СТЕНОГРАМА

засідання Комітету Верховної Ради України з питань зовнішньої політики та міжпарламентського співробітництва

23 липня 2024 року

Веде засідання голова Комітету МЕРЕЖКО О.О.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні колеги, починаємо засідання нашого комітету. Кворум є. Але почнемо з переклички все одно, для того щоб перевірити, хто є.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Мережко?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Є.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Немиря?

 

НЕМИРЯ Г.М. Є.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Добрий день.

Бардіна?

 

БАРДІНА М.О. Доброго дня. Є.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Дякую.

Копиленко?

 

КОПИЛЕНКО О.Л. Да. Чутно мене?

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Да. Дякуємо.

 

КОПИЛЕНКО О.Л. Спасибі.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Пушкаренко?

Геращенко?

Іонова? У них відрядження.

Кривошеєв?

 

КРИВОШЕЄВ І.С. Присутній.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Дякую.

Локтіонова?

 

ЛОКТІОНОВА Н.В. Добрий ранок всім. Є.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Дякую.                                                                         

Руденко?

Шараськін.

 

ШАРАСЬКІН А.А. З вами.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Добрий день.

Юраш?

 

ЮРАШ С.А.  Є.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Дякую.

Ясько? Немає.

Яременко?

 

ЯРЕМЕНКО Б.В. Добрий ранок.

Присутніх 9 членів комітету. Кворум є, можемо починати.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Колеги, починаємо засідання. Будь ласка, подивіться на порядок денний. Чи будуть у вас якісь зауваження або пропозиції, пропозиції щодо порядку денного? Я не бачу.

Тоді я ставлю на голосування. Хто за те, щоб підтримати порядок денний?

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Мережко?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. За.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Немиря?

 

НЕМИРЯ Г.М. За.

Бардіна?

 

БАРДІНА М.О. За.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Копиленко?

 

КОПИЛЕНКО О.Л. За.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Пушкаренко?

Геращенко? Іонова? Немає. 

Кривошеєв?

 

КРИВОШЕЄВ І.С. За.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Локтіонова?

 

ЛОКТІОНОВА Н.В. За.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Руденко?

Шараськін?

 

ШАРАСЬКІН А.А. За.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Юраш? Святослав Андрійович?

 

ЮРАШ С.А. Я – за.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Дякую.

Ясько?

 

ЯСЬКО Є.О. За.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Дякую.

Яременко? Богдан Васильович?

9 – за.

Андрій Андрійович?

 

ШАРАСЬКІН А.А. Рішення прийнято.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Колеги, переходимо до розгляду питань порядку денного. І першим таким питанням є: про проект Закону про ратифікацію Угоди №3 у формі обміну листами між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії про внесення змін до Угоди про політичне співробітництво, вільну торгівлю і стратегічне партнерство між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії.

Я прошу до слова заступника міністра економіки України – Торгового представника України Тараса Андрійовича Качку, якщо він є. Тарас Андрійович.

 

КАЧКА Т.А. Я є, я завжди, з вами...

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка. Дякую. Цінуємо.

 

КАЧКА Т.А. ...коли ви мене запрошуєте на комітет.

Доброго дня, колеги! Ця угода, Угода №3, передбачає продовження повністю безмитного режиму торгівлі між Україною і Британією на п'ять років по тих товарах і на такі товари, як яйця і м'ясо птиці, на два роки без будь-яких кількісних обмежень. І передбачає також можливість подальшого продовження цього безмитного режиму. І це досить прямо, досить таки оптимістичний формат, тому що в нас є розуміння з британським урядом щодо того, що ми маємо в якійсь перспективі повністю закріпити безмитний режим торгівлі. Про це, до речі, йдеться в Угоді про сторічне партнерство, яка укладена між Україною і Британією. І тому, так, це така політична рамка, яка передбачає подальшу лібералізацію. А, власне, угода нинішня, вона це втілює на практиці.

В нас є розуміння, що протягом двох років ми досить уважно стежимо за розвитком торгівлі по цих чутливих товарах – м'ясо птиці і яйця, і очікуємо, що ми продовжимо безмитний режим надалі, якщо не буде ніяких негативних сплесків, по всіх інших товарах взагалі є чітке розуміння, що ми можемо вийти і на постійний режим безмитної торгівлі. Принаймні така мета на майбутнє.

