Стенограма засідання Комітету 15.01.2020

23 січня 2020, 11:34

СТЕНОГРАМА

засідання Комітету з питань зовнішньої політики

та міжпарламентського співробітництва

15 січня 2020 року

Веде засідання заступник голови комітету БАРДІНА М.О.

 

 

ЯРЕМЕНКО Б.В. Перед затвердженням порядку денного пропоную проголосувати за головування на сьогоднішньому засіданні заступника голови комітету  Марини Бардіної.

Шановні члени комітету, хто за цю пропозицію, прошу голосувати. Дякую. Хто – проти? Утримався? Рішення прийнято. Спасибі.

Марина, прошу.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Доброго дня, шановні колеги! Отже, переходимо до  затвердження порядку денного. Я прошу вас проглянути, у всіх розданий порядок денний. І якщо в когось є пропозиції, внести їх, будь ласка.

Прошу, пане Григорію.

 

НЕМИРЯ Г.М. Я просто просив секретаріат роздати колегам-членам комітету одну з моїх останніх статей. Кому цікаво, можете ознайомитись.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Пан Богдан був наступний.

 

ЯРЕМЕНКО Б.В. Я пропоную погодитися на те, що при розгляді четвертого питання  ми можемо не лише затвердити депутатські групи, але й погодити список нових груп для затвердження, оскільки я знаю, що були пропозиції додати якісь країни, групи яких вже готові для проведення засідань.

Дякую.

 

ХОМЕНКО О.В.  Зокрема Індонезія.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Я не почула, ще раз.

 

ХОМЕНКО О.В. Зокрема група дружби з Індонезією.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Добре.

Пані Ірино, прошу.

 

ГЕРАЩЕНКО І.В. Дякую. Я перепрошую перед усіма шановними колегами за запізнення на кілька хвилин, але з порядку ведення в мене є зауваження.

Ми всі пам'ятаємо, що на минулому засіданні, коли були присутні телекамери, прозвучало питання, що якщо є голова комітету, то він веде засідання, і нам було зачитано роз'яснення відносно цього.

Я хочу звернутися до комітету зараз, до секретаріату комітету, прочитати нам роз'яснення, будь ласка. Якщо в нас є перший заступник голови комітету, чому він не веде тоді засідання, якщо… Ну, просто ми б хотіли почути роз'яснення. Для інформації. Я ж маю право як член комітету задати таке запитання?

Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Прошу, секретаріат.

 

ГЕРАЩЕНКО І.В. Ну, якщо у нас є перший заступник, чому він, йому не доручається вести засідання комітету? Це мене питання, яке мучає вже два місяці, але я от сьогодні його гуманно задаю не перед камерами.

Дякую.

 

БОГДАНОВА В.О. Стаття 35 Регламенту… Вибачте, Закону про комітети: "У разі відсутності голови комітету з поважних причин, а так само в період, коли посада голови комітету є вакантною, обов'язки голови комітету виконує відповідно його перший заступник, заступник".

А стосовно, так би мовити, нюансів, це регламентний комітет може дати роз'яснення. Тому що, так, після відповідного звернення це просто не компетенція секретаріату - давати такі роз'яснення, не фахівці ми в такому тонкому питанні і не стикалися з такою ситуацією.

 

ГЕРАЩЕНКО І.В. Дякую за роз'яснення.

І просто я хочу акцентувати увагу, що два місяці, коли немає камер, у нас приймається одне морально-етичне рішення. І коли камери є, воно було інше. Це просто для протоколу. Яке прошу зафіксувати.

Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Прошу.

 

ЯРМЕНКО Б.В. Для протоколу. Інформація, правдива інформація полягає в тому, що приймались різні рішення: і під камерами, і без камер.

 

НЕМИРЯ Г.М. Не для протоколу. Кіссинджер говорив, що дипломатія – це акумуляція нюансів. З огляду на те, що тут є нюанси, я пропонував би зараз провести засідання комітету, надіюсь, що найшвидше, щоб найшвидше питання, яке нас кожного разу турбує всіх, воно вирішиться в нормальний, демократичний і прозорий спосіб.

Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, колеги.

Ще пропозиції до порядку денного? Якщо немає пропозицій, прошу голосувати.

Хто підтримує такий порядок денний, прошу голосувати – за. Одноголосно. Дякую.

Отже, переходимо до розгляду першого питання порядку денного: щро звернення народної депутатки пані Соломії Бобровської щодо включення на розгляд Верховної Ради України проекту Постанови про Заяву Верховної Ради України щодо порушення Російською Федерацією Статуту Міжнародної організації кримінальної поліції Інтерполу та використання Міжнародної організації кримінальної поліції Інтерполу з метою створення тиску в умовах збройної агресії проти України (реєстраційний номер 2510) (народні депутати Бобровська, Іонова та інші).

Прошу, пане Богдане.

 

ЯРЕМЕНКО Б.В. Ми на комітеті, на засіданні, одному з засідань попередніх комітету розглядали це питання. Комітет не схвалив рекомендацію Верховній Раді приймати цю заяву, але не розглядав питання про винесення її в зал. Я пропоную, оскільки ми обговорили текст і я не думаю, що в нас є якісь правки до тексту, просто в разі потреби обговорити і вирішити одне питання лише – про рекомендацію, про винесення цієї постанови в зал Верховної Ради для голосування.

Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Прошу, пані Юлія.

 

ЛЬОВОЧКІНА Ю.В. Я можу помилятися, але мені здається, що комітет не приймає такого рішення – виносити в зал чи не виносити. Це питання не до комітету.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Якщо комітет не доходить якоїсь згоди щодо винесення, відхилення або відправлення на доопрацювання, рекомендації Верховній Раді, то комітет може внести, рекомендувати Верховній Раді розглянути і прийняти рішення на Раді. Може. Стаття…

 

ЛЬОВОЧКІНА Ю.В. Мені здається, ми вже прийняли рішення – не підтримувати цю заяву.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Справа в тому, що рішення про непідтримку не було прийнято. Не було прийнято рішення за підтримку. Якщо не приймається рішення за підтримку, може бути виставлене на голосування одне з рішень: відхилити, на доопрацювання авторам, ну, мається на увазі рекомендувати Верховній Раді відхилити, на доопрацювання або ж внести в зал для прийняття рішення.

 

ЛЬОВОЧКІНА Ю.В. Добре. Я дякую за роз'яснення. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Прошу, пані Ірино.

 

ГЕРАЩЕНКО І.В. Дякую. Дякую.

Шановна пані Юлія, ви абсолютно праві в тому, що на попередніх засіданнях комітет прийняв рішення не підтримувати цю постанову. В той же час авторський колектив звернувся з проханням, щоб її винесли в сесійну залу і сесійна зала визначилася, підтримати чи не підтримати, шляхом голосування.

Ми хочемо подякувати голові комітету пану Яременку, який поставив сьогодні першим в порядок денний це питання, і просимо просто, як він і висловився, проголосувати за те, щоб ми винесли в сесійну залу цю заяву з висновком комітету. Там є висновок комітету, що ви його не підтримали на комітеті, а вже зала буде визначатися.

Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Прошу, пані Соломія.

 

БОБРОВСЬКА С.А. Буквально декілька коментарів. У зв'язку з тим, що, справді, 9 січня, якщо не помиляюсь, і вчора не було все ж таки висновку на сайті комітету, був спричинений... написання цього листа до Голови. Знаю, що він лежить на резолюції, і було б справді правильно і коректно нам ухвалити рішення про винесення його в зал на розсуд залу.

Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Колеги, інші коментарі? Тоді я сформулюю пропозицію до голосування наступним чином: що комітет підтримує винесення до сесійної зали з врахуванням висновку, у якому комітет не підтримав саму заяву. Так, прошу голосувати.

Хто – за? Проти?  Утримались? Дякую. Рішення прийнято.

Наступне питання порядку денного: про роботу Постійної делегації Верховної Ради України у Парламентській асамблеї Організації Чорноморського економічного співробітництва. У нас є доповідачі з цього питання.

Пані Анна Пуртова, будь ласка, голова Постійної делегації в ПАЧЕС.

 

ПУРТОВА А.А. Доброго дня, шановні члени комітету! Перш за все дякую вам за запрошення та можливість прийти до вас і розповісти про нашу діяльність в ПАЧЕС. Хочу відразу сказати, що у нас сформувалась дуже активна група депутатів, та робота на заході була активною, спрямованою на захист інтересів нашої країни. 19 листопада 2019 року відбулися засідання робочої групи щодо правок до Регламенту  ПАЧЕС. 

Було розглянуто дві правки: одна правка  - від делегації Румунії - щодо важливості збільшення квоти країн в асамблеї у зв'язку з ростом населення країни; та друга правка - від  делегації Болгарії - щодо надання права внесення змін до Регламенту Міжнародного секретаріату ПАЧЕС. Обидві правки не були прийняті, тому що не було досягнуто консенсусу.

20 листопада 2019 року розпочалось 54 пленарне засідання Генеральної асамблеї. Асамблея схвалила звіт про діяльність, протокол 53-го пленарного засідання, ратифікувала мандати нових членів  ПАЧЕС, зокрема української делегації. В той же день ми провели дискусію на тему: "Європейський вибір Чорноморського економічного співробітництва. Поточний стан і перспективи взаємодії між ЄС та ЧЕС". Під час цього обговорення наші депутати, такі як Мовчан, Кириленко, Чийгоз, Пивоваров та я,  взяли слово  під час обговорення.  На закінчення було  прийнято рішення  про те, які саме питання  будуть розглянуто на весняних сесіях комітету.

