Стенограма засідання Комітету 15.08.2023
21 серпня 2023, 17:16
СТЕНОГРАМА
засідання Комітету з питань зовнішньої політики та міжпарламентського співробітництва
15 серпня 2023 року
Веде засідання голова Комітету МЕРЕЖКО О.О.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Доброго дня! Так, є кворум. Можемо починати.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Добрий день, шановні колеги! Починаємо засідання комітету. Подивіться, будь ласка, порядок денний. Чи будуть якісь пропозиції або зауваження щодо порядку денного?
НЕМИРЯ Г.М. У мене є пропозиція, я її просто повторюю, вже я її висловлював в п'ятницю в чаті членів комітету. Я пропоную включити до порядку денного питання про законопроект 9353 від 05.06.2023 року, де йдеться про заяву про засудження діяльності Корпусу вартових Ісламської революції. Наш комітет не є основним з цього питання, але, я вважаю, що розгляд цього питання затягується безпричинно. Я пропоную, щоб комітет його розглянув і висловив пропозицію щодо іншого комітету, а саме Комітету з національної безпеки і оборони, щоб було невідкладно розглянуто і внесено в зал це питання, законопроект 9353.
Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.
ГЕРАЩЕНКО І.В. У мене теж є пропозиція. Можна, да?
ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка.
ГЕРАЩЕНКО І.В. Дуже дякую.
Підтримую пропозицію Григорія Михайловича і також хочу, я не знаю, чи знаєте ви, пане Олександре, що під час засідання останнього якраз Григорій Михайлович підняв в своєму виступі під час обговорення денонсації угод, які в нас комітет проводив між Урядом України і Російською Федерацією, щодо необхідності таким пакетом денонсувати всі ці угоди. І якраз тоді Голова Верховної Ради сказав, що він дав таке доручення проаналізувати всі неденонсовані угоди, щоб їх на День Незалежності ми проголосували. Я би хотіла, щоб ми почули зараз, можливо, від вас, від секретаріату, скільки таких є ще угод, коли ми їх з вами проведемо через комітет, щоб у нас все було готове для виконання цього рішення. Це перша пропозиція. Умова про Білорусь і про Росію, це перше.
І друге. Ви знаєте, я хочу сказати, що багато звертаються до нас після консульських слухань і представники консульських служб, і небайдужі люди, що з нашими рекомендаціями, чи ми їх надіслали до уряду, чи ми їх надіслали до Голови Верховної Ради. І я… Що-що? Просто мене хтось перервав.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Ні-ні, вибачте, Ірина Володимирівна. Це нічого, все нормально.
ГЕРАЩЕНКО І.В. Да. Не пакетом, звичайно, пакетом не можна денонсувати. Я маю на увазі, що цей пакет має пройти… по черзі всі ті закони, ми маємо проголосувати їх денонсацію. Але мова йшла про те, що скільки їх залишається. І моє питання звучить наступним чином. У нас є аналіз, скільки залишається неденонсованих угод по кількості і коли ми їх розглянемо для того, щоб цей пакет, звичайно, не пакетом, а по одному було проголосовано на День незалежності?
І друге – по консульській службі. Ми тоді дискутували, я думаю, це була важлива дискусія, але погано, якщо ми, просто це в нас будуть розмови без рішень. Ми тоді говорили, що внесемо пропозицію від комітету – збільшення фінансування консульських служб. Ми так і не внесли цю бюджетну пропозицію, таке інше. Я би хотіла, щоб ми обговорили, почули інформацію, де наші ці рекомендації, на якому вони зараз знаходяться етапі і чи будемо ми, я все-таки наполягаю, якось далі просувати позицію необхідності підтримки консульської служби, особливо в контексті всіх розмов про підготовку, колись все одно ж будуть ці вибори, до виборів, і те, що на консульські служби ляже, там, потрійне навантаження в цьому контексті.
Дуже дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Ірина Володимирівна, ви пропонуєте включити ці два питання в порядок денний, я правильно зрозумів?
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Олександре Олександровичу, можна ремарочку?
ГОЛОВУЮЧИЙ. Так, так, будь ласка.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Щодо законопроекту 9353, ми на сьогодні ж не готували його, немає нікого з запрошених. Можливо, поставити на наступне засідання? І також питання щодо фінансування консульської служби, можливо, в рамках контрольної функції на наступне засідання поставити, заслухати, яка ситуація в Міністерстві закордонних справ, і тоді вже прийняти чітко рішення щодо внесення законопроекту. Можливо, так?
ГОЛОВУЮЧИЙ. Григорій Михайлович, Ірина Володимирівна, ви згодні з тим, щоб ці питання поставити…
ГЕРАЩЕНКО І.В. Дивіться, я згодна по консульській службі. Я згодна. Я прошу, щоб ми це поставили. Ну, погодьтесь всі, що дуже хочеться, щоб ми були ж не просто комітет балакунів, а якийсь був результат від наших слухань. І щоб ми це взяли на такий особливий контроль. Я згодна, щоб це поставити на наступне засідання.
Щодо питання, яке піднімав Григорій Михайлович. Дивіться, було би правильним, щоб ми його розглянули, зараз знайшли цей законопроект і кинули в чат комітету, і останнім поставили розгуляли. Тому що Григорій Михайлович говорить про те, щоб його винесли на наступне сесійне пленарне засідання. Тому варто сьогодні це розглянути.
І що стосується все-таки денонсації угод. Хотілось би, щоб ми сьогодні заслухали інформацію, скільки таких ще є угод, щоб ми могли і на Погоджувальній поставити це питання, і все-таки винести від нашого комітету таку пропозицію, от 300 цих угод, 100 цих угод, але ми маємо денонсувати їх в серпні місяці. Це було би дуже правильно.
Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.
Тобто одне питання знімається, переноситься на наступне засідання стосовно консульської служби. А два питання колеги наполягають, щоб я поставив на голосування щодо включення зараз в порядок денний. Правильно я зрозумів?
НЕМИРЯ Г.М. Колеги, логіка проста. По-перше, я нагадую, що я ще в п'ятницю подав цю пропозицію. Я не розумію, чого цього законопроекту немає.
Друге. Половина членів комітету є автори цього законопроекту включаючи голову комітету.
Третє. Наш комітет є неосновним з цього питання, але своїм розглядом рекомендації до іншого Комітету з питань безпеки і оборони, ми б стимулювали, власне виконали свою роль профільного комітету для того, щоб цей законопроект був внесений в порядок денний і проголосований, тому що він вже перезрів. Я не бачу ніяких перешкод для того, щоб прийняти сьогодні, розглянути це питання, прийняти таке рекомендаційне рішення, направити його до Комітету з питань безпеки і оборони для того, щоб на найближчому пленарному засіданні воно було розглянуто.
Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.
Тоді оскільки колеги наполягають, я тоді ставлю на голосування окремо ці дві пропозиції стосовно включення в порядок денний.
Перша пропозиція від Григорія Михайловича стосовно включення в порядок денний питання про… стосовно вартових Ісламської революції.
Хто за те, щоб включити це в порядок денний?
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Мережко?
ЮРАШ С.А. Ще, пробачте, є ще одне питаннячко, якщо можна.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Вибачте. Да, давайте. Святославе Андрійовичу, будь ласка.
ЮРАШ С.А. Дивіться, там у нас колеги з'єднались, щоб створити групу дружби з Лівією і звернули мою увагу, що вони би хотіли пошвидше з'явитися. Відповідно я…
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Це питання в порядку денному.
ЮРАШ С.А. Дякую за підтвердження.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Тоді ми повертаємось до голосування. Хто за те, щоб підтримати включення в порядок денний обговорення Постанови про вартових Ісламської революції?
Хто – за?
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Мережко?
МЕРЕЖКО О.О. Я утримався, тому що в мене тут конфлікт інтересів, можна сказати.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Немиря.
НЕМИРЯ Г.М. У мене немає конфлікту інтересів, я здивований, чому автор постанови утримується від цього. Навіщо тоді було вносити його, якщо у вас є конфлікт інтересів? Я – за.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Бардіна?
БАРДІНА М.О. Доброго дня, колеги. Підтримую пропозицію пані Людмили розглянути на наступне засідання. Сьогодні утримуюсь. Дякую.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Копиленко?
КОПИЛЕНКО О.Л. Я утримуюсь.