На сьогоднішній день нам потрібна ця ратифікація, щоб зафіксувати цю угоду, тому що це потрібно і нам, і британській стороні. Тому що у нас з Британією є достатньо великий імпорт автомобілів і там є ще залишкові мита у розмірі там 1 відсоток, менше 1 відсотка, і це хоч і символічне мито, але все одно їх зняття буде позитивним сигналом в підтримці наших торговельних відносин з Британією. І так, для довідки: в нас товарообіг в 2023 році почав відновлюватись, збільшився на 20 відсотків в порівнянні з 2022 роком. Тому тенденція є достатньо позитивна. Але найголовніше – це те, що ця угода дає можливість закріпитися нашим виробникам аграрної продукції, яка є найбільш чутливою на ринку Британії, і відповідно зміцнювати наші торгівельні відносини в довшій перспективі.

Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дуже дякую, Тарасе Андрійовичу. Дуже важливе питання, якраз пов'язане з лібералізацією торгівлі між нашими країнами.

Чи будуть запитання з боку колег? Або хтось бажає висловитися?

 

КОПИЛЕНКО О.Л. Давайте голосувати, Олександр Олександрович.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ставимо на голосування? Дякую.

Тоді, колеги, ставлю на голосування. Хто за те, щоб підтримати цей проект Закону про ратифікацію?

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Мережко?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. За.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Немиря?

 

НЕМИРЯ Г.М. Я – за. І після того, як ми проголосуємо, користуючись присутністю пана Качки, питання: в якому стані зараз питання щодо експорту м'яса птиці з Китаєм? Дякую.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Бардіна?

 

БАРДІНА М.О. За.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Копиленко?

 

КОПИЛЕНКО О.Л. За.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Дякую.

Пушкаренко?

Геращенко, Іонова – нема.

Кривошеєв?

 

КРИВОШЕЄВ І.С. За.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Дякую.

Локтіонова?

 

ЛОКТІОНОВА Н.В. За.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Дякую.

Руденко? Нема.

Шараськін?

 

ШАРАСЬКІН А.А. За.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Юраш?

 

ЮРАШ С.А. За.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Дякую.

Ясько?

 

ЯСЬКО Є.О. За.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Яременко?

 

ЯРЕМЕНКО Б.В. За.

 

ШАРАСЬКІН А.А. Одноголосно.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. 10 – за. Одноголосно. Рішення… Андрій Андрійович.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Дякую, колеги. Одноголосно прийняли рішення.

Тарасе Андрійовичу, дуже вам дякую за участь в роботі комітету.

 

КАЧКА Т.А. Дякую. І я готовий…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. І було питання Григорія Михайловича, так? Будь ласка.

 

КАЧКА Т.А. Так, Григорія Михайловича. Питання дуже…  номер один на порядку денному торгівельних відносин Україна–Китай. Тому що ми цей протокол узгодили ще в таку доковідну еру, в 2019 році, однак у нас стався спалах грипу, високопатогенного пташиного грипу, і лише нещодавно, ну як, пару місяців тому Китай зняв з нас ці застереження щодо заборону імпорту через високопатогенний грип, і тому зараз це був дуже гарний позитивний сигнал.

Зараз відбудеться візит Дмитра Кулеби в Пекін, де будуть політичні теми обговорюватись. І в тому числі ми знаємо точно, що китайська сторона проговорює завжди і фітосанітарні ветеринарні питання, тому що в нас, крім птиці, ще є низка рослинних товарів, по яких ми ведемо переговори по протоколах. І за результатами цього візиту ми сподіваємося, що ми перейдемо на практичну площину оформлення протоколу по м'ясу птиці, тому що він має стояти і стоїть номер один в переліку тих протоколів, які ми маємо з Китаєм обговорювати.

Це також порушувалось під час останніх політичних консультацій, які проводив Андрій Іванович Сибіга, і під час цього візиту Дмитра Івановича теж буде це обговорюватись. Далі вже на моєму рівні, очевидно, має продовжуватись робота. Ми або скличемо підкомісію торгівельну або аграрну, в залежності від того, яку китайська сторона захоче провести. І дуже б хотіли вже на кінець цього року завершити роботу з цим протоколом.