Закінчуючи, я хочу відзначити, що, не дивлячись на те, що в наші делегації входять члени різних груп (фракцій), у нас сформувалась  дуже активна і така енергетична робота.

Тому у мене до  вас буде  прохання підтримати нашу  пропозицію щодо  зміни 4 пункту  положення про делегацію. Про що йдеться в цьому пункті?  Про те, що в нашій делегації може бути лише один заступник. Я прошу  вас   підтримати в тому, щоб  у нас була можливість назначити  декілька заступників. 

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. А можете ще, будь  ласка, обґрунтування додатково?

 

ПУРТОВА А.А. У будь-яких делегаціях у нас є  можливість по декілька  заступників у  кожній, лише у нашій делегації є один. І, як я сказала, у нас, правда, дуже  активні члени, і дуже  активно працюють, виступають, більше як будь-яка з 11 країн, тому хотілося б, щоб  підтримати  їх та їх роботу, щоб у нас було більше заступників. 

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Зрозуміло.  Добре, дякую.

Пані Ірино, прошу.

 

ГЕРАЩЕНКО І.В. ………скільки всього членів делегації? І  чи є у вас заступники? І чи є у вас заступники  не керівника делегації, а заступники постійних  членів? І  заступник у вас зараз, представник якої політичної сили?

Дуже дякую.

 

ПУРТОВА А.А. На  сьогодні  немає заступників, тому що  ми про це  не проголосували, тому що  хочеться назначити декілька заступників. Одним з них ми плануємо назначити  Ахтема  Чийгоза, тому що він дуже  активно  працює в цій делегації  і дуже багато чого робить. Тому зараз  ми чекаємо ваше  вирішення, щоб  була можливість назначити  декілька, а після цього будемо голосувати.  Зараз один може бути, але  немає нікого.   (Загальна дискусія)

А, заступників взагалі – 9, взагалі. У нас 9 членів…

 

ГЕРАЩЕНКО І.В. (Не чути)

 

_______________. Ні, ні, ні, правильно.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Пане Богдане.

 

ЯРЕМЕНКО Б.В. Колеги, ми розуміємо, що  ми формуємо  наші  делегації постійні в  міжпарламентських організаціях  за квотним принципом, що   пов'язано з  певними складнощами  завжди, чи нюансами,  знову ж таки, і міжлюдських  стосунків, і міжфракційних стосунків і так далі.

Тому,  мені здається, для уникнення будь-яких складнощів в даному випадку і для того, щоб забезпечити, створити максимально сприятливі умови для роботи цієї делегації, а також з врахуванням, що реалізація цієї пропозиції не несе жодних додаткових фінансових зобов'язань з боку Верховної Ради, а також з врахуванням того, що в деяких міжнародних організаціях є питання статусу делегатів, тобто має значення голова, заступник голови делегації, враховуючи низку міркувань, я пропоную підтримати цю пропозицію делегації і внести… рекомендувати внести зміни в положення про цю делегацію з тим, щоб делегація могла вибирати більше ніж одного заступника керівника делегації.

Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Є інші коментарі, колеги? Прошу.

 

НЕМИРЯ  Г.М. Немає питання щодо організаційних питань, але змістовно.

Я не дуже добре знаю роботу ПАЧЕС. Побіжно ознайомлюючись, помітив, що там є три категорії країн, які входять, власне, країни-члени, потім є країни-спостерігачі і є країни-партнери. Серед країн-партнерів є Ісламська Республіка Іран. Якимось чином група нашої делегації? Наскільки це серйозний статус? Чи можливо в рамках ПАЧЕС якимось чином висловити позицію України стосовно трагедії і таке інше? Це просто для …

 

ПУРТОВА А.А. Звісно. Дякую вам за запитання.

Але в ПАЧЕС немає такого статусу як країни-партнери чи як ви сказали. Є лише основні члени – делегації, на зараз це 12 країн-членів, делегації. Ну, мабуть, Олександр може додати більш ніж я, але…

 

ФУРМАН О.В. Тут є два питання. Є організація ОЧЕС, є Парламентська асамблея ОЧЕС. В ОЧЕС є більше категорій різного роду. Це міжурядова організація.

В ПАЧЕС є тільки 12 країн-членів і є спостерігачі, і є спостерігачі від міжнародних організацій. У нас в ПАЧЕС, скажемо так, є спостерігачі від Парламентського союзу – Організації Ісламського співробітництва, раніше що називався Ісламська конференція. Штаб-квартира у них в Ірані. Оце зв'язок який є. Іран як такий в ПАЧЕС не працює.

(Шум у залі)

 

ПУРТОВА А.А. Так, це лише міжпарламентська делегація.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, пане Олександре.

Прошу, пане Богдане.

 

ЯРЕМЕНКО Б.В. Я не маю жодних сумнівів сумніватися в даному випадку в експертизі пана Олександра Фурмана, який працював в Секретаріаті ПАЧЕС і краще ніж будь-хто знає внутрішню кухню організації. Але як людина, яка добре знає ОЧЭС, як колишній представник України в ОЧЕС я підтверджу, що статус спостерігача реалізується у формі присутності консулів на окремих заходах представників Ірану. За 3,5 роки роботи послом при цій організації, чесно кажучи, я ні разу на засіданнях ОЧЕС не бачив. Тому статус спостерігача дає можливість присутності, дає можливість внесення пропозицій щодо співпраці і в разі, якщо ці пропозиції… Ну, це, скажімо, не статутне положення, але яке відбувається, якщо спостерігачі на якомусь етапі проявляють більше інтересу до діяльності організації і знаходять конкретні сфери співробітництва чи проекти співробітництва. Тоді іноді постає питання про переведення їх у статус партнерів чи вирішення якогось іншого з питань. Тому це, так би мовити, зовсім не те питання, де варто очікувати будь-яких політичних ускладнень.

Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Чи є інші коментарі?

 

БОБРОВСЬКА С.А. ….. які мали можливість працювати, про взаємодію з російською делегацією, бо в нас же ж багато обговорень було про участь в ПАРЄ, а тут ми говоримо про ПАЧЕС спокійно. Тобто ми комфортно себе… Це запитання насправді до всіх членів комітету.

 

ПУРТОВА А.А. Дякую за питання. Ми почуваємо себе дискомфортно, і тому всі члени, які були присутні на нашій асамблеї, всі виступили і сказали про загрозу з боку Росії і про те, що ми будемо відстоювати. Тому вони там є, але ми не даємо їм відпочивати, і будемо чіпляти кожен раз.

 

БОБРОВСЬКА С.А. Тоді в мене питання є до членів комітету. Можливо, є сенс нам обговорити в принципі доцільність участі, як ми ставимося до подібного роду вже менших таких от асамблей? Яка наша мета, стратегія? І чи для нас це взагалі коректно?

Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.  Я думаю, що це може бути питанням денним одного з наших засідань.

Прошу, пане Святослав.

 

ВАКАРЧУК С.І. Я приєднуюсь до запитання, яке сказала, яке задала Соломія, але я вважаю, що, дійсно, це питання окремого обговорення. Марія вже про це сказала. Марина, перепрошую, вже про це сказала. Я думаю, що загальний коментар такий, що політика – це мистецтво можливого, і Україна має використовувати кожен спосіб, щоб робити себе сильнішою. Але якщо вона бачить, що її участь  так чи інакше робить її слабшою або зв’язує руки, або послаблює її позицію, то це теж треба розуміти.

Тобто ми справді маємо по кожній організації приймати конкретне рішення. От ПАРЄ – така історія, а тут - така історія. Тут метод: краще бути ніж не бути, тому що, коли ми там є, нас почують, - не працює. Ну, це занадто загальна історія. Разом з тим, там, де лише є країна-агресор, нас не може  бути взагалі, це теж не працює. Тому треба кожен раз приймати, мені здається, конкретну ситуацію. Зараз дивитися на чорноморську історію, розумієте?

Я думаю, я пропоную про це реально одне з найближчих засідань, або ціле, або частково, присвятити обговоренню цієї теми.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Дякую.

Пане Богдане, прошу.

 

ЯРЕМЕНКО Б.В. Шановні колеги, я б хотів би звернути вашу увагу, що при вирішенні питання членства України або Верховної Ради  України в тих чи інших міжнародних організаціях, Україна чи її парламент виходять з наявності практичних інтересів, спільних цінностей, які Україна може реалізовувати, захищати в рамках тієї чи іншої організації.

Членство будь-яких держав в тій чи іншій організації не є критерієм, за яким визначається доцільність перебування, участі України, і не повинен бути таким критерієм.

А небезпека застосування цього критерію полягає в тому, що Росія є також членом ООН, Росія має спеціальні статуси і структури співробітництва з НАТО, нехай вони з 2014 року заморожені, але вони існують, вони не з Європейським Союзом. Зрештою, Росія є членом ОБСЄ, яке відіграє одну з ключових ролей у процесі мирного врегулювання в Україні… конфлікту в Україні. І будь-які дискусії про можливість виходу або зміни формату, або ставить під сумнів участь України в тій чи іншій організації через присутність в ній Росії, може бути контрпродуктивно для всієї зовнішньої політики України.

