СТЕНОГРАМА

засідання Комітету з питань зовнішньої політики та міжпарламентського співробітництва

04 вересня 2023 року

Веде засідання голова Комітету МЕРЕЖКО О.О.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Добрий день, шановні колеги! Починаємо засідання  комітету. Будь ласка, подивіться в порядок денний, і чи будуть у вас якісь пропозиції або  зауваження до порядку денного?

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Григорій Михайлович просив зняти четверте і п'яте питання, бо його немає, він зараз у відрядженні.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Тоді, колеги, якщо ніхто не проти, давайте проголосуємо за порядок денний з урахуванням того, що ми виключаємо, переносимо, точніше, питання четверте і питання п'яте, будемо розглядати, коли Григорій Михайлович буде з нами.

Якщо ніхто не проти, з цими змінами давайте проголосуємо за порядок денний. Хто – за те, щоб підтримати порядок денний?

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Мережко?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. За.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Немиря. У відрядженні.

Бардіна?

 

БАРДІНА М.О. Доброго дня. Я – за.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Пушкаренко?

 

ПУШКАРЕНКО А.О. Вітаю, колеги! Пушкаренко – за.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Дякую.

Геращенко?

Іонова?

Кривошеєв?

 

ІОНОВА М.М.  Іонова – за.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Дякую.

Кривошеєв? Нема поки.

 

КРИВОШЕЄВ І.С. Кривошеєв є, за.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Дякую.

Руденко?

Шараськін?

 

ШАРАСЬКІН  А.А. Дай Боже! За.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Юраш?

 

ЮРАШ С.А. Юраш – за.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Дякую.

Ясько? Єлизавета Олексіївна? Нема?

Яременко? Богдан Васильович?

7 – за. Кворум є, рішення прийнято.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, колеги. Тоді ми можемо…

 

ГЕРАЩЕНКО І.В. Доброго дня, вибачте, будь ласка, трошки пізніше включилася.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  А ви – за порядок денний, з відповідними змінами? 

 

 ГЕРАЩЕНКО І.В.  Так,  я за порядок денний.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Тоді ми можемо перейти до розгляду питань порядку денного. І першим питанням у нас стоїть питання про повернення до розгляду проекту Закону про вихід з Угоди про співробітництво у розв'язанні проблем ВІЛ-інфекції.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Олександре Олександровичу…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Так, будь ласка.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Ми можемо проголосувати, оскільки на минулому засіданні біля круглого столу все-таки рішення приймалося по трьох проектах законів, але вони не були прийняті на сесії. Є пропозиція зараз їх розглянути докладно і по кожному заслухати доповідача, і прийняти рішення. Деякі проекти законів потребують внесення змін до самих текстів.

Тому пропонується проголосувати про повернення до розгляду всіх трьох законопроектів, щоб кожного разу не переголосовувати. Законопроектів 0222, 0223 і 0224. А потім уже по суті розглядати кожного окремо.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Тоді я ставлю на голосування цю пропозицію. Хто за те, щоб її підтримати?

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Мережко?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. За.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Бардіна?

 

БАРДІНА М.О. За.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Пушкаренко?.

 

ПУШКАРЕНКОА.М. Пушкаренко – за.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О.Геращенко?

 

ГЕРАЩЕНКО І.В. За.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Дякую.

Іонова?

 

ІОНОВА М.М. Іонова – за.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О.  Є.

Кривошеєв?.

 

КРИВОШЕЄВ І.С. За.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Дякую.

Шараськін?

 

ШАРАСЬКІН А.А. Утримався.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Юраш?

 

ЮРАШ С.А. За.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Ясько? Немає.

Яременко?

 

ЯРЕМЕНКО Б.В. За.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Дякую.

А тепер по суті. 8 – за. Рішення прийнято. Розглядаємо.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, колеги.

Ми тоді починаємо розгляд цих трьох законопроектів.

Перше питання. Це Закон про вихід з Угоди про співробітництво у розв'язанні проблем ВІЛ-інфекції. Я прошу до слова заступницю міністра охорони здоров'я з питань євроінтеграції Марину Костянтинівну Слободніченко.

Будь ласка, Марина Костянтинівна, вам слово.

