Діяльність Комітету

Міжпарламентські групи дружби

18 листопада 2016, 15:17

Стенограма засідання Комітету 15.11.2016

СТЕНОГРАМА

засідання Комітету у закордонних справах

15 листопада 2016 року

Веде засідання Голова Комітету ГОПКО Г.М.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Розпочнемо засідання комітету, вже  у нас є кворум. Будь ласка, хто за  те, щоб  схвалити той порядок денний, які є тільки 4 пункт поставити першим, і у нас є ще колега народний депутат Висоцький, теж його перенести?

Будь ласка, Володя.

 

АР'ЄВ В.І. Я прошу вчергове перенести питання № 9, коли будуть розглядатися всі  пропозиції фракцій, а також народних  депутатів щодо складу парламентських делегацій. Це буде як ми говорили минулого разу, у грудні будемо розглядати, коли всі сформують  свої пропозиції.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Тобто включити його в порядок денний, чи виключити?

 

АР'ЄВ В.І.  Я, виключити № 9.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Виключити, добре. Хто за те, щоб з пропозиціями Володимира Ар'єва в порядок денний? Хто – "за"? Одноголосно.

Колеги, ми заслухали щойно.

 

 ГУЗЬ І.В. Хто утримався, ви забули сказати.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Я ж бачила ви всі тримали руки "за".  Хто – "проти"? Хто – "утримався"? Один – утримався.

Колеги, я зараз прошу.  О, Віктор Іванович, щастя ви наше, ми раді вас бачити.

Колеги, отож ми заслухали, не спізнюватися. Ми  заслухали щойно Жданова Ігоря Олександровича міністра молоді і спорту. Чи є в когось запитання, щодо того ратифікації конвенції Ради Європи проти маніпулювання спортивними змаганнями?  Якщо ні в кого немає, хто за те, щоб підтримати, тому що завтра її мають розглядати.

Хто – "проти"? Ігор, ти так руку пізно піднімаєш, я не можу знати ти "за", ти "проти". Ти "за"?  "За". Якщо "за", тоді одноголосно.

Колеги, подякуємо нашому міністерству і міністру, і заступнику міністра Мовчану Миколі Петровичу за присутність. Міністру відзначимо  особисту присутність, подяку і завтра ми сподіваємося, що в парламенті  збирайте тепер, щоб була  в парламенті кількість необхідних  голосів для голосування.

Колеги, переходимо до наступного. Проект Закону 0113 про  ратифікацію договору між Україною та демократичною соціалістичною республікою Шрі-Ланка, про видачу правопорушників.

Будь ласка, Катерина Георгіївна заступник Департаменту міжнародного права Міністерства юстиції. Будь ласка.

 

 ШЕВЧЕНКО К.Г. Дякую.

Шановні народні депутати, Договір про між Україною та демократичною соціалістичною республікою Шрі-Ланка  про взаємну допомогу у кримінальних справах було підписане в Києві 25 червня 2016 року. Його  норми спрямовані на врегулювання співробітництва правоохоронних органів і судів двох держав при розслідуванні і розгляді кримінальних справ, в тому числі співробітництва з питань конфіскації доходів, одержаних злочинним шляхом.

Центральними органами для виконання цього договору визначаються Генеральна прокуратура та Міністерство юстиції, відповідно до компетенції, надої їм Кримінально-процесуальним кодексом України.

І договір набуде чинності на 15 день після дати обміну сторонами ратифікаційними грамотами.

Пропонується… Просимо підтримати прийняття Закону про ратифікацію за основу та в цілому.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Колеги з МЗС, у вас є заперечення? Бо в нас ще 15 питань і ми мусимо дуже швидко. Якщо немає.

Колеги, хто з членів комітету має до цієї ратифікації якісь пропозиції, зауваження, питання до доповідачів? Борис Іванович, будь ласка.

 

ТАРАСЮК Б.І. Так, у мене запитання. Наше чинне законодавство говорить про те, що покарання може бути не лише у вигляді позбавлення волі, а і, скажімо, виправні роботи, службові обмеження, тримання в дисциплінарному батальйоні. Отже, про що говориться в даній статті? Це стаття 2 частина три.

Перше і друге. В договорі вживається словосполучення "у вигляді позбавлення волі", тоді як законодавство вживає термін "у виді позбавлення волі".

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка. Хто Мін'юст чи МЗС?

 

ШЕВЧЕНКО К.Г. Це стосується Договору про… між Україною та Шрі-Ланкою про видачу правопорушників. Це ваше зауваження, я так розумію.

Ну, ми виходимо з того, що відповідно до закону… до статті 19 Закону про міжнародні договори України, якщо міжнародним договором, який набрав чинності в установленному порядку,  встановленні інші правила, ніж передбачені іншим актом законодавства України, стосуються правила міжнародного договору. Ми не бачимо, там є невеличкі термінологічні розбіжності, ми не бачимо… на практиці ми не вбачаємо якихось проблем у виконанні цього договору.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Борис Іванович, вас влаштовує така відповідь?   

 

ТАРАСЮК Б.І. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Так, колеги, хто… Якщо більше немає питань. Хто за те, щоб підтримати ратифікацію Договору між Україною та Демократичною Соціалістичною Республікою Шрі-Ланка про видачу правопорушників. Хто "за"? Одноголосно. Рішення прийнято.

Наступний договір, теж з Шрі-Ланкою, про взаємну правову допомогу у кримінальних справах. Будь ласка, Катерина Георгіївна, ще раз. Ви готові доповідати по цьому питанню? У вас таке здивування. А! Будь ласка. 

……… було 113, а зараз 114-й вже.

 

ШЕВЧЕНКО К.Г.    Добре.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Про правову допомогу у кримінальних справах. А це було про видачу правопорушників.

 

ШЕВЧЕНКО К.Г.  Так, так. Вибачте.

Договір про видачу правопорушників так само був підписаний в одному пакеті з іншими договорами з Шрі-Ланкою 25 червня в місті Києві. Основна його мета  - це забезпечити належний механізм, визначений механізм взаємодії компетентних органів держав при вирішенні питань, пов'язаних з розслідуванням, розглядом кримінальних справ. Центральними органами так само визначені Генеральна прокуратура на стадії досудового слідства та Міністерство юстиції щодо запитів судів. І набуде чинності договір на 15-й день після дати обміну сторонами ратифікаційними грамотами.

Просимо підтримати прийняття закону за основу та в цілому як закону.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Дякую.

В кого… МЗС, Коледов Сергій Володимирович, будь ласка. Підтримуйте так само. Ви нормально пропрацювали, щоб не вийшло (Не чути)

 

КОЛЕДОВ С.М.  Звичайно.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Є в членів комітету питання? Будь ласка, Віктор Іванович.

 

ВОВК В.І. Наскільки я пам'ятаю на Шрі-Ланці тривала багаторічна війна із сепаратистами, повстанцями на півночі тиграми…

 

______________. (Не чути)

 

ВОВК В.І. Тамила, да.