Тому я пропоную не порушувати це питання, принаймні в цьому контексті. Хоча, звичайно, якщо члени комітету відчувають можливість обговорювати доцільність перебування України в тій чи іншій організації, така дискусія може бути проведена, але, знову ж таки, я закликаю проявляти зваженість в оцінках і у висловлюваннях з тим, щоб не ставили під сумнів принципи, засади зовнішньої політики України.

Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, колеги.

Я прошу коротко, щоб ми не вдавалися в дискусію, а все-таки при бажанні винесли це питання окремим питанням порядку денного іншого засідання. Добре?

Прошу.

 

БОБРОВСЬКА С.А. Дякую.

Я хочу наголосити, що, якщо я не помиляюся, в положенні про комітет один з пунктів… про роботу комітету йде мова про обговорення різних питань, коли вони не будуть підняті. Це перше.

Друге. Контрпродуктивним для зовнішньої політики ми можемо назвати кожну другу подію, яка відбувається або комунікується в Україні, в незалежності від доцільності прийняття рішень. Це перше.

Друге. Йшла мова не про уже "встали-вийшли", а йшла мова про доцільність перебування і, можливо, тоді і ефективність роботи українських делегацій і перебування держави Україна в парламентському вимірі цього об'єднання.

Тому я вважаю і рекомендувала би колегам нашим в комітеті все ж таки винести це питання на обговорення.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Пане Святославе.

 

ВАКАРЧУК С.І. Дуже коротко, репліка. При всій повазі, Верховна Рада формує засади зовнішньої політики, а ми є профільний комітет, який допомагає Верховній Раді правильно або ефективно формувати його. Тому, безумовно, це наша справа – обговорювати, потрібна нам участь чи не потрібна, це наша справа - визначати або пропонувати Верховній Раді варіанти дій, доцільності і так далі.

Я взагалі вважаю, що, особливо після попереднього засідання, я наполягатиму в майбутньому на суттєво більшій частині змістовних дискусій щодо зовнішньої політики і вироблення нашої стратегії на майбутнє. Минуле засідання, хоча воно було, скажемо так, гарячим і деколи політичним, показало, що саме цим має займатися комітет. І при всій повазі до, зрозуміло, наших важливих легітимних і формальних функцій щодо організації роботи груп, груп дружби, визначення членів делегацій, угод міждержавних і так далі, частиною нашої роботи і є формування засад зовнішньої політики. І нам потрібно цим активно займатися.

Я наполягатиму, щоб ми це включили в порядок денний, тому що інакше наш комітет перетворюється просто… знаєте, можна офіс відкрити і тут парафувати всі документи.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Пані Юлія.

 

ЛЬОВОЧКІНА Ю.В. У мене є пропозиція поставити на голосування та підтримати нашу шановну колегу - голову делегації Анну Анатоліївну і дозволити цій делегації сформувати керівний склад, як вони бажають і вбачають за доцільне.

Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Пані Ірина.

 

ГЕРАЩЕНКО І.В. Я хочу доєднатись до пропозиції пані Юлії, що давайте ми проголосуємо за пропозицію щодо того, що делегація має право, і в тому числі враховуючи ці моменти, партійні, кілька визначити заступників голови делегації і побажати їм плідної співпраці. Я хочу сказати, що в попередньому парламенті ПАЧЕС, яка зіграла дуже важливу роль, в тому числі… делегація їх, в тому числі і в контексті захисту національних інтересів України в регіоні Чорного моря.

Але я розглядаю і позицію, висловлену Соломією і Святославом, як дуже важливу, і мені здається, що вони говорять не в контексті присутності чи неприсутності делегації, а вироблення… яку політику ми в тій чи іншій делегації займаємо. І ця дискусія допоможе і комітету, і кожному з нас до фракції доносити потім думки комітету, щоб вони їх враховували в роботі делегації. Це була би дуже хороша дискусія, на яку ми би могли запросити всіх глав наших делегацій міжпарламентських.

Дуже дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Ставлю на голосування пропозицію підтримати запропоновані керівницею Постійної делегації Верховної Ради України в ПАЧЕС зміни до Положення про Постійну делегацію Верховної Ради України у Парламентській асамблеї  Чорноморського економічного співробітництва та викласти пункт 4 згаданого положення у запропонованій редакції. Прошу голосувати.

Хто – за? Одноголосно. Рішення прийнято. Дякую, пані Анна, дякую, пане Олександре.

Прошу?

 

ЯРЕМЕНКО Б.В. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Давайте, да.

 

ЯРЕМЕНКО Б.В. Колеги, у нас правильно складений порядок денний, але так вийшло, що в 4 пункті (ми розглянули лише 2-й), в четвертому є один із підпунктів, який теж стосується запрошених колег. Якщо пані головуюча і члени комітету підтримують, ми могли б розглянути підпункт, мені здається, це другий четвертого пункту з тим, щоб вшанувати наших колег, присутніх тут.

 

ПУРТОВА А.А. Так, якщо не заперечуєте. Тому що потрібно на свій комітет йти.

 

ЯРЕМЕНКО Б.В. А далі дати їм можливість залишити нас працювати.

 

ПУРТОВА А.А. Дякую.

30 вересня та 1 жовтня 2020 року у нас в Україні заплановано П'ятдесят п'яте засідання Комітету з економічних, торговельних, технологічних та екологічних питань. Орієнтована кількість іноземних учасників складає близько 40 осіб. І до сьогоднішнього дня всі попередні засідання ми проводили в Києві. У нас є пропозиція і прохання до вас підтримати, щоб на цей раз ми провели в Одесі. Це буде дуже добре – показати країну, показати різні можливості, заохочення інвестувати. (Шум у залі)

 Чорне море, Чорноморське співробітництво. Ще нікому з наших колег ми з інших країн ніколи не показували нашу країну. В інших країнах, в Грузії це кожен раз відбувається в різних містах.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Є у нас коментарі чи проголосуємо?

Добре. Пане Богдане.

 

ЯРЕМЕНКО Б.В. У мене питання до колег. Чи є у них якісь розрахунки вартості? Чи є різниця у вартості проведення заходу в Києві і в Одесі?

Дякую.

 

ПУРТОВА А.А. Розрахунків немає. Ми звернулись лише до Апарату зараз провести ці розрахунки, чи є можливість щодо проведення в іншому місті. Я впевнена, що це, мабуть, буде трошки більше, але воно того варте. Тому що нам потрібно показати країну і показати, як буде….

(Загальна дискусія)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Так, прошу, пані Ірино.

 

ГЕРАЩЕНКО І.В. Очевидно, що делегації, які прилітають до України, на себе беруть готелі і переліт.

 

ПУРТОВА А.А. Ніі, пані Ірино.

 

ГЕРАЩЕНКО І.В. Запрошуємо, так?

 

ПУРТОВА А.А. Тут ми повністю…

 

ГЕРАЩЕНКО І.В. Але вона однакова десь, вартість, я так розумію. Хіба що буде відрізнятися там вартість оренди приміщення. Тому що так, як правило, відбуваються у Верховній Раді ці засідання.

 

ПУРТОВА А.А. Провести тендер.

 

ГЕРАЩЕНКО І.В. Але про що ми хочемо сказати, що в попередніх парламентах ми не одноразово проводили заходи, певні такі виїзні засідання різних міжпарламентських делегацій. І це є дуже правильно з точи зору того, щоб і акцентувати увагу на міжрегіональному співробітництві, і показувати Україну, не тільки Київ, а й інші регіони. Ми це всіляко підтримуємо - Одесу, тим більше, коли мова йде про Чорноморський регіон.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Прошу, пане Богдане.

 

ЯРЕМЕНКО Б.В. Колеги, як знову-таки колишній представник України в ОЧЕС, який проводив міністерські засідання ОЧЕС в Одесі на території України, я знаю, що при організації таких заходів виникає питання подорожей по території України, тому що не всі делегації можуть прибути в Одесу, що сплачують вони. І далі ми або покладаємо на них, або на себе додаткові видатки, пов'язані з переїздом з Києва або з іншого міста, в яке вони можуть найближче добратися, до Одеси, по-перше.

По-друге, додаткові видатки, як правило, пов'язані з відрядженням персоналу Верховної Ради або закладу, який проводить… інституції, яка проводить, і так далі, і так далі. При всій повазі до колег, я би не приймав сьогодні, відклав би прийняття рішення до того, поки ми не отримаємо якісь фінансові розрахунки від Апарату про те, наскільки це дорожче і чи маємо ми, давайте згадаємо, що цього року у нас є надзвичайно великий захід, хоча він проводиться окремим, має окреме фінансування, Парламентська асамблея НАТО, але в нас є великі видатки на міжнародні події і, мені здається, вибачте, це моя позиція, з нашого боку буде безвідповідально без розрахунків приймати це рішення.

Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Пані Анно, ваша відповідь.

 

ПУРТОВА А.А. Да, пане Богдан, щодо першого питання. Ми вже спілкувалися з нашими колегами з інших країн і вони підтвердили, що вони готові і мають бажання прилетіти до Одеси. Більш того, скажу, що вони не дуже хочуть летіти до Києва, тому що в інших країнах вони проводять заходи завжди в різних містах і показують свою країну. Тому з першим питанням для них придбати квитки до Одеси, не думаю, що буде.

