Діяльність Комітету

Міжпарламентські групи дружби

19 липня 2017, 12:51

Стенограма засідання Комітету 11.07.2017

СТЕНОГРАМА

засідання Комітету у закордонних справах

11 липня 2017 року

Веде засідання голова Комітету ГОПКО Г.М.

 
 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Уже у нас є кворум для того, щоб ми могли розпочати засідання, дуже коротко.

В когось є якісь пропозиції для того, щоб до порядку денного додати ще якісь питання, чи зняти? Немає?

Будь ласка, Борис Іванович.

 

ТАРАСЮК Б.І.  В мене пропозиція, щоб ми, значить, провели закрите засідання з заслуховуванням міністра, і кого він вважає за доцільне, щоби розповів про цей напружений дипломатичний тиждень, який організували дипломати. Щоб нас пробрифінгував.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  (Не чути)

 

ТАРАСЮК Б.І.   На закритому засіданні в п'ятницю.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  А! Все! Добре.

Хто за те, щоби внести ще цю пропозицію?

Володя, ще в вас пропозиція? Будь ласка.

 

АР'ЄВ В.І.  Шановні колеги, я пропоную звернутися до Адміністрації Президента невідкладно внести в Верховну Раду на ратифікацію 15-ий, 16-ий протоколи до Конвенції Ради Європи з прав людини, які були підписані у 2014 році, досі не ратифіковані.

Цього року Україна відзначає 20-річчя приєднання до Конвенції з прав людини, і, в принципі, такий символічний гарний жест міг би бути дуже ефективним на річницю. Правда, річницю ми вже пропустимо, тому що вона, здається, 17 липня, да, відбудеться. Хоча я просив Адміністрацію  Президента зробити це вчасно, вони це вчасно не зробили. Тому, я прошу, від імені комітету поставте питання в порядок денний: звернення до Адміністрації Президента…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Хто за те, щоб додати в порядок денний, який є, плюс два питання додатково: звернення до міністра для брифінгу в п'ятницю, зустріч, і звернення до Адміністрації Президента, щоб якомога швидше внесли в парламент два протоколи, 15-ий і 16-ий, до Конвенції з прав людини.

У вас ще якісь побажання? Будь ласка, Борис Іванович.

 

ТАРАСЮК Б.І.   (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Хто – за? Є.

Колеги, дуже швидко переходимо. Перший пункт порядку денного. Андрій, у вас дві хвилини, тому що ми хочемо… Доповідайте щодо Міністерства закордонних справ, держбюджет. Ми просили, ви нам подали всі матеріали, розрахунку для збільшення бюджету. Ми відправили їх в бюджетний комітет, будем продовжувати далі. Є ще щось додатково до цього? Будь ласка.

 

ЗАЯЦЬ А.І. Щодо законопроекту 6600: про Державний бюджет на 2017 рік. Ми зверталися про перерозподіл, він врахований в урядовому законопроекті, і дякуємо за підтримку. За рахунок збалансування видатків, ми просто більш раціонально їх зможемо використати, якщо будуть прийняті відповідні зміни. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Так як ми з вами домовлялися, із зустрічі з Павлом Анатолійовичем, що ми чекаємо на вересень певну вашу таку інфографіку. Ті додаткові кошти, які ми виділяли, щоб ми могли пояснити суспільству, як МЗС їх використовувало в цьому році, щоб на 2018 рік під час збільшення фінансування ми могли також мати аргументацію щодо цього.

Колеги, другий: проект Закону про ратифікацію Конвенції Ради Європи про комплексний підхід до питань безпеки і охорони та послуг під час футбольних матчів. Будь ласка, Жданов Ігор Олександрович. Номер законопроекту, поданий Президентом, 0150.

Голосувати по першому питанню? Там все враховано. Ні, вже враховано, ці зміни вже відображені в цьому варіанті бюджету. Правильно?

Тому по МЗС все, нема якихось, якщо би було…

(Загальна дискусія)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ігор Олександрович, будь ласка.

 

ЖДАНОВ І.О. Дякую вам.

3 липня 2016 року у Франції була підписана Конвенція щодо забезпечення… Ради Європи про комплексний підхід до питань безпеки, охорони та послуг під час футбольних матчів та інших спортивних заходів. Прийняття зазначеного закону дає право здійснювати заходи, які є основою вже існуючих відповідних практик, що використовуються для зменшення загрози безпеці та порядку, який виникає під час футбольних матчів або інших спортивних змагань. Така загроза може виникати з різних причин, наприклад, через природні лиха, терористичні акти, несправності в інфраструктурі і тому подібне. Ви знаєте, наскільки актуальна ця проблема для України, в частности для Національного спортивного комплексу "Олімпійський", "Львів Арени" і інших наших футбольних стадіонів.

Враховуючи викладене, я прошу підтримати запропонований проект, який сприятиме наближенню у сфері фізичної культури і спорту до європейських стандартів, зокрема, в питанні забезпечення безпеки, охорони та послуг під час організації та проведення футбольних  матчів та інших спортивних заходів.

З цим законопроектом пов'язаний інший законопроект, пов'язаний з денонсацією Європейської конвенції про насильство та неналежну поведінку з боку глядачів під час спортивних заходів, і, зокрема, футбольних матчів, оскільки це є умовою при підписанні відповідної нової конвенції, яка підписується на замін, яка була підписана на заміну старої. Прошу підтримати.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Дякую.

Колеги, якщо можна, зараз заслухати представника Національної поліції. Мовчан Денис Анатолійович, заступник начальника Управління публічного  порядку Департаменту превентивної діяльності.

В нас до вас таке питання: там стаття 10 конвенції, наші аналітики з секретаріату проаналізували, потребує, безперечно, імплементації до законодавства України в частині розробки та запровадження механізму  передачі адміністративних проваджень між країнами, і друге – розробки та запровадження механізму  визнання і виконання судових рішень в адміністративних справах. Розкажіть, будь ласка, про цей момент, чи він врахований.

 

МОВЧАН Д.А. Дякую за запитання.

