СТЕНОГРАМА

засідання Комітету з питань зовнішньої політики

та міжпарламентського співробітництва

20 березня 2023 року

Веде засідання голова Комітету МЕРЕЖКО О.О.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Добрий день, колеги! Сьогодні у нас дуже насичений порядок денний. Будь ласка, подивіться порядок денний, чи будуть якісь пропозиції або зауваження? Я не бачу.

Тоді я ставлю на голосування. Хто за те, щоб підтримати порядок денний?

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. І перекличка, да?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. І перекличка, так.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Мережко?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Я – за.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Немиря?

 

НЕМИРЯ Г.М. За.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Бардіна?

 

БАРДІНА М.О. За.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Копиленко?

 

КОПИЛЕНКО О.Л. Дякую.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Дякую.

Геращенко? Нема поки що.

Іонова? Нема поки що.

Руденко? Нема поки, да?

Шараськін?

 

РУДЕНКО О.С. Вибачте, Руденко є. Руденко, доброго ранку, є. За.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Дякую.

Шараськін?

 

ШАРАСЬКІН А.А. Підтримую.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Дякую.

Юраш?

 

ЮРАШ С.А. За.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Дякую.

Ясько? ПАРЄ в неї, да? Відрядження.

Яременко?

 

ЯРЕМЕНКО Б.В. Добрий ранок! За.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Дякую.

8 – за. Рішення прийнято. Можемо починати засідання.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, колеги, тоді починаємо засідання.

І пункт перший порядку денного. Це проект Закону про вихід з Угоди про державну соціальну допомогу членам сімей військовослужбовців загиблих в Афганістані та інших державах, в яких велися бойові дії.

І я прошу до слова заступницю міністра соціальної політики України Ганну Василівну Пророк.

Будь ласка, Ганна  Василівна.

 

ПРОРОК Г.В. Доброго дня, шановний пане голово Олександр Олександрович! Доброго дня, народні депутати України шановні! Дозвольте представити вам проект закону, який був розроблений Міністерством соціальної політики України, про вихід з Угоди про державну соціальну допомогу членам сімей військовослужбовців, загиблих в Афганістані та інших державах, в яких велися бойові дії.

Власне, цей закон України розроблений на вимогу нашого часу і з огляду на повномасштабну збройну агресію Російської Федерації проти нашої держави, а також активне залучення до цього Республіки Білорусь, які також є дві активні держави в рамках Співдружності Незалежних Держав, що, власне, є порушенням будь-яких норм міжнародного права, цілей та принципів, та засад, виходячи з чого ми були залучені до цієї угоди як держава-член. І проект закону також розробився безпосередньо на виконання доручення віцепрем'єр-міністра з питань європейської та євроатлантичної інтеграції пані Стефанішиної, а також керуючись Указом від 2018 року №139 "Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 2 травня 2018 року "Про припинення дії для України окремих міжнародних договорів, укладених у рамках Співдружності Незалежних Держав".

Угодою пропонується проектом цього закону, визначалося право на виплату одноразової грошової допомоги членам сімей військовослужбовців, загиблих в Афганістані та в інших державах, в яких велися бойові дії, а також на пільгові умови пенсійного та соціального забезпечення вказаної категорії осіб.

Хочу зауважити, що, в принципі, ці всі норми були інкорпоровані в наше законодавство і належні пільги та пенсії виплачувалися. Цей проект закону узгоджений без зауважень з усіма центральними органами виконавчої влади. Можу назвати це Міністерство внутрішніх справ, Міністерство економіки, Міністерство закордонних справ, Міністерство охорони, Міністерство фінансів …(Не чути) на національному рівні громадською спілкою Всеукраїнське громадське об'єднання "Національна асамблея людей з інвалідністю України".

З огляду на зазначене прошу підтримати проект закону України.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Колеги, чи будуть запитання до Ганни Василівни? Я не бачу піднятих рук. Може, хтось бажає виступити, висловитись?

 

НЕМИРЯ Г.М. У мене є два запитання до Ганни Василівни.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка.

 

НЕМИРЯ Г.М. Шановна пані Ганно, чи правильно я зрозумів, що зміст закону полягав виключно в здійсненні одноразових виплат учасникам бойових дій. Тому що тут йдеться не лише про Афганістан, я думаю, громадяни України і в Іраку були, і в інших деяких місіях, в тому числі в складі місії ООН. Чи правильно я зрозумів, що йдеться лише про одноразову виплату і там немає якихось інших пільг, яких можуть вони втратити у випадку, якщо буде припинена дія цього закону?

 

ПРОРОК Г.В. Мова йде не тільки про Афганістан, а в інших державах, в яких велися бойові дії. Тому він трішки ширший, ніж тільки Афганістан.

І з приводу пенсійного забезпечення, в принципі, я би, напевно, краще передала слово тут профільному генеральному директору пані Кудін Валентині Анатоліївні щодо, власне, виплат, на якій основі здійснюються, наскільки систематично.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка.

 

КУДІН В.А. Доброго дня, шановні народні депутати. Хочу привернути увагу… Чутно?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Чутно, чутно.

 

КУДІН В.А. Дякую.

Дійсно, квота була підписана в 1993 році, якраз…

 

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Погано чутно, мені здається.

 

КУДІН В.А. Хвилиночку, я спробую голосніше тоді говорити.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Зараз нормально чутно.

 

КУДІН В.А. Дякую.

Мова йде про осіб, які проходили військову службу. Як під час укладання цієї угоди, так і зараз, особи, які проходять військову службу, мають особливий соціальний статус як у разі загибелі військовослужбовця, так і соціальний пакет.

В рамках розвитку цієї угоди, як було сказано заступником міністра, Україна імплементувала ті додаткові гарантії, які відзначені в статті 3 цієї угоди, в військовий Закон про пенсійне забезпечення осіб-військовослужбовців, а також одночасно відзначила певні пільги у Законі про статус ветеранів війни.  Можна сказати, що всі ті, які закладалися в статтю 3, додаткові пільги і гарантії членам сімей загиблих в Афганістані та інших війнах, які проводилися, знайшли свої відображення в наших профільних законах, а саме про пенсійне забезпечення, про статус та гарантії ветеранів війни.

Якщо є додаткові питання більш конкретні, я також можу роз'яснити про які пільги йде в пенсійному забезпеченні.