І звернув би увагу, я думаю, що неточна назва "вартові". Українська мова в даному випадку допускає слово і "страж", це було б точніше. Це вже проблема авторів. Коли я – утримуюсь, будь ласка.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Пушкаренко? Немає.
Геращенко?
ГЕРАЩЕНКО І.В. Я – за.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Іонова? Немає.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Кривошеєв?
КРИВОШЕЄВ І.С. Кривошеєв – за.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Руденко?
РУДЕНКО О.С. Утримуюсь.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Шараськін?
ШАРАСЬКІН А.А. Шараськін – за.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Юраш?
ЮРАШ С.А. Юраш - за.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Ясько?
ЯСЬКО Є.О. За.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Яременко?
ЯРЕМЕНКО Б.В. Колеги, я трішки пізніше підключився, не зрозумів суті конфлікту чи дискусії. Але кожен депутат має право вносити пропозиції до порядку денного. Ця, дійсно, кілька днів в чаті тому була висловлена. Я просто не зрозумів, чому ми якось не готові сьогодні це розглядати. Я – за.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. 7 – за, 3 – утрималось. Рішення прийнято.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, колеги.
Наступне питання стосовно…
НЕСТЕРЕНКО Л.О. 4 утрималось. Рішення прийнято.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.
Наступне питання: стосовно включення в порядок денний питання про денонсацію договорів за участю російської федерації та білорусі. Так?
Хто за те, щоб включити це питання в порядок денний? Хто – за?
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Мережко?
ГОЛОВУЮЧИЙ. За.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Немиря?
НЕМИРЯ Г.М. Немиря – за. Там йшлося також про СНД.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Бардіна?
БАРДІНА М.О. За.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Копиленко? Олександр Любимович?
КОПИЛЕНКО О.Л. За.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Дякую.
КОПИЛЕНКО О.Л. Чуєте мене?
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Так, дякую. Відмітила.
КОПИЛЕНКО О.Л. Спасибі.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Пушкаренка немає.
Геращенко? Ірина Володимирівна?
ГЕРАЩЕНКО І.В. Мікрофон включаю. За. Вибачте.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Дякую.
Іонова – нема.
Кривошеєв?
КРИВОШЕЄВ І.С. Кривошеєв – за.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Руденко?
Шараськін?
ШАРАСЬКІН А.А. За.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Юраш?
РУДЕНКО О.С. Вибачте, Руденко – за. Щось відключило мене. За.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Дякую.
Юраш?
ЮРАШ С.А. За.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Ясько?
ЯСЬКО Є.О. За.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Яременко?
ЯРЕМЕНКО Б.В. За.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Одноголосно. Рішення прийнято.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, колеги.
Тоді ми переходимо до розгляду питань порядку денного. І перше питання: проект Закону про припинення дії Угоди між Урядом України та Урядом Сирійської Арабської Республіки про уникнення подвійного оподаткування та попередження податкових ухилень стосовно податків на доходи. Доповідає з цього питання Людмила Олександрівна Паламар, директор Департаменту міжнародного оподаткування Міністерства фінансів України.
Людмила Олександрівна, будь ласка.
ПАЛАМАР Л.О. Дякую. Дякую, шановний Олександре Олександровичу.
Шановні присутні, депутати! Я б хотіла сказати, що Міністерство фінансів здійснює послідовну політику стосовно денонсації угод з такими країнами, які визнані країнами, які підтримали державу-агресора. І вже ми денонсували угоду з росією, денонсація відбувалася, тобто з 1 січня вже 2023 року, припинили дію угоди між Урядом України і урядом держави-агресора. І зараз ми говоримо про припинення дії угоди між Урядом України і Сирійською Арабською Республікою.
Законопроект цей щодо денонсації, він націлений на захист національних інтересів України з огляду на те, що Сирія також прийняла рішення визнати незалежність, суверенітет так званих тимчасово окупованих територій "Луганської народної республіки" та "Донецької народної республіки", встановити дипломатичні відносити з російськими окупаційними адміністраціями та на тимчасово окупованих частинах цих областей.
Прийняття закону дозволить припинити застосування норм, встановлених зазначеною угодою, що сприятиме недопущенню поповнення бюджету країни, що сприяє агресору, шляхом надання Україні пільгових умов оподаткування. Зрозуміло, що ці угоди наші, вони дозволяли встановити пільгові умови стосовно не тільки пасивних доходів, а ще й інші пільгові умови, які зазвичай застосовуються в подібних договорах певних …(Не чути) подвійного оподаткування. Таким чином після припинення угоди до всіх доходів резидентів Сирії, одержаних з джерел в Україні, буде застосована загальна ставка оподаткування 15 відсотків, встановлена Податковим кодексом, замість пільгових, які були раніше, це 10 на дивіденди і 10 на проценти.
Тому я дуже прошу підтримати цей законопроект. Якщо будуть додаткові питання, я готова на них відповісти. Дякую, вам, Олександре Олександровичу.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дуже дякую.
Колеги, чи будуть запитання до Людмили Олександрівни? Або хтось бажає висловитися? Я не бачу, щоб…
А, будь ласка, будь ласка.
КОПИЛЕНКО О.Л. Я думаю, що абсолютно зрозуміла ситуація. Давайте голосувати. Тут дискусії, я думаю, не повинно бути.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.
Тоді, колеги, якщо ніхто не проти, ставлю це питання на голосування. Хто за те, щоб підтримати проект Закону про припинення дії Угоди між Урядом України та Урядом Сирійської Арабської Республіки про уникнення подвійного оподаткування та попередження податкових ухилень стосовно податків на доходи.
Хто – за?
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Мережко?
ГОЛОВУЮЧИЙ. За.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Немиря?
НЕМИРЯ Г.М. За.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Бардіна?
БАРДІНА М.О. Бардіна – за.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Копиленко. Є, відмітила – за.
Пушкаренко. Немає.
Геращенко? Ірина Володимирівна не чує.
ГЕРАЩЕНКО І.В. За, за. Вибачте, за. Я відключаю мікрофон…
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Дякую, відмітила.
Кривошеєв?
Іонова?
ІОНОВА М.М. За.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Дякую.
Кривошеєв?
Руденко?
РУДЕНКО О.С. Руденко – за.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Шараськін?
ШАРАСЬКІН А.А. За.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Юраш?
ЮРАШ С.А. За.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Ясько?
ЯСЬКО Є.О. За.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Яременко?
ЯРЕМЕНКО Б.В. За.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Одноголосно.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, колеги. Рішення прийнято.
Переходимо до другого питання порядку денного: проект Закону про припинення дії Угоди між Урядом України і Урядом Ісламської Республіки Іран про уникнення подвійного оподаткування та попередження податкових ухилень стосовно податків на доход і на майно. І я прошу до слова знову Людмилу Олександрівну.
ПАЛАМАР Л.О. Дякую вам, Олександре Олександровичу, знову. Дякую за підтримку попереднього законопроекту.
Ми також розглядаємо цей законопроект з метою, підготовлено з метою припинення дії міжурядової Угоди про уникнення подвійного оподаткування з Іраном. Законопроект націлений на захист національних інтересів у зв'язку з постачанням Іраном зброї до російської федерації. Такі дії Ірану зумовлюють відповідальність Ірану за наслідки збройної агресії російської федерації проти України та руйнують двосторонні відносини.
Знову ж таки хочу зауважити на тому, що прийняття закону дозволить припинити застосування норм, встановлених зазначеною угодою, що сприятиме недопущення поповнення бюджету країни, що сприяє агресору, шляхом надання Україні пільгових умов оподаткування для резидентів Ірану, що здійснюють діяльність в Україні. Знову ж таки після припинення дії угоди припинить дію пільгової ставки оподаткування, одержанні у джерела походження, тобто в Україні, буде застосована загальна ставка оподаткування 15 відсотків. Так само, як такі ж саме позиції, що і в попередньому законопроекті.
Я також хочу сказати, що тут мова йде ще про обмін інформації, звільнення України від взяти на себе зобов'язань щодо обміну інформацією з Іраном з податкових питань. Тобто це також дуже важлива річ з огляду на те, що Україна зараз доєдналася до загального стандарту звітності і обміну інформацією в контексті СRS. Тому це дуже важлива річ зараз припинити цю угоду. Тому знову ж таки прошу підтримати.
