Діяльність Комітету

Міжпарламентські групи дружби

30 травня 2017, 15:45

Стенограма засідання Комітету 17.05.2017

СТЕНОГРАМА

засідання Комітету у закордонних справах

17 травня 2017 року

Веде засідання голова Комітету ГОПКО Г.М.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. …Не гаємо часу, дуже багато питань. Пропоную проголосувати за той порядок денний, який є, бо в нас дуже багато питань.

Хто – за? Рішення є.

 

ТАРАСЮК Б.І. Пропозиція.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Пропозиція. Будь ласка, Борис Іванович.

 

ТАРАСЮК Б.І. Моя пропозиція полягає в тому, що ми…(Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Добре. Підтримується пропозиція.

Колеги, давайте, щоб відпустити відразу, там дуже коротко, ратифікація адміністративних домовленостей щодо охорони інформації з обмеженим доступом між Урядом України та Організацією Північно-Атлантичного договору. Пушкарьов є у нас? Є. Будь ласка, доповідайте.

 

ПУШКАРЬОВ А.І. Шановна голова! Шановні депутати! На розгляд виноситься Закон України "Про ратифікацію адміністративних домовленостей" (щодо охорони інформації з обмеженим доступом між Урядом України та Організацією Північно-Атлантичного договору).

Цей закон України був розглянутий адміністрацією Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації.

За результатами розгляду був схвалений, без зауважень. Тому пропонується комітету схвалити цей законопроект.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую дуже.

Будь ласка, якщо ще можна, Служба безпеки України, Семенюк Іван Миколайович.

 

СЕМЕНЮК І.М. Шановна головуюча! Шановні члени комітету!  Ми повністю підтримуємо пропозицію Держспецзв'язку. Ми, дійсно, працювали довго, з 2016 року, над цими адміндомовленостями. І тому завершити процедуру ратифікації. І тому, будь ласка, прохання підтримати.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Колеги, в кого із членів комітету є запитання до доповідаючих?

 

ТАРАСЮК Б.І. Підтримати.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Підтримати? Хто за те, щоб підтримати ратифікацію цього…  Одноголосно. Рішення є.

Тих доповідачів… Дякуємо вам за участь в засіданні і за доповіді.

Так, колеги, наступні два питання, які вже дуже давно є в нас на порядку денному, ви бачите, це проект Закону про встановлення мораторію на співпрацю з Міжнародним валютним фондом, визначення альтернативних шляхів наповнення державного бюджету та забезпечення економічної стабільності.

Оскільки вже дуже довго було з моменту подання, і ми маємо як комітет щось відповідати. Каплін, очевидно, не прийшов. Але, оскільки ми кожен раз запрошуємо доповідачів із МЗС, може заслухаємо і приймемо, нарешті, рішення по цим ініціативам, щоб вони не були у нас, над комітетом не висіли.

Якщо ви не заперечуєте, тоді, будь ласка, Данилейко Олександр Іванович Міністерство закордонних справ. Прошу.

Це 6138 проект Закону. Будь ласка.

 

ДАНИЛЕЙКО О.І.  Дякую, Ганна Миколаївна.

Ну, позиція Міністерства закордонних справ з приводу цих законопроектів вона дуже проста і однозначна. Різке  розірвання співпраці з Міжнародним валютним фондом негайно відобразиться на всіх наших міжнародних  економічних співпрацях, в тому числі і з міжнародними фінансовими інституціями іншими такі як ЄБРР, Європейський інвестиційний банк, так і з приватними інвесторами. Тобто ми всі знаємо, що як і державні і недержавні фінансові структури орієнтуються на нашу співпрацю з МВФ, і ми знаємо, що навіть затримка з наданням траншу чергового вже викликає, скажімо, і наше падіння рейтингів України, і відповідні призупинки програм тих чи інших співробітництв з тими чи іншими організаціями, чи приватними інвесторами.

Тому ми вважаємо, що різка таки постановка питання про припинення співробітництва з Міжнародним валютним фондом, буде мати дуже негативні наслідки на міжнародній арені, і це призведе до згортання  в багатьох програм і відповідно з погіршенням економічної ситуації в Україні також. Тому МЗС виступає… Не підтримує, так би, зазначений законопроект.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Будь ласка, Міністерство юстиції. Тамара Володимирівна, будь ласка, вам слово.

 

АНДРІЄВА Т.В. Доброго дня. Позиція Міністерства юстиції також… У нас є ряд серйозних застережень до  законопроекту з юридичної точки зору.

По-перше, пунктом 1 передбачається встановити мораторій, це фактично є блокування зобов'язань у міжнародній організації. З точки зору міжнародного права це недопустимо до того моменту, доки держава не приймає рішення вийти з міжнародної організації. Статтям угоди фонду, до якого ми приєдналися в 92-му році, передбачено, що держава, справді, може прийняти таке рішення, але наслідком такого рішення має бути врегулювання всіх зобов'язань фінансового характеру з цією міжнародною організацією, і лише після цього вже держава може прийняти відповідні законодавчі акти в себе про припинення. Це перше питання серйозне.

Друге питання. Вихід з Міжнародного валютного фонду автоматично потягне за собою і вихід… припинення зобов'язань з Міжнародним банком реконструкцій та розвитку. Це передбачено установчими документами МВФ. Ці організації дуже серйозно пов'язані між собою. І відповідно також наслідки фінансового характеру, які… Це припинення всіх проектів, які на сьогодні є з Міжнародним банком реконструкцій і розвитку, це повернення всіх фінансових коштів, крім того, це фінансові санкції, оскільки це передбачається і установчими документами Міжнародного банку реконструкцій і розвитку. Тому, ну, в такій спосіб це питання неможливо врегульовувати.

Крім того, на першому етапі питання щодо доцільності виходу чи припинення зобов'язань в цій організації має вирішувати Кабінет Міністрів, оскільки питання фінансово-економічного характеру, це є сфера відповідальності уряду України. Така наша позиція.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Колеги, в когось є запитання по цьому?..  Ви підтримуєте пропозицію МЗС і Мін'юсту відхилити цей законопроект?

Хто за те, щоб відхилити цей законопроект? Дякую. Одноголосно. Рішення прийнято.

Ні, перший, ми розглядаємо зараз 6138, а другий інший. Щодо неприпустимості умов, які призведуть до погіршення і так далі.

Давайте тепер далі. Наступний – це 6394. Звернення Верховної Ради до Міжнародного валютного фонду щодо неприпустимості встановлення умов, які призведуть до погіршення державних соціальних гарантій для населення, відкликання голови місії в Україні Рона ван Родена. Дуже коротко, будь ласка.

 

ТАРАСЮК Б.І. Я пропоную…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Що?

 

ТАРАСЮК Б.І. …документи ті ж самі.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Хто за те, щоб відхилити?  Чудово. Рішення прийнято.

Колеги, наш, ну, держсекретар МЗС Заєць зараз на зустрічі всіх держсекретарів в профільному комітеті Власенка. Там вони проговорюють Закон про держслужбу і так далі. Тобто давайте ми тоді перейдемо до наших пунктів порядку денного, дочекаємося, коли в нього з'явиться можливість вже приєднатись з комітету Власенка, і тоді підемо по  тим питанням… Да.

Переходимо до 6 пункту порядку денного, який один з таких складних є. Тому дякуємо всім доповідачам, що ці питання…

Так, переходимо… Зараз відкладаємо. Колеги, тут, ви бачили, є, перше, про проведення чергового семінару Роуза-Рота в Києві у період з 3 по 5 липня поточного року. Лист Ірини Фріз, хто бачив, я пропоную це підтримати, це один з важливих семінарів. Минулого року ми робили у Дніпрі, де була хороша можливість десятьом депутатам з країн-членів НАТО, як Чехія, Туреччина, відвідати  госпіталь, поспілкуватися з нашою розвідкою, службами безпеки, тобто дати… отримати більше інформації. Зараз пропонують знову, щоб ми це провели. Ось воно, перед вами: "Безпека і стабільність в Україні і Чорноморському регіоні". Просять… А? І включити  в орієнтовний план. Тобто потрібно рішення комітету.

У когось є заперечення? Ось… (Шум у залі)

Можливо, є один з моментів, що засідання планується… започаткувало б "Тиждень НАТО в Україні", в рамках якого, можливо, відбудеться виїзне засідання Північноатлантичної ради під орудою Генерального секретаря альянсу, тобто поєднати парламентську складову так само до цього компоненту. (Шум у залі)

Ну, це як… поки що просто для дальшого запуску організаційної підготовки потрібно рішення комітету, що ми не заперечуємо на включення в орієнтовний план заходів проведення цього заходу.

Колеги, хто – за? Чи у вас ще є питання, Борис Іванович?

Хто – за? Рішення є. Все, захід проводимо.

Так, колеги, наступне. Ви побачили прохання-лист від першого заступника Голови Верховної Ради  Ірини Геращенко про участь у весняній сесії Парламентської асамблеї НАТО. Тому, Оксана,  два слова скажіть про цю участь…

Цілий список.  А? Оця таблиця до першого пункту, дивіться. 

