СТЕНОГРАМА

засідання Комітету з питань зовнішньої політики та міжпарламентського співробітництва

6 грудня 2023 року

Веде засідання голова Комітету МЕРЕЖКО О.О.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Добрий день, шановні колеги. Розпочинаємо засідання комітету. Будь ласка, подивіться порядок денний. Чи будуть у вас якісь зауваження або пропозиції щодо порядку денного? Я не бачу. Тоді я ставлю на голосування.

Хто за те, щоб підтримати порядок денний?

 

ЄВМЕНЧИКОВА І.В. Мережко?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. За.

 

ЄВМЕНЧИКОВА І.В. Немиря?

 

НЕМИРЯ Г.М. За.

 

ЄВМЕНЧИКОВА І.В. Дякую.

Бардіна?

 

БАРДІНА М.О. Доброго дня. Я – за.

 

ЄВМЕНЧИКОВА І.В. Дякую.

Копиленко?

Пушкаренко?

Геращенко?

 

ГЕРАЩЕНКО І.В. Я – за.

 

ЄВМЕНЧИКОВА І.В. Дякую.

Іонова?

Кривошеєв?

 

КРИВОШЕЄВ І.С. Кривошеєв – за.

 

ЄВМЕНЧИКОВА І.В. Дякую.

Руденко?

Шараськін?

 

ШАРАСЬКІН А.А. Шараськін – за.

 

ЄВМЕНЧИКОВА І.В. Дякую.

Юраш?

Ясько?

Яременко?

 

ЯРЕМЕНКО Б.В. За.

 

ЄВМЕНЧИКОВА І.В. Дякую. 7 – за. Рішення прийнято.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, колеги.

Переходимо безпосередньо до розгляду питань порядку денного. І перше питання порядку денного – це про затвердження пропозицій до Плану законопроектної роботи на 2024 рік.

Я прошу до слова Людмилу Олександрівну. Будь ласка.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Доброго дня, ще раз, шановні члени комітету. Відповідно до доручення Голови Верховної Ради та на виконання Регламенту Верховної Ради ми підготували пропозиції до Плану законопроектних робіт, які має затвердити комітет для того, щоб потім затвердити на сесії Верховної Ради. Ці пропозиції сформовані на основні пропозицій Кабінету Міністрів України, Адміністрації Президента України. Також ми пропрацювали той список денонсацій, який був наданий нам Кабінетом Міністрів тих угод, які потребують денонсації з російською федерацією, білоруссю та в рамках СНД і ті законопроекти, які Кабінет Міністрів вважає за доцільне денонсувати, теж були включені в цю таблицю. Загалом у нас там вийшло 26 законів, проектів законів.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дуже дякую. Колеги, хтось бажає висловитись або поставити запитання?

 

ГЕРАЩЕНКО І.В. Я бажаю.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, Ірина Володимирівна.

 

ГЕРАЩЕНКО І.В. Дуже дякую, колеги.

У мене наступне запитання. Очевидно, що ми зараз приймаємо перспективний план щодо законотворчої роботи, але в цілому ми обговорюємо наші плани на наступний рік. Дай боже, щоб Україна була збережена, її державність і інше. Я думаю, що тут від нашого комітету дуже багато залежить, від нашої активної роботи. І ми приймали так само перспективні плани роботи нашого комітету на 2023 рік і на 2022 рік. Я хочу нагадати, що нічого з того, що ми з вами проголосували, не було виконано, в тому числі за нашою з вами, я не знаю, бездіяльністю, безініціативністю або невиконанням свого ж напланованого. Зокрема, звичайно, мова йде і про нашу міжпарламентську діяльність. Я би хотіла підняти це питання і, знаєте, таку цікаву паралель навести.

Днями в Брюсселі було виїзне засідання комітету регламентного. Я уточнила, до речі, в регламентного комітету чи було у них запрошення від спікера Європейського парламенту пані Мацоли або від спікера Сенату Бельгії. Нічого подібного у них не було. І просто моя така ремарка, я би хотіла тут почути думку пана Немирі і колег, так а навіщо ми, в принципі, обговорюємо наші плани, якщо це навіть стає фікцією, якщо ми навіть потім не виконуємо те, за що самі проголосували, над чим працювали, до чого доклали зусилля і наш секретаріат, і наш голова комітету. Навіть він потім неспроможний захистити ті напрацювання і плани з нашого того, чим ми маємо займатися, перед Головою Верховної Ради, ну врешті-решт перед самими собою.

Дуже дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, колеги. Хтось ще бажає виступити?

 

ГЕРАЩЕНКО І.В. Ні, це не виступ був, це було запитання, це було запитання. Пане голово, я би просила, ну ви ж зараз не тамада тут, а це питання члена вашого комітету до вас. І прохання пояснити, а чому ми, під вашим головуванням як комітет, не виконуємо наші ж перспективні плани, за які ми проголосували? Це перше.

Друге. Чому ви, як голова комітету, не захищаєте комітет в його праві виконувати наш план роботи, який ми проголосували і який є прийнятий. І працювати, в тому числі в контексті міжпарламентської діяльності і міжпарламентської дипломатії.

Дуже дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ірина Володимирівна, можна уточнююче запитання? А що конкретно, ви можете навести приклади, коли ми не виконали щось, що було заплановано?

 

ГЕРАЩЕНКО І.В. Я би вам задала ще більш уточнююче запитання, а що ми виконали з того, що було заплановано? Тому що, насправді, ну якщо ми говоримо про нашу та міжпарламентську діяльність, ми нічого не виконали.

А останній випадок, він взагалі кричущий, коли ми маємо запрошення від Бундестагу провести перше в історії взагалі українського парламенту спільне засідання двох комітетів закордонних справ. Вимагали від нас, до речі, я ще раз наголошую, колеги, що від регламентного комітету, а також від Комітету Нацбезпеки і розвідки, які були в такому відрядженні, Комітету аграрної політики, які були в подібних виїзних відрядженнях, ніяких запрошень від спікерів парламентів ніхто не вимагав, від нас його вимагав Голова Верховної Ради. Ми отримали запрошення від Бундестагу і навіть на цьому етапі голова комітету не зміг реалізувати виконання рішень самого ж комітету.

Ми з вами зараз можемо голосувати в такому контексті все, що завгодно, але потім, ну воно ж не виконується, це стає фікцією. І я просто хочу запитати, так а навіщо ми з вами займаємося, я не знаю, якимись фарисейством і фікцією?

Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Ірино Володимирівно, я, чесно кажучи, не знаю, не пам'ятаю, чи були ви присутні під час цього засідання онлайн, але хотів би вас проінформувати, що воно відбулося, тобто ми виконали те, що ми запропонували.

 

ГЕРАЩЕНКО І.В. Я була онлайн, вибачте.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Онлайн відбувся, тобто ми виконали.

 

ГЕРАЩЕНКО І.В. І.В. Я вас дуже прошу не займатися фарисейством. Виїзне засідання – це не онлайн, добре. Ви професор, правда, пан Мережко, і ви знаєте різницю між засіданням онлайн і виїзним засіданням.