 

СЛОБОДНІЧЕНКО М.К. Так, шановні народні депутати, дякую дуже за те, що ви винесли ці законопроекти на розгляд комітету. І я хочу сказати, звернути увагу, що ми пропрацювали з командою комітету, пропрацювали обидва законопроекти, я зараз буду говорити про 0222, і доопрацювали їх в такому порядку, як це вимагалося раніше.

По цьому законопроекту було два питання. Перше питання – це фінансово-економічні обґрунтування і друге питання – це наскільки припинення даної угоди може бути пов'язано з негативними наслідками для громадян інших країн, які б потребували такої профілактики і протидії ВІЛ-інфекції.

По першому питанню відносно фінансово-економічних обґрунтувань, до комітету був наданий лист від Міністерства фінансів України, яким повністю питання знімається, і Міністерство фінансів України підтверджує факт, що вказані, вихід із вказаних угод не потребує будь-яких фінансових розрахунків і не виникає в Україні фінансових зобов'язань.

Відносно другого питання щодо можливості захисту наших громадян в інших країнах, я хочу звернути увагу, я думаю, що всім учасникам, членам народним депутатам це відомо, Україна перебуває в багатьох міжнародних відносинах в інших угодах: це Європейська соціальна хартія, Європейська конвенція про соціальну та медичну допомогу і декларація про зміни підходів до ВІЛ/СНІДу. І, до речі, в цьому місяців в Нью-Йорку буде проходити Генеральна асамблея ООН, і там будуть також торкатися аналогічних питань. І, окрім цього, Міністерство охорони здоров'я має ще й прямі контракти з іншими країнами на рівні міністерств. І, якщо говорити про взагалі захист наших мешканців в інших країнах, наших громадян в інших країнах, у нас діють норми міжнародного права. Тому питання виходу з цієї угоди не стоїть, особливо там, де стороною є Росія, не має стояти як якийсь обмежувальний фактор. Єдине питання, яке в усіх народних викликало, - це фінансові  зобов'язання, щодо них є висновок про їх відсутність.

Тому я дуже прошу, шановних депутатів, підтримати цю пропозицію  і прийняти рішення про вихід з такої Угоди про співробітництво у розв'язанні проблем ВІЛ-інфекції. По цьому законопроекту у мене все.

Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Марина Костянтинівна.

Тобто якихось там ризиків чи негативного впливу на наших громадян не передбачається у зв'язку з припиненням цього договору, так? Я чому питаю, бо мені часто журналісти часто задають це питання, тому я маю переконатися, пересвідчитися, що негативних якихось там аспектів не буде.

Колеги, будуть запитання до Марини Костянтинівни? Не бачу.

Тоді є пропозиція підтвердити те рішення, яке ми прийняли на минулому, на останньому засіданні комітету, і рекомендувати Верховній Раді припинити цю угоду.

Хто за це рішення?

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Мережко?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. За.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Бардіна?

 

БАРДІНА М.О. Я – за.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Дякую.

Пушкаренко?

Геращенко?

 

ГЕРАЩЕНКО І.В. За.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Дякую.

Іонова?

 

ІОНОВА М.М. За.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Дякую.

Кривошеєв?

 

КРИВОШЕЄВ І.С. За.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Дякую.

Шараськін?

 

ШАРАСЬКІН А.А. За.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Дякую.

Юраш? Немає.

Ясько?

 

ЯСЬКО Є.О. За.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Дякую.

Яременко?

 

ЯРЕМЕНКО Б.В. За.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Дякую.

8 – за. Рішення прийнято.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, колеги.

Ми можемо перейти до розгляду другого питання. Закон про вихід з Угоди про надання медичної допомоги громадянам держав-учасниць Співдружності Незалежних Держав та Протоколу про механізм реалізації Угоди про надання медичної допомоги громадянам держав-учасниць Співдружності Незалежних Держав у частині порядку надання медичних послуг. І я знову прошу до слова Марину Костянтинівну з цього питання.

Будь ласка, Марина Костянтинівна.

 

СЛОБОДНІЧЕНКО М.К. Дякую, дякую.

Я, шановні депутати, не буду дуже довго затримувати ваш дорогоцінний час, єдине скажу, що по цій угоді аналогічна ситуація. Ми так само заручилися підтримкою і висновком Міністерства фінансів України і отримали від них підтвердження, що для України припинення, точніше, вихід з цієї угоди не буде тягнути фінансових наслідків. А відносно захисту прав наших громадян в інших країнах, ми маємо угоди з Азербайджаном, з Киргизстаном, з Узбекистаном. І так само діє Європейська соціальна хартія, і Європейська конвенція про соціальну та медичну допомогу, і відповідно ризиків, загроз для наших громадян не отримати міжнародну медичну допомогу в інших країнах відсутня.