Наскільки… Можливо в Україні у нас будуть біженці від цієї етнічної групи? І наскільки, якщо вони будуть означені як правопорушниками владою Шрі-Ланки це може вплинути на те, що ми фактично політичних біженців почнемо видавати Шрі-Ланці як правопорушників. Чи не буде використана ця угода владою Шрі-Ланки у випадку, якщо на території України знаходяться політичні біженці, для зловживання, саме для переслідування своїх політичних опонентів.

 

ШЕВЧЕНКО К.Г.  Я хочу звернути увагу, що, відповідно статті 3 Договору про видачу правопорушників, одне із перших основних підстав для відмови видачі це, якщо злочин, за яким запитується видача, має політичний характер. Тобто, в принципі, наші договори, вони відповідають європейським стандартам у тій сфері і узгодження з ними, і відповідають також вимогам Європейського суду з прав людини в цій сфері.

 

ВОВК В.І. Ну, ми ж знаємо, що в Шрі-Ланці зовсім недемократична влада реально знаходиться. І там так як в Радянському Союзі дисиденти політичні, всі сиділи, і той же пан Чорновіл. Знаєте, за що сидів Чорновіл? За зґвалтування. Те саме може бути, можливо, і тут, що будуть нам представляти документи по статтям, які не носять політичний характер, а реально, насправді, тоді причина буде саме тому, що це політичні опоненти.

 

ШЕВЧЕНКО К.Г. Я хочу пояснити. Відповідно до процедури визначеної Кримінально-процесуальним кодексом України розгляд питання про видачу особи за кордон зупиняється, якщо особа звертається до Державної міграційної служби з проханням про надання притулку або надання статусу біженця. Тобто, якщо особа буде, яка буде виявлена на території України буде вважатись, що їй загрожують в Шрі-Ланці політичні переслідування, вона має право скористатися цим механізмом надання притулку. Тобто… І в межах своєї компетенції ДМС всебічно вивчить це питання, якщо знайде підстави для, ну, тобто підтвердження того, що можливі політичні переслідування особи у разі її екстрадиції, то він надасть їй статус біженця. І це є одна з основних причин для відмови в задоволенні запиту про екстрадицію.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Колеги, хто за те, щоб підтримати проект закону номер 0114?

Хто – "за"? Одноголосно. Рішення є. Пішли далі.

Третій, так знову з Шрі-Ланкою, але вже про передачу засуджених осіб. Будь ласка, Катерина Георгіївна, доповідайте ще раз.

 

ШЕВЧЕНКО К.Г.  (Не чути) присутності міжнародного договору. У зв'язку з цим було… було ініційовано вкладанню цього договору, оскільки на сьогодні в Шрі-Ланці перебувають двоє громадян України, які засуджені до смертної кари. Зараз їхній вирок переглядається з метою пом'якшення. Тому ми сподіваємося, коли набуде чинності цей договір, ці громадяни зможуть скористатися можливістю наданою його положеннями і повернутися відбувати покарання в Україну.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. МЗС. В когось є питання в членів комітету? Борис Іванович? Немає. Колеги, за те, щоб. Є питання Віктор Іванович?  Хто за те, щоб підтримати цей, про ратифікацію? Одноголосно.  Рішення є. Дякуємо тим хто брав,  те що у вас немає доповідань по  іншим питанням то  можете, дякуємо за участь.

 

 _______________.   (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. А, колеги, давайте ще по таким питанням. Давайте почнемо з питання. Хто хоче доповідати по конвенції Ради Європи проти маніпулювання спортивними змаганнями, коли Мовчан доповідав, хто від комітету готовий доповідати?

Колеги, ну, що за несміливість? Ігор Гузь, ти відомий в країні як людина, яка переплила озеро Світязь. Це просто розумієш, честь демонструвати в спорті.

 

 ГУЗЬ І.В. ……. Ради Європи.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Колеги, я пропоную рекомендувати доповідь Ігоря з трибуни завтра  цього проекту. Хто – "за"?

 

ГУЗЬ І.В. За що?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  За те, щоб Ігор доповідав це питання.

 

 _______________.  А він проти маніпулювання спортивних змагань?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Так, все. Ігор доповідатиме від комітету. Шрі-Ланка перший, про видачу правопорушників. Я думаю, що Борис Іванович він би мав питання по цьому.  Це б було б логічно. Борис Іванович, будете доповідати? 113. Добре, домовилися. Борис Іванович 113. 114, Віктор Іванович Вовк.

 

 ВОВК В.І. Такий вже…….

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ну, це почекайте,  ну, що. Ну ви б запитували б по цьому, зробите свої зауваження. Це три різні Шрі-Ланки, розумієте. 

Добре. Віктор Іванович третю. Другу 114. 115 хто хоче? Світлана Петрівна. По Шрі-Ланці, про передачу засуджених осіб. Він має вже попередню, ми  вже йому доручили. Світлана. Завтра, це завтра. Ну, Світлана Петрівна, нетреба вам, якраз нормально буде, кожен по-різному цьому.

Світлана Петрівна третій, 115 буде доповідати.

Так, є. З цим ми розібралися.

Колеги, зараз прийде Ірина Луценко, буде доповідати, вона просто на іншому комітеті.

Будь ласка, зараз Висоцький Сергій Віталійович.

Ми поки перенесемо п'ятий пункт бо немає доповідачів, вони доповідають на профільному комітеті.

Проект Постанови про звернення Верховної Ради до Організації Об'єднаних Націй, Європейського парламенту, Парламентської асамблеї Ради Європи, світових лідерів та всіх членів міжнародного співтовариства щодо підтримки Ільдара Дадіна та інших в'язнів сумління в Російській Федерації і засудження численних порушень прав людини на території Російської Федерації.  Тому у нас є доповідач ініціатор. Будь ласка, Сергій Віталійович. Звідки така ініціатива, потреба? Чому український парламент має реагувати?

 

ВИСОЦЬКИЙ С.В.  ……. между собой Шри-Ланку это конечно да, это интересней. Прекрасные пляжи, океан, серфинг. Но тем не менее, значит, я думаю, что…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  (Не чути)

 

ВИСОЦЬКИЙ С.В. Мы все ратифицируем, все вспоминаем, о другом думаем.

Тем не менее, значит, я думаю, что вы все слушали, слышали прекрасно историю Ильдара Дадина, это человек который последовательно в России защищал на митингах украинскую позицию, говорил, что Крым не наш. И в результате своей деятельности оппозиционной в Российской Федерации оказался первым осужденным по статье российской так называемой экстремистская деятельность, то есть за одиночный пикет он получил несколько лет тюрьмы, попал в колонию общего режима, там над ним начали издеваться. И где-то две недели назад прошумело на весь мир письмо, которое удалось ему передать из этой зоны, в котором описывались все страшные пытки, которые к нему применялись. То есть фактически человек за свою гражданскую позицию, в том числе за поддержку нашего государства, столкнулся с нечеловеческими условиями в российской тюрьме и просто, ну, даже не с издевательствами, просто с пытками, с физическими пытками в стиле Сталина, там подвешивание на дыбы, коллективное избиение и так далее, и так далее. То есть мне кажется, что было бы логично, чтобы сейчас Украина через парламент, поскольку у нас парламентско-президентская республика, каким-то образом высказалась в поддержку Ильдара Дадина. И показала, что проблема издевательства над гражданами это не только проблема украинских пленных там, где-то в Донецке или украинских узников совести в СИЗО Московских и в прочих там, в Ростовских СИЗО.