 

НЕМИРЯ Г.М. Тобто ми можемо сказати, з огляду на вашу відповідь, що соціальний захист цих осіб не погіршиться.

 

КУДІН В.А. Саме так, саме про це я хотіла відзначити, що після укладення і підписання у Москві в 1993 році далі пішов розвиток нашого вітчизняного законодавства, зокрема, про пенсійне забезпечення, про статус ветеранів війни, які на сьогодні …(Не чути) наші захисники так само отримують.

 

НЕМИРЯ Г.М.  Дякую.

І в мене є друге запитання до вас або до ваших колег. Ми деякий час тому розглядали питання про взагалі стан нормативно-правової бази України в рамках СНД: договори, угоди, взаємні зобов'язання. І ми зрозуміли, члени комітету, що кожне міністерство опрацьовує за своїм напрямком ці угоди. Чи можете ви сказати, крім цієї угоди, з якої пропонується зараз вийти або припинити дію, скільки таких угод ще залишається, де Україна є учасником, відповідно несе певні зобов'язання в рамках СНД або двосторонніх угод між Росією і Білоруссю?

Дякую.

 

ПРОРОК Г.В. Я відповім на це питання. З двох ми вже вийшли, там достатньо було на рівні постанови Кабінету Міністрів прийнято відповідне рішення. Залишається у нас десь приблизно десять угод, з яких ми зараз, включаючи і ту, яка зараз на розгляді, з якої ми повинні вийти, де було визначено …(Не чути)

 

НЕМИРЯ Г.М. Тобто за міністерством залишилося десять угод, з яких ще Україна не вийшла або не припинила дію.

У вас є бачення, скільки часу займе, щоб повністю вийти, якщо це не буде нести якихось негативних бачень, у вас є яке бачення, скільки це – пів року, рік, місяць?

 

ПРОРОК Г.В.  На завершення наших внутрішніх державних процедур, я б, напевно, сказала ще пів року, щоб остаточно з усім.

 

НЕМИРЯ Г.М. Дякую.

 

ПРОРОК Г.В.  Власне, а щодо самого виходу, як ви знаєте, деякі після завершення наших процедур …(Не чути) повідомлення депозитарію, ще мінімум 6 місяців, а то і рік в тих угодах, де не передбачено термін …(Не чути)

 

НЕМИРЯ Г.М.  Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Колеги, чи будуть ще запитання? Я не бачу.

Тоді ми можемо ставити на голосування. Хто за те, щоб підтримати цей законопроект про вихід з Угоди про державну соціальну допомогу членам сімей військовослужбовців, загиблих в Афганістані та інших державах.

Хто – за.

 

МОСОЛОВ Ю.О. Мережко?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. За.

 

МОСОЛОВ Ю.О. Немиря?

 

НЕМИРЯ Г.М. За.

 

МОСОЛОВ Ю.О. Бардіна?

 

БАРДІНА М.О. За.

 

МОСОЛОВ Ю.О. Копиленко?

 

КОПИЛЕНКО О.Л. За.

 

МОСОЛОВ Ю.О. Геращенко?

Іонова?

 

ГЕРАЩЕНКО І.В. Я – за. Я якраз на Погоджувальній.

 

МОСОЛОВ Ю.О. Дякую, Ірино Володимирівно.

Руденко?

 

РУДЕНКО О.С. За.

 

МОСОЛОВ Ю.О. Шараськін?

 

ШАРАСЬКІН А.А. За.

 

МОСОЛОВ Ю.О. Юраш?

Яременко?

 

ЯРЕМЕНКО Б.В. Яременко –  за.

 

МОСОЛОВ Ю.О. Святослав Андрійович.

8 – за. Рішення прийнято.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дуже дякую. Рішення прийнято.

Я дуже дякую нашим колегам Галині Василівні і взагалі колегам. Дякую, до побачення.

А ми переходимо до розгляду другого питання порядку денного: проект Закону про припинення дії Угоди між Кабінетом Міністрів України та Урядом Російської Федерації про співробітництво під час здійснення спільного контролю осіб, транспортних засобів і товарів на українсько-російському державному кордоні.

Я прошу до слова Богдана Євгеновича – заступника міністра внутрішніх справ.

 

ЯРЕМЕНКО Б.В. Пане голово, є пропозиція заощадити час зайнятих державних службовців і проголосувати, очевидне ж питання.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Добре.

Тоді, якщо є така пропозиція і ніхто не проти, я ставлю на голосування. Хто за те, щоб підтримати цей проект Закону про припинення дії відповідної угоди.

Хто – за?

 

МОСОЛОВ Ю.О. Мережко?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. За.

 

МОСОЛОВ Ю.О. Немиря?

 

НЕМИРЯ Г.М. За.

 

МОСОЛОВ Ю.О. Бардіна?

 

БАРДІНА М.О. За.

 

МОСОЛОВ Ю.О. Копиленко?

 

КОПИЛЕНКО О. Л. За.

 

МОСОЛОВ Ю.О. Геращенко?

 

ГЕРАЩЕНКО І.В. За.

 

МОСОЛОВ Ю.О. Руденко?

 

РУДЕНКО О.С. За.

 

МОСОЛОВ Ю.О. Шараськін?

 

ШАРАСЬКІН А.А. За.

 

МОСОЛОВ Ю.О. Юраш?

Яременко?

 

ЯРЕМЕНКО Б.В. За.

 

МОСОЛОВ Ю.О. 8 – за. Рішення прийнято. 

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Рішення прийнято.  Дуже дякую, колеги.

І наступне питання порядку денного: проект Закону про вихід України з Протоколу про затвердження Положення про порядок організації і проведення спільних антитерористичних заходів на територіях держав-учасниць Співдружності Незалежних Держав.

Переходимо до обговорення чи можна без обговорення поставити на голосування? Я не бачу, щоб...

Тоді, якщо ніхто не проти, я ставлю на голосування. Ніхто не проти? Не бачу, щоб був хтось...

 

МОСОЛОВ Ю.О. Ніхто.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Тоді я ставлю на голосування.

Хто за те, щоб підтримати цей проект Закону про вихід України з Протоколу про затвердження Положення про порядок організації проведення спільних антитерористичних заходів на територіях держав-учасниць Співдружності Незалежних Держав.

Хто – за?

 

МОСОЛОВ Ю.О. Мережко?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  За.