Перш за все, в оригінальному тексті мова не йде про адміністративні правопорушення, англійський термін offends – це загалом широко "правопорушення". В даному випадку частину третю слід розуміти як можливість вже передачі кримінального переслідування стосовно особи, яка була притягнута до відповідальності в одній країні, до країни, наприклад, її походження. Це перший момент.

І другий момент, він стосується частини четвертої, там, де мова йде про обмеження на виїзд. Скажімо так, на початку цієї норми зазначається, що таке обмеження може застосовуватися, якщо необхідно, тобто це не є обов'язковим, і, вочевидь, не факт, що воно буде у нас працювати. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Добре.

Ще питання по статті 9, так? "Конвенція в межах існуючого правового поля, вивчення її реалізації".

 

МОВЧАН Д.А. Там, напевно, мова йде більше про другу частину, так?

Значить, там, дійсно, ми спілкувалися вчора із секретаріатом комітету, виникали певні питання з приводу, наприклад, формулювання "збір розвідувальних даних". На нашу думку, це більше стосується особливостей перекладу, тому що термін intelligents, його можна тлумачити досить широко. Це перше.

Друге. Буквально зараз переглянув пояснювальну записку вже від Ради Європи до цієї конвенції, і там мова йде якраз про так званий intelligents let policing, тобто поліцейська діяльність, керована аналітикою, - це те, що ми зараз запроваджуємо в Національній поліції. І, з мого досвіду, майже 10 років працюю з футбольними матчами, ми не займаємося, дійсно, розвідувальною діяльністю, але дуже багато аспектів роботи поліції, в першу чергу це по забезпеченню безпеки футбольних матчів, вона засновується на аналітичній роботі. Тобто ми повинні аналізувати якісь тенденції і вміти прогнозувати і так далі.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Просто в перекладі, от Людмила Олександрівна, заступник секретаріату говорить, що є розвідувальна діяльність, так?

 

МОВЧАН Д.А. Це питання до перекладу виключно.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. От оце одне із ще зауважень про те, що переклад є достатньо непрофесійним, тобто…

Борис Іванович, будь ласка. Зараз.

 

ТАРАСЮК Б.І. Я звернув увагу на…

 

 ЖДАНОВ І.О. …надати вам консультацію. МЗС, у вас є справка, завірена про те, що МЗС завіряє переклад. Вона вам надана. І ніхто із органів виконавчої влади не може робити самостійно переклад. Це робиться виключно Міністерством закордонних справ України. Де тут? А, ось, відповідна довідка надана Колядовим, т.в.о. директора Департаменту міжнародного права. 

 

МОВЧАН Д.А. Безумовно, ратифікація з таким перекладом призведе до проблем з правозастосуванням, оскільки… які будуть тільки накопичуватися. Тому прохання до шановних членів комітету відтермінувати розгляд питання до уточнення між нашими міністерствами, і причетними, тому що є і Нацполіція, автентичності перекладу, оскільки я теж констатую, що є помилки, розбіжності, неточності і двозначності…

 

_______________. (Не чути)

 

МОВЧАН Д.А. Після повернення буде з'ясовано,  як виконувався переклад тексту. Але маю сказати, що вже роками в міністерстві перекладача, чи перекладачів, які от пишуть, немає.

 

______________. (Не чути)

 

МОВЧАН Д.А. Адміністративно ми… Я особисто з'ясую, як це відбувалося, і за підсумками доповім членам комітету.

(Загальна дискусія)

 

МОВЧАН Д.А. Ну, справа в тому, що зарплата державних службовців регламентована однаково для всіх міністерств і, ну, у нас люфт дуже маленький, там, за рахунок премії чи, ну… але це там 10-15 відсотків.

Я доповім членам комітету, звідки взялася ця помилка і як ми її виправимо разом з профільним міністерством.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Колеги, тоді пропозиція така. Зараз ми фактично не голосуємо, або голосуємо за… Ні, голосуємо за те, щоб направити на уточнення перекладу, чи відповідності тексту до оригіналу, для того щоб не було юридичних отаких от для правозастосування потім проблемних нюансів.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. У нас є шлях тільки, або направити суб'єкту законодавчої ініціативи, але це складніше, або просто суб'єкт законодавчої ініціативи сам подасть на заміну переклад. Може, так краще? Просто відтермінувати розгляд, а суб'єкт законодавчої ініціативи подасть на заміну новий переклад. Щоб не було…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  (Не чути)

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Ні, ми просто відтермінуємо.

 

ЗАЯЦЬ А.І. Міністерство закордонних справ підтримує проведення таких парламентських слухань. Інші справа, що планування має відбутися з урахуванням щойно проведеного візиту Північноатлантичної ради, Генерального секретаря. Треба дати, на нашу думку, можливість новопризначеному главі місії України при НАТО після тривалої перерви…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  (Не чути)

 

ЗАЯЦЬ А.І. Ні, парламентські слухання. Для того, щоби парламенту доповісти, що зроблено, який є прогрес в імплементації планових завдань. Тому ми просимо розглянути можливість проведення цих слухань у четвертому кварталі.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ви за ідею?

 

ЗАЯЦЬ А.І. Ми за ідею.

(Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Борис Іванович!

 

ТАРАСЮК Б.І. Колеги, я думаю так, що перед нами стоять два завдання. Перше: як по суті відповісти на це. А, по-друге, оформлення цього подання. По другому питанню, мені здається, що комітет має звернутися до автора цієї ініціативи, щоб він підготував весь пакет необхідних документів для прийняття рішення Верховною Радою, тобто проект постанови.

 

_______________. (Не чути)

 

ТАРАСЮК Б.І. А пояснювальна записка?

 

_______________. (Не чути)

 

ТАРАСЮК Б.І. А це не автор ініціативи?

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Стаття 234 "Ініціювання парламентських слухань": пропозиція щодо проведення парламентських слухань може бути внесена на основі рішення, прийнятого комітетом з відповідного питання у вигляді проекту постанови Верховної Ради, яку має визначати система парламентських ………

 

ТАРАСЮК Б.І. Так на основі. А хто має готувати основу? Там написано, хто має готувати основу?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Обґрунтування, маєте на увазі?