Щодо другого питання, щодо розрахунків, то в нас на сьогодні виділено 700 тисяч гривень бюджету, якщо я правильно пам'ятаю, тому я не думаю, що в Одесі це буде набагато більше, але погоджуюся з вами, що потрібно все розрахувати і бути впевненими.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Пані Соломія була.

 

БОБРОВСЬКА С.А. В мене коментар швидше політичний. Якщо чесно, я з жахом уявляю "теплоту прийому", чи з приємністю уявляю, "теплоту прийому" (в лапках) російської делегації в місті Одеса. Мало того, я сподіваюся, що вони вийдуть звідти без ідеї "Порто-франко" чергового в місті Одеса.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Пані Юлія, прошу.

 

ПУРТОВА А.А. Російська делегація не буде. Вони не будуть. Вони не беруть участі. Вони не запрошені.

 

ЛЬОВОЧКІНА Ю.В. В мене пропозиція поставити на голосування… пропозиції, вибачте, по мірі їх надходження. Тобто я пропоную проголосувати позицію Анни Анатоліївни, прийняти рішення, дозволити приймати цей захід в Одесі – першим; другим – пропозицію шановного пана Богдана.

Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Прошу, пані Ірино.

Ми почули дуже важливу… Перед голосуванням мій короткий коментар.

Перше – що стосується бюджету заходу. Як правильно зазначила пані Анна, визначений бюджет заходу – 700 тисяч. І виходить, що більше він не може бути: чи в Києві буде відбуватися, чи в Одесі. Тобто делегація має вкластися в 700 тисяч. І це вже буде їх відповідальність в такому випадку, що вони мають провести тендери і зарезервувати всі відповідні зали. Перша історія.

Друга історія – що стосується Російської Федерації. У нас більшості росіян-політиків у зв'язку з тим, що вони голосували за анексію Криму, заборонено сюди в'їзд. Вони не приїжджають в Україну. Тут єдина тільки історія, що нам потрібно у зв'язку з тим, що відбувається в Україні з приїздом сюди постійно людей, яким вчора було заборонено, але по дзвінку дозволяють в'їзд, просто дійсно це питання контролювати. І ми завжди дуже ретельно в попередньому скликанні переглядали ці списки. В нас були…

Я просто  хочу вас, колеги, попередити, що в нас було кілька випадків, і колеги можуть тут підтвердити, що росіяни намагалися приїхати сюди в делегаціях ООН начебто, навіть не в міжпарламентських, а таких міжнародних, ми це просто блокували і не давали акредитації на наших заходах.

Тому було би непогано, щоби наш комітет дав  такі рекомендації так само всім міжпарламентським делегаціям слідкувати за питанням неможливості "внедрения" сюда російських політиків. Дякую.  (Загальна дискусія)

 Добре, колеги.  Інші коментарі? Якщо їх немає, я ставлю на голосування пропозицію, можете мене поправити: власне, підтримати пропозицію голови Постійної делегації Верховної Ради  України в ПАЧЕС провести 55 засідання Комітету ПАЧЕС з економічних, торговельних, технологічних  та екологічних питань в місті Одеса у період з 30 вересня по 1 жовтня 2020 року.

Прошу голосувати. Хто – за? Проти? Утримались? Дякую. Рішення прийнято.

 

ПУРТОВА А.А.  Дуже дякую, колеги. Всім гарного закінчення…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякуємо вам.

Переходимо до наступного питання: про лист голови депутатської групи "Довіра" пана Кулініча щодо включення представника групи до складу постійних делегацій Верховної Ради України в міжнародних організаціях та внесення змін до положення про зазначену вище делегацію.

У вас є лист пана Кулініча, і тут йдеться про прохання пана Кулініча включити народного депутата Арешонкова до складу постійної делегації у Парламентській асамблеї Ради Європи.

 

БОБРОВСЬКА С.А. Я перепрошую, чи, можливо, ми перенесли би, тому що Єгор біжить свій комітет…

(Шум у залі)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. В нас по оформленню делегації є квотний розподіл. І я не знаю, в нас секретаріат робив перерахунок? Добре.

Давайте, пані Ірино.

 

ГЕРАЩЕНКО І.В. Дуже дякую.

Ви знаєте, мені здається, у нас є відповідь на це запитання, тому що є встановлена делегація – це 24 особи: 12 членів постійних, 12 заступників. Я хочу нагадати, що делегації сформовані: для того, щоб нову людину туди ввести, ми маємо когось з делегації вивести. Ми тільки насправді минулого засідання прийняли рішення, що вірчі грамоти так звані нашої делегації будуть передані до Страсбурга. Я думаю, що буде недотична історія, якщо сьогодні ми будемо переглядати вірчі грамоти. Перше.

Друге. Мені здається, в делегації у нас в ранзі заступників є хтось із позафракційних депутатів, якими ще вчора були і депутати "Довіри". Тому, власне, делегація сформована. Давайте побажаємо делегації ПАРЄ щасливої роботи, важкої, на першій сесії, де вони будуть присутні, і поставимо тут крапку, а пан Арешонков зможе доєднатися до міжпарламентської діяльності в інших форматах, через групи друзів і…  інша історія. Моя пропозиція.

 

_______________.  (Не чути)

 

ГЕРАЩЕНКО І.В. І це стосується всіх делегацій. Тому що я хочу нагадати, що пан Арешонков, наприклад, був позафракційним депутатом, але згадайте, коли в нас, ми тільки формували міжпарламентські делегації, наприклад, до нас звернувся пан Шпенов як позафракційний депутат. Він написав конкретні листи, куди він хоче увійти. І ми розглянули цю можливість і квоту позафракційних депутатів ми використали. А тепер от вони сформували групу, ну, як би це  для них новина. І ми їх вітаємо, цю групу "Довіра", бажаємо їм щастя і хорошої роботи в парламенті, але групи в нас сформовані.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Дякую, пані Ірино.

Інші коментарі, будь ласка. Якщо немає коментарів, ставлю на голосування пропозицію підтримати лист голови депутатської групи "Довіра" Кулініча щодо… (Шум у залі) Ну, як це? Я хочу, щоб ми… Відхилити, да? Відхилити, добре.

 

ЯРЕМЕНКО Б.В. Ні, пропозиції відлити не було. Було надіслати відповідь про те, що сформована делегація, і пропозиція була підготувати, мабуть, секретаріату відповідь у формулюваннях народного депутата Ірини Геращенко.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Прекрасно, да!

Тоді ставлю на голосування… (Шум у залі) Ну, це ви вже… Тоді, значить, я ставлю на голосування рішення… пропозицію комітету: надіслати лист-відповідь голові депутатської групи "Довіра" О.Кулінічу з висловленням позиції, озвученої  під час комітету пані Іриною Геращенко.

Прошу голосувати. Хто – за? Одноголосно ми проголосували? Одноголосно. Рішення прийнято. Дякую.

Переходимо до наступного питання. І є прохання заслухати пана  Чернєва з питання про… (Шум у залі) Сьогодні ви до нас не з питання НАТО,  правильно? (Шум у залі) Про лист… (Шум у залі) Шановні колеги! Про лист… питання порядку денного 4-е, пункт 3: про лист  голови Комітету з питань цифрової трансформації пана Крячка щодо затвердження  плану міжнародних заходів на 2020 рік зазначеного комітету.

Прошу, пане Єгор Чернєв, вас до слова.

 

ЧЕРНЄВ Є.В. Доброго дня, колеги. Це вже стає доброю традицією - до вас заходити, я так розумію. Сподіваюся, що, дійсно, сьогодні ми раніше 19-ї. Сьогодні я вже в третій своїй ролі, не по НАТО і не по Марківу, а по, да, в ролі Крячко майже, як заступник голови Комітету з цифрової трансформації.

 

_______________. (Не чути)

 

ЧЕРНЄВ Є.В. Що, що? Триєдиний, да, не будемо богохульствувати.

Я прошу підтримати наш план заходів на цей рік – це заходи міжнародні, які стосуються наших предметів відання, перш за все там заходи, що стосуються кібербезпеки. Ми розуміємо, що це одне з таких нагальних питань і оборони нашої держави, і питань нашого…

 

_______________. (Не чути)

 

ЧЕРНЄВ Є.В. Приходьте давайте. Я давайте до вас буду ходити, ви до нас будете ходити.

Це питання цифрового розвитку, там також є, і Smart City. Також це предмети нашого відання. Тому просимо… І саме в нашому комітеті дуже, в Комітеті цифрової трансформації, дуже швидко інформація змінюється, і тому важливо бути завжди на острие.

Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. 

Колеги, ваші питання, будь ласка. Пане Богдане.

 

ЯРЕМЕНКО Б.В. В мене до колеги Чернєва питання. Чи є ці заходи, скажімо, діяльність організації, яка їх проводить, який її характер? Це міжурядова, міжпарламентська організація чи це професійне об'єднання?