 

_______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Так, оце ми якраз і хотіли поговорити з держсекретарем. Ми чекали, щоб, крім держсекретаря, чекаємо Зайця. Ми також дуже розраховували, що прийде Марія Іонова, з якою ми домовлялись. Але вона зараз супроводжує Президента в Страсбурзі і на Мальті. Тому ми хотіли узгодити, тому що є запит від Комітету з питань європейської інтеграції на 10 візитів. Правда, в них, там, деякі вимоги, які не передбачені нашим як візити по 10 чоловік в делегації. Те, що ми можемо покрити лише чотири.

Тому є, можливо, потреба зараз перенести, а, можливо, розглянути 8 пункт, повторні звернення народних депутатів, тому що в нас зараз склалась така ситуація і секретаріат підготував вам довідку. У нас народні депутати зараз супроводжують офіційні делегації з Президентом чи з Прем'єр-міністром. В нас є приклад, наприклад, Логвинський, лист вам пересилали ще… супроводження Прем'єр-міністра в Ізраїлі. В нас Кодола і Курячий супроводжували Президента в Латвії і в Норвегії. Марія Іонова зараз супроводжує Президента в Страсбурзі і в Мальті. І в нас відповідно приходять тепер звернення від народних депутатів, які йдуть на Голову парламенту, а він відправляє в комітет для того, щоб ми компенсували витрати, які депутати витрачають під час таких візитів, коли вони супроводжують...

 

_______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Офіційних. Правильно, офіційних візитів, які супроводжують.

В нас є ряд таких вже звернень від народних депутатів. Водночас, в нас є, ось у вас роздруковані матеріали, можете ознайомитися про деякі питання здійснення відряджень народних депутатів України за кордон, де написано: "Відповідно до цього розпорядження Верховна Рада не здійснює фінансування таких відряджень". І там пояснено чому, які пункти і розпорядження Голови Верховної Ради.

Або ми приймаємо якесь спільне рішення комітетом і просимо змінювати це розпорядження от. Тому що є депутати, які супроводжували, наприклад, там, чи Президента, чи Прем'єра, але не просили компенсацій. Є ті, які просять компенсацію, там. От. Там, Кацер-Бучковська їздила з Президентом в Лондон під час першої, там, зустрічі. Ну, запиту немає. Інші є. Тому ми маємо зрозуміти, яка система, зважаючи на те, що є певне розпорядження про порядок здійснення Верховною Радою міжнародних обмінів, візитів і так далі. Які думки з цього приводу? Давайте обговоримо.

Будь ласка, Володя. Тоді – Віктор Іванович.

 

АР'ЄВ В.І.  Дякую, Аня. 

Власне, я вважаю, що, якщо є присутня частина під час візиту і парламентської дипломатії, зустрічі із парламентарями. Крім того, що українські парламентарі зараз беруть найактивнішу участь у зовнішніх відносинах України. Тому я в даному випадку абсолютно підтримаю те, щоб компенсовувати такі подорожі разом із Президентом або Прем'єр-міністром України. Але із зауваженням  нам треба видати відповідне  розпорядження, оскільки про візити стає відомо не за день чи за два, то прохання, да,  щоб ми… Ну, це як виняток, можливо, варто, але ввести за правило, щоб це компенсовувалось за рахунок Верховної Ради при  поданні заздалегідь.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. У нас в положенні написано, не пізніше як за 10 робочих днів до виїзду у відрядження на ім'я Голови Верховної Ради подається мотивоване подання. А до нас приходять подання 10 днів після здійсненого відрядження.

 

 АР'ЄВ В.І. Тоді… Ну, у нас виходить така ситуація, людина їде, нам тоді треба просто якимось чином вирішити нашу координацію із відповідними службами в Кабінеті Міністрів і Адміністрації Президента. І чітко, да, і міжпарламентськими зв'язками Верховної Ради. Тому що в даному разі, якщо є необхідність їхати – це одна справа, якщо це просто бажання народного депутата поїхати – це зовсім інше. Ну, в  деяких випадках, я вважаю, що все одно повинні  представники або комітету або представники груп міжпарламентських зв'язків присутніми під час  закордонних візитів наших офіційних осіб виконавчої  влади. Інакше ми розриваємо фактично таким чином зв'язок між законодавчою владою, яка є джерелом, і виконавчою, да, яка в принципі здійснює політику на основі рішень  наших.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. …кількість звернень, вона фактично нам дає можливість змінювати, взагалі, підходи до цього  всього. Тобто, якщо ми говоримо, що ми хочемо посилювати співпрацю між гілками влади і двосторонні формати, тому ми маємо змінювати цей текст розпорядження і готувати в статтю бюджету іншу… видатки, тому що зараз в нас є витрати лише на групи дружби, діяльність, комітети, 10 – за кордон і 10 до нас приймати в рік. Тоді нам треба буде вносити в бюджет реальні зміни, тому що таких візитів може бути Прем'єра і Президента в рік ще по 15… ще 30, і кожен квиток проживання в готелі це потягне величезну статтю видатків. І для цього нам треба мати пояснення…

 

АР'ЄВ В.І. Якщо одна людина…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ну, тут двоє…

Ні, ні, ні, вибачте. Я перепрошую. Будь ласка, Віктор Іванович, вам слово.

 

ВОВК В.І. Ну, шановні колеги, почнемо з того, що в нас є розподіл гілок влади і давайте кожний буде займатися і відповідно делегацій. Якщо… У нас вкрай обмежений ресурс на… для парламенту, для міжпарламентських зв'язків. У нас десятки, багато десятків груп дружби міжпарламентських, які страждають від того, що у них нестача коштів. Я, наприклад, можу привести приклад тих груп дружби, які я очолюю. Усі ті поїздки і в Отаву, і в Відень, я до сих пір їздив завжди за власний рахунок, і жодного разу мені Верховна Рада не покривала витрат, пов'язаних із міжпарламентськими, прямими міжпарламентськими зв'язками в рамках передбаченої нашими, так би мовити, нормативними документами. Тому діяльність, яка пов'язана з міжпарламентськими зв'язками.

Водночас, офіційних делегацій, це не має значення, може бути багато. Якщо туди включають наших депутатів, чудово, нехай президентська адміністрація і Кабінет Міністрів покривають витрати пов'язані із їхніми… ті видатки, які пов'язані із цими поїздками. Це не є частиною запланованої роботи по міжпарламентським зв'язкам. Я думаю, що в умовах, коли у нас наші офіційні структури в рамках в парламенті не мають достатньо коштів для виконання своїх прямих прав і обов'язків по міжпарламентським зв'язкам в рамках офіційних груп міжпарламентських зв'язків, ми не можемо отак постфактум, нас ставлять до відома і ми маємо комусь щось покривати. Це взагалі сама постановка питання, на мій погляд, абсурдно, ………., і, виходить, це нецільове по суті буде використання коштів, тому що  це не передбачено, в тому числі, і бюджетом Верховної Ради. Я категорично проти, і тому  в разі чого я буду це відповідним чином оскаржувати, в тому числі, і у відповідних правоохоронних органах. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Дякую, Віктор Іванович. Ваші судові позови проти МЗС, і цей ми знаємо. Дякуємо, що попередили.

Колеги, у кого ще є які думки? Борис Іванович, будь ласка.

 

ТАРАСЮК Б.І.   З усією повагою до тих, хто звертається з проханням ………….., я вважаю, що ми як законодавці, ми повинні не порушувати закони, і наші  …………….

У правилах чітко записано, що якщо немає в плані …………… парламентських обмінів – це перше………… то такі відрядження не фінансуються. Крапка!

Наші колеги, які здійснили ці поїздки просять ……. В такому разі я бачу два варіанти: один варіант – ми приймаємо рішення задовольнити, і одночасно вносимо  пропозицію про зміну порядку …………. і розпорядження  Голови Верховної Ради. Тоді це буде легітимним. Якщо ми  приймемо рішення про компенсацію, це будуть нелегітимні дії.

Я також вважаю, що якщо з Адміністрації Президента або з Кабміну поманили пальчиком народного депутата, і він зразу побіг, поїхав, а потім прибігає до нас, так ви ж мені компенсуйте! А він же ні з ким не погоджував це.

Тому або ми вносимо пропозицію про зміну розпорядження Голови Верховної Ради, або ми керуємося цим розпорядженням.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Але ці візити всі все одно здійснені до моменту зміни. До… тобто це все одно є,  розумієте?

Давайте… якщо юридично грамотно говорити, то зараз розпорядження забороняє… Тому поки не змінено… Ми можемо хіба зараз всім відмовити, щоб це було у законному полі,  а потім прийняти рішення комітетом про внесення змін у це розпорядження. (Шум у залі)

Так,     колеги, добре! Тоді одним пакетом.

Кодола та Курячий щодо компенсації фінансових витрат, пов'язаних із відрядженням до Латвійської Республіки. Ну, там вони  просили переглянути це рішення ще раз, повторно.

 

 _______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. А, добре. Хто за те, щоб переглянути це рішення Кодоли і так далі? Хто за те? Значить, рішення не прийнято. Значить, чи ми вже їм відмовили.

А, перепрошую, хто – проти?  Хто – за?   Утримався. Хто – утримався?

Все, не повертаємось, колеги. Да. Колеги, не повертаємось.

Значить, тепер у нас ще є Логвинський. Колеги, Логвинський просить ще здійснення з Прем'єр-міністром витрат щодо Ізраїль, і Іонова щодо Страсбурга.

Тобто ми приймаємо рішення, що ми не повертаємо. Хто за таке рішення, що ми не компенсуємо цих витрат?