Дякую дуже.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.
Колеги, чи будуть запитання до Людмили Олександрівни? Я не бачу. Я не бачу, щоб хтось підняв руку. Тоді можемо ставити на голосування.
Хто за те, щоб підтримати проект Закону про припинення дії Угоди між Урядом України і Урядом Ісламської Республіки Іран?
Хто – за?
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Мережко?
ГОЛОВУЮЧИЙ. За.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Немиря? Григорій Михайлович?
Бардіна?
БАРДІНА М.О. За.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Копиленко?
КОПИЛЕНКО О.Л. За.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Бачу, за.
Пушкаренко? Немає.
Геращенко?.
ГЕРАЩЕНКО І.В. За.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Дякую.
Іонова?
ІОНОВА М.М. За.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Дякую.
Кривошеєв?
Руденко?
РУДЕНКО О.С. За.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Шараськін?
ШАРАСЬКІН А.А. За.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Юраш?
Ясько?
ЮРАШ С.А. За.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Ясько?
ЯСЬКО Є.О. За. Ясько – за.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Яременко? Богдан Васильович?
ЯРЕМЕНКО Б.В. Я – за.
НЕМИРЯ Г.М. І Немиря – за.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. 11 – за. Рішення прийнято. Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, колеги.
Дуже дякую, Людмила Олександрівна.
ПАЛАМАР Л.О. Щиро дякую, колеги.
ГОЛОВУЮЧИЙ. До побачення. Дякую вам.
А ми переходимо до третього питання – проект Закону про припинення дії Угоди між Урядом України та Урядом Республіки Білорусь про трудову діяльність та соціальний захист громадян України та Республіки Білорусь, які працюють за межами своїх держав, та Протоколу між Кабінетом Міністрів України та Урядом Республіки Білорусь про внесення змін і доповнень до Угоди між Урядом України та Урядом Республіки Білорусь про трудову діяльність та соціальний захист громадян України та Республіки Білорусь, які працюють за межами своїх держав.
Я прошу до слова Ганну Василівну Пророк – заступницю міністра соціальної політики України з питань європейської інтеграції. Будь ласка, вам слово, Ганна Василівна.
ПРОРОК Г.В. Доброго ранку, шановні народні депутати члени комітету, шановний Олександре Олександровичу. Дозвольте представити внесений на розгляд Кабінетом Міністрів проект Закону України про припинення дії Угоди між Урядом України та Урядом Республіки Білорусь про трудову діяльність та соціальний захист громадян України та Республіки Білорусь, які працюють за межами своїх держав, і Протоколу до цієї угоди, не буду зачитувати назву.
Законопроект розроблено відповідно до Закону України "Про міжнародні договори України", розроблено Мінсоцполітики та внесено на розгляд Кабінету Міністрів України. Актом пропонується припинити дію угоди та дію протоколу до неї. Дія угоди, вона поширюється на громадян як України, так і громадян Республіки Білорусь, які постійно проживають на території однієї з договірних держав та здійснюють свою трудову діяльність як працевлаштовані особи відповідно до законодавства кожної з договірних сторін. Угодою також передбачалося визнання дипломів, свідоцтв про освіту та відповідні документи щодо кваліфікації, які були необхідні для здійснення трудової діяльності.
Також було угодою передбачено соціальні допомоги і соціальні виплати, які надаються відповідно працівникам за рахунок коштів соціального страхування кожної договірних держав. В контексті внесення ініціативи про припинення цієї угоди варто також зазначити, що питання працевлаштування іноземців в Україні вже є врегульовані національним законодавством України, зокрема Законом України "Про зайнятість населення".
І відповідно теж варто зауважити, що дозволи на застосування праці і громадян Білорусі та з інших держав, які визнали такими, що становлять загрозу державному суверенітету, територіальної цілісності, видаються та продовжуються за погодженнями регіональних органів Служби безпеки України.
У нас також є статистична інформація, що в 21-му році Державним центром зайнятості було видано громадянам Білорусі 1653 дозволи на працевлаштування, в 22-му – 334 і в поточному році 18 … (Не чути)
Щодо документів про освіту і кваліфікацію. … (Не чути) відповідні угоди Кабінету Міністрів. Тому, в принципі, припинення цієї угоди вже не матиме зворотних наслідків щодо визнання кваліфікації та … (Не чути)
Що стосується права на соціальну допомогу та відповідні компенсації, то слід зазначити, що Закон України "Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства" лише передбачає можливість на рівні з громадянами України користуватися такими пільгами. І ті громадяни, які перебувають на законних підставах, вони мають ті самі права та обов'язки … (Не чути)
З приводу державної допомоги, соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям. Так само Закон України "Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім'ям" поширюється на громадян України, які законно перебувають... постійно проживають на території України.
Щодо іноземців і осіб без громадянства. Також поширюється і дія Закону "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування". Отже, таким чином у зв'язку з наведеним аргументом припинення дії угоди не має … (Не чути) негативного впливу та негативних наслідків для громадян, іноземців, саме білорусів, які … (Не чути) проживають постійно і працюють на території України.
Проект закону та проект розпорядження Кабінету Міністрів були погоджені без зауважень всіма причетними центральними органами виконавчої влади та іншими органами. Реалізація цього акта не потребуватиме додаткових витрат із державного бюджету. Прошу підтримати.
І ще одна ремарка з приводу Білорусі. З прийняттям цього законопроекту ми повністю в соціальні сфері вже припинимо ці відносини так само, як і з росією.
Прошу підтримати.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Ганно Василівно.
Чи будуть запитання у колег? Я не бачу. Тоді можемо ставити на голосування. Хто за те, щоб підтримати цей проект Закону про припинення дії Угоди між Урядом України та Урядом Республіки Білорусь.
Хто – за?
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Мережко?
ГОЛОВУЮЧИЙ. За.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Немиря?
НЕМИРЯ Г.М. За.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Бардіна?
БАРДІНА М.О. За.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Копиленко? Бачу, за.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Пушкаренка нема.
Геращенко?
ГЕРАЩЕНКО І.В. За.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Іонова?
ІОНОВА М.М. Іонова – за.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Кривошеєва нема.
Руденко?
РУДЕНКО О.С. За.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Шараськін?
ШАРАСЬКІН А.А. За.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Юраш? Юраш?
Ясько?
ЯСЬКО Є.О. За.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Яременко?
ЯРЕМЕНКО Б.В. За.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. 10 – за. Рішення прийнято.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую Дякую, Ганно Василівно.
А ми переходимо до четвертого питання порядку денного. Проект Закону про вихід з деяких міжнародних договорів, укладених у рамках Співдружності Незалежних Держав.
І я прошу до слова Богдана Євгеновича Драп'ятого, заступника міністра внутрішніх справ України. Богдане Євгеновичу, будь ласка, вам слово.
ДРАП'ЯТИЙ Б.Є. Доброго дня, шановний Олександре Олександровичу, шановні члени комітету! Вашій увазі пропонується розглянути проект Закону України про вихід з деяких міжнародних договорів, укладених у рамках Співдружності Незалежних Держав (реєстраційний номер 0212).
Відповідний проект акту розроблений на виконання рішення Ради національної безпеки і оборони України від 5 травня 2018 року про припинення дії для України окремих міжнародних договорів, укладених у рамках Співдружності Незалежних Держав, а також низки доручень Віце-прем'єр-міністра з питань європейської та євроатлантичної інтеграції.
Зазначеним проектом закону пропонується вийти з Угоди про співробітництво держав-учасниць Співдружності Незалежних Держав у боротьбі з торгівлею людьми, органами і тканинами людини (від 25 листопада 2005 року), а також з Угоди про співробітництво держав-учасниць Співдружності Незалежних Держав у боротьбі з крадіжками автотранспортних засобів і забезпечення їхнього повернення (також від 25 листопада 2005 року).
Вихід України з указаних міжнародних договорів надасть можливість привести договірно-правову базу співробітництво України в рамках Співдружності Незалежних Держав у відповідність до її національних інтересів, посилення заходів і захисту незалежності суверенітету та територіальної цілісності України. Просимо підтримати.
Дякую за увагу.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.
Будуть запитання у колег? Я не бачу.
