Діяльність Комітету

Міжпарламентські групи дружби

24 січня 2018, 11:38

Стенограма засідання Комітету 17.01.2018

СТЕНОГРАМА

засідання Комітету у закордонних справах

17 січня 2018 року

Веде засідання Голова Комітету ГОПКО Г.М.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Тому ми можемо починати… Доброго дня, шановні колеги! В нас сьогодні дуже насичений графік, як і ми говорили, дуже багато питань. Я думаю, що сьогодні ми розпочнемо розгляд головного питання це проект Закону про Дипломатичну службу. я пропоную проголосувати за той порядок денний, який є. Очевидно, що буде не одне засідання, щоб розглянути ті 145 поправок от. Але сьогодні принаймні заслухаємо доповідь голови робочої групи Бориса Івановича Тарасюка і, можливо, почнемо розгляд. Хто за те, щоб затвердити той порядок денний, який зараз є? Будь ласка, Борис Іванович.

 

ТАРАСЮК Б.І. Я, в принципі, підтримую порядок денний. Я вже порушував питання про те, що він не є реалістичним, оскільки, я вважаю, що питання Закону про Дипломатичну службу потребує окремого засідання. Але при тому розуміння, що тільки робоча група сьогодні представить результати своєї роботи, можу погодитись. В принципі, порядок денний нереалістичний. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Борисе Івановичу.

Я пропоную проголосувати до моменту присутності кворуму, як це у нас зараз завжди буває, а там далі час покаже. Гаразд? Хто за те, щоб підтримати цей порядок денний, який є?

Хто – за? Одноголосно. Рішення є.

Отож перше питання, в нас присутній якраз доповідач, ініціатор Ємець Леонід Олександрович, відразу слухаємо вас. 

 

ЄМЕЦЬ Л.О. Дякую. Шановні колеги, я як голова групи дружби з Японією неодноразово від них і від багатьох інших і послів, і інших держав, чув не те, щоб здивування, а бажання, щоб і наша країна в особі парламенту, оскільки ми є парламентсько-президентською республікою і парламент грає за Конституцією визначну роль в тому числі і в міжнародній політиці, почути нашу позицію щодо ядерних випробувань Північної Кореї і весь світ засуджує ці випробування, бо вони несуть небезпеку майбутньому всієї нашої планети так, не переменшуючи. І ми розуміємо, що ці випробування, вони проводяться в тісній координації з тією агресією, яка веде Росія, наступаючи на світовий порядок. І, я вважаю, що наш парламент має свою позицію з цього приводу висловити. Пропоную проект постанови для розгляду і прошу підтримати комітетом для винесення парламенту для прийняття позитивного рішення.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ви можете відразу, оскільки ви були ознайомлені, секретаріат надсилав вам, ті, скажімо, зауваження, які надійшли від МЗС, прокоментувати.

 

ЄМЕЦЬ Л.О. Зауваження дуже прості: "хвіст не має крутити собакою", а у парламентсько-президентській республіці парламент має грати визначну роль, а органи виконавчої влади мають забезпечувати ту політику, яку визначає парламент як єдиний законодавчий орган. Тому я пропоную нам визначитися і засудити ядерні випробування. Я думаю, ні у кого немає у душі жодного навіть сумніву з приводу того, що це неправильно проводити ядерні випробування і це величезна загроза. Хоч ми і далеко від Північної Кореї, але ядерна зброя вона знайде всіх, де б хто не знаходився на цій планеті. Тому позиція парламенту, я вважаю, має бути висловлена, бо наші міжнародні партнери мають чітко розуміти, де ми знаходимося у стосунках з ними і чи засуджуємо ми ці ядерні випробування, чи якимось чином… Я не знаю, я вважаю, компромісів тут бути не може, бо компроміс – це підтримати цей процес, а це неприпустимо. Тому знову ж таки, я бачив позицію МЗС, але вважає парламент має мати свою позицію, а не бути у ситуації, де МЗС свою позицію з цього приводу висловила, а парламент чомусь цього не зробив. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Будь ласка, від МЗС Сергій Миколайович Кучеренко, радник відділу нерозповсюдження та контролю над озброєнням Департаменту міжнародної безпеки МЗС. Прошу.