 

 _______________.  Я думаю, що можна…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Борис Іванович, ну, ми приймаємо рішення, голосуємо, а потім вносимо зміни про розпорядження. Хто – за, що не компенсуємо? Четверо…

 

 _______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Так. Точно. Чотири. Хто – проти? Хто – утримався? Все. Чотири – за.  Не компенсуємо.

Борис Іванович, тепер  давайте.

 

 ТАРАСЮК Б.І.   Я до цього питання.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Так. До цього питання.

 

 ТАРАСЮК Б.І.  (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Віктор Іванович…

 

ВОВК В.І. Ну, давайте почнемо з того… Ось у мене ці документи пов'язані, що це проводить Парламентська асамблея Ради Європи. Уточнення, не Рада Європи, а Парламентська асамблея є Рада Європи. І тому, коли ізначально, ось розпорядження, яке розписав Парубій, воно було розписано на голів комітетів Боднару і Кривдику, воно не потрапило у фракції. Як відомо Парламентська асамблея Ради Європи діє за принципом політичного представництва, і нашу делегацію в Парламентську асамблею Ради Європи формують не комітети, а формують фракції Верховної Ради, які подають свої пропозиції на Голову Верховної Ради, які далі видає відповідне  розпорядження. Ми звернулися до секретаріату, до Голови Верховної Ради, і пояснили їм, що вони ізначально просто допустили некомпетентно неправильний розпис цього документу, розписавши їх замість  розпису по фракціям, розписали їх по головам комітетів. І тому комітети почали чомусь для заходу Парламентської асамблеї Ради Європи, почали формувати там свої делегації. Це абсолютно просто ізначально був неправильний підхід.

На виправлення цього був новий розпис зроблений, де вже  тут стоять всі керівники фракцій, депутатських груп. І тому…

 

 _______________.  (Не чути)

 

ВОВК В.І.   В якому? Де тут ………

На моє переконання, ми повинні  вийти з цієї ситуації дуже просто.  Це не стосується, взагалі, нашого комітету. Коли проходять заходи Парламентської асамблеї НАТО, Парламентської асамблеї ОБСЄ і так далі, ми як комітет ніколи ж не займаємося формуванням делегацій, які їздять на відповідні заходи.

Тому, мені здається, що ми повинні чинити правильно, запропонувати, оскільки воно  вже пішло і на керівників фракцій, щоб фракції самі сформували цю делегацію, там, відповідно до пропорційного якихось представництв і так далі, так як формується…  Наша фракція після цього, після того як це було  виправлено, от подала офіційно вже від фракції двох кандидатів  для участі в цій поїздці.

Я думаю, що це було би правильно. Запропонувати, щоб ми рішенням комітету запропонували  фракціям самим визначитись і узгодити  склад цієї делегації.

 

ЗАЛІЩУК С.П.  В мене є дві пропозиції до голосування.

Перша пропозиція. Це все ж таки зберегти принцип представництва в цій делегації, як це передбачає статут Парламентська асамблея Ради Європи. Тобто представництво від фракцій  це буде справедливо.  Це раз.

І друге. Я пропоную, щоби… Інакше ми будемо на свій розсуд ухвалювати. Я думаю, що це некоректно.

І другий момент. Я пропоную зберегти кількість в тому складі, який запрошує Швеція. 15 людей – це досить доволі велике представництво. У нас є дуже величезна кількість пропозицій від Міністерства закордонних справ щодо інших груп дружб, обмінів наших комітетських, які ми планували здійснити. Тому давайте використаємо ці квоти для інших напрямків, які ми не можемо забезпечити. 15 людей – це більш ніж достатньо.

Це дві пропозиції.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. (Не чути)

 

ЗАЛІЩУК С.П.  Дві пропозиції я вношу на голосування. Дякую.

 

АР'ЄВ В.І.  Я хочу сказати, що цей захід не є в обов'язковому списку заходів ПАРЄ, це не є ні засідання комітетів, не стосується ні сесійної частини, ні засідань комітетів. Але це в рамках співпраці ПАРЄ і Верховної Ради,  план заходів яких ми затверджуємо кожного разу на початку року.

Я хотів би, єдине, щоб ми все ж таки мали тоді повний список на руках тих, хто буде їхати…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. (Не чути)

…лист, поки ми тут ще проголосуємо. Чумак пропонує нагородити, ви бачили, Борис Іванович…

 

ТАРАСЮК Б.І. З цього питання. От я уважно ознайомився зі списком бажаючих. Який висновок? Один комітет правової політики і правосуддя зробив заявку на шість своїх членів. Так? І ще один комітет – Регламенту – двох представників. На мою думку, тут треба зменшити кількість представників Комітету правової політики і правосуддя.

Тепер щодо представництва фракцій. Лише одна фракція – "Батьківщина" представлена одним кандидатом. Решта фракцій – "Самопоміч" і Радикальна партія – по два, ті, що не входять – два, "Народний фронт" – три, і "Блок Петра Порошенка" – п'ять. От такий розклад по фракціях і по комітетах.

Я пропоную скоротити двох членів з правової політики і правосуддя, і  таким чином, привести до 15 кількість кандидатів. Все!

 

ГУЗЬ І.В.  Давайте… Є троє членів Комітету з правової політики. Я що… Чекайте! Я знаю… Ні, чекайте!.. (Шум у залі)

Є шість, треба прибрати три… За якими критеріями?

 

_______________.  Два.

 

ГУЗЬ І.В.  Два… Хороший, поганий, чорний, білий?  Ну, от мені, наприклад, я не знаю там кваліфікації… прийняти рішення.

 

ЗАЛІЩУК С.П.  Фракції визначаються…

 

ГУЗЬ І.В. Я, наприклад, підтримую пропозицію пані Світлани: фракції нехай визначаються, не треба  нам займатися, ділити. Тому що… Ну, давайте відверто: є шість, ми когось знаємо, той з БПП, той з "фронту" – нащо ми на це будемо брати відповідальність? Фракції повинні вирішити, і з  нас знімаємо відповідальність, хай собі займаються і їдуть.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Дедлайн пройшов вже. То там – чекай! –  якщо ми зараз лише затримаємо, тоді ніхто  не поїде, ми зірвемо цей захід. Це треба розуміти. Правильно? Добре!

Так давайте, хай тоді … (Шум у залі)

 

ВОВК В.І.  …завтра вранці вирішити це питання, завтра оформити ….

 

АР'ЄВ В.І.   Почекайте! Вибачте, можна?

 

ВОВК В.І.  …дуже швидко можна в робочому порядку зробити…

 

АР'ЄВ В.І.  Я вважаю, що в даному разі нам треба не по квотному представництву фракцій йти, а по  професійному квотуванню.

Ну, вибачте, ну, по комітетам тоді… давайте тоді по одному представнику від ключових комітетів, які там потрібні. Ну, тому що… Ну, вибачте! Або тоді вже приймати, як є.

Зараз буде… при фракційному представництві буде перекос у нас… (Шум у залі) От як зараз… (Шум у залі) 

(Загальна дискусія)

 

АР'ЄВ В.І. Перекос в питаннях може бути в питаннях фахових, зокрема.

 

_______________.  (Не чути)

 

АР'ЄВ В.І. Не в тому плані, дивіться… Це…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Володя, почекай. Я бачу вже певно, як ми можемо вирулити з цього питання, тимчасово вирулити. Тут є пан Купрієнко з Радикальної партії. Хоча Радикальна партія подала Віктора Івановича і від комітету, вже мінус одна людина. Ще мінус одну, і ми закриємо це питання сьогодні. А надалі будемо фракціями писати.

 

ВОВОК В.І. У нас є подання…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Я ж тому і пропоную зараз, правильно. Борис Іванович.

 

ВОВК В.І.   (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Добре. Так ви і будете, я ж  і кажу.

 

ВОВК В.І. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Так і буде, зараз, дивіться. От просто нам треба зараз, от вже зараз у нас виходить.

Борис Іванович, ви хотіли, будь ласка.

 

ТАРАСЮК Б.І. (Не чути)

 …у нас би не було ніяких проблем. …………. Але справа  в тому, що у нас більше ніж 15. Або ті більше ……………….., або ми повинні менше.

Значить, щодо передачі цього питання фракціям. Для того, щоб передати це питання фракціям, комітет повинен підготувати розподіл за квотами по фракціям, і кожна фракція повинна знати, скільки в неї за квотою. Бо інакше це також не буде вирішено.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Тоді у позафракційних, наприклад, двоє. Зараз Левченко і Іллєнко. У нас є зараз можливість, наприклад, якщо Віктор Іванович іде від Комітету у закордонних… наприклад, від Радикальної партії, але мінус Купрієнко. Виходить 16. Тепер лишається від правової політики. Від правової політики іде шість. Звідси забираємо одну людину, яка ………….. І затверджуємо цю…………, нехай вони вже роблять. Інакше застрягнемо, колеги, завтра  будуть всі бігати…………. Парубія, чому не прийняли рішення і так далі. А на наступний раз будуть такі рішення приймати на фракції. Тобто ми зберігаємо те, що фракція Радикальної попросила, виходить…

 

ВОВК В.І. Ось наше офіційне подання.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Правильно.

Лишається тільки з Комітету з правової політики. Є тут Алєксєєв, Новак, Черненко, Іллєнко, Сидорович, Помазанов.