Якщо можна, в мене буде запитання і до Богдана Євгеновича, і до секретаріату. В принципі, в праві міжнародних договорів і в практиці міжнародні договори, вони укладаються окремо і денонсуються окремо, а тут йдеться про те, що одним рішенням, по суті, припинити дію або денонсувати три міжнародні договори. Тобто як голосувати – окремо по кожному договору чи можна проголосувати одразу одним рішенням за три міжнародні договори?
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Там мова йде про два міжнародні договори. І у зв'язку з тим, що це одним законом, то голосувати нам то одним рішенням. Але, так, питання є щодо внесення, чи варто було вносити одним законом.
ВАСИЛЕНКО О.І. Абсолютно, да, ці угоди між собою ніяким чином не пов'язані, крім однієї із сторін, і вони врегульовують абсолютно різні правові відносини, і мають розглядатися, і так само, як і приймалися, окремо. Тому маючи негативний досвід, як ми пам'ятаємо, з інвестиційною угодою, на останньому етапі ми змогли виявити, що там може бути дуже велика загроза для бюджету близько 60 мільярдів, то такі угоди мають розглядатися окремо і окремо опрацьовуватись повністю, а не одним пакетом незрозуміло що і незрозуміло як.
Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.
КОПИЛЕНКО О.Л. Дозвольте, Олександра Олександрович.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка.
КОПИЛЕНКО О.Л. Олександр Олександрович, я хочу підтримати Міністерство внутрішніх справ. Я думаю, що це зайва делікатність в цій ситуації, оскільки є загальна лінія на максимальне припинення, вихід з усіх угод в рамках СНД, я думаю, що немає сенсу ускладнювати і затягувати цей процес. Тому я пропоную підтримати проект МВС, будь ласка.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.
Тоді я ставлю на голосування в тому вигляді, в якому є. Хто за те, щоб підтримати проект Закону про вихід з деяких міжнародних договорів, укладених в рамках Співдружності Незалежних Держав?
Хто – за?
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Мережко?
ГОЛОВУЮЧИЙ. За.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Немиря?
НЕМИРЯ Г.М. За.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Копиленко? За.
Бардіна? Марина Олегівна?
БАРДІНА М.О. Бардіна – за. Врахуйте, будь ласка.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Дякую.
Пушкаренко?
ПУШКАРЕНКО А.М. Вітаю, колеги. Пушкаренко – за.
Дякую.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Геращенко?
ГЕРАЩЕНКО І.В. За.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Іонова?
ІОНОВА М.М. За.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Дякую, відмітила.
Кривошеєв?
Руденко?
РУДЕНКО О.С. За.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Дякую.
Шараськін?
ШАРАСЬКІН А.А. Шараськін – за.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Дякую.
Юраш?
ЮРАШ С.А. За.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Ясько?
ЯСЬКО Є.О. За.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Дякую.
Яременко?
ЯРЕМЕНКО Б.В. За.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. 13 – за. Рішення прийнято. 12 – за, я перепрошую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Дякую, Богдане Євгеновичу.
Ми переходимо до наступного питання. Проект Закону про приєднання України до Договору про дружбу та співробітництво в Південно-Східній Азії. Суб'єкт законодавчої ініціативи – Президент.
Я прошу до слова Олександра Вячеславовича Нечитайла – директора Четвертого територіального департаменту Міністерства закордонних справ України. Олександре Вячеславовичу, будь ласка, вам надається слово.
НЕЧИТАЙЛО О.В. Доброго ранку, шановний пане голово комітету, шановні народні депутати. Міністерство закордонних справ України продовжує вести дипломатичну боротьбу з російською агресією у глобальному вимірі. Надзвичайно важливим регіоном у цьому контексті є Південно-Східна Азії, де десять держав утворили одне геоекономічне і політичне об'єднання регіону Асоціацію держав Південно-Східної Азії.
Вашій увазі пропонується законопроект по про приєднанню України до одного з основоположних документів згаданої Асоціації – Договору про дружбу та співробітництво в Південно-Східній Азії. Станом на сьогодні до Договору приєдналося 50 держав, включаючи провідні держави світу – США, Франція, Великобританія, Європейський Союз. Можливість приєднання до згаданого документу є результатом кропіткої роботи дипломатичної служби України та наших державних інститутів відповідно до доручення Президента, починаючи з 2017 року.
Консенсус серед держав-членів АСЕАН стосовно приєднання України до Договору в умовах російської агресії є потужним сигналом підтримки, відображає значну зацікавленість держав-членів Асоціації у розвитку відносин з Україною. У результаті приєднання до згаданого Договору Україна вперше стане учасником багатостороннього та багаторівневого механізму співпраці у Південно-Східній Азії. Це дасть змогу створити додатковий майданчик для консолідації міжнародної підтримки та протидії наративам держави-агресора, залучитися підтримкою держав Асоціації під час голосування української резолюції Організації Об'єднаних Націй та інших міжнародних організацій.
Приєднання України до Договору також переведе співпрацю з АСЕАН на якісно новий рівень, що закладе фундамент для започаткування переговорного процесу щодо приєднання України до так званих секторальних партнерств, головним з яких, пріоритетними з яких для України є агропромисловий сектор та інформаційні технології.
10 листопада 2022 року міністром закордонних справ України Дмитром Кулебою було відписано відповідний інструмент стосовно Договору про дружбу та співробітництво в Південно-Східній Азії, до якого Україна приєднається з моменту здачі документу про ратифікацію на зберігання до Секретаріату АСЕАН.
Поглиблення співробітництва з АСЕАН суттєво зміцнить наші позиції в глобальному виборі, особливо в контексті так званого Глобального Півдня, а також сприятиме просуванню національних інтересів України у важливому регіоні, в Індо-Тихоокеанському регіоні.
Дякую за увагу. І просив би підтримати. Якщо є питання, я готовий на них відповісти.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дуже дякую, Олександре Вячеславовичу.
Можливо, у колег будуть якісь запитання з цього питання? Я не бачу. Ніхто руку не підняв. Тоді можемо...
НЕМИРЯ Г.М. У мене є питання стосовно, чи означає приєднання України до цього договору необхідність внесення в подальшому якихось внесків? Чи це окремі питання – приєднання до договору і, власне, вже членство і участь, або якесь ви сказали секторальне партнерство і таке інше. Чи є тут питання членських внесків чи його немає?
Дякую.
НЕЧИТАЙЛО О.В. Дякую за запитання.
Наразі приєднання до договору не несе будь-яких фінансових зобов'язань з боку України. Членство і приєднання – це різні речі. Приєднання – це значить, що ми поділяємо принципи, які закладені в цьому договорі. А це важливі для нас принципи: підтримка суверенітету територіальної цілісності, невтручання у внутрішні справи і так далі.
Дякую.
НЕМИРЯ Г.М. І це включає участь в секторальних партнерствах також.
НЕЧИТАЙЛО О.В. У перспективі, так. Тобто у разі зацікавленості. Ми наразі просуваємо два напрямки – агропромисловий та інформаційні технології.
НЕМИРЯ Г.М. І участь у цих секторальних партнерствах не несе необхідності внесення якихось окремих внесків.
Дякую.
НЕЧИТАЙЛО О.В. Ні, не потрібно …(Не чути) навпаки може бути економічно зисковим проектом для українських виробників.
Дякую.
НЕМИРЯ Г.М. Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.
Тоді з вашого дозволу ставлю на голосування.
Хто за те, щоб підтримати проект Закону про приєднання України до Договору про дружбу та співробітництво в Південно-Східній Азії. Хто – за?
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Мережко?
ГОЛОВУЮЧИЙ. За.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Немиря?
НЕМИРЯ Г.М. За.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Бардіна?
БАРДІНА М.О. За.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Копиленко? Є, бачу, за.
Пушкаренко?
ПУШКАРЕНКО А.М. Пушкаренко – за.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Дякую.
Геращенко?
Іонова?
ІОНОВА М.М. За. Я думаю, Іра теж – за, просто якраз в діалозі.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Кривошеєв? Нема.
Руденко?
РУДЕНКО О.С. За.
ГЕРАЩЕНКО І.В. Вибачте, я – за, не побачила, що відключений мікрофон. Вибачте.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Дякую.
Шараськін?
ШАРАСЬКІН А.А. Шараськін – за.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Юраш?
ЮРАШ С.А. Юраш – за.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Дякую, відмітила.
Ясько?
ЯСЬКО Є.О. За.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Яременко?
