Стенограма засідання Комітету 19.06.2022
21 червня 2022, 09:42
СТЕНОГРАМА
засідання Комітету з питань зовнішньої політики та міжпарламентського співробітництва
19 червня 2022 року
Веде засідання голова Комітету МЕРЕЖКО О.О.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Доброго ранку, Олександре Олександровичу! Поки що 6 осіб.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Тоді почекаємо трохи.
У нас сьогодні дуже насичений порядок денний. Я пропоную, поки ми ще не почали, розглянемо перше питання про проект Постанови про звернення стосовно податкової політики, а потім почнемо розглядати питання, пов'язані з відрядженнями. Їх дуже багато. Я пропоную друге питання стосовно законопроекту про ратифікацію Стамбульської конвенції перенести на після пленарного засідання. Тобто зібратися офлайн і розглянути, бо питання дуже важливе.
БОГДАНОВА В.О. Це неможливо, Олександре Олександровичу. Нам дуже багато документів готувати. Ми не зможемо виконати завдання керівництва. Іде Стамбульська, іде постанова. Не всі люди сьогодні вийшли в Апараті. Ми не встигнемо підготувати сьогодні те, що вимагає від нас Голова Верховної Ради. Він сьогодні хоче підписувати.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Добре. Тоді розглянемо обидва. Але ми можемо не встигнути сьогодні розглянути всі питання. Як тоді бути?
ГЕРАЩЕНКО І.В. Колеги, вибачте. Я маю попередити, що я зможу бути тільки 25 хвилин. О 10-й нарада в Голови Верховної Ради, я маю туди йти. Вибачте, будь ласка. Я буду по всьому "за".
ГОЛОВУЮЧИЙ. Добре.
ГЕРАЩЕНКО І.В. Я перепрошую. Я теж запрошена на нараду до Руслана Олексійовича якраз по цьому питанню. Десь о 10-й, без 5 хвилин я матиму виключитися. Але потім можу включитися, якщо буде тривати засідання.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Зрозуміло.
НЕСТЕРЕНКО Л.О.НЕИ Кворум є.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Так. Дякую.
Тоді ми можемо розглянути питання про Стамбульську конвенцію, так? А потім вже підемо за іншими пунктами порядку денного. Ну з огляду на те, що є пані віцепрем'єр, так? Колеги, не проти? За? Добре.
Тоді, будь ласка, перед вами порядок денний. Чи будуть якісь зауваження або пропозиції стосовно порядку денного?
НЕМИРЯ Г.М. Схвалюємо і працюємо.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Добре. Тоді консенсусом приймаємо порядок денний і переходимо до…
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Треба перекличку зробити, Олександре Олександровичу.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Так. Давайте зробимо перекличку.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Можна разом із затвердженням порядку денного.
Мережко.
ГОЛОВУЮЧИЙ. За.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Немиря.
НЕМИРЯ Г.М. За.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Бардіна.
БАРДІНА М.О. За.
_ НЕСТЕРЕНКО Л.О. . Льовочкіна. Немає.
Бобровська.
Є Юлія Володимирівна?
ЛЬОВОЧКІНА Ю.В. Є. Підтримую.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Є. За.
Бобровська. Немає.
Хоменко.
ХОМЕНКО О.В. Хоменко - за.
______________. За.
Ананченко.
Геращенко.
ГЕРАЩЕНКО І.В. За.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Іонова.
Руденко.
РУДЕНКО О.С. За. І є.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Шараськін.
ШАРАСЬКІН А.А. Шараськін підтримує.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Юраш Святослав Андрійович.
Бобровська Соломія Анатоліївна.
БОБРОВСЬКА С.А. Я тут. Доброго ранку.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Яременко.
ЯРЕМЕНКО Б.В. Присутній. Підтримую порядок денний.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Юраш.
ЮРАШ С.А. Присутній. Підтримую порядок денний.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. 11. Кворум є. Можна починати.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Так, починаємо наше історичне засідання, яке буде мати величезне значення для історії, в тому числі міжнародного права. Тому, колеги, я ставлю як перше питання найбільш важливе з огляду на те, що не всі зможуть бути присутніми через 30 хвилин, питання про Стамбульську конвенцію. Всі в темі, це питання обговорювалося. Тому хто бажає виступити?
Почнемо з пані віцепрем'єрки тоді, так?
Будь ласка.
СТЕФАНІШИНА О.В. Вітаю. Дякую, пане Олександре.
Дійсно, питання всім знайоме. Президент України вніс на розгляд Верховної Ради як суб'єкт законодавчої ініціативи відповідно до Закону про міжнародні договори проект Закону про ратифікацію Конвенції Ради Європи про запобігання насильству стосовно жінок і домашньому насильству та боротьбу із цими явищами. Проект закону сформований, розроблений, підготовлений і внесений на розгляд Верховної Ради відповідно до процедур, передбачених Законом про міжнародні договори, відповідно до Віденської конвенції про право міжнародних договорів з урахуванням консультацій із державними органами, парламентарями, громадянським суспільством, релігійними спільнотами.
Уряд, готуючи проект закону, сформував застереження, яке дозволить зняти певні непорозуміння щодо тлумачення конвенції і сфокусуватись виключно на питаннях, які стосуються дійсно запобіганню і боротьбі з насильством щодо жінок і в цілому домашньому насильству.
Зокрема пропонується на розгляд Верховної Ради рішення про ратифікацію Конвенції із відповідним застереженням. Суть застереження, якщо коротко, полягає в тому, що всі питання, які стосуються інституту усиновлення, виховання дітей, шлюбу, статі, гендерної ідентичності, вони тлумачаться відповідно до Конституції України, тобто приматом для розуміння в цьому сенсі є Конституція України як першочергове основоположне законодавство України.
Безумовно, в застереженні є також частина, яка пов'язана з військовими діями на території України і передбачає застереження стосовно того, що ми не можемо забезпечити ефективний контроль виконання Конвенції на територіях, які на сьогодні перебувають у стані війни, окупації. Це стандартне застереження, яке ми формуємо до міжнародних договорів. Ратифікація Конвенції у подальшому не потребуватиме внесення змін до законодавства, адже положення Конвенції фактично імплементовані. Ми станемо об’єктом певного моніторингу Радою Європи реалізації Конвенції. А також, що найважливіше, є офіційний лист Ради Європи про те, що ратифікація Конвенції стане важливим механізмом в реалізації механізмів правової допомоги в цивільних і кримінальних справах щодо захисту прав громадян України, які стають жертвами домашнього насильства за кордоном.
Проект закону розроблений і погоджений в установленому порядку всіма державними органами, внесений Президентом.
Колеги, готова відповісти на питання. Прохання підтримати і схвалити проект закону на засіданні комітету.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дуже дякую.
Колеги, чи будуть запитання до пані віцепрем’єра? Або, може, хтось бажає виступити з цього приводу? Будь ласка.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Там Богдан Васильович руку піднімав.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Богдане Васильовичу, будь ласка.
ЯРЕМЕНКО Б.В. Колеги, це, мені здається, одне з найкраще знайомих для нас питань, які існують на порядку денному роботи нашого комітету. Воно знайоме для всіх для нас задовго до того, чи для більшості, ті, хто перший раз є депутатами, до того, як вони стали депутатами, для решти воно вже не першу каденцію як актуальне і обговорюється.
Змінилося тільки одне – нарешті. І історичність цього моменту полягає в тому, що сьогоднішнім голосуванням ми фактично відкриваємо шлях для України до переговорів щодо членства в Європейському Союзі. Давайте без дискусій це зробимо. Якщо комусь треба просто стисло висловити свою позицію для протоколу і зафіксувати, що вона була, будь ласка, колеги, зробіть це без зайвої емоційності, дискусій, швидко закриємо це питання. Це просто треба зробити, це наша відповідальність, обов’язок. Це треба зробити, забути і йти далі.
Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дуже дякую.
Я бачу, що Андрій Андрійович, а потім Святослав Андрійович хотіли би виступити. Андрію Андрійовичу, будь ласка.
ШАРАСЬКІН А.А. Дай Боже здоров’я усім.
Справді питання не перший раз піднімається і воно дуже широко дискутується, ми бачили позиції різних сторін. І я би хотів тільки нагадати про одну з трьох найважливіших функцій народних депутатів, яка звучить як представницька. Так от, я хотів би нагадати про те, що тут було сказано про те, що там були консультації і погодження нібито з релігійними організаціями, з представниками церков, про те, що до нас надійшов лист якраз від Всеукраїнської Ради Церков, від представників релігійних організацій і церков з проханням якраз не голосувати зараз за цю Конвенцію, так як вона дуже дискусійна однаково залишається. Це перший момент.
Другий момент. Як представницька функція народних депутатів, якраз тут ми не можемо ігнорувати одну з найбільших спільнот, які, я нагадаю вам, як організації тривають, деякі з них уже понад тисячу років, тому я би просив підтримати їхній заклик і зараз її не підтримувати, ратифікацію цю.
Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.
Святославе Андрійовичу, будь ласка, вам слово.
ЮРАШ С.А. Я дякую пану Андрію за його чітку позицію. Звичайно, що артикулювати будуть численні депутати у своєму голосуванні сьогодні у Верховній Раді. І в нашому комітеті позиція, безсумнівно, диктується тим, що для нас голос усіх протестантів, усіх православних, усіх католиків, усіх магометан і усіх євреїв важливий. Ігнорувати те, що вони говорять про документ, який в самому Європейському Союзі не прийнятий в численних країнах - від Британії на заході до Литви на сході, від Болгарії на півдні до Латвії на півночі - треба розуміти, що цей документ не приймається численними членами Європейського Союзу, а там, де приймається, приймається з таким списком правок, що чітко показує, що цей документ не те, що він здається.
Зрозуміло, що те, що піднімають церкви, воно важливе. Зрозуміло, що їхній голос тут треба враховувати. І консультації проводити з ними без них – це дуже цікавий формат, який не можуть підтримати численні депутати, яким не все одно на релігійні громади, які втримують повагу до себе крізь усі перипетії нашої історії.
Тому, дивіться, тут ми говоримо про те, що використання його як частини нашого шляху в Європейський Союз не є реальністю. Це є маніпуляція, яка хоче протягнути в такий тяжкий момент, коли є численні питання безмірно більш пріоритетні для держави, яка воює, те, що не підтримуватиме, якщо деталі подивитися, абсолютна більшість нашого народу.
Тому, звичайно, що закликаю не голосувати за це, я закликаю не підтримувати це і дати хоч краплю уваги і поваги до голосу структур, з якими, кажуть, що консультувались.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.
Прошу до слова пані Ольгу, а потім Марину Олегівну. Будь ласка, пані віцепрем'єр.
СТЕФАНІШИНА О.В. Дякую, колеги.
Як би, дійсно, дискусія не нова з релігійними спільнотами. Я хочу кілька важливих фактів і аргументів навести. Перше, що зустрічі з представниками релігійних громад і спільнот без їх присутності, звичайно, не було. Законопроект готувався і з урахуванням зустрічей, які відбувались у Президента України. От буквально 4 дні тому ми з ним обговорювали текст законопроекту і він якраз звертав увагу на останню свою зустріч, домовленості і розмови, і дискусії, які відбувались в ході цієї зустрічі. Так само з Радою церков. Індивідуально… Ви знаєте, що окремий і особливий контакт є у українського Прем'єр-міністра, з яким відбувались зустрічі, де були вислухані і почуті усі аргументи. Ну і, безмовно, ви всі пам'ятаєте зустрічі, які проводила і в яких брала участь я, Міністерство соціальної політики і численні державні органи.
Стосовно країн, які виходили або не ратифікували конвенцію. Жодна з країн, які на сьогодні вийшли з конвенції, не мали застережень по характеру, який пропонуємо ми сьогодні до цього законопроекту. Що стосується позицій, які визначені в листі, як казав пан Андрій, давайте заслухаємо обґрунтування, тому що я не вважаю, що можна сприймати аргумент про те, що є лист не голосувати за законопроект, тому давайте за нього не голосувати. Я впевнена, що будь-яка аргументація, яка викладена в цьому листі, вона абсолютно чітко відображена в застереженні, яке передбачає те, що Конституція України є єдиним документом, який стосується тлумачення положень, які стосуються ґендеру, ідентичності і так далі.
Друге, важливо, стосовно порівняння з іншими країнами. Я хотіла би звернути увагу, що у нас, як казав пан Яременко, ця історія достатньо тривала і довга. І фактично це протистояння призвело до того, що ми створили собі імідж не світської держави, а держави, яка, власне, не хоче допомагати жертвам домашнього насильства через конфлікти і непорозуміння, які ми сьогодні маємо всередині країни. Тому з тим, щоб закінчити цю історію, так само як і закінчити епопею з членством в Європейському Союзі і отриманням статусу кандидата, треба мінімізувати будь-які непорозуміння стосовно того, наскільки ми є демократичною країною і наскільки ми готові ухвалювати рішення, долаючи наші протистояння. Адже за тиждень, 24 червня, 27 лідерів Європейського Союзу знайдуть консенсус, я впевнена, і ухвалять таке рішення щодо України. І я впевнена, що якщо 27 лідерів держав Європейського Союзу змогли подолати всі розбіжності, які були надзвичайно серйозними, надавши Україні велике рішення, я впевнена, що і сьогодні такі розбіжності ми вже подолали через те, щоб уникнути будь-яких різнотлумачень самої конвенції, включивши туди застереження.
Безумовно, нератифікація цього документу, який вже внесений Президентом на розгляд Верховної Ради, який, до речі, був частиною його програми і палко підтримувався багатьма політичними фракціями, це буде негативний сигнал. Водночас ухвалення цього рішення, нагадаю, без будь-яких ризиків до застережень, які стосувалися комунікації з релігійними спільнотами, надзвичайно посилить нас в переговорах. Адже буквально завтра починаються консультації на рівні Постійних представників ЄС. З понеділка вечора, у вівторок і у середу Президент Європейської Ради і наш Президент будуть проводити перемовини з групами країн, які ставлять ці питання. Це Швеція зокрема, яка змінила свою позицію, розуміючи, що це питання буде в порядку денному.
Тому це дійсно історичне рішення, це історична відповідальність кожного з нас, чи ми спроможні подолати бар'єри заради більшого і важливішого рішення. Зі свого боку я можу сказати, що ми зробили все можливе, щоб жодних ризиків, пов'язаних з проблемами ратифікації цієї конвенції, жодна із релігійних спільнот або скептиків, скажімо так, цього процесу не відчула після ратифікації.
Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дуже вам дякую.
Прошу до слова Марину Олегівну.
БАРДІНА М.О. Доброго дня всім, колеги! Дякую. Я дуже коротко. Перш за все хочу подякувати пані Ользі, яка провела шалену роботу довкола Стамбульської конвенції і можливостей зняти всі ті зауваження і заперечення, які лунали в бік Стамбульської конвенції. І подякувати за всі ті зустрічі з Радою церков.
Позиція "проти", вона не завжди конструктивна. А позиція "давайте шукати точки дотику і старатися виправити те, що не задовольняє одну зі сторін" це конструктивніше. І це було зроблено урядом у вигляді тих застережень, які чорним по білому однозначно дуже виписані у законопроекті.
Я хочу вам нагадати, що з моменту того, як почалася робота над законопроектом, до Мінсоцполітики надійшло більше 300 листів на підтримку ратифікації. Ці листи надходили як від громадських організацій, так і від тих людей, осіб, хто постраждав від домашнього насильства. Тому я би все-таки звертала увагу на ці прохання людей, які просять захисту в такий спосіб.
Тому я пропоную нам дійсно, якщо Україна вже взяла на себе це зобов'язання, яке в тому числі було прописано в анкеті, взяти на себе відповідальність і проголосувати його, перегорнувши сторінку і йдучи далі, тим більше, що всі застереження, вони є виписані.
Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.
Я тоді, з вашого дозволу, хотів би надати слово пані Катерині Левченко, а потім ми завершуємо нашу дискусію і будемо переходити до голосування.
Будь ласка, пані Катерино, декілька слів.
Будь ласка.
ГЕРАЩЕНКО І.В. А в мене пропозиція голосувати, бо зараз "вилетять" кілька людей з нашого чату.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Так, прошу голосувати, бо вже наступне питання в залі стоїть.
ЛЕВЧЕНКО К.Б. Дякую.
Я хочу підтримати цю Конвенцію, тому що дійсно є дуже багато проведеної роботи, і ті питання, які є дискусійними для низки шановних народних депутатів, вони знайшли відповідь у застереженнях, підготовлених урядом.
Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Так, колеги, з вашого дозволу, пролунала пропозиція голосувати, щоб не втратити кворум зокрема…
ШАРАСЬКІН А.А. Ще стоїть рука. Рука стоїть у мене ще.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Андрій Андрійович, так? Якщо можна, тоді лаконічно.
Будь ласка. Прошу.
ШАРАСЬКІН А.А. Я дуже коротко. Є величезна різниця між тим, щоб вислухати думку і внести зі свого боку правки, але вони потім жодним випадком, жодним чином не були погоджені навіть з представниками Ради Церков і Релігійних Організацій. Це перший момент.
Другий момент. Звучало про три сотні листів громадян, звернень організацій. Я би хотів нагадати, що більше сотні рад місцевих рівнів різних зі всієї України зверталися теж з такими листами, але з проханням не ратифікувати цю Конвенцію. І тому всі моменти, які особливо стосуються того, що ми мусимо підтвердити, які ми демократичні, яка ми країна, я думаю, що за всі ці роки, через усі наші демократичні еволюції, через те, як ми готові відстоювати всі цінності, ми вже давно довели, що ми є європейською демократичною державою. Тому прохання залишається те ж, яке й було: не ігнорувати голос найбільших спільнот в Україні - Всеукраїнської ради Церков і Релігійних Організацій.
Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дуже дякую, колеги.
Тоді ми можемо перейти до голосування. Колеги, ставлю на голосування. Хто за те, щоб рекомендувати Верховній Раді підтримати законопроект про ратифікацію Конвенції Ради Європи про запобігання насильству стосовно жінок і домашньому насильству та боротьбу із цими явищами.
Хто за?
НЕСТЕРЕНКО Л.О. З можливими техніко-юридичними правками, якщо виникнуть.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Так, звичайно. З можливими техніко-юридичними правками, якщо виникнуть.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Мережко.
ГОЛОВУЮЧИЙ. За.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Немиря.
НЕМИРЯ Г.М. Немиря – утримався.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Бардіна.
БАРДІНА М.О. За.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Льовочкіна.
ЛЬОВОЧКІНА Ю.В. Підтримую.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Бобровська Соломія Анатоліївна.
Хоменко.
ХОМЕНКО О.В. Хоменко – за.
______________. Ананченко.
АНАНЧЕНКО М.О. За.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Геращенко.
ГЕРАЩЕНКО І.В. Я – за.
І, користуючись присутністю віцепрем'єрки з питань євроінтеграції, хочу наголосити, що в переліку тих проблемних питань, які Україні сьогодні абсолютно несправедливо висуває Європейський Союз, є і питання свободи слова.
І тому наша фракція, просто щоб також ви це врахували, вона буде наполягати на комплексному підході...
БАРДІНА М.О. Пані Ірино, дайте проголосувати за конвенцію.
ГЕРАЩЕНКО І.В. Я не виступала по обговоренню. Тому вибачте, будь ласка, зараз я говорю цю свою позицію, щоб уряд її теж враховував. Да? Що у нас буде так само вимога щодо свободи слова і включення трьох телеканалів.
Дякую.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Іонова.
ІОНОВА М.М. За.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Руденко.
РУДЕНКО О.С. За.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Шараськін.
ШАРАСЬКІН А.А. Шараськін – проти.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Юраш.
ЮРАШ С.А. Юраш – проти.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Яременко.
ЯРЕМЕНКО Б.В. Я радий сказати, що ми прийняли рішення. Я – за.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Так, а Соломії Анатоліївни немає?
БОБРОВСЬКА С.А. Ні, я на зв'язку…
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Бобровська.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Ви за чи проти?
БОБРОВСЬКА С.А. Переривається зв'язок. За.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Бобровська. За?
ГОЛОВУЮЧИЙ. За, так. Враховуємо.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. 10 – за. 2 – проти. 1 – утримався. Рішення прийнято.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Рішення прийнято. Дякую, колеги.
Переходимо до наступного питання порядку денного. Перш за все я хотів би подякувати пані віцепрем'єру і пані Катерині Левченко. Дякую. І до побачення.
СТЕФАНІШИНА О.В. Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую вам.
Переходимо до наступного питання, проект постанови стосовно податкових питань.
Кворум у нас ще залишається, так?
Проект Постанови про Звернення Верховної Ради України до урядів та парламентів іноземних держав щодо припинення дії договорів із країною-агресором Російською Федерацією про уникнення подвійного оподаткування.
Чи є автор цього законопроекту?
ЖЕЛЕЗНЯК Я.І. Є.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, тоді надаємо вам слово, Ярославе Івановичу.
ЖЕЛЕЗНЯК Я.І. Колеги, доброго дня! Дякую, що винесли це питання на порядок денний.
Дуже просто. Ми нещодавно з вами прийняли рішення, правильне і яке підтримане всіма міжнародними партнерами, тим більше нами, народними депутатами, про вихід України з договору про уникнення подвійного оподаткування з Російською Федерацією. Це дуже важливе рішення, тому що воно пояснює наявність таких договорів, робить вигідним працювати експатам, наприклад, з України в Російській Федерації і, навпаки, вести бізнес Російської Федерації в Україні. Ми це рішення прийняли і, ще раз, я вважаю це дуже важливим кроком.
Зараз нас просить Міністерство фінансів, наш комітет і я особисто, і, впевнений, багато колег про те, щоб ми звернулися до урядів і парламентів інших країн для того, щоб вони прийняли аналогічне рішення. Вже зараз, ви знаєте, що у нас є поступки в цьому питанні і деякі країни це розглядають достатньо активно, як і зупинення членства Російської Федерації в OECD, що теж важливо по податковим напрямам.
Тому прошу підтримати таке рішення. Ми цей проект постанови готували разом з Міністерством фінансів, відверто скажу, що вони були більше тут навіть як автори, консультувалися і з вашим шановним секретаріатом комітету, і з Міністерством закордонних справ. Тому прошу підтримати таке рішення, щоб ми сьогодні звернулися до інших країн, ну і відповідно в майбутньому зробили так, щоб Росія і економічно загнулася, як і у військовому плані.
Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.
Колеги, чи будуть запитання до автора законопроекту?
НЕСТЕРЕНКО Л.О. У нас є присутній представник МЗС, Квас Ілля Євгенович.
ГОЛОВУЮЧИЙ. У мене, якщо можна, декілька питань до автора законопроекту, а потім надамо слово представнику МЗС.
Перше питання. Скажіть, будь ласка, ви прогнозуєте, скільки країн може дослухатись до такої пропозиції і денонсувати або припинити двосторонні договори стосовно податкових питань, з Росією я маю на увазі.
ЖЕЛЕЗНЯК Я.І. Відверто говорячи, я хотів би, щоб це були всі країни, які хоч якось відносять себе до цивілізованого світу, на жаль, ми бачимо, що поки що це буквально декілька країн Європейського Союзу і декілька великих країн, які не відносяться до Європейського Союзу. А ви знаєте, що є, наприклад, в Сполучених Штатах вже зареєстрована на рівнях і Сенату, і відповідно палати представників пропозиція, яка фактично робить те ж саме, у них немає договору про уникнення подвійного оподаткування, але вони на своєму рівні це змінюють. Я знаю, що колеги ведуть перемовини з Австралією, Новою Зеландією. Ми активно працюємо по групі дружби з Японією. Я сподіваюсь, що будуть результати.
Ще раз, у нас по фінансовому плану є два договори, які вплинуть фактично на економічну позицію Росії. Це договір про подвійне оподаткування, тому що тоді не буде вигідно особливо великим компаніям працювати з Росією, вони будуть значні податки платити. А друге, це договір про захист інвестицій. І по першому, і по другому Міністерство фінансів як відповідний представник уряду ще на початку війни звернувся до уряду. Я сподіваюсь, що наше звернення допоможе цьому рішенню. І, відверто говорячи, це додатковий аргумент, як до цього був Закон про оподаткування компаній, які не вийшли з російського ринку.
ГОЛОВУЮЧИЙ. В мене ще одне питання. Справа в тому, що існує велика кількість різних видів економічних договорів - про захист інвестицій, про транспортні відносини і так далі - чому тоді не логічно було би зробити одну-єдину постанову, яка би охоплювала всі види економічних договорів, а не робити постанову, тому що тоді треба робити окремі постанови по кожному виду цих економічних договорів.
ЖЕЛЕЗНЯК Я.І. Гарне запитання. Ми розглядали таку можливість ще на початку війни, але, скажемо так, по досвіду взаємодії щонайменше з тими групами дружби, з якими я спілкувався, досвіду взаємодії міжнародного департаменту Міністерства фінансів, я впевнений, що і уряду, то вони як і направляють окремо листи… Я ще раз говорю, найбільш важливі ці два договори – це інвестиції і подвійне оподаткування - те, що в нашій податковій сфері впливає. І от якраз була позиція, що ми чекаємо денонсації цього договору з боку українського парламенту для того, щоб ми сказали, і відповідно в тексті ви побачите, що ми як український парламент вже свій крок зробили, і відповідно ми звертаємось. Тоді його буде, якщо чесно, легше дотискати на міжнародному рівні, якщо ми хочемо результат, а не процес.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Тобто можна чекати від вас нових проектів постанов, вже присвячених окремим видам економічних договорів в майбутньому? Я так розумію?
ЖЕЛЕЗНЯК Я.І. Пане голово, так. Але, ще раз, я вважаю, що зараз у нас же немає, умовно, коаліції, опозиції уряду, депутатів, у нас є команда України, і в даному випадку в фінансовому блоці, я вам чесно скажу, у нас дуже гарна взаємодія з Міністерством фінансів. Вони взяли … по питанню OECD і відповідно питання подвійного оподаткування. Якщо на якомусь етапі вони нам прокоментують як парламенту, що це необхідно робити, я візьмусь за цей крок. Самостійно... Тут достатньо тонка матерія по взаємодії з інституціями, ви бачили, як ми довго виштовхували Росію, умовно, з ЄБРР і досі там не завершений процес. Тому, так, я думаю, що будемо, але достатньо зважено, поступово і, звичайно, з консультацією, в тому числі і з вами.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Останнє питання, суто технічне. Можете не відповідати. Там йдеться, у тексті постанови, посилання на 54 статтю Віденської конвенції. Хоча там є ще й 56-а, яка торкається питання денонсації. А чому саме на 54 статтю, а не на, скажімо так, Віденську конвенцію в цілому?