 

КУЧЕРЕНКО С.М.  Шановні народні депутати, шановні присутні, МЗС направив свої матеріали до Верховної Ради України і коротко можу повторити те, що Україна неодноразово демонструвала свою позицію стосовно розвитку КНДР ядерно-ракетної програми, і фактично вона не змінюється з 2003 року, коли КНДР вийшла з Договору про нерозповсюдження ядерної зброї. Ще з 2006 року, коли Україна була головуючою у підготовчій комісії Договору всеосяжної заборони ядерних випробувань, ми чітко і послідовно робимо свої заяви, засуджуючи таку безвідповідальну позицію Пхеньяну. З часу розвитку і запусків… розвитку ракетної програми і запуску балістичних ракет Пхеньяном, з 1998 року так само Україна відстежує розвиток цієї програми і має свою власну національну позицію.

Важливо відзначити, що ця позиція, у тому числі МЗС як органу виконавчої влади залишається незмінною: Україна не визнає самопроголошеного ядерного статусу Північної Кореї, оскільки це не відповідає міжнародному праву у контексті Договору про нерозповсюдження ядерної зброї.

Для нас ключовим принципом є врегулювання проблем шляхом продовження мирного дипломатичного і політичного діалогу з усіма зацікавленими сторонами без будь-якої шкоди для суверенітету для Корейської Народно-Демократичної Республіки.

Україна голосувала за всі відповідні тематичні резолюції Ради безпеки ООН, а на сьогоднішній день їх налічується вже 10, в тому числі остання груднева резолюція, яка засуджує проведення випробування водневої бомби Північною Кореєю.

Важливо згадати, що з часу першої санкційної резолюції 1718 був заснований комітет і члени цього комітету неодноразово приїздили до України і відбувалися робочі зустрічі. При цьому Україна демонструвала свою відкриту і послідовно відверту позицію.

Важливо відзначити, що жоден… жодна фізична, юридична особа ніколи ніяким чином не згадувалася в цих відповідних санкційних резолюціях.

Крім того, Україна досі не має розвинутих економічних і політичних зв'язків і стосунків з Північною Кореєю.

Нашим міжнародним партнерам достеменно відомо, що Україна ніколи на національному рівні не порушувала відповідні санкційні постанови. У нас є належним чином створена і діюча система експортного контролю.

Більше того, Україна в ініціативному порядку, і це сталося наприкінці минулого року, ініціювала у відкритому форматі у Нью-Йорку слухання стосовно звинувачень у нібито причетності України у розвитку ракетної програми Північної Кореї.

Треба відзначити також, що Секретар РНБО пан Турчинов наприкінці серпня зробив доповідь про відповідну непричетність України до розвитку таких програм. Вже на початку роботи 72-ї сесії Генасамблеї ООН Президент України так само у своєму національному виступі згадував про позицію… висвітлював позицію України стосовно розвитку ракетно-ядерної програми КНДР і так само згадував, що Україна до цього не причетна.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дуже дякуємо.

Ми, в принципі… ви ж зараз зачитуєте те, що ми і так маємо роздрукованим. Тобто прохання все-таки не повторювати те, що депутати мали можливість ознайомитися, а просто чітку позицію. Не підтримуємо  МЗС, бо це заява заради заяв, так як ключовий ваш меседж. (Шум у залі) Ми вже його почули.

Дякуємо.

Члени комітету, в кого є які, будь ласка, коментарі? Підтримати Ємця чи МЗС?

Борис Іванович, будь ласка.

 

ТАРАСЮК Б.І. Дякую.

Я знайомий був від самого початку ідеї, яку висунула група депутатів на чолі з Леонідом Ємцем. Я, в принципі, підтримую цю ідею. Я був знайомий з першим варіантом цього документу, який, за моїми рекомендаціями був значно змінений. І в цій редакції я пропоную комітету підтримати дану пропозицію.

Дякую.

 

ЗАЛІЩУК С.П. Я дуже коротко також хочу підтримати пропозицію Леоніда Ємця. Я з повагою ставлюсь до аргументацій, які надав МЗС. Але парламент в принципі існує.

Ви сказали, що заява заради заяви. Парламентська функція, її основний інструмент – це слово, це позиція, це заява, це думка. І в нас різні функції. МЗС, очевидно, існує в іншій реальності. Важливо для парламенту зазначати свої, в тому числі, політичні оцінки тих чи інших зовнішніх процесів і подій.

Тому я підтримую цю заяву.

 Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Дякую.

Будь ласка, Володимир.

