Діяльність Комітету

Міжпарламентські групи дружби

24 червня 2016, 11:28

Стенограма засідання Комітету 11.05.2016

СТЕНОГРАМА

засідання Комітету у закордонних справах

11 травня 2016 року

Веде засідання Голова Комітету ГОПКО Г.М.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Хто за те, щоб схвалити порядок денний, який у вас зараз перед очима? Ще Світлана Заліщук пропонує разом з Борисом Івановичем в "різне" вставити їхній лист, звернення. Пропозицію, так, ну, пропозицію членів комітет…… листа в "різне" пропонується включити до обговорення. Хто  - "за"? Ще, будь ласка?

 

ТАРАСЮК Б.І.  (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Чудово. Я думаю, що у зв'язку з тим, що ми прийняли рішення про "Європа-Карпати" в Яремчі, разом з асамблею, то це хороший. І тоді додаємо ще про підготовку. Хто за такий порядок денний? 

Колеги, тому переходимо до пункту першого. Ви побачили лист і сьогодні телефонувала пана Ірина Фріз про те, що вона, за згодою співавторів, відкликає на доопрацювання проект закону 0090, секретаріат повідомив доповідачів також і їх сьогодні вже немає. Тому пропускаємо перший пункт порядку денного і переходимо відразу, оскільки у нас тут присутній Балога Віктор Іванович. Пропоную зараз розглянути 3 пункт, щоб не чекати, а потім перейдемо вже до другого, тим більше немає співавтора Рабіновича Вадима.

Отож, будь ласка, розглядаємо проект закону 4223, вам слово.

 

БАЛОГА В.І. Дякую, шановні колеги. Я не буду від вас уваги багато забирати, прошу підтримати висновки Головного науково-експертного управління, який, в принципі, підтримує цей законопроект. А коротко якщо сказати, я б хотів, щоб цей законопроект дозволив урівняти права резидентів і нерезидентів. Бо за діючим митним законом нерезидент має право ввозити автомобіль на територію України на рік. Ми для того, щоб ввезли його, повинні сплатити всі мита. От якщо хтось з вас їздить за кордон, в Польщу, Румунію, Угорщину, Словакію, що ми бачимо на кордонах? З нашої сторони черги по 200-300 машин заїжджають на нашу митну територію на виїзд, розвертаються при виході на Європу і зразу повертаються у зворотному напрямку, на стороні угорської або словацької нема черг. Ми розгрузимо роботу і митників, і прикордонників, і в принципі зменшимо ризик корупції на кордоні, бо ми розуміємо, що це сьогодні і робота крім нагрузки.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Наш комітет, зразу зазначу,  не є профільним, профільним є комітет з питань податкової та митної політики.

 

БАЛОГА В.І. Я розумію, так.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Головним є Комітет з питань податкової політики. Давайте ще заслухаємо Ковалькову Любов Іванівну.

 

КОВАЛІКОВА Л.І. Це я…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Це ви, чудово? Головний державний інспектор відділ у здійснення організації митних формальностей щодо товарів і громадян управління організації митного контролю Департаменту організації митного контролю Державної фіскальної служби. Будь ласка,  ваша співдоповідь.

 

КОВАЛІКОВА Л.І. Державною фіскальною службою розглянуто даний законопроект, не підтримано, у зв'язку з наступним. По-перше, треба визначити, що Митний кодекс України врегульовує це питання, стаття 380 як резидентів так і не резидентів, щодо ввезення тимчасового транспортних засобів особистого користування. При цьому треба зазначити, що Митний кодекс України розроблено відповідно до світових стандартів, поперед усе це Стамбульська конвенція 1990 року прийнята, Україна приєдналася до неї, Кіотської конвенції. Стамбульська конвенція має додаток 5, який має статтю 5 в якій визначено в якому випадку йде звільнення? Отже, звільнення у нас йде передбачено, що звільнення відповідно Стамбульській конвенції пов'язане з тими громадянами, які постійно проживають на території іноземної держави і там же зареєстрований цей транспортний засіб, тобто це стосується не резидентів. Громадяни України, які є резидентами мають право ввозити тільки за умови оподаткування, тобто, якщо це буде інакше, то це не буде відповідати Стамбульській конвенції – це, по-перше.