Дуже дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Головне, як казав мій знайомий, що акт комунікації відбувся, тобто це засідання відбулося. В умовах війни, на жаль, ми змушені використовувати частіше онлайн. Але головне, що ми поспілкувалися з нашими колегами і ми виконали те, що було заплановано раніше. Дякую.

Григорій Михайлович, будь ласка.

 

НЕМИРЯ Г.М. Дякую. Я спочатку стосовно цього аспекту, який зараз обговорюється, а потім стосовно пункту порядку денного. Стосовно візитів членів комітету і комітету як такого, на жаль, жодного візиту за кордон у наших колег не було. З приводу причин – це тема окремого обговорення.

Але стосовно цих двох питань, які зачіпалися в коментарі Ірини, то я можу сказати, що коли комітет доручив мені сприяти підготовці, ми мали запрошення від німців і ми мали погодження з головою Комітету у закордонних справах Європейського парламенту, з яким я особисто двічі, особисто в Брюсселі, спілкувався з цього приводу. На жаль, з незрозумілих для мене причин, ані перший візит, ані другий не відбувся. І я погоджуюся, що з точки зору комунікації, можна переписуватися листами – також це комунікація, можна телеграфом, телефоном, можна відео проводити, але візит – це є візит, це є спілкування найбільш…

Отже, я хочу констатувати, що на жаль цього не відбулося і, я думаю, треба зрозуміти чому і на наступний рік принаймні мати такий візит. Але, якщо ми не зрозуміємо і не докопаємося, а чому ж такі візити не відбуваються з огляду на організаційні речі, наявність запрошення, готовність іншої сторони прийняти, але все ж таки не відбувається, то, тим більше це не стосувалося в даному випадку браку якихось запланованих коштів, от це мій коментар.

Стосовно пункту порядку денного так, дійсно 26 питань визначені як пріоритетні на наступний рік. І я так розумію, що вони визначені на підставі листів Кабінету Міністрів або інформації, яка була подана з Офісу Президента. І, якщо просто подивитись і проаналізувати ці 26 питань, пріоритетів законопроектної роботи нашого комітету на наступний рік, то виглядає, що з 26 питань десь 17-18, це питання денонсації і виходу з угод в рамках СНД двосторонніх білорусі і росії, виглядає, як це наш пріоритет. Але у мене запитання навіть з тих, які там 16, 17, 18 є, я хочу нагадати, що у нас 100 в рамках білорусі, двосторонніх, 200 в рамках СНД і 300 в рамках двосторонніх з російською федерацією. В цьому переліку, який є там 4-5, по-моєму, з росією, решта білорусі, 2-3 з в рамках СНД.

Більш того, чомусь із незрозумілих мені причин розгляд їх запланований аж на 4 квартал 2024 року. Тобто, якщо тут якісь шукати підводні камені, то, а чому їх відкладають аж на рік, чому не відразу, чому вони не готові? Незрозуміло. Отже тут я абсолютно не бачу абсолютно ніякої логіки. І це перше серйозне запитання, у зв'язку з цим буде моя пропозиція включити в План законопроектних робіт додатковий пункт, який секретаріат разом з головою може сформулювати, я думаю, щось на кшталт комплексний розгляд питань денонсації виходу з двосторонніх і багатосторонніх угод в рамках СНД і в тому, що стосується росії і окремо, я думаю, білорусі. Тут все ж таки є нюанси.

Тоді цей пункт він буде якось стимулювати на підставі цього затвердженого плану, тоді комітет буде звертатися в черговий раз до Кабінету Міністрів, до МЗС. Але поза тим, я хочу констатувати, що щось не функціонує. Ми вже зверталися і багато разів, було два листи як мінімум, як публічно заявляв, і мені він підтверджував, це Голова Верховної Ради до Прем'єр-міністра, "а віз і нині там". Щось не те, щось не працює, треба з'ясувати чому. Отже, це перше спостереження і перша пропозиція, який пункт додати.

Друге спостереження і друга пропозиція буде. В тому переліку є два пункти, зокрема, зміни до Закону "Про дипломатичну службу" і прийняття, я так розумію, нового Закону про міжнародні договори. Важливі самі по собі пункти, вони повністю відповідають сфері відповідальності профілю нашого комітету. Але в мене питання: чи якимось чином взагалі комітет долучений до цієї роботи, чи ми просто потім галочку поставимо? За одну хвилину, дві хвилини розглянемо на комітеті і перешлемо до пленарного залу. Я думаю, що треба наполягати, щоб комітет був долучений до роботи, якщо вона ведеться, до підготовки законопроекту змін до Закону "Про дипломатичну службу" і про міжнародні договори. Не є прийнятним, коли це десь розробляється за межами, комітет взагалі не знає ні в якій якості, що там робиться, чому робиться, і, що буде на виході.

Отже, у зв'язку з цим моя друга пропозиція, як це сформулювати, оформити, це вже інше питання. Але, підтримавши, внесення змін цих пунктів також зазначити і, можливо, в окремій комунікації, що я так розумію, що це обидва акта розробляються, де? В Офісі Президента. Тоді до керівника Офісу Президента звернутися або, якщо це МЗС, до міністра закордонних справ, щоб представники комітету були, і комітет, як такий був долучений до підготовки цих двох законопроектів.

Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Так, дякую.

Стосовно договорів. Я, якщо можна, я спробую відповісти, як я це розумію. Справа ось у чому, я викладав довгий час і навіть написав монографію про право міжнародних договорів. І я розумію наскільки важливо не тільки коректно укласти міжнародний договір, але також коректно денонсувати або вийти з міжнародного договору.

І тут треба робити це ad hoc, тобто не треба робити це, ну, загалом. Тобто необхідно кожен договір досліджувати окремо з урахуванням того, що його було укладено, наприклад, за допомогою конкретного міністерства. І тільки таким шляхом це можливо, тобто я вважаю, що треба ставитися максимально обережно і коректно. Бо інакше, якщо ми некоректно виходимо з міжнародного договору, то це веде до питання про міжнародно-правову відповідальність держави. Тому я за те, щоб це робити, але робити це професійно і робити це на основі міжнародного права.

Дякую.

 

НЕМИРЯ Г.М. Але я хочу, хочу відразу відреагувати. По-перше, я не пропонував це робити непрофесійно. По-друге, я не пропонував це робити не на основі міжнародного права. І, по-третє, я не пропонував це робити безвідповідально.

Що я пропонував, тому що є ці розрахунки? Якщо ми, повторюся вже черговий надцятий раз, якщо з такими ж темпами ми будемо професійно, відповідально і на основі міжнародного права відноситися до цього питання, то для того, щоби вийти з двосторонніх договорів з країною-агресором, нам знадобиться п'ять років, для того, щоб вийти в рамках СНД, нам знадобиться три роки, а з білоруссю – два роки, можливо, це тоді буде дійсно професійно, відповідально.