 

МОСОЛОВ Ю.О. Немиря?

 

НЕМИРЯ Г.М. За.

 

МОСОЛОВ Ю.О. Бардіна?

 

БАРДІНА М.О. За.

 

МОСОЛОВ Ю.О. Копиленко?

 

КОПИЛЕНКО О. Л. За.

 

МОСОЛОВ Ю.О. Геращенко?

Руденко?

Шараськін?

 

ШАРАСЬКІН А.А. За.

 

МОСОЛОВ Ю.О. Юраш?

Яременко?

Геращенко?

 

РУДЕНКО О.С. Вибачте, це Руденко, мене викинуло. Я – за.

 

МОСОЛОВ Ю.О. Дякую, Ольго Сергіївно.

Ірина Володимирівна, чи ви вже підключилися?

 

ГЕРАЩЕНКО І.В. Я – за. Я сказала, що я – за.

 

МОСОЛОВ Ю.О. Дякую дуже.

Яременко?

Добре. 7 – за. Рішення прийнято.

 

ЯРЕМЕНКО Б.В.  За.

 

МОСОЛОВ Ю.О. А, 8 – за. Рішення прийнято. 

Дякую, Богдан Васильович.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, колеги. Рішення прийнято.

І переходимо до наступного пункту. Проект Постанови про Звернення Верховної Ради України до парламентів усіх іноземних держав, Європейського парламенту та Міжнародного агентства з атомної енергії щодо накладення санкцій на російську державну корпорацію з атомної енергії "Росатом" та запровадження заходів для зменшення співпраці з Російською Федерацією в сфері ядерної енергетики.

Я прошу до слова Інну Романівну – народну депутатку України. Будь ласка, Інно Романівно. Ви з нами?

 

СОВСУН І.Р. Так, я з вами. Чутно мене добре, сподіваюсь?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Так, так, будь ласка.

 

СОВСУН І.Р. Дякую за надане слово, за те, що розглядаєте цей проект постанови.

Чому вона розроблена? Тому що, по-перше, звичайно, що зараз у нас всі лідери держави комунікують про необхідність запровадження санкцій проти "Росатому", да, про це говорить Президент, про це говорить міністр закордонних справ. І це вкрай важливо, тому що великою мірою комунікація по санкціям в сфері енергетики стосується в публічному просторі питань газу, так, це те, що найбільш помітно, найбільш очевидно.

Але, разом з тим, Російська Федерація дуже активно присутня в сфері ядерної енергетики в багатьох країнах світу, в тому числі в Європі, на превеликий жаль. І навіть у Сполучених Штатах до 25 відсотків ядерного палива, яке вони споживають, на сьогодні надходить з Російської Федерації.

І нам необхідно привернути максимально увагу світу до того, що в ядерній енергетиці насправді російська монополія чи, скажімо так, принаймні потужний вплив є дуже, дуже помітним і необхідно вживати заходів для того, аби його мінімізувати. Це буде зробити непросто, це навіть складніше, ніж з газом, в тому числі через тривалі цикли виробництва збагаченого урану і дуже високий ступінь залученості до цього... росії в цьому питанні. Але разом з тим, необхідно про це говорити.

Я, спілкуючись з іноземними колегами, з парламентарями, бачу, що дуже часто вони навіть не знають про те, що в тому числі і Європа, в тому числі і  росія залишаються залежними від російського ядерного палива. І вони відповідно не можуть вчиняти ніякого в тому числі політичного тиску та на свої уряди для  того, аби, власне, стимулювати і запроваджувати якісь санкції проти Росатома. Я вже не кажу, звичайно, про те, що Росатом є державною компанією, котра вчинила ядерного тероризму, захопивши Запорізьку атомну електростанцію.

На ці всі речі необхідно реагувати, і я би дуже сподівалася на підтримку комітету. Я розумію, що є якісь зауваження Міністерства закордонних справ і у мене немає принципових, скажемо так, заперечень проти того, що пропонує додатково Міністерство закордонних справ, але якби ми прийняли цю постанову парламентом і потім всі депутати, які працюють в міжнародному полі, так же активно включилися б в комунікацію цього питання з парламентарями, з якими вони спілкуються, то я думаю, що це можна було би зрушити і все-таки хоч якісь санкції проти Росатома запровадити. Тому що станом на сьогодні якісь найменші санкції проти Росатома буквально декілька тижнів тому запровадила Британія, і це тільки проти там кількох керівників Росатома, і якісь дуже дрібні запровадили Сполучені Штати.

На рівні ЄС санкцій немає. Але повторюсь, навіть ті санкції, що є зараз британські, вони дуже вузькі, і нам необхідно вимагати розширення цих санкцій. І, власне, з цією метою написана постанова, і дуже сподіваюся на її підтримку.

Якщо є будь-які питання, то буду рада відповісти.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Тоді, колеги, я пропоную послухати заступника Міністра Миколи Станіславовича Точицького, а потім можна буде поставити запитання.  

Будь ласка, Микола Станіславович.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. І Міненерго ще треба.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Добре, і від Міненерго, добре.

Будь ласка, Микола Станіславович.

 

ТОЧИЦЬКИЙ М.С. Доброго здоров'я, шановні народні депутати! Міністерство  закордонних справ підтримує проект постанови, вважає його потрібним і корисним.

На жаль, у самій міжнародній організації немає такого поняття, як санкційний механізм, тому ми йдемо через шлях пониження привілеїв, імунітетів, а також співпраці з російською федерацією і безпосередньо з Росатомом, а також Ростехнадзором, тому що там не лише Росатом порушує міжнародно-правові норми, здійснюючи свої діяння на Запорізькій атомній, а також Ростехнадзор. Тому ми це вітаємо. 9 березня цього року рада керуючих ухвалила спільну заяву у кількості 51 держави, де закликала держави-члени здійснювати наступне: заборонити використовувати позабюджетні кошти у своїй діяльності по відношенню до російської федерації, відмовитись від участі представників у будь-яких заходах на території російської федерації, ну, і висловити свою незгоду у такій діяльності.

Ми надіслали своє погодження на проект постанови. Вважаємо, що вона буде корисною у частині накладення санкцій окремо як державами-членами МАГАТЕ, так і безпосередньо Україною, по відношенню до фізичних та юридичних осіб Росатома, а також Ростехнадзору.

