЬКО Є.О. Утрималась.
МОСОЛОВ Ю.О. 9 – утримались. 1 – проти. 1 – за. Андрій Андрійович.
ШАРАСЬКІН А.А. Рішення не прийнято. Наступне питання.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, колеги. Оскільки рішення не прийнято, за результатами голосування ми відхиляємо цей проект. Дякую, колеги.
Ми переходимо до наступного блоку питань міжпарламентської співпраці. І наступне питання про утворення депутатської групи Верховної Ради України з міжпарламентських зв'язків з Домініканською Республікою. Ініціатором є Андрій Володимирович Богданець – народний депутат.
Будь ласка, якщо він присутній, хотілося б йому надати слово. Андрій Володимирович, ви з нами?
БОГДАНЕЦЬ А.В. Так, я на зв'язку.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка
БОГДАНЕЦЬ А.В. Дякую вам за надане слово.
Я перепрошую, можливо буде пропадати зв'язок, бо також в дорозі. Вельмишановні члени комітету народні депутати, колеги, до вашої уваги питання про утворення депутатської групи Верховної Ради України з міжпарламентських зв'язків з Домініканською Республікою. Хочу сказати, що за п'ять років не була створена ця група дружби. Ми знаємо, що наш колега Пушкаренко дійсно працює в Латинській Америці, але це буде таке трішки йому підсилення, тому що у нас хороші, у мене хороші зв'язки з нашою пані послом, і тим більше ця група дружби створена з метою зміцнення економічних позицій та пошуку перспективних ринків, ринків збуту, налагодження дипломатичних зв'язків з Домініканською Республікою, а це, я вважаю, є стратегічно важливим кроком для посилення нашої переговорної позиції і, в принципі, популяризації України в світі. Також хочу наголосити, що стосовно складу груби дружби по деяких зауваженнях, я хочу сказати, що я надсилав всім фракціям і групам, що буде створена група дружби і що при формуванні групи дружби буде отримано квотний принцип.
Ну я вважаю, що це хороший крок і також показати, що ми зацікавлені в співпраці, в поглибленій співпраці з цією республікою і просив би колег підтримати це рішення.
Дуже вам дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.
Колеги, чи будуть запитання? Чи хтось бажає може виступити з цього питання?
ПУШКАРЕНКО А.М.Олександр Олександрович, якщо дозволите!
ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка.
ПУШКАРЕНКО А.М.Так, дійсно, це, на жаль, що тільки зараз ця група створюється, але вона необхідна. Треба розуміти, що Домініканська Республіка дійсно підтримує Україну, підтримує достатньо серйозно. Я сподіваюся і я, до речі, хотів би пана Брисюка, його думку теж послухати зараз і я до нього звертаюся, щоб він теж дав свої коментарі.
Але я сподіваюся, що посольство наше буде перенесене з Куби, на Кубі просто немає на сьогоднішній день можливості роботи посольства. Вибачте, коли по 3, 4, 5 днів немає світла, коли не можна завести генератор, бо нема палива, а наше посольство стоїть у якого в підпорядкуванні, можливо там МЗС мене поправить, там в районі 5 країн, країни всі складні.
І звичайно, що треба приймати рішення і там, я розумію, це на столі у Президента знаходиться, про перенесення посольства в Домініканську Республіку. На жаль …(Не чути), у зв'язку з тим, що в минулому році там були загально, ну як це прийнято в Латинській Америці, загальнонаціональні вибори і там одразу переобирали всіх, ми не змогли здійснити візит, хоча ми просили МЗС неодноразово.
Слава богу, вибори, які пройшли, вони не вплинули на політичну кон'юнктуру і там продовжується підтримка України. Наша перша Віце-прем'єр-міністр за дорученням Глави держави як очільника зовнішньої політики, відвідала інавгурацію і є позитивні сигнали. Тому я сподіваюся, що група знайде в собі можливості і сили, хоч тут зрозуміло, що робота з цим регіоном, особливо Карибським басейном, несе певні репутаційні ризики.
Тому що коли наші колеги були в перший історичний візит на Ямайці, пан Жмеренецький і пан Шинкаренко, там окремі наші представники фракцій обливали всіх наших колег брудом, абсолютно безпідставно і просто ганебно. Хоча ви бачите, що робота дала свої результати. Тому обов'язково треба здійснити візит, у нас в рамках нашого треку, на жаль, ми здійснили 13 візитів, на жаль, у зв'язку з цими мною переліченими моментами це не склалося. Але я вважаю, що нам обов'язково треба працювати з Домініканською Республікою без всіх контекстів і підтекстів, які на сьогоднішній день там хтось вкладає ... (Не чути) – це не мало. І я вважаю, що нам треба переносити посольство і посилювати роботи. Я сподіваюсь, що дана група дійсно має стратегію і бачення можливого ... (Не чути) ... можливо, хочете зараз поділитися. Треба дати консультації з нашого боку, колег, які працюють з регіоном, і мають результати. Ми готові і прошу, колеги, підтримати.
І ще хочу також МЗС заслухати позицію щодо Домініканської Республіки.
Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дуже дякую, колеги.
Ще хтось бажає висловитися? Ні. Тоді ми ставимо на голосування.