Ми на другому році війни виходимо з Договору, якщо ви побачите список, про вільну торгівлю з Білоруссю – супер, нещодавно вийшли: про спільну діяльність в сфері розвідувальних органів – супер, оце професійно, це відповідально.

Так що я думаю, ну, є риторика, а є зміст, по суті, це абсолютний, ну, dysfunctional, коли так працює відповідальний орган, в даному випадку МЗС і Кабінет Міністрів. Тому я в черговий раз хочу на це звернути увагу, ніякого виправдання цьому я не бачу. І я наполягаю на тому, щоб ми в черговий раз за підсумками розгляду цього питання звернули увагу, що на наступний рік і лише на IV квартал. Питання: чому на IV квартал? Тут є певна політична культура, яка, коли не збираються робити, завжди це роблять на четвертий квартал, ви знаєте це, на жаль. І чому станом на сьогодні у нас немає цього списку, принаймні знання, скільки ж все ж таки договорів, які є пріоритети щодо виходу першочергових, де є окремі питання, які заслуговують на додаткове обговорення? Отоді це буде відповідально, професійно і на основі міжнародного права. Зараз цих трьох елементів взагалі і близько немає.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Колеги, хтось ще бажає виступити?

 

ІОНОВА М.М. Так, я підняла руку. Добрий день.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, Марія Миколаївна.

 

ІОНОВА М.М. Я підтримую те, що сказав теж Григорій Михайлович. Я просто не знаю, коли ви вже звернете, пане голово, увагу на всі пропозиції тих людей, які мають досвід, і як би не теоретичний, а практичний. І іноді здається, що, читаючи документи, це просто якісь диверсійні заходи, в тому числі включаючи денонсацію угод.

І я вважаю, що нам треба не тільки направити листи. Я розумію, що є ваша думка. Може, ви щось вивчили заздалегідь, документи, і знаєте більше інформації, але ми теж не розуміємо, чому все ж таки це все переноситься на кінець року. Може, ви щось більше знаєте.

Друге, що стосується відряджень і нашого плану дій. Якщо ви вважаєте, що план заходів, який у нас був запланований на 2023 рік як комітету, успішно виконаний, то, ну, просто ганьба теж як голові комітету, який це все дезорганізував. Мені дуже шкода, що ви не були зі Стефанчуком в Брюсселі. А, може, були, ми просто про це не знаємо? І ми не розуміємо, чому комітет, який мав запрошення якраз на ці дати: там був регламентний комітет, там були якісь… гуманітарний комітет, - але там не було Комітету закордонних справ. Ви маєте відповідь на це питання? Тим більше, що я впевнена, що ви заздалегідь, мабуть, знали цю інформацію, але нічого не зробили для того, щоб хоча б ви як голова комітету були там присутні.

Тепер, що стосується за рахунок Верховної Ради візит делегації до Сполучених Штатів. А чому знову ж таки вас там, може, немає? Ну, чому так відбувається, можна запитати? В принципі, це буде практика нашого абсолютного… Я тільки не знаю, навіщо наш комітет, якщо нас ставлять взагалі ні в що? Або припиняють і блокують наші відрядження тільки із-за того, що там якісь є два-три прізвища опозиційних депутатів, тому? Тоді дайте чесну відповідь на це питання, але не теоретичну, а чесну дайте відповідь на це.

Я дуже би хотіла, щоб все ж таки прислухались до пропозицій Григорія Михайловича, теж продивилась цей план, і спільно з МЗС, уряд має оперативно вирішувати ці питання. Або тоді політика якась інша у нас відбувається.

Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Колеги, хто ще бажає висловитися? Будь ласка, Богдане Васильовичу.

 

ЯРЕМЕНКО Б.В. Так. Доброго дня, колеги, з ким не бачились. Я, чесно кажучи, я розумію політичні причини, навіщо це робиться, але з точки зору суті предмету і того, що серед присутніх немає ідіотів, вони все бачать і все пам'ятають, не розумію, навіщо відбувається обговорення у формі нападок на голову нашого комітету сьогодні. Тому що він то якраз пропустив найменше заходів нашого комітету.

От у нас, окрім відряджень, про які так усі вболівають, у Німеччину там і які не відбулися чи відбулися в іншій формі, діалог, чи там у Брюссель, є ще така форма роботи, як відрядження по Україні от. І в нас є представники опозиційних, народні депутати представники опозиційних партій, які пропустили всі відрядження по Україні. Їх було два, одне не відбулося, теж вважаємо так, що не відбулося від того, що саме члени нашого комітету не змогли, не захотіли і так далі, не знайшли часу на відвідання таких престижних місць, як Суми чи Миколаїв. Зрозуміло, що хочеться виїхати кудись подалі.

І коли ми говоримо про зрив якихось відряджень, а потім дивимось на статистику відряджень, коли народний депутат проводить майже 25 відсотків часу, в який іде війна, за кордоном, у мене виникає питання: а чи є це професійна робота? Тому що я от не знаю, тобто я не чув звітів от, які за 20 відряджень чи поїздок за кордон, тобто що там, уже можна було переконати всіх, мабуть. Чи це форма втечі від реалій в Україні, форма, спосіб заховатися, провести там під 130 днів за кордоном із 600 днів війни і розказувати на кожному засіданні про те, що комусь не дають виїхати. Ще раз кажу, тут немає ідіотів. Я провів за 600 цих днів війни чи більше вже, провів 4 дні за кордоном і теж відчуваю, що є питання до мене. Тому, колеги, давайте не займатися дурницями.

От ми зараз були в Миколаєві і нас запитують, було питання, да, тут же ж ми ж на кожному засіданні розказуємо про парламентські традиції, про необхідність включення опозиції до делегацій комітету. А нас датчани запитали, причому датчани, двоє з яких приїхали з Фарерських островів, вибачте мене, в Миколаїв, з Фарерських островів, це під 5 тисяч кілометрів люди проїхали для того, щоб запевнити, що Данія разом з Україною і не стомилася від України.

Народні депутати, які живуть так далеко як в Києві, не змогли приїхати, половина комітету чи більша половина комітету, не зміг приїхати жоден член опозиції. Нас питали, чому у вас делегація складається з однієї партії. Ну, напевно, політична провокація для того, щоб звинуватити нас в узурпації, я так розумію, або непристойний напрямок для відрядження.

І от, знаєте, колеги, це трошки злить, от такі подвійні стандарти, спроба зробити інших ідіотами, є за що критикувати наш комітет. Зрозуміло, тобто є проблеми там, ми можемо це обговорювати спокійно. Давайте особливо, щоб критика не була прикриттям власних недоліків. Це ніяк це прикрашає нашу дискусію, це ніяк не робить її більш змістовною, колеги.