ЖЕЛЕЗНЯК Я.І. Я розумію ваше питання. Знову ж таки, міжнародний департамент веде консультації з МЗС і ваш шановний секретаріат вважав так більш кращим, більш ефективним. У мене не було заперечень щодо такого викладення тексту чи такого.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Ні-ні, про 54-у ми не говорили під час бесіди з вами.
БОГДАНОВА В.О. З нами це не погоджували.
ЖЕЛЕЗНЯК Я.І. Окей, дивіться, ще раз, значить, це було на етапі погодження або з Мінфіном, або з МЗС. Якщо ви вважаєте за потрібне змінити, у мене немає концептуального заперечення щодо цього. Зробіть, як краще ви вважаєте як фахівці.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Добре, дякую.
Колеги, якщо немає питань до автора законопроекту, то тоді слово надамо представникові Міністерства закордонних справ. Будь ласка.
КВАС І.Є. Добрий день, шановний пане голово, шановні народні депутати. Хочу стисло висловити позицію МЗС, яка полягає в тому, що МЗС підтримує ухвалення Постанови про направлення Звернення до урядів та парламентів іноземних держав про припинення дії угод з Російською Федерацією про уникнення подвійного оподаткування. Перш за все, ми сприймали цей документ як політичний і, в принципі, це є політичним актом. Його прийняття спонукатиме, на наш погляд, уряди та парламенти іноземних держав переглянути положення законодавства у відповідних країнах, що регулюють податкову політику з Російською Федерацією. Тому позиція МЗС: ми погодили текст цього документа. Там були певні незначні редакційні правки. Я не знаю, який остаточний варіант, який був направлений, але дуже несуттєві правки були.
Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Дякую, колеги.
Тоді хтось бажає висловитися або задати запитання?
ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. Може, голосувати будемо?
ГОЛОВУЮЧИЙ. Давайте, тоді голосуємо. Ставлю на голосування. Хто за те, щоб підтримати цей проект постанови?
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Мережко.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Я – за, хоча у мене є сумніви. Я – за.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Немиря.
НЕМИРЯ Г.М. За.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Бардіна.
БАРДІНА М.О. За.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Льовочкіна. Юліє Володимирівно?
Бобровська.
БОБРОВСЬКА С.А. За.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Хоменко. Олено Вікторівно?
ХОМЕНКО О.В. За.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Ананченко.
Геращенко.
Іонова.
ІОНОВА М.М. За.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Руденко.
РУДЕНКО О.С. За.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Шараськін.
ШАРАСЬКІН А.А. Шараськін - за.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Юраш.
ЮРАШ С.А. Юраш - за.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Є. Відмітила.
Яременко.
ЯРЕМЕНКО Б.В. Деякі сумніви пана голови мені зрозумілі, тому одноголосно.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, колеги.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. 10 - за. Рішення прийнято.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. І чекаємо наступних законопроектів, присвячених окремим видам економічних договорів.
Колеги, переходимо до наступного питання, наступного блоку точніше, міжпарламентська співпраця. Відрядження. Перше питання в цьому блоці…
НЕМИРЯ Г.М. Пане голово!
ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка.
НЕМИРЯ Г.М. У мене є прохання змінити порядок розгляду: поставити першим пункт п'ятий. І я поясню чому. Це стосується мого відрядження. Справа в тому, що у зв'язку з цими логістичними проблемами, переїздами, якщо повертатися і потім знову їхати, це мінімум 4 дні, моє відрядження на Форум в Осло має починатися вже власне сьогодні. І я хочу сказати, що це на особисте запрошення міністра закордонних справ Норвегії. Тому у зв'язку з тим, що у нас як завжди, на жаль, існує можливість втрати кворуму, я просив би розглянути пункт п'ятий прямо зараз.
Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Так. Григорію Михайловичу, я розумію, ну справа в тому, що у нас першим стоїть теж важливе питання і колеги щоб не образилися.
НЕМИРЯ Г.М. Ні. Просто по датах, то і питання інше, вони на кінець місяця або початок наступного місяця. Моє питання стосується вже сьогоднішнього дня. Я думаю, це абсолютно раціональний аргумент.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Так, ми тоді давайте зробимо в такий спосіб. Тобто ми розглянемо перше питання наших колег, а ваше поставимо другим одразу за ним. Якщо ви не проти і інші колеги не проти такого.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Так якщо дівчата не проти, можна ж поставити пана Григорія питання. Це ж логічно.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Добре. Якщо пані Геращенко та Іонова не проти, то тоді ми можемо поставити. Я тільки виходячи з певної черговості…
ГЕРАЩЕНКО І.В. Ми не проти.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Ви не проти? Добре. Тоді єдине прохання, колеги, у нас іноді буває так, що голосуємо за певні відрядження, а потім не вистачає кворуму. Давайте все-таки…
БАРДІНА М.О. Пане голово, минулого разу так і було насправді з перенесенням порядку денного.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Так. Тому в мене величезне прохання до колег все-таки проявити, можна сказати так, повагу до всіх наших колег і дочекатися до кінця засідання, щоб проголосувати за всі відрядження, щоб нам вистачило кворуму.
Тоді переходимо до розгляду питання, це п'яте, так? Про візит народного депутата України Григорія Михайловича Немирі до міста Осло (Норвегія) в період з 19 по 24 червня 2022 року з метою участі у Форумі Осло, присвячений мирним процесам та медіації у збройних конфліктах. Будь ласка. Ставимо на голосування чи будемо обговорювати? Можемо одразу ставити на голосування?
ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. На голосування.
ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. Голосуємо, голосуємо!
ГОЛОВУЮЧИЙ. Тоді ставлю на голосування. Хто за те, щоб підтримати?
МОСОЛОВ Ю.О. Мережко.
ГОЛОВУЮЧИЙ. За.
МОСОЛОВ Ю.О Немиря.
НЕМИРЯ Г.М. За.
МОСОЛОВ Ю.О. Бардіна.
БАРДІНА М.О. За.
МОСОЛОВ Ю.О. Бобровська.
БОБРОВСЬКА С.А. За.
МОСОЛОВ Ю.О. Хоменко.
ХОМЕНКО О.В. За.
МОСОЛОВ Ю.О. Ананченко. Михайле Олеговичу?
Іонова. Марія Миколаївна?
ІОНОВА М.М. Я тут, вибачте. За. Просто з мікрофоном щось.
Дякую.
МОСОЛОВ Ю.О. Руденко?
РУДЕНКО О.С. За.
МОСОЛОВ Ю.О. Шараськін?
ШАРАСЬКІН А.А. Шараськін – за.
_ МОСОЛОВ Ю.О. Юраш?
ЮРАШ С.А. За.
МОСОЛОВ Ю.О. Яременко?
Ананченко. Немає.
9 – за. Рішення прийнято.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Рішення прийнято. Дякую, колеги.
Переходимо до наступного питання: про візит народних депутатів України Геращенко, Іонової, Климпуш-Цинцадзе до міста Берлін у період з 26 по 29 червня 2022 року з метою участі у щорічному форумі Міжнародного демократичного союзу. Питання? Немає?
Тоді ставлю на голосування. Хто за те, щоб підтримати?
МОСОЛОВ Ю.О. Мережко.
ГОЛОВУЮЧИЙ. За.
МОСОЛОВ Ю.О. Немиря.
НЕМИРЯ Г.М. За.
МОСОЛОВ Ю.О. Бардіна.
БАРДІНА М.О. За.
МОСОЛОВ Ю.О. Бобровська.
БОБРОВСЬКА С.А. За.
МОСОЛОВ Ю.О. Хоменко.
ХОМЕНКО О.В. За.
МОСОЛОВ Ю.О. Іонова.
ІОНОВА М.М. За.
МОСОЛОВ Ю.О. Руденко.
РУДЕНКО О.С. За.
МОСОЛОВ Ю.О. Шараськін?.
ШАРАСЬКІН А.А. Шараськін – за.
МОСОЛОВ Ю.О. Юраш?
ЮРАШ С.А. За.
МОСОЛОВ Ю.О. 9 – за. Рішення прийнято.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, рішення прийнято.
Наступне питання: про візит голови Комітету з питань екологічної політики та природокористування Бондаренка до міста Брюссель у період з 26 по 30 червня 2022 року з метою участі у сьомому Європейському форумі цивільного захисту, який присвячений обговоренню стратегічного бачення політики ЄС у сфері цивільного захисту, а також реагування на виклики в Україні. Питань немає?
Тоді я ставлю на голосування. Хто за те, щоб підтримати?
МОСОЛОВ Ю.О. Мережко?