ПУШКАРЕНКО А.М. Пане Олександр, я прошу, щоб пан Брисюк дав коментар позиції МЗС щодо важливості роботи з Домініканською Республікою, щодо налагодження контакту з новообраною владою.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Так, будь ласка.
ПУШКАРЕНКО А.М. І так, щодо (Не чути)перенесення посольства України з Куби в Домініканську Республіку, а (Не чути)цього посольства.
Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка.
ПУШКАРЕНКО А.М. Секретаріат, я перепрошую, а чому у нас заступник міністра і директор Департаменту відключилися? Поверніть, будь ласка, представників МЗС, що це за вони собі побули і виключились, у нас комітет не завершений, де Брисюк, де Беца, чому вони виключились?
ГОЛОВУЮЧИЙ. Справа в тому, що їх запросили тільки на друге питання.
ПУШКАРЕНКО А.М. Взагалі, дивіться, я звертаюсь зараз офіційно, будь ласка, і до секретаріату комітету, можемо поставити на голосування або усно прокомунікуйте, або давайте зробимо лист, представник Міністерства закордонних справ, заступник, який відповідає за парламентську роботу, повинен бути присутній, на мою думку як члена комітету, і це повага, повинен бути присутній все засідання. Є робочі питання. Я вважаю, що створення груп – це серйозний інструмент, і це також заслуговує на увагу Міністерства закордонних справ. Тому, ну, це ненормально, що у нас зараз відключилися і заступник міністра, і директор департаменту. Повертайте Брисюка, мені цікаво… Я розумію він почув мене – і одразу виключився, злякався. Хай повернеться і прокоментує… (Не чути)
ІОНОВА М.М. Дозвольте?
ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, Марія Миколаївна.
ІОНОВА М.М. Дозвольте підтримати пана Арсенія, тому що мені теж важливо почути думку МЗС, що стосується тієї чи іншої країни.
Дуже дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.
ПУШКАРЕНКО А.М. І поки в нас рекламна пауза, до речі, минулого разу я ставив питання – на жаль, у нас не кворум, я прошу його сьогодні все ж таки розглянути, - про те, щоб ми зробили окремий комітет, шановні колеги, який стосується Латинської Америки і Карибського басейну. Я минулого разу пропонував заслухати. Ми можемо це об'єднати з Америкою Північною, а можемо це з Північною Америкою не об'єднувати, але нам би хотілось по результатах роботи, яка була зроблена разом з паном Мережком, разом з Шинкаренком, зі Жмеренецьким, іншими колегами, нам би хотілося запросити міністра або профільного… ну, краще міністра, звичайно, бо там потрібно приймати кадрові рішення, або хоча би профільного заступника. Я так розумію, що пан Кислиця має стати куратором цього регіону, 3 ТД, у питаннях нашої роботи, нашої стратегії. Тому що ми багато напрацювали, і в нас є, чим поділитися з керівництвом міністерства у питаннях роботи наших ЗДУ, у питаннях стратегії МЗС щодо роботи з тим регіоном.
Тому я прошу, щоб ми все ж таки прийняли це рішення – і запросили Сибігу і відповідальних посадовців МЗС для обговорення цього питання, можливо, навіть в закритому режимі, можливо, з залученням СЗР, тому що там є багато питань.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Колеги, ми чотири рази запрошували пана міністра. Але у зв'язку з тим, що він зараз перебуває у відрядженнях дуже відповідальних, він, на жаль, не зміг. Але ми не втрачаємо надію, ми наполегливо працюємо в цьому напрямку.
ПУШКАРЕНКО А.М. Олександр Олександрович, абсолютно ви праві, зрозуміло, що зараз такий складний момент. Є профільний заступник. Я думаю, що ми спокійно можемо по підсумках засідання комітету також надати свої письмові рекомендації, а може навіть і "доручку" зробити МЗС щодо певних в тому числі, і кадрових рішень в конкретному регіоні.
Ви також, я дякую вам, здійснювали візити важкі, до речі, у найважчі країни, в які ми змогли поїхати, здійснювали візити Олександр Олександрович, це Колумбія, це Еквадор, там складно, і Перу. Ми змогли добитися того, що з тих країн, до речі, були представники, в Київ приїхали, незважаючи там на "Орєшнік" і на все, підтримали комюніке, створили групи дружби. Це при тому, що знову ж таки МЗС писало безкінечні відповіді, що це неможливо, не вбачаємо, нереально і все інше. І от вам, будь ласка, приклади, коли є робота, а коли йдуть відписки.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Колеги, ми обов'язково врахуємо пропозицію. Будемо запрошувати представників МЗС на кожне засідання і з кожного питання по суті, так, щоб був представник. Дякую, колеги.
Можемо голосувати, колеги, з цього питання?
МОСОЛОВ Ю.О. Мережко?
ГОЛОВУЮЧИЙ. За.
МОСОЛОВ Ю.О. Бардіна Марина Олегівна?
Копиленко?
КОПИЛЕНКО О.Л. За.
МОСОЛОВ Ю.О. Пушкаренко?
Безугла?
ПУШКАРЕНКО А.М. Пушкаренко – за. Я перепрошую. Пушкаренко – за.