І взагалі мені приємно сказати, що зараз Україна веде, і Міністерство охорони, зокрема, веде дуже активну роботу в плані Міжнародного медичного партнерства, до чого ми закликаємо багатьох країн. І, власне, такі контракти і проект Міжнародного медичного партнерства з іншими країнами наразі ми плануємо укладати, до речі, принагідно в рамках саміту першої леді, також з деякими країнами приблизно 23 контракти у нас таких вже укладено.

Тому ми заручаємося з кожним роком все більше і більше, і це заслуга і народних депутатів України, і парламенту. Тому виходити з таких угод, де є Росія, дуже потрібно і вчасно.

Дякую, колеги.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Колеги, чи будуть запитання до Марини Костянтинівни? Будь ласка.

 

У мене є коментар. Проаналізувавши разом з юридичним управлінням Апарату Верховної Ради текст самого закону, ми дійшли висновку, що преамбула законопроекту в частині викладення підстав для припинення угоди та протоколу складена некоректно, немає пункту, відповідно до якого протокол може припиняти свою дію.

Тож пропонується до тексту проекту закону в преамбулі додати номер цього пункту, це пункт 5.2.

З такою пропозицією прошу підтримати внесення і прийняття цього проекту закону.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Колеги... А, і ще одне, якщо можна, запитання до Марини Костянтинівни. Тобто я розумію, що у зв'язку із припиненням цієї угоди правового вакууму також не виникне, тому що є двосторонні договори з відповідними країнами, які є сторонами цієї багатосторонньої угоди. Так?

 

СЛОБОДНІЧЕНКО М.К. Так, так. Абсолютно вірно. І вірно, я підтверджую те, що ви говорите. І відносно застережень і техніко-юридичних правок до змісту в нас також зауважень немає.

Дякую за таку  роботу.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Тоді я ставлю на голосування. Хто за те, щоб підтримати цей проект, але із відповідними пропозиціями, які щойно пролунали.

Хто – за?

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Мережко?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. За.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Бардіна?

 

БАРДІНА М.О. За.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Дякую.

Пушкаренко?

Геращенко?

Іонова?

 

ІОНОВА М.М. За.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Дякую.

Кривошеєв?

 

ГЕРАЩЕНКО І.В. Я – теж за, я – за.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Дякую.

Кривошеєв?

 

КРИВОШЕЄВ І.С. За.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Дякую.

Шараськін.

 

ШАРАСЬКІН А.А. За.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Дякую.

Ясько?

 

ЯСЬКО Є.О. За.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Яременко?

 

ЯРЕМЕНКО Б.В. За.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Дякую.

8 – за. Рішення прийнято.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, дуже дякую.

 

СЛОБОДНІЧЕНКО М.К. Дякуємо і вам. Гарного дня

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дуже дякую. До побачення.

Так? Ні, ні, ще одне.

 

СЛОБОДНІЧЕНКО М.К. До побачення.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ні, ні,  вибачте, ми не відпускаємо вас. Ще один, так?

 

СЛОБОДНІЧЕНКО М.К. Я перепрошую, це Міністерства економіки. Я, звичайно, не відношусь…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ми можемо попрощатися все-таки. Дуже вам дякую.

 

СЛОБОДНІЧЕНКО М.К.  Так, так. Всім гарного дня. До побачення.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. До побачення. Головне – здоров'я. Дякую.

 

СЛОБОДНІЧЕНКО М.К.  І вам бажаю здоров'я.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

А ми переходимо до третього питання порядку денного: про повернення до розгляду проекту Закону про вихід з деяких міжнародних договорів України, укладених у рамках Співдружності Незалежних Держав.

І я прошу до слова Віталія Зіновійовича Кіндратіва, заступника міністра економіки України. Віталію Зіновійовичу, ви є?

 

КІНДРАТІВ В.З. Так, так.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, вам слово надається.