 

ТАРАСЮК Б.І. Так.

 

_______________. (Не чути)

 

ТАРАСЮК Б.І. Я це маю на увазі, а інакше вам прийдеться готувати.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Я зрозуміла.

 

ТАРАСЮК Б.І. А друге питання, точніше, перше питання по суті, тут Ірина Степанівна порушила питання про форму проведення цих слухань. На мою думку, є два варіанти. Один варіант, легший варіант - це  спільне засідання комітетів і слухання на комітетах; а друге питання - парламентські слухання. На мою думку, враховуючи нинішній стан співробітництва з НАТО, нам варто було би підняти політичний рівень обговорення питання взаємин з НАТО.

 

_______________. (Не чути)

 

ТАРАСЮК Б.І. Я погоджуюся з тим, що… і це може бути не лише два комітети, це можуть бути більше, враховуючи широкий спектр співробітництва України з НАТО. Але, звичайно, ці два комітети повинні готувати, так. Але не на комітетських, на мою думку, треба це робити, слуханнях, а на парламентських.

 

_______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Хто ще хоче висловитись? Тоді, якщо ніхто не хоче, я теж… оскільки парламентські слухання ….

 

ТАРАСЮК Б.І. Я знову ж таки хотів би звернути увагу на політичну вагу цього питання і його як такий, проміжний варіант засідання двох або більше комітетів, можна. Але все-таки ми повинні провести повноцінні парламентські слухання.

Хочу нагадати, що перші парламентські слухання щодо співробітництва з НАТО були організовані в 2002 році. Я тоді ініціював такі слухання, в результаті цих слухань вперше Верховна Рада в своїй постанові прийняла рішення про підтримку курсу на членство в НАТО – це 2002 рік.

Зараз ми на новому етапі взаємин з НАТО, і залучення багатьох міністерств до цих парламентських слухань, фахівців, аналітиків, воно було б, на мою думку, слушним. Тому я підтримую пропозицію про можливе попереднє обговорення на засіданнях комітетів, але все-таки парламентські слухання як політичний сигнал повинні бути на найвищому рівні.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  (Не чути)

 

ТАРАСЮК Б.І. На мою думку, Верховна Рада повинна була би підтримати той курс, який оголосив Президент: про початок дискусії щодо надання Україні Плану дій щодо набуття членства (ПДЧ). Тобто, якщо Верховна Рада прийме таку постановку в результаті парламентських слухань, то це буде сигнал і буде, так би мовити, підставою для того, щоб це питання активізувати в дискусії з НАТО, про надання ПДЧ. Президент про це сказав.

Я хочу уточнити, про що ми говоримо. Ірина Степанівна, ми говоримо про нову редакцію Закону про основи національної безпеки, який вже 8 червня поправлений, правильно, нарешті поправлений. Так якщо він нас задовольняє, він виставив, як ви кажете, маркер: членство в НАТО є одним із пріоритетів зовнішньої політики в Україні, - то що ще ми можемо наробити, напрацювати? Ну що ми можемо?

 

ЛУЦЕНКО І.С. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Колеги! Добре. Колеги, давайте так, давайте так, що...

 

ЛУЦЕНКО І.С. …за різні форми.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Світлана Петрівна, ви теж хотіли? Будь ласка.

 

ТАРАСЮК Б.І. Ні, просто якщо щось, новий закон, про який новий закон говорять натівці? От я хочу для себе усвідомити: їм, що не підходить Закон про основи національної безпеки, де чітко нарешті 8 червня було... Ні, а який інший?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Там інший закон.

 

ТАРАСЮК Б.І. Який?

 

ЗАЛІЩУК С.П. Я, чесно кажучи, підтримую ідею саме парламентських слухань щодо роботи попередніх... попередньої роботи комітетів. Я бачу, що ми можемо просто робочу групу сформувати на базі там чотирьох, трьох комітетів, так, чотирьох, трьох комітетів за представників, членів комітетів і там домовитися про порядок денний і про  ті цілі, які  ми поставимо перед собою. Але водночас я дивлюся, що, дивіться, ми, по суті, за це літо в нас... ми вийшли на новий рівень відносин з НАТО: на рівні закріплення цієї цілі в законодавстві. І вчорашня позиція Президента, заява  про початок, про те, що Україна готова почати діалог про заявку про ПДЧ, теж ставить перед нами, перед парламентом, як ми будемо вести цю дискусію, про ПДЧ, коли ми її будемо вести. Той, наприклад,  оборонний бюлетень, який то взагалі-то до 2020 року ми зобов'язані, так, були  ухвалити всі реформи, коли ми  готові по суті були подавати цю заявку  до ПДЧ. Ну, тобто насправді мені цікаво, що залишиться в ПДЧ, якщо до  2020 року ми виконаємо, наприклад, наш оборонний бюлетень. Поінформувати суспільство теж про хід виконання цього оборонного бюлетня і що нам залишиться з ПДЧ, вимагати від натівців так само… Для нас дуже важливо, мені здається, особливо, там, слухаючи вчорашніх теж послів НАТО, щоб вони розуміли, що ми з цього курсу не зійдемо, і що це наша послідовна позиція, тому що і Німеччина, яка … там є свої зауваження так, і у Франції, і в інших європейських країн, вони теж сподіваються, що Україна недостатньо серйозна. І нам треба показати зі свого боку  надзвичайно прозоро наш план, як ми до цього будемо йти.  І, таким чином,  на  міжнародному рівні через таку позицію,  публічну, вимагати їхніх зобов'язань.   Тому, мені здається,  це дуже хороший крок для  того, щоб просувати наш інтерес цієї інтеграції.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Коли, в грудні?

 

ЗАЛІЩУК С.П. У грудні, я думаю, що  нормально, якщо ми вже… можемо прямо ще в цей тиждень, чи, наприклад, в останній  там, чи наступного тижня зробити першу робочу групу, поділитися обов'язками. Я готова йти в робочу групу і від нашого комітету  координувати підготовку, наприклад. І потім до грудня, я думаю, що ми зможемо напрацювати ці речі.