ЯРЕМЕНКО Б.В. За.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. 12 – за. Рішення прийнято.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дуже дякую, колеги. Дякую, Олександр Вячеславовичу, це справді дуже важливий законопроект і договір.
А ми, колеги, переходимо до шостого питання порядку денного. Проект Закону про припинення дії Угоди між Урядом України і Урядом Російської Федерації про міжнародне автомобільне сполучення та Протоколу про застосування Угоди між Урядом України і Урядом Російської Федерації про міжнародне автомобільне сполучення.
Я прошу до слова Анну Станіславівну – заступника міністра розвитку громад, територій та інфраструктури України з питань європейської інтеграції.
Будь ласка, Анна Станіславівна.
ЮРЧЕНКО А.С. Доброго дня, шановні учасники комітету! Мінінфраструктури розроблено і відповідним рішенням уряду винесено на розгляд проект Закону України про припинення дії Угоди між Урядом України і Урядом Російської Федерації про міжнародне автомобільне сполучення та Протоколу про застосування Угоди між Урядом України і Урядом Російської Федерації про міжнародне автомобільне сполучення. Дана угода регулює розвиток автоперевозок між обома країнами, а також транзит по території України та по території Російської Федерації.
Відповідно у зв'язку з повномасштабним військовим вторгненням Російської Федерації на територію держави Україна створилися реальні загрози національним інтересам, відповідно автоперевезень, самі розуміємо, не існує на сьогоднішній день і не буде існувати. Тому з огляду на це розроблено проект закону, яким передбачено припинити дії двосторонньої україно-російської міжурядової угоди про міжнародне автомобільне сполучення та Протоколу до неї.
Просимо підтримати.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.
Колеги, чи будуть запитання до Анни Станіславівни? Не бачу.
Тоді я ставлю на голосування. Хто за те, щоб підтримати проект Закону про припинення дії Угоди між Урядом України і Урядом Російської Федерації про міжнародне автомобільне сполучення та Протоколу, відповідного протоколу? Хто – за?
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Мережко?
ГОЛОВУЮЧИЙ. За.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Немиря?
НЕМИРЯ Г.М. За.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Бардіна?
БАРДІНА М.О. За.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Копиленко?
КОПИЛЕНКО О.Л. За.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Дякую. Відмітила.
Пушкаренко?
ПУШКАРЕНКО А.М. Пушкаренко - за.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Дякую.
Геращенко?
ГЕРАЩЕНКО І.В. За.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Дякую.
Іонова?
ІОНОВА М.М. Іонова – за.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Дякую.
Кривошеєв? Нема.
Руденко?
РУДЕНКО О.С. За.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Шараськін?
ШАРАСЬКІН А.А. Шараськін – за.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Дякую.
Юраш?
ЮРАШ С.А. За.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Дякую.
Ясько?
Яременко?
ЯРЕМЕНКО Б.В. За.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Дякую.
11 – за. Рішення прийнято.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дуже дякую, колеги. Дякую, Анна Станіславівна.
Наступне питання пов'язане з контрольною функцією комітету. Про затвердження Орієнтовного плану роботи Комітету на період десятої сесії Верховної Ради України дев'ятого скликання та пропозицій Комітету до проекту порядку денного десятої сесії Верховної Ради України дев'ятого скликання. Я тут прошу до слова Людмилу Олександрівну.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Дякую, Олександре Олександровичу.
Відповідно до доручення Голови Верховної Ради щодо надання Орієнтовного плану роботи Комітету на період десятої сесії та пропозицій Комітету до проекту порядку денного був підготовлений проект Орієнтовного плану, він зараз перед вами. Надісланий був як в чаті, так і в СЕДО підкріплений.
Сюди традиційно входять всі питання, що стосуються законотворчої діяльності комітету, які зараз знаходяться на розгляді в комітеті і подані суб'єктами законодавчої ініціативи. Також питання, які пропонується розглянути на виїзних засіданнях в порядку контролю за виконанням законів, постанов, і проведення інших заходів комітету.
Питання щодо поїздки комітету, яке затверджувалось на минулому засіданні, теж включено: Бундестаг Німеччина, Франція, США та Європейський парламент.
Окремо хочу звернути вашу увагу на таке питання. Я скинула три сторіночки. Це сторінка 8, 9 і 10 плану. У нас на розгляді комітету знаходяться проекти постанов про звернення Верховної Ради, які були подані деякі ще до початку повномасштабної агресії Російської Федерації проти України, деякі на початку. Проаналізувавши ці законопроекти, випливає, що вони дещо вже втратили актуальність. По кожному з них я просила би зараз переглянути членів комітету і висловити позицію. Якщо вони справді на вашу думку втратили актуальність, то ми будемо пропонувати Верховній Раді не включати їх до порядку денного сесії.
Зокрема, мова йде про законопроект 7107, це проект Звернення Верховної Ради до Організації з Безпеки та Співробітництва в Європі щодо виключення Російської Федерації зі складу членів ОБСЄ. Вона була подана ще в 2022 році, і Верховна Рада вже в 2023 зверталася до ОБСЄ з приводу внесення змін до їх правил процедури з метою виключення Російської Федерації. Тобто, на наш погляд, конкретно це звернення вже втратило актуальність.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.
Колеги, хтось бажає висловитися або поставити запитання?
ГЕРАЩЕНКО І.В. Можна, щодо ОБСЄ?
ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка.
ГЕРАЩЕНКО І.В. Я ж увійшла до делегації, і ми були зараз на конференції на Парламентській асамблеї у Ванкувері. По суті, там українська делегація багато робила для виключення Росії. Як ви знаєте, заблокували це, по суті, там делегації Туреччини, Швейцарії, Австрії. Нам вдалося тільки протягти певні зміни щодо того, що росіяни не зможуть брати участь в спостереженнях, в спостережних місіях, і що не будуть проводитися асамблеї в країнах, які дають візи Росії.
Але от останнє, що я хочу звернути вашу увагу, колеги, це рішення і ці резолюції прийняті зараз влітку, але планування ж відбувається раніше і наступна сесія ОБСЄ відбувається, буде відбуватися в жовтні у Вірменії. І там, звичайно, росіяни, є така загроза, що вони будуть. От просто, мабуть, ця заява, про яку ми говоримо, вона морально устаріла, але напередодні цієї сесії у Вірменії нам прийдеться приймати політичну заяву, я впевнена в цьому, парламенту, щоб пояснити нашу позицію, яка буде вироблена щодо і делегації української, бере вона участь, не бере вона участі, очевидно, що ми тоді не будемо там якось брати участь повноцінно. І, в принципі, цієї ситуації, що росіяни у Вірменії будуть.
Дякую.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Ірина Володимирівна, Верховна Рада досить активно приймає заяви і 100 процентів, якщо така заява необхідна, то вона буде прийнята. Але ця ще з… 2022 року, вона не відображає…
ГЕРАЩЕНКО І.В. Я ж сказала, ви ж чули, що воно морально, ця устаріла заява, я це сказала. Я взяла слово тільки, щоб колег поінформувати…
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Вибачте, я зрозуміла.
ГЕРАЩЕНКО Л.О. …про одну ситуацію, щодо останніх рішень, які відбуваються в асамблеї і того, що наступна, на жаль, сесія, буде у Вірменії.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Наступне, на що я хотіла звернути увагу – це проект Постанови про Звернення Верховної Ради до міжнародних організацій щодо визнання російських приватних компаній терористичними організаціями. Заява також від 22-го року. Верховна Рада прийняла в 23-му році…
ГЕРАЩЕНКО І.В. Її зняли. Дивіться, ми тоді, це заява… там Ірина Фріз перший автор, правильно?
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Ні, ні, ні, це Кузьміних, це одна з заяв, яка…
ГЕРАЩЕНКО І.В. Все, зрозуміло. Ми дві відповідні прийняли ж заяви. Дякую.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Уже були прийняті такі заяви, вона морально… актуальність втратила.
Наступна…
НЕМИРЯ Г.М. Колеги, вибачте, вибачте. Я пропоную погодитися з пропозицією секретаріату. Дійсно, багато таких заяв, які вже і морально, і навіть по суті устаріле. Більше того, питання виключення Росії з ОБСЄ, воно навіть в теоретичному плані не може стояти, це неможливо зробити, просто неможливо зробити, і це не змінить прийняття сотні таких заяв.
