СТЕНОГРАМА

Засідання Комітету Верховної Ради України з питань зовнішньої політики та міжпарламентського співробітництва

19 вересня 2022 року

 

 

Веде засідання голова Комітету МЕРЕЖКО О.О.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Доброго дня, колеги. Вітаю вас. Можемо починати наше засідання. Будь ласка, подивіться порядок денний. І якщо будуть якісь зауваження або пропозиції, прошу висловлюватися. Немає, так?

Тоді наш колега Воронов, депутат Воронов підключився? У нього була якась пропозиція, лист. Його немає, так?

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Так він не член комітету. Пропозиції тільки члени комітету можуть вносити під стенограму.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ні, я знаю. Так, я його попросив, тому що він мені написав, що там лист про відрядження якийсь. І я хотів надати йому слово, щоб він пояснив. Оскільки немає, то тоді і не буде зауважень. То тоді давайте голосувати за той порядок, який є.

Хто за те, щоб підтримати порядок денний?

 

ЯСЬКО Є.О. Я перепрошую. Це Ясько. Я б хотіла внести маленьку зміну ще в моє відрядження, внести.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка.

 

ЯСЬКО Є.О. Я надсилала на нашого спікера прохання відрядити мене в Варшаву на конференцію. І воно ще, напевно, на комітети не дійшло. Я б запропонувала, щоб з голосу це поставити. Коли воно надійде до комітету, тоді це ми вже відправимо. У нас була така практика.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. А які дати відрядження, Єлизавета Олексіївна?

 

ЯСЬКО Є.О. Дати відрядження з 3 по 7 жовтня.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Зрозуміло.

 

ХОМЕНКО О.В. У мене теж, колеги, доброго ранку, у мене теж є така подібна пропозиція.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. В сенсі? Тобто ви на ту саму конференцію?

 

ХОМЕНКО О.В. Ні, не на ту саму конференцію. Це інший захід, да, і от зараз всі документи в процесі. І як тільки будуть готові, ми подамо. Це я і Марія Мезенцева. Це Швейцарія і це захід з швейцарськими парламентарями. Панельна дискусія, там будуть обговорюватись воєнні злочини, спецтрибунал. Ми запрошені туди.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Добре, зрозуміло.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Які дати? Які дати по Швейцарії?

 

ХОМЕНКО О.В. Так дати по Швейцарії: це 27-е. Там ми будемо виїздити, звісно, раніше, щоб встигнути…

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Хоч приблизно.

 

ХОМЕНКО О.В. Я пізніше скажу дати вже точні.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Шановні члени комітету, ще раз наголошую, ми будемо відписуватись лише тоді, коли отримаємо доручення Голови Верховної Ради.

 

ХОМЕНКО О.В. А що ви маєте на увазі відписуватись?

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Ми можемо приймати рішення, але відписуватися тільки після того, коли буде доручення.

 

ХОМЕНКО О.В. Я просто не розумію, що мається на увазі – відписуватись?

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Мається на увазі, що ми своє рішення голові повідомимо тоді, коли буде доручення голови розглянути це питання, інакше у нас немає ні документів, ні доручення. Відповідно до останнього розпорядження Голови Верховної Ради комітет розглядає питання про відрядження тільки за його дорученням. От що мається на увазі.

 

БОБРОВСЬКА С.А. Так, скажіть, будь ласка, так у нас, я б цього не пропонувала, якщо б у нас вже не були такі відрядження, які були затверджені таким чином.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Я ще раз нагадала. Звичайно, така практика у нас заведена, я ще раз про неї нагадала. Просто.

 

БОБРОВСЬКА С.А. Якщо Голова Верховної Ради не розпише ваш лист, то ми фізично не зможемо технічно, організаційно надати підписи, щоб ваші документи запустити. Тому вам треба, Людмила Олександрівна зауважила, теж відслідковувати. Можливо, мати розмову з головою чи з його секретаріатом і звернути їх увагу на це питання.

 

БОБРОВСЬКА С.А. Добре, добре.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, колеги.

З вашого дозволу я хотів би слово для пояснення депутату Воронову дати, оскільки теж відрядження. Так, будь ласка, поясніть, про яке саме відрядження йдеться.

 

ВОРОНОВ В.А. Доброго ранку, друзі. Наші колеги проводять українсько-швейцарський форум. Це форум такий співдружності, такої групи дружби між Швейцарією та Україною. Швейцарія нам дуже допомагає, от ми отримали декілька таких гуманітарних вантажів. Плюс ми зараз дуже плідно працюємо з кантоном Цюрих. Вони допомагають нам гуманітарною допомогою і надалі будуть з нами співпрацювати.

І ми знаємо, що недавно Швейцарія зробила такий крок, що вони убрали спрощене отримання віз для росіян, от буквально на днях. Тобто ми своєю присутністю повинні показувати свою позицію і як можна більше спілкуватися з нашими колегами з швейцарського парламенту.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Зрозуміло, дякую. Питання: Голова Верховної Ради ще не розписав цей лист?

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Ні, немає, в нас немає.

 

ВОРОНОВ В.А. Я сподіваюсь, що Голова – спікер підтримає це відрядження. У дуже короткі строки ми реалізуємо це відрядження.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Так, добре. Тоді давайте, якщо…

 

ВОРОНОВ В.А. Да, голова комітету підтримав моє відрядження, Сергій Віталійович Бабак.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Так, якщо ніхто не проти, то тоді можемо включити в порядок денний і це питання, так. Чи хтось проти?

Добре, тоді давайте голосувати за порядок денний у тому вигляді з відповідними змінами, які були запропоновані. І заодне зробимо перекличку.

Хто за те, щоб підтримати порядок денний?

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Мережко?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. За.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Немиря?

 

НЕМИРЯ Г.М. За.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Бардіна?

 

БАРДІНА М.О. Доброго всім дня. За.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Льовочкіна?

Бобровська?

 

БОБРОВСЬКА С.А. За.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Хоменко?

 

ХОМЕНКО О.В. За.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Ананченко? Нема.

Геращенко?

 

ГЕРАЩЕНКО І.В. За, за.

 

ГЕРАЩЕНКО І.В.. Це ж ми всі три питання, да: Ясько, моє і Воронова, правильно я розумію?

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Да, я відмітила, Ірина Володимирівна.

 

ГЕРАЩЕНКО І.В. Ми за порядок денний. Ми зараз за порядок денний. За.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Іонова?

 

ГЕРАЩЕНКО І.В. За порядок денний з пропозиціями, так.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Іонова?

 

ІОНОВА М.М. За.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Руденко?

 

РУДЕНКО О.С. За.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Шараськін?

 

ШАРАСЬКІН А.А. Шараськін – за.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Юраш?

Ясько?

 

ЯСЬКО Є.О. Ясько – за.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Яременко?

 

ЯРЕМЕНКО Б.В. Доброго ранку. Утримався.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Дякую.