ГОЛОВУЮЧИЙ. За.
МОСОЛОВ Ю.О. Немиря?
НЕМИРЯ Г.М. За.
МОСОЛОВ Ю.О. Бардіна?
БАРДІНА М.О. За.
МОСОЛОВ Ю.О. Бобровська?
БОБРОВСЬКА С.А. За.
МОСОЛОВ Ю.О. Хоменко?
ХОМЕНКО О.В. За.
МОСОЛОВ Ю.О. Іонова?.
ІОНОВА М.М. За.
МОСОЛОВ Ю.О. Руденко?
РУДЕНКО О.С. За.
МОСОЛОВ Ю.О. Шараськін?
ШАРАСЬКІН А.А. Шараськін – за.
МОСОЛОВ Ю.О. Юраш.
ЮРАШ С.А. За.
МОСОЛОВ Ю.О. 9 – за. Рішення прийнято.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, колеги.
Оскільки п'яте питання ми вже розглянули і прийняли рішення, то наступне питання – про візит народних депутатів України Юлії Тимошенко і Григорія Михайловича Немирі до міста Афіни у період з 3 по 9 липня 2022 року з метою у часті у 26-у щорічному урядовому круглому столі "The Economist", присвяченому "Антитезам, трансформації досягненням у світі, що змінюється".
Ставлю на голосування, хто за те, щоб підтримати?
МОСОЛОВ Ю.О. Мережко.
ГОЛОВУЮЧИЙ. За.
МОСОЛОВ Ю.О. Немиря?
НЕМИРЯ Г.М. За.
МОСОЛОВ Ю.О. Бардіна?
Бобровська?
БОБРОВСЬКА С.А. За.
МОСОЛОВ Ю.О. Хоменко?
ХОМЕНКО О.В. Вибачте, з мікрофоном. Я – за.
МОСОЛОВ Ю.О. Іонова?
ІОНОВА М.М. За.
МОСОЛОВ Ю.О. Руденко?
РУДЕНКО О.С. За.
МОСОЛОВ Ю.О. Шараськін?
ШАРАСЬКІН А.А. Шараськін – за.
МОСОЛОВ Ю.О. Юраш?
ЮРАШ С.А. За.
МОСОЛОВ Ю.О. 8 – за.
Пані Бардіна?.
БАРДІНА М.О. За.
МОСОЛОВ Ю.О. Дякую. 9 – за. Рішення прийнято.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, колеги.
Переходимо до наступного питання. Про відрядження народного депутата України Ковальова до Об'єднаних Арабських Еміратів у період з 13 по 22 червня 2022 року в рамках діяльності члена Комітету Верховної Ради України з питань безпеки, оборони та розвідки. І хотів додати, там був відповідний лист з проханням про … (не чути) цього відрядження.
Тоді ставлю на голосування. Хто за те, щоб підтримати?
МОСОЛОВ Ю.О. Мережко?
ГОЛОВУЮЧИЙ. За.
МОСОЛОВ Ю.О. Немиря?
НЕМИРЯ Г.М. За.
МОСОЛОВ Ю.О. Бардіна?
БАРДІНА М.О. Утрималась.
МОСОЛОВ Ю.О. Бобровська?
БОБРОВСЬКА С.А. Чесно, я теж утримуюсь. Мені здається, що нам варто було б з Ковальовим, в принципі, поговорити про мету його візиту до Еміратів, особливо як члена Комітету безпеки, оборони та розвідки.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Шановні члени комітету, був лист до Голови Верховної Ради від Буданова з проханням відправити Ковальова в Емірати. Цей лист був розписаний на Комітет з питань оборони. Комітет з питань оборони розглянув його і прийняв рішення направити Ковальова.
З якихось причин сам цей лист на Стефанчука на нас розписаний не був. Але додається запрошення Буданова, Ковальов додає його. І це запрошення розглянув профільний комітет.
БОБРОВСЬКА С.А. Гаразд. Тоді – за.
МОСОЛОВ Ю.О. Хоменко?
ХОМЕНКО О.В. Хоменко – за.
МОСОЛОВ Ю.О. Іонова?.
ІОНОВА М.М. Утрималась.
МОСОЛОВ Ю.О. Руденко?
РУДЕНКО О.С. За.
МОСОЛОВ Ю.О. Шараськін.
ШАРАСЬКІН А.А. Шараськін – утримався.
МОСОЛОВ Ю.О. Юраш?
ЮРАШ С.А. За.
МОСОЛОВ Ю.О. 6 – за. 3 – утримались. Рішення прийнято.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Рішення прийнято, так?
МОСОЛОВ Ю.О. Так, прийнято.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Тоді наступне питання, про візит народного депутата України Санченка до міст Будапешт та Брюссель у період з 16 по 23 червня 2022 року з метою участі у круглому столі Renew Europ по Східному партнерству.
Ставлю на голосування. Хто за?
МОСОЛОВ Ю.О. Мережко?
ГОЛОВУЮЧИЙ. За.
МОСОЛОВ Ю.О. Немиря?
НЕМИРЯ Г.М. За.
МОСОЛОВ Ю.О. Бардіна?
БАРДІНА М.О. За.
МОСОЛОВ Ю.О. Бобровська?
БОБРОВСЬКА С.А. За.
МОСОЛОВ Ю.О. Хоменко?
ХОМЕНКО О.В. За.
МОСОЛОВ Ю.О. Іонова?
ІОНОВА М.М. Іонова - за. Хоча я не бачу вже сенсу, що стосується Східного партнерства.
МОСОЛОВ Ю.О. Руденко?
РУДЕНКО О.С. За.
МОСОЛОВ Ю.О. Шараськін?
ШАРАСЬКІН А.А. Шараськін - за.
МОСОЛОВ Ю.О. Юраш?
ЮРАШ С.А. За. Юраш - за.
МОСОЛОВ Ю.О. Дякую.
9 - за. Рішення прийнято.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.
Наступне питання, про візит народного депутата України А.Загоруйко до м. Брюссель у період з 16 по 18 червня 2022 року з метою участі у заході в ролі спікера "Демократичні реформи для Євроінтеграції України: Діалог з Провідними Реформаторами".
Ставлю на голосування. Хто за те, щоб підтримати це відрядження?
МОСОЛОВ Ю.О. Мережко.
ГОЛОВУЮЧИЙ. За.
МОСОЛОВ Ю.О. Немиря?
НЕМИРЯ Г.М. За.
МОСОЛОВ Ю.О. Бардіна?
БАРДІНА М.О. За.
МОСОЛОВ Ю.О. Бобровська?
БОБРОВСЬКА С.А. За.
МОСОЛОВ Ю.О. Хоменко?
ХОМЕНКО О.В. За.
МОСОЛОВ Ю.О. Іонова?
ІОНОВА М.М. За.
МОСОЛОВ Ю.О. Руденко?
РУДЕНКО О.С. За.
МОСОЛОВ Ю.О. Шараськін?
ШАРАСЬКІН А.А. Шараськін - за.
МОСОЛОВ Ю.О. Юраш?
ЮРАШ С.А. За.
МОСОЛОВ Ю.О. Дякую.
9 - за. Рішення прийнято.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, колеги, за одностайність.
Наступне питання, про візит народного депутата України М.Волинця до м. Брюссель у період з 18 по 24 червня 2022 року з метою участі у засіданні Виконавчого комітету Пан'європейської регіональної ради Європейської конфедерації профспілок.
Хто за те, щоб підтримати відрядження?
МОСОЛОВ Ю.О. Мережко?
ГОЛОВУЮЧИЙ. За.
МОСОЛОВ Ю.О. Немиря?
НЕМИРЯ Г.М. За.
МОСОЛОВ Ю.О. Бардіна?
БАРДІНА М.О. За.
МОСОЛОВ Ю.О. Бобровська?
БОБРОВСЬКА С.А. За.
МОСОЛОВ Ю.О. Хоменко?
ХОМЕНКО О.В. За.
МОСОЛОВ Ю.О. Іонова?
ІОНОВА М.М. За.
МОСОЛОВ Ю.О. Руденко?
РУДЕНКО О.С. За.
МОСОЛОВ Ю.О. Шараськін?
ШАРАСЬКІН А.А. Шараськін - за.
МОСОЛОВ Ю.О. Юраш?
ЮРАШ С.А. За.
МОСОЛОВ Ю.О. Дякую.
9 - за. Рішення прийнято.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.
Наступне питання, про візит народних депутатів України Ю.Яцик, Г.Михайлюк, Н.Яковлєвої, В.Подгорної до міста Женева (Швейцарська Конфедерація) у період з 26 червня до 2 липня 2022 року з метою візиту до Женевського центру демократичного контролю над збройними силами.
Ставлю на голосування. Хто за те, щоб підтримати дане відрядження?
БОБРОВСЬКА С.А. Пане Олександре, можна пропозицію?
ГОЛОВУЮЧИЙ. Так, будь ласка.