 

КІНДРАТІВ В.З. Добрий ранок, шановні народні депутати, шановний пане голово! На ваш розгляд вноситься проект Закону України Про вихід з деяких міжнародних договорів України, укладених у рамках Співдружності Незалежних Держав, а саме: Угоди про звільнення від сплати мита, податків та видачі спеціальних дозволів за провезення нормативних документів, еталонів, засобів вимірювань і стандартних зразків, що провозяться з метою повірки та метрологічної атестації від 10 лютого 95-го року і ратифікованої у 96-му році та Протоколу про внесення змін до Угоди про звільнення від сплати мита, податків та видачі спеціальних дозволів за провезення нормативних документів, еталонів, засобів вимірювань і стандартних зразків, що провозяться з метою повірки та метрологічної атестації від 2007 року, ратифікованого законом України в 10-му році.

Починаючи з 1 січня 2016 року, в Україні набрав чинності новий Закон України "Про метрологію та метрологічну діяльність". Відповідно до оновленого законодавства підходи до метрології та метрологічної діяльності в Україні суттєво вже відрізняються від законодавства про метрологію, яке діє сьогодні в країнах Співдружності. І з 15-го року активно почався перехід на відповідні європейські стандарти і тому подібне.

У разі виходу України з Протоколу та зацікавленості інших країн СНД у співробітництві у сфері, охопленої цими домовленостями, є можливість двостороннього укладання договорів з відповідними державами. З метою завершення внутрішньодержавних процедур, розірвання цих угод вважаємо за доцільне підтримати проект закону.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О.  Тут два договори, але вони пов'язані між собою.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Зрозуміло.

Віталію Зіновійовичу, я зрозумів, що основний аргумент пов'язаний з тим, що ми прийняли нове законодавство, яке відрізняється від застарілого, скажімо так, законодавства країн СНД, так умовно…

 

КІНДРАТІВ В.З. Воно просто різне. Тобто ми зараз приєднуємося і  виходимо в стандарти Європейської асоціації національних метрологічних інститутів, а в країнах СНД діє Євразійське співробітництво національних метрологічних інститутів, і там є деякі розбіжності.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. А я зрозумів. Тобто ми зараз знаходимося в процесі адаптації нашого законодавства до європейських стандартів.

 

КІНДРАТІВ В.З. Так, так.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Тоді зрозуміло.

Колеги, чи будуть запитання? Будь ласка.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. У нас в секретаріату теж є коментар. Пропрацювавши цей проект закону знову ж таки разом з юридичним управлінням, ми схиляємося до висновку, що потрібно зазначити підстави для припинення.

Тому в преамбулі пропонується вказати, преамбулу додати такими словами: "у зв'язку з докорінною зміною обставин відповідно до статті 62 Віденської конвенції про право міжнародних договорів 69-го року та статті 24 Закону України "Про міжнародні договори України" Верховна Рада України постановляє"  і далі за текстом

Як ви думаєте, Віталій Зіновійович?

 

КІНДРАТІВ В.З. Думаю, що воно тільки покращить цей документ.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Дякую колегам з секретаріату за те, що ви покращуєте законодавство. Дуже вам дякую.

Колеги, чи будуть запитання до Віталія Зіновійовича? Я не бачу.

Тоді пропонується підтримати цей законопроект з пропозиціями, які прозвучали. Хто – за?

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Мережко?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. За.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О.Бардіна?

 

БАРДІНА М.О. Я – за.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Дякую.

Пушкаренко?

Геращенко?

Іонова?

 

ГЕРАЩЕНКО І.В. За.

 

ІОНОВА М.М. Іонова – за.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Дякую. Записала.

Кривошеєв?

 

КРИВОШЕЄВ І.С. За.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Дякую.

Шараськін?

 

ШАРАСЬКІН А.А. За.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Дякую.

Юраш?

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Ясько.

 

ЯСЬКО Є.О. За.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Яременко?

 

ЯРЕМЕНКО Б.В. За.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дуже дякую колегам. Дуже дякую, Віталію Зіновійовичу. До побачення.

 

КІНДРАТІВ В.З. Дякую. Гарного тижня.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую вам.

А ми переходимо до міжпарламентської співпраці. Тобто, як ми і домовлялися, пункт 4 і пункт 5 ми переносимо, а одразу переходимо до пункту 6: про формування постійної делегації Верховної Ради України до Парламентської асамблеї Франкофонії. 

Хто може доповісти з цього питання?

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Юрій Олександрович.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Юрій Олександрович, будь ласка.