 

АР'ЄВ В.І. Ну, у нас це, якщо ми будемо це через фракції вирішувати, у нас тоді буде страждати професійна складова. Тому що ми маємо на деякі зустрічі іти по профілю, а не по фракційній приналежності. Оце про що я весь час зараз щойно і говорив.

 

 ГУЗЬ І.В. Значить, Ганна Миколаївна, я вас дуже  прошу, від  цього засідання далі нас не втягувати в ці моменти. Дивіться. І прийняти рішення нашим комітетом чи  вам все на фракції. Тому що, я ще раз кажу, це, я вважаю, неправильно приймати рішення, і нам бути суддею компетенції того чи іншого депутата, включати, виключати. Я, наприклад, не вважаю, що ми  повинні це робити. Я не знаю всіх депутатів, я не знаю всієї компетенції і так  далі. Фракція приймає рішення, вона несе відповідальність.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Організатори самі визначаться. Давайте так. Весь цей список, додавши Віктора Івановича Вовка, як просить Радикальна партія, який піде тут ніби від Комітету закордонних справ і як Радикальна партія, оцей список, який надіслали комітети, організаторам, а хай організатори самі  визначають, хто їм потрібен, не потрібен. Все.

Хто…

 

АР'ЄВ В.І.  Давайте так. Я ще раз, можна, зауваження одне перед тим як голосувати.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Все. А наступний раз будемо на фракції відправляти.

 

 АР'ЄВ В.І.  Я все ж таки вважаю, що на конференції таки  все ж таки треба обирати не за фракційним принципом, а щоб визначалися профільні комітети.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ну, профільні шість людей прислали. Вибач мені, будь ласка.

 

ВОВК В.І.  Профільні комітети не працюють з парламентською…

Ви – керівник нашої делегації до ПАРЄ. Профільні комітети не мають жодного відношення  до співпраці Парламентської асамблеї.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Добре. Колеги. Дивіться, у нас ще дуже багато питань.

 

АР'ЄВ В.І.  Якби ви знали, що… треба знати, що визначається фракційно чи тільки для сесійної частини і для комітетів, а конференції ідуть по професійному  вже…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Колеги, я ставлю на голосування. Я ставлю  на голосування зараз.

 

 ЗАЛІЩУК С.П.  Можна я?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Да, Світлана.

 

 ЗАЛІЩУК С.П. Компромісний варіант. Ми тут зайшли в таку дискусію.

Я думаю, що некоректно буде перекладати  на шведських  наших колег. Ще пересилати їм 16 і казати, ви, будь ласка, самі визначайтесь, ну це просто негарно  виглядає.

Тому у мене є пропозиція. Якщо ми це не можемо  розподілити це про фракціях, то давайте зробимо наступним чином. Ми приймаємо пропозиції від Радикальної партії, і ми просимо, ми просимо Комітет з правової політики зменшити  на одну людину, щоб було… Просто зменшити. І відсилаємо 15 тих, хто є. Але на наступний раз жорстко підтримуємо парламентське представництво.

Все, Ганно, давайте голосувати.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Хто за пропозицію? Затвердити ……….. (Не чути)

Пішли далі. А у наступному ми ……. на фракції. На фракції, щоб це рішення…

 

_______________.  Це треба рішення нашого комітету?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Не треба.

 

ГУЗЬ І.В.  …Ганна Миколаївно. Це Верховної Ради …

 

ВОВК В.І. Це не голова, це голова апарату. В апараті зробили дурницю, вони…

(Загальна дискусія)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Кворуму немає! Це твої якраз питання.

 

_______________.  Обговорюйте, я зараз прийду.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Віктор Іванович, як ви думаєте, що ми хочемо в цьому розбиратися, ви помиляєтеся…

 

ЗАЛІЩУК С.П. Ганна Миколаївна, але справедливо, пані Людмила сказала, що це не ми розписуємо. Давайте напишемо листа……………… (Не чути)  …щоб воно просто працювало. Щоб ми більше не пересікалися…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Давайте це зробимо. Бо зараз, наприклад, в цьому списку Радикальна партія…

(Загальна дискусія)

 

ВОВК В.І. Ми не знаємо, звідки, це комітет, чому Паша Пинзеник туди вирішив таки направити, не питаючи нас. Ви розумієте. Так це неправильно.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Борис Іванович, ви хотіли щось сказати чи ви хочете заспокоїти балаган?

 

ТАРАСЮК Б.І. Я хочу сказати для розрядки. Коли за дорученням комітету я формував делегацію в Даку (Бангладеш), то сім людей, сім народних депутатів відмовилися. Бо не та країна, не Стокгольм, ви ж розумієте. А тут Стокгольм – раптом ми ламаємо голову.

Мають бути принципи. І ми повинні ініціювати ці принципи.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Згодна.

Колеги, давайте, щоб зняти з порядку денного питання, бо це буде дуже довге. Добре.

(Загальна дискусія)

 Куди? Ну, треба якось іншого в Ригу нагадати…

Колеги, кажіть.

 

ЄМЕЦЬ Л.О.  Дуже коротко. Ми вже не перший раз просимо ваш комітет дозволити нам цього року, в цей "Рік Японії в Україні", відвідати нарешті, це вперше  за історію цього скликання українська делегація поїде до Японії в рамках візиту дружби міжпарламентської делегації дружби. Дякую.

У нас є запрошення, в нас вже готовий весь графік. Ми просто… (Шум у залі) А!

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. (Не чути)

 

ЄМЕЦЬ Л.О. Виконаємо будь-яке завдання…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Він зустрічався з Прем'єр-міністром. Говорили про станції. Була публічна заява, що Японія буде…… Говорили про співпрацю і допомогу парламенту в реформуванні, в оснащенні сучасними японськими там… обладнанням. (Шум у залі)  Ми на вас витратимо ……. Бо Японія – це можна покрити три візити в Європу, ну, на такі невеликі відстані. Ви ж розумієте, що ціна питання – гроші.

 

СТАШУК В.Ф.  Дивіться, наприклад, Бортнічеська станція аерації…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. (Не чути)

 

СТАШУК В.Ф.  Ну, вона буде будуватися, якщо на неї таки підуть цей мільярд доларів виділених, а це – найбільша інвестиція Японії у світі. І власне… (Шум у залі) В тому числі, і від нас. Ні! Це від нас залежить… Ну, Віталій Филимонович…

 

ЄМЕЦЬ Л.О.  Якщо можна, два слова.

Ну, насправді, тут навіть  непристойно ми виглядаємо в очах японських парламентарів, бо минулого року їх група була тут, у нас. Вони просто не можуть зрозуміти, чому ми ніяк туди не доїдемо, враховуючи … тим більше, що йде "Рік Японії в Україні". Ну, от… (Шум у залі)

Вони запрошують, і вже, фактично, там є якась підготовлена програма.

Справа в тому, що коли ви говорити про парламент і їх роль у цих проектах, то насправді, він, можливо, більший, ніж урядовий, тому що якби не було своєчасно змін до законодавства і не було контролю над рішеннями урядовими, то цей проект би у 2015 році просто "накрився б мідним тазом". На сьогодні ще жодна копійка туди японська не прийшла, і ще є над чим попрацювати. Японці…

Пояснюю чому: тому що ще не час! Тому що всі підготовчі роботи оплачуються українською стороною. І японці дуже високо цінують роль парламентаря у так званому цьому контролі, коли ми –  і я цим займаюсь, і інші колеги – між урядом, міською адміністрацією, і парламентом, і посольством Японії, і людьми, які слідкують, щоб ніхто, ніде, нічого, не забув.

У нас були ситуації, коли ми за власний рахунок їздили два роки тому, там бюджетний рік починається 1 квітня, а уряд не приймав рішення по виділенню коштів на підготовчі роботи. І могло би все теж… Ну,  я не кажу, що ми врятували, я  своїм виборцям розкажу, що я врятував …… від того, що  вона могла не потрапити на реконструкцію. Тобто, здається, що  нібито нема, про що і говорити. Насправді, поточних питань мільйон, вони всі мають бути на контролі, і говорити, що  там все налагоджено, і все самостійно працює, ну,  це було б неправильно.

Тому, якщо така делегація туди не потрапить, це не те, що викличить здивування, вони  просто не зможуть зрозуміти, що сталося, і це може бути розцінено як ігнорування. Це ще східні люди, у них свої історії. Вони дивуються, чому нас досі там немає, якщо чесно.

 

 _______________. Нехай це для вас буде сюрпризом.

 

СТАШУК В.Ф. Ну, власне, якщо ми підняли питання, то всередині Токіо знаходиться один із сучасних заводів з сміттєпереробки, і наш мер  Кличко там був, правда, він цей  досвід вирішив залишити, мабуть, для  Львова. Але, насправді, якщо без жартів, ті питання, які ми проговорили з Головою Верховної Ради під час його поїздки, вони були озвучені і започатковані, але ще до кінця не реалізовані. І ми зараз все-таки хочемо за результатами нашої поїздки отримати чітку позицію обох парламентів Японії щодо санкцій. Ми хочемо отримати підтвердження  від групи ……… в частині забезпечення  тих інвестицій, це стосується як Бортнцької станції, так і інших. В тому числі, було піднято під час зустрічі Голови парламенту питання щодо реформи парламенту українського і можливості фінансування  цих питань в тому числі. І я сподіваюся, що ми будемо вже мати якісь відповіді на ці та інші питання, які, ну, вже декілька років знаходяться в процесі.