Що стосується суті питання, яке ми обговорюємо, то мене цікавить чи є ініціативи внесення змін до наших профільних законів, скажімо, у нас їх там не так багато, в реалії, мабуть, тільки два і є: про дипломатичну службу і про міжнародні договори, для того, щоб організувати… Ми легко можемо мати на найближчому засіданні, запросити ініціаторів, послухати їх задум, причини, які спонукають, і таким чином влитися в роботу, створивши робочу групу, або принаймні ми зрозуміємо задум і можемо дати, якщо це ініціатива не парламенту, а ініціатива органів виконавчої влади, дати їм час це зробити, а далі, колеги, у вас всіх є форма не тільки висловлювати обурення якістю документів. Коли мені не подобається документ, я за нього не голосую. Але коли… Ми весь час, дійсно, на коліні і це практика, яку я не заохочую, приймаємо рішення, тому що хтось прокинувся пізно, зрозумів, що це... чи йому захотілося зробити якусь заяву і ми її, так би мовити, з вечора на ранок штампуємо, причому байдуже, що там в тій заяві або просто нам треба, щоб якийсь текст був прийнятий. Да, це практика, яку не можна заохочувати. Так не голосуйте, не голосуйте, не беріть участь у профанаціях і тоді їх не буде, все ж у ваших руках. Які проблеми, колеги?

 Тому давайте так, тобто мене, чесно кажучи, обурив початок нашої  дискусії з цього питання, вона зовсім не професійна, в ній проявлені просто всі найгірші подвійні стандарти, які існують в нашому парламенті, і я не бачу сенсу в ній взагалі просто брати участь, якщо ми далі будемо накидувати на голову комітету те, що якраз йому накинути найважче серед нас.

Дякую.

 

ГЕРАЩЕНКО І.В. Можна долучитись до дискусії? Дякую. Я думаю, що...

 

ЯРЕМЕНКО Б.В. Пане голово, вибачте, з порядку ведення. У нас, вибачте, в комітеті ви надаєте слово для дискусії чи хтось інший?

 

ГЕРАЩЕНКО І.В. А я запитую, можна взяти слово якраз в порядку ведення?

 

ЯРЕМЕНКО Б.В. Так треба дочекатися відповіді, пані Ірино. Ви дуже часто зловживаєте таким речами.

Дякую.

 

ГЕРАЩЕНКО І.В. Ви знаєте, зв'язок поганий, мені здалося, що мені дали слово. Але я дослухаюся до ваших пропозицій, пан Яременко.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ірина Володимирівна, якщо дозволите, я хотів би надати вам слово. Будь ласка. 

 

ГЕРАЩЕНКО І.В. Дякую. Дякую.

Колеги, ви знаєте, думаю, що нам треба, дійсно, говорити професійно і спокійно, тим більше сьогодні великий день і в нашому чаті є великі люди. Користуючись присутністю пана Андрія Шараськіна, ми вітаємо нашого колегу з Днем Збройних Сил України. Дякуємо, Андрію, за вашу службу Україні і для нас велика честь бути з вами в одному комітеті. Це перше.

Друге. Думаю, що всі, хто були в Сумах, пам'ятають одне одного, ніхто не забув, хто там був, може, хтось просто забув на якомусь етапі, хто з колег по опозиції був, кого не було. Ми з Марією пам'ятаємо дуже добре Суми, цікава була поїздка. І, дійсно, дуже хотіли бути в Миколаєві, але, на жаль, COVID, він, знаєте, не обирає опозиція, коаліція. Ми були зараз на дуже важливому засіданні Діалоги Моне, де, на жаль, не було Голови Верховної Ради. Дуже шкода, він заболів на COVID, хоча його там дуже не вистачало.

Тепер, переходячи до змісту. Да, і, до речі, ми з нашими данськими колегами також були онлайн неодноразово, ми з Марією туди включалися. Тому я думаю, можна поставити галочку, що цей пункт виконаний наших там теж зобов'язань і планів, і в Миколаєві бували. Так що тут галочка стоїть, якщо говоримо про формальності.

Тепер про пропозиції. Я повністю підтримую колег, що ми маємо активізуватися з точки зору нашої законодавчої роботи. І от саме тому ми з Марією Іоновою є співавторами якраз змін до Закону "Про дипломатичну службу", якими пропонуємо повернути ту тактику, яка була, на жаль, скасована за часів Януковича, коли профільний наш комітет брав участь у обговоренні кандидатури майбутніх послів і давав свою рекомендацію. Ми не втручалися тут у роботу Президента, тому що очевидно, що це його конституційні повноваження. МЗС тут теж приймає безпосередні рішення. Але як профільний комітет у парламентсько-президентській республіці до правління Януковича така практика зустрічей, обговорення кандидатури, рекомендацій існувала.

І мені здається, що зараз, якщо ми професійно говоримо про наші плани на наступний рік, я підтримую пропозицію пана Немирі, що говорити тільки про денонсації, це не зовсім план. У нас є, я думаю, всі це бачать, і ті, хто чотири дні був за кордоном, і ті, хто 134 дні був за кордоном. І звичайно, зі звітами всіма можна познайомитись, вони всі є у пана Мережка, бо він підписує, до речі, відрядження або не підписує. Тому було б класно, щоб ви, пане Мережко, всі звіти розіслали. До речі, хотілось би побачити перших 20 тут представників по цим якби звітам.

А ми зараз із паном Яременком подали ще запит черговий до Голови Верховної Ради щодо фінансування цих візитів, тому що візити нашої партії, як правило, і фракції це 90 відсотків за власний кошт. Але це все лірика, тепер практика.

Ми вважаємо, що дійсно законопроект про внесення змін до Закону "Про дипломатичну службу" для посилення функціоналу нашого комітету є дуже важливим. І наша з Марією Іоновою зараз пропозиція, щоб ми поставили цей законопроект на перші місяці 24-го року, січень-лютий. Тим більше бачимо, всі, я думаю, ми бачимо неприємну кон'юнктуру в світі, коли змінюється увага для України, на жаль, там інші теми вибивають цю увагу до України, а нам треба тримати її і підтримку формувати тут більшу і, звичайно, тут кандидатури послів і робота нашого дипломатичного відомства є ключовою.

Ну і нагадаю, що на сьогодні, наприклад, в таких ключових для нас країнах як Британія немає посла, в інших країнах, можливо ми тут би могли активізувати наші зусилля і дуже професійно попрацювати.

Дякую. І прошу це врахувати.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Дуже дякую. Ірина Володимирівна, я дуже радий, що ви вважаєте, як я зрозумів з вашого виступу, що все-таки онлайн має значення і можна ставити галочку.

А у мене виникло питання…

 

 ГЕРАЩЕНКО І.В. Якщо галочку, то безумовно, а якщо ми говоримо про серйозну роботу, то ви знаєте, мають значення будь-які контакти. І я думаю, що, дивіться, тут немає політики, ми ж всі професійні люди і кожен в цьому напрямку.

Я можу по-різному ставитися там до пана Яременка політично, але я визнаю, що він сильний дипломат. І я хочу йому подякувати за ту роботу, яку пан Яременко робить в рамках нашої співпраці в МФО, що стосується білорусі і ті всі заяви, які робляться.