У мене все. Дякую за увагу. Доповідь завершив.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дуже дякую.

А зараз прошу до слова заступника Міністра енергетики України з питань європейської інтеграції Ярослава Сергійовича Демченкова. Будь ласка, Ярославе Сергійовичу.

 

ДЕМЧЕНКОВ Я.С. Дякую. Доброго дня, шановні народні депутати.

Міністерство енергетики, безумовно, підтримує необхідність прийняття цього проекту постанови, цього звернення. Я автору сьогодні надішлю певні пропозиції міністерства. Вони стосуються уніфікації там назви російської федерації, назви Росатома. Ми також вважаємо, треба додати пов'язаних, афілійованих з нею фізичних та юридичних осіб. Додати в преамбулі декілька речень, "з ядерного палива" доповнити словами "природного урану". Слова "також запобігає збагаченню урану" доповнити словами в інших розділах, абзацах: "закупівля також ядерного палива".

І також ми пропонуємо певні ще зміни редакційні, щоб посилити це звернення і прибрати можливість, дати можливість російській державній корпорації з ядерної енергії Росатом та фізичних, юридичних осіб, пов'язаних з нею, продовжувати … (Не чути) росію, наповнювати її державний бюджет.

Також ми б хотіли звернути увагу на те, що …(Не чути) збитки, завдані російською федерацією внаслідок збройної агресії. Ми пропонуємо, що вони мають відшкодувати ці збитки і також відразу у всіх документах це зазначати, як факти …(Не чути) Я сьогодні …(Не чути) комітет і народними депутатами, якщо можна.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Ярославе Сергійовичу.

Чесно кажучи, трішки несподівано, тому що ви тільки збираєтеся надати свої пропозиції, а ми сьогодні на засіданні маємо розглянути, затвердити і прийняти текст цієї постанови. Тобто я, чесно кажучи, навіть не знаю що робити.

 

ДЕМЧЕНКОВ Я.С. Я вибачаюся, просто дуже довго документ опрацьовувався у міністра на підпис.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Тобто, колеги, будь ласка, хто бажає поставити доповідачам запитання?

 

КОПИЛЕНКО О.Л. Я хочу висловитися, можна?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка.

 

КОПИЛЕНКО О.Л. Як у нас прийнято говорити, з процедури, з процедури ці розмови, що довго опрацьовувалося у міністра. Вибачте, це абсолютно несерйозно і некоректно по відношенню до комітету. Але, я думаю, що є, на жаль, такі відомства і такі посадові особи, які абсолютно стандартизовано, не вникаючи в суть питання, висловлюються, а потім посилаються на всі ці міфічні причини.

Можна навіть написати листа міністру від комітету, що це некоректний сюжет, як ми робили це в моєму попередньому комітеті з питань деокупації Криму. Але в даному, я думаю, що позиція Міністерства енергетики, в принципі, вона, і їхні тим більше редакційні правки, це взагалі некоректно міняти що на щодо, я думаю, що ми можемо ухвалити це рішення.

Я хочу сказати, що, з одного боку, підтримати Інну Романівну, з другого боку, як голова Національної комісії з радіаційного захисту населення сказати, що МАГАТЕ – це специфічна організації, на жаль, але виходимо з реалій і, тим не менше, рухаємося до своєї мети. Тому, я думаю, варто підтримати це рішення і не витрачати далі час.

Спасибі.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Марина Олегівна, будь ласка.

 

БАРДІНА М.О. Колеги, наскільки я розумію, в порядку денному засідання парламенту цього документа сьогодні немає. Якщо я не права, поправте. Давайте тоді приймати...

 

ГЕРАЩЕНКО І.В. Якщо поставлять, то на середу. Його немає на сьогодні точно.

 

БАРДІНА М.О. Тоді просто...  (Не чути)

Дякую, пані Ірино. Давайте тоді його приймати сьогодні на засіданні з урахуванням озвучених Міненергетики правками. Вони там не такі...

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Та надісланих Міністерством закордонних справ в редакції.

 

БАРДІНА М.О. Так. Не почула коментар, але моя пропозиція проголосувати сьогодні з озвученими Міненергетики правками.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. І МЗС. В редакції з правками...

 

БАРДІНА М.О. І МЗС.

Дякую.

 

МОСОЛОВ Ю.О. Я правки надіслав в загальний чат засідання комітету... (Не чути)  Але у міністерства … (Не чути) народний депутат готував, міністерство з першого дня війни, збройної агресії, виступає проти санкцій, активно виступає проти санкцій. І наполегливо... (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Богдане Васильовичу, будь ласка.

 

ЯРЕМЕНКО Б.В. Моя пропозиція озвучена Мариною. Я підтримую ідею. Тим більше, що ми отримали щойно в чат правки і пропозиції до змін до постанови з боку Міністерства енергетики, які свідчать про те, що опрацьовувало міністерство, хоча, звичайно, ситуація неприпустима, коли через внутрішньовідомчі якісь перипетії процедури не може працювати планово Верховна Рада, це, з усією повагою, прошу пана заступника міністра, нам не треба пояснень цих причин, просто врахуйте, будь ласка, і передайте наше несприйняття цієї ситуації, воно, я думаю, тут загальне на комітеті, міністру.

Але, захищаючи міністерство, той текст, який ми щойно отримали в чат, свідчить, що міністерство працювало над питанням, і, очевидно, з технічних причин дійсно не встигло передати нам свої пропозиції. Я не думаю, що у нас можуть бути по суті якісь зауваження до цих пропозицій, і текст в редакції МЗС з пропозиціями Мінпаливенерго, є політична воля, є розуміння, що це треба робити, я не бачу причин відкладати надовго, давайте проголосуємо.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Оскільки пролунала конкретна пропозиція і ніхто не проти. Я не бачу, щоб хтось був проти, тоді я ставлю цю пропозицію на голосування.

 

МОСОЛОВ Ю.О. Зі змінами та доповненнями.

Мережко?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. В редакції МЗС з пропозиціями і змінами, запропонованими Міністерством енергетики.

 

МОСОЛОВ Ю.О. Дякую.

Мережко?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. За.

 

МОСОЛОВ Ю.О. Немиря? Він вийшов з чату.

 

МОСОЛОВ Ю.О. Бардіна?

 

БАРДІНА М.О. За.

 

МОСОЛОВ Ю.О. Копиленко?