 

_______________. (Не чути)

 

ТАРАСЮК Б.І. Так, Світлана Петрівна заторкнула питання, які час від часу виникають у НАТО: відносно того, а наскільки серйозно Україна ставиться до  цього курсу. І я повинен сказати, що, на жаль,   Україна давала підстави сумніватися в тому, що  наш курс незмінний, на відміну від, скажімо, країн Центрально-Східної Європи, які оголосили  курс на членство в НАТО, не сходили з цього курсу і добилися цього курсу. У нас же що було? Я от вам розповідаю про синусоїду.  2002-2003 рік: ми приймаємо рішення про те, що  наш курс в членство НАТО. 2004 рік: ведеться під гаслами кампанія  президентська  антинатівськими. 2006 рік: міністр закордонних справ, я був тоді,  веде переговори і досягає домовленості про принципові… про надання Україні ПДЧ, а через декілька місяців Прем'єр-міністр їде в Брюссель і говорить про те, що  український народ не готовий до ПДЧ. 2008 рік: значить, всі три представники найвищої влади в Україні пишуть листа до НАТО в січні про те, що ми  просимо  дати нам  ПДЧ; тоді ж у  квітні НАТО на саміті приймає рішення, що Україна буде членом, але ухиляється від відповіді на ПДЧ. А потім у нас настає період фактично, 2010-2013-й, фактично, коли заморожуються стосунки з НАТО. Більше того, ми зняли, взагалі законодавчо зняли курс на членство в НАТО. Тобто  НАТО має підстави турбуватися про те, а чи ми справді послідовні в тому, що ми хочемо в НАТО, от у чому проблема. Проблема не в тому, що ми випишемо черговий закон - і  НАТО заспокоїться, а проблема в послідовності курсу України на членство в НАТО. От у чому… Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Борис Іванович, ну, мені здається, якщо ця послідовність, то це послідовність  не в плані проведення парламентських слухань, а ця послідовність має бути виконання тих критеріїв, які НАТО вимагає.  Від того, що ми… (Шум у залі) Правильно! І тому, з однієї сторони, треба заслухати звіт, що відбувається. Тому що коли вчора Столтенберг дуже чітко сказав, ви маєте зустріти meet ……….., тобто ви маєте досягти тих критеріїв?  вимог, які є, ми від вас чекаємо. Оцей… про який… законопроект про національну безпеку – це абсолютно інший, тобто  новий, який готується, про розподіл  там РНБО діяльності, Генштабу і так далі. Тому … контролю цивільного, парламентський контроль.

Тому… просто чому я кажу? Знову вийде, що ми будемо робити парламентські слухання, коли парламент не зробить законопроект про парламентський контроль і цивільний, те, що Сироїд, і решта напрацювали, Іра Фриз, і хочуть вже давно це зробити. Ну, мені здається, що зараз ми знову… ми проведемо парламентські слухання, з якою ……….? Що парламентського контролю немає за три роки діяльності цього парламенту, цього немає, і ми будемо сидіти і кричати…

Тому, мені здається, що спочатку… Якщо ми зберемо, наприклад, на вересень ці комітетські слухання, і після комітетських слухань, в залежності від стану готовності того, щоб ми вийшли на ці парламентські слухання вже з розумінням, що ми зробили ще додатково кроки, законодавчі зміни, щоб уже бути ще ближчими, щоб вимагати ПДЧ вже не просто… а вже закривши, поставивши "галочки" до тих вимог, які нам вчора публічно при всіх, на всю країну озвучили, де в нас є найбільші проблеми.

Ми зустрічалися з вами по експертному контролю, там, де  є певні нюанси, нам чітко говорили про корупцію, про електронне ліцензування, що уряд має зробити, і так далі.

Тому, поки це все не буде зроблено, то ми будемо далі виглядати… як, скажімо? (Шум у залі) Да! А тоді у вересні проголосуємо з … Я, наприклад… Давайте, ну, пропозиція: все-таки провести спочатку  або в закритому, або не в закритому, але реально з'ясувати, який стан справ. Хто за те, щоб спочатку провести комітетські, між різними комітетами, слухання по з'ясуванню: стан справ з виконання Україною всіх оцих критеріїв, - а після цього ухвалити рішення, відразу на цьому, щодо проведення парламентських слухань, формату, мети і так далі, ми будемо розуміти. Тоді, якщо ми встигаємо, ми можемо і на листопад провести парламентські слухання, якщо ми будемо бачити, що воно підкреслить… Якщо б ми на цих парламентських слуханнях, де запросимо представників НАТО з Брюсселю і скажемо: "Колеги, дивіться, тут галочка виконана, тут галочка виконана, давайте це…"

 

_______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Давайте обговоримо, хто є…

(Загальна дискусія)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ні, сказали, що продовжують сесію…  Давайте, я за те, щоб… Хто зараз, давайте, Ігорю відписуємо, що ми за ідею проведення парламентських слухань, але до цього рішення комітету провести міжкомітетські слухання для з'ясування ситуації з виконання Україною цих всіх критеріїв, і після цього щодо проведення буде окремо проголосовано.

Хто за такий формат? Є, рішення є.

 

_______________. Коли?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Коли? Я готова хоч в п'ятницю. Проговорення цього формату комітетських слухань.

 

_______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Так, на наступний тиждень, на вівторок. ………, спробуйте на вівторок, щоб ми могли на вівторок вже зібрати робочу групу, проговорити підготовку цих комітетських слухань. А взагалі ми можемо написати листи у наші міністерства від комітету, щоб нам надали стан виконання річної, зараз по програмам.

Давайте проголосуємо за те, щоб написати листи від комітету в міністерства щодо виконання річної програми і так далі. Хто – за?

 

_______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Щоб кожен з членів комітетів теж для себе мав аналітику. Все, є рішення.

Колеги, переходимо до наступного. Давайте, щоб зараз відпустити наших бенефіціарів, Тарас Бик - керівник програми та спеціаліст з проведення досліджень Міжнародний республіканський інститут: "Про затвердження поточного моніторингового проекту". Комітет як бенефіціар. Будь ласка, коротко.