По-друге, пояснювальною запискою до даного законопроекту зазначено, що фактично, цитую: "Фактично єдиним, відносно прийнятним для автовласників  способом ввезення таких автомобілів залишається їх тимчасове ввезення в режимі транзиту під зобов'язання їх зворотного вивезення протягом 5-10 днів в залежності від території дії митниці". Крім того, вказано, що єдиний  у нас вихід – це звільнення від оподаткування резидентів при тимчасовому ввезенні. Тобто пояснювальна записка має якийсь... поняття, які відповідають поняттю вільного обігу, ввезення транспортних засобів для вільного обігу. Отже, підміна цих понять, вона буде мати наслідки такі, що, наприклад, вільний обіг буде рівно нулю, тобто ввезення транспортних засобів з метою продажу – нуль або трошки більше, тобто поняття вільного обігу буде скасовано.

Окрім того, у нас для громадян-резидентів є ще таке поняття як ввезення громадянами-резидентами, які перебувають на тимчасовому  консульському обліку у консульській установі України, їм передбачено можливість ввезення одного легкого транспортного засобу на терміни до 60 днів. Тобто ми вважаємо, що статтею 380 в повній мірі реалізовано право громадянину-резиденту ввести транспортний засіб з метою, наприклад, відвідування родичів, з якимись там іншими цілями або мандрування. А підміна понять "вільний обіг" і "тимчасове ввезення", ну, все в нас переплутає і ми не будемо мати можливість відстежити, коли буде порушення, коли буде ввезення замість вільного обігу з метою несплати митних платежів. Тобто як наслідок це ще буде ухилення громадянами-резидентами від  сплати митних платежів.

Крім того, також законопроект, ну, це вже така додаткова.... немає розрахункових, ну, відповідно до вимог частини першої статті 27 Бюджетного кодексу України, суб'єкт права законодавчої ініціативи зобов'язаний додати фінансово-економічне обґрунтування, ну яке надане не було.   Отже Державна фіскальна служба не підтримала даний законопроект.

Я ще хочу додати, що на даний час… час іде і у нас зараз… ми підтримали законопроект щодо звільнення від мита, від оподаткувань, зменшення податкового тиску в частині… як би це сказати… Не буде мита  при ввезенні транспортних засобів бувших у використанні для вільного обігу. Підтримана, але я не знаю зареєстровано або ні, але підтримано Державною фіскальною службою.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую вам за увагу.  Будь ласка,  члени комітету, у кого є запитання?  Бо я бачу, ви хотіли б відреагувати. Так? Якщо можна, дуже коротко, тоді запитання членів комітету.

 

БАЛОГА В.І. Це стосується кожного з нас. Якщо брати статистику за  перші чотири місяці, то у нас сьогодні по імпорту найбільше машин завозиться від "дружньої" нам країни – Росії. Оце результат нашої… нашого аналізу.  І в принципі те, що позиція фіскальної служби от така, я розумію чому. Якщо б ми зняли питання з порядку денного  мит і зробили нормальну ставку мита, я б не вносив цей законопроект. Але я і не чекаю, що завтра це можливо буде при прийнятті чергового бюджету, або при прийнятті  окремого закону. Тому той лайфовий варіант, який я вніс, дасть можливість і зменшити поступлення по імпорту від Росії, бо сьогодні біля 50 процентів машин поступає саме з Росії. Це результати нашої митної політики сьогодні.  Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Члени комітету, в кого є  запитання? Будь ласка.

 

АР’ЄВ В.І. Дякую.

Я розумію, що в принципі законопроект достатньо складний буде для проходження, але… особливо з огляду на висновок, який ми зараз почули на експертний висновок, який ми отримали від Державної фіскальної служби. У мене питання. Чи є можливість запровадити пільгові режими,  зокрема щодо можливого мінімального оподаткування для ввезених автомобілів з  іноземною реєстрацією для зони малого прикордонного руху? Для того, щоб хоча частково вирішити цю проблему.

 

КОВАЛІКОВА Л.І. Я зараз не можу відповісти на це питання. Ми пропонували, мали на увазі ще один законопроект, що не стосується дорожнього руху. Справа в тому, що Державна фіскальна служба і податок, особливо митниця, і податок на дорожній рух, це трохи інша справа, я вважаю.