І мені здається, що тут кожен контакт, ну він є дуже важливим і ми це з вами бачимо і, на жаль, дійсно сьогодні дуже змінюється  кон'юнктура світу. І у нас  дійсно, колеги, хтось із вас перший раз в парламенті, це нормально, а хтось дійсно там уже якийсь раз в парламенті, ми бачимо, ми можемо порівнювати. І якщо робота нашого комітету активізується саме і в такому неформальному спілкуванні, ми з вами, ну це ж дійсно не туризм, ми принесемо багато користі, ще Україні.

І мені здається, що витягувати сюди і затягувати сюди  в Україну наших партнерів – це важливо. Іноді це робиться, як ви самі знаєте, там на особистих взаєминах, потім все переростає і в допомогу не тільки юридичну, не тільки санкційну, а й допомогу гуманітарну Україні.

Тому я вважаю і Марія про це говорить, і пан Немиря про це говорить, тут немає політики, ми говоримо зараз про нашу, ну дивіться, не фракцію "Європейська солідарність", а про комітет, про комітет, про силу комітету, про те, що це ненормально, коли регламентний комітет має таку можливість спілкуватися з колегами.

А наш комітет, тому що тут є пару активних представниць опозиційної фракції, він блокується – це, неправильно, друзі, якось так.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ірина Володимирівна, у мене запитання у вас як до професіонала, який краще знає законодавчу історію. Була спроба, наскільки я  пам'ятаю, була спроба змінити Закон "Про дипломатичну службу" в тому напрямку щоби надати комітету можливість брати участь в процесі призначення ... Але  тодішній Президент чомусь заветував. Що було причиною?

 

ГЕРАЩЕНКО І.В. Дуже правильне запитання. Ви знаєте, дуже правильне питання, дуже правильне, я вам за нього дуже дякую, пане Олександре. Якраз це була не спроба, а це була позицію  тодішнього Комітету з закордонних справ і я, як перша віцеспікерка повністю його підтримувала і більше того, я за це голосувала, і відстоювала цю позицію. І я захищала тоді парламент. І коли ми були у владі, і коли ми були в опозиції, я захищала парламент, я не працювала тоді в Офісі Президента.

Знаєте, у нас в п'ятницю буде сесійний день, ви зможете підійти до Президента Порошенка запитати його його мотивацію, але він не є членом нашого комітету і він не є навіть співавтором зараз законопроекту, який подали ми з Марією. Ми говоримо зараз, як співавтори за нашу позицію, яка є незмінною, про яку знає і Порошенко, і ви. І от вона незмінна, чи ми у владі, чи ми в опозиції. І я вважаю, що це правильно, в парламентсько-президентській республіці посилювати парламентаризм. Думаю ви задоволені відповіддю, вона абсолютно чітка і аргументована.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Я тішусь, що ви захищали парламент від тодішнього Президента.

 

ГЕРАЩЕНКО І.В. Я не захищала від президента, президент не нападав на парламент. Йде мова про гілки влади. І ми говоримо з вами про позицію гілки влади. Я працювала тоді в парламенті і зараз працюю в парламенті. І я відстоювала позицію, яка мені здається абсолютно правильною, посилення парламентаризму.

У президента могли бути інші мотиви, ви можете у нього запитати про ці його мотиви, але наша зараз позиція, як авторів цього законопроекту показує, що чим більше парламентський комітет, а в нашому комітеті працюють професійні люди, будуть долучені до консультацій щодо майбутніх послів кандидатур цих, тим від цього виграє, до речі, і Президент. Це перше.

А друге. Знаєте, політика – це така справа, коли важливо визнавати помилки. От вам визнати помилку, що ви маєте відстоювати позиції комітету. Президенту, якщо він робив там якісь помилки, він може це теж визнати, наступному президенту помилки попередників визнати, виправити їх, парламенту їх виправити. Зараз час виправляти помилки.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Колеги, хтось бажає ще виступити? Я не бачу.

 

НЕМИРЯ Г.М. Я хочу просто ремарку маленьку зробити…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка.

 

НЕМИРЯ Г.М.  …стосовно в Україні або не в Україні. З огляду на те, що 96 відсотків засідань комітету проводяться онлайн, знаходиться хтось в Україні або не в Україні, з точки зору реальної участі в засіданні онлайн-комітету немає аж ніякого значення.

Дякую. І тому я в черговий раз закликаю переходити нарешті до роботи офлайн.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Григорій Михайлович, ми виконали вашу пропозицію, ми намагалися провести засідання офлайн, але, на жаль, кворуму не було.

 

НЕМИРЯ Г.М. Так дорогу осилит идущий.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Дякую.

Колеги, хтось ще бажає виступити? Ні?

 

ГЕРАЩЕНКО І.В. Давайте голосувати. Але я прошу з пропозиції з нашої щодо того, що зміни до Закону "Про дипломатичну службу" ми розглядаємо і рекомендуємо парламенту розглянути в першій декаді року.

Дуже дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Я можу поставити на голосування вашу пропозицію. До речі, пролунало декілька пропозицій, в тому числі від Богдана Васильовича стосовно того, щоб запросити представників МЗС, щоб вони пояснили або представили свій проект і свої зміни. Тобто, Богдане Васильовичу, вашу пропозицію ставити на голосування?

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Ні, ми запросимо так та і все.

 

ЯРЕМЕНКО Б.В. Це ж робоче питання, яке ми можемо просто акламацією, хто проти там розглянути це питання на засіданні комітету. Я ж не думаю…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Добре. Тоді ми так і зробимо. Давайте спочатку дамо можливість висловитися представникам МЗС, а потім будемо вирішувати питання, на яку…

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Ні, ні, ні…

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Дозвольте.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. …на який період…

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Олександре Олександровичу, в нас же ж там по графіку треба подати, тобто нам треба подати цей список, а потім ми можемо заслуховувати.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. А, зрозуміло.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. А, окрім того, у нас же є друге читання. Ці закони не підуть просто так, ні про міжнародні договори, ні про дипломатичну службу, вони не підуть з першого разу. Це великі закони. Вони будуть йти тільки на друге читання. Буде робоча група і опрацювання.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Зрозуміло. Ну, буде робоча група. Дуже добре.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Але заслухати ми запросимо на наступне засідання представників, нехай розкажуть, що вони мають. Але затвердити ці пропозиції, ну, бажано було би сьогодні, бо треба подавати.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Зрозуміло. Тоді колеги, з вашого дозволу я ставлю на голосування ці пропозиції.

 

НЕМИРЯ Г.М. Вибачте. Була моя пропозиція, яку про неї забули стосовно додати останнім пунктом в цей план на 2024 рік передбачити комплексний розгляд питань щодо договірних відносин в рамках СНД і двосторонніх відносин України-Білорусі і України-Російської Федерації для розгляду цього питання, цих питань комплексно в 2024 році.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Перспективний план передбачає тільки включення конкретних питань, це є дороговказом для Кабінету Міністрів, щоб вони готували ці питання до розгляду конкретні питання.