10 – за. 1 – утримався. Рішення прийнято. Кворум є. Можемо починати.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, колеги.

Переходимо до розгляду першого питання порядку денного про проект Закону про ратифікацію Додаткового протоколу до Конвенції Ради Європи про запобігання тероризму (реєстраційний номер 0164).

Хто буде доповідати з цього питання?

 

СІТАРЧУК Ю.В. Доброго дня! Сітарчук Юрій Володимирович, Служба безпеки України, начальник служби управління.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, Юрій Володимирович, будь ласка.

 

СІТАРЧУК Ю.В. Дякую.

Шановний пане голово, шановні народні депутати України! На сьогодні у світі все більшої гостроти набувають терористичні загрози. Реагуючі на такі тенденції, світове співтовариство змушене об'єднувати свої зусилля з метою ефективної протидії відповідним загрозам та запобігання тероризму.

Додатковий протокол до Конвенції Ради Європи про запобігання тероризму спрямований на збільшення зусилля держав-сторін у запобіганні тероризму і його негативним наслідкам. Так Додатковий протокол передбачає доповнення Конвенції Ради Європи про запобігання тероризму положеннями стосовно покладання на держави-сторони криміналізувати низку злочинних діянь, що становлять собою терористичну діяльність.

Крім того, Додатковий протокол передбачає створення державами-сторонами контактних пунктів для обміну інформацією про осіб, які виїжджають за кордон з терористичною метою.

Слід відзначити, що підписання Україною Додаткового протоколу повністю узгоджується з інтеграційними процесами нашої держави до європейського співтовариства. Так, Європейський Союз є однією із сторін зазначеного багатостороннього договору. Власне, боротьба з тероризмом є одним із принципів посилення відносин між ЄС та Україною відповідно до статті 3 Угоди про асоціацію між Україною – з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами – з іншої сторони. Разом з тим самого підписання Додаткового протоколу недостатньо для забезпечення реалізації Україною його положень. Потрібна його ратифікація Верховною Радою України та імплементація положень Додаткового протоколу до національного законодавства України.

У зв'язку із цим Службою безпеки розроблено два проекти законів. Перший – про ратифікацію Додаткового протоколу до Конвенції Ради Європи про запобігання тероризму (реєстраційний – 0164), який розглядається на сьогоднішньому засіданні. А також про внесення змін до Кримінального та Кримінального процесуального кодексів у зв'язку з ратифікацією Додаткового протоколу до Конвенції Ради Європи, що опрацьовується наразі Комітетом Верховної Ради з питань правоохоронної діяльності.

Законопроект 0164 передбачає ратифікацію Додаткового протоколу до Конвенції Ради Європи про запобігання тероризму, а також визначення Служби безпеки контактним пунктом України, відповідальним за міжнародний обмін інформацією про осіб, які виїжджають за кордон з терористичною метою.

У свою чергу законопроект 7699 передбачає імплементацію до національного законодавства положень Додаткового протоколу шляхом внесення змін до Кримінального кодексу в частині встановлення кримінальної відповідальності за проходження навчання тероризму, виїзд з України та в'їзд в Україну з терористичною метою, а також за фінансування цих діянь. І Кримінального процесуального кодексу України в частині віднесення згаданих злочинів до підслідності слідчих органів Служби безпеки, розширення підстав застосування для юридичної особи заходів кримінального правового характеру в разі вчинення її уповноваженою особою названих злочинів і визначення можливості здійснення спеціального досудового розслідування у кримінальних провадженнях щодо згаданих злочинів.

Підтримка Верховною Радою вказаних законопроектів забезпечить виконання нашою державою взятих на себе міжнародних зобов'язань у сфері запобігання тероризму, а також дозволить Україні повноцінно долучитись до міжнародних антитерористичних ініціатив.

Прошу підтримати вказані проекти. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дуже дякую, Юрію Володимировичу.

Чи будуть у колег запитання до Юрія Володимировича? Чи хтось бажає, може, висловитися. Будь ласка.

 

БОБРОВСЬКА С.А. Пане голово, в мене запитання не до Юрія. Вбачаю, що треба підтримати, звісно.

Але пам'ятаєте, у нас було 23 числа засідання чи 22 лютого. І ми з тріском провалили вихід України з договору СНД про боротьбу з тероризмом. Два було таких договори, які ми недотягнули 2 чи 1 голос, це така була ганьба.

Можна, секретаріат, будь ласка, нагадати, що ми там недорозірвали, з чого ми не вийшли? Це було якраз перед 24 числом, за день-два-три до вторгнення.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Наскільки я пам'ятаю, йдеться про договір СНД, про утворення Антитерористичного центру.

 

БОБРОВСЬКА С.А. Можливо, так. У мене просто пропозиція: давайте закриємо цю сторінку і ратифікуємо те, куди ми йдемо. Бо це якось так, воно якось гібридно виглядає і дуже нелогічно і максимально якось не в рамках того, що відбувається сьогодні в державі.

Я б пропонувала, щоб ми це теж винесли на порядок денний, запропонували би на Погоджувальній раді, щоб це все йшло в парі: ратифікація і перед тим вихід з тих договорів СНД про Антитерористичний центр.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Вони взагалі не пов'язані між собою. Це паралельні, зрозуміло, процеси. Але зараз ми не можемо його поставити, треба перевірити, подивитись. Так же ж законопроект за три хвилини ми не можемо в порядок денний підготувати.

 

БОБРОВСЬКА С.А. Я розумію… Дивіться, воно все перевірено, і воно було в сесії на голосуванні. Ми його з тріском провалили, 2 голоси бракувало.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Зараз я гляну. Дайте мені час, я зараз гляну. Питання в тому, що якщо воно не набрало, якщо законопроект…

 

ЯРЕМЕНКО Б.В. Рішення про створення Антитерористичного центру, в принципі, Верховною Радою – СНД – ще в травні проголосоване, про скасування цієї угоди, тобто про вихід з неї, тому…

 

БОБРОВСЬКА С.А. …Богдане, це те, що ми в лютому провалили?

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. …ми так не можемо це…

 

ЯРЕМЕНКО Б.В. Соломія, ти ж кажеш, що все перевірено. То що перевірено? От поясни мені, що в лютому?

 

БОБРОВСЬКА С.А. Так перевірено, було в залі, я ж… Та ні.

 

ЯРЕМЕНКО Б.В. От ми почали говорити про конкретний документ, про конкретну угоду про створення Антитерористичного центру СНД. Це рішення і нами, і Верховною Радою прийнято.

 

БОБРОВСЬКА С.А. У травні місяці?

 

ЯРЕМЕНКО Б.В. Так, нами раніше, а Верховною Радою – у травні.