 

АР’ЄВ В.І. Шановні колеги, ситуація, яка є зараз для України, нам зайвий раз згадати про Будапештський меморандум дуже навіть було б недарма.

Тому я єдине, що хотів би, можливо, зі згоди автора, в передостанній абзац, все ж таки йдеться про…  "Верховна Рада України – найвищий орган крани, що добровільно відмовилася від третього за величиною у світі ядерного арсеналу", додати згадування… буде посилання на Будапештський меморандум, і в такому вигляді вже передавати його в зал на те, щоби приймати остаточно.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  А може, не Верховна Рада, а Україна відмовилась? Просто  Верховна Рада … все-таки, Україна – держава, тому що Верховна, як, наприклад, мені…

 

АР’ЄВ В.І.  Ні! Тут Верховна Рада України як найвищий орган країни (Шум у залі) …вищий законодавчий орган. (Шум у залі)

Якщо автор не заперечує проти того, щоб додати згадку, редакційно вже оформити, Будапештського меморандуму, то я підтримую повністю цей документ.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Добре, колеги. Секретаріат тоді узгодить, зробить посилання  на Будапештський меморандум.

І хто за те, щоб підтримати цей проект заяви Верховної Ради? Одноголосно, рішення є. Чудово!

Будь ласка, МЗС, якщо можна, коротко. Оскільки ми знаємо, що зараз почалося головування Канади у "великій сімці", так само головування Болгарії в Раді ЄС і ОБСЄ в Італії, для нас дуже важливо скоординувати зусилля, як парламентська дипломатія може допомогти нам просувати наші національні інтереси.

Щоб, будь ласка, не зачитувати МЗС ті пріоритети МЗС на 2018 рік, які роздані, і вони … в кожного була можливість ознайомитися, можливо, дуже коротко  проінформувати комітет, які є побажання чи рекомендації до посилення співпраці, оскільки є в Парламентській асамблеї, в ОБСЄ є хороша група дружби "Україна-Канада", міжпарламентські обміни і так далі. Тому як цю співпрацю зробити більш кращою.

Доповідає від МЗС зараз, будь ласка, знову… А, ні! Баранов В'ячеслав Миколайович – начальник відділу політичного планування політичного департаменту МЗС. Будь ласка.

 

БАРАНОВ В.М. Шановна пані голово, шановні депутати! Я так розумію, що всі отримали інформацію щодо пріоритетів МЗС. Ми визначили шість пріоритетів і розписали трошки детальніше, які завдання стоять на цей рік, ну, не тільки на цей рік, але й ширше, в рамках кожного з цих шести пріоритетів.

Що стосується питань, які були зараз порушені, то Україна буде приділяти важливої уваги просуванню наших інтересів в рамках канадського голосування, і, до речі, планується також захід з Канадою в рамках міжпарламентського співробітництва. Це інформація додаткова, яка надсилалась МЗС від 28 грудня. Йдеться про візит депутатської групи Верховної Ради України з міжпарламентських зв'язків з Канадою.

З моменту створення група ще жодного разу не відвідувала цю країну. Тому, ми вважаємо, що цей візит, він якраз надасть можливість і, крім двостороннього спектру співробітництва, але і просувати інтереси в рамках сімки з огляду на головування Канади.

Адміністрація Президента України ставила перед МЗС завдання опрацювати питання призначення спеціальних посланників сімки.

Німецька сторона призначила свого представника. На жаль, робота, яка була проведена в минулому році свідчить про те, що інші країни не підтримали ідею призначення спецпредставників або спеціальних посланників з української тематики. Ну, у зв'язку з тим, основна причина це негативна позиція зовнішньополітичних відомств і послів в Україні, оскільки деякі з них вважають, що це може якось буде відбирати хліб, якщо так по-простому сказати. Тобто, вони вважають, що і МЗС цих країн вважає, насамперед Великобританія, але в тому числі і Канада, що це, в принципі, не потрібно дублювати зусилля послів.

Основна увага протягом року буде сфокусована на тому, щоб в рамках діяльності групи українська тематика була виділена в окреме досьє. І, в принципі, ця домовленість була досягнута з канадським шерпою в минулому році. Ну, і надзвичайно важливим це підтримка реформ "Сімки". Ну, і захисту і відновленню територіальної цілісності України політико-дипломатичним шляхом. Це перший, до речі, пріоритет МЗС і взагалі зовнішньополітичний пріоритет і на 18-й рік, і надалі.