 

БИК Т. Дякую. На жаль, Майкл Дракман не зміг прибути, він зараз не в Україні, тому я коротко доповім.

Протягом цього року ми продовжили нашу роботу в чотирьох основних напрямків. Перше – це соціологія. Власне, тут можемо бути корисними вам, ми завжди маємо зовнішньополітичний блок, де є питання НАТО. І чітка підтримка українців з кожним опитуванням все більше зростає на підтримку вступу України в НАТО. Тобто це опитування як по Україні, так і в містах України, так і в окремих регіонах. От наше свіже опитування - це, власне, опитування на не окупованих територіях Донбасу. От я наші останні примірники залишаю, залишаю також інформацію про нашу роботу. Це робота з містами України, робота з політичними партіями, робота  з місцевою владою. Тобто ми практично в Києві не працюємо, ми переважно всі в регіонах, максимально працюємо. Цього року ми зосередились на чотирьох містах – це Хмельницький, Дніпро, Миколаїв і Маріуполь. І кожного року будемо ці чотири міста міняти.

Детальна наша інформація є у звітах. Кому ще не роздав, можу надати. Якщо будуть якісь додаткові запитання, готовий на них відповісти.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Ігор, ви як координатор від комітету IRI-проектів.

 

ГУЗЬ І.В. Хотів би бути уповноваженим, відповісти на це запитання. На жаль, поки не можу, але щиро вірю.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  В кого є які запитання?  Тоді пропоную затвердити цей звіт. Володимир, бачу, у вас виникло якесь питання?

Хто – за?

 (Загальна дискусія)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Хто – за? Хто – проти? Хто – утримався?

Ірина Степанівна, будь ласка,  поясніть.

 

ЛУЦЕНКО І.С. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Ірина Степанівна – це одне із тих запитань, де ми мали би вже внести зміну в Постанову 153. І ми як комітет неодноразово брали за це відповідальність, і сюди приходили з Міністерства економіки, які готували… цей законопроект… де цей Закон про міжнародну…

 

БИК Т. Це постанова Кабінету Міністрів насправді ще регулює від 2012 року, номер 623. Я повністю погоджуюсь з Іриною Степанівною, що тут є не сумісність, власне, звітувань.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Так давайте викличемо міністра… Ірина Степанівна,  це треба Кубіва викликати, це  питання…

Добре, давайте напишемо зараз лист, справді. Тому що, з однієї сторони, ми загнані в якусь пастку, тупик.

 

_______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Ніякого. І коли на зустрічі у спікера… давайте проголосуємо за рішення, наприклад, направити лист… Борисе Івановичу, пропозиція: давайте направимо лист, вже такий своєрідний, як би, скажімо, не дуже дипломатичний, наприклад, Міністерству економіки про те, що комітет уже 2,5 роки вимушений бути бенефіціарами, чи таких от проектів, в той час як уряд не виконує свої зобов'язання щодо внесення змін до постанови номер 153. Бо ми ці листи слали вже, Людмила Олександрівна, скільки разів?

 

______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Добре.

 

АР'ЄВ В.І. Результати діяльності більше стосуються іншого комітету Верховної Ради України.

 

ЛУЦЕНКО І.С. А я ж про що.

 

АР'ЄВ В.І. Ні, ну, власне… Ні, навіть не уряд. Ну, уряд тут можна… Тут, дивіться, це більше стосується Комітету з питань місцевого самоврядування

  (Загальна дискусія)

 

 АР'ЄВ В.І. Вибачте, ну, я не розумію таких речей. Ну, ми, дивіться …….. з демократичного врядування в місцевих радах - це не питання Комітету із закордонних справ. Ну, це логічно.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Тому що наш комітет – найбільш чесний комітет. Він чесно, справедливо працює, бачиш?

(Загальна дискусія)

 

ЛУЦЕНКО І.С. Чесно закриває очі на те, що оце не наше питання. І в цьому наша чесність?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Без жодного, бачиш, монітора, жодної якоїсь вигоди і так далі.

 

АР'ЄВ В.І. Але просто, ну, якщо там… Якщо ми уже стосуємося цих питань, я хочу знову наголосити, ще раз, що найважливіше завданням, я вважаю, для міжнародної допомоги, зараз є…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Будь ласка, Тарас.

 

АР'ЄВ В.І. Я просто… Я чекаю поки там поговорить Борис Іванович і Ігор Володимирович, і я продовжу.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, продовжуйте.

 

АР'ЄВ В.І. І я наголошую, що найголовніше питання для міжнародної допомоги зараз - це створення великої антикорупційної освітньої програми для всіх верств населення, в тому числі, найголовніше, для юридичних вузів, які постачають зараз кадри для оновленої прокуратури, для майбутніх оновлених судів. І поки там ідуть фактично сімейні клани, які продукуються в системі юридичної освіти, поки там існує парадигма того, що ідуть в ці сфери для заробляння грошей, нічого не зміниться. І всі ці антикорупційні   будь-які там форуми, програми, вони не мають абсолютно ніякого значення, тому що ця глиба, яка стоїть, да, на місті, вона не зміниться. А всі междусобойчики, які там використовуються, ну, ну, які зараз оплачуються донорами, вони не призводять, ну, до... ефекту майже нульового. Тому я вважаю, що треба дивитися в корінь і боротися з коренем проблеми, а...

 

_______________ (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Колеги, тоді нам треба провести інші слухання: ефективність міжнародної допомоги. І  поговорити з донорами, кого...

 

АР'ЄВ В.І. Я думаю, що не слухання, а просто окремі, окремі речі, можна окреме засідання, зустріч провести, так.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Я  за те, щоб окрему зустріч з донорами уже давно. По децентралізації багато питань є до об'єднаних територіальних громад.

 

_______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Комітетські.... Тарасе, будь ласка, вам для коментаря. І два рішення голосуємо.

 

АР’ЄВ В.І. Абсолютно,  абсолютно.