 

БОБРОВСЬКА С.А. У травні? Я про Верховну Раду. Просто от я ж питаю, щоб уточнили. Бо в лютому місяці воно було винесено в зал. Я пам'ятаю, що ми його провалили, а далі в травні я цього не пригадую. Тому перепитую, щоб секретаріат це уточнив, що цього немає.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Соломія Анатоліївна, я правильно розумію, що ви пропонуєте перенести розгляд цього питання про ратифікацію додаткового протоколу і почекати, коли ми вирішимо питання?

 

БОБРОВСЬКА С.А. Ні, абсолютно. Це немає відношення. Просто Служба безпеки сьогодні доповідала, я підтримую їхнє, те, що сьогодні у нас в порядку денному про ратифікацію. Але згадалось мені за ці СНД і Антитерористичний центр, і тому підняла це питання. Ні, я за те, що ми голосували.

 

ЯРЕМЕНКО Б.В. Так у нас є рішення… для чого за нього голосувати?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Колеги, ще будуть запитання до Юрія Володимировича? Колеги, хтось бажає висловитися ще? Я не бачу, щоб хтось піднімав руку.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. По 0064 є позитивне рішення нашого комітету. Ось ми рекомендуємо прийняти.

 

БОБРОВСЬКА С.А. Ні, проект не прийнятий.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. А, все зрозуміло. Проект неприйнятий. Це означає, що Кабінет Міністрів повинен подати його знову з нової сесії. Інакше до нього повернутися не можна, він вважається уже неприйнятим. Да, і зал не прийняв його, треба перевносити, тільки тоді ми зможемо його розглянути заново.

 

БОБРОВСЬКА С.А. Це про АЦ, правильно?

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Що?

 

БОБРОВСЬКА С.А. Антитерористичний центр, це про договір СНД про Антитерористичній центр…

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Да, да, да. Ось ми зараз перевірили.

 

БОБРОВСЬКА С.А. Я прошу звернути увагу тоді представника Служби безпеки на ці речі. Це потрібно…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Юрій Володимирович.

Да, будь ласка, Людмила Олександрівна.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Кабінет Міністрів повинен зараз уже з нової сесії перевнести його для того, щоб ми заново його розглянули, знову подали в зал і зал знову визначався. Інакшого шляху немає.

 

БОБРОВСЬКА С.А. Можна коментар?

В Раді ми це не голосували. І друге, тоді в мене прохання звернути представника Служби безпеки своєму керівництву, щоб подали переповторно для того, щоб ми проголосували якомога швидше в залі Верховної Ради.

Дякую.

 

СІТАРЧУК Ю.В. Добре. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Юрій Володимирович, просто з цікавості запитання до вас. Скажіть, будь ласка, а як визначається особа, яка їде за кордон з терористичною метою? Як ідентифікувати тут просто?

 

СІТАРЧУК Ю.В. Оперативними підрозділами визначається така особа. З'ясовуються наміри – таким чином.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Зрозуміло. Дякую.

Колеги, якщо ніхто не проти, ставлю на голосування: хто за те, щоб підтримати цей законопроект – проект Закону про ратифікацію Додаткового протоколу до Конвенції Ради Європи про запобігання тероризму і рекомендувати Верховній Раді ратифікувати, прийняти Закон про ратифікацію? Хто – за?

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Мережко?

 

МЕРЕЖКО О.О. За.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Немиря?

 

НЕМИРЯ Г.М. Я – за. Я просив слово. Але у мене було питання і є питання стосовно, чи є Російська Федерація стороною цієї конвенції, або чи ратифікувала вона цей Додатковий протокол? Тому що у випадку, якщо це так, то відповідно у них також є якийсь контактний офіс. У нас – СБУ, у них, мабуть – ФСБ чи інше. І як в цьому випадку діє ця конвенція?

Тобто питання перше і основне: чи є Російська Федерація, хтось може надати інформацію, стороною цієї конвенції і також цього Додаткового протоколу?

Дякую. І Білорусь, до речі. А Білорусь – ні, Білорусь не є членом Ради Європи. Російська Федерація.

 

БОГДАНОВА В.О. Російська Федерація теж не є членом Ради Європи.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Колеги, давайте, можливо, з'ясуємо це питання. Воно дуже цікаве, але, можливо, ми з'ясуємо після голосування? Приймемо рішення по ратифікації. Або, Григорій Михайлович, це буде впливати на ваше рішення – голосувати "за" чи "проти" ратифікації?

 

НЕМИРЯ Г.М. Не буде, пане голово. Я сказав перше слово, що я – за. Просто я піднімав руку, ви просто не помітили. Але, якщо відповідь буде надана після цього, то довідково це важливо для того, щоб ми знали всі нюанси. А так мій голос – за.

Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Тоді ми пошукаємо інформацію.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Тоді голосуємо, а відповідь потім, да.

Бардіна?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Продовжимо голосування тоді, колеги.

 

БАРДІНА М.О. Я – за.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Льовочкіна? Нема.

Бобровська?

 

БОБРОВСЬКА С.А. За.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Хоменко?

 

ХОМЕНКО О.В. За.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Геращенко. Ірина Володимирівна? Немає поки.

Іонова.

 

ІОНОВА М.М. За. Вона сказала, що "за".

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Руденко?

 

РУДЕНКО О.С. За.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Шараськін?

 

ШАРАСЬКІН А.А. Шараськін – за.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Юраш? Нема.

Ясько?

 

ЯСЬКО Є.О. Ясько – за.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Яременко?

 

ЯРЕМЕНКО Б.В. За.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. 11 – за. Рішення прийнято.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дуже дякую, колеги, дуже дякую представнику СБУ. Юрій Володимирович, вам дякуємо і до побачення.

 

СІТАРЧУК Ю.В. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. А ми переходимо до наступного питання про формування делегації Верховної Ради України для участі у 43 Генеральній Асамблеї Міжпарламентській Асамблеї АСЕАН в якості спостерігача у період з 20-го по 25 листопада 2022 року в Пномпені, Королівство Камбоджа.

Будь ласка, з цього питання…

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Юрій Олександрович доповідає.

 

МОСОЛОВ Ю.О. Представник МЗС пан Нечитайло. Я, в принципі, теж можу…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, так, будь ласка, просимо.

 

НЕЧИТАЙЛО О.В. Доброго дня, шановні народні депутати. Мене звати Олександр Нечитайло, я – директор четвертого територіального департаменту МЗС України, який відповідає за зв'язки з державами Індо-Тихооеканського регіону.

Я скажу пару слів, можливо, що таке Міжпарламентська Асамблея Асоціації держав Південно-Східної Азії, просто нагадати. А потім готовий відповісти на ваші питання.

Міжпарламентська Асамблея АСЕАН була утворена в 1967 році з метою дотримання контактів та координації між законодавчими органами держав Південно-Східної Азії. Наразі до асоціації входять 10 держав і всі ці члени входять у Міжпарламентську Асамблею АСЕАН.