Що стосується інших аспектів, то наші колеги підготували деякі пропозиції, які стосуються Парламентської асамблеї, співпраці з Парламентською асамблеєю Ради Європи, Парламентською асамблеєю ОБСЄ, Міжпарламентський союз. Я не знаю, якщо всі отримали, може не потрібно…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. (Не чути)

 

БАРАНОВ В.М. Да, тобто інформація, я думаю, є у всіх.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую дуже.

Колеги, у когось є запитання? Не знаю, там недавно були у пресі публікації, зокрема ініціатива Данила Лубківського щодо Оттавської ініціатива з допомоги звільнення політичних в'язнів, гуманітарний трек і щоб Канада взяла певне лідерство у цьому процесі. Як ви можливо це оцінюєте?

 

БАРАНОВ В.М. Я думаю, пропозиція… Ну, у будь-якому випадку роль Канади як головуючої у "Сімці" і взагалі діяльність "Сімки" на підтримку скорішому вирішенню цього питання звільнення українських заручників є важливою. Тому я думаю, що МЗС буде просувати залучення Канади, більш активне залучення Канади до цього питання.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. А тут я не бачу Європейського інвестиційного чи, скажімо, так званого плану, який литовці просувають у пріоритетах МЗС. Чи, скажімо, як ви будете далі до цього ставитися, зважаючи на ті зусилля, які вже були зроблені попри певний скептицизм і так далі?

 

БАРАНОВ В.М. Я, на жаль, не представляю департамент МЗС, але наскільки я можу сказати, що поки що, на жаль, ініціатива литовської сторони не знайшла широкої підтримки, тому тут, я думаю, треба обережно до цього підходити і може не планувати поки що те, що ми не можемо реалізувати. Тобто я думаю, що над цим треба працювати, але, скажемо, якось афішувати чи публічно декларувати конкретні речі ще зарано.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. (Не чути)

 

БАРАНОВ В.М. Ну, обсяги допомоги, скажемо так.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Цікава позиція після заяв Президента Порошенка, що він підтримує це на саміті Україна-ЄС з Тузком…

 

БАРАНОВ В.М. Це також підтримаю. Це, безумовно, я думаю, Андрій Іванович це підтвердить. Але інше питання – політична підтримка. Але, скажемо…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ну, вже краще координація з урядом потрібна, щоб уряд представив свої пропозиції, щоб українська сторона виглядала адекватною, якісь пропозиції проактивно діяли, не чекали, що за нас зроблять наші партнери ще й гроші принесуть і скажуть: "Тепер, будь ласка, беріть, ремонтуйте дороги, вкладайте в децентралізацію і так далі".

 

БАРАНОВ В.М. Ну, наші партнери завжди очікують від нас конкретні пропозиції.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Окей. У когось є з членів комітету запитання? Якщо немає, будь ласка, ще тоді Рустамов Рустам Алірзайович, заступник директора Департаменту країн Близького Сходу та Африки. Будь ласка.

 

РУСТАМОВ Р.А. Шановна пані голово! Шановні народні депутати! останнім часом у нас спостерігається активізація міжпарламентської взаємодії з Ліванською Республікою. Ну, зокрема, в грудні минулого року відбувся візит до Лівану керівника депутатської групи по міжпарламентських зв'язках України з Ліваном пана Соболєва. Візит відбувся на високому рівні, зокрема, в рамках візиту, він був прийнятий Головою Національних зборів парламенту Лівану Набіхом Беррі, і в ході якого було досягнуто домовленість про подальший розвиток міжпарламентських зв'язків, зокрема…

 

_______________. Це пріоритет.

 

РУСТАМОВ Р.А. Питання… Да. Пріоритет і візит ліванської делегації до України. І… Так, було досягнуто домовленість щодо проведення візиту у відповідь парламентської делегації Лівану на початку цього року.

Зараз у нас є пропозиція ліванської сторони щодо проведення цього візиту на початку лютого 6-9 числа.

МЗС пропонує погодитися з пропозицією ліванської сторони, виходячи з того, що у нас, в принципі, є не погана база взаємодія у міжпарламентській сфері, є меморандум укладений, до речі, про співпрацю з Ліваном у міжпарламентській сфері. І у травні цього року плануються парламентські вибори в Лівані, і якщо  візит не зможе відбутися зараз, то є сумніви, що в подальшому він може відбутися, принаймні у період до травня цього року.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. А скажіть, чому не можна зробити вже з новим парламентом? Цей парламент, у них зараз вибори я просто …….