БОБРОВСЬКА С.А. Я хочу показати вам лист від цього центру на Стефанчука. Там я також є в списку, але я не вносила окремо на комітет, може, це була моя помилка, на комітет з проханням включити мене в це відрядження. Зараз я скидаю вам, щоб ви теж подивилися, що я теж в цьому запрошенні. Я не впевнена, що я туди поїду, але прошу…
ГОЛОВУЮЧИЙ. Включити вас про всяк випадок.
БОБРОВСЬКА С.А. Так-так.
НЕСТЕРНЕКО Л.О. Соломіє Анатоліївно, ви, будь ласка, теж напишіть лист на Стефанчука. Добре?
БОБРОВСЬКА С.А. Ні, так на Стефанчука є лист від цього Женевського центру.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Там треба і від вас буде. Ми включимо, але вони будуть вимагати від вас листа. Зараз ми рішенням включимо. Але вони будуть все рівно вимагати.
БОБРОВСЬКА С.А. Добре.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Тоді я ставлю те саме питання тільки з урахуванням Соломії Анатоліївни - з включенням її в склад цієї делегації. Тоді хто за те, щоб підтримати це відрядження?
МОСОЛОВ Ю.О. Мережко?
ГОЛОВУЮЧИЙ. За.
МОСОЛОВ Ю.О. Немиря?
НЕМИРЯ Г.М. За.
МОСОЛОВ Ю.О. Бардіна?
БАРДІНА М.О. За.
МОСОЛОВ Ю.О. Бобровська?
БОБРОВСЬКА С.А. За. Я не знаю, чи можу голосувати.
МОСОЛОВ Ю.О. Хоменко?
ХОМЕНКО О.В. За.
МОСОЛОВ Ю.О. Іонова?
ІОНОВА М.М. За.
МОСОЛОВ Ю.О. Руденко?
РУДЕНКО О.С. За.
МОСОЛОВ Ю.О. Шараськін?
ШАРАСЬКІН А.А. Шараськін – за.
МОСОЛОВ Ю.О. Юраш?
ЮРАШ С.А. За.
МОСОЛОВ Ю.О. 9 - за. Рішення прийнято.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, колеги.
Наступне питання. Про візит народного депутата України Гриб до міста Лугано та міста Берн у період з 4 по 7 липня 2022 року з метою участі у Міжнародній конференції з питань відновлення України.
Хто за те, щоб підтримати це відрядження?
БОБРОВСЬКА С.А. А хто відряджається, уточніть, будь ласка.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Візит народного депутата України Гриб до міста Лугано та міста Берн.
МОСОЛОВ Ю.О. Мережко?
ГОЛОВУЮЧИЙ. За.
МОСОЛОВ Ю.О. Немиря?
НЕМИРЯ Г.М. За.
МОСОЛОВ Ю.О. Бардіна?
БАРДІНА М.О. Утрималась.
МОСОЛОВ Ю.О. Бобровська?
БОБРОВСЬКА С.А. За. За умови відновлення неокупаційної частини території. До пані Гриб є питання.
МОСОЛОВ Ю.О. Хоменко?
ХОМЕНКО О.В. За.
МОСОЛОВ Ю.О. Іонова?
ІОНОВА М.М. За.
МОСОЛОВ Ю.О. Руденко?
РУДЕНКО О.С. Руденко - за.
МОСОЛОВ Ю.О. Шараськін?
ШАРАСЬКІН А.А. Шараськін – за.
МОСОЛОВ Ю.О. Юраш?
ЮРАШ С.А. За.
МОСОЛОВ Ю.О. Дякую. 8 - за. 1 - утримався.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, колеги.
Наступне питання. Про візит народного депутата України Бакумова до міста Бухарест у період з 5 по 10 липня з метою участі у Форумі з питань парламентської розвідки і безпеки під назвою "Війна в Україні: зміна карти глобальної безпеки".
Хто за те, щоб підтримати?
МОСОЛОВ Ю.О. Мережко?
ГОЛОВУЮЧИЙ. За.
МОСОЛОВ Ю.О. Немиря?
НЕМИРЯ Г.М. Я за парламентську розвідку.
МОСОЛОВ Ю.О. Бардіна?
БАРДІНА М.О. За.
МОСОЛОВ Ю.О. Бобровська?
БОБРОВСЬКА С.А. І я за парламентську розвідку.
МОСОЛОВ Ю.О. Хоменко?
ХОМЕНКО О.В. За.
МОСОЛОВ Ю.О. Іонова?
ІОНОВА М.М. За, очолити.
МОСОЛОВ Ю.О. Руденко?
РУДЕНКО О.С. За.
МОСОЛОВ Ю.О. Шараськін?
ШАРАСЬКІН А.А. Шараськін – за.
МОСОЛОВ Ю.О. Юраш?
ЮРАШ С.А. За.
МОСОЛОВ Ю.О. Дякую. 9 - за. Рішення прийнято.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.
До речі, дуже цікава така нестандартна тема, в парламентської розвідки має бути контррозвідка також. Може, варто подумати, щоб у нас було щось подібне?
Переходимо до наступного питання. Про візит народної депутатки Булах до міста Іракліон (Греція) у період з 4 по 10 липня 2022 року з метою участі в 7-й Європейській конференції з контролю над тютюном.
Хто за те, щоб підтримати це відрядження?
МОСОЛОВ Ю.О. Мережко?
Немиря.
НЕМИРЯ Г.М. Колеги, відверто, от питання контролю над тютюном не видається таким актуальним, особливо зараз, особливо беручи до уваги, скільки в наших Збройних Силах… 100 відсотків вони ж не палять.
Я утримався.
МОСОЛОВ Ю.О. Дякую.
Бардіна.
БАРДІНА М.О. За.
МОСОЛОВ Ю.О. Бобровська?
БОБРОВСЬКА С.А. Я - за. Це тема Булах, однозначно – за.
МОСОЛОВ Ю.О. Іонова?
ІОНОВА М.М. За.
МОСОЛОВ Ю.О. Руденко.?
РУДЕНКО О.С. За.
МОСОЛОВ Ю.О. Шараськін?
ШАРАСЬКІН А.А. Шараськін - утримався.
МОСОЛОВ Ю.О. Юраш?
ЮРАШ С.А. Знаю добре роботу пані Булах. Підтримую.
МОСОЛОВ Ю.О. Олександре Олександровичу, чи є ви?
ГОЛОВУЮЧИЙ. Так, я – за.
МОСОЛОВ Ю.О. 7 – за. 2 – утримались.
БАРДІНА М.О. Ви не врахували мій голос. Чи врахували?
МОСОЛОВ Ю.О. Врахували, здається.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Рішення прийнято.
І нарешті останнє питання порядку денного, про візит в Україну сербської делегації у Парламентській Асамблеї НАТО з метою посилення двосторонньої співпраці між Україною та Сербією.
БОБРОВСЬКА С.А. А чому ми маємо це погоджувати?
ГОЛОВУЮЧИЙ. Ну, не знаю.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Там треба ж запрошення надсилати. І в орієнтовному плані його немає, розписано на нас.
БОБРОВСЬКА С.А. Я просто не зовсім пам'ятаю, Єгор не казав мені, не ділився тим, що вони вже прямо хочуть їхати в Україну. Була якось мова місяць тому про те, що вони хотіли приїхали, але ми з Єгором відкинули цю пропозицію, бо з сербами особливо, ми ж були з вами, з комітетом, на розмові з їхнім комітетом, з сербами ж (правильно?) це була розмова?
ГОЛОВУЮЧИЙ. Так.
БОБРОВСЬКА С.А. То мені тут важко коментувати, які далі поглиблення ми можемо шукати один з одним, якщо чесно. Хоча з іншої сторони, якщо вони хочуть приїхати подивитися, то тут нічого страшного немає.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Так. А хтось бажає ще висловитися?
НЕМИРЯ Г.М. Колеги, це дуже чутливе питання, тому що якщо змоделювати таку ситуацію, враховуючи позицію Сербії щодо війни Росії проти України, то цілком можна припустити, що вони на запрошення наше приїдуть до нас, а потім на запрошення Росії приїдуть до Росії, більше того, побувають по ту сторону, і потім так нібито об'єктивно скажуть: "Ми були і там, і там, і от наші висновки…" Тому я б тут перш ніж, отримавши чітке розуміння від керівника української делегації як від всієї делегації парламенту України Парламентської Асамблеї НАТО стосовно цього візиту, і перш ніж, отримавши позицію щодо МЗС, ну більш детально, звідки там "ноги ростуть", ну або відкласти це питання, або тут я в даному випадку бачу більше мінусів, ніж плюсів. Але знову ж таки варто почути чітку позицію колег, які там працюють в Парламентській Асамблеї від Ради.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Наша Анастасія Стасюк є секретарем делегації, вона може прокоментувати.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка.