Але, друзі, ще раз, я прошу, це ганебно, що представники Міністерства закордонних справ десь кудись зникають. В мене прохання, на наступний раз, будь ласка, наголосіть, що заступник міністра, мінімум, повинен бути до кінця порядку денного. Можуть виникати політичні питання, і ми хочемо чути позицію МЗС. Бо коли МЗС до нас звернулося з питанням рекомендувати ліквідувати групу дружби на Кубі, ми до МЗС прислухалися. Це ж для взаємодії, ми ж не самі з собою спілкуємося.
Дякую. Я підтримую створення цієї групи.
МОСОЛОВ Ю.О. Дякую.
Безугла?
БЕЗУГЛА М.В. За.
МОСОЛОВ Ю.О. Іонова?
ІОНОВА М.М. За.
МОСОЛОВ Ю.О. Кривошеєв?
КРИВОШЕЄВ І.С. За.
МОСОЛОВ Ю.О. Локтіонова?
ЛОКТІОНОВА Н.В. За.
МОСОЛОВ Ю.О. Руденко? Втрачено зв'язок.
Шараськін?
ШАРАСЬКІН А.А. Підтримую.
МОСОЛОВ Ю.О. Юраш? Пане Святославе? Втрачено зв'язок.
Ясько?
ЯСЬКО Є.О. За.
МОСОЛОВ Ю.О. Дякую.
РУДЕНКО О.С. Вибачте, Руденко підтримує.
МОСОЛОВ Ю.О. Дякую.
ЮРАШ С.А. І Юраш – за також. Юраш – за.
МОСОЛОВ Ю.О. Дякую, Святослав.
10 – за.
ЮРАШ С.А. Юраш чути було?
МОСОЛОВ Ю.О. Чути. 10 – за.
Андрій Андрійович.
ШАРАСЬКІН А.А. Рішення прийнято одноголосно.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, колеги. Рішення прийнято.
Переходимо до Французької Республіки. Про зміни у керівному складі депутатської групи Верховної Ради України з міжпарламентських зв'язків з Французькою Республікою.
Я прошу до слова Людмилу Олександрівну. Пан Герус, до речі, присутній, може йому надамо слово тоді, так. Будь ласка.
ГЕРУС А.М. Доброго дня! Дякую за надане слово.
Дійсно, була така ініціатива, щоб я став співголовою групи дружби і було зібрано десь 75 відсотків підписів, мені здається, групи дружби. Я планую, щоб з Францією активно розвивати саме енергетичні питання, енергетичне співробітництво, тому що Франція дуже велика енергетична країна і в них є і відновлювальна енергетика, і атомна, різні види є, і там енергетичне машинобудування дуже гарно представлено, розвинуто, тому саме фокусуватися більше на таких питаннях.
Це питання було погоджено із діючою керівницею групи дружби Людмилою Буймістр. І Леся Василенко, яка зараз є заступник голови групи дружби, вона також планує стати співголовою. Сподіваюсь, що її всі підтримають. Там зараз ще довступають трошки в цю групу дружби, щоб могло бути три співголови. Тому з усіма погоджено, ніякого конфлікту немає, і сподіваюсь на підтримку.
Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дуже дякую.
Колеги, якщо запитань не буде…
ШАРАСЬКІН А.А. Є запитання і зауваження.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Є запитання? Будь ласка, Андрій Андрійович, вам слово.
ШАРАСЬКІН А.А. Скажіть, будьте добрі, я так розумію, що у нас буде двоє співголів з однієї політичної сили, правильно я розумію, з фракції "Слуги народу"?
ГЕРУС А.М. Ні, неправильно. Буймістер позафракційна вже давно з 2021 року.
ШАРАСЬКІН А.А. З 21-го року.
ГЕРУС А.М. Вона в опозиції. Вона входе в міжфракційне об'єднання "Розумна політика".
ШАРАСЬКІН А.А. Ясно. Тоді у мене тільки побажання до того, щоб оця практика співголів з різних фракцій, щоб вона таки була дотримана і в тому числі і кандидатурою Лесі Василенко, в тому числі і з інших фракцій. Це нормальна практика для груп дружби.
ГЕРУС А.М. Звичайно. Звичайно.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Андрію Андрійовичу.
Ми можемо тоді ставити на голосування це питання. Хто за те, щоб підтримати зміни у керівному складі депутатської групи Верховної Ради України з міжпарламентських зв'язків з Французькою Республікою. Хто – за?
МОСОЛОВ Ю.О. Мережко?
ГОЛОВУЮЧИЙ. За.
МОСОЛОВ Ю.О. Бардіна?
БАРДІНА М.О. Бардіна – за.
МОСОЛОВ Ю.О. Копиленко?
КОПИЛЕНКО О.Л. За.
МОСОЛОВ Ю.О. Пушкаренко?
ПУШКАРЕНКО А.М. У нас, я так розумію, пішла Шкрум і у нас новий співголова Андрій Михайлович Герус, правильно?
МОСОЛОВ Ю.О. Все вірно.
ПУШКАРЕНКО А.М. А Буймістер, вона була співголовою, чи вона теж претендує?
ГЕРУС А.М. Була.