Усі зупинки фактично з грудня, минулого місяця були пов'язані так чи інакше з якимись політичними історіями на рівні якоїсь глобальної дискусії щодо майбутнього мирного врегулювання війни, яку росія точить проти України, але, власне, цей головний чинник, який там сповільнює роботу. А так робота йде в пріоритеті і відбуваються постійні дискусії між ДПСС і Митною адміністрацією Китаю щодо узгодження цього протоколу.

Дякую.

 

НЕМИРЯ Г.М. Дякую. Там ще ветеринарний сертифікат як частина цього, не лише протоколу...

 

КАЧКА Т.А. Так, після протоколу на рівні адміністрації ветеринарний сертифікат узгоджується, це теж займає час, і досить часто поза радарами лишається, але тобто там вже на м'ясі яловичини відпрацювали цей механізм.

 

НЕМИРЯ Г.М. Добре. Дякую.

 

КАЧКА Т.А. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Тарас Андрійович. Дуже вам дякую. До побачення.

А ми переходимо до розгляду другого питання порядку денного: про проект Закону про приєднання України до Угоди про заснування Міжнародного фонду сільськогосподарського розвитку. Зі мною зв'язувався пан міністр аграрної політики, він, на жаль, сьогодні не зможе бути присутнім, тому що у нього паралельно відбувається важлива зустріч, але ми узгодили з ним, що міністерство буде представлено заступником міністра аграрної політики та продовольства. Але перед тим, як ми розглянемо це питання, у мене, власне, і будуть два запитання до пана Дениса Олександровича, заступника міністра.

Перше питання і перша проблема пов'язана з цим законопроектом. Не всі матеріали були додані до законопроекту. Тому що відповідно до частини першої пункту 4 статті 194 Регламенту Верховної Ради до законопроекту, що вноситься на розгляд Верховної Ради, для надання згоди на обов'язковість міжнародних договорів України додаються застереження інших договірних сторін щодо міжнародного договору, формулювання заперечень щодо цих застережень або згоди з ними за наявності таких застережень або заперечень. І, на жаль, не всі матеріали були додані.

А друга проблема, вже типово, як ви знаєте, у нас було навіть спеціальне засідання, одне з питань ми розглядали стосовно кордонів, так би мовити, застосування договору. Пам'ятаєте? Територіальні межі застосування договору у зв'язку з окупацією частини території України, і текст вказаного законопроекту не містить положення про особливості її територіального застосування у зв'язку зі збройною агресією російської федерації та тимчасовою окупацією частини територій України, яке могло б бути викладено у формі заяви та про необхідність якого неодноразово наголошував комітет. Тобто ми постійно стикалися, у нас було спеціальне засідання, спеціально розглядали це питання, і все одно виникають ці проблеми. Тобто два ключових питання до Дениса Олександровича: перше – не всі матеріали, а по-друге – територіальне застосування.

Будь ласка, я зараз слово надаю заступнику міністра аграрної політики та продовольства України Денису Олександровичу Башлику. Будь ласка, Денисе Олександровичу, вам слово.

 

БАШЛИК Д.О. Дякую, шановний голово, шановні народні депутати! З приводу одразу застережень, які ви зауважили.

Перше – це, дійсно, напевно, що з нашої сторони проблема технічна, тому що матеріали мали бути заслані всі повністю у повному пакеті. Ми на цьому акцентували увагу, коли це засилали. Тому точно дошлемо все, що потрібно. Тому вибачаюсь тут.

І з приводу територіальних меж, дійсно, пам'ятаю про це, готовий доопрацювати з врахуванням зауваження комітету. Якщо ви шановні народні депутати не проти, то доопрацюємо.

Якщо можна перейти до представлення, будь ласка, скажіть.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Тоді питання до членів комітету. Як вчинимо, переносимо це питання чи розглядаємо зараз, як ви вважаєте?

 

ЯРЕМЕНКО Б.В. Я думаю, що переносимо. Зрозуміло, що треба доопрацювати.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Добре. Тоді, Денисе Олександровичу, ми оперативно розглянемо це питання, але прохання якомога скоріше всі ці невеличкі такі питання усунути, і ми оперативно розглянемо.