Тому я пропоную з огляду на втрату актуальності, те, що Верховна Рада швидко приймає, може занадто швидко, багато, може занадто багато, заяв, просто виключити, відробити цей хвіст, який тягнеться там з попередніх років, і зробити наш план, і наше планування більше реалістичним. Пропоную підтримати пропозицію, яка міститься в проекті перспективного плану щодо наступної десятої сесії.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Дякую за підтримку.
Єдине, хотіла б все-таки звернути увагу на проект постанови нашого члена комітету Шараськіна Андрія Андрійовича, ми її підтримали, але Рада її не приймає, з приводу заходів з підтримки моряків, які працюють на суднах міжнародного морського судноплавства, заява 2021 року.
Але, Андрій Андрійович, як ви бачите?
ШАРАСЬКІН А.А. Не наполягаю.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Не наполягаєте. Все, я зрозуміла.
Тому ще раз під стенограму я зачитаю номери заяв, які комітет пропонуватиме не включати до порядку денного сесії: 7107, 7519, 7104, 7551, 2510, 5140 і 8338.
Тоді я пропоную, якщо нема інших пропозицій, Олександр Олександрович, пропонується затвердити цей порядок, цей орієнтовний план без цих названих мною постанов.
НЕМИРЯ Г.М. Вибачте, у мене є пропозиція. Отже, перший блок, це вирішено.
Другий блок, оскільки ми сьогодні прийняли рішення про розгляд законопроекту 9353, а він зараз стоїть ще в плані як в розділі розгляду законопроектів, з яких наш комітет не є основним. Може, сьогодні він буде розглянутий, тоді ми можемо викреслити його логічно з перспективного плану. Це другий блок.
І третій блок стосується слухань або інших заходів в комітеті. Хочу нагадати, що оскільки наш комітет, якщо я не помиляюся, може я помиляюся, опікується питаннями і НАТО, то десята сесія охоплює і період, коли має відбутися наступний саміт вашингтонський НАТО. І було б логічно провести в розумні терміни слухання комітетські щодо стану підготовки до такого саміту з точки зору національних інтересів України. Я думаю, що це логічно, ми могли б це разом з іншим комітетом зробити, якщо потрібно. Але, я думаю, не ставити це питання з точки зору парламентського такого контролю було б неправильно.
Тому пропоную включити у варіанті парламентських слухань це питання. Дякую.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Парламентських чи комітетських? Парламентських?
НЕМИРЯ Г.М. Комітетських.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.
Це наша компетенція, компетенція нашого комітету, тому можемо це зробити.
Колеги, ще хтось бажає виступити?
НЕМИРЯ Г.М. І, колеги, я хочу поінформувати, що на виконання рішень попереднього комітету відповідні листи до відповідних адресатів направлені стосовно поїздок комітету, візитів комітету відповідно до парламентів Великобританії, не Великобританії, Франції, Німеччини, Сполучених Штатів і Європейського парламенту. Сподіваємося, що ми під час десятої сесії такі візити здійснимо.
Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.
Колеги, тоді, якщо немає бажаючих виступити, ми можемо затвердити орієнтовний план з урахуванням того, що було запропоновано секретаріатом і включити комітетські слухання з питання підготовки до вашингтонського саміту НАТО, так?
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Да. Голосуємо?
ГОЛОВУЮЧИЙ. Давайте тоді можемо ставити на голосування? Хто за те, щоб затвердити орієнтовний план?
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Так, і пропозиції відповідно, це перший пункт орієнтовного плану, це і є наші пропозиції.
Мережко?
ГОЛОВУЮЧИЙ. За.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Немиря?
НЕМИРЯ Г.М. За.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Бардіна?
Копиленко? За. Дякую, бачу.
Пушкаренко?
ПУШКАРЕНКО А.М. Пушкаренко – за.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Дякую.
Геращенко?
Іонова?
Кривошеєв?
Руденко?
РУДЕНКО О.С. Руденко – за.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Шараськін?
ШАРАСЬКІН А.А. За.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Юраш?
ЮРАШ С.А. За.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Ясько?
Яременко.
ЯРЕМЕНКО Б.В. За.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Геращенко? Ірино Володимирівно, не чуєте мене? Нема. Відключилась.
ГЕРАЩЕНКО І.В. Я – за, за. І Марія – за.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Дякую.
10 – за. Рішення прийнято.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Орієнтовний план було затверджено.
І наступне питання про обрання координатора з проведення організаційних зборів депутатської групи Верховної Ради України з міжпарламентських зв'язків з державою Лівія.
Єлизавета Олексіївна, так, з цього питання може виступити? Є Єлизавета Олексіївна?
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Мабуть, відключилася. Щось ми її не бачимо.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Зрозуміло.
А Ірина Володимирівна може?
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Я можу просто прокоментувати. До Єлизавети Олексіївни звернувся народний депутат України Неклюдов з проханням визначити координатора для створення групи дружби з державою Лівія. Станом на зараз...
ГЕРАЩЕНКО І.В. Так а до чого тут Ірина Володимирівна? Я, ви ж знаєте, я...
ГОЛОВУЮЧИЙ. …(Не чути) я маю на увазі Ірину Володимирівну.
ГЕРАЩЕНКО І.В. Ні-ні, у мене багато іншого навантаження.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Ми мали на увазі Іру Євменчикову нашу, вона теж Ірина Володимирівна. Вибачте.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Колеги, я пропоную, поки колеги Ясько немає, можливо вона підключиться, розглянути зараз питання 9353, яке ми включили до порядку денного. А тим часом Лізу, я думаю, колеги зможуть знайти, щоб вона доповіла це питання.
ЮРАШ С.А. Так у контексті відбору координатора пан Неклюдов і до мене звертався, і не один, а з колегами ще.
НЕМИРЯ Г.М. Тоді я пропоную затвердити, хто там звертався, і просто йти далі. Це несерйозно. Тим більше, що ви знаєте, який там парламент в Лівії зараз є, знаєте?
ЮРАШ С.А. Знаю. Чому ні?
НЕМИРЯ Г.М. Тому дуже актуально.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Колеги, призначити координатором Святослава Андрійовича, якщо він не проти.
ЮРАШ С.А. Так, за, як завжди.
НЕМИРЯ Г.М. Я – за.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.
Тоді я ставлю на голосування. Хто за те, щоб призначити Святослава Андрійовича координатором?
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Може консенсусом?
ГОЛОВУЮЧИЙ. Хто – за.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Мережко?
ГОЛОВУЮЧИЙ. За.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Немиря?
НЕМИРЯ Г.М. Давайте консенсусом.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Може консенсусом, Олександр Олександрович?
ГОЛОВУЮЧИЙ. Так, консенсусом. Так, давайте.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Ніхто не проти?
ГОЛОВУЮЧИЙ. Прийнято. Рішення прийнято. Ніхто не проти.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Затвердити Святослава Андрійовича координатором.
Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякуємо, Святославе.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Ми переходимо до наступних двох додаткових питань. І наступне питання – це про стражі Ісламської революції, так, якщо я не помиляюсь.
Хто бажає виступити з цього питання?
НЕМИРЯ Г.М. Колеги, оскільки голова заявив про конфлікт інтересів, які я не розумію, який тут може бути конфлікт інтересів, хочу нагадати, що вісім або дев'ять членів комітету є співавторами проекту заяви, включно з чотирма колегами, які висловилися проти включення його до порядку денного, що для мене взагалі незрозуміло.
Я вважаю, що просто логічно, ми розглянули в свій час і підтримали рішення РНБО щодо введення санкцій на 50 років проти Ірану, і відповідно така структура, як Корпус вартових Ісламської революції, вона є не просто кривавою структурою, яка діє по всьому світу, а вона нанесла абсолютну шкоду варварськими діями і підтримкою російської агресії, безпосередньою участю в агресії Російської Федерації проти України як через постачання іранських дронів, так і через навчання щодо користування цими дронами, надсилаючи своїх інструкторів. Тому, я думаю, питання це перезріло. І своїм сьогоднішнім рішенням про підтримку такого питання хочу наголосити, що співавторами цієї заяви і представники всіх без виключення фракцій. Я не знаю, чи ОПЗЖ є там, чи ні, але якщо їх і немає, то решта присутні. І прийняти рішення направити його до комітету Завітневича з пропозицією розглянути це оперативно і внести на наступне засідання.