Ми пропонували зменшення… Сейчас я вам трошки даже зачитаю. Врегулювати питання шляхом застосування до транспортних засобів, що тимчасово ввозиться громадянами-резидентами, умови часткового звільнення від оподаткування митним платежам. При цьому. Наприклад, за кожний повний або не повний календарний місяць заявленого строку перебування, сплачується 3 відсотки від суми платежів, яка підлягала по платі у разі випуску у вільний обіг.

А дорожній рух, я тут не можу вам, це треба…

 

_______________. (Не чути)

 

КОВАЛІКОВА Л.І. Ви маєте на увазі в прикордонних районах?

 

_______________. (Не чути)

 

КОВАЛІКОВА Л.І. Ну це так називається в прикордонних районах. Теж був такий законопроект, але експертний висновок був інший, треба…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Віктор Іванович, ви щось хотіли відкоментувати, піднімали руку.

 

БАЛОГА В.І. Відкоментувати, доповнити.

Якщо ми хочемо бути суб'єктами і серйозними гравцями на ринку європейському, ми повинні мито міняти інколи, можливо, прийдеться і кожен місяць міняти, а якщо ми кажемо, що це мито таке, ми не зможемо нормально реагувати ні на Схід, ні на Захід. Чому у нас сьогодні такі дорогі машини? От ми маємо висновок.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Колеги, в кого є ще запитання?

 

ЛУЦЕНКО І.С. Віктор Іванович, скажіть, будь ласка, ви тут викидаєте взагалі поняття "строк до одного року". Тобто ви не обмежуєте їхнє перебування?

 

БАЛОГА В.І. До року.

 

ЛУЦЕНКО І.С. До року, бо в вашому формулюванні якби викинута і ця частина, і не зрозуміло на який період.

 

БАЛОГА В.І. До року.

 

ЛУЦЕНКО І.С.  Тоже до року, да?

 

БАЛОГА В.І. Так, до року.   

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Є ще запитання?

 

ЛУЦЕНКО І.С. А не пробували ми робити… А не пробували ви іти через комітет Южаніної і запропонувати їм шкалу?

 

БАЛОГА В.І. Я піду.

 

ЛУЦЕНКО І.С. По миту шкалу. До 3-х місяців, до 60 днів, до 90 днів.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Будь ласка, колеги, є ще запитання?

Ірина Степанівна, ну, питайте вже.

 

ЛУЦЕНКО І.С. Дивіться. Як би я от вирішила це питання. Швидше всього я би пропонувала відправити на доопрацювання. Але то більше Южаніної

 

______________. (Не чути)

 

ЛУЦЕНКО І.С.  Щоби я пропонувала. Може спробувати все-таки оцю пропозицію дати не на строк до одного року, на 3 місяці, пілотно. Ну, як компроміс.

 

_______________. (Не чути)

 

ЛУЦЕНКО І.С. Але це вже,ну, якби не компетенція. От я пропоную…

 

ЗАЛІЩУК С.П. Це існуючий закон. Це існуючий закон.

 

ЛУЦЕНКО І.С.  Правильно. Він каже "до року". Так.

 

ЗАЛІЩУК С.П. Ні, тут немає. Тут, взагалі, цієї норми немає. Тому це…

 

ЛУЦЕНКО І.С. Тому я і запитала, де та норма ділася, строк до одного року. Ви викинули її. Тут як розумію безстроково. Правильно я розумію?

 

БАЛОГА В.І. Ні. Є, є.

 

ЛУЦЕНКО І.С. Так от, в мене пропозиція. Може все-таки на доопрацювання і 3 місяці так, хоча би пощупати це все. Які це будуть втрати? Чи дійсно це спрацює.

 

ТАРАСЮК Б.І. Я не захищаю законопроект, я просто хочу сказати, що в діючому нині Митному кодексі в пункті першому якраз зазначається до одного року, але тут по відношенню до громадян нерезидентів. Віктор Іванович пропонує поширити це на не громадян нерезидентів і резидентів.

 

ЛУЦЕНКО І.С. Та ми це зрозуміли.

 

ТАРАСЮК Б.І. І все. Але термін залишається один рік.