 

КОПИЛЕНКО О.Л. За.

 

МОСОЛОВ Ю.О. Геращенко?

 

ГЕРАЩЕНКО І.В. За.

 

МОСОЛОВ Ю.О. Іонова?

 

ІОНОВА М.М. За.

 

МОСОЛОВ Ю.О. Руденко?

 

РУДЕНКО О.С. За.

 

МОСОЛОВ Ю.О. Шараськін?

 

ШАРАСЬКІН А.А. За.

 

МОСОЛОВ Ю.О. Юраш?

 

ЮРАШ С.А. За.

 

МОСОЛОВ Ю.О. Яременко?

 

ЯРЕМЕНКО Б.В. За.

 

МОСОЛОВ Ю.О. 9 – за. Рішення прийнято.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дуже дякую, колеги.

Я всіх вітаю, це важлива постанова. Дуже дякую колегам, які взяли участь в обговоренні, і до побачення.

А ми переходимо до наступного питання: проект Постанови про Заяву Верховної Ради України про необхідність забезпечення відповідальності осіб, винних у вчиненні найтяжчих злочинів за міжнародним правом на території України.

Так, хто бажає висловитися з цього питання?

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Я можу коротенько доповідь зробити.

За дорученням Голови Верховної Ради Апарат напрацював постанову. Вона погоджена з Адміністрацією Президента, вони теж брали участь в розробці цієї постанови, Міністерство закордонних справ, також опрацювало наше юридичне управління.

Постанова пропонує прийняти Заяву, в який міститься заклик до парламентів та урядів іноземних держав, універсальних та регіональних міжнародних організацій, а також міжпарламентських асамблей рішуче засудити тяжкі злочини, які були вчинені на території України російською федерацією, за наказами її політичного військового керівництва та вжити всіх можливих заходів для розслідування цих злочинів.

Також у постанові міститься звернення щодо необхідності створення міжнародного механізму з відшкодування шкоди та збитків, завданих фізичними юридичними особами. В цій постанові ми ще раз нагадуємо світовій спільності про звірства, які вчиняє і продовжує вчиняти російська федерація на нашій території і з нашими громадянами, також згадуємо і про випадок із розстрілом військовополоненого.

Вітаємо адекватні рішення міжнародних організацій з підтримки України і засудження дій російської федерації, окремо звертаємо увагу і вітаємо рішення Міжнародного кримінального суду щодо видачі ордера на арешт Путіна. Ще раз хочу наголосити, що текст узгоджений з Адміністрацією Президента, МЗС і керівництвом Верховної Ради.

Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Колеги, хто бажає висловитися? Богдане Васильовичу, будь ласка.

 

ЯРЕМЕНКО Б.В. Якщо дозволите, пане Голово?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка.

 

ЯРЕМЕНКО Б.В. Да, дякую.

Пане голово, ну, чесно кажучи, складна, скажімо, для мене ця ситуація, тому що, ну, нового в цій Заяві є лише те, що ми вітаємо ордер на арешт президента росії Володимира Путіна. Все інше в різній формі, в різних заявах, в різних документах Верховної Ради вже говорилося. І на п'яти сторінках ми знову примудрилися не сказати нічого нового. На п'яти сторінках, які будуть перекладатися дуже довго, і ми розуміємо, що це ускладнює сприйняття, читання, розуміння і так далі. Але на це можна було б закрити очі, скажімо так, пояснивши, що це узагальнення, зведення до купи всього.

З моєї точки зору, в дуже делікатне становище нас ставить згадування логічне, правильне, яке міститься, Міжнародного кримінального суді і Римського статуту, який Верховна Рада не ратифікувала. Мені здається, що для політичних висловлювань на цю тему у нас бракує підстав, а підстава ця, яка єдина, яку ми повинні створити, – це ратифікувати цей статут. У зв'язку з цим у мене питання, коли він буде винесений на ратифікацію Верховної Ради? І чи не варто, у мене пропозиція така, відкласти цю заяву до моменту ратифікації.

Дякую.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Вона стоїть першим питанням на сесії. Сьогодні першим питанням стоїть на пленарне засідання.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Так.

 

ЯРЕМЕНКО Б.В. Сьогодні, першим питанням?

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Да.

 

ЯРЕМЕНКО Б.В. А в мене чомусь немає в цьому...

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Тільки що мені повідомили, що її включили буквально там хвилин 20 тому.

 

ЯРЕМЕНКО Б.В. Тобто далі буде ця заява, так, голосуватися?

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Першим питанням вона буде голосуватися сьогодні.

 

ЯРЕМЕНКО Б.В. Колеги, тоді є сенс в проект цієї постанови вписати окремим пунктом, враховуючи, що Верховна Рада України такого-то числа ратифікувала Римський статут. Це буде теж правильно, і ми підкреслимо, що ми виконали свої  зобов'язання в повній мірі.

Це на розсуд авторів...

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Так ми ж її ще не ратифікували.

 

ЯРЕМЕНКО Б.В. Так ви кажете, що сьогодні першим питання.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Ні, я маю на увазі питання цієї постанови. Не ратифікація Римського статуту, ні, ні, ні.

 

ЯРЕМЕНКО Б.В. Я зрозумів. Це теж своєрідна така, чесно кажучи, без рішення комітету ставити першим питанням. Тобто це свідчить про те, що ми могли б і не збиратися, і не приймати ніякого рішення. Це аргумент, який я відкидаю те, що воно десь там є. Дякую.

Я зрозумів. У мене просто дуже поганий зв'язок, то, мені здалося, що ратифікація винесена, я думаю, о'кей, без комітету…

 

НЕСТЕНКО Л.О. Ні. без комітету не може.

 

ЯРЕМЕНКО Б.В. Я без ратифікації Римського статуту, вважаю, що ми ставимо себе в дуже незручне становище цією заявою.

Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Богдане Васильовичу, я з вами погоджуюся особисто, тому що я прихильник, навіть палкий прихильник скорішої ратифікації Римського статуту. Але є певні реалії і, на жаль, тут питання, воно підвисло.

Хтось бажає виступити ще з колег? Ні.

У мене тоді декілька суто технічних питань, які я не можу не озвучити. Я, безумовно, підтримую цю постанову, але, з точки зору термінології, поняття "злочини за міжнародним правом" в нашій доктрині, в нашій літературі міжнародно-правовій я не зустрічав. Це зустрічається іноді дуже рідко в англомовних текстах …(Не чути) Але у нас прийнято все-таки і в енциклопедіях йдеться саме про міжнародні злочини, а не злочини за міжнародним правом.