Прошу підтримати.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.
Я, якщо можна, декілька слів від себе як автор, який основний мотив у мене був. Звичайно, мотив дуже простий, може, емоційний але, чесно кажучи, це дуже набридло сидіти у Києві під атаками іранських дронів. І це такий, вибачте, особистий.
Разом з тим, ви знаєте, я повністю погоджуюсь із тією аргументацією, яку навів щойно Григорій Михайлович. Справа ще в тому, що ми звертаємося постійно до інших країн світу з вимогою, з проханням визнати Росію державою-спонсором тероризму або терористичним режимом, і це дуже правильно. Ми звертаємося з тим, щоби визнати ПВК "Вагнер" терористичною організацією. Але я вважаю, нам і самим треба також визнавати деякі організації терористичними, тобто має бути, так би мовити, двосторонній рух у міжнародній політиці.
Коли звертаються американські конгресмени з проханням до парламентів різних країн із тим, щоби визнати цю організацію стражів ісламської революції терористичною, вони посилаються як аргумент на те, що Іран зараз постачає дрони росії, які використовуються, свідомо використовуються проти мирного цивільного заселення, що є проявом державного тероризму і просто тероризму.
Тобто є всі відповідні аргументи, але водночас я не знаю, я вважаю, що також доцільно було б послухати точку зору МЗС. Тому що в мене завжди залишаються якісь сумніви, я завжди підкреслюю, що, можливо, я не бачу всієї повноти картини, а МЗС її бачить краще. Це перше.
А по-друге, я раніше запропонував законопроект стосовно механізму визнання терористичними організаціями. У Сполучених Штатах це, наприклад, є такий механізм, ним займається Державний секретар, по суті. У нас такого механізму поки що немає, хоча, з одного боку, парламент може прийняти політичне рішення і визначити дану організацію як терористичною. Хоча, в принципі, такий механізм все-таки має бути, наприклад, РНБО може взяти на себе цю функцію і визначати на підставі якихось критеріїв чи є дана організація терористичною, чи ні. Так само і країни різні. Тобто ось такі мотиви були у мене, коли я пропонував цей проект. Дякую.
Хтось бажає ще виступити з цього питання? Ні?
Тоді ставимо на голосування те, що запропонував Григорій Михайлович, так. Ще раз, якщо можна, ваша пропозиція, Григорію Михайловичу.
НЕМИРЯ Г.М. Ще раз нагадаю, що наш комітет не є основним з розгляду цього питання. Наша функція – висловити свою думку. І оскільки я думаю, що, в принципі, ми мали б бути основним з цього питання, і тоді, можливо, дійсно за повною процедурою такий розгляд був би доцільний. Хоча хочу нагадати, що крім Конгресу Сполучених Штатів, Європейський парламент також визнав і звернувся до країн-членів відповідних парламентів, щоб внесли в чорний список цей Корпус стражів або вартових Ісламської революції.
Тому наша функція і наше рішення має полягати в тому, що ми висловлюємо свою підтримку, вважаємо за доцільне підтримати цей проект заяви 9353 і рекомендувати Комітету національної безпеки і оборони під головуванням Завітневича розглянути його на найближчому засіданні для винесення на голосування у Верховну Раду. Все.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.
НЕМИРЯ Г.М. Наше рішення є рекомендаційним.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Я ставлю тоді на голосування цю пропозицію.
Хто – за?
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Мережко?
ГОЛОВУЮЧИЙ. За.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Немиря?
НЕМИРЯ Г.М. За.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Бардіна? Марина Олегівна. Немає.
Копиленко?
КОПИЛЕНКО О.Л. За.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Відмітила. Дякую.
Пушкаренко?
ПУШКАРЕНКО А.М. Пушкаренко – за.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Дякую.
Геращенко?
ГЕРАЩЕНКО І.В. За.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Дякую.
Іонова?
ІОНОВА М.М. За.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Дякую.
Кривошеєв?
КРИВОШЕЄВ І.С. Кривошеєв – за.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Дякую.
Руденко?
РУДЕНКО О.С. За.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Шараськін?
ШАРАСЬКІН А.А. За.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Юраш?
ЮРАШ С.А. За.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Ясько?
ЯСЬКО Є.О. За.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Дякую.
Яременко?
ЯРЕМЕНКО Б.В. За.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. 12 – за. Рішення прийнято.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.
Переходимо до останнього пункту порядку денного – це міжнародні договори, про денонсацію, припинення міжнародних договорів за участі російської федерації, республіки білорусь та країн СНД… перепрошую, не країн СНД, а СНД.
Хто бажає висловитися з цього питання?
ГЕРАЩЕНКО І.В. Можна? Шановний пане Олександре, ми б хотіли не висловитися з цього питання, а якраз почути інформацію. Скільки таких на сьогодні залишається неденонсованих угод за кількістю з Росією, з Україною, з СНД, щоб ми запланували їх розглянути на найближчому засіданні і ініціювали від нашого комітету розгляд їх на найближчому пленарному засіданні, про що йдеться. Тут немає що висловлюватися, тут ми хочемо інформацію почути з кожного.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Питання в тому, що МЗС має надати цю інформацію, ми зверталися раніше до МЗС з цього питання неодноразово навіть, а чи була якась відповідь…
НЕСТЕРЕНКО Л.О. З тієї інформації, що є в секретаріаті, станом на зараз всі законопроекти щодо денонсації угод в рамках СНД з білоруссю та з росією сьогодні ми розглянули. У випадку, якщо будуть надходити ще угоди, ми оперативно будемо їх розглядати. Суб'єктами законодавчої ініціативи в цих законопроектах є Президент і Кабмін, чекаємо від них. Робота щодо внесення цих документів на розгляд Верховної Ради зараз проводиться активно. Це те, що я чула, те, що я знаю.
ГЕРАЩЕНКО І.В. Можна уточнення, дивіться, у нас немає сумніву, що ми все розглянули, питання не в цьому. Питання в тому, що ми щотижня там якийсь достається новий і новий, неденонсована угода, і ми би хотіли почути всю нашу міждержавну базу цих угод, скільки було їх прийнято протягом там 30 років чи 25, поки там ми ратифіковували, скоріше до 2014 року, 25 років, скільки ми ратифікували подібних угод і скільки залишається неденонсованими. Ми б хотіли почути цю конкретну інформацію, щоб ми розуміли наше домашнє завдання і уряду, що от вже 1,5 року повномасштабного вторгнення в нас залишається стільки-то неденонсованих угод з Росією на таку-то проблематику, стільки-то неденонсованих угод з Білоруссю і стільки-то неденонсованих угод з СНД.
НЕМИРЯ Г.М. Колеги, я пропоную трошки надати додаткової інформації, відновити хронологію для того, щоб ми всі були на одній сторінці, як-то кажуть.
Нагадаю, що ми двічі розглядали це питання вже в рамках комітету, де заслуховували відповідно, заслуховували інформацію від Міністерства закордонних справ. За підсумками останнього такого засідання ми з'ясували, і це колега з МЗС оприлюднив цю інформацію, відповідаючи саме на моє запитання, а саме скільки таких договорів є, відповідно існують. Він дав таку відповідь: більше 300 – стосовно України і росії, більше 200 – в рамках СНД і більше 100 – односторонніх угод, договорів між Україною і білоруссю. Але він також зазначив на моє запитання, чому немає конкретної повної інформації, він сказав, що відповідно практика така склалася, я не знаю, коли вона склалася, трошки дивно, чи то міністерство, яке ініціювало в свій час розгляд або заключення відповідного договору, має ініціювати і вихід з нього або денонсацію. І відповідно це для мене пролунало як таке самоусунення елегантно Міністерства закордонних справ від того питання, яке стосується міждержавних стосунків. І коли я запитав, а чому немає, він сказав: ми навіть не знаємо, які, можливо, вже і припинили, які діють. Тобто ні в кого станом на той раз, коли це було, не було і немає точної, підкреслюю, точної інформації, реєстру, каталогу таких двосторонніх договорів.