Дякую, Денисе Олександровичу. До наступної зустрічі. Дякую вам.

А, ні, треба голосувати все одно. Хто за те, щоб перенести це питання, доопрацювати питання, пов'язане з...

 

НЕМИРЯ Г.М. Колеги, я думаю, що я висловлю думку всіх членів комітету, нікого немає проти, тому за умовчанням я пропоную схвалити.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Консенсусом, да. Дякую, Григорію Михайловичу.

Рішення прийняте консенсусом, ніхто не проти.

А ми можемо перейти до розгляду наступного питання дуже важливого і дуже цікавого з точки зору парламентської дипломатії: про запрошення спостерігачів від Верховної Ради України для участі за достроковими виборами до Міллі Меджлісу Азербайджанської Республіки. Нагадую, Азербайджанська Республіка офіційно є нашим стратегічним партнером згідно з Доктриною національної безпеки.

Хто бажає висловитися з цього питання?

 

КОПИЛЕНКО О.Л. Олександр Олександрович, а можна?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, Олександр Любимович, вам слово.

 

КОПИЛЕНКО О.Л. Я, каюсь, не дуже активний член групи дружби з Азербайджаном і хотів би компенсувати, своєю пропозицією підтримати ідею, хай їдуть і дивляться, тим більше, що роль Азербайджану в нашому політичному житті.

Спасибі.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Зараз також питання стосовно, хто з членів комітету бажає взяти участь? Олександре Любимовичу, як ви, готові?

 

КРИВОШЕЄВ І.С. Олександр Олександрович, у мене ще є слово.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Так-так, будь ласка.

 

КРИВОШЕЄВ І.С. Так, з вашого дозволу, хотів би прокоментувати, що насправді за приблизно останні півтора року було кілька групових депутатських заяв депутатів Верховної Ради України і саме на підтримку Азербайджану, одне з них стосувалося саме питання міжнародного визнання вже визнаних суверенних кордонів Азербайджану. Насправді, це дуже важливе питання було для нас, тому що воно якраз стосувалося майбутнього можливого повернення військовим шляхом до кордонів 1991 року, і в такому випадку ми ж розуміємо, що буде величезний супротив і намагання видати ці кордони за якісь не наші. І саме з цього приводу депутати Верховної Ради висловлювалися на підтримку Азейбарджану. Тому, якщо у нас є можливість запропонувати кандидатури, то певно, що хотів би озвучити активних проазербайджанських народних депутатів України: це Костюх Анатолій Вячеславович і Скороход Анна Костянтинівна. Вони дуже активно займалися цим питанням.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Справа в тому, що ми можемо рекомендувати кандидатури від комітету, а голова буде вирішувати, хто конкретно поїде.

Але я хотів би надати зараз слово заступнику…

 

КРИВОШЕЄВ І.С. Ну, я тоді лише додам, що я теж був підписантом всіх цих ініціатив в підтримку Азербайджану. Тому себе теж можу запропонувати.

Дякую.

 

КОПИЛЕНКО О.Л. Олександр Олександрович!

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Да, будь ласка. Олександр Любимович,  будь ласка.

 

КОПИЛЕНКО О.Л. Олександр Олександрович, ви знаєте, спасибі вам за пропозицію, але я одразу хотів би підтримати нашого колегу Кривошеєва і абсолютно не беру участь у цьому …

 

КРИВОШЕЄВ І.С. Я думаю, що у нас може бути кілька представників від комітету, це ж не проблема.

 

КОПИЛЕНКО О.Л. Давайте почнемо з вас, а далі, можливо, в робочому порядку це ми зможемо обговорити.

Спасибі.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Я хотів би надати слово Євгену Петровичу Перебийносу – заступнику міністра закордонних справ.

Будь ласка, Євгене Петровичу, вам слово.

 

ПЕРЕБИЙНІС Є.П. Доброго дня, шановний пане голово, шановні народні депутати! Дуже дякую вам за запрошення.