І друге питання стосовно дати, дати початку війни, тобто 2014 рік 20 лютого, це в наших документах. Але в первісному тексті цієї постанови там наприкінці, може, ви звернули увагу, там йшлося про те, що порушення почалися 19 лютого, тобто питання дати, узгодженості дати, ось таке питання.

І ще одне таке питання стосовно, ми посилаємося на самому початку не тільки на принцип, який закріплено в Статуті ООН стаття 2 параграф четвертий, не застосування сили чи погрози сили, а також посилаємося на те, що принцип, це один з принципів міжнародного права, мирного врегулювання суперечок, як там йдеться. Я не знаю, наскільки доцільно посилатись саме на цей принцип з однієї простої причини: тому що у нас немає суперечки з Росією, тут акт агресії. Тобто чи доцільно посилатися на цей принцип, у мене просто тут немає відповіді, тому я ставлю це запитання перед колегами і перед собою.

Ось такі у мене виникли з цього приводу запитання. Може, хтось може прокоментувати або додати щось з цього приводу?

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Текст напрацьовувався в Адміністрації Президента і в МЗС, так що там ці питання, я думаю, були враховані і...

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Добре.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Олександр Олександрович...

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Просто це мій обов'язок як юриста-міжнародника висловити свою думку, навіть коли я можу бути не правий. Тобто я не наполягаю, чесно кажучи, на своїй думці з цього приводу.

Тоді, якщо хтось бажає виступити...

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Олександр Олександрович, Олег...

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка.

 

ВАСИЛЕНКО О.І. Дозвольте я прокоментую. Стосовно міжнародний злочин чи злочини відповідно до міжнародного права, там така редакція в постанові, в проекті заяви, вірніше, з'явилась від того, що ми цитуємо резолюцію Генасамблеї, на яку посилаємося, це в самій резолюції так написано. Тому і формулювання ми використали саме безпосередньо резолюції, на яку ми посилаємося. Тому така редакція з'явилася.

А щодо 19-го числа, чи 20-го, то у нас законом чітко визначено, що 20-го відбулася збройна окупація АРК, а 19-го континентального шельфу. Тому ми відраховуємо дату окупації з 19-го числа. І у всіх міжнародних документах ми зараз використовуємо 19-е саме число.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Зрозуміло. Тоді у мене немає запитань. Можемо ставити на голосування.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Голосуємо.

 

МОСОЛОВ Ю.О. Мережко?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  За.

 

МОСОЛОВ Ю.О. Бардіна?

 

БАРДІНА М.О. За.

 

МОСОЛОВ Ю.О. Копиленко?

 

КОПИЛЕНКО О.Л. За.

 

МОСОЛОВ Ю.О. Геращенко?

Іонова?

 

ІОНОВА М.М. За.

 

МОСОЛОВ Ю.О. Руденко?

Шараськін?

 

ШАРАСЬКІН А.А. За.

 

МОСОЛОВ Ю.О. Юраш?

 

ЮРАШ С.А. За.

 

 ГЕРАЩЕНКО І.В.  Геращенко теж – за, я не чула просто. Я – за.

 

МОСОЛОВ Ю.О. Дякую, Ірино Володимирівно.

Яременко?

 

ЯРЕМЕНКО Б.В. Проти.

 

МОСОЛОВ Ю.О. 7 – за, 1 – проти.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Скажіть, Богдане Васильовичу, включіться, скажіть, що проти, бо в нас же  під запис.

 

ЯРЕМЕНКО Б.В. Яременко – проти.

 

МОСОЛОВ Ю.О. 7 – за, 1 – проти.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Рішення прийнято. 

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Так, дуже дякую, колеги. І дякую за принципову позицію Богдану Васильовичу, це надзвичайно важливо, я вважаю.

І наступне питання порядку денного: міжпарламентська співпраця, про візит в Україну членів робочої групи з міжпарламентських зв'язків Азербайджан–Україна Міллі Меджлісу.

Будь ласка, хто може доповісти. 

 

МОСОЛОВ Ю.О. Шановні члени комітету, надійшов лист голови депутатської групи дружби з Азербайджаном, з парламентом Азербайджану Міллі Меджлісу. В них відбулася їх поїздка до Азербайджану, відповідний лист додається. І вони пропонують, щоб ми прийняли делегацію азербайджанського парламенту, точніше групи дружби в Міллі Меджлісі Азербайджану з візитом тут. І також вони наголошують, що їх перебування фінансувалося азербайджанською стороною і просять дзеркальне фінансування для делегації в Міллі Меджліс Азербайджанської Республіки.

Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Так, дякую.

Хтось бажає висловитися? Ні.

 

МОСОЛОВ Ю.О. Олександр Любимович просить слова.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, Олександр Любимович.

 

КОПИЛЕНКО О.Л. Ні, я хотів, ну, якщо у вас питання, то в мене потім виступ. Будь ласка, пане голово, говоріть, потім я.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Ні-ні…      

 

КОПИЛЕНКО О.Л. Я член групи дружби з Азербайджаном, який вже там був у них. Рішуче підтримую цю ідею і пропоную піти далі в світле майбутнє разом з братнім нам Азербайджаном.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дуже дякую.

Я теж підтримую. Єдине, що в мене було питання стосовно фінансування, таке, досить делікатне питання. Чи у нас є такі спроможності, фінансові, бюджетні, щоб профінансувати?

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Думаю, що наше питання – прийняти, а далі будуть шукати ресурси.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Добре.

Тоді я ставлю на голосування. Хто за те, щоб підтримати?

 

ЯРЕМЕНКО Б.В. Можна пояснити позицію, дозвольте?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка.

 

ЯРЕМЕНКО Б.В. Я не буду підтримувати це рішення, тому що Азербайджан на сьогодні проводить політику загравання з російською федерацією, як на мене, ставить під сумнів суть стратегічного партнерства, існуючого між нашими країнами. І рішення про виділення фінансування для… Я підтримую організацію візиту, але рішення про фінансування цієї делегації ставить нас в дуже незручне становище, оскільки ми не приймали таких рішень щодо делегацій з країн, які підтримують Україну значно відвертіше, серйозніше, ніж Азербайджан. Наприклад, щодо Сполучених Штатів Америки, щодо Польщі, Британії і так дальше, інших країн-партнерів. Мені здається, що ми повинні все ж таки, враховуючи тим більше, що з фінансуванням у нас зараз все дуже непросто в державі, ми все ж таки повинні вибудовувати пріоритет і не можемо розкидатися грошима.

Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Хтось ще бажає виступити?

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Олександр Любимович.

 

КОПИЛЕНКО О.Л. Уточнююче питання.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка.

 

КОПИЛЕНКО О.Л. Я так розумію, що про фінансування ми зараз не голосуємо, лише про сам візит?

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Ні-ні, вони просять саме фінансування.

 

КОПИЛЕНКО О.Л. Добре. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Олександр Любимович.

 

КОПИЛЕНКО О.Л. Ви знаєте, як казав Ходжа Насреддін, всі ми праві. І я підтримую Богдана: без фінансування сама ідея цього візиту корисна, але питання, це питання, воно складне, завжди викликає дискусію, і, можливо, його треба винести за, як кажуть, за межі нашого засідання і все.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Так що, без залучення коштів, так? Просто візит...

 

КОПИЛЕНКО О.Л. Так, звичайно.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Візит підтримуємо без залучення.

 

МОСОЛОВ Ю.О. Чи можемо статті пропозиції голосувати?

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Олександре Олександровичу, чуєте нас, можемо голосувати: підтримати візит без залучення коштів.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Я чую. Колеги, тоді я ставлю на голосування в тому вигляді, в якому є. Перепрошую, я не почув останню фразу. Підтримати…

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Без залучення фінансування.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Так, добре.

Тоді я ставлю… Давайте я ставлю тоді на голосування підтримати без залучення фінансування. Так?

 

МОСОЛОВ Ю.О. Так.

Мережко?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. За.

 

МОСОЛОВ Ю.О. Бардіна?

 

БАРДІНА М.О. За.

 

МОСОЛОВ Ю.О. Копиленко?

 

КОПИЛЕНКО О.Л. За.

 

МОСОЛОВ Ю.О. Геращенко?

 

ГЕРАЩЕНКО І.В. За.

 

МОСОЛОВ Ю.О. Іонова?

 

ІОНОВА М.М. За.

 

МОСОЛОВ Ю.О. Руденко?

 

РУДЕНКО О.С. Руденко –  за.

А скажіть, будь ласка, попереднє голосування щодо постанови, яка буде номер 1 сьогодні на засіданні, ви голосували, бо мене знову вибило.

 

МОСОЛОВ Ю.О. Так.

 

РУДЕНКО О.С. А врахуйте мій голос "за" теж, будь ласка.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Добре.

 

МОСОЛОВ Ю.О. Дякую.

 

РУДЕНКО О.С. І це теж "за".

 

МОСОЛОВ Ю.О. Шараськін?

 

ШАРАСЬКІН А.А. Утримався.

 

МОСОЛОВ Ю.О. Юраш?

 

ЮРАШ С.А. За.

 

МОСОЛОВ Ю.О. Яременко?

 

ЯРЕМЕНКО Б.В. За. Без фінансування.

 

МОСОЛОВ Ю.О. 8 – за. Рішення прийнято.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Колеги, переходимо до наступного питання: про організацію візиту делегації Верховної Ради України до Республіки Польща у період з 29 березня по 4 квітня 2023 року з метою проведення зустрічей з парламентарями сенату.

Хто може виступити?

 

МОСОЛОВ Ю.О. Чи пані Тетяна Циба присутня?

 

ЦИБА Т.В. Так, колеги. Доброго дня!

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка.

 

ЦИБА Т.В. Дуже дякую, що ми розглядаємо це питання.

Ну, дивіться, Польща – наш давній... ну, давній, наш партнер, дуже тісні в нас зв'язки з ними. Між тим, у нас не було ще візиту такого рівня в Сейм польський. І насправді це самі сенатори запросили, коли ми були з ними... коли ми спілкувалися з ними ну, по інших наших поїздках, вони самі сказали, що давайте приїдемо, будемо дуже раді познайомитися з делегацією ваших парламентарів і дамо вам право виступити, бо ми хочемо почути все з перших вуст на різні теми, мається на увазі, що це сказали і про військову агресію, і про екологію, і про дітей, ну, тобто з різних аспектів.

Поки що ця програма повністю не узгоджена, вона готується, очевидно, що там будуть зустрічі з сенаторами, просто формат зараз обговорюється. Вони дуже зацікавлені в цьому, вони беруть всю оплату візиту на себе.

Ну, і дуже прошу вас підтримати цей наш візит. Ми сформували делегацію із депутаток зі "Слуги народу", з "Європейської Солідарності" і "Голосу".

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Тобто всі представлені фракції?

 

ЦИБА Т.В. Ну, фактично, да.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ну, в основному.

 

ЦИБА Т.В. Всі, да, всі основні фракції є.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Колеги, будуть запитання до пані Тетяни?

 

ЯРЕМЕНКО Б.В. Мабуть, тільки побажання. Там одна фракція не згадана. Якщо це жіноча делегація і всі, то вже всі тоді фракції, було би краще, звичайно, ну, якщо тільки не відмовилася сама фракція, яка не названа.

 

ЦИБА Т.В. Ну дивіться, ми не говорили, чесно кажучи, просто не запитали там у "Довіри", да, ми про це, чи БЮТ, ну, так сталося випадково. Ми можемо підійти, якщо можна, проголосувати, наприклад, якусь розширену версію, ми ще сьогодні в парламенті запитаємо, можливо, хтось буде. Тобто тут не було ніякого політичного небажання з кимось поговорити. Ми можемо підійти, запропонувати.

 

ЯРЕМЕНКО Б.В. Ну, це тільки посилить делегацію, якщо там будуть дійсно всі, от без всяких оцих уточнень: ну, майже всі там, ну... Якщо будуть представники всіх фракцій, це, ну, це дуже серйозно, це солідно. А такий візит, ну, само собою, що всі підтримають, тут я не думаю...  

 

ЦИБА Т.В. Дивіться, насправді ми говорили з пані Оленою Кондратюк, я дуже просила щоб вона приїхала. На жаль, в неї не виходить в ці дати, а вона могла би тільки 23-го, але 23-го у них немає засідання Сейму, і тому як би… З пані Оленою ми говорили про це.