З метою розвитку міжнародного співробітництва Міжпарламентська Асамблея АСЕАН також співпрацює із парламентами різних держав світу. Для цього передбачений статус спостерігача. Україна набувала цього статусу минулого року і, в принципі, це буде перша можливість для українських членів парламенту взяти участь у роботі цієї поважної асамблеї.

На сьогоднішній день 16 держав, окрім АСЕАН, мають статус спостерігача. Якщо вас цікавлять якісь специфічні держави, то я готовий, так би мовити, надати більш детальну інформацію.

Чому для нас це важливо? З огляду на позиції держав Південно-Східної Азії щодо війни Росії проти України, це відкриває важливий канал комунікацій для донесення наших меседжів. І хоча роль переважно в цих державах парламентів у формуванні зовнішньої політики, вона досить обмежена, але це важливий канал донесення, так би мовити, наших сигналів, щоб вони попадали на найвищий політичний рівень, на рівень прийняття відповідних рішень.

Якщо ви подивитесь на голосування Генеральної Асамблеї ООН щодо українських резолюцій, то єдиною позицією держав АСЕАН в цьому сенсі немає. Справа в тому, що сама асоціація, вона по своїй суті дуже різноманітна. Її часто порівнюють з Європейським Союзом, але насправді вона відрізняється як по суті, так і по формі.

Тобто держави АСЕАН, які входять до асоціації, вони абсолютно різні за своєю структурою. Наприклад, Бруней – це абсолютна монархія, вибори в країні взагалі не проводяться от, і парламенту як такого взагалі немає.

І є, наприклад, держава комуністичного спрямування Лаос. Це колишнього комуністичного, скажімо там, Камбоджа і так далі. А є держави Сінгапур і Малайзія, наприклад, – монархія. Сінгапур – це місто-держава. Тобто абсолютно різні.

Тому позиції щодо України єдиної немає. І якщо ви подивитесь навіть на голосування щодо участі Президента в Генеральній Асамблеї, виступи його онлайн, вона абсолютно різна. Тому, я вважаю, що участь наших народних представників депутатів в роботі цієї асамблеї була дуже корисною. Тематика щодо порушень необмежена, тут мається на увазі –порядку денного необмежена. Але я би, наприклад, рекомендував розглянути можливість порушення питань, скажімо, продовольчої безпеки. Тому що це те, що, так би мовити, це наслідки цього втручання Росії в світові ланцюги постачання, які, наприклад, мають прямий ефект на життєдіяльність усіх цих країн Південно-Східної Азії.

Ви знаєте, що в Індонезії, можливо, відбуваються вже масові протести проти підвищення цін на продовольчі товари, на засоби найпершої необхідності і так далі.

Що стосується кількості представників складу делегації, знову-таки обмежень як таких немає, але за існуючою практикою це до 5 осіб.

Що стосується технічних моментів, зокрема, і фінансових. Все, що стосується відрядження: переліт і проживання бере на себе країна, яка бере участь, тобто країна спостерігач. Харчування там на місці вже відповідно забезпечується, як правило, приймаючою стороною. В даному випадку ми говоримо про Камбоджу.

Дякую, у мене все. Прошу, якщо якісь запитання, готовий відповісти.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дуже дякую.

Колеги, чи будуть запитання? Так, я не бачу, щоб хтось підняв руку взагалі. Тобто запитань не буде, так?

 

БОБРОВСЬКА С.А. Склад делегації? Кількість делегації?

 

НЕЧИТАЙЛО О.В. До п'яти осіб, як правило, згідно з практикою. Але знову ж таки жорстких обмежень немає.

 

МОСОЛОВ Ю.О. Олександре Олександровичу, дозволите я додам трошки, колегу розширю.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Так, будь ласка, Юрій Олександрович.

 

МОСОЛОВ Ю.О. Шановні члени комітету, відповідно до статуту асамблеї щодо спостерігачів чи статусу запрошеного гостя від держави головуючої обмежень по делегації не існують. Обмеження стосуються тільки держав-членів.

Для вашого розуміння, всі делегації очолюються спікерами парламентів, склад делегації має бути не більше 15 осіб, з яких обов'язково має бути три жінки. Щодо спостерігачів жодних обмежень не існує. Так дійсно підтверджую, якщо брати попередні асамблеї, то склад делегації спостерігачів варіюється від двох до 5-6 осіб максимум як усталена практика. Є також практика направлення на Захід послів, а не участь депутатів.

Також статутом передбачена єдина можливість для спостерігачів, це виступ на першому пленарному засідання асамблеї. Все решта – участь в якихось супутніх заходах – це тільки на окреме запрошення. Тобто в спостерігача є право тільки виступу в перший пленарний день.

Ще можу додати, що з переліку 15 парламентів, про які казав пан Олександр, дійсно входять теж достатньо різноманітні країни, починаючи від РФ, Білорусі, завершуючи Канадою, Китаєм. Співпрацюють вони також з Європейським парламентом, він теж має статус спостерігача. А також з таких європейських країн, крім України, є тільки Норвегія, має статус спостерігача.

Дякую.

 

БОБРОВСЬКА С.А. Будь ласка, а… делегації брали участь у попередніх роках?

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Ні, ми ж тільки-тільки вступили. В якому році?

 

МОСОЛОВ Ю.О. В 2021 році ми отримали повідомлення, що нам надано статус спостерігача. В 2021 році, це вперше.

 

БОБРОВСЬКА С.А. Дякую.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. В 21-му, це перший раз нас запрошують на цю асамблею. І комітету потрібно зараз вирішити, в якій формі ми будемо співпрацювати. Чи це буде створена постійна делегація, так, як у нас прийнято. Тоді треба вирішити, як це: на квотній основі чи зараз ми просто розділимося, чи це тільки будуть члени фракцій чи також і груп.

Чи делегація зараз, наприклад, може бути сформована там із 5 осіб. На розсуд комітету когось визначено і запропоновано голові перший раз підписати, наприклад, таке розпорядження і відправити просто от на розсуд комітету сформувати делегацію.

Чи буде працювати так, як працює делегація у нас в МПС. Постійної делегації там немає, входить увесь парламент, але ad hoc вибрано головою делегації Руденко – наша Ольга Сергіївна, і вона формує делегації.

Тобто зараз потрібно вирішити, яким чином ми будемо співпрацювати в цій асамблеї. Найефективніший спосіб співпраці, як я вже бачу з практики, це, звичайно, делегація постійно сформована. І обирається голова цієї делегації, і вже співпрацюють на постійній основі.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Колеги, як ви вважаєте? Я так розумію, що можна висловити конкретну пропозицію стосовно принципу формування делегації. Є постійна делегація і – я пропустив, на квотній основі, так? – відповідно від кожної фракції.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Тоді да. Можна, наприклад, сформувати делегацію з восьми членів. І квоти, в принципі, ми не готувалися, але можна взяти по аналогії з інших, квоти теж є. Якщо тільки розділити, і треба вирішити, чи тільки між фракціями, чи й між групами також.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Колеги, чи будуть пропозиції якісь там коректні на підставі того, що ми почули?