 

ЛУЦЕНКО І.С. Якщо, якщо позиція і митниці, якщо позиція і фіскальних органів, якщо позиція, я так розумію, і Міністерства фінансів про те, що це недопустимо, тому що не пропонується жодного механізму для компенсації таких моментів, але у зв'язку з безробіттям і з тою прикордонною обстановкою, яка склалася, люди заробляють якісь кошти. То, може, все-таки для резидентів зробити такий експеримент на 3 місяці, не замахуватися на рік? Може, спробувати на 3, може, такий компромісний варіант для резидентів, він спрацює.

 

БАЛОГА В.І. Я дякую. Давайте, якщо можна, пройти тут без втрат, а там залишити для того, щоб можна вести дальше з ними розмови.

 

ЛУЦЕНКО І.С. Я зрозуміла.

 

БАЛОГА В.І. Дискусію, так. Якщо можна, будь ласка.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Колеги, я так зрозуміла, що є головні запитання, є пропозиції Ірини Степанівни як…

 

ЛУЦЕНКО І.С. (Не чути)  

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ну, я розумію, тобто… Але наш комітет як неголовний все одно мусить якесь рішення ухвалити, оскільки це… Хто за те, щоб підтримати? Тобто, можливо, у вас є пропозиція підтримати, але з урахуванням чи пропозицій, не знаю там. Якщо немає…

 

АР’ЄВ В.І. Я пропоную, можливо, в якості або територію малого прикордонного руху там для областей. Хоча б для початку, ну, це…

 

БАЛОГА В.І. … без проблем  можна піти на 3 місяці без проблем, з урахуванням вашої пропозиції, будь… Я повністю підтримую.

 

ЛУЦЕНКО І.С. І обмеження якогось малого прикордонного руху.

 

БАЛОГА В.І. "Малого прикордонного руху" можемо дописувати із вашим врахуванням і приймати.

 

ЛУЦЕНКО І.С. Давайте. Давайте з цими…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Колеги, тоді вношу цю пропозицію, щоб підтримати за умови обмеження до 3 місяців термін, для резидентів, правильно, із користуванням на території оцього…

 

ЛУЦЕНКО І.С. З обмеженням території…

 

БАЛОГА В.І. Малого прикордонного руху. Так.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. … малого прикордонного руху. Хто за такий варіант? Одноголосно.

Все, колеги, рішення… (Шум у залі) А, хто проти? Я не бачила. Хто утримався? Одна утрималась. Все.

 

_______________. Рішення прийнято?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Так, рішення прийнято, просто за умови, дві умови і так далі.

 

_______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Вибачте, колеги. Дивіться, є другий в нас проект, друге питання порядку денного – 3826. Це вже шостий раз ми виносимо на комітет. Пана Рабіновича немає, але приходять експерти. Я пропоную…

 

_______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ні, я… Я пропоную, можливо, все-таки розглянути і ухвалити якесь рішення комітету, заслухати експертів. Ми не можемо кожен раз експертів кликати. Давайте так.

Будь ласка, Роман В'ячеславович Горяйнов начальник Управління консульського забезпечення Департаменту консульської служби Міністерства закордонних справ. Є?

 

ГОРЯЙНОВ Р.В. Є, да.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка.

 

ГОРЯЙНОВ Р.В. Добрий день, шановні народні депутати, колеги. МЗС відповідно своєю компетенцією уповноважено оформлювати зараз тільки два типи паспортів – це дипломатичний паспорт та службовий паспорт.

Ці паспорти видаються відповідно вищим посадовим особам та українським посадовцям відповідно до їх повноважень.

У нас є два нормативних акти, які регламентують цей порядок. Тобто порядок оформлення цих паспортів, порядок їх використання і порядок повернення для їх подальшого зберігання в МЗС. Це в нас положення про дипломатичний паспорт і положення про службовий паспорт. Всі документи затвердженні Указом Президента номер 264 від 12 травня 2015 року. І відповідно пунктами 14 та 13 цих положень чітко зазначається, що службові паспорти і паспорти дипломатичні мають бути повернуті після терміну 10 днів, як завершились службові відрядження його власника. Тобто ці паспорти видаються не у зв'язку з призначенням людини на посаду, а у зв'язку з здійсненням цією людиною службове відрядження за межі України.