 

ЯРЕМЕНКО Б.В. В тій фракції є там і інші жінки, це можна обговорити, але ви ж розумієте, що якщо ви включите пані Олену Кондратюк, це буде візит заступника Голови Верховної Ради до Польщі, а не делегація.

 

ЦИБА Т.В. Розуміємо. Якщо можна, давайте, ви могли б підтримати той склад, який є, а ми ще сьогодні уточнимо.

 

ЯРЕМЕНКО Б.В. Ні, ми підтримаємо обов'язково, я впевнений, що і колеги підтримають. Просто це рекомендація звернути увагу, якщо вам вдасться більше політичного представництва зібрати, це просто буде солідніше для вашої делегації.

 

ЦИБА Т.В. Дякую.

 

ЯРЕМЕНКО Б.В.  Тому що в комітеті тут не може бути заперечень.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дуже дякую.

Колеги, ставлю тоді на голосування, якщо ніхто не проти. Хто за те, щоб підтримати цю пропозицію, цей візит?

Хто – за?

 

МОСОЛОВ Ю.О.  З рекомендацією долучити фракцію БЮТ.

(Шум у залі)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. З рекомендацією, так?

 

МОСОЛОВ Ю.О.  Да, з рекомендацією.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. З рекомендацію – за.

 

МОСОЛОВ Ю.О.  Мережко?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. За.

 

МОСОЛОВ Ю.О.  Бардіна?

 

БАРДІНА М.О. Я – за.

Таня, поговоріть, може, зі Шкрум. Там не так багато дівчат, але все-таки. Дякую.

 

ЦИБА Т.В.  Добре.

 

МОСОЛОВ Ю.О.  Копиленко?

 

КОПИЛЕНКО О.Л. За.

 

МОСОЛОВ Ю.О. Геращенко?

Іонова?

 

ГЕРАЩЕНКО І.В. Я – за. Геращенко – за.

 

МОСОЛОВ Ю.О. Дякую, Ірино Володимирівно.

Руденко?

 

РУДЕНКО О.С. За.

 

МОСОЛОВ Ю.О.  Шараськін?

 

ШАРАСЬКІН А.А. За.

 

МОСОЛОВ Ю.О. Юраш?

 

ЮРАШ С.А. За.

 

МОСОЛОВ Ю.О. Яременко?

 

ЯРЕМЕНКО Б.В. За.

 

МОСОЛОВ Ю.О. 8 – за. Рішення прийнято.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Дякую вам. До побачення.

Наступне наше питання: про організацію візиту в Україну делегації Комісії у закордонних справах Палати депутатів Італійської Республіки у період травень-червень 2023 року.

Хто може виступити?

 

МОСОЛОВ Ю.О. Якщо дозволите, Олександр Олександрович.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка.

 

МОСОЛОВ Ю.О. До комітету надійшов лист від нашого посла Ярослава Мельника з інформуванням про те, що ним опрацьовується візит групи парламентарів нижньої палати парламенту Італії у травні-червні цього року. Як вам відомо, в Італії відбулися парламентські вибори. У нас було онлайн- включення після виборів, ми розмовляли з депутатами новообраними італійського парламенту. Якщо згадаєте, то ми їх усно запрошували під час цієї відеозустрічі. Відповідно пан посол продовжує опрацьовувати це питання.

 

ЯРЕМЕНКО Б.В. Є пропозиція.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, Богдане Васильовичу.

 

ЯРЕМЕНКО Б.В. Прийняти рішення в будь-який час прийняти італійську делегацію. Я думаю, що ми будемо раді їх бачити навіть завтра. Зі свого боку готовий залучатися до організації і підтримки діяльності цієї делегації під час перебування в Україні будь-якої форми. Звичайно, треба підтримувати. Я пропоную голосувати.

 

КОПИЛЕНКО О.Л.  Підбиваючи підсумок, …(Не чути) на різних мовах.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Добре, колеги.

Тоді, якщо ніхто не проти, я ставлю цю пропозицію на голосування з врахуванням того, що сказав Богдан Васильович, тобто в будь-який час ми готові гостинно прийняти наших італійських друзів.

Хто – за?

 

МОСОЛОВ Ю.О. Мережко?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. За.

 

МОСОЛОВ Ю.О. Бардіна?

 

БАРДІНА М.О. За.

 

МОСОЛОВ Ю.О. Копиленко?

 

КОПИЛЕНКО О.Л. За.

 

МОСОЛОВ Ю.О. Геращенко?

 

ГЕРАЩЕНКО І.В. За.

 

МОСОЛОВ Ю.О. Руденко?

 

РУДЕНКО О.С. За.

 

МОСОЛОВ Ю.О. Шараськін?

 

ШАРАСЬКІН А.А. За.

 

МОСОЛОВ Ю.О. Юраш?

 

ЮРАШ С.А. За.

 

МОСОЛОВ Ю.О. Яременко?

 

ЯРЕМЕНКО Б.В. За.

 

МОСОЛОВ Ю.О. Маріє Миколаївно, чи ви з нами? Немає.

8 – за. Рішення прийнято.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую за таку одностайність. Ви бачите, як нас об'єднує Італія.

І останній пункт порядку денного про утворення депутатської групи Верховної Ради України з міжпарламентських зв'язків з Республікою Малаві. Будь ласка, хто може сказати декілька слів.

 

ТЕРЕЩЕНКО В.Б. Дозвольте? До комітету надійшов протокол щодо ініціативи утворення такої групи. Протокол оформлений за всіма правилами, підписала і голова підкомітету Ясько, і координатор Юраш. Обрано керівником групи Стріхарського Андрія Петровича. І є проект розпорядження.

 

ЯРЕМЕНКО Б.В. Давайте, може, консенсусом приймаємо рішення. Ну що тут, з вдячністю колегам, які організували цю роботу.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Якщо пролунала така пропозиція, то пропоную прийняти консенсусом.

Ніхто не проти? Я не бачу, щоб хтось був проти. Тоді ми приймаємо рішення позитивне і створюємо цю групу дружби.

Дуже вам дякую, колеги. На сьогодні ми вичерпали порядок денний. І до зустрічі. Дякую. До побачення.

 
Повернутись до списку публікацій

Версія для друку