Это проблема системная в Российской Федерации. Российская Федерация – это государство, которое системно нарушает права человека, системно применяет пытки к своим гражданам и, соответственно, это не вопрос, там, просто межгосударственного конфликта или неких террористов, украинцев, которые там сидят, знаете, как в Гуантанамо, условно говоря. Это проблема нарушения Российской Федерации всех своих международных обязательств согласно всех… всем конвенциям. Поэтому, мне кажется, что было бы вполне логично вам отреагировать на такую информацию с заявлением в поддержку Ильдара Дадина осуждением, ну, и призывом к международному сообществу обратить внимание на ситуацию с правами человека в России, поскольку мы видим в этом системную проблему, которая отражается, в том числе на наших гражданах. Ну, заявление, все есть. Я думаю, что в документах у вас есть текст заявления, но читать его вряд ли сейчас надо. Все, мне кажется, все логично. Спасибо.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Текст звернення.

Так, колеги, ну…

 

ВИСОЦЬКИЙ С.В. Если можно, я попрошу его рассмотреть, если будет воля комитета, воля руководства парламента, рассмотреть его побыстрее, поскольку, ну, человек до сих пор пребывает в колонии, до сих пор к нему применяются все эти методы влияния и надо что-то поэтому поводу попытаться сделать.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Сергію. Можу сказати, що Сергій мене переконав стати співавтором тексту цієї постанови, оскільки, коли Україна, зокрема, за ініціативи Світлани Заліщук, ми говорили про те, що Путін веде війну і в Україні, і в Сирії, і ми виступали як солідарний парламент на захист мирного населення Сирії з закликом припинити бомбардування, особливо, там, госпіталів і так далі. Тобто зараз ми фактично цією ініціативою висловлюємо свою певну людяність, що нас турбують не лише українські політв'язні, але і також до людей, які страждають від російської репресивної машини, ми так само солідарні і, особливо ті, які підтримували Україну, висловлювали, в Росії не так багато, справді, сміливих людей, які виходять проти системи, які не бояться попасти під тортури і так далі.

Тому… Це ми вас і підтримали. Тому прошу ваших коментарів, бачення щодо цієї постанови. Будь ласка.

 

ГУЗЬ І.В. Але я прийду через 15 хвилин.

 

ЗАЛІЩУК С.П. Колеги, я хотіла підтримати цю постанову.

І я дивилася текст до того як Сергій зареєстрував її.

Єдине, що я хотіла обговорити на нашому комітеті. Чи є якийсь принцип, за якими одних підтримуємо, інших ні? І от ми виділили тільки одного Ільдара Дадіна, і це, справді, історія, яка нашуміла на весь світ, безумовно. І Сергій в постанові відзначив в проекті, що це той активіст, який брав участь на… в саме проукраїнських протестах, він виступав за те, що Крим є українським. Тобто його якраз арештовували теж з цих міркувань. Amnesty International визнало його в'язнем сумління. Єдине в мене питання, чи повинні ми якимось чином, можливо, згадати інших людей, можна навіть, якщо потреба, там, під стенограму. Да. Тобто ми виділили одну єдину людину. Очевидно, що таких політичних в'язнів є багато інших таких людей. От мене… Я би хотіла, щоб ми обговорили як ми діємо з цією ситуацією.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Світлано. Я не бачу заперечення під час виступу, зокрема, що Сергій може сказати, що цим зверненням ми висловлюємо солідарність, ну, на прикладі цього кричущого випадку до решти в'язнів… Будь ласка.

 

ВИСОЦЬКИЙ С.В. Спасибо, Светлана Петровна. Собственно говоря, в нескольких пунктах самого текста обращения мы говорим о том, что мы осуждаем как государство Украина системный, целенаправленный, масштабный характер нарушения российской власти прав и свобод человека. И отмечаем на том, что… и отмечаем, что количество политически мотивированных преследований и притеснений прав человека приводит к увеличению количества узников совести в Российской Федерации. То есть, в принципе, мы отвечаем, что это системный характер подобных нарушений. Если в дальнейшем… Я просто не знаю, кто это ведет, я считаю, что должно, конечно, наш МЗС, наш МИД вести, ну, некую работу по исследованию проблемы системной прав человека в Российской Федерации. И, мне кажется, что логично было бы, конечно, такие постановления видеть от МИДа именно в нашем зале. Но, в принципе, если этот каталог есть, если мы ведем эту работу по систематизации  про нарушения прав человека в Российской Федерации, прав узников совести, конечно же, мы можем выступать это и, мне кажется, вопрос к тому, что нужно проводить специальное возможно заседание комитета по вопросу того, как МИД противодействует и как МИД обращает внимание мирового сообщества на проблему россиян в России.

Это тот объективный фактор, с которым мне кажется, Украина тоже должна участвовать, помогать. Ну, мы прекрасно видим, что если узники  совести в России бесправны, Украина должна им помогать, я так себе это вижу.

Поэтому я ничего против не имею, я только за, чтоб в стенограмме докладчик от комитета это упомянул.  И конечно же, если у нас есть некий список  людей, которых мы считаем нужно поддержать и от имени Украины, я с удовольствием выступлю и лоббистом подобного законопроекта и соавтором, и всех к этому призываю, конечно.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую Сергію. Я думаю, що  треба ставити на голосування, тому що, будь ласка.

 

ВОВК В.І.  Я хочу продовжити якраз думку пана Сергія. Нагадати, що  менш ніж два роки тому попереднє скликання Верховної Ради прийняло проект постанови. Я просто його писав, був автором. Щодо утисків українців в Росії. Тобто є громадяни Російської Федерації українського  походження, хоч їх там по перепису зменшили вже до менше ніж 2 мільйонів, а реально їх  набагато більше. І вони зазнають величезних утисків за самими різними ознаками.  Ну, в свій час  не ми, а попередні наші колеги прийняли відповідну постанову, де доручали і Міністерству закордонних справ це  відслідковувати і реагувати.  Я тому хочу якраз підтримати  попереднього виступаючого. Нам треба було б якось  з Міністерством закордонних справ відпрацювати питання  реагування на те, що відбувається в Росії в широкому контексті, і в контексті політв'язнів, в контексті переслідування і утисків українців і так далі.  Я думаю, що це окрема тема, яку варто  було б нам розглянути.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Колеги, нам прийшов запит вчора на моє ім'я,  щодо  представник українського центру в  Москві, хоче приїхати до нас на комітет. Бо вони теж не відчувають підтримки ні  МЗС. Вони не розуміють куди ДУСя діває гроші і так далі. Тому ми їх запросимо.