 

РУСТАМОВ Р.А. Я вам скажу, справа в тому, що там Ліван – дуже  специфічна країна і останні парламентські вибори там  відбулися  в 2009 році  і зміни щодо  складу, такого суттєвого складу… суттєвих змін щодо складу парламенту Лівану  не передбачаються. Тому напевно та правляча коаліція, яка  зараз  є вона збереже свою  позицію, і в  принципі доцільно було б нам підтримати. І,  до речі, у нас я сказав про активізацію нашого… нашої  взаємодії з Ліваном, буквально днями: 10 січня новий посол Лівану вручив ввірчу грамоту Президенту України Порошенко. Тому є домовленості про подальшу  активізацію у нашій співпраці і я думаю, що саме активізація  міжпарламентського діалогу може стати основою для подальших наших контактів.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дуже дякую.

Просто наш посол у Лівані телефонував щодо важливості  цього візиту. Після візиту нашої делегації, на чолі із керівником групи дружби паном Сергієм Соболєвим, от і я б хотіла, звісно, щоб доповів з цього питання Володимир Ар'єв, голова підкомітету. Коли ми будемо, напевно, що пізніше. Дальше розглядати, нам важливо було почути  позицію МЗС для того, щоб потім ухвалювати, оскільки у нас на рік є п'ять візитів, де ми можемо запросити до нас груп дружби. І тому одне із питань якраз і є наші пріоритети на рік, щоб зрозуміти, оскільки цей  візит, вже терміни трохи підтискають. Тому ми пізніше ухвалимо рішення. Вам наразі дякуємо.  Колеги, в когось є ще запитання? По пріоритетам МЗС і …

 

ТАРАСЮК Б.І. Коментарі.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Коментарі, будь ласка, Борис Іванович.

 

ТАРАСЮК Б.І. Дякую.

Я, чесно кажучи, не зрозумів  з доповіді про те, якими є  стратегічні пріоритети зовнішньої політики.

Друге. Мене здивувала реакція начальника відділу Міністерства закордонних справ на ідею підтримки так званого Плану Маршалла для України. Хотілось би почути від МЗС: чи це позиція МЗС, чи це позиція уряду, чи була вироблена  позиція уряду щодо  цієї ініціативи, якою вона є. Але якщо уряд самоусунувся від реалізації цієї ідеї наших литовських друзів, то це мене більше ніж дивує. Це є абсолютно недерждавницький підхід, відсутність стратегічного бачення пріоритетів зовнішньої політики України, і в цілому я здивований цією позиціє. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, Андрій Іванович, якщо можете як держсекретар відкоментуйте.

 

ЗАЯЦЬ А.І. Дякую, Ганна Миколаївна.

Як держсекретар я не можу дати коментар, тому що як держсекретар я є керівником державної служби, я не можу викладати позицію міністерства з питань політичних, позицію міністерства з цих питань визначає міністр, заступники, яким доповідають .......

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, Володимир...

 

АР’ЄВ В.І. Я, відверто кажучи, очікував більшого і принаймні очікував якогось аналізу, принаймні стратегічних напрямків, а не просто рекомендації по країнам. По країнам ми і самі, в принципі, здатні. Це не напрям, це не аналіз, ну вибачте...

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. (Не чути)

 

АР’ЄВ В.І. Я розумію, але якщо нам  говорять про Ліван, да, я розумію, що Ліван є, але... він важливий, але там ще є купа країн. А чому саме в Ліван? Тому що є запрошення. Ну вибачте, будь ласка, але це несерйозно абсолютно і це, я вважаю, тоді нам треба звернутися до Міністерства закордонних справ з проханням представити все ж таки для нас пріоритети не по країнам через наявність запрошення і наявність домовленості, а через необхідності, які є в інтересах України. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Володимире.

Я думаю, що це  якраз одне із наших питань про орієнтовний план роботи комітету Верховної Ради на восьму сесію восьмого скликання і міжнародних обмінів, там і спікер, і наші.  Ми це просто пізніше проговоримо.