Ми вважаємо, що це питання вже, тобто обмеження в праві виїзду за кордоном шляхом вилучення паспортів вже законодавчо врегульоване. І саме ці норми закону, вони зобов'язують власника паспорту повернути ці документи до МЗС протягом 10 днів після завершення його відрядження за кордон.

На жаль, не всі дотримуються цих вимог законодавства. Але ж це питання вже тільки, яким чином забезпечити, щоб власник паспорту або установа, яка подає клопотання про оформлення такого паспорту для свого керівника або просто посадової особи брала на себе зобов'язання про відстеження питання повернення цих паспортів до МЗС і відповідним чином звертали увагу їх власників на необхідність виконання вимог українського законодавства. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Будь ласка, Пиняк Сергій Іванович, заступник начальника відділу з питань європейської інтеграції, мабуть, Міністерства юстиції.  Так? Будь ласка.

 

ПЕНЯК  С.І.  Ні, Департамент конституційного та адміністративного законодавства Міністерства юстиції.

Доброго дня, Ганно Михайлівно. Доброго дня, народні депутати.  Хотів би вас проінформувати про те,що відповідно до вашого звернення Міністерством юстиції було розглянуто проект Закону 3826, поданий народним депутатом Рабіновичем  Вадимом Зиновійовичем, і стосовно нього було підготовлено проект пропозицій. Але зважаючи на те, що  він стосується правового статусу членів Кабінету Міністрів, а також керівників інших центральних органів виконавчої влади, Міністерство  юстиції звернулось до Кабінету Міністрів  із пропозицією розглянути даний проект пропозицій  до проекту закону з  метою формування єдиної  позиції стосовно нього. Станом на сьогодні подані Міністерством юстиції матеріали розглядаються  в Секретаріаті Кабінету Міністрів. І за наслідками  їх  розгляду  і сформування єдиної позиції Міністерство  юстиції тільки у такому випадку поінформує комітет про наслідки  їх розгляду. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Не зрозуміла до кінця ваша позиція. Так вже грамотно юридично… Поясніть, будь ласка, ви – за чи ви – проти цього тексту законопроекту.

 

ПЕНЯК  С.І.  Ну я перепрошую, з мого…  Ви зачитали мою посаду,  просто я не уповноважений коментувати пропозиції і взагалі позицію стосовно даного проекту до моменту сформування…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Так чого ви прийшли на комітет тоді? 

 

ПЕНЯК С.І. Я як… від міністерства я не уповноважений коментувати.

 

(Загальна дискусія)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Колеги, я пропоную написати  лист від імені комітету Міністерству юстиції і просто один раз і розставити публічно офіційно лист, щоб не присилали, бо це ганьба  і для Мін'юсту. Навіщо… Це не проти вас особисто, але це проти підходів, які в Мін'юсті. Якщо людина не уповноважена, не має позиції,  чого  ви витрачаєте свій час, наш час зараз, якщо ви не можете дати відповідь конкретно на питання. Я пропоную, колеги, написати лист офіційний від комітету. Оцей випадок, щоб більше… щоб Міністерство юстиції серйозно підходило до засідань комітету. Хто за таку пропозицію? Вношу її ad hoc. Дякую. Просто нагадати, шановні, ну, це якесь знущання…

Будь ласка, Олександр Віталійович Карпенко, начальник Служби управління правового забезпечення Служби безпеки України. Є? Ви можете сісти, будь ласка, тут в нас ведеться запис, щоб потім було розшифрування. У нас же ж доступ до публічної інформації, це не в закритому режимі.

 

КАРПЕНКО О.В. Шановна пані голово, шановні члени комітету, Службою безпеки законопроект 3826 вже опрацьовувався в лютому цього року у зв'язку з запитом комітету. За результатами роботи комітет було поінформовано про можливі ризики порушення конституційного права особи на вільне пересування у разі реалізації проекту в запропонованій редакції. Так, відповідно до статті 33 Конституції України кожному, хто на законних підставах перебуває на території України, гарантується право вільно залишати територію України, за винятком обмежень, які встановлюються законом. Такі обмеження встановлені Законом України "Про порядок виїзду з України і в'їзду в Україну громадян України", а саме статтею 6.