І те, про що говорив Віталій Филимонович, абсолютно справедливо. Японці мають надзвичайну увагу до нас, але вони хочуть бачити зворотню участь українського парламенту і відчувати її, в тому числі за рахунок наших візитів.

 

_______________. … що ми не фінансуємо цей рік.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Колеги, все!

Ставлю на голосування. Бачу, у вас інтерес… Четверо. По нашим можливостям це максимум – четверо. Ми не можемо…

Хто за те, щоб підтримати, колеги, візит, оскільки є офіційне запрошення, в Японію? Хто – за?

Ви переконали, колеги! Значить, не лише наліпки привезете на цей… З Богом! Якщо санкції Японія буде утримувати, значить  на всі візити зараз, аби в Москву, і всі їхні домовленості по Курилам і так далі, це буде дуже добре.

 

ЄМЕЦЬ Л.О. Тепер ми будемо визначатися. Але знову ж таки, ми виходили не з партійних і політичних, а саме з професійних напрямків. І зрозуміло, що Віталій Филимонович, наприклад, як депутат, на окрузі якого Бортницька  станція, там зобов'язаний брати участь…

 

СТАШУК В.Ф.  Ну, я, наприклад, два роки тому за свій рахунок туди з'їздив. Вже трошки… І, до речі, ні разу не їздив...

 

ЄМЕЦЬ Л.О. Ну, з тих, які ходять… Бо записано більше 80 людей з тих, які ходять на засідання, ну, реально працюючих – 20-25. (Шум у залі)

З "Роком Японії в Україні"  є питання величезне з приводу того, чи готовий наш Кабінет Міністрів реально відпрацювати взяті  на себе нашою країною зобов'язання. (Шум у залі)

У мене відбудеться зустріч з куратором цього процесу – першим віце-прем'єром Степаном Кубівим, і по результатам я зможу вже з цифрами доповісти.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Колеги, переходимо далі. Тут давайте, щоб це питання зразу закрити, є лист Віктора Чумака щодо нагородження  заступника міністра закордонних справ України з питань європейської інтеграції за видатні заслуги перед Україною у зв'язку з активною участю у євроінтеграційних процесах.

Хто що думає? Бо багато було різних думок щодо того, чому тільки ті всі працюють і так далі? З іншої сторони, є особливий внесок. Які у вас… Де  цей лист, Людмила Олександрівна?

 

_______________.  …можна пояснити, в чому "особливий внесок"?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Ну, це – Чумак.   

Де він, цей лист, Людмила Олександрівна? 

Відкрийте, будь ласка, цей лист, лист від Віктора Чумака на наш комітет, щоб прийняти… (Шум у залі) Особливу роль у процесі відігравала міністр… заступник міністра Олена Дзеркаль.  (Шум у залі) Звернутися? Ні! Звернутися до Президента України  з клопотанням нагородити Олену Дзеркаль за видатні заслуги перед Україною. Про результат… Так! Щоб  комітет звернувся до Президента України з клопотанням нагородити Олену Дзеркаль  за видатні… "Про результати розгляду звернення прошу повідомити мене у визначений законом термін". (Шум у залі)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Щоб ми як профільний комітет звернулися…  Борис Іванович, будь ласка, ви хочете сказать?

 

ТАРАСЮК Б.І. Я пропоную почекати ……… і послухати ………..

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Добре!

 

ТАРАСЮК Б.І. Я думаю, що Дзеркаль була  не єдиною людиною…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Почекаємо. Добре!

Колеги, дивіться… Дивіться, про Стокгольм ми закрили  питання. Тепер дивіться, Рига. Ви бачили, запрошення представників… що нам треба було ухвалити? Рига, там безпековий семінар…

 

_______________.  …………. Моя пропозиція: рекомендувати ……….. комітету Пашинського… але ……………….

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Хоча, колеги, дивлячись на цей форум, хто там плануватиме брати участь, і форум з питань парламентської інформаційної безпеки, якщо ви подивитесь, …………… - це ………………….. форум. Я вважаю, що треба їхати, треба навіть одній людині, якщо англомовна і  зможе цей… їхати і…

Віктор Іванович, подивіться, це в нас питання – запрошення представників ВРУ взяти у міжнародному парламентському форумі з питань розвідки та безпеки, який відбудеться  19 червня у Ризі. Я вважаю, що розвідка, безпека – все, що пов'язано… кібербезпека – воно важливе. Я би навіть пропонувала одній людині від цього взяти за кошти парламенту, тому що потім у нас знову виявиться, що в нас недовикористані кошти. Від профільного комітету, да, не від нашого.  Хто за таке рішення? Дякую. Навіть, якщо подивитися на програму, там достатньо, плюс Латвія, теж важливо.

Пішли далі.

 

 _______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ну, когось іншого тоді запропонуємо, скажи просто кого від комітету… 

Дивіться, далі у нас…

 

 _______________. Це конкретна людина, чи просто…?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Ну, нехай комітет визначиться. Хай комітет дасть, але англомовну. Це ми  не будемо писати, що  тільки цей. Участь…

 

 _______________. Давайте в  рішення включимо за умови…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. За умови англомовного і так далі.  Підтримка є. Участь в делегації  ВРУ…

 

 _______________. Я перепрошую, по цьому ще важливо.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Так.

 

 _______________.   Латвія в принципі вона трошки …

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. У них є цей НАТО ………..центр.

 

 _______________. Да. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Це є у нас в порядку денному, сьогодні має доповідати Заєць.

 

 _______________. Да. Я про те хочу сказати, що…… (Не чути)

 

ВОВК В.І. Шановні колеги, я думаю, що у нас хоч рівномірно якось отакі нестандартні заходи мають по депутатам.

Ми вже один раз пані Кацер-Бучковській оплачували поїздку на інвестиційний форум в Торонто в минулому році, всупереч моїм запереченням як голови групи дружби канадської. Ну, ми не можемо  одного і того ж депутата постійно фінансувати на поїздки, які поза  міжпарламентськими зв'язками, це, ну, якось ненормально абсолютно ця ситуація. Ми вже в минулому році фінансували Кацер-Бучковську на інвестиційний форум, а тепер на енергетичну безпеку для майбутнього на конференцію. Я проти цього.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ну, Віктор Іванович, можливо, власне, блокування "Nord Stream 2" за  участі парламентарів, які впливають на уряди, це одне із потенційних завдань, зважаючи на це звернення. Просто, якщо нікому іншому не було запрошення, значить ви проти. Все.

 

ВОВК В.І. В таких заходах ми беремо всі участь, але не за рахунок просто Верховної… Я не проти того, щоб вона їхала, я проти того, щоб фінансувала Верховна  Рада. Ось проти чого.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Добре. Без залучення коштів Верховної Ради.

 

ВОВК В.І. Да, без залучення коштів…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, Світлана.

 

 ЗАЛІЩУК С.П. Я хочу одну річ сказати, друзі, по цій конференції, важливу. Я хочу, щоб ви послухали. Борис Іванович.

Справа в тому, що це дуже такий непростий форум, я хочу донести просто до вашого відома. Його засновники були  принц Монакко само собою, але паралельно його засновником є фірма "Бурізма", яка є, належить, як ви знаєте, Злочевському. Один зі спікерів  хостів цієї конференції є Зличевський, колишній міністр екології Януковича, який був під європейськими санкціями, який… розслідування щодо  якого здійснюється, і так далі. І він є одним з основних організаторів взагалі  цього форуму.

Тому, з одного боку, конференція важлива, вона збирає дуже багатьох там  лідерів, енергетичні компанії – тема взагалі дуже важлива теж, про енерговідновлювальні ресурси. Звичайно, …….. що всі зацікавлені люди там в Європі, які цікавляться енергетичними питаннями безпеки і так далі.

Але з іншого боку, чітко є розуміння, що Зличевський  відмиває… відбілює свою репутацію, і через… Ну, схожий принцип, як Фірташа. Тобто розуміння теж нашого представництва, щоб ми розуміли взагалі, про що ми говоримо, щоб  теж … ми повинні…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Дякую, Світлана Петрівна.

Борис Іванович, будь ласка.

 

ТАРАСЮК Б.І. Я прошу… …(Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  … підтримку того, що сказала Світлана Петрівна про відбілювання іміджу, в нас не тільки Фірташ, не тільки Зличевський, в нас є площадки і Пінчука, і багатьох інших олігархів.

Тому хто за те, щоб підтримати? Відмовити цей… підтримати відмову.

Хто за те, щоб направити кошти? Хто утримався? Один утримався, решта – проти. Все! Пішли далі, лист є.

Наступний у нас Власенко. Володя, розкажи нам коротко.

 

АР'ЄВ В.І. Шановні колеги, я мушу лише підтвердити свою позицію про те… щодо того, що засідання комітетів у міжсесійний період не відрізняються за своєю важливістю, ніж засідання комітетів у сесійний період ПАРЄ. І не зважаючи на те, що… Єдина відмінність у тому, що ще йдуть засідання сесійні, і ті, хто бере участь у комітеті, наприклад, не може брати участь у сесійних засіданнях, якщо є основний делегат.