Щодо денонсацій. Денонсацій в плані не було зовсім. Ці денонсації були туди поставлені з нашої ініціативи, оскільки у нас є список денонсацій і ми звернулися до Кабінету Міністрів опрацювати цей список і визначити дати розгляду. Дати розгляду нам не визначили, оскільки там в основному більшість денонсацій тільки на стадії погодження. Це ми поставили ІV квартал. Якщо зараз комітет вирішить поставити І квартал, ми його поставимо. Тобто у них не було якихось там пропозицій з приводу дати розгляду і дати підготовки. Тобто ми їм ці дамо тоді завдання. Ми просто як секретаріат ми ж не можемо вирішувати. Ми так акуратненько.

 

НЕМИРЯ Г.М. От якось це роз'яснення воно в черговий раз підтвердило те, що власне і було і так зрозуміло, що для Кабміну це не є пріоритетом, або просто не в спромозі, власне вирішити це питання. Тому в будь-якому випадку ми тоді маємо в черговий раз окремо за підсумками розгляду цього питання щодо Плану законопроектної роботи на 2024 рік ще раз звернутися до Кабінету Міністрів для того, щоб такий список був поданий. Тим більше, що ви сказали, що навіть з того списку, який подавав Кабінет Міністрів окремо, цих питань не було і вам за Кабмін довелося це там вишукувати з іншої інформації, тому це ще більш авторизує.

Добре, якщо процедурно це не може вноситися, тоді я пропоную, проголосувавши за цей план в тому вигляді, який є, змінивши IV квартал на І квартал…

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Добре.

 

НЕМИРЯ Г.М. …стосовно всіх цих есендівських, російських, білоруських. Окремо також звернутися, ми можемо окремо проголосувати, в черговий раз до Кабінету Міністрів за підсумками розгляду для того, щоб подали таке. Але зазначити, що ми вже зверталися неодноразово, коли зверталися, подали цей список для комплексного розгляду і прийняття рішення по суті.

Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Григорій Михайлович, можна ІІ квартал ми поставимо. Тому що на І квартал принципово вони не встигнуть, а якщо вони їх будуть подавати їх поспіхом, то це буде та ж сама ситуація, коли ми просто будемо на комітеті повертати їх без розгляду, бо вони будуть абсолютно "голі" і "пусті".

 

НЕМИРЯ Г.М. Добре, можете написати І-ІІ квартал.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Добре, дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Давайте ІІ квартал все-таки, дамо людям шанс.

 

НЕМИРЯ Г.М. Ні, перший і другий – це дає більше простору Кабінету Міністрів. Я за те, щоб у них було більше простору.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Це ж ми за те, щоб нам роботи менше було перевіряти.

 

НЕМИРЯ Г.М. Нужно верить в хорошее, хорошее в людях завжди.

 

ІОНОВА М.М. Пане голово, можна секундочку?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка. Марія Миколаївна, будь ласка. Марія Миколаївна, будь ласка, ми слухаємо вас.

 

ІОНОВА М.М. Дякую. Я вибачаюся, без відео, бо поганий зв'язок. Я б все ж таки просила у зв'язку з тим, що цей законопроект предмет відання нашого комітету і він має бути затверджений рішенням нашого комітету. Давайте просто ставити прискорення денонсації на комітеті, тобто зараз ми ставимо друге в редакцію.

Нехай МЗС скаже, які денонсації можуть бути готові для ІІ кварталу, звертаючись знову в черговий раз до них з листом, але дійсно не ставити IV.

Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

 

ІОНОВА М.М. І ремарка. Пане голово, і ремарка. Ми ж тут не про математику, ми теж з вами онлайн дуже часто буваємо, іноді навіть вдвох. Тому я просто за системне покращення ефективності роботи нашого комітету, а не політичної сили.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Так. І, колеги, до речі, у мене буде прохання до представників опозиції, конкретно до Ірини Володимирівни, як можна прискорити питання, пов'язані з денонсацією. Оскільки Ірина Володимирівна входить в Погоджувальну раду, то було би дуже добре, якби вона підтримувала, щоби ми скоріше денонсували. Бо в нас зависло там декілька денонсацій і, ну, вони будуть розглянуті на найближчому засіданні, але в майбутньому, я маю на увазі, варто підтримувати щоби якомога скоріше це питання вирішувалося.

 

ГЕРАЩЕНКО І.В. Прозвучало моє прізвище.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Так, так.

 

ГЕРАЩЕНКО І.В.  Колеги, я відразу хочу сказати, що на Погоджувальній раді, ви входите до Погоджувальної ради, ви знаєте, що жодного разу наша фракція не блокувала питань денонсації. Більше того, тут яка виникає проблема? Їх ставлять, як правило, десь там на кінець, ці денонсації, і говорять, що, ну, ми спочатку проходимо там більш проблемні закони, да, а денонсацію – на кінець. А потім так виникає, що спроможності в монобільшості вистачає бути там тільки один пленарний день і потім немає голосів ні на що, не тільки на денонсації, а і на ратифікації.

І тому в мене зустрічне до вас прохання, пане Мережко, як до такого, знаєте, і до пана Яременка, до інших представників монобільшості як до потужних представників вашої фракції, ми виступаємо за відновлення повноцінної роботи парламенту, щоб у нас було два пленарних тижні на місяць і ми тоді зможемо, безумовно, розглянути всі денонсації дуже і дуже швидко. Це перше.

І друге. Я підтримую пана Немирю щодо повернення нас, нашої роботи до офлайн. От в мене тоді є велика проблема: ви завжди призначаєте зранку ці онлайн, коли у нас іде Погоджувальна, де я маю відстоювати наші денонсації. Я тому не можу розірватися. Розумієте?

Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Колеги, тоді, з вашого дозволу, я ставлю на голосування проект, так, наш План на наступний рік. Ніхто не проти? Хто за те, щоби підтримати?

 

ЄВМЕНЧИКОВА І.В. Мережко?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. За.

 

ЄВМЕНЧИКОВА І.В. Немиря?

 

НЕМИРЯ Г.М. За.

 

ЄВМЕНЧИКОВА І.В. Дякую.

Бардіна?

 

БАРДІНА М.О. За.

 

ЄВМЕНЧИКОВА І.В. Дякую.

 

НЕМИРЯ Г.М. За. Але з розумінням, що стосовно денонсації перший-другий квартал.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Звичайно, так.

 

НЕМИРЯ Г.М. Дякую.

 

ЄВМЕНЧИКОВА І.В. Копиленко?

Пушкаренко?

 

ПУШКАРЕНКО А.М. Вітаю, колеги! За.

 

ЄВМЕНЧИКОВА І.В. Дякую.

Геращенко?