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Слово просить представник міністерства, просить Григорій Михайлович і Марія Миколаївна.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Добре.

Будь ласка, тоді слово надається представникові міністерства, потім Григорій Михайлович, а потім Марія Миколаївна. Будь ласка.

 

НЕЧИТАЙЛО О.В. Дякую, пане голово. У мене просто коротка ремарка, я просив би також врахувати гендерний фактор при формуванні делегації.

Дякую, це дуже важливе питання. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Григорій Михайлович, будь ласка.

 

НЕМИРЯ Г.М. Моя пропозиція стосувалася в контексті цього питання більш широкого – це уваги України до Індо-Тихоокеанського регіону як такого, ось. І в цьому сенсі участь у парламентській або міжпарламентських інституціях – це один з елементів або інструментів такої уваги і впливу, не переоцінюючи його, але і не недооцінюючи його.

Тому пропозиція для того, щоб ми кожного разу не приймали такі речі імпровізуючи, я думаю, треба подати Голові Верховної Ради пропозицію утворити таку постійну делегацію від Верховної Ради в Парламентській Асамблеї ACEАН і забезпечити, щоб вона складалася з представника кожної фракції.

І тоді вже в рамках цього представництва… Скільки у нас фракцій, я не пам'ятаю, п'ять? Можливо, так би воно і вийшло в рамках усталеної практики щодо п'яти – такі делегації спостерігачів. І в рамках цієї делегації забезпечити цю гендерну квоту, про яку говорив колега з Міністерства закордонних справ.

Дякую. І, до речі, запросити тоді фракції подати своїх кандидатів до складу такої постійної делегації. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Вже є конкретна пропозиція.

Марія Миколаївна, будь ласка.

 

ІОНОВА М.М. Дуже дякую.

Я в продовження, те, що сказав Григорій Михайлович. Усім добрий день. Точно на постійній основі надати лист пану Стефанчуку. І обов'язково щоб були члени постійні і заступники членів, і теж щоб це був міжфракційний розподіл по квотах. І дійсно, щоб працювали тільки на постійній основі, щоб не змінювались люди.

Дуже дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Колеги, питання до вас. Без урахування груп, тільки на міжфракційній основі?

 

ІОНОВА М.М. Так, тільки міжфракційно.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Добре. Тоді, якщо ніхто не бажає виступити…

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Богдан Васильович.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. А, Богдан Васильович, я бачу. Так, Богдан Васильович, будь ласка.

 

ЯРЕМЕНКО Б.В. Колеги, от давайте будемо все-таки реалістами. У нас немає, скажімо так, великої зацікавленості в діяльності цієї організації і, напевно, не буде. Тобто це організація, яка на периферії зовнішньополітичних інтересів України попри важливість країн, які входять до її складу. І створення постійної делегації: мені здається, це така певна імітація. Ми розуміємо, що навряд чи, хтось постійно на професійній основі з народних депутатів буде приділяти достатньо уваги професійній діяльності в рамках цієї організації так, як це робиться по НАТО, по ОБСЄ чи ПАРЄ.

В даному випадку, мені здається, що суть цієї, не суть, скажімо, а традиції процедури цієї організації схвалюють якомога вищий рівень представництва. Тому, мені здається, що було би правильно просто зрозуміти одне: що делегації наші повинні завжди очолювати голови Верховної Ради.

І для того, щоб діяльність делегацій була ефективною в рамках заходу, який вони будуть відвідувати, потрібно включати – звичайно, з урахуванням принципу і партійних квот чи фракційних квот, і гендерного балансу – повинні включати тих народних депутатів, які на сьогодні на день проведення заходу готові залучитися, готові їхати, брати участь в дискусіях в кулуарній роботі.

І мова ж йде тільки про кулуарну роботу, тому що виступити зможе лише голова, ми ж розуміємо, на засіданні у перший пленарний день – так, як нам було пояснено в процедурі цієї організації.

Мені здається, що немає сенсу створювати постійну делегацію. Є сенс прийняти рішення, що делегацію очолюють голови Верховної Ради. І склад делегації формується аd hoc щоразу з врахуванням принципу представництва партійних фракцій і гендерного балансу – ось і все. І таким рішенням ми створимо певний простір для маневру. Тому що зараз то ми можемо вісім чоловік, скажімо, знайти там упродовж місяця, які фракції нададуть для участі в делегації. А вже за рік хтозна, чи при будь-якій нагоді чи ці вісім осіб знайдуть можливість. Це досить далека подорож і досить складна подорож: летіти, скажімо, в регіон значно віддалений від України для того, щоб займатися там впродовж дня чи пів дня такою непомітною і невдячною кулуарною роботою, як переконання членів парламентів країн, в яких немає парламентів.

Тому, колеги, моя пропозиція. Вибачте, що я суперечу в даному випадку колегам створити делегацію. Просто прийняти рішення щодо принципів формування делегації, а не про професійну постійну делегацію. Принципи я назвав: очолює Голова Верховної Ради, а делегація формується щоразу в залежності від потреб аd hoc з урахуванням принципу представництва фракцій і гендерного балансу.

Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Колеги, хто ще бажає?

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Григорій Михайлович.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Григорій Михайлович, будь ласка.

 

НЕМИРЯ Г.М. У мене є компромісна пропозиція, яка, я думаю, поєднає ці два підходи. Я все ж таки думаю, що на перспективу треба це створювати, тому що багато до регіону буде зростати незалежно від того приділяє йому увагу Україна чи не приділяє, – це вже не залежить від України. І тому я думаю, що треба створювати.

Але з огляду на брак часу і організаційні речі, про які колеги говорили, то, можливо, цього разу це буде така ad hoc делегація, на чолі – рекомендувати очолити це Голові Верховної Ради або одному із заступників. А в той же час надіслати Голові Верховної Ради рекомендації, що є потреба створити таку постійну делегацію і на принципах, які колеги також озвучували.

Таким чином ми проголосували б два пункти. Перше: рекомендувати направити делегацію, яка б складалася з Голови Верховної Ради і представників фракцій на Парламентську Асамблею, яка анонсована і відбудеться наприкінці листопада, як я розумію.

Другий пункт: рекомендувати, вважати за доцільне створити з відповідними узгодженими процедурами постійну делегацію. І принципи також колеги озвучували.

Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Колеги, тобто пролунало три пропозиції. Але, Богдане Васильовичу, стосовно того, що пропонує Григорій Михайлович компромісний варіант, як ви на це дивитесь?

 

ЯРЕМЕНКО Б.В. Колеги, я не вірю в професійну роботу народних депутатів в АСЕАН, але заради компромісу, так би мовити, щоб не виставляти своє я, я готовий погодитися з пропозицією Григорія Михайловича.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Тобто я можу поставити і вашу пропозицію спочатку на голосування?..