ПУШКАРЕНКО А.М. Звичайно, що я – за. Я підтримую Андрія Михайловича. Єдине, що він людина дієва. І те, що мені шкода, бо дійсно, я вважаю, я не знаю там як себе пані Буймістер проявляє, не буду давати оцінки. Але те, що я бачу, Андрій Андрійович зазначив справедливо, велику роботу Лесі Василенко з Французькою Республікою, це дійсно заслуговує на повагу так само як і Альона Шкрум. Тому я думаю, що сподіваюсь Андрій Михайлович буде активно в цьому напрямку теж працювати. Я підтримую.
МОСОЛОВ Ю.О. Дякую.
Безугла?
БЕЗУГЛА М.В. Перепрошую, уточнююче питання. Та за яку роль Буймістер ми зараз голосуємо?
МОСОЛОВ Ю.О. Ми не за Буймістер, ми за пана Геруса – на співголову.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Відбулося засідання групи, на якому група за головуванням Буйместр, яка є діючим співголовою обрала Геруса замість Шкрум.
БЕЗУГЛА М.В. Окей. Добре. Я – за.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. А Буймістер, вона є діючою, раніше були: Буймістер і Шкрум, а зараз одна Буймістер залишилася, Шкрум пішла і залишалася вакантна посада співголови, обрали Геруса. Всі документи подані.
БЕЗУГЛА М.В. Ну, добре.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Відповідно до погодження.
БЕЗУГЛА М.В. Я не голосувала за Буймістер в силу її архідеструктивної поведінки. Але, ну, Геруса підтримала. Добре, тоді голосую за.
МОСОЛОВ Ю.О. Дякую.
Іонова?
ІОНОВА М.М. За.
МОСОЛОВ Ю.О. Кривошеєв?
КРИВОШЕЄВ І.С. За.
МОСОЛОВ Ю.О. Локтіонова?
ЛОКТІОНОВА Н.В. Підтримую.
МОСОЛОВ Ю.О. Руденко?
РУДЕНКО О.С. За.
МОСОЛОВ Ю.О. Шараськін?
ШАРАСЬКІН А.А. Підтримую.
МОСОЛОВ Ю.О. Юраш?
ЮРАШ С.А. За.
МОСОЛОВ Ю.О. Ясько?
ЯСЬКО Є.О. За.
МОСОЛОВ Ю.О. Дванадцять – за.
ШАРАСЬКІН А.А. Рішення прийнято одноголосно.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Прошу до слова Людмилу Олександрівну.
Дякую, колеги.
А, наступне питання, так? Наступне питання переходимо, колеги. Про обрання координатора з проведення організаційних зборів депутатської групи Верховної Ради України з міжпарламентських зв'язків з Незалежною Державою Папуа Нова Гвінея. Я прошу до слова Людмилу Олександрівну.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. До комітету звернувся народний депутат Микиша з ініціативою щодо створення такої групи і обрання координатора. Комітет з метою підготовки до засідання звернувся до Міністерства закордонних справ та отримав лист, він доданий до документів, щодо, в принципі, підтримки створення такої групи, але після встановлення дипломатичних відносин. Договір про встановлення яких планується підписати десь у квітні, початок травня 2025 року.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Пан Микиша, може, бажає висловитися?
МИКИША Д.С. Обов'язково.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка.
МИКИША Д.С. Колеги, по-перше, Папуа Нова Гвінея – це один з головних наших союзників в океані. Вони по розмірам, по самовпливу, по населенню, по площі, по економіці являються третіми після Австралії, Нової Зеландії. Вони одні з тих, хто підтримував Україну з самого початку і одні з тих, хто в ООН завжди голосує. Більш того, найбільш менші країни там Соломонові Острови, Фіджі і так далі, позитивно впливають і це якраз країни глобального півдня, які підтримують резолюцію по Україні, починаючи з 2014 року. Це перше.
Друге. Я вам приведу приклад, який відбувся у 2022 році. У 2021 році на території цієї країни було присутньо посольство російської федерації, воно було тимчасово закрите там по своїх внутрішніх моментах. 2022 року після початку повномасштабного вторгнення російська федерація повернулася з проханням відкрити посольство. Урядом і парламентом Папуа Нової Гвінеї це було відхилено з формулюванням, що ви є країною-агресором. Це друге.
Третє. Дана країна… Так, наразі у нас не встановлені дипломатичні стосунки і не колись там буде підписано в квітні, в травні, а 20 квітня приїжджає до нас з візитом міністр закордонних справ Алекс Ткаченко – це українець в четвертому поколінні, який представляє Міністерство закордонних справ. Тобто відомство, яке представляє Папуа Нову Гвінею.
І до того моменту критично важливо, щоб, як мінімум, для встановлення цих дипломатичних відносин якраз група дружби була вже створена і була присутня. На відповідній зустрічі були проведені міжнародні зустрічі, на міжнародному рівні з відповідним очільником Міністерства закордонних справ. Більш того, є особисті контакти не тільки з очільником цього відомства, а з іншими представниками відповідної країни.