 

МОСОЛОВ Ю.О.  Доброго дня, шановні члени комітету! Попередньо, під час засідань комітету, обговорювалося питання доцільності приєднання до Парламентської асамблеї Франкофонії. Процес певний був ініційований, і за результатами опрацювання МЗС і відповідними посольствами нашими цього року під час сесії Парламентської асамблеї Франкофонії 4-8 липня в місті Тбілісі нам був наданий статус спостерігача. І відповідно пропонується сформувати делегацію, яка би представила Верховну Раду України під час наступної зустрічі, яка відбудеться 5-7 листопада в Афінах.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Пропозицій по іменах ще немає, зараз треба конкретно нам вирішити, яким чином буде формуватися делегація. Алгоритм, да, для того, щоби можна було  написати листи-звернення до фракцій, щоб вони надали кандидатури. Ну, якщо буде прийнято рішення, що фракції входять. Чи, наприклад, можна  по одній кандидатурі від усіх фракцій. Можна піти квотним принципом. Тоді треба квоти розраховувати.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. А невідомо, скільки в делегацію має входити людей?

 

МОСОЛОВ Ю.О. Таких чітких вимог, в, принципі немає. Але маємо виходити з розумної кількості і зі статусу, який нам наданий, спостерігача. Тобто це небагато, скажімо, делегація 4-6 осіб. Ну, і відповідно бажано зі знанням французької мови, бо весь процес…

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Ну, це основне.

 

МОСОЛОВ Ю.О. Це, в принципі, основне, оскільки мета асамблеї якраз – розвиток французької мови в державах-членах, спостерігачах, асоційованих членах, тобто підтримка розвитку мови. І, звичайно, обговорення нагальних питань і проблем в світі.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Дякую.

 

ГЕРАЩЕНКО І.В. Можна пропозиції, да? Можна пропозиції надати?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Будь ласка,  Ірина Володимирівна, будь ласка.

 

ГЕРАЩЕНКО І.В. Дякую.

Я думаю, що нам дійсно не треба велику делегацію, давайте будемо рекомендувати, щоб фракції делегували там по одному представнику і щоби дійсно ключовими критеріями були  знання  французької мови.

Дуже дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Дякую.

А як перевіряти знання французької мови?

 

ГЕРАЩЕНКО І.В. Я не знаю, як перевіряти, мені здається, що у нас люди будуть брехати? Це перша історія.

Друга. У нас є група дружби з Францією, очолюють її співголови, наприклад, і Олена Шкрум, і Олексій Гончаренко, у яких блискуча французька. Я думаю, що в інших фракціях так само ведуть інформацію, хто все-таки добре знає французьку, і в інших фракціях делегують цих людей.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Дякую.

 

ГЕРАЩЕНКО І.В. Я не знаю. Мені здається, що в цілому ми приблизно розуміємо, що у нас є колеги, які добре знають французьку мову, принаймні група дружби показує, що її керівництво, що у них дуже хороший дуже рівень.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Зрозуміло.

Колеги, будуть ще пропозиції? Або хтось бажає висловитися з цього питання?

 

ГЕРАЩЕНКО І.В. Вибачте, можна позафракційних туди ввести. Я знаю, забула прізвище пані, вона була в "Слуга народу", але у неї непогана теж французька мова. Зараз позафракційна депутатка.

Дякую.

 

ЯРЕМЕНКО Б.В. Давайте звернемося до фракцій і груп з проханням у зв'язку з формуванням постійної делегації Верховної Ради надати кандидатів, які вільно володіють французькою мовою та здатні вільно вести дискусії на суспільно-політичні теми. Ось таким чином ми не будемо довідки збирати та сертифікати, а просто покажемо рівень, що їм треба їхати і дискутувати про  щось, вільно, без підготовки.

 

БОГДАНОВА В.О. Тобто ви маєте на увазі звертатися не тільки до фракцій, але і до груп, до всіх груп без виключення? Чи тільки на фракціях обмежимось?

 

ШАРАСЬКІН А.А. Та, мабуть, я не бачу причини, чому обмежили.

 

БОГДАНОВА В.О. Можемо обмежитися фракціями, така практика теж є.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Раніше, наскільки я пам'ятаю, у нас алгоритм був пов'язаний, що тільки фракції, без врахування груп. Може, знову такий алгоритм застосуємо, колеги, як ви вважаєте? Тобто чотири фракції, звертаємося до них, і вони вибирають своїх представників. Так чи ні?