Колеги, давайте, якщо ви зараз не заперечуєте, в нас склалась дуже складна ситуація із ПАРЄ. Оскільки до мене сьогодні знову підійшов керівник фракції "Народного фронту", який розповідає про те, що ми не праві в тому, що дедлайн був у понеділок для затвердження  23-х нами вже давно, а все-таки 22-е… і тут є пан Колесніченко, я хотіла, щоб ми зараз це питання закрили і зняли з порядку денного, бо воно вже набирає якогось політичного забарвлення.

Все-таки, пане Колесніченко, ви як керівник відділу міжпарламентських зв’язків, ви можете надати інформацію по тих дедлайнам, щоб ми закрили питання делегації в ПАРЄ, оскільки двічі, коли комітет збирався минулого тижня, не було кворуму, у понеділок так само. Тобто дедлайну вже немає, ми вже не можемо докомплектувати чи ще можемо? Це ще питання відкрите. Будь ласка.

До речі, присутній також пан Єленський, якого "Народний фронт" рекомендував як 24 учасника, ну, нашої делегації, члена нашої… ПАРЄ.

Будь ласка.

 

КОЛЕСНІЧЕНКО. Доброго дня! Шановні члени комітету, я не готувався спеціально до цього питання, воно трошки неочікуване для мене.

Ми діяли на основі листа, який надіслав Генеральний секретар Ради Європи пан Савицький до Голови Верховної Ради України, в якому визначається, що вірчі грамоти мають бути подані до асамблеї за тиждень до початку роботи сесії, чергової сесії асамблеї. Тобто це… сесія в нас починається 22 числа, тиждень в нас – це 15 число.

Коли ця вся ситуація розвивалася, звичайно, ми трошки нервували, тому що лист ми не могли направити, і ми зверталися спеціально до "тейбл-офісу", тобто до регламентного комітету, коли останній день подання вірчих грамот. Нам сказали, що це – 15 число, що ми й зробили.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, "Народний фронт", представник Ігор і пан Єленський.

Ви почули зараз позицію. Будь ласка, ваші якісь коментарі. Відразу вам нагадую, що минулого тижня було засідання комітету, не було кворуму, не було двох представників – "Народного фронту", БПП, "Опозиційного блоку". В понеділок теж був… засідання не було.

Ви почули представника зараз. Є голова делегації так само ПАРЄ Володимир Ар'єв. Ми сьогодні маємо це питання нарешті закрити. Є кворум, і якщо ще є можливості, давайте його нарешті фіналізуємо. Будь ласка, можливо, Володимир Ар'єв, ви нам щось тут доповісте?

 

АР'ЄВ В.І. Ганно, дякую, але я – голова делегації, який не впливає на формування делегації. І в даному разі це суто питання, яке в компетенції фракції відповідно до квот, які затверджені комітетом за рекомендаціями парламентської, за правилами і процедурами Парламентської асамблеї Ради Європи. Квота, яка була, вона майже порівну розділена між фракціями "Народного фронту" – трошки більше, і фракцією "Блоком Петра Порошенка" – трошки менше. І в даному разі мало бути рішення двох фракцій щодо узгодженості кандидатур. Я зокрема звертався і до голів обох фракцій, щоб вони переговорили між собою, і потім уже поінформували не тільки мене, бо я в даному разі лише можу давати свій один голос як члена комітету, але й весь комітет про своє рішення. А спільного рішення фракцій, наскільки я розумію, з цього питання після того, як я двічі говорив з головами фракцій, не було. Тому в даному разі які можуть бути претензії до комітету, я, тим більше, до мене, я не розумію. В даному…

 

ГУЗЬ І.В. А ми можемо до 22-го?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Пане… Хто?

 

_______________. Я хочу…

 

АР'ЄВ В.І. Я, я в даному разі, наскільки мені відомо, що останні…  закриваються безпосередньо перед початком, але чи є для цього можливість відповідно, я тут вважаю, що має визначити, доповісти нам міжнародний, наш відділ міжнародних відносин після консультацій із секретаріатом ПАРЄ. Я, я деталей…

 

_______________. (Не чути)

 

АР'ЄВ В.І. Я деталей, я деталей отак аж настільки… Нам дали дедлайн 15-е, і всім делегаціям 15 число. Чи можливі від цього ad hoc відхилення, я думаю, що для цього потрібно отримати інформацію з секретаріату Ради Європи. Але це точно може бути не пізніше ніж відкриття сесії.