За результатами аналізу положень вказаного закону можливо дійти висновку, що обмеження в праві громадян на виїзд за кордон встановлені в інтересах захисту інтересів держави, забезпечення національної безпеки, правосуддя та правопорядку. В той же час, самим проектом пропонується впровадити відповідні обмеження лише за сам факт входження до складу Кабінету Міністрів України, про відставку якого прийнято рішення, та/або за обіймання посади керівника ЦОВ, тобто центрального органу виконавчої влади. При цьому обмеження впроваджуватимуться незалежно ані від висунення особі звинувачень в корупції, ані від причини відставки уряду.

Ну, можна сказати, що, розуміючи стурбованість автора законопроекту з порушеного питання, із зазначеними змінами важко погодитися, оскільки обмеженню конституційного права можуть підлягати особи, до діяльності яких будуть відсутні будь-які корупційні зауваження чи нарікання, в тому числі члени уряду, відставка якого, тобто уряду, відбулася внаслідок відставки Прем'єр-міністра чи його смерті. Це безпосередньо стаття 115 Конституції України, стаття 13 Закону України "Про Кабінет Міністрів України".

Таким чином, можливо констатувати, що реалізація положень законопроекту у відповідній редакції може призвести до необґрунтованого обмеження конституційного права особи вільно залишати територію країни. Дякую за увагу.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. О, тепер чітка позиція, все зрозуміло.

Будь ласка,  Литвинчук Ольга Степанівна, заступник начальника відділу правового аналізу Управління правового забезпечення Генеральної прокуратури України.

 

ЛИТВИНЧУК О.С. Доброго дня, шановні присутні! Аналогічною службою безпеки було опрацьовано Генеральною прокуратурою за запитом комітету цей законопроект і за результатами його вважаємо не прийнятними запропоновані положення.

Перше, що треба сказати, що ці пропозиції не узгоджуються із конституційними приписами. Насамперед слід згадати статтю 62 Конституції України, відповідно до якої особа вважається не винуватою у вчиненні злочину і не може бути піддана кримінальному покаранню, доки її вину не буде встановлено введено в законному порядку. А зі змісту законопроекту вбачається, що апріорі особи, які перебували на якихось посадах визначених в проекті вже вважаються винними в якомусь правопорушенні і з цим не можна погодитися.

Крім того, слід зазначити, що відповідно до інших норм чинного законодавства існуючих, є обмеження щодо виїзду, але вони встановлені або Кримінально-процесуальним кодексом, слід згадати, що є стаття 194 КПК України, яка покладає при обранні запобіжного заходу зобов'язання щодо заборони у виїзді за кордон.

Але … і точно так же аналогічного змісту статті Закону України "Про порядок виїзду з України і в'їзду в Україну громадян України", передбачає, що громадянинові України може бути тимчасово відмовлено у виїзді за кордон, якщо таке обмеження передбачено чи встановлено умовами запобіжного заходу, судом.

Крім того, не можна погодитися із такою пропозицією щодо покладення на комітети Верховної Ради таких повноважень як зберігати документи, які дають право виїзду за кордон членам колишнього Кабінету Міністрів. Тому що відповідно до Закону України "Про комітети" ці комітети не наділені, до їх повноважень не віднесені такі функції. І за результатами загалом в цілому вважаємо, що цей законопроект є неприйнятним.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Мені здається зрозуміло. Буде обговорення? Немає, питань нема, все.

 

_______________. (Не чути)  

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Все. Хто за те, щоб підтримати цей проект закону? Хто за те, щоб відхилити? Одноголосно. Рішення прийнято. Дякую. Дякую також доповідачам, нарешті ми це питання після трьох місяців і не з'яви співавторів завершили.

Колеги, я пропоную зараз, щоб відпустити представників МЗС, розглянути дуже швидко пункт 7, який стосується безпосередньо члена комітету, бо там далі в нас будуть такі питання, які займуть багато часу. Ви побачили лист звернення, якщо ніхто не заперечує, від Ігоря Володимировича Гузя на комітет. І ми запросили сьогодні представників МЗС. Якщо можна, зараз Андрія Івановича Сабія ще немає. Так? Його не буде.

Тоді, будь ласка, Роман В'ячеславович - начальник управління консульського забезпечення Департаменту консульської служби Міністерства закордонних справ, будь ласка.