 

БИК Т. Я коротко скажу, чому Комітет із закордонних справ ........ ну, зазвичай склалося, що просто, хто йшов нам на зустріч, з тими домовлялися. Тому що, ну, були часи до революції, коли йшла чітка рознарядка з нами не підписувати ніяких документів, тобто, щоб ми максимально.... щоб максимально нас витіснити, так само як свого часу витіснили з Росії Міжнародний республіканський інститут, так само як нема Міжнародного республіканського інституту в Білорусії, так само витіснити з України. Тобто, наскільки ми находили шляхи от, власне, виконання законодавства України, ну, як законопослушні громадяни ми його максимально намагаємося виконувати. І ще була...

 

АР’ЄВ В.І. Зараз вже нема?

 

БИК Т. Зараз вже немає.

І ще була практика, що раніше, наскільки я знаю, лише голова комітету підписував, тобто на  засіданнях це питання не розглядалося, голова комітету підписував відповідне звернення, направляв в Мінекономіки, на цьому все було достатньо. Але після того, власне, виникло питання: чому голова комітету одноосібно підписує. І ми вже, ми були і в вас зареєстровані, ми були зареєстровані і в  Комітеті з прав людини, і потім, власне, для прозорості, для та... було прийнято рішення виносити це питання на засідання комітетів. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Тарасе, я дуже дякую.

Колеги, перше... Ірина Степанівна, перше питання: звернутися до уряду і з'ясувати до конкретних міністерств, коли нарешті буде законопроект про міжнародну технічну допомогу, чи взагалі міжнародну допомогу, те, що ми говоримо, і  постанова 153, щоб ось цей весь... Звертаємося до уряду, все.

Друге питання – це провести комітетські слухання щодо ефективності міжнародної допомоги в Україні та цільового використання різної міжнародної допомоги, яка є. Ми проводили такі слухання в 2015 році, і як за наслідками нашого слухання з'явився сайт на Мінекономіки openaid.gov.ua, які йдуть…і так далі. Тому…

 

_______________ (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Хто за слухання щодо ефективності міжнародної допомоги в Україні та цільового використання коштів. Хто – за? Хто – проти? Хто – утримався? Все, є.

Тепер, колеги, пішли далі. Затвердження орієнтовного плану роботи комітету Верховної Ради на сьому сесію. Людмила Олександрівна, ви бачили, у нас треба затверджувати ці плани. Зараз секретаріат підготував драфт, я думаю, в цей драфт треба додати оці комітетські слухання, які ми сьогодні проголосували, додати туди ще одні комітетські слухання про міжнародну допомогу в Україні.

 

_______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Поки що комітетські, да, поки що міжкомітетські слухання, плюс комітетські слухання по міжнародній допомозі в Україні і так далі. Будь ласка, зараз.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Відповідно до затвердження на комітеті цього пункту ми будемо подавати пропозиції до порядку денного наступної сесії. Я хотіла б звернути вашу увагу на сторінку 5 і 6. Тут є законопроекти, які вже були розглянуті на засіданні комітету, і комітет прийняв рішення або відхилити, або направити на доопрацювання. Хотіла б дізнатися вашу точку зору щодо того, залишати їх в порядку денного або ж просто рекомендувати Верховній Раді їх не включати? Так мова йде про законопроект 4808, сторінка п'ята, 26 пункт. Цей законопроект розглядався на засіданні комітету, і прийняте рішення про його відхилення. Чи варто його включати до порядку денного наступної сесії Верховної Ради?

 

_______________.  (Не чути)

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О.  Ми не порушуємо, навпаки, нас про це просять, аби ми зазначили чітко в наших пропозиціях ті законопроекти, які ми рекомендуємо не включати.

 

ТАРАСЮК Б.І. Можливо, комітет помилився ………

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Там мова йде про, по-перше, є невідповідність Конституції, оскільки пропонується законом повністю скасувати всі договори. І міністерства виступали проти, оскільки потрібно проводити це відповідно до, по-перше, конвенції про… Віденської конвенції про права міжнародних договорів, а не просто по рішенню однієї із сторін. Тобто там є питання, рішення комітету було відхилити. І взагалі, не зовсім коректно підготовлений законопроект.

 

ТАРАСЮК Б.І. Є питання до інших…

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О.  Да.   

 

ТАРАСЮК Б.І. … якщо ми обговорюємо. Наприклад, у мене питання:  28 пункт щодо надання статусу… (Не чути)

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Ми розглянули цей законопроект і внесли його на розгляд Верховної Ради ще спочатку в 2014-му, потім в 2015-му році. Потім, пам'ятаєте, нещодавно ми прийняли звернення до Конгресу. На розсуд членів комітету: чи цей законопроект залишається на розгляді Верховної Ради, чи вже він втратив… Ну, там досить… ну там мова йде, в зверненні до Конгресу, мова йде ще про законопроекти, які розглядалися в Конгресі ще в 2014-му році.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ні, він вже втратив актуальність. Ми проголосували парламентом звернення до Конгресу…

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О.  Недавно, да.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. … США поза НАТО і двостороння безпекова угода… (Не чути)

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О.  Ну да, в березні це рішення було прийнято.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. А цей 2014-го року…

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. І подібний є зареєстрований, знову ж таки звернення Верховної Ради до Сполучених Штатів, 6128, пункт 30, який був зареєстрований від нашого комітету, але потім вже ж був прийнятий більш широкий.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. …Радикальною партією…

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О.  Да, да, да.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. … заступники фракцій підписували і це звернення…

 

ТАРАСЮК Б.І. Якщо ми приймали рішення, ще не означає, що ми правильні рішення приймали. Я, наприклад, не згоден з тим, що не розглянуто належним чином питання про припинення…

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О.  Це питання залишається, Борисе Івановичу.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. (Не чути)

 

 НЕСТЕРЕНКО Л.О.  Да. Я зараз скажу, який це пункт. Це питання залишається на розгляді Верховної Ради, ми його навіть не думали… 1015, зараз. Це пункт 7.