Є вже попередні домовленість про міжнародну торгівлю, яка наразі на 22-й рік складає всього-на-всього 300 тисяч доларів. Там же є попередні домовленості щодо різних напрямків взаємодії нашого бізнесу з бізнесом відповідної країни. Більше того, є попередні домовленості, що український бізнес буде мати певні преференції в деяких напрямках. Більше того, пропонується, що в цій групі дружби співголовою буде Марчук Ігор Петрович, який завідує, відповідає, скажемо так, і лобіює, просуває інтереси малої авіації, що для відповідної країни і загалом для регіону Океанія є одним із стратегічних – мала авіація. І тут ми можемо взаємодіяти дуже-дуже компактно, дуже ефективно і плодотворно.
Тому, колеги, я вас дуже прошу ще до того приїзду, до цього офіційного візиту Алекса Ткаченка, міністра закордонних справ Папуа Нова Гвінея, ми просто мусимо створити відповідну групу дружби, щоб вона брала участь і безпосередньо ми вже мали контакти на найвищому рівні, саме вже не тільки безпосередньо там урядові відносини і зустріч з, можливо, головою країни, я поки ще не знаю всю цю механіку і плани приїзду, але і відповідної групи дружби, тобто з представництвом Верховної Ради, з парламентом і з народними депутатами, щоб ми продовжували цю історію, не після, а щоб вже під час от цього становлення ми вже працювали і ефективно взаємодіяли, і далі ця взаємодія тільки поглиблювалась, поширювалась.
Тому, колеги, дуже прошу підтримати це рішення і щоб ми вже провели засідання. Ми вже третій місяць чекаємо на засідання вашого комітету. На жаль, постійно не вдається по різних причинах. Сподіваюсь, що нарешті... і бачите, вже час піджимає, і тому я дуже вас прошу, щоб нарешті ви прийняли це рішення, ми провели це засідання, створили групу дружби і почали вже повноцінно комунікувати, як створена група міжпарламентських зв'язків між нашою країною і країною Папуа Нова Гвінея.
Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.
Святослав Андрійович, будь ласка, вам слово.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Святослав Андрійович, ви нас чуєте?
ЮРАШ С.А. Пробачте, просто я хотів слово після підтримки групи дружби якраз і сказати, але звичайно, що виступ пана Микиші дуже чіткий і в сенсі тих цілей, тому я щиро підтримую сьогодні групи і всяко буду сприяти, щоб вона …(Не чути)
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.
Колеги, я, чесно кажучи, не знаю, справа в тому, що ми в основному в таких делікатних питаннях орієнтуємося на точку зору міністерства. Так і йдеться про встановлення дипломатичних відносин, за логікою треба спочатку встановити дипломатичні відносини, а потім розвивати ці відносини в тому числі у міжпарламентському вимірі. Але є такий компромісний варіант тобто почати цю процедуру створення групи, тому що йдеться, зверніть увагу, на питання про обрання координатора з проведення організаційних зборів. Тобто це такий початок. Ми не знаємо, там сподіваємося, що все буде гаразд і, що будуть створені дипломатичні відносини. Але політика є політика і передбачувати на сто відсотків нічого не можна.
Тому я пропоную питання порядку денного, як звучить? Про обрання координатора з проведення організаційних зборів.
Я пропоную Святослава Андрійовича як завжди. Якщо…
Святославе Андрійовичу, ви не проти виступити в ролі координатора?
ЮРАШ С.А. Завжди був – за, завжди є – за, завжди буду – за в основному в цьому випадку, пан Микиша, в мене чіткіший план і повне розуміння процесу.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дуже дякую.
Тоді я ставлю на голосування, хто за те, щоб обрати координатором з проведення організаційних зборів депутатської групи Верховної Ради України з міжпарламентських зв'язків з Незалежною Державою Папуа Нова Гвінея Святослава Андрійовича Юраша.
Хто – за?
МОСОЛОВ Ю.О. Мережко?
ГОЛОВУЮЧИЙ. За.
МОСОЛОВ Ю.О. Бардіна? Втрачений зв'язок.
МОСОЛОВ Ю.О. Копиленко?
КОПИЛЕНКО О.Л. Ви знаєте, шановні друзі, як звуть героя народного епосу Папуа Нової Гвінеї? Звати його Мауі, і ми можемо взагалі шукати в паралелі між ним і Котигорошком, це буде дуже цікаво як складова культурного зв'язку. І я з великим ентузіазмом голосую – за.
МОСОЛОВ Ю.О. Дякую.
Пушкаренко?
ПУШКАРЕНКО А.М. Пушкаренко – за. Шановні колеги, однозначно треба створювати. Ми почули Дмитра, дуже в матеріалі, серйозні аргументи. Дійсно ми ... (Не чути) працюємо там. Галина Михайлюк – молодець, відвідала Нову Зеландію, Австралію, це регіон, який нас підтримує однозначно. І я думаю, що, можливо, варто було те, що, Сан Санич, ви слушно сказали, що іде процес паралельно, можливо, нам треба від комітету, оскільки МЗС дало свою позицію, написати лист, що комітет підтримав створення організаційної групи та розраховує, що наше зовнішньополітичне відомство не буде зволікати у налагоджені двосторонніх... встановленні двосторонніх зв'язків міждержавних, з огляду на те, що ця країна дійсно серйозна в регіоні і нас підтримує, і однозначно я підтримую, це треба робити.