 

ЯРЕМЕНКО Б.В. Ви можете поставити першу, яка була і далі компромісну. Мою можете не ставити окремо.

Дякую.

 

ХОМЕНКО О.В. Пане голово, можна хвилинку. Ми ж визначаємо не тільки на це скликання. Тобто ми ж в цілому говоримо, тому, мені здається, що варто розпочати так, як оцю компромісну позицію, а далі час покаже. Тому це, як-то кажуть, зробити перший крок, тому давайте голосувати пропозицію пана Григорія Михайловича.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Добре. Колеги, якщо ніхто не проти, я першу ставлю пропозицію Григорія Михайловича компромісну. А якщо вона не набере необхідних голосів, то тоді я поставлю пропозицію стосовно утворення постійної делегації. Так? Ніхто не проти? Добре.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Мережко?

 

МЕРЕЖКО О.О. За.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Немиря?

 

НЕМИРЯ Г.М. За.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Бардіна?

 

БАРДІНА М.О. За.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Льовочкіна?

Бобровська?

 

БОБРОВСЬКА С.А. За, за.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Хоменко. Олена Вікторівна?

 

ХОМЕНКО О.В. За, за.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Ананченко?.

 

ХОМЕНКО О.В. Вибачте, будь ласка, ми проголосували за ad hoc чи за постійну? Зараз, за що ми голосуємо? Прошу вибачення.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. За компромісну. За компромісну – те, що виголосив Немиря Григорій Михайлович.

 

ХОМЕНКО О.В. Тобто за постійну, правильно?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. За ad hoc. Ні-ні-ні, за ad hoc.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Ні. Тобто зараз на чолі з головою і голова формує із представників різних фракцій, а потім на перспективу, можливо, постійна делегація.

 

ХОМЕНКО О.В. Зрозуміло. Дякую.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Ананченко?

Геращенко? Немає.

Іонова?

 

ІОНОВА М.М. За.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Руденко?

 

РУДЕНКО О.С. За.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Шараськін?

 

ШАРАСЬКІН А.А. Шараськін – за.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Юраш?

Ясько?

 

ЯСЬКО Є.О. Ясько – за.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Яременко?

 

ЯРЕМЕНКО Б.В. За.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. 10 – за. Рішення прийнято.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Прийнята пропозиція Григорія Михайловича.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, колеги.

Можемо переходити до третього питання про зміну у складі постійної делегації Верховної Ради України в Парламентській Асамблеї НАТО.

Хто може доповісти з цього питання? Юрій Олександрович чи Людмила Олександрівна?

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. До нас звернувся керівник фракції "Слуга народу" щодо включення до складу делегації Жмеренецького членом постійної делегації. У них була вакансія за квотою їхньої фракції.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Так, зрозуміло. Це ми маємо поставити на голосування.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Так, нам просто це по суті треба проголосувати і ми внесемо розпорядження про зміни. Голова підпише і людина зможе працювати, будуть заповнені. Там ще правда ще залишається вакансія у "Слуги народу" , але одна принаймні буде заповнена.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Так, хтось бажає виступити чи задати запитання? Ні. Можна ставити на голосування?

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Так-так, голосуємо, ще багато роботи.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Голосуємо: хто за те, щоб підтримати?

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Мережко?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. За, за.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Немиря?

 

НЕМИРЯ Г.М. За.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Бардіна?

 

БАРДІНА М.О. За.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Льовочкіна? Нема.

Бобровська?.

 

БОБРОВСЬКА С.А. За.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Хоменко?

 

ХОМЕНКО О.В. За.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Ананченко?

Геращенко?

Іонова?

 

ІОНОВА М.М…може відключитися, вона написала. Іонова – за.

 

ІОНОВА М.М. Я – за, я – за.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Дякую.

Руденко?

 

РУДЕНКО О.С. За.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Шараськін?

 

ШАРАСЬКІН А.А. Шараськін – за.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Юраш? Нема.

Ясько?

 

ЯСЬКО Є.О. Ясько – за.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Яременко?

 

ЯРЕМЕНКО Б.В. За.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Рішення прийнято одноголосно.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, колеги. Можемо переходити до наступного блоку питань порядку денного, тобто міжпарламентська співпраця і відрядження.

Колеги, я хотів би одразу зазначити, я подивився ці відрядження. Раніше у нас вже утворився такий прецедент, що ми можемо голосувати і повністю за всі, але тут у мене є, чесно кажучи, запитання. Тобто, наприклад, перше: відрядження стосовно участі у міжнародній виставці.

Якось я не знаю. Тобто як краще, будемо йти і голосувати за кожне окремо відрядження?

 

БАРДІНА М.О. Давайте проголосуємо пакетом ті, де немає питань. Де є питання, будемо голосувати окремо.

Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Добре, тоді, колеги, у мене, наприклад, я не знаю, тут як визначитися. Я можу сказати про свою точку зору. Але як інші колеги? Колеги, чи будуть у вас якісь питання стосовно тих відряджень, які в порядку денному?

 

ГЕРАЩЕНКО І.В. У мене одне питання щодо міжпарламентської делегації. Я би секретаріат попросила нагадати. Це постійно діюча делегація, чи це разово зараз формується? І якщо так, то чи вона має мультипартійність?

Дуже дякую.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Про яку, Ірина Володимирівна? Про що мова йде?

 

ГЕРАЩЕНКО І.В. Зараз я говорю номер, це…

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Про АСЕАН?

 

ГЕРАЩЕНКО І.В. Да.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Так ми вже пройшли це  питання.

 

ГЕРАЩЕНКО І.В. А, все. Я якраз відключалася. Все, у мене немає питань. Вибачте.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Вирішили, що їде Голова Верховної Ради і формує делегацію з представників різних фракцій.

 

ГЕРАЩЕНКО І.В. Добре. Дуже дякую.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. А далі, можливо, постійна делегація.

 

ГЕРАЩЕНКО І.В. Дуже дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Колеги, у мене особисто є питання тільки з першого, так, відрядження стосовно…

 

ІОНОВА М.М. Ми вас підтримуємо. Давайте тоді виключаємо це питання, там, де воно потребує дискусії, а проголосуємо інше, а потім повернемося. Або навпаки.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Давайте. А ще три питання додатково, те, що колеги запропонували: Єлизавета Олексіївна, Олена Вікторівна і депутат Воронов. Можемо теж проголосувати разом?

 

 ІОНОВА М.М. Ми їх можемо включити і проголосувати так само. По цим питань немає.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Добре. Тоді давайте голосувати за всі відрядження, окрім першого про виставку – участь в міжнародній виставці. А інші ми включаємо і голосуємо тоді разом.

Ставлю тоді на голосування: хто за те, щоб підтримати ці відрядження?

 

ХОМЕНКО О.В. А про виставку, це яке відрядження?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Це перше там стоїть.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Перше. Семінський. Семінський до Німеччини.

 

ГЕРАЩЕНКО І.В. А, понятно.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Мережко?