 

ТАРАСЮК Б.І. Якщо ми прийняли заяву про статус … (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  … хто за те, щоб … (Не чути)

З 26-го по 32-ий…

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О.  Питання по 31-у. Там так і не зрозуміло: звернення до Служби безпеки, Генеральної прокуратури, до правоохоронних органів  щодо вжиття невідкладних заходів з метою виявлення та притягнення до відповідальності організаторів провокативних актів проти дипломатичних та консульських установ Республіки Польща. Цей законопроект був поданий, двічі знімався на прохання авторів з розгляду комітету. Він зараз вже, напевно, втратив свою актуальність.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Це було, коли генконсульство… (Не чути)

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О.  Да.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  … зараз він вже трохи якось не актуальний, тому що там все описано… (Не чути)  Ми вже цю історію пережували, пережили, її зараз оновлювати тим, що воно  буде висіти. Це як черговий раз … нагадувати…(Не чути)

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О.  Тоді значить з 26-го по 32-ий не включати до порядку денного.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Хто за те, щоб не включати… Рішення… (Не чути)

Колеги, ще хотіла вас проінформувати у нас відбулася зустріч з міністром … (Не чути)  паном Клімкіним, з держсекретарем паном Андрієм …. перший пункт нашого цього… законодавчих проектів є проект Закону про дипломатичну службу, ще старий, який ми подали там тільки зміну в статтю 13. Нас проінформував міністр Клімкін, що Президент буде вносити свій законопроект про  дипломатичну службу, тому, колеги … (Не чути)  конструктивно, Борис Іванович сказав… (Не чути) … тому  я думаю, що … … (Не чути)

 Тому, колеги, тут … (Не чути)  проголосувати… секундочку… Ми це виключили, ще є якісь є… додаємо…

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Що, перший перш теж виключаємо?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Перший пункт не виключили… Можливо, цей перший пункт, але, як ми кажемо, тут є тільки диплсужба, але ще якось зазначити, що дипслужба… Тому що цей законопроект, 2048, він пропонує лише внесення змін в статтю 13….

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О.  Добре.

 

ТАРАСЮК Б.І. Наш законопроект покриває все.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Наш – все. Тому тут якраз ………, що тут треба включити цей законопроект, про дипслужбу, затверджений, чи розглянутий комітетом… І чекаємо на подання і так далі, щоб це було просто зазначено, що це є …………, додати просто.

Якщо так, хто тоді… Просимо, хто за те, щоб ………… орієнтовний план роботи комітету….(Загальна дискусія)

 

ТАРАСЮК Б.І.  В мене зауваження до другого розділу. Я не розумію, до чого тут Тарасюк, це перший пункт і третій.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Другий розділ? А! Це на кого розписано, Борис Іванович. Це всі законопроекти розписуються. І вони ще були, в якому? В 2016-у році на вас розписані. Вам вручалися перші листочки. Це має бути… Всі законопроекти розписуються на членів комітету і на співробітників секретаріату. І це відповідно до тих розписок, які Ганна Миколаївна розписала.

(Загальна дискусія)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Голосуємо. Хто за те, щоб такий план затвердити. …… міністра заслухати у зв'язку з візитами двох Генсекретарів і так далі, запросити, щоб нам …….. Хто – за?

 

______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Правильно. Добре.

 

______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Ні, ні, то за включення в порядок денний проголосували, не за це.

Тепер голосуємо за Володимира Ар'єва пропозицію: про 15-ий, 16-ий протоколи до Конвенції…

 

______________.  (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Голосуємо.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О.  А коли міністрів заслуховувати?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Колеги, дивіться, є ще таке питання: лист Вовка, який до нас в черговий раз написав лист, обурюється чому на комітеті ми розглядаємо те, що люди звертаються до нас……

(Загальна дискусія)

Є певні звернення, які приходять в комітет, і секретаріат, очевидно, мусить інформувати і так далі. Це обурює нашого члена комітету, чому ми повинні за…… (Не чути)

 

ГУЗЬ І.В. Ми можемо взяти до відома?

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Треба приймати, яке приймете рішення…

 

ГУЗЬ І.В. Ми можемо взяти до відома?

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О.  Можете, звичайно.

 

ГУЗЬ І.В. Я пропонує взяти до відома, ми ознайомились, і все.

(Загальна дискусія)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Комітет розглянув, до відома, щоб йому відписати таку відписку.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О.  Так, а що ж ми приймемо по Львівській обласній організації?

(Шум у залі)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Тому, вибачте, колеги, останнє.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Ганна Миколаївна, по Львівській обласній організації теж прийняти до відома?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Кадрове питання, Людмила Олександрівна. Ірина Степанівна!

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О.  Ірина Степанівна, одну секундочку!

(Загальна дискусія)

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Шановні члени комітету, звертаємось до вас ще з одним проханням, дуже великим. У нас кадровий голод, що називається. У нас є претендентка на посаду старшого консультанта, на цій посаді вона буде відповідати за діловодство, за ведення бази законопроектів, допомога Світлані Петрівні, нашому діловоду. У нас… Ні, діловоду Світлані Петрівні, нашій Світлані Петрівні.

Справа в тому, що конкурс може бути оголошений у нас лише у вересні, а прийняття на посаду звичайно через два місяці, лише в листопаді. У нас є Марина Попович, яка щойно закінчила Дипломатичну академію, до цього вона працювала в адміністративному суді в міжнародному відділі, зараз вона перейшла…

 

_______________. ………

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Да, після закінчення академії вона повернулася в суд і може до нас прийти по переведенню. Тобто через два тижні вона може приступити до виконання обов'язків. На мій погляд, її досвіду роботи і освіти для посади старшого консультанта вистачає повністю.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Борис Іванович…

 

ТАРАСЮК Б.І. Принципо. Я вважаю, що ми повинні добирати кадри в  секретаріат нашого комітету  з обов'язковим  знанням іноземних мов, для того щоб людина  мала перспективу росту, а не на конкретну посаду прийшла і до пенсії пропрацювала  на цій  посаді. Ви повинні думати про  перспективу росту працівників секретаріату, тому ми повинні добирати  кращих працівників. Я не ставлю під сумнів кваліфікацію Марини Павлівни от, але з точки зору мови треба перевірити.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Борис Іванович, так перевіряйте.