 

ГЕРАЩЕНКО І.В. За. І прохання, щоб за підсумками нашого засідання комітету апарат підготував, секретаріат інформацію, яка буде висвітлена, бо дуже рідко висвітлюється робота нашого комітету на комунікаційних майданчиках Верховної Ради України, щоб там врахували, в цьому повідомленні, що комітет підтримав денонсацію договорів з Росією, з Білоруссю в першому-другому кварталі, і що, також наше важливе зауваження, просимо поставити зміни до Закону "Про дипломатичну службу" на перший квартал 2024 року. Дуже дякую.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Воно ж там і стоїть на перший квартал: січень-березень 2024 року. Ірина Володимирівна!

 

ГЕРАЩЕНКО І.В. Та я чую, я ж кажу, в повідомленні це повідомити. Ви не робите повідомлень за підсумками нашого комітету. Дякую.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Робимо кожного разу.

 

ЄВМЕНЧИКОВА І.В. Іонова?

 

ІОНОВА М.М. За.

 

ЄВМЕНЧИКОВА І.В. Дякую.

Кривошеєв?

 

КРИВОШЕЄВ І.С. За.

 

ЄВМЕНЧИКОВА І.В. Дякую.

Руденко?

Шараськін?

 

ШАРАСЬКІН А.А. За.

 

ЄВМЕНЧИКОВА І.В. Дякую.

Юраш?

 

ЮРАШ С.А. За.

 

ЄВМЕНЧИКОВА І.В. Дякую.

Ясько?

 

ЯСЬКО Є.О. Підтримую.

 

ЄВМЕНЧИКОВА І.В. Дякую, пані Єлизавето.

Яременко?

 

ЯРЕМЕНКО Б.В. З усіма пропозиціями колег підтримую.

 

ЄВМЕНЧИКОВА І.В. Дякую, Богдане Васильовичу.

 

ГЕРАЩЕНКО І.В. Вибачте, колеги. Я зараз пана Яременка не хочу перебивати. В мене проблема, в мене зараз буде важлива зустріч. Я зразу скажу, що я "за" голосую, за всі зміни щодо змін по делегаціях. Врахуйте, будь ласка, мій голос, я маю відключитися.

Дуже дякую всім. Всіх ще раз з Днем ЗСУ і Святого Миколая! Сподіваюсь, їм подаруночки принесли. Гарного дня! До побачення.

 

ЄВМЕНЧИКОВА І.В. 11 – за. Рішення прийнято.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, колеги.

Переходимо до наступного питання порядку денного: міжпарламентська співпраця – про внесення змін до складу Постійних делегацій Верховної Ради України Парламентська асамблея ОБСЄ та Парламентська асамблея НАТО.

Людмило Олександрівно, будь ласка, вам слово.

 

НЕМИРЯ Г.М. Я пропоную підтримати запропоновані зміни.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Добре. Тоді давайте, я ставлю на голосування. Хто за те, щоб підтримати ці зміни.

 

ЄВМЕНЧИКОВА І.В. Мережко?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. За.

 

ЄВМЕНЧИКОВА І.В. Дякую.

Немиря?

 

НЕМИРЯ Г.М. За.

 

ЄВМЕНЧИКОВА І.В. Дякую.

Бардіна?

 

БАРДІНА М.О. За.

 

ЄВМЕНЧИКОВА І.В. Дякую.

Пушкаренко? Арсеній Михайлович?

 

ПУШКАРЕНКО А.М. Пушкаренко – за, колеги.

 

ЄВМЕНЧИКОВА І.В. Дякую.

Геращенко?

Іонова? Марія Миколаївна?

 

ІОНОВА М.М. За.

 

ЄВМЕНЧИКОВА І.В. Кривошеєв?

 

КРИВОШЕЄВ І.С. За.

 

ЄВМЕНЧИКОВА І.В. Дякую.

Руденко?

Шараськін?

 

ШАРАСЬКІН А.А. Шараськін – за.

 

ЄВМЕНЧИКОВА І.В. Дякую.

Юраш?

 

ЮРАШ С.А. За.

 

ЄВМЕНЧИКОВА І.В. Дякую.

Ясько?

 

ЯСЬКО Є.О. За.

 

ЄВМЕНЧИКОВА І.В. Дякую.

Яременко?

 

ЯРЕМЕНКО Б.В. За. І з усіх інших питань порядку денного до кінця теж "за".

 

ЄВМЕНЧИКОВА І.В. 10 – за. Рішення прийнято.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, колеги.

Наступне питання про формування депутатської групи Верховної Ради України з міжпарламентських зв'язків з Республікою Мальта.

Ірина Володимирівна Євменчикова, може, декілька слів скаже?

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Я доповім.

До комітету надійшов протокол організаційного засідання. Єлизавета Олексіївна підписала. Єлизавета Олексіївна теж була і координатором.

Обрали: головою – Веніславського, заступником – Івченка Вадима Євгеновича і секретарем –  М'ялика Віктора Ничипоровича. Веніславський, "Слуга народу", Івченко – заступник, "Батьківщина" і секретар – "Партія "За майбутнє".

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Тоді ми можемо проголосувати, так? Хто за те, щоб підтримати?

 

ЄВМЕНЧИКОВА І.В. Мережко?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. За.

 

ЄВМЕНЧИКОВА І.В. Немиря?

Бардіна?

 

БАРДІНА М.О. За.

 

ЄВМЕНЧИКОВА І.В. Дякую.

Пушкаренко? Арсеній Михайлович?

Іонова?

 

ІОНОВА М.М. За.

 

ЄВМЕНЧИКОВА І.В. Дякую.

Кривошеєв?

 

КРИВОШЕЄВ І.С. За.

 

ЄВМЕНЧИКОВА І.В. Дякую.

Шараськін?

 

ШАРАСЬКІН А.А. Шараськін – за.

 

ЄВМЕНЧИКОВА І.В. Юраш?

 

ЮРАШ С.А. За.

 

ЄВМЕНЧИКОВА І.В. Дякую.

Ясько?

ЯСЬКО Є.О. За.

 

ЄВМЕНЧИКОВА І.В. Дякую.

Яременко?

 

ЯРЕМЕНКО Б.В. За.

 

ЄВМЕНЧИКОВА І.В. Дякую.

8 – за. Рішення прийнято.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, колеги.

Переходимо до розгляду наступного питання: про обрання координатора з проведення організаційних зборів депутатської групи Верховної Ради України з міжпарламентських зв’язків з Республікою Зімбабве. Будь ласка.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. До комітету надійшов лист від народного депутата Копитіна з проханням обрати координатора. Станом на сьогодні увійти до складу цієї групи виявили бажання лише 3 народних депутати, всі зі "Слуги народу".