Колеги, я б не хотіла зараз перетворювати МЗС, тому що наше енергетичне звернення, яке ми сьогодні ухвалили парламентом, яке надзвичайно важливе.

 Хто за те, щоб підтримати цю ініціативу, висловитися з певною  солідарністю до російських правозахисників чи політв'язнів і так далі? Хто – "за"?

Дякую.

Колеги, пішли далі. Поки немає у нас тих доповідачів, які є, давайте ми зараз заслухаємо, бо тут на питанні сьомому теж мала брати участь Ірина Степанівна, вона аналізувала і про дипслужбу. Будь ласка, поки що восьме питання. Володимир Ар'єв, будь ласка.

 

АР'ЄВ В.І.   …кошторис цього проекту, який організовує Рада Європи, це пропозиція, щоб всі країни взяли, так чи інакше, участь в формуванні бюджету. І я вважаю, що ми можемо запропонувати, щоб Україна на наступний рік теж, оскільки Ірина Степанівна займається у нас цим питанням, ми доволі активно ведемо питання імплементації Стамбульської конвенції, то відповідним чином взяти участь як країна, що підтримує цю акцію. Тому, я думаю, що більшість…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  (Не чути)

 

АР'ЄВ В.І.    Про підтримку і скерувати… Ну, я думаю, що, якщо… Там загальна сума 275 тисяч євро на весь проект, який пропонується. Але вони підкреслюють в своєму листі, що це мають бути кошти від урядів країн. Я пропоную, щоб Україна виділила, там, до 10 тисяч євро. Це виходить скільки? В районі 300…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  (Не чути)

 

АР'ЄВ В.І.    Да, в бюджеті 17-го року. До 10 тисяч євро. І відповідним чином від нашого комітету направити лист на бюджетний комітет…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  (Не чути)

 

 АР'ЄВ В.І.  Ну і хорошо, не буде концерта.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  (Не чути)

 

АР'ЄВ В.І.   Уже ж на цей рік уже концерти наче не, уже не співають уже пищать.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  (Не чути)

 

ВОВК В.І. В зв'язку з цим я і хочу виступити. Ну, я в цілому підтримую і соціальні проекти ПАРЕ і те, щоб Україна взяла в цьому участь. Мені здається просто це можна вирішити простіше, оскільки ми в цьому році суттєво збільшуємо фінансування МЗС, причому велику частину коштів даємо саме   на фінансування участі України  в  міжнародних організаціях. Рада Європи - це одна з тих  організацій, в яких ми беремо участь, де ми  вносимо і внески. Там у нас була заборгованість, наскільки я знаю, зараз Україна поступово погашає свої заборгованості. Я не знаю чи є по відношенню до Ради  Європи. Ми можемо просто якби прийняти  рішення, написати лист від комітету на міністерство. Це не ті гроші, розумієте, ми виділяємо зараз  десятки мільйонів МЗС на внески до міжнародних організацій, в яких Україна бере участь. І на фоні тих  десятків мільйонів, якщо може навіть більше і 100 мільйонів, які ми виділяємо  МЗС на ці цілі, ми можемо просто рекомендувати МЗС в рахунок вже  передбачених проекті бюджету  коштів, врахувати…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. (Не чути)

 

 ВОВК В.І. Так ми ж говоримо про 17-й. Ми ж бюджет затверджуємо з вами на 17-й рік. В цьому проекті бюджету, який  ми будемо голосувати, додати ще наше звернення  до МЗС, щоб  вони врахували і виділили  ці  10 тисяч євро за рахунок передбачених вже в бюджеті витрат.

 

 ТАРАСЮК Б.І. Я в принципі підтримую ідею виділення коштів і нашого  внеску в бюджет. Що стосується суми, я  особисто невпевнений, що ця сума врахована в бюджеті на 2017 рік. Все-таки мова іде про 10  тисяч євро, а не про гривні. І крім того, я прошу врахувати, що у міністерства, точніше у нашій держави накопичилися значні борги в бюджет ООН. Був навіть період, коли Україна стояла під загрозою втрати права голосу в Організації Об'єднаних Націй. Через  свою заборгованість до бюджету ООН.

Тому я би все-таки по сумі, порадився з МЗС, чи  можуть вони виділити з  тих коштів, які виділені на внески до міжнародних організацій таку суму, а потім приймати рішення.

 

АР’ЄВ В.І.  Я саме хотів запропонувати, щоб це було  окреме рішення, збільшення бюджету саме на, ну, в районі 300 тисяч гривень для того, щоб зробити цей внесок від України. Тобто окремою строкою виписано в пропозиціях. Тому ми можемо це запропонувати бюджетному комітету.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Зараз ще можна поки що, до другого читання ще можна.

 

АР’ЄВ В.І. Я просто в даному разі…  Тут є, якщо лист розсилався, це в принципі вони просили, це називається "……………….…. " Що вони хочуть…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  (Не чути)

 

АР’ЄВ В.І. ………… комітет схвалює пропозицію про участь в фінансуванні фонду, і все.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Ні. А може рекомендувати зразу ми схвалюємо, рекомендувати МЗС в цьому бюджеті ………. кудись це, запропонувати куди ці 10 тисяч додати.

 

(Загальна дискусія)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Якомога швидше, щоб до другого читання ми це могли, вони передали це в бюджет.

 

______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  (Не чути)………… направити лист до МЗС з проханням подумати куди це можна в бюджеті ………(Не чути)

Ми - "за".   

Є. Колеги, тепер, дивіться, поки що немає Закону про дипломатичну службу. У вас є. Скажіть, будь ласка, там ще надсилали декілька…

А ті мої поправки… (Не чути)

 

ЗАЇКА Н.В. Доброго дня, шановні народні депутати. Ну, останній "update" це той текст, який я надіслала 2 тижні тому на електронну пошту і передала. Плюс я опрацювала пропозиції, які були надані з Кабміну. Тобто я їх просто переробила в нормальний формат і вони мають право на те, щоб бути включені до цього проекту.

Стосуються вони ініціативи виписати проходження дипломатичної служби службовцями дипломатичними в тій термінології, яка вже зустрічається по проекту в Апараті Верховної Ради, Адміністрації Президента та Кабінету Міністрів України. Тобто поки от така ще пропозиція. Але по тексту виникають ідеї, можливо, будуть якісь ґрунтовні і з позиції підготовки і опрацювання Закону про державну службу пропозиції щось переробити в цьому проекті, бо він досить складний для осмислення на сьогодні.

Особливо, ще там є норми, 3 статті, що стосуються категоризації дипломатичних службовців, яка відрізняється категоризація від категоризації, передбаченій в Законі про державну службу. Це була одна із ідей концепції реформування. Чому ми це зробили? Це ідея для просування по службі, починаючи від нижчої посади, до вищої через проходження внутрішнього конкурсу. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Колеги, я дивлюсь по деяким очам деяких ……, відчуття, що неготові ми зараз професійно обговорювати.