МОСОЛОВ Ю.О. Безугла?
БЕЗУГЛА М.В. За.
Тільки не, скажімо, не переборщити з туризмом, а так налагоджувати зв'язки, звісно, потрібно. Туризмом народних депутатів, я маю на увазі, під дипломатичним соусом. Це завжди є небезпека, сподіваюся, що колеги від цього утримуються. І всі ми маємо сфокусуватися максимально саме на роботі і на...
КОПИЛЕНКО О.Л. Олександр Олександрович, одне слово тільки. Мар'яна права. Бо там іноді, в тому регіоні з'їдають туристів, щоб у нас не було вакансій депутатських. Спасибі.
БЕЗУГЛА М.В. Не думаю, що це уже актуально, але тим не менше просто звертаюсь до колег, да. Не використовувати парламентські можливості для звичайного ознайомлення з цікавими країнами, а працювати.
КОПИЛЕНКО О.Л. Я з вами щиро погоджуюся.
БЕЗУГЛА М.В. Дякую. Я теж з вами.
МОСОЛОВ Ю.О. Іонова?
ІОНОВА М.М. (Не чути)
МОСОЛОВ Ю.О. Кривошеєв? Пане Ігорю?
КРИВОШЕЄВ І.С. За.
МОСОЛОВ Ю.О. Локтіонова?
ЛОКТІОНОВА Н.В. Підтримую, колеги.
МОСОЛОВ Ю.О. Руденко?
РУДЕНКО О.С. За.
МОСОЛОВ Ю.О. Шараськін?
ШАРАСЬКІН А.А. Підтримую.
МОСОЛОВ Ю.О. Юраш?
ЮРАШ С.А. За.
МОСОЛОВ Ю.О. Ясько?
ЯСЬКО Є.О. За.
МОСОЛОВ Ю.О. Десять – за.
ШАРАСЬКІН А.А. Рішення прийнято одноголосно.
МИКИША Д.С. Дякую, колеги, щиро.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Дякую, колеги.
Вітаю вас. Ми переходимо до наступного питання про обрання координатора з проведення організаційних зборів депутатської групи Верховної Ради України з міжпарламентських зв'язків з Республікою Сан-Марино.
Будь ласка, було запрошено Андрія Петровича Стріхарського. Його немає. Тоді Людмила Олександрівна, будь ласка.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. До комітету звернувся народний депутат Андрій Стріхарський з ініціативою щодо створення групи дружби з Республікою Сан-Марино. Комітет теж звернувся на Міністерство закордонних справ щодо висловлення позиції. Позиція міністерства додана до документів. І Міністерство закордонних справ висловило позицію, що з огляду на відсутність на нинішньому етапі міжпарламентського діалогу між Україною і Республікою Сан-Марино, вони рекомендували би в якості першого кроку взаємодії організувати контакти на рівні комітетів у закордонних справах обох парламентів в онлайн або офлайн-форматі. І вони зі свого боку обіцяють сприяти налагодженню таких контактів. Це дозволило б підготувати належне підґрунтя для подальшого створення депутатської групи з міжпарламентських зв'язків.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.
Святославе Андрійовичу, будь ласка, вам слово.
ЮРАШ С.А. Я мав змогу в медіа західних читати першу статтю, яка критикувала Сан-Марино щодо її позиції по російському капіталу. Але потім читав, де пристрасний лист їхнього Кириленка – Міністра закордонних справ в підтримка України. І висловлюючи всі пункти всієї підтримки, яку надали Україні після повномасштабного вторгнення, тому я щиро вважаю, що нам не варто знову ж таки застрягати на легалізмах, (Не чути),а вже є відповідно такі прецеденти. Але знову ж таки, якщо нічого немає, рік нам парламенту не почати.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.
Ну, у нас з Сан-Марино є дипломатичні відносини наскільки я пригадую.
ЮРАШ С.А. Міжпарламентський діалог, пробачте.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, Арсеній Михайлович.
ПУШКАРЕНКО А.М. Однозначно треба підтримувати. Я розумію, коли якась є екстраординарна ситуація. Ну якби ми орієнтувалися по Латинській… Пан Брисюк втік вчора. Якби по Латинській Америці орієнтувалися на його таблички, які він ЗДУ зводив неможливо, не вбачаємо, ще щось, то, ну, вибачте я по Колумбії, куди їздили, пане Мережко, ви. Який був потужний візит. Сюди приїхало сім колумбійських депутатів і так далі, і так далі. А якщо подивитися, що нам писав МЗС півроку, вони писали: неможливо, не вбачаємо. Тому однозначно треба створювати, треба їхати, зустрічатися і розвивати двосторонні стосунки, а там і урядовий рівень підтягнеться.
Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, колеги. Тоді я ставлю на голосування. Координатором… питання.
Святославе Андрійовичу, ви згодні виступити в якості…
ЮРАШ С.А. Завжди був – за, завжди є – за, завжди буду – за.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Тоді ми ставимо на голосування вашу кандидатуру, як координатора для створення цієї групи дружби.
Хто – за?
МОСОЛОВ Ю.О. Мережко?