 

ЧЕРНЄВ Є.В. Ні, насамперед це, як ви кажете, професійне об'єднання експертів, це конференції, це більш конференції, які стосуються в тому числі і нормотворчої діяльності в цих напрямках. Ми, до речі, не закладали сюди найдорожчі, типу Web Summit - це такий, один з основних, але дуже дорогий, дуже дорога конференція. Ми його оминули і не ставили до цього переліку.

Дякую.  

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Колеги, тоді...

 

ХОМЕНКО О.В. У мене є питання.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Прошу.

 

ХОМЕНКО О.В. У мене є питання, можливо, до секретаріату. Який підхід чи яким чином це відбувається? Всі комітети  подають свої річні плани і централізовано вони затверджуються, чи відвідання членами комітету тих чи інших заходів визначається згідно їх подання, подання ними заяв до Голови Верховної Ради України, і яким чином це відбувається?

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Дуже слушне питання. Хочу зазначати, що міжнародні обміни Верховної Ради відбуваються відповідно до орієнтовного плану, який у нас буде затверджуватись, він зараз готується у голови, секретаріат не може ще визначитися з їхніми планами. Відповідно до цього плану, проекту плану, дається всього 10 поїздок по всій Верховній Раді на рік для комітетів за кордон, всіх комітетів, і для прийому у нас.

Тобто, якщо зараз буде затверджений весь отакий план, то один комітет у нас забирає абсолютно всі поїздки, все фінансування на поїздки за кордон.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Прошу, пане Григорію.

 

НЕМИРЯ Г.М. Колеги, правильне було питання поставлено: чи це є міжпарламентська співпраця, чи це є професійна. Тому що, якщо за аналогією перенести на Комітет закордонних справ, тоді Комітет закордонних справ міг би представити такий план на участь, наприклад, у засіданні International Studies Association..... Багато. І в цьому сенсі, можливо, просто це знайомство з тим, що прийнято у Верховній Раді.

Я би порекомендував колегам звернутися до віце-прем'єра з питань діджиталізації для того, щоб в рамках заходів, які передбачені, і вони, безумовно, будуть брати участь у цих заходах, плюс міністерство відповідно, якщо воно.. Є ж у нас сьогодні міністерство? Щоб представник парламенту і профільного комітету був включений з точки зору закріплення співпраці між урядом і парламентом до складу таких делегацій.

Але, чесно кажучи, я не бачу жодних підстав, вибачте, для того, щоб комітет мав  би рекомендувати, при всій повазі.

 

ЧЕРНЄВ Є.В. Я можу прокоментувати. О'кей, в цьому переліку заходів є заходи, які відбуваються на рівні парламентів та насправді урядів країн. Ну, там, наприклад, конференція в Лондоні, це представники Міністерства оборони Великобританії, їх уряду і парламентів. Ну, тобто це також, скажемо так, міжпарламентські.

Я хочу запропонувати варіант, в якому, може, хоча б декілька заходів затвердити з тих десяти.  (Загальна дискусія)

 

БОБРОВСЬКА С.А. У мене теж, мабуть, буде співзвучна пропозиція. Бо у мене теж було бажання, щоб ми, нарешті, розглянули питання хоча б на початку лютого, нарешті, про наші міжнародні обміни, Верховної Ради, і вже в уніфікованому складі зі всіма пропозиціями від всіх комітетів. Ми виділили б вам одну квоту, тому що ви ходите до нас на комітет і ми вже всі здружились. І щось пріоритетне одне, але на рівні парламентського… (Шум у залі)

 Ну, ми ж говоримо про те - про пошук консенсусу, для того щоб ви визначили ваш пріоритет, який би мав би бути якраз на парламентському рівні, де ви мали б брати участь. І тоді б ми в лютому ми за це, усі інші пропозиції комітету погодили б…(Загальна дискусія)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. І, можливо, не затверджувати, дійсно, не весь план, а окремі якісь пропозиції по поїздкам.

Прошу, пане Богдане.

 

ЯРЕМЕНКО Б.В. Я просто вже з мотивів, очевидно. Мені, напевно, легше відмовляти пану Чернєву ніж більшості членів нашого комітету. Тому я змушений пояснити свою позицію, враховуючи, що метою діяльності цього комітету є впорядкування міжнародної діяльності Верховної Ради, що, перш за все, включає в себе поїздки керівництва Верховної Ради, роботу постійних делегацій. А міжкомітетські міжнародні контакти… І враховуючи, що жоден з запропонованих заходів не підпадає в цю категорію, я, на жаль, буду змушений голосувати "проти" цієї пропозиції.

Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Прошу, пані Ірино.

 

ГЕРАЩЕНКО І.В. Я відразу хочу сказати, що я менш гуманна, ніж пані Соломія. Я не вважаю, що навіть одна може бути виділена квота, так заочно, на навіть такий важливий комітет, як діджиталізації і цифрової трансформації.

Я вважаю наступне. Ми хочемо подякувати пану Чернєву, що він підняв важливе питання, що кожен комітет насправді, дійсно, має якісь свої перспективи на цей рік міжнародної діяльності. За підсумками цього обговорення я пропоную, щоб ми від нашого комітету звернулись до всіх комітетів з проханням, щоб вони дали нам до початку лютого своє бачення, щоб не по одному приходили, а зразу дали своє бачення, пропозиції щодо тих міжнародних заходів, які вони планують здійснити цього року. А ми попросимо наш секретаріат проаналізувати ці пропозиції і приймемо уніфіковане рішення. І якщо…

 

ЯРЕМЕНКО Б.В. П'ятим пунктом ми сьогодні приймаємо…

 

ГЕРАЩЕНКО І.В. Ні, у нас 5 пунктом, ми подивилися його, це стосується роботи нашого комітету, шановний пане Богдане, і міжпарламентських делегацій, які є офіційними, і на них виділене фінансування. А, як правильно зазначили колеги з секретаріату, є два різних фінансування: одне – це міжпарламентські делегації. І там, в принципі, сесії, вони ж є стабільними, скількись там на рік в зазначений час. Друге – це 10 візитів, 5 на 5, до нас або за кордон і… 10 туди і 10 сюди. І от ми їх маємо розподілити, щоб вони мали і політичний аспект, і міжкомітетський аспект.

Тому давайте ми просто подякуємо пану Чернєву за участь в сьогоднішньому засіданні і попросимо його інформувати пана Клочка… І насправді попросимо поінформувати пана Клочка, що ми сьогодні відхилили цю вашу пропозицію, а в лютому приймемо уніфіковане рішення, що буде стосуватися всіх комітетів.

(Шум у залі)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Прошу, пане Святославе.

 

ВАКАРЧУК С.І. Два слова спробую, тут вже в нас така легка атмосфера, але спробую всерйоз.

Насправді перелік міжнародних заходів, які представлені, він викликає, повагу і довіру. Насправді там є, я як людина, яка цікавиться цим питанням, я бачу, що там є важливі для України речі, тому ігнорувати це не має змісту. І ви, сьогоднішня наша, така, я би сказав, непідтримка зразу напряму, не зв'язана з тим, що ми не хочемо, щоб це відбувалося. Я якраз особисто хотів би, щоб Україна мала можливість брати участь в деяких з цих заходів, але нам потрібно, дійсно, комплексно зрозуміти всю картину, і тоді, виходячи з неї, давати… або давати такі можливості, або ні. Тому я…

 

_______________. (Не чути)

 

ВАКАРЧУК С.І. Ні, ні, я закінчу. Але я хочу сказати, що список запропонованих заходів є дуже серйозний і він мені здається фаховим, і важливо було б Україні бути там представленою. Тобто я якраз за те, щоб підтримати таку ідею, але зробити це в комплексі і професійно, і розуміючи, що в нас є певні пріоритети перед тим.

Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, колеги.

Тоді я поставлю на голосування пропозицію звернутися до інших комітетів з листом надати їхній план щодо міжнародних поїздок, проаналізувати це секретаріату і щоб ми на комітеті, на одному з комітетів, потім розглянули і прийняли якісь рішення.

 

БОБРОВСЬКА С.А. Можна? Бо кажуть наші колеги, що в групу дружби попадають ті самі 10… Окремо?

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Мається на увазі, що наш комітет в цю десятку по комітетам теж підпадає.

 

БОБРОВСЬКА С.А. А групи дружби?

 

_______________. (Не чути)

 

БОБРОВСЬКА С.А. А групи дружби?

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. А групи - теж 10 візитів за кордон і 10 візитів до нас.

(Загальна дискусія)

 

НЕМИРЯ Г.М. Колеги, є пропозиція. Все ж таки комітет має відігравати якусь методологічну роль. І, колеги, я розумію логіку з точки зору організації і процесу планування, гарна логіка. Але, можливо, дати роз'яснення комітету, що на розгляд таких речей… розглядаються лише речі, які передбачають міжпарламентський вимір. Тоді це прояснить і, можливо, допоможе, щоб і зайвий час не витрачався, тому що є суттєві обмеження фінансові з точки зору цього. І тоді б комітет відіграв якусь таку роз'яснювальну роль за підсумками розгляду цього.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Прошу, пане Богдане.

 

ЯРЕМЕНКО Б.В. Я спробую ще вдосконалити більше цю пропозицію. У відповідь на звернення Комітету з питань цифрової трансформації надіслати лист-роз'яснення нашого комітету всім комітетам Верховної Ради про порядок, який існує, фінансування з тим, щоб всі розуміли, на що вони можуть або не можуть сподіватись.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Добре.