 

ГОРЯЙНОВ Р.В. Суть питання полягає в чому? Що 25 квітня 2016 року на міжнародному пункті пропуску "Дольськ-Мохро" було відмолено у в'їзді до Білорусії народному депутату України Ігорю Володимировичу Гузю та його помічникам.

 

ГУЗЬ І.В. Помічникам дозволили.

 

ГОРЯЙНОВ Р.В. Пробачте. Тоді ми мову ведемо про народного депутата Ігоря Володимировича Гузя. За інформацією посольства України в Білорусії, отриманої від Департаменту по громадянству і міграції МВС Білорусії, підставою для заборони в'їзду народному депутату до Білорусії стали його внесення до списку осіб, в'їзд яких на територію Білорусії є не бажаним або забороненим з 25 березня 2016 року по 1 вересня 2020 року у зв'язку із забороною в'їзду на територію Російської Федерації. Зазначену заборону на в'їзд до Білорусії було введено за ініціативою компетентних органів Росії відповідно до Угоди між урядом Білорусії та урядом Росії про взаємне визнання, та порядку виконання рішень про відмову у в'їзді на територію держав учасниць угоди.

3 березня 2015 року в Москві було підписано відповідну угоду, тобто Угода між Урядом Білорусії та Урядом Росії про взаємне визнання та перед виконання рішень про відмову в'їзду на територію держав-учасниць угоди. 30 листопада 2015 року ця угода набула чинності. Статтею 2 згаданої угоди передбачається, що рішення про відмову у в'їзді прийняті повноважними органами держави однієї сторони, визнаються як підстави для відмови іноземному громадянину чи особі без громадянства у в'їзді, видачі візи для в'їзду на територію держави іншої сторони. Або скорочення строку тимчасового перебування на території держави іншої сторони.

Водночас стаття 4 згаданої угоди передбачає, що компетентні органи держави однієї сторони мають право дозволити в'їзд і перебування на території свої держави іноземному громадянину чи особі без громадянства стосовно якого уповноваженим органом держави іншої сторони прийнято рішення про відмову у в'їзді.

Тобто посольством України у Білорусії та МЗС були відповідно вжиті певні заходи для з'ясування ситуації і можливого позитивного вирішення. Після появи такої інформації відразу 26 квітня посольством України у Білорусії  було отримано відповідного листа з роз'ясненнями причин відмови народному депутату в'їзду на територію Білорусії.

Відповідно посольство України в Білорусії 26 квітня 2016 року направила відповідну ноту на адресу МЗС Республіки Білорусії щодо з'ясування причин заборони та можливості процедури виключення народного депутата Ігоря Володимировича Гузя зі списку осіб в'їзд на територію Республіки Білорусь є не бажаним або забороненим. Тобто ми маємо факт, коли білоруська сторона автоматично внесла прізвище народного депутата до списку осіб, яким заборонено в'їзд на територію Росії.

У нас є певні пропозиції щодо подальшого реагування, тобто, якщо дозволите я б хотів їх зачитати. По-перше, ми пропонуємо запросити або посла Республіки Білорусь в Україні, або консула, вручити відповідну ноту, проект у нас відповідно готовий. В цій ноті буде висловлено занепокоєння наявності випадків заборони в'їзду на територію Республіки Білорусь народним депутатам України. Тобто у нас в цій ноті зазначено чотири випадки заборони народним депутатам, скажемо так, народним депутатам трьом і одному депутату Одеської обласної ради.

Ми вважаємо за доцільне це питання порушити на міжпарламентському рівні, тобто з посиланням на листа Голови Верховної Ради Парубія, яке було передано посольством України в Білорусі на адресу голови Палати представників національних зборів Білорусі Андрейченка, в якому порушується питання заборони в'їзду до Білорусії уповноваженого Президента України з мирного врегулювання ситуації в Донецькій, Луганській областях депутата Геращенка. Також пропонується включити це питання до тез, до зустрічі на високому та найвищому рівнях у двосторонніх контактах з білоруською стороною. Тобто це питання потребує обговорення безпосередньо з білоруською стороною на двосторонньому рівні, тобто  щодо виключення зі списку осіб, яким на територію Білорусії в'їзд  заборонено або є небажаним, саме народних депутатів України, які здійснюють там свої повноваження.