 

ГУЗЬ І.В. Замітьте, що без шкідливих звичок, це дуже важливо, так, як я. Я – за.  

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Чекайте, Борис Іванович…

 

ГУЗЬ І.В. Пропаганда здорового способу життя, давайте перевіряйте, ми  хочемо послухати.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Так, колеги, всі хто вже  відповів, ми вас відпускаємо.

(Загальна дискусія)

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Борисе Івановичу, в Дипломатичній академії наскільки я знаю, мову вивчають. Я, звичайно,  не перевіряла рівень.

 

ТАРАСЮК Б.І. Вивчають - це не значить знають.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О.  Борисе Івановичу, я  … справа в тому, що  і в нас проходять…

 

ТАРАСЮК Б.І.  Я пропоную, щоб  перевірила Світлана Петрівна.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Молодець, джентльмен.

 

ЗАЛІЩУК С.П. (Виступ іноземною мовою)

 

_______________. (Виступ іноземною мовою)

(Загальна дискусія)

 

ТАРАСЮК Б.І.  А українська мова є у вас?

 

ПОПОВИЧ М.П.  Українська мова – це…

(Загальна дискусія)

 

_______________. (Виступ іноземною мовою)

(Загальна дискусія)

 

ЗАЯЦЬ А.І. Я почув відповідь і переконався в тому, що Дипломатична академія добирала хороших слухачів, але рішення про її  реорганізацію теж було правильним.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Так, французька… Хто знає французьку?

 

ЗАЯЦЬ А.І. Французька - хороша. (Шум у залі)

 

ЗАЛІЩУК С.П. Марина гарно відповіла.

 

ЗАЯЦЬ А.І.  Французька – хороша, я підтверджую.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Ганна Михайлівна, дайте  нам цього співробітника! Ми задихаємося!

 

ТАРАСЮК Б.І. Це неправильний підхід. Ми повинні добирати працівників у секретаріат Комітету із закордонних справ, які досконало  володіють іноземними мовами. Це обов'язково!

 

ГУЗЬ І.В.  Ставте на голосування. Ми голосуємо чи ні?

Голосуємо. Хто – за?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Хто за те, щоби на старшого консультанта взяти по переведенню?  Хто – за?

(Загальна дискусія)

 

ГУЗЬ І.В.  Ключове – це відсутність шкідливих звичок.

(Шум у залі)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Світлана Петрівна, секунду!

 

АР’ЄВ В.І.  Чесно кажучи, ………. нашого комітету…. скоріше французька, тому що англійська …..

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Макрон…… Світлана Петрівна, ще секунду! В нас… колеги, Володя, ну, будь ласка! В нас є питання ще, актуальне питання зовнішньої політики. Ми не встигли це обговорити, бо вже біжимо на важливі голосування і так далі.

Я вас дуже прошу, МЗС підготувало, це проміжний варіант щодо рекомендацій парламентських слухань, затверджені постановою. Очевидно, якщо би зараз всі не спішили, я хотіла би хоча б два слова заслухати держсекретаря, тому що там є ключові положення. Тут є різні міністерства підготували нам табличку по кожному пункту проголосованому, в якому стані. Але я бачу по вашим очам, що ніхто не читав навіть цієї таблички. Тому.... як коли нам вислали? Це нам вислали... коли нам це вислали? Раніше, тому...

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Буквально на тому тижні.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. На тому тижні.

 

ТАРАСЮК Б.І. Вислали 21-го, а коли прийшло – не відомо.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ні, ні, колеги, я прошу, ми даємо дві хвилини держсекретарю з поваги, щоб ......, щоб послухати?

(Загальна дискусія)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Світлана Петрівна, дайте секунду! Треба кворум, будь ласка.

(Загальна дискусія)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Колеги, ще давайте проголосуємо по Львівській… обласної ради профспілки, що ми беремо до відома їхні звернення до Держдуми, військової агресії припинення і так далі, до відома беремо їхні листи.

 (Загальна дискусія)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. До відома, колеги. Ми маємо таку… ми маємо зробити таку відписку, що це до відома. До відома взяли? Хто...

 

ТАРАСЮК Б.І. Тільки відписку, не для .......

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Та не... До відома, що ми до відома взяли це питання, до відома. Володя, до відома. Все, взяли.

Будь ласка, Людмила Олександрівна. Будь ласка, Андрій.

 

ЗАЯЦЬ А.І. Шановні народні депутати, ну, прокоментувати за 2 хвилини 40 сторінок стану виконання дуже складно, не буду на себе брати таку амбітну задачу. Мою пропозиція полягає в тому, щоби на міжкомітетських слуханнях щодо Євроатлантичної інтеграції включити, там значна частина пунктів стосується парламентських слухань і цієї тематики. До того часу буде забезпечено певний прогрес, де більший, і де менший, буду відверто про це говорити.

Під час зустрічі з міністром закордонних справ порушувалося питання розробки нових засад зовнішньої політики. Ця  робота розпочата 10 днів тому, коли вперше зібралася вже новообрана громадська рада міністерства. Це питання - задача дуже амбіційна, яка потребує залучення не тільки бюрократичних сил міністерства, а і широкої громадськості, експертів, дослідників, професіоналів. Тому ми цю роботу розпочинаємо, я думаю, що коли міжкомітетські слухання будуть проводитись восени, то ми повідомимо про той прогрес, якого вдалося… Взяти до уваги.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Ми  вичерпали порядок денний. Завтра у нас не буде комітету, але в четвер - історична відповідальність Німеччини перед Україною. Будуть наші німецькі парламентарі, буде Парубій, відкриє це засідання. Це надзвичайно важливий взагалі такий процес, який почався в Бундестазі. Я дякую колезі Володимиру Ар'єву за допомогу інформаційну. Це дуже важливо, тому що вперше німці говорять не лише про Росію, яка постраждала під час Другої світової війни, а Україну, яка найбільше жертв понесла. І нам треба так само підтримати, тому вас всіх чекаємо. В Раді, це буде в парламенті з 14-ї до 16-ї години.