Тоді ставлю на голосування пропозицію запропоновану в редакції пана Богдана Яременка. Прошу голосувати. Хто – за? Одноголосно. Дякую.

Дякую, пане Єгоре.

(Шум у залі)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Так, колеги, переходимо до наступного питання порядку денного: про міжпарламентське співробітництво Верховної Ради України на 2020 рік. Ми вже з вами розглянули два пункти з цього питання…

 

ЯРЕМЕНКО Б.В. Ні, у нас пропущено.

 

ГЕРАЩЕНКО І.В. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Саме зараз до цього переходимо. Я кажу, що ми два пункти з цього питання вже розглянули, в нас лишається перший – це про лист і… Короче, переходимо до 1 пункту: про лист голови Комітету Верховної Ради України з питань антикорупційної політики Анастасії Красносільської щодо участі представників Верховної Ради України в пленарних засіданнях Групи держав РЄ проти корупції GRECO.

Я можу доповісти, але у вас у всіх є листи. Власне, пані Анастасія Красносільська просить так само підтримати рішення брати участь нашої делегації у Групі держав Ради Європи проти корупції. Одне от з засідань, вона зазначає, на 84-му пленарному засіданні Україна не була представлена. Але, зважаючи на те, що на звіти GRECO звертають увагу низка міжнародних організацій, зокрема і МВФ, щодо просування України в антикорупційній реформі, Анастасія просить підтримати рішення, власне, надати дозвіл цих відряджень і також включати в делегації керівництво відповідного антикорупційного комітету.

 

_______________.  (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дивіться, прохання я озвучу таке. Включити до Орієнтованого плану міжнародних обмінів Верховної Ради на наступний рік та подальших засідань Групи держав Ради Європи проти корупції і передбачити можливість її участі у заходах і керівництва секретаріату Комітету з антикорупційної політики.

Так, прошу, пане Григорію.

 

НЕМИРЯ Г.М. Якщо уважно читати лист, ну, крім того, що людина просить сама за себе, включити себе до чогось…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Як голова комітету.

 

НЕМИРЯ Г.М. Немає різниці. Але йдеться, якщо по суті читати, що колега Красносільська була включена до складу Групи держав як експерт громадської організації. Тобто зараз, якщо прохання полягає в тому, щоб вона зараз брала участь в цих засіданнях як вже народний депутат, це означає, що мінус громадським організаціям, які в іншому в випадку брали б участь.

Але навіть якщо на це закрити очі, то з точки зору балансу і якогось дотримання, то, ну, якщо не представник опозиції мав би брати участь в антикорупційних, то хоча б мали можливість мати почергово або збалансовано брати участь представник більшості і представник меншості. Тоді це було б коректно.

Тому що зараз, якщо я читаю і правильно розумію лист, то йдеться про те, що було сформовано делегацію України до GRECO, де пані Красносільську було включено як експерта громадської організації. Так?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Так.

 

НЕМИРЯ Г.М. А зараз вона набула повноваження народного депутата і просить…

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. (Не чути)

 

НЕМИРЯ Г.М. Ну, принаймні якщо я правильно зрозумів. На жаль, пані Красносільської немає, але поза тим. Тобто це один аспект.

Поза тим, з точки зору представництва, якщо йдеться про парламентський вимір участі в GRECO,  а GRECO – це група країн, яка займається якраз заходами антикорупційного моніторингу, то коректно було б, щоб у який спосіб або механізм було забезпечено принаймні один представник меншості, так коректно, і один представник більшості. Для того, щоб мали можливість брати участь...

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Прошу, колеги. Прошу, пане Богдане.

 

ЯРЕМЕНКО Б.В.        Я думаю, що ми могли б звернутися до секретаріату і до пані Красносільської з проханням уточнити інформацію перш за все про статус органів, про які нам пише пані Красносільська. У даному випадку вона говорить про засідання Групи держав Ради Європи проти корупції і про її статус особистий, особистий чи інший, чи має вона якійсь там статуси в рамках цієї організації, і повернутися пізніше. Мені здається, що… я підтримую думку, що станом на сьогодні, виходячи з інформації, яку ми отримали, у нас просто немає підстави для прийняття рішення, будь-якого.

 

НЕМИРЯ Г.М. Можливо, наперед просто обмірковуючи, можливо вирішити це питання або через рекомендації, або в якійсь інший спосіб: внесення змін до Указу Президента про склад і так далі, можна висловити свою позицію. Але якщо якимось чином передбачається інституціолізована участь Верховної Ради, то з точки зору цієї інституціолізованої участі, а бажано, щоб вона була, тому що рекомендації GRECO потім мають імплементуватися через закони, які приймає Верховна Рада, не лише Мін'юст і так далі. То тоді б ми мали можливість тоді, обговоривши це в комітеті з Комітетом антикорупційної..., якщо він є, внести свої пропозиції щодо відповідного механізму. А зараз я думаю, що питання ми не можемо вирішити по суті, тому що я вбачаю тут прямо корупційний ризик, коли людина, яку було обрано, зараз в іншій якості просить, щоб її включили до складу.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Колеги, інші звернення?

Тоді ставлю на голосування пропозицію перенести розгляд даного питання на пленарне засідання, яке слідуватиме після отримання... на комітетське, вибачте, засідання, яке слідуватиме після отримання від пані Анастасії уточнюючої інформації, на яку сьогодні звернули ми увагу.

Прошу голосувати. Хто – за? Одноголосно. Дякую.

Наступне питання: про візит делегації депутатської групи Верховної Ради України з міжпарламентських зв'язків з Грузією до Грузії у 2020 році. Відповідно до листа Климпуш-Цинцадзе і Марченка.

 

БОБРОВСЬКА С.А. Просто ми можемо піти тим самим шляхом, що і з міжпарламентськими обмінами. Це та сама історія. Щоб вони подали, запропонували.

 

ЯРЕМЕНКО Б.В. Ні. Але, колеги, а чого ми їх підштовхуємо? Якщо є активна група, яка вже бачить свою роботу і бачить уже якісь поїздки, і хоче це робить, і, тим більше, країна дружня і так далі, чого нам…, а інші не бачать такої необхідності і не звертаються, чого ми їх ставимо в рівну ситуацію? Мені здається, більш активних треба підтримувати. Якщо люди бачать необхідність в співпраці і так далі…

 

НЕМИРЯ Г.М. А якщо буде пропозиція щодо Монако?

 

ЯРЕМЕНКО Б.В. Ми будемо її розглядати. Ми її будемо розглядати.

 

НЕМИРЯ Г.М. (Не чути)

 

ЯРЕМЕНКО Б.В. Я думаю, після США, після інших і так далі розглянемо і Монако. Я б розглядав би, по суті, цю пропозицію. Зрештою, ми з Грузією є членами і ГУАМ, і ПАЧЕС, і вони в складі "Балтія плюс" в ПАРЄ. Тобто Грузія - важливий для нас партнер в регіоні, і тут зрозуміло, що ми повинні підтримувати на всіх рівнях контакти.

Тому я б не відкладав би, я б затвердив би… Там є обмеження, наскільки я розумію, ми фінансуємо поїздку 4 депутатів лише. Тобто в рамках традицій і існуючих нормативів, мені здається, що ми могли б поставити в план і підтримати прохання звернення цієї групи. Інших в нас немає, то що ми чекаємо?   

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Прошу, пані…

 

ХОМЕНКО О.В. А чи є квоти якісь щодо, чи обмеження, щодо поїздок?

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Відповідно до розпорядження Голови Верховної Ради… Щодо орієнтовного плану - 10 поїздок за кордон груп дружби, 10 прийомів у нас. А щодо кожної поїздки, відповідно до розпорядження Голови Верховної Ради може бути профінансовано не більше 4 осіб і не більше ніж на 4 дні.

 

_______________. Тобто всі, я так розумію, що після затвердження візитів групи дружби з Грузією та Естонією в нас залишиться 8 на всі інші. (Шум у залі)

 А, 9 – там і 9 – там. (Не чути)

ГОЛОВУЮЧИЙ. Прошу, Юлія.

 

ЛЬОВОЧКІНА Ю.В. Дивіться, в мене є пропозиція підтримати і Соломію, і пана Богдана. Чому? Бо, дійсно, якщо вже є напрацьована якась програма і групи домовилися, давайте їх підтримаємо. Але, звісно, що, мені здається, Соломія дуже правильно каже, що треба дати рекомендацію всім групам, а далі, виходячи з їх активності, ми побачимо, яка активність. Далі побачимо, будемо виходити з пріоритетів нашої міжнародної політики, до яких країн їхати, до яких дозволяти, яких приймати і таке інше.

От, дивіться, Іран не в нашому регіоні, але казали, що це дуже важливо. Бачите як. Тому я пропоную і Богдана підтримати, і Соломію. Буде нормально.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Добре. Тоді, давайте, пропозиція - підтримати цей запит від співголів групи Климпуш та Марченко, а також підготувати секретаріату…

 

ЯРЕМЕНКО Б.В. І від Пушкаренка про Естонію. Це наступний.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. А, одразу ми. Да? І пана Пушкаренка. І разом з тим просимо секретаріат підготувати відповідний роз'яснювальний лист на голів комітетів і груп дружби. Прошу голосувати.