 

МЕРЕЖКО О.О. За.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Немиря?

 

НЕМИРЯ Г.М. За.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Бардіна?

 

БАРДІНА М.О. За.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Льовочкіна? Немає.

Бобровська?

 

БОБРОВСЬКА С.А. За.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Хоменко? Олена Вікторівна?

 

ХОМЕНКО О.В. Я – за. Вибачте, з мікрофоном…

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Ананченко? Немає.

Геращенко?

Іонова?

 

ІОНОВА М.М. Я – за, за.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Відмітила. Є.

Руденко?

 

РУДЕНКО О.С. За.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Шараськін?

 

ШАРАСЬКІН А.А. Шараськін – за.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Юраш? Немає.

Ясько?

 

ЯСЬКО Є.О. Ясько – за.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Яременко?

Не голосував.

10 – за. Рішення прийнято.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, колеги. Тоді виходить, що у нас залишилося єдине останнє питання, це стосовно відрядження народного депутата Семінського.

ГЕРАЩЕНКО І.В. Вибачте, пане Олександре і колеги, не останнє, тому що в мене проблема з інтернетом. Ми з Марією так само вас хотіли просити включити до порядку денного наступне відрядження.

Це просто, що ми боїмося, не встигнемо оформити документи, а збираємося машиною виїжджати і нам треба буде брати "зелений" паспорт. Це 1 жовтня – 4 жовтня, з'їзд консерваторів у Британії. Наша партія "Європейська солідарність" є спостерігачем в Міжпарламентському союзі в цьому. І ми отримали запрошення, ми ще не встигли оформити запит до Голови Верховної Ради. Просто ми просимо так само проголосувати, але секретаріат почне, звичайно, готувати всі документи тільки, коли ми вже передамо документи. Вибачте.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Тобто це поставимо на голосування також, так?

 

ГЕРАЩЕНКО І.В. Ми просимо, колег. Так, це міжпарламентська співпраця. Правляча Консервативна партія, вони проводять з'їзд раз на рік, він буде проходити в Британії, Бірмінгемі, і ми маємо туди запрошення.

Дякую.

 

ГЕРАЩЕНКО І.В. Дивіться, там є… представники декількох політичних сил наших. Там просто дуже складна процедура реєстрації. Ми отримали запрошення, але як би чекаємо просто ще іменні і там є представники і "Голосу" і "Батьківщини". Я не знаю, хотіла якраз у Григорія Михайловича запитати.

Тобто я не поставила це на початку, не просила ставити це на початку, тому що комітет сказав, що потребують все одно документи. Але якщо ми можемо все ж таки швидко проголосувати, а ми додамо всі листи, ми будемо вдячні, щоб просто зайвий раз не збиратися потім.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. А ви думали, хто їде?

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Марія Миколаївна, але недостатньо додати листи. Я звертаю увагу, що ми відпишемося і ви на Голову Верховної Ради пишете. Ми отримуємо його доручення і зразу запускаємо в роботу рішення комітету.

 

ГЕРАЩЕНКО І.В. Дивіться, ми саме це і маємо на увазі. Просто враховуючи, що Голова Верховної Ради весь час у відрядженнях. Якщо у вас буде у секретаріату усвідомлення, що це рішення підтримано, ви отримаєте доручення Голови Верховної Ради, його можна все пришвидшити. Тут питання зараз тільки в тому, що ми плануємо перший кордон там перетинати машиною, і там цей лист про відрядження працює, коли ти не стоїш у черзі. Серйозно говоримо, тут тільки така от мотивація.

Дуже дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Тоді я поставлю це теж на голосування. Зараз ми проголосуємо стосовно питання про відрядження народного депутата Семінського, а потім…

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Семінський зараз буде підключатися. Давайте спочатку Ірину Володимирівну, її пропозицію, а зараз підключається Семінський.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Давайте.

Тоді ставлю на голосування пропозицію Ірини Володимирівни стосовно…

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Ви ставне на голосування про включення до порядку денного також. Одним: про включення до порядку денного і підтримати пропозицію.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Так. Тоді в тому формулюванні, яке було запропоновано, хто за те, щоб включити в порядок денний і підтримати відрядження в Бірмінгем?

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. І підтримати пропозицію, да, одним указом, так би мовити.

 

ХОМЕНКО О.В. Вибачте, а я не зрозуміла, а що з іншими відрядженнями. Ми їх не голосуємо чи… (Не чути) чи що ми будемо робити?

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Ми вже їх проголосували, ваше відрядження підтримали.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ми вже проголосували.

 

ГЕРАЩЕНКО І.В. Ми це голосували вже в пакеті, проголосували в пакеті.

 

ХОМЕНКО О.В. Дякую. Да, да.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Голосуємо за пропозицію Ірини Володимирівни. Хто – за?

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Мережко?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. За, я – за.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Немиря?

 

НЕМИРЯ Г.М. За.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Бардіна?

 

БАРДІНА М.О. Я – за, і на жаль, маю відключитися. Надіюся, кворум є.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Льовочкіна? Нема.

Бобровська? Соломія Анатоліївна?

Хоменко?

 

ХОМЕНКО О.В. За.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Ананченко?

Геращенко? Ірина Володимирівна?

 

ГЕРАЩЕНКО І.В. За, за.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Я відмітила.

Іонова?

 

ІОНОВА М.М. За.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Руденко?

 

РУДЕНКО О.С. За.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Шараськін?

 

ШАРАСЬКІН А.А. Шараськін – за.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Юраш? Немає.

Ясько?

 

ЯСЬКО Є.О. Ясько – за.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. 9 – за. Рішення прийнято.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, колеги.

І, нарешті, останнє питання порядку денного про відрядження народного депутата Семінського. Він підключився?

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Підключається. Чекаємо. Щось у нього там не виходить.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. У мене, чесно кажучи, питання стосовно виставки.

 

ГЕРАЩЕНКО І.В. Дивіться, якщо він тільки ще підключається… Саша, якщо він ще тільки підключається, ви ж тільки проголосували за включення в порядок денний, розгляньте поки наше питання по цим документам… (Не чути)

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Тільки що проголосували, Ірина Володимирівна.

 

ГЕРАЩЕНКО І.В. А я думала, що це ми тільки включили в порядок денний. Дякую. Все, мерсі.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Ми і те, і те одним. Вже підключається прямо от зараз, одна там хвилина. Нехай з машини підключається, бо кворум зараз.

Олександр Олександрович, може, ви поки нам про відрядження два слова розкажете поки він підключається. Всі члени комітету з зацікавленістю, я думаю, послухають поки підключається Семінський.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ви маєте на увазі мої відрядження?