ГОЛОВУЮЧИЙ. За.
МОСОЛОВ Ю.О. Бардіна? Втрачений зв'язок.
Копиленко?
КОПИЛЕНКО О.Л. З великим ентузіазмом – за.
МОСОЛОВ Ю.О. Пушкаренко?
ПУШКАРЕНКО А.М. Пушкаренко так само, як і Олександр Любимович, з великим ентузіазмом – за.
МОСОЛОВ Ю.О. Безугла?
БЕЗУГЛА М.В. Сан-Марино цікава Республіка, 33 тисячі населення. Жінки отримали право займати державні посади тільки в 70-х, а право голосу в 60-х роках, то ми можемо навчити їх демократії. Тому незважаючи на те, що республіканська історія, у них дуже багато ще середньовіччя, тож – за.
МОСОЛОВ Ю.О. Дякую. Іонова? Втрачений зв'язок.
Кривошеєв?
КРИВОШЕЄВ І.С. За.
МОСОЛОВ Ю.О. Локтіонова?
БЕЗУГЛА М.В. Тільки не захоплюватися туристами.
МОСОЛОВ Ю.О. Локтіонова?
ЛОКТІОНОВА. Підтримую.
МОСОЛОВ Ю.О. Руденко?
РУДЕНКО О.С. За.
МОСОЛОВ Ю.О. Шараськін?
ШАРАСЬКІН А.А. Підтримую.
МОСОЛОВ Ю.О. Юраш?
ЮРАШ С.А. За.
МОСОЛОВ Ю.О. Ясько?
ЯСЬКО Є.О. За.
МОСОЛОВ Ю.О. 10 – за.
ШАРАСЬКІН А.А. Рішення прийнято одноголосно.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Рішення прийнято.
І ми переходимо до останнього питання порядку денного про увільнення від виконання обов'язків секретаря депутатської групи Верховної Ради України з міжпарламентських зв'язків з Республікою Ангола.
Там ситуація в цій групі дружби дуже складна, скажімо так, бо вона на грані зникнення, на межі зникнення. Тому я надаю слово Єлизаветі Олексіївні, яка глибоко в темі цього питання. Єлизавето Олексіївно, будь ласка, вам слово.
ЯСЬКО Є.О. Дуже дякую, пане Олександре.
Дуже коротко. До мене звернувся секретар групи пан Семінський, який хоче вийти з керівного складу групи дружби, але технічно, як він говорить, це неможливо, тому що голова групи дружби – це в нас Шуфрич. То питання до нас всіх, що ми можемо зробити в такому випадку. Можливо, ми можемо проголосувати на комітеті якесь рішення. Виношу це на розгляд комітету.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Я Людмилі Олександрівні хочу надати слово.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Я хотіла б ще додати. Зараз станом на сьогодні, на зараз у групі 5 членів, керівник – Шуфрич, який взагалі на зв'язок не виходить, ми знаємо всі ситуацію з ним. І наприклад, зараз секретар групи Семінський, якщо він виходить, у групі по суті залишається 3 чоловіки під керівництвом Шуфрича.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Тобто може зникнути важлива група дружби. І що робити, питання, колеги, до вас, чи якесь креативне рішення?
КРИВОШЕЄВ І.С. Є пропозиція. Просто процедурно, певно, що було б доречно провести комунікацію з колегами, можливо додати 3-4 членів до цієї групи дружби. Ми це можемо і без голови, здається, зробити рішенням комітету, якщо я не помиляюсь, оновити склад, і відповідно вже в оновленому складі провести нові збори, обрати нового голову, нового секретаря. Ніби так було би добре.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Дуже слушна пропозиція.
Людмила Олександрівна, будь ласка.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Звичайно, ми можемо написати звернення на фракції з проханням долучитися до роботи цієї групи. І питання залишається з Семінським. Що робити з Семінським? На зараз … (Не чути)
ГОЛОВУЮЧИЙ. Арсеній Михайлович, будь ласка.
ПУШКАРЕНКО А.М. Дякую, Олександр Олександрович.
Ну, дивіться, да, або давайте ми, дійсно, пропозицію, щоб бажаючі зайшли до цієї групи, як Ігор запропонував. Я так розумію, що бажаючих сильно нема. Є другий варіант: можемо піти по питанню, як було у нас з Кубою, коли ми рекомендували Руслану Олексійовичу ліквідувати цю групу. Ми можемо першим кроком закликати колег увійти. Знову ж таки, ми ж рекомендували комітетом збільшити можливість… в нас багато колег зараз в міжпарламентському співробітництві активні у зв'язку з обставинами, ми ж пропонували, давайте збільшимо кількість країн, критерії, можливо, якщо країни Глобального Півдня, не хочемо там зробити для європейських і так далі. Це ж рішення комітету наше так і не було імплементовано.
Тому, можливо, давайте ми запропонуємо, дійсно, те, що сказав Ігор. Якщо в нас це не вийде, давайте тоді запропонуємо ліквідувати цю групу, і тоді просто, щоб обнулити цю ситуацію, яка є, ну, зі зрозумілих обставин, і просто вийти на створення заново цієї групи. Давайте подумаємо, ну, треба вирішувати цю ситуацію, вона ж де-факто не працює реально і заблокована.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Колеги, вважаю, що Ангола – це важлива, цікава країна, не можна її втрачати, тому що там міністр закордонних справ – випускник Київського інституту міжнародних відносин.