В мене така пропозиція. Що, якщо члени комітету ознайомляться вже з оцими, що від уряду прийшло пропозиціями. Я попрошу секретаріат надіслати також мої, ті пропозиції, які були по дипслужбі, я вам їх перешлю, аналіз уже з того, що було. І ми тоді зробимо окрему зустріч, це не засідання комітету, бо якщо засідання, не буде кворуму, знов не буде зустріч тих хто реально зацікавлений, для того разу МЗС. Можливо когось з Національного інституту стратегічних досліджень, вони теж мали якісь розробки тоді надсилали. Когось з громадської ради, пана Огризка, ще когось, хто  там би був зацікавлений. І ми просто  сядемо і пройдемося уряд, МЗС, комітет, громадська рада, представники, і пройдемося по цих поправках іти далі. Тобто це займе півтори, дві години можливо навіть. Але це буде така вже виключно професійна, сфокусована робота.  Це я  пропоную зробити найближчим часом, або ця  п'ятниця, або наступний тиждень, понеділок, вівторок, середа. Борис Іванович, що ви?

 

 ТАРАСЮК Б.І. Я підтримаю ідею проведення окремої наради, з залученням  всіх хто зацікавлений, експертів однозначно підтримаю.

Що стосується самого проекту, мою увагу привернула стаття 15 "Посол України". Можливо Наталія Володимирівна пояснить мені. Тут вразі якщо посада посла є вакантною, або посол не може виконувати своїх функцій, міністром закордонних  справ тимчасово виконуючим обов'язки посла призначається тимчасово повірений у справах України.

От скрізь у світі відомо так би мовити, категорія тимчасово повірений. Для чого вводити питання, значить новий термін "тимчасово виконуючий обов'язки посла"? Якщо зрозуміло, за відсутності посла призначається тимчасовий повірений. Можна.

 

 _______________. (Не чути)

 

ТАРАСЮК Б.І. Стаття 15. Я можу за цитувати.

 

 ЗАЇКА Н.В. Я знайшла.

 

 ТАРАСЮК Б.І.  13 пункт.

 

 ЗАЇКА Н.В. Я розумію. Ну це термінологія, можливо це просто треба доопрацювати, тому що.

 

 ТАРАСЮК Б.І. Який сенс людині, яка є тимчасовим повіреним, що зрозуміло в усьому світі, і ще приклеювати титул виконуючого обов'язки посла. Тимчасово повірений, він і  є виконуючий обов'язки посла. Чи це мається на увазі питання доплати за виконання цих обов'язків чи що? От не можу зрозуміти.

 

ЗАЇКА Н.В.   Ні. Тимчасовому повіреному не йде доплата по постанові Кабміна.

 

ТАРАСЮК Б.І. А виконуючому обов'язки посла?

 

ЗАЇКА Н.В.   Ні. На сьогодні ……….

 

ТАРАСЮК Б.І.  Так для чого вводити нову категорію, якщо вона дублює існуючі правила і міжнародну практику в тому числі?

 

ЗАЇКА Н.В.   Виконуючому обов'язки іде доплата. Тимчасово виконуючому обов'язки ………..

 

ТАРАСЮК Б.І. По закордону там, взагалі, нікому не йде.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Дивіться, Борис Іванович, я пропоную все-таки, оскільки зараз ви як найбільш професійний з дипломатичним досвідом, кар'єрою, людина, фахово зараз підходите, більшість членів комітету не готові сьогодні до дискусії. Тому я пропоную зробити окрему нараду. Але прохання всім ознайомитися з тими пропозиціями з тими ……. і там ми професійно вже проговоримо. Підходить наступний тиждень? Понеділок, вівторок і так далі.

 

ЗАЛІЩУК С.П. Давайте в четвер.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  В четвер наступний? А може в понеділок? Чи вас не буде?

 

______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Добре. Давайте…

 

______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Тоді в четвер приблизно, так. Ми тоді попросимо секретаріат тримати на увазі… Не тримати, а просто в календар на наступний четвер, ми ще тоді зберемо більше людей, щоб той, хто зацікавлений в комітету, щоб можна було рухатись ……... Дякую.

Колеги! Ви знаєте… Наступне питання порядку денного. Про стан підготовки парламентських слухань. Борис Іванович у нас координатор, голова робочої групи організаційного комітету з підготовки. Можливо, Борис Іванович нам скаже два слова. Правильно? Ви не заперечуєте.

 

ТАРАСЮК Б.І. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка.

 

ТАРАСЮК Б.І.  В понеділок минулого тижня я перебував в Софії. Посольство організувало зустрічі. Перебував я з метою участі в конференції Європейської ради міжнародних відносин щодо взаємин між Україною і Європейським Союзом. Мав зустрічі з головою Комітету у закордонних справах, з головою Комітету європейських справ, з головою групи дружби з Україною. Дав декілька інтерв'ю, одне з яких було показано по першому каналу болгарського телебачення на передодні виборів. В цілому ми обговорили пропозицію яку я експромтом вніс відносно того, щоб це була декларація або резолюція не лише національних зборів в Болгарії, а спільна національних зборів в Болгарії і України. Вони в цілому підтримали цю ідею. І обіцяли найближчим часом направити свій проект, посольство з свого боку обіцяло також направити свій проект для спільного опрацювання.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Може… Я пропоную все-таки доручити нашому секретаріату, щоб подзвонили в посольство наше, нашому послу все-таки, який…

 

_______________. Їхньому послу.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ні, нашому. Наш там. Нашому там в Болгарії, щоб просто зрозуміти, які… чи вони далі зацікавлені, чи це… А, добре, якщо… Тоді це навіть краще, я просто не хотіла вас зайвий раз… Якщо ви берете, тоді чудово і можна, якщо що, можна подзвонити і тут послу, їхньому послу тут в Києві для теж, для з'ясування просто, щоб… Мені здається, що такий проект постанови перед 25-річчям дипломатичних відносин і після того, що, там, у нас і Болгарія як член НАТО, Європейського Союзу і їхні відбулися вибори двосторонні. Воно було би добре, бо ми багато фокусуємося на трансатлантиці, а на наших таких от сусідських якихось… Ну, Борис Іванович проговорив, коли був з головою Комітету у закордонних справах, що було б дуже добре мати, як ми мали з поляками, двосторонню. Якщо так, то тоді, я думаю, що треба готувати і на наступний пленарний тиждень прийняти цю постанову, щоб вже, коли ми поїдемо 13 грудня, щоб в нас вже була ця постанова ухвалена. Тобто до… От такі часові рамки. Це було б добре. Так, що, Борис Іванович, я вам дякую за поїздку і за такі от якби, скажімо, подальші кроки.

Хто їде, друзі?

 

ТАРАСЮК Б.І. А, ви їдете?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ну, я тепер вже в ситуації, коли я не поїду, це буде сприйнято дуже неоднозначно.