Справді, надійшло запрошення від імені спікера азербайджанського парламенту на ім'я Голови Верховної Ради із запрошенням народним депутатам України взяти участь у спостереженні за виборами. Я хотів би підкреслити, що ці парламентські вибори є достроковими, так само, як достроковими були президентські вибори у лютому. В принципі, всім зрозуміло, чому Азербайджан проводить ці такі дострокові вибори, оскільки для них важливо провести вибори на всій території Азербайджану, включно з тими територіями, над якими вони відновили контроль нещодавно. На президентських виборах народні депутати України брали участь у лютому. І зараз на дострокових парламентських виборах ми як Міністерство міжнародних справ також підтримуємо направлення делегації Верховної Ради за спостереженням на виборах, оскільки як вже Олександр Олександрович сказав, Азербайджан є нашим стратегічним партнером, Азербайджан нам надає гуманітарну допомогу, бере участь у відновленні України, також надає нам допомогу у забезпеченні нашої енергетичної безпеки. Азербайджан не бере участь у будь-якій допомозі країні-агресору в обході санкційних режимів. Звичайно, є питання, не все так райдужно у наших відносинах, Азербайджан не брав участь, скажімо, у Формулі миру, не брав участь у саміті мирному, не приєднується до санкцій, але робота наша з Азербайджаном щодо цього триває. І ми також вважаємо, що ця участь народних депутатів у спостереженні за виборами також дасть можливість провести певні двосторонні зустрічі з представниками парламенту та інших органів влади Азербайджану. Принаймні наше посольство готове надати все необхідне сприяння делегації Верховної Ради, включно з організації таких зустрічей, тому я просив би вас позитивно розглянути це питання.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дуже дякую, Євгене Петровичу. Будемо сподіватись, що це можна використати як нагоду переконати наших колег, щоби Азербайджан взяв участь у другому саміті, Глобальному саміті миру і підтримував в Генеральній асамблеї ООН резолюції на підтримку України. Тобто це відповідальна місія насправді, колеги.

Я так розумію, що ми можемо рекомендувати Ігоря Сергійовича, так?

 

ЯРЕМЕНКО Б.В. Пане голово можна?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, Богдан Васильович.

 

ЯРЕМЕНКО Б.В. Шановний пане голово, шановні колеги, у мене були великі сумніви щодо доцільності цієї місії, хоча завдяки і виступу Євгена Перебийноса, і настрої в комітеті я, скажімо так, зніму свої застереження. Але треба дуже серйозно поставитись до того, що відбувається насправді. Азербайджан входить у період, ну, майже нічим не прикритого протистояння з Францією - інша країна, член Європейського Союзу, яка нам дуже важлива і з точки зору допомоги двосторонньої у війні, і з точки зору вступу до ЄС, з точки зору вступу до НАТО, країна, яка нас підтримує без будь-яких застережень, у всьому, завжди, на відміну від Азербайджану.

Є багато питань щодо стану демократії і відповідності виборів, виборчого процесу в Азербайджані стандартам ОБСЄ. Очевидно, нам треба підтримувати реноме країн – стратегічних партнерів, але з урахуванням от всього того, що відбувається.

Тому я би, шановні колеги, при всій повазі до думки кожного, не вважав би правильним критерієм відбору і рекомендацій, як тут було сказано, проазербайджанську позицію. Позиція має бути проукраїнська. І на цих виборах вона повинна бути у спостерігачів дуже і дуже зважена, спокійна, збалансована. Ми не повинні загравати з Азербайджаном за рахунок своїх зобов'язань в Раді Європи і за рахунок своїх відносин, якщо це може пошкодити, з іншими важливими партнерами. Ну, зокрема, Азербайджан не хоче жертвувати своїми відносинами з Росією заради України, тому, я думаю, це дуже справедлива буде постановка питання. Мені здається, що треба буде дуже ретельно підготувати нашу делегацію. І бажано було б… Ну, всі проблеми, які вилізуть, а зрозуміло, що Азербайджан буде використовувати міжнародних спостерігачів, в тому числі і наших, для того щоб проводити певну інформаційну лінію, пропаганду, от ми повинні дуже чітко розуміти, які висновки мають бути, які мають бути публічні заяви у наших спостерігачів.