 

ГУЗЬ І.В. Ну, колеги, дивіться. Значить, перше, рішення двох фракцій, немає. Це не означає, що  ми не маємо права прийняти пропозицію ту чи іншу. І тому я як представник  "Народного фронту"  буду наполягати, власне, сьогодні підтримати   нашу  кандидатуру, якщо  вона  не найде підтримки  в нашому комітеті, це вже зовсім інша справа.

Друге, нас інформував наш  колега, значить, Логвинський, про те, що 22-го ми можемо спокійно  приймати це рішення і тут  це вільне таке трактування, розумієте,  структури Верховної Ради.

Тому я пропоную сьогодні  розглянути це питання, поставити на голосування і закрити в тому чи іншому випадку, або підтримати або не підтримати – це  позиція моя особиста, як народного депутата України.

 

ТАРАСЮК Б.І. Шановні колеги, я хочу сказати, як людина, яка    брала участь в усіх засіданнях комітету, ми могли закрити це питання, минулого тижня не вийшло, в понеділок не вийшло і не вийшло через те,  що не було жодного представника "Народного фронту" для того, щоб представити свою позицію.

Я виходжу з того, що це питання знаходиться на вирішенні керівництва двох фракцій  БПП і  "Народного фронту", якщо обидві фракції вважають, що ця  посада має бути заповнена кандидатурою представника "Народного фронту", то нам технічно треба погодитися і підтримати запропоновану кандидатуру. Але знову ж таки, звертаю увагу, що якщо  так необхідно було  забезпечити інтереси "Народного фронту", то це  можна було зробити, якби двоє представників "Народного фронту" в комітеті прийшли на  засідання у понеділок. Дякую.

 

_______________. Яка пропозиція?

 

ТАРАСЮК Б.І. Підтримаю.

 

ЛЬОВОЧКІНА Ю.В. Я более член… не только член ПАРЕ, а я первый заместитель господина Арьева, первый заместитель главы делегации. Хочу высказать  вот просто свое огарчение тем, что наша делегация скорее всего будет работать не в полном составе. Потому что две крупнейшие фракции большинства не могут договорится  и согласовать кандидатуру  еще одного члена делегации. Меня лично как заместителя главы делегации это удручает. Комментарии к нашему уважаемому секретариату межпарламентских связей в правилах: процедурах должно быть четко записано. Пожалуйста, вот зачитайте нам статью Регламента Ассамблеи, и мы тогда не будем иметь никаких сомнений в том, что мы делаем.

 

АР'ЄВ В.І. Шановні колеги, я… В принципі, якщо ми бачимо ситуацію, що, очевидно, це можливо зробити (дякую, що процитували), єдине, що я вважаю, що ми можемо створити небезпечний прецедент, якщо ми будемо підміняти рішенням комітету квоти і рішення фракцій. І у даному разі це може виявитися скринею Пандори, коли цей прецедент стане підставою для того, щоб відмовляти іншим фракціям, наприклад, у зміні кандидатур в інші делегації чи в цю саму у майбутньому. Тому у даному разі я би попросив все ж таки, щоб ми дочекалися, давайте тоді приймемо рішення, що ми можемо ad hoc в електронній формі провести голосування завтра до вечора, якщо лідери фракції "Блоку Петра Порошенка" і "Народного фронту" домовляться про те, що ця квота має бути заповнена таким чином. Тут питання зовсім не в персоналіях, тут питання у підході, який має бути збережений.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. (Не чути)

 

ТАРАСЮК Б.І. Який пункт порядку денного ми розглядаємо?

 

(Загальна дискусія)

 

ГУЗЬ І.В. Значить, друзі, перше. Ми вже 10 раз просили керівників фракцій прийняти рішення, ніякий ad hoc і ніяке завтра це не допоможе. Рішення немає. Це дурна позиція, і я тут згоден з пані Льовочкіною, це недипломатичний вислів, але це абсолютно неправильно, тому що це питання, на превеликий жаль, важливе для України, яке можна було б елементарно вирішити. Це перше. І це прикро про це говорити.