 

ЗАЛІЩУК С.П. Якого це числа?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Це 13 грудня. Тоді болгари вже не зрозуміють. Ми підтвердили, вони спеціально для цього готують заходи, виступи, все. А тепер ми скажемо: "Не їдемо". Вже зараз навіть, якщо я не хочу їхати в мене просто… Визначиться, якщо так… Так, колеги…

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Да. Станом на сьогодні свою згоду дали ви, Олександр Анатолійович…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Все.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. Чотири…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Та. Але ми знаємо, що пан Ларін, здається, може поїхати за власний кошт. Тому в нас ще є одне місце.

 

ТАРАСЮК Б.І. Сказати, що попередньо болгарська сторона, болгарські парламентарі  проробляють можливість на цьому  засіданні виступу Президенту Болгарії. Враховуючи те, що там відбулися вибори, і в результаті яких переміг соціаліст. Я не знаю як там буде з цим засіданням, але  якщо підтвердиться інформація про присутність Президента Болгарії, то я би пропонував поставити питання перед Головою Верховної Ради, щоб він особисто можливо був присутній. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Гаразд, дякую. Я думаю, що ми це так само, якщо буде постанова незалежно, який в нього буде графік. Але це треба буде теж.  Колеги, ще  велике питання. Хто сьогодні буде на вечері з Португальською стороною? Колеги, їх приїжджає шість чоловік.

Наступне питання. Звернення  послів "G7" щодо ядерної безпеки. Вчора зустрічався спікер з послами "G7", вони проговорювали, там уряд має подати, є цей документ, що до ядерної безпеки. Там виявляється Україна трохи проекти законів, які ми мали перереєструвати, велику тривогу висловлювали і посол США, і посол Британії, і  посол Японії. Тобто  це не наш трохи комітет, але оскільки це посли сімки, з якими ми ще раніше колись проводили зустрічі в комітеті. Тому будемо на цьому питанні далі працювати. Тобто якось це питання воно на рівні вже прем'єра, на рівні  спікера, воно вирішується. Це до вашого відома.

Ще я хочу сказати, є пропозиція від посла, посольства Сполучених Штатів Америки від  посла, щоб прийти до нас на комітет. Оскільки на наступний тиждень.  У нас комітетський наступний тиждень? Але в середу нікого не буде. Тобто  можемо придумати формат або  ми можемо провести зустріч, наприклад, на наступний четвер члени комітету, і посол Сполучених Штатів Америки. Або вже через  тиждень, коли буде пленарний але тоді. А там два тижні відпустки, да?  Два тижні не пленарні?

Тому колеги, я хотіла би з вами  порадитися, як ми будемо робити, щодо цієї зустрічі з  послом США.

Дайте ваші рекомендації, якщо це можемо зробити на наступний четвер, якщо узгодимо ще її графік Марії Йованович або через. Ну через у мене здається якийсь Берлін, ще щось там, я не пам'ятаю. Тобто на цей четвер, раз вже є бажаючі, які будуть обговорювати дипломатичну службу, підготовку до парламентських слухань, то можливо є слушним зразу провести  зустріч.

Давайте цей варіант проговорювати, тому що вже стільки часу пройшло, і нам треба було б зрозуміти. Тим більше, завтра колеги, буде у нас обговорення Україно-Американських відносин, за ініціативи Світлани Петрівни прохання теж прийти, проговорити. Тому що нам як комітету треба дуже важливо розуміти як ми вибудовуємо стосунки з новою адміністрацією, з новим Президентом. Коли в них до інавгурації, після інавгурації, то прошу це мати на увазі.

Будь ласка, наберіть Ірину Степанівну, тому що останнє питання. Ну, просто  це дуже добре, що ми хочемо заслухати їхнє питання, і зараз.

 

 _______________. Це пам'ятаєте, лист по Польщі. 

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Колеги, є ще лист по Польщі Дубневича. От Ірина Степанівна, чудово. Він не потребує лист. А ви роздали всім цей лист? До нас надійшов лист, і нам вже Андрій Парубій  розписав на нього. Вони хочуть провести спільне засідання представників Комітету з питань транспорту Верховної Ради і комісії інфраструктури Сейму Республіка Польща, щодо транспортної інфраструктури прикордонних територій Україна - Республіка Польща. Дивіться, там вони не потребують, взагалі, фінансування. Вони просто хочуть, щоб ми як комітет підтримали проведення такого заходу.

Я вважаю, що це дуже важливо зараз перенести акцент від історичних аспектів в наших двосторонніх стосунках з Польщею. А до інфраструктурних питань, економіки я просила би вас підтримати це рішення, для того щоб перше (а), бо це тільки зараз дали, щоб його включити в порядок денний. І зразу, якщо є ваша згода жодного  фінансування з парламенту ні, просто щодо  доцільності. Хто за те, щоб включити в порядок денний? Одноголосно, рішення є. Хто за те, щоб підтримати проведення між Україною і Польщею,  оцього спільного засідання щодо питань транспортної інфраструктури прикордонних територій?

 

 _______________. В мене просто по тексту є, ініціює Комітет з питань транспорту …….. просить проінформувати про це вашого начальника.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Ні, вони вже домовилися.

 

_______________.  ……. формувати. Вони звертаються до нас і просять нас…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.   Ні, до Парубія. І просять, щоб ми  як комітет чи ми не маємо заперечень, чи там немає якихось за інфраструктуру чергових історичних якихось… кухні,  ми мусимо… Ви знаєте, скільки цих листів приходить?

Хто за те, щоб підтримати таке спільне засідання між Комітетом інфраструктури і комісією інфраструктури сейму Польщі? Володимир? Одноголосно. Колеги, дякую.

Переходимо тоді зараз, в нас ще  два питання: щодо ратифікації Стамбульської конвенції і кадрове питання.

Ірина Степанівна, будь ласка, вам слово зараз як двигуну Стамбульської конвенції.

 

ЛУЦЕНКО І.С.  Шановні колеги, ми тільки що були на … в комітеті Палатного, сім'ї і молоді, розглядали і презентували три законопроекти. Зараз підходить сюди представник замміністра соціальної політики Наталія Федорович, яка, фактично, мала би представляти, але не будемо тягнути час. Я можу його представити.

На ваш розгляд пропонується законопроект, внесений Президентом, законопроект про ратифікацію Стамбульської конвенції. Україна приєдналася до цієї конвенції в 2011 році. Це конвенція, яка вводить, фактично, державну політику запобігання та протидії домашнього насильства, яка складається  з чотирьох основних таких підрозділів.

Перше, виявляється, жертва домашнього насильства – це можуть бути жінки і діти, це можуть бути люди похилого віку. Є кривдник, який проявляв н насильство у сім'ї. Проводиться відповідна корекцій робота з цим кривдником, а раніше в нас як це працювало? От побив жінку там чи  дитину, заплатив штраф – і йди собі дальше. Штраф цей ліг на сім'ю, і ніякої реакції, ніякої корекційної поведінки не відбулося.