Тоді я ставлю на голосування цю пропозицію, звернутися до фракцій, тобто у нас є чотири фракції, з пропозицією надати кандидатури своїх представників франкомовних в цю делегацію.

Хто – за? 

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Мережко?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  За.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Бардіна?

 

БАРДІНА М.О. За.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Пушкаренко?

Геращенко?

Іонова?

 

 ГЕРАЩЕНКО І.В. Я – за.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Іонова?

 

ІОНОВА М.М. Іонова – за.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Дякую.

Кривошеєв?

 

КРИВОШЕЄВ  І.С. За.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Дякую.

Шараськін?

 

ШАРАСЬКІН А.А. Утримався.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Юраш?

Ясько?

 

ЯСЬКО Є.О. За.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Яременко?

 

ЯРЕМЕНКО Б.В. Утримався.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. 6 – за. Рішення прийнято. 2 – утрималось.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Дякую, колеги.

Наступне питання про формування постійної делегації Верховної Ради України до Міжпарламентської асамблеї православ'я. Будь ласка. 

 

МОСОЛОВ Ю.О. Я можу поінформувати шановних членів комітету.

За результатами 30-ї Асамблеї Міжпарламентської асамблеї православ'я до нас надійшов лист від МЗС України з певним звітом, що громадянин Росії, представник Росії, не був допущений і був знятий з посади президента асамблеї, і президентом асамблеї обрано було депутата від сейму Польщі пан Євгена Чиквіна. Відповідна інформація міститься в довідці, яка розсилалась.

Також посольство наше в Грецькій Республіці відповідно до цих рішень асамблеї і ще створення підкомітету зі змін до правил процедури асамблеї і перегляду статусу пріоритетного Росії в асамблеї звертається до нас з проханням все-таки визначитись щодо подальшої взаємодії чи оптимізації взаємодії з Міжпарламентською асамблеєю православ'я та прийняти рішення щодо представництва від Верховної Ради в цьому міжпарламентському утворенні. Дякую.

І знову потрібно визначитись щодо критеріїв представництва.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, хто бажає висловитися? Богдане Васильовичу, як ви?

 

ЯРЕМЕНКО Б.В. Я можу тільки сказати, що ми створювали рішенням комітету робочу групу для розгляду питання, яким чином брати участь і так далі. На жаль, незважаючи на кілька спроб, ця група навіть не зібралася, в чаті навіть не було відповіді жодного разу всіх, кого запропонували фракції для участі в цій групі, що може бути свідченням або може повторитися. Але я думаю, що виходу немає, все рівно треба звертатися до фракцій і груп.

Якраз представники фракцій були більш активні і представники груп, хоча була внесені депутатських груп до складу цієї робочої групи, жодного разу ніяк не виявили свою присутність, інтерес і так далі. Але тут я не думаю, що ми можемо, на жаль, значить, за принципом належності до певної деномінації релігійної обмежувати участь у делегації, тут треба просто на розсуд фракцій і груп, мені здається звертатися і формувати.

І в цієї делегації найскладніше буде питання, яке, мабуть, так чи інакше колись вернеться до нас, це внески. Внески в цю організацію сплачуються на добровільній основі. І у нас, я так розумію, немає такої традиції, такого правила, у нас є... Це я знаю навіть ще по подібний проблемам по деяких організаціях сім'ї ОЧЕС. Бюджетна дисципліна України не передбачає можливість добровільно видавати щось, якісь державні кошти на міжнародну діяльність. І, очевидно, значить нам треба буде або звертатися і добиватися якихось рішень організації про те, що це недобровільні, а регулярні внески, або цій делегації доведеться вирішувати питання пошуку спонсорів в Україні, які можуть покривати відповідні видатки.

Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Богдане Васильовичу, а які критерії краще застосувати для формування делегації?

 

ЯРЕМЕНКО Б.В. Мій досвід невеликої роботи з цією робочою групою, яку ми створили, на жаль, засвідчив, що активність проявили тільки представники, мені здається, двох фракцій, решта якось проігнорували запрошення, звернення і так далі. Але... я утримався і при попередньому голосуванні, ну, ми не маємо права обмежувати права, інтереси частини своїх колег народних депутатів, звертаючись тільки до фракції. Достатньо велика кількість народних депутатів не є членами фракції, членами груп, і просто взяти і відкинути теоретично навіть можливість їх участі роботи в міжнародних контактів тільки тому, що партійною приналежністю фактично, ну, це дискримінація, мені здається, що ми не повинні цього робити, треба звертатися до всіх. Хоча ще раз кажу, у мене негативний досвід, але тут питання принципу.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Алгоритм сталий. Єдине питання, ми на всі групи пишемо, абсолютно на всі, тобто ці дві групи, що після ОПЗЖ створились, ми на них теж пишемо?