Друге. Я пропоную, Ганно Миколаївно, поставити на голосування: а) що ми можемо до 22-го це питання, ну, вірніше, надіслати, дослати цього 20... значить, недостающего члена делегації; і наступне питання – поставити  пропозицію пана Єленського, тому що є наша пропозиція фракції. В цих відсотках, ви знаєте, трошки більше "Народний фронт" має, це наш аргумент. В кінці кінців, немає пропозиції від "Блоку Петра Порошенка". Якби були дві пропозиції – ми могли б вибрати. На превеликий жаль, тому я пропоную сьогодні питання поставити, проголосувати за і проти, і  дійсно закрити це питання, але не відтерміновувати.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Колеги, давайте, хто за те, щоб включити це питання в порядок денний сьогодні? Хто – за? Хто – проти? Хто утримався? Включили в порядок денний.

Хто за те, щоби пропозицію "Народного фронту", оскільки за квотою по відсоткам це більше "Народного фронту", те, що Бурбак надсилав цей лист офіційно. Хто, хто...

 

_______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Яку довідку?

 

_______________. Про ситуацію чому вони...

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка.

 

_______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Не ускладнюйте питання. Хто, колеги, за те, щоб підтримати кандидатуру Єленського, яка від "Народного фронту", оскільки секретаріат зробив математичні розрахунки щодо квот, які були представлені для того, щоб нарешті... Борис Іванович, ви хотіли щось додати?

 

ТАРАСЮК Б.І. Ні. Я голосую…

 

ЗАЛІЩУК С.П. Вибачте, а в мене є питання...

Ви володієте англійською мовою? Я хотіла запитати.  Добре. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Чудово, тоді, колеги, хто за те, щоб підтримати кандидатуру Єленського, якщо ще процедури дозволяють доукомплектувати нашу  делегацію, направити тоді в міжпарламентські зв'язки, присутній тут, його як 24-го, щоб потім до нас жодні претензії в Страсбурзі не були, що немає якоїсь кандидатури? Хто... Що?

 

_______________. (Не чути)

 

_______________. Пане Володимире, це яка позиція? Скажіть, будь ласка. Смішно просто.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ні, ну, це, це від... Раз, два, три, чотири, п'ять...

 

_______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Шукайте Вовка, нам треба кворум. Ларін є? Щоб прийшов.

 

_______________. .... комітету у зв'язку з позицією...

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ні, почекайте. В нас є ряд важливих питань, які  ми хочемо обговорити, це абсолютно некоректно зі сторони вибачте, представника Президента і делегації ПАРЄ, це безвідповідальна позиція. Чесно кажучи, як  люди можуть відповідати за країну, коли вони не можуть  елементарне рішення проголосувати?

Треба щоб вони повернулися, тому що це безвідповідально, це хамство. Або давайте  шукати Вовка чи Ларіна. Ігоре, ми мусимо закрити це питання. Де Присяжнюк ваш?

 

_______________.Слухайте, це не настільки принципове питання, але це смішно…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Де Присяжнюк?

Шановні запрошені, особливо з двох наступних важливих питань, зараз ми шукаємо кворум, я мовчу вже про третє – дипломатичну службу.

 

_______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ви прийшли куди? Ви хочете кворум нам зробити?

 

_______________. Можна, якщо дозволите. (Шум у залі)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Вовк зараз… Хто може ще спробувати дотелефонуватись до… Оскільки ми не можемо зараз, Вовк, на жаль, не бере, Ларіна немає, з тих членів комітету… Щодо Ар'єва і Ірини Степанівни, то я… Не можу тоді це теж прокоментувати. Тоді іншого варіанту, як просто перенести засідання комітету, вибачитися перед усіма, хто сьогодні прийшов, на жаль, ті важливі питання, які були, які стосуються і українського культурного центру в Москві, і питань, які стосуються санкцій Європейського Союзу проти представників режиму Януковича, і особливо дипломатична служба. Борис Іванович напрацював разом з групою, ми їх мали заслухати.

 

_______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Може, якщо ми хочемо, ми можемо заслухати посланця, але ми не будемо ухвалювати просто рішення, раз уже є, якщо ніхто не проти.

 

_______________. Ми мали ухвалювати рішення?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ні, ми не мали поки що рішення, тобто ми можемо заслухати вже раз тут є заступник Генерального прокурора, якщо ви не заперечуєте, колеги.

 

_______________. Це має бути у закритому режимі?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ні, це не у закритому, санкції… В закритому – український культурний центр.

 

_______________. Ганно, Миколаївно, перше, ви… (Не чути) 

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Колеги, ще раз перепрошення. До наступних зустрічей.