Наступне, має бути введено поняття наскрізної "гарячої лінії", яка дасть можливість жертвам у будь-яку хвилину доби звернутися, отримати відповідну психологічну допомогу, юридичну допомогу, яка дасть можливість наскрізно  і горизонтально працювати з місцевою поліцією, з органами, які надають соціальні послуги. Ця жертва може отримати зразу направлення в притулок, де її кривдник не знайде. Буде надана юридична допомога.

І останній розділ, який передбачає ця конвенція, це покарання такого кривдника, в залежності від кількості здійснених ним проявів насильства в сім'ї, якщо ці прояви будуть невеликі і початкові – відбувається корекційна поведінка такого кривдника, потім наступає адміністративна відповідальність і якщо цей кривдник продовжує вести себе, незважаючи на всі корекційні програми, наступає і кримінальна відповідальність.

Тобто що ми маємо? Ми маємо вирішення державою проблеми домашнього насильства з закритих будинку, яка переноситься і робиться державною політикою, де держава фактично починає займатися питаннями безпеки всередині суспільства через сім'ю. Ця проблема і ратифікація цієї Стамбульської конвекції є надзвичайно важлива саме в цей період, коли ми стикнулися з дуже серйозними проявами і збуреннями насильства на вулиці, при зубожінні населення дуже багато людей втратили роботу, зменшилися доходи в їхніх кошельках. І де починають люди проявляти цю нервозність? В першу чергу в сім'ї. Ми маємо мільйон 700 тисяч переселенців, які залишилися без малої батьківщини, без роботи, без житла, без друзів, без засобів до існування, вони стоять з протягнутою рукою в державі і всі ці проблеми, які в них виникли, вони також починають реалізовувати своє незадоволення насильством в сім'ї.

Ми маємо наших хлопців, які повернулися з АТО, часто-густо вони отримали інвалідність, всі вони були піддані посттравматичному синдрому. Держава не завжди може адекватно їх полікувати, надати їм психологічну, моральну допомогу чи матеріальну, вони часто-густо саме ображені на державу і все це своє незадоволення проявляють саме в сім'ї.

Тому сьогодні, коли ми маємо такий згусток насильства, який просто фізично відчувається, ратифікація цієї конвенції, яка зробить в суспільстві нетолерантним відношення до домашнього насильства, має стати державною політикою, повернутися до кожного громадянина, незалежно від того, чи то маленька дитина, чи то жінка, чи то похилий вік, чи то старша людина, чи то чоловік, це тоже може бути прояв якогось гендерного домашнього насильства, державною політикою нам треба повернутися до людей і думати про безпеку держави через безпеку сім'ї.

Тому прошу вас підтримати законопроект, поданий Президентом України, про ратифікацію. І я думаю, що підтримка в залі буде конституційною. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Ірина Степанівна, за всю вашу роботу з міністерствами в ці складній підготовці проектів законів. Будь ласка, а зараз Наталя Володимирівна Федорович, заступник міністра соціальної політики, будь ласка.

 

ФЕДОРОВИЧ Н.В. Шановна пані голово, шановні народні депутати, Міністерство соціальної політики просить вас підтримати законопроект про ратифікацію Конвенції Ради Європи про запобігання насильству стосовно жінок і домашнього насильства та боротьбу з тими явищами. Україна довго йшла до цієї події. Це безперечно історична подія, сам факт ратифікації цієї конвенції.

Як ви знаєте, Україна приєдналася до цієї конвенції 2011 року, і протягом півроку ми повинні були її ратифікувати, цього не сталося. Дуже важливо, що це зараз відбувається не просто самим фактом ратифікації, а й розробкою комплексної системи реагування на факти домашнього насильства. Проблема дуже серйозна. Не зважаючи на те, що протягом останніх двох років органами державної влади спостерігається зменшення фактів фіксації домашнього насильства, але тих фактів не є менше. Зменшення лише є фактом того, констатацією факту того, що систему реагування на це явище ганебне потрібно змінювати, вдосконалювати і брати до уваги європейський світовий досвід реагування.

Ми вважаємо, що ця робота, яка зроблена з використанням міжнародного досвіду, європейського, зокрема і іспанського, який вважається найкращим у реагуванні на факти домашнього насильства, гендерно зумовленого насильства, ми працювали над підготовкою цього комплексу законопроектів спільно з міжнародними організаціями, залучали міжнародних експертів. І коли, знаєте, був в Україну залучений проект Ради Європи з залученням наших експертів, громадських організацій, безперечно, усі міністерства не просто формально погоджували як відповідь на засилку законопроекту, а ми проводили постійні з квітня минулого року робочі групи, які були присвячені обговоренню конкретних проблем поблоково. Звичайно якнайбільша подяка депутатам Верховної Ради, зокрема Ірині Степанівні Луценко за лобізм, добрий лобізм цього законопроекту, це є такий добрий приклад того, що таке лобізм і ми дуже вдячні за це. Ми сподіваємося на вашу підтримку, перед нами дуже багато завдань, бо норми викладені в законі вимагатимуть максимально швидкого реагування в формі підзаконних актів, де ми повинні будемо сказати про механізм реалізації цих норм і я хочу вас повідомити, проінформувати про те, що ми вже розпочали підготовку цих підзаконних актів. Ми просимо вас підтримати законопроект  про ратифікацію.

Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Дивіться, Ірина Степанівна…

 

ЛУЦЕНКО І.С. Якщо можна, я добавлю.

Президент вносить, власне, Закон про ратифікацію. Тільки о в комітеті Палатного, щоб ви зрозуміли про що ми так багато торочили, ми тільки що в комітеті Палатного ми захищали два закони, власне, закон який повністю дублює і, як скаже так, імплементує Стамбульську конвенцію і він є базовий, називається "Про запобігання та протидію домашньому насильству", оце він базовий закон, який описує повністю ту політику, про яку я говорила. І друга частина, автором його є Міністерство соціальної політики. І друга частина, це законопроект зміни до Кримінального і Кримінально-процесуального кодексу, це та відповідальність, про яку я розповідала.

Фактично маючи оцих два законопроекти, ми тільки що проголосували його на комітеті Палатного і завтра будемо голосувати в Кожем'якіна, де комітети підтримали його в першому читанні. Ми цих два законопроекти, цілий блок, дає можливість застосовувати цю Стамбульську конвенцію непросто як факт, що ми ратифікували її, але підготовлений цілий …….. законопроектів і змін до існуючих, який дасть можливість працювати в цьому полі, про те, що я казала, зробити наскрізну лінію, надавати юридичну допомогу, створити притулки, працювати з жертвами, робити корекційні програми з кривдниками, якщо потрібно, ізолювати їх, працювати з засобами масової інформації для того, щоб вони правильно відносилися, нетолерантно і висвітлювали питання домашнього насильства.