Тому двічі в рамках пленарного засідання, виступаючи під приводом денонсації того чи іншого договору, я ставив питання перед спікером. Голова Верховної Ради двічі направляв листа на голову уряду для того, щоб це питання було вирішено. Минулого пленарного засідання я в третій раз поставив це запитання. На що голова, і я думаю, важливо надати стенограму або частину стенограми засідання, де він сказав, запевняючи, двічі відповідаючи, що такий лист на голову уряду в черговий раз було направлено, що він отримав як голова відповідь від голови уряду, що на наступне засідання, підкреслюю, я двічі перепитав, на наступне засідання від уряду будуть таких два пакети подані. Перший – який стосується росії, другий – який стосується СНД. Він зробив ремарку, яку з огляду на погану акустику я не зрозумів, але, можливо, вона має якусь рацію і тоді нам потрібно це почути, що є питання стосовно білорусі. Ми можемо здогадуватися, яке це питання. Але принаймні ми маємо також це обговорити. Тому з огляду на цю інформацію, принаймні яка була офіційна під час пленарного засідання оприлюднена, очікується принаймні з боку голови, що від уряду зайдуть такі пакети документів.
З того, що зараз колеги з секретаріату повідомили, станом на сьогодні таких пакетів немає, і ясності, коли вони будуть, також немає. Я хочу помилитися, але, я думаю, що оскільки немає таких реєстрів в природі, то над ними, можливо, почали працювати.
Тому пропоную, по-перше, взяти частину цієї відповіді спікера і щоб члени комітету мали. І друге. Проконтролювати, якщо не буде на наступне засідання такого пакету документів, а я бачу велику ймовірність, що його не буде, тоді це фактично буде інша ситуація.
Ірина Володимирівна, станом на сьогодні ніхто вам зараз не дасть, на жаль, відповіді на те чітке запитання, яке ви поставили. Справа тут не в нашому секретаріаті, який все робить для того, щоб отримати, а на мою думку, у зв'язку з тим, що МЗС де-факто усунулось від координації на горизонтальному рівні в рамках Кабінету Міністрів.
Дякую.
ГЕРАЩЕНКО І.В. Дивіться, можна, з вашого дозволу. Я не сумніваюся, що у секретаріату немає цієї інформації. І свою пропозицію, як ви пам'ятаєте, я сформулювала, саме базуючись на заяві Голови Верховної Ради, який публічно під стенограму заявив всьому парламенту, що на наступному засіданні на День Незалежності ми маємо денонсувати весь пакет цих угод. Пакет, він сказав, не в сенсі, що ми його пакетом проголосуємо, а що всі ці угоди стануть в порядок денний і будуть проголосовані. Сьогодні 15 серпня, залишається до наступного засідання пленарного 10 днів, я ж тому і ставлю це питання на комітеті, щоб ми розуміли, коли ми маємо провести наступне засідання, щоб зробити наше домашнє завдання, розглянути ті законопроекти, що стосуються денонсацій, про які йшлося на цьому засідання.
Тому в мене конкретна пропозиція за підсумками зараз нашого обговорення, написати листа Голові Верховної Ради, що ми звертаємося вашу увагу, що в нашому комітеті ніяких денонсацій немає, від уряду нічого такого не зайшло. А в той же час, як ви особисто надіслали відповідного листа, ми б хотіли, щоб ви ще раз поставили питання це на РНБО, на уряді, де завгодно, як контролююча наша функція парламентська, що ми маємо денонсувати всі ці угоди і вимагаємо, щоб вони пройшли негайно в парламент на наш розгляд, якось так.
НЕМИРЯ Г.М. Я погоджуюся.
І, до речі, колеги, за правилами такої кореспонденції, лист Голови Верховної Ради на голову уряду з питань профільних, стосовно якого є наш комітет, мав би в копії, я думаю, що так і було зроблено, можливо, ні, був адресований в копії і на голову комітету. Тому прохання подивитися, можливо, такий лист є, щоб до відома члени комітету отримали.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Ні, не було ніяких листів такого плану до нас, в копію не ставилися.
НЕМИРЯ Г.М. Тоді вважаю, що це неправильно, коли комітет за дужками виноситься комунікації, які стосуються безпосередньо роботи комітету.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Голова, можливо, писав, але ми в копію не ставилися.
ГЕРАЩЕНКО І.В. Тоді давайте, будь ласка, я пропоную, щоб ми зараз проголосували наступне рішення. Поінформувати спеціальним листом Голову Верховної Ради, що ми сьогодні обговорили питання денонсації угод між Урядом України, а також Росії, Білорусі і СНД. На жаль, в комітеті немає інформації від уряду відносно того, скільки ще залишається неденонсованих подібних угод. Враховуючи, що сам Голова Верховної Ради на останньому засіданні заявив, що він направив відповідного листа на уряд і що все це буде денонсовано вже у серпні, ми би хотіли отримати інформацію від Голови Верховної Ради, чи є в нього відповідна відповідь, які це угоди. Якщо ні, то щоб він ще раз підняв це питання на РНБО, з урядом комунікації, щоб ми отримали всі ці денонсації і встигли вчасно розглянути їх і на комітеті, і на засіданні парламенту вже в серпні.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Ірино Володимирівно, а чи не простіше просто направити від імені комітету відповідного листа до уряду або до МЗС з цим проханням, щоб вони надали цю інформацію. Тому що виходить ми замість безпосередньої комунікації ми якось ідемо, якось...
ГЕРАЩЕНКО І.В. Я хочу сказати, що ми можемо і на уряд направити такого листа, але тоді у копію поставити Голову Верховної Ради, щоб він розумів, що нічого подібного від уряду не заходило.
У свою чергу я на Погоджувальній раді підніму це питання. Я скажу, що, дивіться, ми дбаємо за те, щоб ви виглядали, Голова Верховної Ради, який виконує дуже важливу контролюючу функцію, інформуємо вас, що від уряду нічого не зайшло на ваше доручення, на ваш там запит, зверніть на це увагу. Давайте на уряд направимо.
І тоді тільки треба сформулювати. Будь ласка, вкладіть туди відповідно зі стенограми цитату Голови Верховної Ради. Це було, мені здається, якого ж це було числа, 9, мабуть, 10 під час обговорення... Це було під час обговорення якраз наших денонсацій.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Це в четвер було.
ГЕРАЩЕНКО І.В. Так, у четвер, 10. Після обговорення денонсацій і після якраз виступу Григорія Михайловича Голова Верховної Ради зауважив, що він звернувся з листом до уряду. І тепер ми звертаємося до уряду. Будь ласка, будьте ласкаві надати відповідь, скільки таких денонсацій, коли вони зайдуть у наш комітет, тому що ми хочемо все встигнути зробити, щоб парламент прийняв у серпні ці денонсації, розглянув, вірніше.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Добре. Тоді я ставлю на голосування цю пропозицію направити відповідного листа до уряду з проханням надати відповідну інформацію стосовно договорів, кількості і так далі, так?
Ставимо на голосування тоді.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Мережко?
ГОЛОВУЮЧИЙ. За.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Немиря?
НЕМИРЯ Г.М. За.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Бардіна?
Копиленко. Копиленко? Олександр Любимович. Немає.
Пушкаренко?
ПУШКАРЕНКО А.М. Пушкаренко – за.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Дякую.
Геращенко?
ГЕРАЩЕНКО І.В. За.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Дякую.
Іонова?
ІОНОВА М.М. За.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Є.
Кривошеєв?
Руденко?
РУДЕНКО О.С. За.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Дякую.
Шараськін?
Юраш?
Ясько?
ЯСЬКО Є.О. За.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Дякую.
Яременко?
7 – за. Рішення прийнято.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, колеги.
Прийняли рішення, вичерпали порядок денний і рекомендували ратифікувати важливу конвенцію, пов'язану з діяльністю АСЕАН. Дуже вам дякую.
НЕМИРЯ Г.М. Колеги, дякую.
Перш ніж ви закриєте, в мене є пропозиція почати проводити засідання комітету в очному режимі, тому що проведення онлайн – це можливість така, а не є обов'язок. Я думаю, що це було б коректно по відношенню до всіх колег, які працюють прямо, а не дистанційно. Я не бачу в цьому жодних проблем і тому пропоную, починаючи з наступного засідання, почати проводити, повернути добру практику проведення засідань у нас в комітеті. Сподіваюся, що так і буде.
Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Дякую, колеги.
У зв'язку з тим, що вичерпали порядок денний я дуже вам дякую і до побачення. Дякую.