КРИВОШЕЄВ І.С. Олександр Олександрович, можна?
ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, пане Ігорю.
КРИВОШЕЄВ І.С. Ну, я додам просто, що саме, якщо у нас дійде до ліквідації, це, певно, не дуже добрий і недружній крок, і може бути використано і російськими спецслужбами для наративів ЗМІ в тому регіоні. Це нам точно буде не в плюс. Тому давайте я візьму на себе це питання, буде пленарний тиждень, я поспілкуюся з головами фракцій, все ж таки, я думаю, знайдемо трьох – чотирьох колег, які будуть готові долучитися.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Добре.
Тоді треба вирішити питання із Семінським, з паном Семінським, так. Можливо, не знаю, я згоден абсолютно з тим, що не можна ліквідовувати, просто, може, тоді давайте перенесемо розгляд цього питання, так. А до цього часу наші колеги поговорять і спробують переконати наших інших колег долучитися для того, щоб не втратити, а потім... Як ви вважаєте? Чи, може, чи зараз можна прийняти рішення стосовно депутата Семінського?
НЕСТЕРЕНКО Л.О. На розсуд...
ШАРАСЬКІН А.А. Поставте на голосування перенесення.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Добре.
Тоді я ставлю на голосування перенесення цього питання. Хто – за?
МОСОЛОВ Ю.О. Мережко.?
ГОЛОВУЮЧИЙ. За.
МОСОЛОВ Ю.О. Бардіна? Втрачений зв'язок.
Копиленко?
КОПИЛЕНКО О.Л. За.
МОСОЛОВ Ю.О. Пушкаренко? Нема.
Безугла?
БЕЗУГЛА М.В. Безугла – за.
МОСОЛОВ Ю.О. Кривошеєв?
КРИВОШЕЄВ І.С. Кривошеєв – за.
МОСОЛОВ Ю.О. Локтіонова?
ЛОКТІОНОВА Н.В. За, за.
МОСОЛОВ Ю.О. Руденко?
РУДЕНКО О.С. За.
МОСОЛОВ Ю.О. Шараськін?
ШАРАСЬКІН А.А. Підтримую.
МОСОЛОВ Ю.О. Юраш?
ЮРАШ С.А. За.
МОСОЛОВ Ю.О. Ясько?.
ЯСЬКО Є.О. За.
ПУШКАРЕНКО А.М. Я перепрошую, щось... Пушкаренко не... Пушкаренко за перенесення.
МОСОЛОВ Ю.О. Дякую, Арсенію Михайловичу. Просто ви не відповіли. Дякую.
10 – за. Андрій Андрійович?
ШАРАСЬКІН А.А. Перенесли одноголосно. Дякую.
МОСОЛОВ Ю.О. Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, колеги.
Ми рішення прийняли. Порядок денний вичерпали. Дуже вам дякую. До побачення.
БЕЗУГЛА М.В. До побачення.
ІОНОВА М.М. До побачення.
ЮРАШ С.А. Я ж попросив слово. Дорогі друзі, пробачте. Будь ласка, ... (Не чути) я просто, хто там залишився, але ж розкажу комітету. Я просто мав знов побачити і перспективи, і можливість за моїм парламентським напрямом країни Непал і відповідно, на жаль, не знайшов групу Непал, яку створювали парламентську групу. Я хотів запропонувати бути координатором по створенню групи дружби з парламентом Непалу, але на ремарку, що немає п'яти членів, щоб її створювати нагадаю вам, що у нас існує група з Парагваєм, коли теж не було п'яти членів, але мене координатором призначили, ми знайшли і членів групи дружби, і голову знайшли і так далі. Так що я просто по Непалу пропонував би нам теж відкрити напрямок і відповідно, якщо можна там з Парагваєм стати координатором цього процесу.
Мене хтось чує?
ГОЛОВУЮЧИЙ. Святославе Андрійовичу, на жаль, кворуму вже немає. Ми формально завершили.
ЮРАШ С.А. Я розумію, якщо можна впишіть його в це питаннячко по принципу того, що було з Парагваєм.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Добре.
ЮРАШ С.А. У Парагваю немає ні одного депутата, який бажав би бути заступником і мене координатором призначали не то, щоб я там провів процеси юридичні, а те, щоб я оце походив і попросив колег взяти на себе цей хрест. Взяв, попросив, створив і все працює. Теж саме пропоную зробити з Непалом, тому що я мав зустрічі з їхніми людьми парламентськими центральними, і вони мають цікавість, мають бажання і відповідно я розумію, що, якщо у нас буде група дружби буде з ким говорити із Непалом у нас стосунки є, посольство в Делі відповідає за це і тому відповідно, гріх не створити, якщо з їх сторони є бажання.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Ми розглянемо ці питання на наступному засіданні тоді.
ЮРАШ С.А. Добре.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, колеги…
ЮРАШ С.А. Дякую дуже вам.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дуже дякую вам. До побачення.