СТАСЮК А.М. Так. Доброго дня! Була зустріч голови делегації Єгора Чернєва з головою делегації парламенту Сербії, під час якої сербська сторона виявила бажання здійснити візит в Україну. Для цього їм потрібно офіційне запрошення. Після зустрічі був написаний зазначений лист, який зараз розглядається.
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Коли була зустріч, Настя?
СТАСЮК А.М. Минулого тижня була онлайн-зустріч.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Колеги, я бачу там підняті руки: Святослав Андрійович і Олена Вікторівна бажають виступити.
Святославе Андрійовичу, будь ласка.
СТАСЮК А.М. Ще можна додати? Зазначений візит буде без здійснення коштів Верховної Ради, їм просто треба офіційне запрошення.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Зрозуміло.
Святославе Андрійовичу, будь ласка.
ЮРАШ С.А. Рука була піднята ще з часів дискусії першого питання, так що опускаю руку. Пробачте.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Зрозуміло.
Олена Вікторівна.
ХОМЕНКО О.В. Колеги, яким чином ми хочемо переконувати чи впливати на ті країни, які знаходяться більше там під впливом рф і які у нас блокують певні процеси, якщо ми не будемо з ними спілкуватися? І ми знаємо, що завжди в кожному парламенті є як прихильники, як ті, хто нас підтримують, так і ті, хто нас не підтримують.
Скоріш за все це делегація НАТО, можна ще раз уточнити? Чи це делегація парламентарів сербських?
БОБРОВСЬКА С.А. Це делегація парламентарів, які є, так як і ми, асоціативні члени до Парламентської Асамблеї НАТО.
ХОМЕНКО О.В. Зрозуміло. Я вважаю, що все-таки нам треба вести діалог, треба, щоб чули нас, бачили все, що відбувається. І я вважаю, що це обов'язково треба робити в незалежності від того, що це за країна. Працювати треба з усіма, тим паче вони виявили це бажання.
БОБРОВСЬКА С.А. Скажіть, будь ласка, є дати, на які вони хочуть їхати? Чи це довільно?
СТАСЮК А.М. Вони без уточнення дат, вони готові підлаштуватися, коли буде зручно нашій стороні…
БОБРОВСЬКА С.А. Дивіться, у мене є пропозиція. Я просто заступниця Єгора. Він мені нічого не повідомив і не сказав про це. І я би хотіла з ним переговорити і спільно прийняти рішення всередині нашої делегації і далі виставити це на обговорення. Бо у мене, наприклад, рішення і правда немає єдино правильного. Попри те, що Сербія нашим союзником не стане, в принципі, апріорі. Історично у них їхня залежність від іншої держави абсолютно політична. Тому це палка з двома кінцями. І мені видається, що ми мали би це прийняти рішення. Хто їде з їхньої сторони? Там, безперечно, є більш проєвропейські і є інші - більш проросійські. Які задачі? Що вони хочуть побачити? Може, до Львова хочуть приїхати, не знаю, наприклад, лише. І щоб ми делегацією це прийняли рішення і тоді поставили це питання на порядок денний комітету.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Ну а така форма можлива, щоб рішення приймалось спочатку на делегації, а потім вносилось на комітет?
БОБРОВСЬКА С.А. Просто ми ж або лобіюємо, або не лобіюємо це питання. Я зараз схильна з позицією пана Григорія, хоча розумію, що особиста комунікація з колегами з їхньої делегації у нас абсолютно адекватна і нормальна. Тут треба виходити з інтересів державних, наскільки нам серби потрібні всередині нашої країни. Серби, білоруси, я не знаю, хто там, і всі інші, ті країни, які точно не перейдуть на нашу сторону, точно не перейдуть.
ГОЛОВУЮЧИЙ. А питання тоді до колег з секретаріату: а хто ініціював це питання? Це Чернєв був?
НЕСТЕРЕНКО Л.О. Чернєв, це лист Чернєва, так. Це лист Чернєва, написаний на Стефанчука і розписаний нам. Ну з огляду на те, що наш комітет працює дуже активно, то можна перенести. Я думаю, там через декілька днів у нас буде нове засідання. І ми це зможемо розглянути на іншому засіданні, оскільки тут дат немає справді.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Добре. Тоді, колеги, якщо ніхто не проти, то переносимо розгляд цього питання на наступне засідання…
ХОМЕНКО О.В. А якщо це вже був лист Чернєва, ну ми зараз впираємося в те, що просто всередині делегації це там не обговорили. Ну якщо вже Чернєв сам, голова делегації, ініціював цей лист на Стефанчука, то логічно, що він ініціював і він за це. Може, Чернєва зараз підключити? Тобто чому це питання ще там десять разів включати?
ГОЛОВУЮЧИЙ. А можна зараз підключити Чернєва? Тобто зателефонувати. Соломіє Анатоліївно, у вас є контакт, може, ви запитаєте його?
БОБРОВСЬКА С.А. Так, секундочку…
ГОЛОВУЮЧИЙ. Давайте тоді. Якщо вдасться швиденько, оперативно там врахувати його позицію, або він пояснить, то тоді проголосуємо і не будемо переносити.
БОБРОВСЬКА С.А. Дайте тоді, будь ласка, мені хвильку, зараз я підключуся. Хвилинку. Я його наберу. І підключимося разом.
ГОЛОВУЮЧИЙ. В принципі, ми сьогодні дуже багато встигли. Дуже дякую колегам за оперативність, за професійність. Стільки питань. Навіть історичне питання стосовно Стамбула. Я помітив одну таку річ психологічну, хотів задати питання, але не ризикнув. В основному опонентами ратифікації Стамбульської конвенції виступають чоловіки. Я не зустрів жодної жінки, яка була би проти ратифікації Стамбульської конвенції. Я не знаю, чому це, це якийсь такий цікавий соціологічний або психологічний феномен. Може, хтось пояснить з колег, чому так?
ЮРАШ С.А. По-перше, я радо вас познайомлю з жіночими організаціями, які опонують Стамбульській конвенції, і не однією. Не тою, що подумала Марина, по-перше. А по-друге, навіть в парламенті сьогодні ви бачите жінок, які не хочуть зараз витрачати час на ці дискусії в чатах, в суперечках, там обмінами гречностями, але побачити суть просто. Так що не переживайте.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Тобто жінки є.
ЮРАШ С.А. У нас якби гендерна рівність…
БАРДІНА М.О. Пане голово, а можна мені, будь ласка, слово?
ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка. Я перепрошую, я, може, наступив на мозоль. Марина Олегівна, будь ласка.
БАРДІНА М.О. Я думала, ми не будемо вертатися до цієї теми, але оскільки Свят її підняв, я хочу зазначити про один важливий момент, який не повинен пройти повз нашої уваги. Народним депутатам була розіслана есемеска з контактного номеру "Всі разом", де закликається не голосувати проти Стамбульської конвенції, в цій есемесці написано про побутове насильство. Побутове насильство – це не термінологія України. Ніхто в Україні не використовує таку термінологію. "Бытовое насилие" – це термінологія російського законодавства.
Далі в есемесці йде мова про те, що причина агресії у побуті – алкоголь. Давайте будемо чесними: в Україні ніхто не каже про алкоголь як причину насильства. Це теж російська історія з цим алкоголем і алкоголізмом. Тому я звертатимусь в СБУ з тим, щоб встановили, власне, точку відправлення або відкрили провадження по цьому кейсу, тому що дуже-дуже схоже на те, що це російська історія розсилання таких повідомлень.
Дякую.
БОБРОВСЬКА С.А. Зараз Єгор підключиться.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Цілком можливо.
Давайте послухаємо нашого колегу пана Єгора. Він готовий, так?
БОБРОВСЬКА С.А. Він сказав, що підключиться зараз, але бачу, що його ще немає чомусь. Він сказав, що добре, зараз ввімкнеться.
ЮРАШ С.А. То дозвольте, я скажу два слова. По-перше, дай боже депутатам, щоб вони подавали заяви будь-куди і в тому числі в СБУ щодо будь-чого. Я, чесно кажучи, в контексті, дивіться, є нагальна історія з тими есемесками, це дивна історія, не знаю, на чорта вона треба, але, звичайно, тому що дуже багато гравців за оці усі роки займалися протидією чи сприянням Стамбульської конвенції, недивно, що коли вона знову з'являється таким прихованим несподіваним чином у Верховній Раді, звичайно, що будуть реагувати люди.
По-друге, щодо історії з алкоголізмом. Всі кожного разу це піднімають насправді. Історія з тією ж бесідою, яка була в Раді Церков у мене та Марини та інших депутатів "за" та "проти" конвенції, вони там це піднімали, але знову ж таки, забудьмо Раду Церков на секунду, звичайно, однозначно, що причина, чому люди в сім’ї часто забувають всі ці базові принципи, з якими вони виростали, це історія з алкоголізмом, який в Україні катастрофічний, на жаль, є, і з яким безсумнівно треба мати державну стратегію, що робити.
БАРДІНА М.О. Свят, пожалуйста, не нав’язуй нам російський дискурс, перестань.