Тому я вважаю, що Верховна Рада України, знову ж таки, згідно з ухваленою  резолюцією ПАРЄ в минулому році, не може обмежувати депутатів, делегатів, членів  офіційної делегації в ПАРЄ брати участь у засіданнях комітету, членами яких вони являються,  якщо вони бажають брати  участь. От і все.  Це єдине просто  правило, яке існує  в асамблеї.  І, якщо ми будемо  обмежувати це правило, це не обов'язково всіх… Я підтримую те, щоб всі члени комітетів, які не їдуть в асамблею, якщо є їхнє бажання відвідувати засідання комітетів протягом сесійного  періоду в Страсбурзі, вони мали на це право завжди.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Колеги, я з цього питання…

 

АР'ЄВ В.І. Тому моя єдина позиція, на якій я завжди...

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Дякую.

З цього питання  я хотіла проінформувати, що пан Власенко до мене підходив, сказав, що буде подавати в суд, оскільки це порушення його права як члена головного в цих комітетах, він член, здається, трьох комітетів: міграційного, потім з верховенства права, і третього…

 

АР'ЄВ В.І.  В міграційному він заступник...

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ну, в одному він десь головний. Ну, так як він мені пояснював.

 

 АР'ЄВ В.І.  В юридичному він…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. І він взагалі просив про те, щоб це не проходило взагалі через комітет. Що, якщо питання іде комітет у нас є рішення, що визначає, коли треба відправляти ще і заступників на головні там сесії ПАРЄ, коли їдуть і  голови, і заступники, а щодо участі в комітетах, тобто щоб це було автоматично без комітету, зважаючи до графіку, якщо це не співпадає з сесійним тижнем. Це було таке, як, скажімо, бачення, яке відповідає там всім нормам і  так далі.

Віктор Іванович, будь ласка.

 

ВОВК В.І. Я погоджуся з одним застереженням, точніше, уточненням. Так само, як в сесійному засіданні є члени, є заступники, якщо їде член, нема сенсу, заступники. Так само і в комітетах є, є члени і є заступники, коли в міжсесійний період їдуть, то не їде у нас, навіть не відправляється  Верховною Радою і член і заступник одночасно, їде лише одна людина.

Тому в даному разі я підтримаю, що, якщо людина є повноцінним  членом комітету, а не за ступником, то на засідання тих комітетів, де він є  членом, але тільки  на ці засідання, де він є членом, він має право,  і Верховна рада не може обмежити його право на участь в засіданні такого комітету.

 

АР'ЄВ В.І.  Я уточню. Заступник має їхати лише в тому разі, якщо основний член комітету не їде. Тому в даному разі просто не… не просто відсікати заступників, а лише тоді, коли є… коли на сесії немає основного члена, вони можуть їхати. Да.

Аню, послухай, будь ласка, нам треба просто не повертатися до цієї теми. Ми на засіданні комітету маємо вирішувати, чи їдуть заступники членів делегації на сесію, але не члени комітетів. В даному разі  у нас просто … інакше є підстава для нас застосувати санкції, якщо ми будемо обмежувати виїзд членів комітетів на засідання комітетів. (Шум у залі) Да! Да! Тільки для заступників, які  їдуть на сесію потрібно рішення нашого комітету, як ми говорили – от і все!

 

_______________. Шановні члени комітету, можна для стенограми. Оскільки попереднє рішення, яке приймалось по Власенку, було його відрядження, на комітеті тоді було затверджено, з 23-го по 27-е, перше він просить все-таки з … з 24-го по 27-е, він просить на день – з 23-го по 28-е, таки затвердити це. Ну, в нього комітети починалися… (Шум у залі) Да! Ну, так… Тобто я просто прошу проголосувати за те, щоби йому все-таки підтримати його з 23-го по 28-е, якщо підтримується.

І друге положення – це звернутися до Голови Верховної Ради  і роз'яснити ситуацію, аби більше питання заступників… (Шум у залі)… членів комітету не розглядалося.

 

_______________. Він має право, оскільки… (Не чути)

 

ВОВК В.І.   Я… як, проти. Давайте все-таки  по країнах ми будемо  теж більш-менш справедливо розподіляти. Візити у Польщу ми вже фінансували. Борис Іванович, ви ж це прекрасно пам'ятаєте, у минулому році.

Ситуація з Польщею у нас, ви знаєте, яка. Звичайно, складна зараз, і цей візит, він абсолютно, на моє переконання, недоречний у контексті тієї дуже складної і напруженої ситуації. Це просто буде фікція і даремне витрачання коштів на даному історичному етапі стосунків між Україною і Польщею. І тим паче, що ми на поїздки в Польщу  вже парламентські гроші виділяли. В той час, у нас в десятки інших країн, на які ми жодного разу не витрачали той обмежений ресурс, який ми маємо. Тому я особисто проти.

 

ЗАЯЦЬ А.І.  Дякую.

По-перше, з усіма вибаченням за те, що я запізнився. Я зрозумів, що Комітет у закордонних справах, це таки мій улюблений комітет. (Шум у залі) Це дуже щиро.

А тепер до справи. Значить, щодо міжпарламентської співпраці Верховної Ради, ну, з того, що ми бачимо, ми, безумовно, всього не бачимо, тому тут я би інтер… (Шум у залі) Так, з того щодо України, я готовий передати у письмовому вигляді ці пропозиції. Наші пропозиції полягають у прийнятті делегації з парламентів Італії, Чехії, Азербайджану, Чилі, Бразилії, Узбекистану, Ірану, Об'єднаний Арабських Еміратів, Литви, і Сполученого Королівства, серед усього цього переліку Чилі.

Хочу доповісти, що до кінця цього року ми відкриваємо відділення посольства в Чилі. Зараз вже здійснюється добір тих працівників, які зможуть відкрити установу, це не так просто. Тому намагаємося максимально серйозно до цього питання підійти, і обов'язково, звичайно, вимагати знання іспанської мови. Тому, якщо ми своїми силами цього не зможемо забезпечити, то будемо оголошувати конкурс. Наступного тижня Кабінет Міністрів мав би прийняти зміни  до постанови, яка нам  відкриє шлях до всіх конкурсів, і про які я вже доповідав комітету на попередньому… 140 вакансій у нас є.

Що стосується візитів закордон, то Міністерство закордонних справ вбачає пріоритетними такі країни як Румунія. Посол України призначений, і за місяць вже  планується, що він приступить до виконання своїх обов'язків. Португалія, Канада, Туреччина, Грузія, Корея, Іспанія, і з віддалених країн  це В'єтнам, Сінгапур з можливим поєднанням і останнє, це можливе поєднання Єгипет, Марокко, Туніс, три країни, можливо, це забагато, але дві з них логістично досить легко поєднати. Це, ще раз підкреслюю те, що ми бачимо з точки зору Міністерства закордонних справ. В письмовій пропозиції секретаріату комітету передаю.

 

 _______________.  (Не чути)

 

 _______________.  Вже є. Я дуже дякую вам.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.   Дякую вам за таке бачення.

 Колеги, ну, у нас в принципі по деяким є, зокрема, наприклад, Португалія. Є лист-запрошення в комітеті, бо вони відвідували минулого  року Україну, їх результат в принципі  вплинув, що визнали Голодомор геноцидом. Португальці просять візит туди. Хоча разом із визнанням Голодомор геноцидом, вони ухвалили інше рішення, до нас звернення, що ми ображаємо Комуністичну партію, бо в них Комуністична партія входить в коаліцію там, і деякі є питання. Потім Румунія, в принципі, теж вже давно запрошення є, і посол постійно мені дзвонить, чи ми прийняли рішення комітетом коли, щоб  готувати зустріч. Так само, ви бачите, є й Іспанія.

Тобто по багатьом країнам Туреччина, я вважаю, що це надзвичайно важливо, було прохання Бориса Івановича зарезервувати. Я думаю, що якщо ми би це рішення  прийняли… Віктор Іванович, вже йду до Канади  зараз, почекайте хвилинку!

Канада, там декілька яскравих заходів: перше – 150 років конфедерації, друге – ігри нескорених, де буде британська родина, де буде топ-керівництво світу, і Україна  бере участь в цьому році вперше в Іграх нескорених. Тобто Канада – це понад усе, це наш один із стратегічних союзників, Віктор Іванович, для активізації і Норманської четвірки, розширення формату, і для того, щоби лобіювати посилення санкцій, і надання Україні післявійськової технічної угоди підписаної, і ратифікованої угоди про вільну торгівлю. Віктор Іванович!.. (Шум у залі) І візи! Віктор Іванович, якщо ви привезете нам безвізовий режим з Канадою, то ми будемо просто щасливі, ми готові хоч – я не знаю! – всі п'ять візитів за кордон віддати під Канаду, якщо результатом буде безвіз з Канадою.

Тому, колеги, є такі от… І є ще Британія. Бачите, Світлана Петрівна скромно мовчить, але ми дивимося і розуміємо, наскільки Британія і Сполучені Штати важливі.

Володимир Ігоревич, ви як голова підкомітету з цього напрямку, ми могли б підвести якісь… Так! Якісь пропозиції, щоб ми про щось хоч проголосували, бо ми це питання переносимо вже п'ять місяців.

 

АР'ЄВ В.І.  Я вважаю, що у даному вигляді  можна, щоб не затягувати наше засідання, давайте… ми, здається, маємо зараз  оптимальний список. Тому я прошу проголосувати. (Шум у залі)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Борис Іванович, будь ласка.