Хто – за? Хто – за? Дякую. Одноголосно. Рішення прийнято.

Так, наступне питання – це про затвердження депутатських груп Верховної Ради України з міжпарламентських зв'язків з іноземними державами. У нас утворилися групи з Фінляндською Республікою, Республікою Чорногорія та Афганістаном. Керівників, співголів ви можете побачити, у вас роздано, в матеріалах.

 

_______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Мені здається, це нові групи, про створення. Пане Богдане, прошу.

 

ЯРЕМЕНКО Б.В. Я вже за затвердження.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. А, Боже, який ви молодець! Голосуємо.

Хто – за? Рішення прийнято. Дякую.

Ще була пропозиція в нас затвердження до порядку денного про… розглянути питання створення нових груп дружби. Пропозиції?

Прошу, пані Олена.

 

ХОМЕНКО О.В. Є пропозиція створити групу дружби з Індонезією.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. (Загальна дискусія)

 Так, колеги, ставлю дану пропозицію на голосування. Хто – за? Олена! Олена!

 

ЯРЕМЕНКО Б.В. Я перепрошую, якщо можна додати: "і Таїланд"...

(Шум у залі)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Так, ви беретесь, пані Юлія, створювати?

Тоді ставлю на голосування питання про створення Індонезії і Таїланду, призначати координатором процесу по створенню Індонезії Олену Хоменко, координатором по створенню групи з Таїландом пана Богдана Яременка. Прошу голосувати.

Хто – за? Одноголосно. Дякую.

Переходимо до п'ятого питання порядку денного: про орієнтовний план роботи Комітету з питань зовнішньої політики та міжпарламентського співробітництва на третю сесію дев'ятого скликання Верховної Ради України.

Так, колеги, у вас є розданий план. Прошу, ваші коментарі.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Да, це справді орієнтовний план. Відповідно до Регламенту Верховної Ради і Закону про комітети на кожну сесію комітет складає свій орієнтовний план, на основі якого подаються пропозиції до порядку денного сесії.

Ми підготували, секретаріат, народним депутатам був розісланий. Оскільки від народних депутатів ми поки не отримали ніяких, можна затвердити з пропозиціями, які будуть потім внесені, просто ми врахуємо.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. А ті, які ми затверджували на другу сесію, вони перенесені сюди? Добре. Дякую.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Ті, що ми не пройшли, все сюди внесено.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Прошу, пані Олена.

 

ХОМЕНКО О.В. Скажіть, будь ласка, а пропозиції, цей орієнтовний план, він був ще раніше, ми його узгоджували, а попередні пропозиції були враховані?

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Сюди включені ті пропозиції, які не знайшли свою реалізацію під час цієї сесії.

 

ЯРЕМЕНКО Б.В. Перенесені з нинішньої…

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Да, перенесені, перенесені. Всі перенесені.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Прошу, пане Григорію.

 

НЕМИРЯ Г.М. У мене є питання до пункту 22  орієнтовного плану: проект  Постанови про визнання геноциду вірменського народу.

 

ЯРЕМЕНКО Б.В. Він внесений вже і зареєстрований на сайті Верховної Ради.

(Загальна дискусія)

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Він зареєстрований за  номером 2376. Але якщо ви зараз приймете рішення рекомендувати його зняти з розгляду або не ставити і зняти взагалі  з розгляду, то  ми можемо таке рішення. Але ми не заслуховували.

 (Загальна дискусія)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Прошу, пані Соломія.

 

БОБРОВСЬКА С.А. (Не чути)

(Загальна дискусія)

  

ГЕРАЩЕНКО І.В. Давайте з редакційними правками, які вже  проголосовані були, очевидно, що тут  є закони … (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Да, прошу.

 

НЕМИРЯ Г.М. Я пропонував би зняти пункт 22… У першому розділі, і окремо… і про це взагалі треба говорити окремо. 22 пункт розділ I.

(Загальна дискусія)

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О.  Якщо ми зараз з плану його  знімаємо, значить, просто, коли ми будемо подавати  пропозиції на сесію, ми його не включимо. Але у нас воно залишається на розгляді  комітету.

 

НЕМИРЯ Г.М. Так, і у зв'язку з цим ще є не до цього плану. Колеги  звернули увагу, що на наше прохання МЗС надіслало список  міжнародних  угод, підписаних  Україною,  від імені України, їх 70, які підписані, але не  ратифіковані. Там є ще з Югославією, є КНДР про повітряне сполучення… До речі,  да,  90-го якогось  року. Можливо, треба також з точки зору проаналізувати це, що  є пріоритетом. Це не з точки зору внесення в цей план, а з точки зору взагалі розгрібання того, що є  актуально, що не є актуально, якась пріоритизація  могла бути, і комітет міг би висловити свою позицію щодо пріоритетності.

Це зауваження в порядку  обговорення,  воно не відноситься  до  цього орієнтовного...

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Пані  Олено, прошу. 

 

ХОМЕНКО О.В.  Скажіть, будь ласка, в попередній версії орієнтовного плану був проект Закону про міжнародну технічну допомогу, і зараз  я бачу, що його  немає, він  вилучений. Чи можемо ми  його повернути? (Загальна дискусія)

Я маю увазі версія,  яка  там  надсилалася. Так, ми не затверджували, але є  пам'ятаю, що вона  була. Тобто  цей проект закону, він був у попередніх  версіях документу.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Ні, проект Закону  про міжнародну технічну  допомогу в цьому, в орієнтовному плані, не було ніколи. Це були пропозиції до   плану законопроектних робіт, туди ми його  включали. А яка буде доля  плану  законопроектних робіт, ще, в принципі, я так розумію, не знає ніхто. Бо  Регламентом… це питання включено в  Регламент, але не визначено, чи це  має бути постанова, де будуть ці всі перераховані, від усіх комітетів  пропозиції до плану законопроектних робіт, чи це буде просто розпорядження  Голови Верховної Ради, де  воно буде включено.

 

ХОМЕНКО О.В. А кореляції ніякої немає між  планом законопроектних  робітних і орієнтовним планом, бо тут теж є  проекти законів, як …

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Тут в основному стоять  проекти законів, які пройшли реєстрацію і які вже  розписані на комітет. А  також тут є пропозиція Юлії  Володимирівни Льовочкіної по   міжнародним договорам, інших тут  немає документів,  які не зареєстровані.

Тобто, коли документ  зареєстрований і дано доручення комітету, тоді комітет зобов'язаний з  ними працювати. Вони включені.

 

ХОМЕНКО О.В. Це ж орієнтовний просто  план. Чи є  вимога до реєстрації, дійсно, щоб   включати в орієнтовний план?

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О.  Якщо ви наполягаєте, ми можемо точно так же, як, от подивіться,  включено, бачите, після внесення, ось є, наприклад, пункт 12. Пункт 12 І розділу. Тобто ми можемо включити цей законопроект, але розглядатися уже комітетом ґрунтовно  для подачі на... Тобто тут ті законопроекти, які комітет має розглянути і подати на Верховну Раду.

 

_______________. (Не чути)

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Да, це ж ми можемо бути і не першими. Так, міжнародні технічні...

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Прошу, пане Богдане.

 

ЯРЕМЕНКО Б.В. Колеги, у мене є пропозиція. З врахуванням вже поданих пропозицій щодо плану і з можливістю завершити цей процес в робочому порядку до завтра до 14:00 проголосувати, затвердити план, відповідно з врахуванням, що якщо у когось ще є пропозиції, до завтра до 14-ти можна в робочому плані подати до секретаріату,  і завершити обговорення цього питання.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Прошу.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О.  Це ж нас не обмежує, ми якщо...

 

ЯРЕМЕНКО Б.В. Не обмежує, це орієнтовний план, ми будь-коли можемо повернути.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Ні, я маю на увазі, що у нас, якщо є в законопроектному плані, в плані робіт... Ну, добре.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Добре.

Колеги, тоді ставлю на... Пані Ірино, будете щось в мікрофон казати? Добре.

Ставлю на голосування пропозицію пана Богдана Яременка, прошу голосувати.

Хто – за? Одноголосно. Дякую.

Так, наступне питання порядку денного: про продовження роботи комітету після закінчення чергової другої сесії ВРУ дев'ятого скликання на період з 27 січня по 3 лютого 2020 року.

Прошу, пане Богдане.

 

ЯРЕМЕНКО Б.В. Колеги, ми всі стали свідками надзвичайної події в житті нашої держави – це знищення нашого літака. І, на жаль, ми живемо в період дуже динамічний, коли різні надзвичайні ситуації можуть траплятися будь-коли. І ми маємо регламенті перешкоди часами для оперативної роботи. Ми розуміємо, що в період між сесіями без окремого рішення комітети не можуть працювати.

Тому для того, щоб комітет мав технічну можливість зібратися, якщо раптом виникатимуть подібні, не дай Бог, звичайно, а будь-які інші нагальності, або для того, щоб ми могли проводити інші заходи планові - це технічне рішення, - я пропоную прийняти рішення про продовження нашої роботи в цей період.

Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Прошу, пані Ірина.

 

ГЕРАЩЕНКО І.В. Дякую.

Немає сумніву в тому, що комітет має бути гнучким, але є одне "але". В умовах довіри-недовіри, яка є в сесійній залі між владою і опозицією, чи означає це, повєдайте нам, будь ласка, що є плани більшості робити дійсно сесійні засідання  24-го і 31-го січня? Ну, я не знаю, пов'язано це чи ні, але ми не володіємо інформацією, а тільки чутками. Я би хотіла, щоб ви їх або підтвердили, або спростували, тому що принаймні голова фракції "Слуга народу" пан Арахамія журналістам в інтерв'ю говорив, що є плани провести позачергове  засідання 24 січня. Тепер  виникли чутки так само, що ще мова йде про 31 січня. От я хотіла би зараз або підтвердити або спростувати цю інформацію: 24 січня і 31 січня плануються як сесійні дні?

Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Я хочу додати ще, що в нас Парламентська ж асамблея Ради Європи до 31 включно. Дякую.

Прошу, пане Григорію.

 

НЕМИРЯ Г.М. Можливо, я поставлю питання, зразу два питання.

Я не думаю, що в нас аж така напружена міжнародна ситуація, що якимось чином комітет мав би збиратися… У нас літаки збиваються - і РНБО вчасно не збирається. Ну, це так, коментар стосовно комітету.

Тому я, чесно кажучи, своєї не бачу якоїсь необхідності отаким от чином у напіввоєнний стан входити, щоб продовжувати роботу на тиждень, який є між однією сесією і другою.

 

ЯРЕМЕНКО Б.В. Обговорювалося, на фракції обговорювалося, але ніяких рішень досі не було, і обговорення припинилося на стадії, як і почалося, по 24-му. По 31-му я, чесно кажучи, навіть не чув такого. І це рішення жодним чином, пропозиція, не пов'язана з інформацією, яку ви озвучили. Жодним! Тобто це – технічне рішення, яке пов'язано з табелюванням нашого робочого часу і можливістю проведення засідання.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Пані Валерія, у вас є коментар?

 

БОГДАНОВА В.О. Окрім усього, є ще деякі моменти оплати праці народних депутатів, оскільки відповідно до статті 19 Регламенту Верховної Ради  України робота Верховної Ради… А?

 

_______________. (Не чути)

 

БОГДАНОВА В.О. Через те для того, щоб народні депутати мали всі підстави табелюватися, оскільки в міжсесійний період, оці 5 днів, немає ні сесії, ні комітетів, ні роботи у фракціях, нам… у фракціях, і роботи в округах, нам треба зробити рішення про продовження роботи, повідомити про це Голову Верховної Ради, щоб народні депутати могли бути протабельовані. Є роз'яснення регламентного комітету, відповідно до якого…

 

НЕМИРЯ Г.М. Навіть якщо комітет не збирається?

 

БОГДАНОВА В.О. Навіть якщо комітет не збирається. Це можуть бути роботи в підкомітетах, це можуть бути роботи по підготовці інших законопроектів, навіть якщо комітет не збирається.

У нас був прецедент. У нас були суди з народним депутатом… (Шум у залі)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Мені цікаво, чи це підв'язано якось з цією історією.

 

НЕМИРЯ Г.М. Але я хотів би також мати інформацію, що у нас наступне засідання комітету, чергове, планове має відбутися на першому пленарному, я пропоную, щоб ми внесли це, що наступне засідання комітету має відбутися і так далі.

 

БОГДАНОВА В.О. …момент. Відповідно до Закону про статус, народний депутат в міжсесійний період може піти у відпустку, тобто можна оформити відпустку на цей період і тоді все буде нормально. Але якщо відпустки немає, то треба продовжити, повідомити Голову відповідно до Регламенту і…

(Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. …голосування. Добре. Колеги, тоді ставлю на голосування пропозицію продовжити роботу комітету після закінчення чергової другої сесії Верховної Ради України дев'ятого скликання на період з 27 січня по 3 лютого 2020 року з врахуванням того, що засідання комітету відбудеться на пленарному тижні після 3 лютого.

 

БОГДАНОВА В.О. Може, краще "з метою підготовки до засідання комітету…"?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Добре. Тоді…

 

ЯРЕМЕНКО Б.В. З техніко-юридичними правками секретаріату.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. З техніко-юридичними правками секретаріату. Все, ставлю на голосування.

Хто – за? Хто – проти? Утримались? Дякую. Рішення прийнято.

Наступне. А, все.

 

НЕМИРЯ Г.М. Засідання комітету відбудеться…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Пане Григорію, ми без вас не проведемо комітет.

 

НЕМИРЯ Г.М. Це в стенограму вноситься.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Переходимо до пункту сьомого "Різне". Колеги, є можливість. Прошу.

 

ГЕРАЩЕНКО І.В. Марія Іонова надіслала листа з пропозиціями щодо включення щодо включення до порядку денного наших засідань кількох питань, в тому числі і питання щодо приватно-робочого візиту Президента Зеленського до Оману. Ми хотіли б, щоб на наступному засіданні це питання стояло в порядку денному. Ми пропонуємо запросити на розгляд цього питання якраз, наскільки ми зрозуміли, не були тоді долучені до візиту Міністерство закордонних справ України, як нас поінформували колеги, в такому випадку Офісу.

І ключові питання, які там можуть бути обговорені – це в першу чергу і безпекові питання. Враховуючи, що регіон непростий, як ми почули, ну, чому не враховувалися безпекові ризики? І інші низка питань.

Я думаю… Ну, Маша, на жаль, вийшла. Але є така пропозиція, що треба її врахувати. Про інформування на наступному засіданні.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Прошу, пані Соломія.

 

БОБРОВСЬКА С.А. У мене є декілька пропозицій до наступного комітету.

Перше. Я би дуже хотіла запросити також МЗС. Поговорити з ними, послухати їх про стратегічні пріоритети зовнішньої політики 20-го року і про шляхи напрацювання нашої співпраці, комітету мається на увазі, з МЗС. Для того, щоб ми якось не доганяли один одного, а працювали спільно. Мені здається, що якраз це той момент, коли ми можемо залишити політичні внутрішні вподобання всередині країни. Це перше.

Другий момент. Я би також хотіла послухати, попросити МЗС звернутися щодо стану звернення, в жовтні місяці було звернення Одеської обласної ради до МЗС з проханням ноти до Молдови стосовно  днопоглиблюваних робіт в порту Джурджулешти. Мені б хотілося також заслухати, почути, які ж останні новини, в нас там Джурджулешти-Рені, і випрацювати, можливо, потім комітетом подальшу нашу реакцію і можливість рухатися далі.

І третій момент, знову ж таки, напевно, до МЗС, але це про транскордонне співробітництво і це стосується зокрема в першу чергу Єврорегіону "Нижній Дунай", повертаюсь до Одеської області, і "Карпати".

Ну, а також і щодо інших, тому що, якщо я не помиляюся, у нас є 9 таких подібних проектів. Із них частина добре не працює. Хотілось би почути, що з них працює, а що з них не працює, де потрібно підсилення.

Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Запросити МЗС по цьому порядку денному. Правильно?

Прошу, пане Григорію.

 

НЕМИРЯ Г.М. У мене пропозиція, оскільки це останнє засідання під час другої сесії, від імені членів комітету подякувати секретаріату комітету за професійну гарну роботу під час другої сесії. І висловити сподівання, що так буде…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Прошу, пане Богдане.

 

ЯРЕМЕНКО Б.В. Колеги, я змушений вибачитися. Через період відряджень, які починаються з понеділка, заходи, які були анонсовані на минулому засіданні мною в рубриці "Різне" у понеділок по санкціям і в середу по НАТО, переносяться на пізніший час. Вони не відбудуться. Я перепрошую.

 

_______________. Тобто того ж дня?

 

ЯРЕМЕНКО Б.В. Дивіться, завтра в нас якась …. communication там… Завтра він уже давно скасований. Він планувався на наступну середу вже, але на наступну середу, як виявилося, теж немає ні Кулеби, ні Чернєва, тобто багатьох-багатьох немає. Але ми зможемо зустрітися  в понеділок на нараді, я так розумію, у Голови, де він збирає оргкомітет.

(Загальна дискусія)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Прошу, пані Соломія.

 

ЯРЕМЕНКО Б.В.  Ні, планували  спочатку на  цю середу, на сьогодні, і оце замість …….маємо комітет, а потім переносили на середу, і в наступну ми не зберемося, немає  ні Пристайка, ні Кулеби, ні… точніше, там не Пристайко, там…

 

БОБРОВСЬКА С.А. І ще в мене питання. От у мене протокол від 18 грудня, питання до секретаріату, в нас був третій пункт: звернутися з листами до представників відомств, яким були надіслані запрошення на засідання комітету та які ухилилися від участі в обговоренні вказаного питання. Тоді, коли ми Пристайку попросили висловити  подяку, а до інших звернутися з листами. Чи вони пішли?

 

_______________.  Так, звичайно.

 

БОБРОВСЬКА С.А. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Добре.

Пані Марія, сформулюйте вашу пропозицію до голосування.

Яке в нас рішення? Немає? (Шум у залі)

 

ІОНОВА М.М.  Ні, я направила листа з  пропозицією до засідання наступного…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Дякую, все! Тоді не голосуємо, просто обговорили.

Дякую, колеги. Якщо інших пропозицій немає, засідання закрите. Дякую.