Відтак, ще раз кажу, здатність займати державницьку позицію – це повинно бути основним критерієм. В даному випадку я говорю не про пана Ігоря Кривошеєва, я буду дуже радий, якщо він ввійде в цю делегацію, а далі, мені здається, треба бути дуже обережними, кого ми направляємо туди. І хотілось би почути, скільки людей має бути відправлено, за чий рахунок, які це дати і так далі. Тому що, на жаль, якось у нас така інформація куца з цього приводу.

Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Можливо, Євген Петрович знає, які дати приблизно цієї поїздки, коли вибори?

 

ПЕРЕБИЙНІС Є.П. Вибори 1 вересня. Тому, як правило, це приїзд делегації або груп спостерігачів планується за кілька днів до початку і, можливо, там один-два дні після завершення. Але немає якихось таких чітких рамок. Кількість також це на розсуд Верховної Ради. Але, я думаю, що це не має бути аж така вже делегація, я думаю, це кілька, можливо, там два-три народні депутати.

І, якщо можна, я ще хотів би привернути увагу до одного питання. Ми також отримали і направили до Верховної Ради запрошення, яке ми отримали по лінії Парламентської асамблеї ГУАМ. Також Азербайджан запросив спостерігачів по лінії ГУАМ і в нас є наша делегація, яка очолюється народним депутатом Юрашем. Але поки що ми не отримали відповідь від Верховної Ради саме на це запрошення, тому просто, я думаю, що це треба враховувати, що і по цій лінії є запрошені.

 

НЕМИРЯ Г.М. І є депутати, які по лінії Парламентської асамблеї ОБСЄ, наскільки мені відомо, стандартно, там також є, я так розумію, українські депутати. Так що це може бути така собі потужненька делегація, якщо порахувати.

 

БОГДАНОВА В.О. Там і ПАРЄ має бути. Григорій Михайлович, там же і ПАРЄ має бути, як правило. Але це поза межами компетенції комітету станом на сьогодні, парламентські асамблеї. А от перше питання це наше.

 

ЯРЕМЕНКО Б.В. Колеги, нам тоді треба прийняти рішення про рекомендовану чисельність, напевно, так, чи залишаємо це все голові, як завжди.

 

НЕМИРЯ Г.М. Колеги, оскільки це буде фінансуватися, моє розуміння, і секретар може поправити, за рахунок, власне, самих народних депутатів, то, я думаю, варто підтримати колег, які зголосилися поїхати і голова вирішить вже стосовно кількості.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Тобто нам треба прийняти рішення, в принципі, що ми підтримуємо або не підтримуємо. І друге питання, це є конкретна кандидатура від комітету на розсуд Голови Верховної Ради, він.

Тоді я ставлю на голосування одразу ці два питання: підтримати, так, цю пропозицію, цю поїздку і рекомендувати Ігоря Сергійовича Кривошеєва. Хто – за?

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Мережко?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. За.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Немиря?

 

НЕМИРЯ Г.М. За.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Бардіна?

 

БАРДІНА М.О. За.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Копиленко?

 

КОПИЛЕНКО О.Л. За.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Пушкаренко?

Геращенко?

Іонова?

Кривошеєв?

 

КРИВОШЕЄВ І.С. Я утримаюсь.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Чого?

 

КРИВОШЕЄВ І.С. Щоб не було якихось зауважень.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Локтіонова?. Локтіонова!

 

ЛОКТІОНОВА Н.В. За.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Дякую.

Руденко? Нема. А, Руденко.

 

РУДЕНКО О.С. Руденко – за.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Дякую.

Шараськін?

 

ШАРАСЬКІН А.А. Шараськін – за.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Юраш?

 

ЮРАШ С.А. За.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Ясько?

 

ЯСЬКО Є.О. За.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Дякую.

Яременко? Богдан Васильович?

 

ЯРЕМЕНКО Б.В. За.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Дякую.

10 – за, 1 – утримався.

Андрій Андрійович?

 

ШАРАСЬКІН А.А. Рішення прийнято.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, колеги. Дякую, Євгене Петровичу, за участь у нашому засіданні.