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Так.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Група може формуватися, коли є 5 бажаючих принаймні.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Тоді як, відкласти це питання чи, може?…

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. На розсуд комітету. Можете відкласти, а можна обрати координатора, щоб уже тоді з координатором разом шукали бажаючих, а можна відкласти.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. О, це більш конструктивна пропозиція. Якщо колеги не проти, то давайте тоді оберемо координатора, який допоможе в кінці кінців утворитись оцій групі дружби ось. І я сподіваюсь, що вони швидко знайдуть декілька ще осіб, в тому числі з тих, хто представляє інші фракції. Якщо ніхто не проти, то тоді…

Питання в особі координатора, хто тут може бути? Святослав Андрійович, може, спробує взяти на себе?

 

ЮРАШ С.А. Питання нагальності. Те ж саме, що з Мальтою, у мене. Я зараз на фронті з вами говорю, тут я зараз зі своїм батальйоном. У мене є порозуміння щодо днів сесійних, але гарантувати, що я можу на них прибути, немає можливості.

Тому відповідно питання в нагальності, якщо це не нагальна історія, там Парагвай скажемо, ми прийняли чи не півтора року тому, Парагвай, групу дружби створити. І якраз в цьому році, нарешті, зійшли всі зірки і з'явився бажаючий, який на себе взяв цю історію, і ми вже створили групу з Парагваєм дружби. Ось, тому що це нагальна історія, то краще не мене. Якщо ця історія, яка може почекати, я з радістю візьму на себе це питання і спробую переконати наших колег, щастя яким є Зімбабве, а ось доєднати двох…(Не чути)   з паном Копитіним у мене чудові взаємини так, що…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. От, тим більше.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Нас про нагальність не повідомляли.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Так-так. Дійсно тоді знаєте, з мого погляду, це не є аж таким надзвичайно нагальним питанням. Хоча з погляду організаторів, і ініціаторів завжди нагальна. Але, мені здається, тут головне якість, а не швидкість.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Точно.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Тому давайте тоді Святославе Андрійовичу, все-таки ми оберемо вас, ось і ви допоможете колегам створити нову групу дружби.

 

ЮРАШ С.А. З найбільшою радістю для мене в парламенті, це одна з частин моєї реальності, на жаль чи на щастя, так що, з радістю…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

 

ЮРАШ С.А. … Так що з радістю по цьому питанню долучусь, коли приїду з фронту.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Може консенсусом.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дуже вам дякую.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Може консенсусом.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Консенсусом, власне, я хотів запропонувати. Якщо ніхто не проти, а я не бачу, щоб хтось був проти, то приймаємо це рішення шляхом консенсусу. Дуже дякую, Святославе Андрійовичу.

 

ЮРАШ С.А. Завжди радий.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дуже вам дякую.

І останнє питання про результати робочого візиту до міста Миколаєва, який відбувся 30 листопада 2023 року. Я буквально декілька слів хотів би сказати на цю тему, тому що колеги, можливо, зможуть додати або поправити мене. Насамперед я вважаю, що це був надзвичайно важливий візит з багатьох причин, з багатьох поглядів, тому що ви знаєте, це було важливо поспілкуватися. Я хотів би нагадати, що в Миколаєві Королівство Данія вже створило представництво свого посольства, це надзвичайно важливо. Королівство Данія вже взяло шефство над Миколаївщиною і ми вже бачили конкретні результати того, що наші колеги роблять в Миколаєві. Ми відвідали декілька об'єктів, наприклад, один з них – це йдеться про очищення води, це надзвичайно важливо для здоров'я містян. Ми поспілкувалися і я би, знаєте, виділив два питання, які, я вважаю, найбільш важливими в нашому спілкуванні.

Перше, ми почули від наших колег те, що Данія буде нас підтримувати до кінця. І ви знаєте, ми проводили засідання, спільне засідання наших комітетів під час повітряної тривоги в бомбосховищі, це було дуже символічно. І друге важливе питання, ми почули дуже важливу інформацію стосовно надання Данією військових літаків F-16. Це було теж надзвичайно важливо. Тобто, знаєте, ця зустріч, вона на мене справила величезне враження. І, дійсно, я тут повністю підтримую, є свідком того, про що сказав Богдан Васильович, і посол Данії і голова Комітету закордонних справ парламенту Данії, вони були здивовані, м'яко кажучи, тим, що тільки одна політична сила, одна фракція взяла участь в цій важливій зустрічі, а люди  приїхали з іншої країни, вони довго їхали спеціально, в тому числі для того, щоб  зустрітися з нами. І це було правильно, коли ми зустрілися. І для мене, це моє особисте враження, все-таки, знаєте,  має значення не країна, куди ми їдемо для того, щоб зустрітися, а має значення таке спілкування, яке відбулося в Миколаєві. Тобто якщо є бажання, то завжди можна знайти можливості навіть без закордонного відрядження зустрітися з нашими колегами і дуже плідно поспілкуватися.

Дуже вам дякую, колеги. Я дякую тим, хто брав участь в цьому надзвичайно важливому робочому візиті. Можливо, колеги бажають щось додати або поправити.

 

ЮРАШ С.А. Якщо можна, пане голово.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка.

 

ЮРАШ С.А. Я прошу вибачення, що я не доєднався, це якраз було в час, коли я був якраз зі своїм батальйоном на фронті. Хоча я маю порозуміння, що мене виписують з бойового розпорядження на час сесійних засідань, по Миколаєву я не зміг переконати моє командування військове до вас приєднатись.

Я, просто по Данії я це питання піднімав, коли ми з послом бачились, на жаль, не дали мені слова тоді. Данія має унікальний досвід щодо реабілітації ветеранів, Данія має чи не найбільший відсоток в НАТО населення, яке є ветеранами, тому що Данія приймає участь в миротворчих місіях по всьому світу і насправді в неї є дуже цікаві програми по реабілітації ветеранів війни. І я би дуже радив, якщо комунікації з Данією продовжаться у вас всіх, бо я не учасник групи дружби з Данією, на жаль чи на щастя, тому ці комунікації не передбачаються, підняти, розпитати і долучити їх до планування того, як працювати з мільйоном, який буде мати Україна, ветеранів щодо їхньої реабілітації, реінтеграції, бо в Данії дуже успішний досвід в цьому сенсі. А ми, на жаль, не працюємо і не піднімаємо це питання в комунікаціях з ними.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дуже вам дякую. Це дуже слушна пропозиція, Святослав Андрійович, тому що наші данські колеги, вони питали нас, чим ще ми можемо вам допомогти? І це питання обов'язково ми будемо порушувати перед ними.

Дякую.

 

ЮРАШ С.А. У нас в Міністерстві ветеранів з того, що я чую, там є якесь таке, знаєте, питання що роботи, що створити. А в тій же Данії, це маленька країна нібито, але в неї є дуже великий досвід саме в аспекті ветеранської реабілітації і інтеграції. Тому я дуже радив би це питання масштабувати в цьому контексті.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Дуже вам дякую.

Колеги, хто ще бажає висловитися? Я не бачу. Тоді ми можемо завершувати наше засідання, ми вичерпали порядок денний. Дуже вам дякую. І до побачення. Дуже дякую.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. До побачення. Дякуємо. 

 

 
Повернутись до списку публікацій

Версія для друку