 

ТАРАСЮК Б.І. Я пропоную з цього списку, тобто ……лист  врахувати рекомендації Міністерства закордонних справ – да? Проголосувати перш за все ці рекомендації, які включені в нашому списку і рекомендації Міністерства закордонних справ… (Не чути)

 І иаких країн... Я вибачаюся. І таких країн –  це  Грузія, Португалія, Румунія, Японія, Іспанія – на першій сторінці…

 

АР'ЄВ В.І.  США…

 

ТАРАСЮК Б.І.  Далі: Канада, Туреччина, Чилі – на другій  сторінці, Корея – на третій. 

Оці, які співпадають із точкою зору………. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Ще, колеги, те, що не потребує фінансування, підходила Ірина Сисоєнко, щоб направити запрошення від Голови Верховної Ради  голові парламенту Об'єднаних Арабських Еміратів відвідати Україну з офіційним візитом. (Шум у залі) Так, це перша частина, але не за кошти. Тобто за їхні кошти, чи ми не проти.

Хто за те, щоб…

 

АР'ЄВ В.І.  Почекайте, а у нас треба… (Не чути)

 

_______________.  (Не чути)

 

АРЄВ В.І. І нам треба, крім того… послухайте! У нас ще треба затвердити протокол по засіданню депутатської  групи про обрання співголови.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.   Об'єднані Арабські Емірати?

 

АР'ЄВ В.І.  Да, да.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Ні, давайте по цьому попередньому…

Борис Іванович, то що?

 

ТАРАСЮК Б.І. Ну, я запропонував ті пропозиції, які містяться у цій зведеній інформації і які співпадають з рекомендацією Міністерства закордонних справ, щоб ми затвердили…

 

АР'ЄВ В.І.   Поки що. А інші уже в процесі…

 

ЗАЛІЩУК С.П. Ще раз перерахуйте, будь ласка.

 

ТАРАСЮК Б.І.  Перерахую: Грузія, Португалія, Румунія, Японія, Іспанія… (Шум у залі)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Добре, Грузія…

 

ТАРАСЮК Б.І. Канада, Туреччина, Чилі, Корея. Це список, який співпадає…

(Загальна дискусія)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Хто – за? Об'єднані Арабські Емірати… (Не чути) Скільки візитів в календарному плані в спікерів до нас……

 

 _______________. (Не чути)

 

АР'ЄВ В.І. Тепер можна?

 

 _______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  ……сказали, що поки ми їм направили лист, що вони приїдуть або в цьому або вже в наступному році.

 

АР'ЄВ В.І. Можна?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  (Не чути)

 

ТАРАСЮК Б.І. МЗС пропонує …….……..  в список запрошених…..

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  (Не чути)

 

_______________. Це пріоритетні напрямки. Уточнюючі кого завгодно.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Добре. Тоді що? Тоді …….. Добре.

Хто за те, щоб підтримати візит делегації Об'єднаний Арабських Еміратів ….. відбудеться в Україну. Хто – за?

….непоганий був візит Саудівської Аравії. Хто може, сходіть на вечерю. Організовують ………. і жінки-депутатки, і парламентарі……….

 

АР'ЄВ В.І.  Можна?  Я хотів би все ж таки, щоб ми так само запросили Чеську Республіку відвідати Україну, тому що зараз ситуація в Чеській Республіці, особливо в парламенті, схиляється не  на користь України. Тому я вважаю Чеську… Ну, це в будь-якому разі, зараз це важливо їх запросити. Можемо  їх запросити після виборів. Але в план поставлено…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Друзі, зараз  немає сенсу...

 

АР'ЄВ В.І.  Правильно. На кінець року можемо їх запросити. Після виборів, але приймемо… Ні. Рішення ми можемо прийняти зараз, запросити після виборів.

 

 _______________. Ми ж проголосували за…

 

АР'ЄВ В.І. Чехію ми… Ні. Там ми  поки що…

 

 _______________. Чехія друга. Італія, Чехія, Чилі, там Іран.

 

 _______________. Чехія в пріоритетах.

 

АР'ЄВ В.І.  В Україну. Ми зараз говорили про за кордон, а в Україну…

 

 _______________. Ви говорили за кордон.

 

АР'ЄВ В.І. Закордон. А я говорю про те, щоб в Україну пріоритетні були.

 

ЗАЛІЩУК С.П. Шановні колеги, я хочу запропонувати кілька напрямків закордон, про які ми вже говоримо черговий місяць, але жодного разу не можемо ухвалити рішення.  Я хочу, щоб пані Ганна послухала і взяла участь в цьому процесі.

Отже, у нас відбулися  вибори до Конгресу і Сполучених Штатів, був обраний Президент. Наш комітет чи група дружби до Америки системно не реалізувала поїздку туди. Я вважаю, що на цьому…

 

 _______________.  (Не чути)

 

ЗАЛІЩУК С.П. Хто?

 

ВОВК В.І.  Два співголови, Чумак, Парасюк, потім цей…

 

ЗАЛІЩУК С.П. Як група дружби?

 

ВОВК В.І.  Саме як…  Рибчинський.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Поїдуть за свої кошти.

 

ВОВК В.І. (Не чути)

 

ЗАЛІЩУК С.П.. Але вони не є… Вони їздили в рамках…

 

ВОВК В.І.  Буквально тиждень, два тижні…

 

ЗАЛІЩУК С.П. В рамках конкретної ініціативи, яка  реалізовувалась, я так розумію, в Сполучених Штатах. Це не був візит від імені парламенту до парламенту, організований з усіма службами і так далі. Наскільки я розумію. Треба уточнити.

Тим неменше, я вважаю, що на сьогоднішній день Комітет у закордонних справах, наше представництво, має поїхати до Сполучених Штатів і взяти дуже активну участь у впливі  на формування нинішньої політики.

Я була  минулого тижня у Вашингтоні і можу сказати вам, що зараз є унікальний момент з можливості впливу на ці пріоритети. Там ще досі формується середній рівень виконавчої  влади по відношенню і до Росії, і до України, здійснюється призначення ключових людей. І це момент, який дає нам можливість впливати активно на цю політику. Я вважаю, що наш комітет  повинен туди поїхати. Я пропоную  запланувати наш візит, наприклад, на вересень.  Це перше.  Вважаю, що це абсолютно стратегічний. Ми б могли  раніше це зробити, чесно кажучи, але оскільки вже не встигаємо, на вересень. І тоді системно написати їм від імені парламенту і так далі.

Другий. Я пропоную розглянути можливість запросити їх, причому представників Комітету закордонних справ, Комітету оборони до України. Можливо, навіть підгадавши річницю Голодомору, щоб вони приїхали сюди в цей час, це листопад. От я  пропоную розглянути от ці дві пропозиції.

Друге. Я б хотіла звернути вашу увагу, що в нас парламентські вибори у Франції відбудуться в червні, так само вибори Президента  відбулися. І я вважаю, що Франція як гарант мінських, і взагалі. Зараз вони будуть визначатися з  Німеччиною в принципі зовнішню політику Європейського Союзу. Нам там треба  бути або запросити їх до нас.  Відповідно я би пропонувала, щоб це була осінь.  Щоб ми… Я пропоную це зараз. Чому, поясню.  Ми маємо зарезервувати гроші і спланувати стратегічно, в тому числі з листами-запрошеннями від нас туди, аби далі системно готуватися до цього. Тому що ми все одно продовжуємо реагувати на якісь тактичні речі.

І третя моя пропозиція. Вона стосується Німеччини. Будуть парламентські вибори у вересні. Я пропоную, щоб вони сформували коаліцію, і в листопаді до них теж з'їздити, коли вони оберуться, сформують коаліцію. Є сенс нам туди, можливо, знову ж таки поїхати як Комітет у закордонних справах. Тому що в Німеччині відбуваються теж непрості історії, і нам треба мати дуже сильний зв'язок з німецькими парламентарями.

Тому я пропоную, щоб оці три поїздки ми точно застовбили. А по відношенню до США, можливо, навіть в два напрямки: їх – до нас, а нас – до них. От чотири пропоную проголосувати.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ірина Степанівна, будь ласка.

 

ЛУЦЕНКО І.С.  (Не чути)

(Загальна дискусія)

 

АР'ЄВ В.І. І, власне, там же ще є у нас постійні візити різні. От у нас Ганна Миколаївна нещодавно у Вашингтоні разом з литовцями – нашими колегами була, да? Так що у нас там, у Вашингтоні, нормальне представництво.

Я щодо пропозицій. Я хочу підтримати щодо Німеччини і Франції. Але я хотів би запропонувати все ж таки не їхати в Німеччину і Францію. У даному разі набагато ефективніше нових, новообраних депутатів, як саме із Чехії, запросити до України на осінь.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. З поїздками на схід.

 

АР'ЄВ В.І. Так, так, абсолютно. І давайте ми це зробимо, щоб вони приїхали сюди, і на нашій території буде їх знайомити Україною, а не їхати туди, розповідати про те, як тут є. Це набагато… Да, тому… Давайте… Чехія, Німеччина, Франція, я абсолютно підтримую, на запрошення.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. (Не чути)

 

ВОВК В.І.  Я хотів би продовжити те, що сказала Світлана Петрівна і Ірина Степанівна. Насправді за останні місяці дуже багато наших депутатів по різним каналам побували в Вашингтоні. Але переважна більшість  це вузько партійний або фракційний відбувся лобізм.