 

БАРДІНА М.О. Колеги, можна?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка.

 

БАРДІНА М.О. Добре, Богдане Васильовичу, я після вас.

 

ЯРЕМЕНКО Б.В. Ну, очевидно, так. Марино, прошу.

 

БАРДІНА М.О. Рішення то буде прийнято комітетом, але я буду утримуватися, якщо на всі групи. Це моя позиція від початку.

Дякую. Я маю на увазі ті дві, про які згадала пані Людмила.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Колеги, давайте тоді я поставлю на голосування два алгоритми, дві пропозиції: перша – це традиційна, тобто тільки фракції, а друга пропозиція – фракція і групи. І яка набере більшість голосів, така і буде.

Тоді перша пропозиція. Власне, я можу ту, що Богдан Васильович, почати з неї. Сформувати постійну делегацію Верховної Ради в Міжпарламентській асамблеї православ'я на засаді представництва фракцій і груп. Хто за цю пропозицію?

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Мережко?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Утримався.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Бардіна?

 

БАРДІНА М.О. Я підтримую думку Богдана Васильовича в тому, що групи також не можуть бути дискриміновані і мають приймати участь у делегаціях, але ж я не підтримую ті дві групи, які утворилися внаслідок розпаду ОПЗЖ. Тому утримуватимусь.

Дякую.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Пушкаренко?

Геращенко?

 

ГЕРАЩЕНКО І.В. Я – за.

Але дивіться, ніхто не проти, щоб групи подали, окрім ОПЗЖ, давайте тоді це пропишемо в нашій рекомендації і в історії по франкофонам, оцієї Асамблеї Франкофонії, що фракції і групи, а в скобочках напишемо "окрім груп, створених на основі заборонених партій". Коректно, політично вивірено, і, вибачте, я думаю, ми можемо за це проголосувати, бо ми ж з вами по суті вилучили представників цих груп із офіційних …(Не чути) Давайте це пропишемо в Асамблеї Франкофонії, і тут, що фракції і групи, окрім тих, що створені на основі депутатів заборонених партій.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ірино Володимирівно, справа в тому, що нам треба повертатися до вже прийнятого рішення, приймати рішення про те, щоб повернутись, а потім голосувати знову, тобто два рішення. Я не знаю, якщо ви наполягаєте, то можемо, звичайно, це зробити, але ми вже прийняли рішення, на жаль або на щастя.

А з цього питання ви як голосуєте – за чи проти? Тобто йдеться про те, щоб сформувати постійну делегацію на основі фракцій і груп. Ви за чи проти цієї пропозиції, чи утрималися, можливо?

 

ІОНОВА М.М. Я утрималася, коли групи і фракції, тому що я теж не підтримую, щоб були колишні ОПЗЖ. Іонова. Просто я зараз скажу, бо маю трошки відключитися.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Я відмітила.

Кривошеєв?

Шараськін?

 

ШАРАСЬКІН А.А. Шараськін – утримався.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Ясько?

 

ЯСЬКО Є.О. Я правильно розумію, що ми зараз голосуємо і за фракції, і за групи?

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Усі.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Так, абсолютно правильно.

 

ЯСЬКО Є.О. Я – за. За.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Яременко.

 

ЯРЕМЕНКО Б.В. За.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. 2 – за, 4 – утрималось.

Ірина Володимирівна, я не зрозуміла, як.

 

ГЕРАЩЕНКО І.В. Я – за.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Значить, 3 – за, 4 – утрималось. Рішення не прийнято.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Тоді треба поставити на голосування пропозицію стосовно розподілу тільки між фракціями, так?

Хто за те, щоб сформувати цю делегацію на основі фракцій, лише тільки фракцій? Хто – за?

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Мережко?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. За.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Бардіна?

 

БАРДІНА М.О. Я – за, колеги. Але на майбутнє давайте приймемо рішення, щоб дійсно інші групи, які не є виходцями з ОПЗЖ, брали участь у парламентаризмі.