ЮРАШ С.А. Обережно, пожалуйста - це російське слово.
БАРДІНА М.О. Алкоголізм – це російська історія.
Будь ласка. Що ти вигадуєш, сидиш на комітеті, це твоя офіційно під стенограму заява.
ЮРАШ С.А. Я офіційно під стенограму заявляю, що в Україні є катастрофа з алкоголізмом, по всіх опитуваннях, всіх дослідженнях на цю тему.
БАРДІНА М.О. Послухай, я тобі кажу про кореляцію з домашнім насильством.
ЮРАШ С.А. І звичайно, що катастрофа з алкоголізмом в Україні має кореляцію.
БАРДІНА М.О. Будь ласка, досліджуй перед тим, як щось говорити.
ЮРАШ С.А. Я все досліджую. Я все, що говорю, я цю тему знаю достеменно.
МОСОЛОВ Ю.О. Шановні члени комітету, підключився пан Єгор.
_________. Я абсолютно згодна з Мариною, це також перегукується абсолютно з політикою рф щодо цього питання. Коли Путін каже про західне ґендерне мракобісся, і от зараз цей наратив, він відгукується тут у нас, в Україні. Я згодна з Мариною, підтримую і навіть сприятиму цьому розслідуванню.
ЮРАШ С.А. Мої ультраліберальні колеги давно вже все прийняли і більше. Конвенція … (нерозбірливо) цих питань. Але історія не міняється. Ще раз, чисельні громадяни, організації та церкви мають позицію, яку має хтось висловлювати, яку має хтось підтримати в парламенті, а парламент це репрезентативне тіло. І якщо ми вони думають, що тільки їхній голос буде почуто, вони помиляються. Дякую колегам всіх фракцій.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Колеги, ви знаєте, мене як юриста-міжнародника надзвичайно тішить, що конвенція нарешті викликає у нас такі емоції. Це дуже важливо, тому що раніше не дуже так звертали увагу, а зараз це показником є того, що міжнародний договір, він дійсно може впливати на суспільство, і це дуже приємно, і це дуже важливо.
ІОНОВА М.М. Пане Олександре, можна одну хвилину, я дуже довго мовчала.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, Маріє Миколаївно.
ІОНОВА М.М. Я просто хочу підтримати своїх колег, які працювали так наполегливо над тим, щоб ратифікація ця відбулася. Те, що сказала сьогодні пані Ольга, вона абсолютно права, що положення цієї конвенції, вони вже є в національному законодавстві, а для нас важливий правовий міжнародний механізм. І це іде питання про захист не тільки жінок, а й чоловіків. І вибачте, будь ласка, ми поважаємо церкву, але є речі, де церква не може захистити і не може належним чином дати юридичну підтримку, і це не правоохоронний так само орган. І тому є застереження, тому є текст конвенції. Тому треба відходити від цієї російської радянщини, ідеології, і трошки дивитись за горою, а не тільки те, що позаду або до гори.
Тому, колеги, будь ласка, тут питання не чоловіків і жінок, це питання і чоловіків, і жінок, от повірте мені, і це питання юридичне щодо прав людини.
Дійсно, Святославе, мені просто прикро, що от якась є рамка і ти не виходиш за цю рамку, не бачиш ширше. Трошки варто вивчити питання ширше. І Рада Церков завжди була і буде проти, а нам треба своє робити, тому що ми цивілізоване суспільство, а ми не Російська Федерація, в першу чергу, і тут ні причому ні алкоголь, ні там ще щось, і це все точно повторювати, дуже дико просто чути.
Так що, колеги, вибачте, емоційно, тому що, повірте, всі ці положення приймати в попередньому скликанні, маючи надзвичайно складну коаліцію, було важко, дуже важко. І я дуже вітаю, якщо ми ратифікуємо Стамбульську конвенцію вже найближчим часом.
Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.
Єгор Чернєв, будь ласка. Надамо слово нашому колезі. Пане Єгоре, будь ласка.
ЧЕРНЄВ Є.В. Дякую, колеги. Доброго дня. Я бачу, що я вчасно включився, якраз про алкоголізм пішла мова. Але я так розумію, що питання все ж таки по сербам. До мене звернулись наші колеги серби з делегації Парламентської Асамблеї НАТО. Це, мабуть, така невеличка група представників такого прозахідного крила Сербії, які підтримують абсолютно Україну, і вони виявили бажання якраз-таки приїхати до України, побачити на власні очі, що відбувалось в Бучі, в Ірпені і спробувати донести до власного народу. І, по-перше, і нам, і власному народу показати підтримку України і донести, що відбувається насправді в Україні. І тут, я думаю, що основним меседжем буде навіть не для сербського чи українського народу, а для росіян, у яких ми можемо вибити козир, що вся Сербія там підтримує Росію і це такий анклав росіян всередині Європи.
Тому я пропоную все ж таки направити запрошення, прийняти їх тут, показати і висвітлити це якраз в тому світлі, в якому нам буде вигідно і правильно зробити.
Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.
Соломіє Анатоліївно, є у вас запитання?
БОБРОВСЬКА С.А. Не те, що запитання. Просто у нас правильно пан Григорій Немиря сказав, не знаю, чи він ще на зв’язку, про те що ці серби, хоча я і зазначила, що в нас з ним нормальні особисті стосунки, як поїдуть там через 3 місяці в Російську Федерацію чи в умовний Донецьк і скажуть, що українці дикі нацисти і нам треба проводити денацифікацію, і що ще їм там треба з нами зробити? І я, чесно кажучи, Єгоре, ну так, 50 на 50, не впевнена, чи це до кінця правильне рішення, я вагаюсь.
ЧЕРНЄВ Є.В. Ти ж розумієш, про кого ми говоримо.
ХОМЕНКО О.В. Це ж про прозахідне крило, сказав Єгор.
БОБРОВСЬКА С.А. Так я ж знаю цих сербів! Тож, Оленко, тож ми разом з ними і спілкуємось. Просто прозахідне крило, там є таке, як у нас. У нас теж є в нашій делегації цей опезежешник, Ларін. Так, десь вже його немає.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Колеги, я сталю на голосування це питання. Ми вислухали всі сумніви і позицію…
ІОНОВА М.М. Олександре Олександровичу, одну секундочку, я підняла руку.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка.
ІОНОВА М.М. Соломіє, я частково з тобою погоджуюсь, але, дивіться, нам чим більше вони приїжджають і ми з ними розмовляємо, і все одно ведемо діалог і аргументацію, тим краще. Тому що, дійсно, наразі, ви знаєте, там парламент розділений. І нам варто працювати і варто посилювати. У нас завжди буде історія, що ми з вами розмовляли, приїжджали, так вони далі нікуди не поїхали б. Я б все ж таки підтримала те, щоб вони приїжджали і максимально сприяла б їх … (Не чути)
ГОЛОВУЮЧИЙ. Щось не дуже чутно. Маріє Миколаївно, вас не дуже чутно.
БАРДІНА М.О. Давайте голосувати.
БОБРОВСЬКА С.А. Марічка буде "за", ми це почули.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Так.
Я бачу, піднята рука у Святослава Андрійовича. Ви з цього питання хотіли б виступити?
ЮРАШ С.А. Вона давно піднята. У мене є питання, коли ми дискутували в перерві про елементи Стамбульської конвенції…
(Загальна дискусія)
ГОЛОВУЮЧИЙ. Я ставлю, з вашого дозволу, на голосування це питання. Хто за те, щоб підтримати? Будь ласка.
_ МОСОЛОВ Ю.О. Мережко,.
ГОЛОВУЮЧИЙ. За.
МОСОЛОВ Ю.О. Немиря?
Бардіна.
БАРДІНА М.О. За.
МОСОЛОВ Ю.О. Бобровська?
БОБРОВСЬКА С.А. Я буду "за", без питань, мені ж не шкода.
МОСОЛОВ Ю.О. Хоменко?
ХОМЕНКО О.В. За.
МОСОЛОВ Ю.О. Іонова.?
ХОМЕНКО О.В. Давайте попросимо її написати в чат.
БОБРОВСЬКА С.А. Марічка буде "за", вона ж сказала, що вона виступатиме "за".
МОСОЛОВ Ю.О. Окей.
Руденко?
РУДЕНКО О.С. За.
МОСОЛОВ Ю.О. Шараськін?
ШАРАСЬКІН А.А. Шараськін – за.
МОСОЛОВ Ю.О. Юраш?
ЮРАШ С.А. За.
МОСОЛОВ Ю.О. 9 – за. 1 – утримався.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Рішення прийнято, колеги.
ІОНОВА М.М. Я – за.
МОСОЛОВ Ю.О. Ми врахували.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Так. Дякую.
Колеги, якщо не буде інших пропозицій, ми вичерпали перелік питань на сьогодні і можемо закрити засідання. Немає? Тоді, з вашого дозволу, я закриваю засідання. Дуже вам дякую. І до побачення.