 

______________.  (Не чути)

 

ВОВК В.І.  В більшості, я сказав в переважній… Переважність цих поїздок, а це не один десяток наших депутатів за останні місяці побували в Вашингтоні і переважна більшість в інтересах своїх політичних сил.

Зараз буде їхати Голова Верховної Ради від імені Верховної Ради. Більше того, Голова Верховної Ради буде підписувати нову редакцію документа чи меморандум, я не пам'ятаю як він називається, про співпрацю між конгресом і українським парламентом. І до речі, члени нашого комітету взяли участь в опрацюванні цього проекту документу, який нам надало МЗС.

На моє переконання, було би правильним, щоби, дійсно, відбувся нормальний візит саме від Верховної Ради, не так як у нас десятки людей побували кожний сам від своєї партії або зараз там оточення Андрія Володимировича, при всій повазі, поїде від Апарату. А, щоб це була, дійсно, повноцінна, нормальна, парламентська делегація на чолі із спікером, тим більше, що буде підписуватися цей новий оновлений варіант меморандуму про співпрацю. І я пропоную, щоб наш комітет з ініціативою до Голови Верховної Ради так уважно розглянути склад цієї делегації з тим, щоб додати туди максимально, по можливості все-таки саме депутатів, представників нашого комітету, і щоб це відбувся такий візит парламентської делегації до Вашингтону. Дякую.

 

ТАРАСЮК Б.І.  У мене пропозиція. Оскільки ми розглянули окремо цей список в частині поїздок за кордон, які співпадають з рекомендацією Міністерства закордонних справ, затвердити також в Україну із цього списку.

Таким чином, у нас буде Великобританія, Чехія, Об'єднані Арабські Емірати, те, що в Україну, і Іран. З цього списку. Решта не співпадають з рекомендаціями Міністерства закордонних справ.

Крім того, пропоную затвердити пропозиції, які пролунали тут про те, щоб з огляду на вибори парламентські у Франції, в Німеччині, також запросити делегації новообраних депутатів до нас. І візит в США на чолі з Головою Верховної Ради парламентської делегації. Оце я пропоную затвердити.

 

ЛУЦЕНКО І.С. . Мається на увазі…. не Апарат їхав, а в першу чергу комітет… (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ну, візит Голови ….. червня…

 

ТАРАСЮК Б.І. Так, з Головою Верховної Ради. Щоб були там представники фракцій.

 

ВОВК В.І.  Мова йде про те, щоб звернутись до Голови Верховної Ради, щоб він ще раз розглянув склад делегації, яка планується їхати. Тим більше, що там буде підписуватись новий варіант, нова редакція Меморандуму про співпрацю між Верховною Радою і Конгресом. Щоб по можливості все-таки включити в цю делегацію депутатів, щоб більше саме депутатів. Для того, щоб це була парламентська делегація на чолі з Головою Верховної Ради.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Хто – за? (Не чути)

 …Колеги, у мене є ще одне прохання, питання. Ізраїль. Ми з вами говорили, Ізраїль переносити на далі. У нас є певна проблема в тому, що … (Не чути)

 

_______________. Я висловив точку зору. Що Чумак, звичайно, може мати свою позицію… (Не чути) Але, очевидно, є і інші працівники міністерства, які би заслуговували ……………….  

 

_______________. Погодився заслухати.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Заслухати вас.

 

ВОВК В.І.  Я висловив сумнів в тому, що людина, наскільки нам відомо, пропрацювала в системі МЗС на цьому напрямку порядка двох років чи може менше. Ще треба, дійсно, якийсь дуже великий внесок внести і заслуги, щоб ми менш два роки роботи робили таке подання.

 

ЗАЯЦЬ А.І. Дуже коротко. Ну, є звернення народного депутата до комітету. Тому, безумовно, рішення комітет прийматиме. Ну, видатні заслуги перед Україною. Так, безвідносно кого нагороджувати, я думаю, що це щось аж таке більш, ну, це дійсно видатне. Безвізовий режим – це дуже важливо, ну, на видатне, ну, видатні, це видатні заслуги. Я не пам'ятаю, чи були, ну, за мою історію звернення голів, багатьох голів комітетів Верховної Ради до Президента про нагородження будь-кого.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Це серед дипломатів не спричинило, а чому саме всі працювали разом на…

 

ЗАЯЦЬ А.І. Маю зазничити… Да. В тому-то і справа. В Міністерстві закордонних справ Олена Володимирівна Зеркаль з самого початку, як вона була призначена на посаду, вона очолювала цей напрямок і його координувала. Тому…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. (Не чути)

 

ТАРАСЮК Б.І. В мене пропозиція, щоб ми звернулись до Міністерства закордонних справ, щоб… (Не чути) комітет розглянув пропозиції до Верховної Ради питань нагородження………………………

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Хай МЗС визначить…

 

ТАРАСЮК Б.І. А ми тоді подамо Голові Верховної Ради…

 

ВОВК В.І.  І те, що від нас належить, це грамота Верховної Ради, а не  президентський…

(Загальна дискусія)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Хто за пропозицію……..  Хто – проти?

 

АР'ЄВ В.І. Можна?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Давайте…

 

АР'ЄВ В.І. Колеги, формально: протокол засідання депутатської групи Верховної Ради з Об'єднаними Арабськими Еміратами про вибори співголови – Дубіля Валерія Олександровича. Прошу затвердити.

(Загальна дискусія)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Так є.

Сто років….

 

ЗАЯЦЬ А.І. Потрібна морально-психологічна підтримка на цьому етапі. Фінансово ми забезпечимо в межа бюджетного фінансування. Якщо говорити більш серйозно, зараз ми починаємо уже заходи. З основного, що за кордоном, - це робота з закордонними архівами, це десь 7-8 іноземних держав, де були дипломатичні місії Української Народної Республіки. До кінця цього року ми плануємо встановити… скільки дощок? 9 дощок в тих містах і на тих будівлях, де розміщувалися місії. На багатьох з них уже є пам'ятні дошки. Але от інвентаризація була проведена – і виявилося, що 9 є будинків, які збереглися, де нема. Це робиться.

Тому, коли будуть здійснюватися членами комітету візити до іноземних держав, ми наші посольства будемо орієнтувати, з тим щоб, якщо вдасться поєднати хронологічно візити парламентські з відкриттям цих дощок, щоб…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Про Латвію ми говорили……

 

ЗАЯЦЬ А.І. … щоб включати це до програми візитів, і, таким чином, надати їм більшої вагомості.

Що стосується заходів, власне, в Україні, то вони насправді почнуться в другій половині вересня, жовтень, листопад і кульмінація – 22 грудня. Тому, коли ми уже з нашими партнерами "Укрпошта", Національний банк, Державна архівна служба. Будемо ближче підходити до цих заходів. Ми щодо кожного з них будемо надсилати запрошення і інформацію комітету з тим, щоби там, де це доречно і доцільно, щоби члени комітету могли розглянути можливість їхньої участі.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ви нам цю інформацію донесли.

 

ЗАЯЦЬ А.І.  Так. Посол з особливих доручень  в Міністерстві  Андрій Картиш координує цю роботу, займається безпосередньо. І в нього все стікається.

 Чи у вас є в двох словах щось важливе для членів комітету, чого я не сказав?

 

______________.  (Не чути)

 

ЗАЯЦЬ А.І.  Було розроблено нову редакцію законопроекту. В понеділок під головуванням Бориса Івановича відбулося засідання робочої групи вже друге по новому проекту, на якому взяли участь представники міністерств і відомств. Опрацьовано 15 статей законопроекту із  46, якщо я не помиляюся. І тому той темп, який був взятий і те… зміст обговорення, пропозицій і зауважень до нього дозволяє сподіватися з високою вірогідністю, що за  два, максимум три засідання  робочої групи вдасться цю роботу завершити на рівні….

 

______________.  (Не чути)

 

ТАРАСЮК Б.І.  Два-три засідання  на рівні  робочої групи.

Є пропозиції,  рекомендації, зауваження, ідеї з боку кількох ще міністерств і відомств, генеральної прокуратури. Вони нормально абсолютно можуть бути опрацьовані, нічого там такого революційного немає. Є пропозиції також від адміністрації Президента, яку  в той момент, коли буде дойдемо до відповідного етапу, голова робочої групи прийме рішення про те,  коли запрошувати представників.

 Законопроект, учасники  відзначають  цієї роботи, що є якісним, компактним. Тому що під час однієї розмови  там мене питали, як могло з 70 сторінок вийти 24. На що я сказав, що  німецький закон про дипслужбу взагалі на 11 сторінках получається. І тому врегульовувати всі деталі в законі, ну це ми собі на 20 років вперед роботи гарантуємо при кожних змінах якихось вносити зміни. Тому  максимально відсилочні норми, а закон регулює загальну систему і  схему. Він її  закріплює. Це те, що має на роки і  на десятиліття, як я сподіваюся, наперед визначити шляхи розвитку дипломатичної служби. Тому…. Ну не будемо забігати вперед, але поки що робота йде під керівництвом  голови робочої групи  в дуже  нормальному темпі.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Андрій Іванович.