Чому ми так багато говоримо? Що ми не просто хочемо, щоб комітет підтримав, власне, цих два рядочка. Ми кажемо, що три роки ми працювали вже над тими законами, які, коли Президент і ми підтримує саму ратифікацію, дадуть можливість з 17 року вже, власне, надавати цю допомогу. Уже зараз Міністерство соціальної політики розробило відповідні порядки, як має себе вести поліцейський, коли відбувається, його викликали в сім'ю, де відбулось домашнє насильство. Як мають діяти медики, коли по "швидкій допомозі" жінка приїхала, вона побита, як це має бути, фіксуватися, в які органи воно має направлятися, хто має право подати заяву про побиття, домашнє насильство. Чи має право та заява бути відкликана, чи та заява має бути розглянута в суді, і суд має призначити цій… Такий комплекс величезний.

Власне, чому ми так багато говоримо? Ми наперед уже розповідаємо, що за тими двома строчками пророблена величезна робота, яка дає можливість уже з наступного року працювати. От, власне, такі от…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. …… Іванович проти?

 

ЛУЦЕНКО І.С. …ніхто не розуміє, чого ми так ….

 

ВОВК В.І. Ні, я не проти тієї частини, яка стосується нашої сфери компетенції в частині ратифікації. Я безумовно "за", і ми будемо голосувати "за". А от щодо подальшої імплементації, то це дуже складне питання, тому що ми живемо в певному суспільстві на певному історичному етапі. Ні, я не про це абсолютно, у мене… Господь з вами, я ніколи жодну жінку пальцем не чіпав, тому не треба.

Мова йде про те, що я цілком допускаю, що ви розробили подальші, на імплементацію цієї конвенцію дуже гарні…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. (Не чути)

 

ВОВК В.І. Та я розумію, але давайте розділимо все-таки ці два питання. Конвенція є конвенція, її без сумніву нам треба… Для мене незрозуміло, чому ви казали, що півроку ми мали після того, як приєдналися до конвенції, ратифікувати. А в чому проблема, чому це тоді зайняло стільки років? Тобто які були причини того, що так багато років не подавав, це ж Президент мав внести в Верховну Раду, я так розумію. Значить, не вносив.

 

ФЕДОРОВИЧ Н.В.  Закон про міжнародні договори говорить про те, що протягом півроку вона повинна була бути ратифікована. А зараз складно пояснити, чому цього не сталося. Зараз це стається, ми переконані, що воно станеться.

 

ЛУЦЕНКО І.С. А, тобто це просто пов'язано з минулою владою, да? Специфікою минулої влади.

 

ФЕДОРОВИЧ Н.В.  Я, я не хотіла би пояснювати, чому цього… Я не готова сказати, чому цього не сталося.

 

 ЛУЦЕНКО І.С. Суттєво, чому це  не відбувалося, щоб розуміти більш глибоко і більш комплексно. Які причини були того, чи це  просто була проблема  у Януковичів, те що ми називаємо там бандитський режим Януковича. Для цього були…

 

 ГОЛОВУЮЧИЙ. Відношення  тої влади до цієї проблеми.

 

 ФЕДОРОВИЧ Н.В.   Я думаю, що це окремо досліджені, може бути чому цього не сталося. Ми це зробили, і переконані, що ми спільно з вами це зробимо.

 

ВОВК В.І.  Бо я підтримаю, безумовно, ратифікацію немає  жодного сумніву. А от що до подальшої імплементації,  я думаю, що це не таке просте питання.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Колеги, дивіться на подальшу імплементацію розроблені ряд інших законів, які  важливо, і які підготовлені цей пакет законів на імплементацію. Це документ для ратифікації певних політичних зобов'язань, які ми беремо. А далі пакет буде розроблений вже в інших профільних комітетах, погоджений, все решта.

Віктор Іванович, ви ж за жінок, давайте. Хто за те, щоб підтримати саме 0119 про ратифікацію конвенції Ради Європи про запобігання насильству стосовно жінок і домашньому насильству та боротьби з цими явищами? Одноголосно. Колеги, рішення є.  Величезна подяка. Тому працюємо  далі.

 

ФЕДОРОВИЧ Н.В.  Дякуємо вам сердечно.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. … порядку денного нагадую тим, бо Ірини Степанівни не було, вона доповідала на інших комітетах. На наступний тиждень, на четвер, оскільки два наступні тижні не пленарні. Ми запланували обговорення реформи дипломатичної служби на окремому засіданні, яке буде виключно присвячене цьому питанню. Прохання ознайомитися з текстом і кабмінівським, і ємзеесним, дати свої пропозиції.

Також на наступному тижні у нас робоча нарада, по підготовці парламентських слухань, які відбудуться 7 грудня. Фіналізація приблизно списку виступаючих, рекомендації парламентських  слухань. Борис Іванович за це відповідає. Також нам потрібно це  питання, яке  Володимир говорив про 10 тисяч на конвенцію Ради Європи. Якраз в Стамбульську конвенцію, щоб Україна долучилася до парламентської Ради  Європи заходів. Так само бюджет МЗС, ми тут будемо розраховувати, що кожен з вас проаналізує, плюс ті, що ми напрацювання чули під час культурної  дипломатії, прошу так само врахувати. І ініціатива посла США прийти до  нас на комітет, теж  я напишу, той хто зможе, хто буде в Києві. Будь  ласка, приходьте для проговорення. Я думаю, що це так само буде наступний четвер, ми зробимо такий комітетський.

Зараз я хотіла б помічників, які тут є, просто залишити, ми хочемо провести кадрове питання, яке у нас є зараз в комітеті.

Дуже коротко. Хотіла, щоб голова секретаріату комітету Валерія Богданова. Валерія Олегівна, будь ласка, вам слово, що у нас зараз відбувається з кадрами.

Колеги, ви знаєте, що у нас дуже не проста була ситуація, це, і взагалі зараз з Управлінням міжпарламентських зв'язків, міжнародним управлінням, звідти пішло четверо людей включно з Третяком, який голова, вже пішов два місці тому і тому дуже багато візитів…

 

_______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ну пішов працювати, звільнився і пішов працювати в якусь… Третяк, да. Третяк і ще троє людей. Тому в них…

 

_______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Колеги, там великий кадровий…

 

_______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Скажіть, будь ласка.

(Загальна дискусія)

Третяк, Третяк вже звільнився.

 

_______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ні, Третяк пішов в міжнародну організацію, бо рівень оплати праці не влаштовував його як чесну людину, який хотів, щоб якось працювати, але за 7 тисяч гривень не прогодуєш сім'ю, тому він давно якось просився, або послом щоб його призначили, або ще кудись, але…

 

_______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Колеги, ні-ні, стоп. Я вам розказую, що зараз є, і в нашому комітеті так само, на жаль, ми не уникли кадрового спустошення, тому ми мусимо зараз вирішити… Але його фактично вже немає, тому що він в понеділок… Ще навіть… На минулому тижні він до мене підійшов і сказав, що: "Я прийняв рішення і перевожуся назад в МЗС…"