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Да, у вас стільки було цікавого. Може, одне-два речення, що найбільш вам сподобалося. І нам цікаво.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Мені сподобалося найбільше спілкування з моїми колегами у відрядження в Португалію. І було чотири відрядження, вони були поспіль. Був "Форум 2000". Це надзвичайно цікавий захід, він дуже представницький. А друге було відрядження, це можна сказати, конференція голів комітетів закордонних справ і комітетів безпеки, оборони країн-членів Європейського Союзу, я там робив виступ.

І третє відрядження, це в Португалії. Європейський діалог, надзвичайно цікаве спілкування з європейськими колегами, вдалося встановити дуже цікаві контакти. Все це було присвячено, всі ці відрядження були в основному присвячені питанням, пов'язаним з Україною.

І нарешті останнє, на один день у Вашингтоні, це був саміт ОПЕК це міжпарламентська асамблея, яка займається питання Китаю. Ось вдалося познайомитися нарешті з Марко Рубіо, це сенатори, Боб Менендес, це голова комітету закордонних справ Сенату США. І дуже цікаве спілкування відбулося. Але все це, всі ці відрядження, вони в центрі уваги знаходились Україна і наша боротьба з зовнішньою російською агресією.

Якщо будуть питання, готовий відповісти, але я вважаю дуже плідно, дуже цікаво було.

Так, не підключився колега наш?

 

ГЕРАЩЕНКО І.В. А можна додати…

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. А який?

 

ГЕРАЩЕНКО І.В. Можна додати, одну секунду. Дійсно ми були на спільному от цьому форумі в Португалії. Дуже цікавий формат, там весь час як би можливість була в таких маленьких групах працювати по три, по шість людей, що дало можливість поспілкуватися і перезнайомитися з усіма учасниками. Маємо там дуже багато нових контактів і з тієї ж Угорщини, із Македонії, там із Кіпру, із Греції із різних країн, що дійсно це був хороший формат обмінятися думками неформально владі і коаліції, й іншим представникам зблизити позиції, я думаю так, щоб це дійсно було цікаво.

Інтерес до України є, важливо його зберігати, нам вдається, от особливо в питаннях покарання Російської Федерації і зброї.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. І єдине, що я хотів би додати, що дуже важка складна логістика, треба їхати у ці відрядження два дні фактично. Два дні туди, а потім повертатися теж два дні. Тобто раціональніше, якщо накопичується якесь відрядження, їхати на декілька, якщо, звісно, є така можливість. Тому що заради, наприклад, одноденної конференції чотири дні, це не завжди нераціонально. Це дуже важко.

Так, колеги, не підключився…

 

ГЕРАЩЕНКО І.В. Колеги, вибачте, я щойно вимкнула мікрофон. Я прошу вибачення.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Підключились від Семінського, Олександр Олександрович, можемо швиденько попрацювати, послухаємо.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Давайте. Будь ласка. Це не сам депутат, так? Це його помічники, мабуть?

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Ні-ні. Підключився сам народний депутат. Надаємо слово.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Добре.

 

СЕМІНСЬКИЙ О.В. Семінський. Доброго дня. Семінський присутній.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Добрий день. У мене, якщо можна, питання. Тому що у нас, в принципі, згідно із розпорядженням, треба, щоб був міжпарламентський вимір. А тут у вас передбачається подорож на виставку, наскільки я розумію.

 

СЕМІНСЬКИЙ О.В. Ну, ви правильно зазначили. Також у нас ще, от я відповідальний за блок, оскільки я заступник групи дружби з промисловості, торгівлі, технологій. Ми готуємо там цілий пакет зустрічей з провідними японськими компаніями. Незважаючи на те, що у нас воєнний стан в країні, але ми дивимося трішки вперед. І ми хочемо запропонувати компаніям нашу літієву галузь, галузь рідкоземельних металів.

Виявляється, у нас біля Маріуполя є поклади, так звана група… зараз я постараюсь пригадати. Коротше, група металів, яка застосовується у виробництві напівпровідників. Це дуже важлива тема. Ви знаєте, що залежить весь світ від Китаю. Інше питання, ми навіть хочемо запропонувати Toyota-Motor Corporation як на майбутнє будівництво заводу в Україні або крупновузлове збирання автомобілів Toyota. Знайте, що внаслідок війни Toyota-Motor Corporation, вона вийшла з Росії, вона там мала два заводи, вона звідти виходить.

І навіть хочемо на майбутнє запропонувати такі локації в Україні для будівництва от такого заводу, наприклад, електрокарів та інших моделей, які популярні, можуть продаватися на європейському ринку, а також на ринку України. Це такий блок бізнесовий, скажімо так.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Зрозуміло.

Тобто це можна пов'язати з відбудовою, з реконструкцією України.

 

СЕМІНСЬКИЙ О.В. Так, звісно, так. Тепер я ще не закінчив.

Буквально в п'ятницю я мав скайп з послом Японії в Україні. Ви знаєте, для них ядерна тема дуже чутлива. Те, що робиться в Запоріжжі, після їх Фукусіми та Хіросіми, вони дуже чутливо до цієї теми відносяться.

Зараз я як заступник голови Комітету з питань паливно-енергетичного комітету, зараз я маю ще зустрічатися з нашим Енергоатомом, обговорювати питання, воно таке досить широке питання, але ви знаєте, що весь світ залежить від технологій Росатому. Навіть незважаючи на війну, навіть американці співпрацюють з Росатомом.

Отже, в Україні є загальна необхідність добудови блоків на Хмельницькій атомній станції (АЕС). Повномасштабно буде складно відмовитися від технологій Росатому колишніх старих радянських технологій. Але все ж таки ми хочемо з Японією поговорити, як би нам за новими технологіями будувати ядерну енергетику.

Внаслідок того, що склалося з Росією, з енергоносіями, ми всі знаємо, що ціна газу підскочила і Росія блокує, зараз Європа переходить знову до атомної енергетики і розглядають атомну енергетику тепер уже як елемент "зеленої" енергетики.

Від себе хочу додати, що незважаючи ні на що, атомна енергетика вважається найнебезпечнішою і найдешевшим видом електричної генерації на сьогодні.

Тому ми хочемо також з провідними японськими компаніями цю тему також обговорити.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Тоді, колеги, чи будуть запитання до нашого колеги? Я не бачу. Ми можемо ставити на голосування тоді.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Мережко?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. За.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Немиря?

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Григорій Михайлович? Нема.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Бардіна?

Льовочкіна?

Бобровська?

Хоменко?

 

ХОМЕНКО О.В. За.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Ананченко?

Геращенко?

Іонова?

Руденко?

 

РУДЕНКО О.С. Руденко – за.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Шараськін?

 

ШАРАСЬКІН А.А. Утримався.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Юраш?

Ясько?

 

ЯСЬКО Є.О. Ясько – за.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. У нас нема кворуму. 4 – за, 1 – утримався, з того, що є, але кворуму нема.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. На превеликий жаль, немає кворуму. Тоді переносимо це питання на наступне наше засідання. І можемо закривати на сьогодні засідання.

Дуже дякую, колеги. До побачення.

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку