Діяльність Комітету

Міжпарламентські групи дружби

28 червня 2018, 10:29

Стенограма засідання Комітету 20.06.2018

СТЕНОГРАМА

засідання Комітету у закордонних справах

20 червня 2018 року

Веде засідання Голова Комітету ГОПКО Г.М.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. … взагалі не затвердили порядок.

Оснач Михайло Васильович – заступник директора Першого європейського департаменту, начальник відділу Міністерства закордонних справ. Будь ласка, розглядаємо 0182.

 

_______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ратифікація Угоди між Кабміну та Федеральною радою Швейцарії про здійснення оплачуваної діяльності особами, що супроводжують співробітників дипломатичних представництв, консульських установ та постійних представництв у міжнародних організаціях. Будь ласка,  Михайло Васильович.

 

ОСНАЧ М.В. Дякую, пані голова шановна Ганна Миколаївна. Шановні члени комітету, для краткости ми такі угоди називаємо "про взаємне працевлаштування".

Міністерство закордонних справ просить підтримати проект Закону про ратифікацію, метою розробки якого було виконання українською стороною всіх внутрішньодержавних процедур, необхідних для набрання нею чинності. Вона стосується соціально-трудової сфери та регулюватиме питання працевлаштування на основі принципу взаємності членів сімей працівників закордонних дипломатичних і консульських установ України та Швейцарії у приймаючій державі, відповідно до законодавства цієї держави.

Ну, такі двосторонні угоди вже набули чинності з Аргентиною, Великою Британією, Ізраїлем, Латвією, Польщею, Туреччиною, Словенією та США. Верховною Радою також ратифікований... ратифіковані такі угоди з Іспанією та Італією, підписані та очікують на ратифікацію угоди  з Австрією та Німеччиною. Ми вважаємо, що її застосовування сприятиме реалізації права на працю і сприятиме підтримці рівня кваліфікації та отримання можливості для подальшого професійного розвитку членів сімей співробітників дипломатичних представництв підчас перебування їх разом з подружім у довгострокових закордонних відрядженнях. Таке право є прийнятною загальноєвропейською практикою, ну, і нашим громадянам воно гарантоване законодавством України.

Реалізація угоди не потребує будь-яких додаткових витрат з державного бюджету України. Ще раз прошу підтримати проект Закону про її ратифікацію.

Дякую за увагу.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Колеги, у когось є запитання?

 

СОКОЛЮК М.Ю. Дякую, шановна Ганна Миколаївна. Шановні присутні, пропонується схвалити проект Закону України про ратифікацію Угоди між Кабінетом Міністрів та Урядом Республіки Молдова про реадмісію. Це позитивно вплине на розвиток наших відносин, дозволить мінімізувати негативні наслідки, що породжують незаконну міграцію. Цю угоду я підписував особисто у місті Кишинів разом з імплементаційним протоколом. І ця угода погоджена усіма зацікавленими особами та не потребує ніяких додаткових витрат. Прошу підтримати.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую дуже.

Давайте ще заслухаємо Міністерство закордонних справ, тут є представник Міняйло Сергій Вікторович. Будь ласка.

Сідайте до столу, щоб під запис. Дякую.

 

МІНЯЙЛО С.В. Доброго дня, шановна пані голово. Доброго дня, члени комітету. Міністерство закордонних справ погодило проект Закону без зауважень і застережень, ще ми зробили це у грудні минулого року. І пропонували б підтримати цей законопроект.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Дуже лаконічно сьогодні Міністерство закордонних справ.

Колеги, у когось є запитання?

Якщо немає, переходимо до третього пункту порядку денного про ратифікацію Угоди між Україною та Швейцарською Конфедерацію про реадмісію осіб.

Максиме Юрійовичу, знову вам слово, аналогічний випадок. Будь ласка.

 

СОКОЛЮК М.Ю. Аналогічний випадок. Ця угода підписана міністром внутрішніх справ України, вона вчинена одночасно з Угодою про спрощення оформлення віз, це була позиція швейцарської сторони. Після її ратифікації буде опрацьовано повноцінний протокол і підписаний. І проект також погоджений всіма зацікавленими ЦОВВами і не потребує додаткових витрат з держбюджету. Прошу підтримати.

Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Будь ласка, ну, мабуть, Сергій Вікторовим знову так само  лаконічно.

 

МІНЯЙЛО С.В. Міністерство закордонних справ підтримало цей проект, погодило його із зауваженнями, які мали редакційний характер. Державна міграційна служба, як основний розробник, ці правки врахувала і просимо підтримати теж. 

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, шановні колеги.

Володимир, ви, як голова делегації в Парламентській асамблеї Ради Європи, рік був безвізу, що там оцінюють, як працює наша міграційна служба, як видачі паспортів? Якісь проблеми є, питання?

 

АР’ЄВ В.І. Без зауважень.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Без зауважень.

Колеги, нам потрібно, поки з'явиться Світлана Петрівна (як кворум) поставити питання, скористатись нагодою присутності високоповажних гостей: голови Державної міграційної служби і так далі.

Максим Юрійович, ну, розкажіть нам, якісь є проблемні питання, громадяни задоволені – незадоволені, часто чуємо, що візи, не візи, а паспорти біометричні не завжди вчасно видаються, якесь технічне оснащення вам потрібно. Не знаю…

 

СОКОЛЮК М.Ю. Ну, давайте розповім, якщо є час, не дуже часто надається така можливість.    

Ви пам'ятаєте, ми опрацьовували наш законопроект зміни до Закону про Єдиний державний демографічний реєстр, після прийняття якого ми почали видавати, оформлювати біометричні паспорти. Це відбулось, перший… паспорти були видані в січні 2015 року. На сьогодні оформлено вже більше ніж 9 мільйонів закордонних паспортів.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. з якого часу?

 

СОКОЛЮК М.Ю. З 1 січня 2015 року 9 мільйонів закордонних паспортів. Саме за рік безвізу, який ми святкували декілька днів тому, тобто за… з червня до червня оформлено більш ніж 5 мільйонів паспортів. Такого не було ніколи, завжди в рік оформлювалось приблизно біля 2 мільйонів паспортів. Після того, як було проголошено про початок безвізу попит зріс майже в 2,5 рази. Були і черги, на жаль, обладнання, довго підписували договір і опрацьовували закупівлю, але його встановили в січні цього року. На сьогоднішній день черга ще є, але ми майже в терміни вже вкладаємося. І розраховано, що до кінця липня черги на виготовлення не буде. Громадяни отримують кожен день, в пікові моменти було 26, а в деякі дні 28 тисяч людей оформлювали паспорти, на сьогоднішній день 16-17 до 20 тисяч оформлюють. Працюють 627 підрозділів міграційної служби. Також до цього часу долучилось вже 84 центри надання послуг. Тобто, наприклад, в Києві 11 підрозділів міграційної служби, 11 – ЦНАПів і 4 паспортних сервіси. По всій території працюють, окремі у нас є гарні приклади об'єднаних територіальних громад. Чотири їх, вони не дуже великі, але вони закупили робочі станції і поставили це обладнання в ЦНАП для маленьких ОТГ. Чотири ОТГ також оформлюють документи.

По загальним відносинам по самих паспортах я проблем ніяких з партнерами не бачу. У нас гарний проект зі "Страж граничний" – це Польща, вони оцінюють те, що ми зробили, схвалюють це. Проблем з українцями, з їх паспортами і зі всім немає. Угоду саму про реадмісію з Європейським Союзом, вона виконується на 82-83 відсотки повернення українських громадян.

У нас було таке запитання, чому не 100 відсотків? Тому що дуже багато людей, і ми це побачили, вони кажуть, що вони українці, а ніякого відношення до України вони не мають. Наприклад, вони кажуть, що, розуміють, що проблема ідентифікації громадян, які зареєстровані або отримали паспорти в Криму або на непідконтрольній території, окупованій Росією, то вони називаються, що вони вихідці, наприклад, з Донецька або з Луганська. Але зазвичай вони не вказують по батькові, це зрозуміло чому. Це вихідці з Росії, чеченці, є, наприклад, з інших країн. Вони кажуть, що вони українці, але з'ясовується, що це не так. І в цьому випадку ми відмовляємо. Але по Євростату ми належним чином, ми number one по виконанню Угоди про реадмісію саме по поверненню українців.

Поки що те, що казав Єврокомісар Хан, ніяких проблем і загроз безвізу немає. Отака інформація.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Бачите, як корисно було поспілкуватися?

У когось є ще запитання якісь? Ну, про тему видачі паспортів. Ну, Світлана Петрівна.

Я прошу зараз, оскільки у нас є кворум, давайте затвердимо той порядок денний, який є.

У когось є додаткові питання на включення?

Якщо немає, прошу голосувати. І відразу за наполяганням фактично 90 відсотків це питання наші сьогоднішні, четвертий пункт порядку денного, представників різних відомств провести це обговорення в закритому режимі. Тому я поставлю відразу, перше, порядок денний затвердити. Друге, щоб четвертий пункт в закритому режимі.

Перше. Давайте проголосуємо за той порядок денний, який є. Хто – за? Рішення прийнято.  

Щоб четвертий пункт  в закритому режимі. Хто – за? Володя, ви як? За.

Дякую.

Тепер, Світлана Петрівно,  ми проговорили вже три пункти. Якщо у вас є питання, ви можете поставити до доповідачів. Якщо ні, тоді…

Будь ласка, тоді хто за те, щоб підтримати проект Закону про ратифікацію (0182).  Хто – за? Одноголосно.

Другий – 0188. Хто – за? Одноголосно.

І 0192. Хто? Прошу підтримати. Також одноголосно. Добре.

Тепер, колеги, оскільки ми переходимо  до питання про інвентаризацію договірно-правової бази з Російською Федерацією, зокрема, в контексті дії  РФ в акваторії Азовського моря і Керченської протоки. Питання в закритому  режимі розглядається відповідно до закликів, також наполягань представників різних відомств. Тому прошу всіх, хто не має доступу до ДСК і так далі, всім присутнім дякуємо за участь в комітеті, всього хорошого,  прошу залишити засідання комітету на розгляд саме цього питання.

До побачення.

Решта всі присутні в залі? Бо декого я не знаю по обличчям. Секретаріат, ви всіх решту по обличчям ідентифікуєте, які міністерства представляють?  Тоді прошу зачинити двері.

 

(Розгляд питання в закритому режимі)

 

 

АР'ЄВ В.І. Замість Пацкана обрали керівником Корчика. Пацкан більше не є народним депутатом України.

(Загальна дискусія)

(Запис закінчено)