Дякую.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Геращенко?

 

ГЕРАЩЕНКО І.В. Я – за.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Іонова?

 

ІОНОВА М.М. За.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Кривошеєв?

 

КРИВОШЕЄВ І.С. За.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Дякую.

Шараськін?

 

ШАРАСЬКІН А.А. За.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Дякую.

Ясько?

Яременко?

 

ЯСЬКО Є.О. Зараз секундочку, колеги. Враховуючи, що я по Франкофонії голосувала за фракції, насправді я також поділяю позицію, що треба і групам також брати в цьому участь. Зараз я проголосую "за", щоб це рухалось, але загалом, мені здається, що нам треба чітко прописати, якщо ми хочемо, щоб ОПЗЖ не мало можливості брати участь у цьому, ми можемо надати таку рекомендацію. І тоді ми ці питання знімемо, бо, дійсно, в групах є люди, які говорять і французькою мовою, і іншими мовами. Я думаю, що вони могли б добре допомагати і працювати.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Дякую.

Яременко.

 

ЯРЕМЕНКО Б.В. Колеги, не можна дискримінути групи. Я – проти.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. 1 – проти, 7 – за. Рішення прийнято.

Пишемо тільки на фракції.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Поки що так.

І останнє питання порядку денного про формування депутатської групи Верховної Ради України з міжпарламентських зв'язків з державою Лівія.

Я прошу до слова Святослава Андрійовича. Святославе Андрійовичу, ви з нами?

 

ЯРЕМЕНКО Б.В. Він не голосував останній раз... А хтось володіє ситуацією?

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Володіємо, но якщо...

 

БОГДАНОВА В.О.  Володіємо, але ж це некоректно.

 

ЯСЬКО Є.О. Володію ситуацією я, бо я підписувала цей протокол, можу два слова сказати.

До мене звернувся пан Неклюдов, бо він ініціатор створення цієї групи дружби, надав протокол. Згідно протоколу там є представництво не тільки однієї фракції. То з технічної точки зору і формальної в документах все нормально. Я завізувала, і тому це пройшло на комітет.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Тоді…

 

БОГДАНОВА В.О.  Пропонуєте підтримати, так?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Добре. Якщо є конкретна пропозиція, ставимо на голосування. Хто за те, щоб підтримати...

 

ІОНОВА М.М. Я перепрошую, пане голово, а хто там співголови чи голова групи дружби, керівні органи?

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Голова групи дружби – Неклюдов, заступники –  Фролов і Мамоян і секретар – Войцеховська.

 

ІОНОВА М.М. Вибачте, це все одна фракція?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Чому, Мамоян – це не ... тобто група.

 

ЯСЬКО Є.О.  Там не одна фракція, тому там все нормально.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Мамоян, платформа "За життя та мир".

 

БАРДІНА М.О. Ясно, чому він цікавиться країнами...

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Ну да, а інші "Слуга народу".

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Я ставлю на голосування. Хто за те, щоб підтримати створення цієї депутатської групи з міжпарламентських зв'язків з державою Лівія. Хто – за?

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Мережко?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. За.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Бардіна?

 

БАРДІНА М.О. Утрималась.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Геращенко?

Іонова?

 

ІОНОВА М.М. Утрималась.

 

ГЕРАЩЕНКО І.В. Я теж утрималась, вибачте.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Є. Відмітила.

Кривошеєв?

Шараськін?

 

ШАРАСЬКІН А.А. Утримався.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Ясько?

 

ЯСЬКО Є.О. За.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Яременко?

 

ЯРЕМЕНКО Б.В. За.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Юраш?

 

ЮРАШ С.А. Юраш – за.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. 4 – за, 4 – утримались. Рішення не прийнято. Не дійшли згоди.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Чотири проти чотирьох. Тобто рішення не прийнято. Так?

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Ні, згоди не дійшли.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Може, хтось, хто може внести...

 

БОГДАНОВА В.О. Пане Ігорю, а ви не голосували? Це я до Кривошеєва звертаюся. Пане Ігорю, бо ви є в чаті. Не голосує.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ну, не створили. Ну, це демократія. Завжди демократія перемагає врешті-решт.

Дуже вам дякую, колеги. Ми завершуємо на сьогодні наше засідання. Дуже дякую.

 
Повернутись до списку публікацій

Версія для друку