А ми переходимо до останнього, до розгляду останнього питання: про надання переліку законопроектів, які втратили актуальність внаслідок прийняття інших законодавчих актів або з інших причин. Є відповідний лист і доручення Голови Верховної Ради.

Я тоді, Людмила Олександрівна, вам надам слово. Будь ласка.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Шановні члени комітету, проаналізувавши законопроекти, які знаходяться на розгляді в нашому комітеті, де комітет визначений основним, ми підготували список законопроектів, щодо яких є підстави для визначення їх такими, що втратили актуальність. Список наданий до всіх документів.

Чи є необхідність мені зараз по кожному пункту оголошувати, чи...

Перше. Це проект Закону про транскордонне співробітництво. У зв'язку з прийняттям нещодавно Закону про міжнародне територіальне співробітництво сам Закон "Про транскордонне співробітництво" втратив свою чинність.

Далі законопроект, внесений народним депутатом... проект Постанови про Заяву Верховної Ради, внесений народним депутатом Гончаренком ще в 21-му році, який стосувався невизнання результатів виборів президента Республіки Білорусь, які проводилися ще в 20-му році.

Наступний законопроект, поданий народним депутатом Гончаренком, проект Постанови щодо заяви Верховної Ради про невизнання з боку України будь-якої спроби президента російської федерації Путіна залишитись на своїй посаді після 7 травня. Там мова йде про невизнання змін до Конституції російської федерації від 20-го року, якими продовжувався термін перебування на посаді Путіним.

Ще один проект Постанови про Звернення Верховної Ради до парламентів та урядів іноземних держав, це наша постанова, яку ми готували, і вона не була прийнята, по останніх виборах Президента Путіна. Але вона не була прийнята, вже й актуальність зникла.

І останнє. Це проект Постанови, поданий народним депутатом Тимошенко, про звернення Верховної Ради до Кабінету Міністрів щодо дотримання прав громадян України під час дії воєнного стану. Тут мова йшла про вимогу до Кабінету Міністрів невідкладно забезпечити приведення Міністерством закордонних справ своєї діяльності і рішень щодо призупинення вчинення 23 квітня 24-го року консульських дій за заявами громадян України чоловічої статі віком від 18 до 60 років. Тоді це розпорядження було скасоване на той момент, зараз уже інші реалії. Мова йде про шість законопроектів: номер 6082, 7003, 11094, 11205, щодо яких є підстави для визначення їх такими, що втратили актуальність.

Якщо немає заперечень... (Шум у залі)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Колеги, чи будуть зауваження, чи хтось проти?

Давайте поставимо на голосування тоді, є пропозиція прийняти, так.

Тоді хто за те, щоб підтримати цю пропозицію.

 

БОГДАНОВА В.О. Мережко?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. За.

 

БОГДАНОВА В.О. Немиря?

 

НЕМИРЯ Г.М. За.

 

БОГДАНОВА В.О. Бардіна?

 

БАРДІНА М.О. За.

 

БОГДАНОВА В.О. Копиленко?

 

КОПИЛЕНКО О.Л. За.

 

БОГДАНОВА В.О. Пушкаренко? Нема.

Геращенко?

Кривошеєв?

 

КРИВОШЕЄВ І.С. За.

 

БОГДАНОВА В.О. Локтіонова?

 

ЛОКТІОНОВА Н.В. Підтримую.

 

БОГДАНОВА В.О. Руденко?

 

РУДЕНКО О.С. За.

 

БОГДАНОВА В.О. Шараськін?

 

ШАРАСЬКІН А.А. За.

 

БОГДАНОВА В.О. Юраш?

 

ЮРАШ С.А. За.

 

БОГДАНОВА В.О. Ясько?

 

ЯСЬКО Є.О. За.

 

БОГДАНОВА В.О. Яременко?

 

ЯРЕМЕНКО Б.В. За.

 

БОГДАНОВА В.О. 11 – за.

Андрій Андрійович.

 

ШАРАСЬКІН А.А. Одноголосно. Прийнято.

 

БОГДАНОВА В.О. Рішення прийнято.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дуже дякую, колеги. Рішення прийнято.

А ми вичерпали порядок денний. Дуже вам дякую за сьогоднішнє засідання і до побачення. Дуже дякую. До побачення.

Версія для друку