Будь ласка, значить, у нас є 4 прізвища, це народний депутат Гарбуз, це 3 січня 2016 року  йому було заборонено в'їзд. Депутат Одеської обласної ради Осіпов 23 липня 2016 року. Представник....

 

_______________. (Не чути)

 

ГОРЯЙНОВ Р.В. 16-го року. Листопада, пробачте.

Перший заступник Голови Верховної Ради Геращенко 22 квітня 2016 року і народний депутат Гузь 26 квітня 2016 року. Чотири прізвища маємо.

 

ГУЗЬ І.В. Дивіться, колеги, суть навіть не моїй персоні, я там без всяких моментів, але це політичний момент. Тобто те, що все ви сказали, ви окреслили суть і в кінці тільки, ну, основу. Тобто я вважаю, що МЗС не може лишати такі випадки без реакції, да, тому що аргументи, які я почув про те, що я внесений в списки на бажаних на в'їзд в Росію, це, звичайно, аргумент для мене.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  В Росію?

 

ГУЗЬ І.В. В Росію. Але, ну, якщо Білорусь має з нами контакти, да,  то я вважаю, що це неприпустимо, тобто користуватися цим. Я  розумію, що є спільний договір...

 

ЛУЦЕНКО І.С. Четвертий пункт...

 

ГУЗЬ І.В. Але у нас є і міждержавні стосунки різного характеру, тому, якщо дійсно така нота буде вручена послу, то в мене питання: коли ви це, коли міністерство збирається робити? Я вважаю, що це доречно, це правильно, власне, цього я хотів і вимагав. Ну, і надалі я думаю, що на рівні Верховної Ради ми повинні зазначити, тому що європейська практика, мені здається, ще є і така. Якщо білоруська сторона не впускає наших громадян, да, депутатів в тому числі, ну, завтра ми ж можемо не впустити їхніх окремих депутатів чи представників уряду і так далі.

Тому я чекав на реакцію, не тільки після того, як буде моє звернення, мені здається, в подальшому після кожного такого випадку МЗС повинно публічно висловлювати ноту протесту. Це неправильно, це не сприяє добросусідським відносинам між нашими державами і так далі. І з боку білоруської сторони треба зазначати, що незалежно від угод різного характеру, але з огляду на те, що це депутати, я думаю, дружньої держави Республіки Білорусь України, ну, треба якісь робити, я не знаю, там, виключення чи ще щось і так далі.

Тому питання одне. Якщо це буде нота вручення послу, коли це буде? Або повідомте мене, наприклад, про цю ситуацію. Тобто .…. не збираюся,  але хотів би бути в курсі.

 

ГОРЯЙНОВ Р.В. Нота буде вручена найближчим часом, тобто текст її вже підготовлений, під погоджений відповідним департаментом Міністерства закордонних справ, тобто там є саме зазначення, що даний крок є недружній…

 

ГУЗЬ І.В. Тиждень, місяць, рік?

 

ГОРЯЙНОВ Р.В. Протягом тижня, не більше.

 

ГУЗЬ І.В. Скільки?

 

ГОРЯЙНОВ Р.В. Протягом тижня, не більше.

 

ГУЗЬ І.В. Дякую.

 

КАСЯНЧУК С. Якщо можна? Я є Сергій Касянчук, директор представництва Світового конгресу українців і член Громадської ради.  Якщо ми вже говоримо про політичне питання, то те саме політичне питання, яке стосується СКУ. Тому що Росія внесла в Верховну Раду список небажаних організацій СКУ. І вони кожен раз ідуть в пресу: "Ми проголосуємо, щоб заборонити СКУ", - а відповідно це велика частина російської громади є членами Світового конгресу. І вони вже рік про це говорять і дуже близькі до прийняття рішення.

Ми декілька разів зверталися до Міністерства закордонних справ з поясненнями, що є зроблено, чим це грозить. Тому що, коли вони приймуть рішення, то наші члени до 6 років тюрми можуть отримати. І ми би хотіли пропрацювати з вами наперед певні дії і бути готові до того рішення, а не після того реагувати. Ми би хотіли, щоб від комітету теж звернулися до МЗС з цією проблемою, щоб ми все-таки отримали відповідь якусь, співпрацю в цьому питанні. Дякую.

 

ЗАЛІЩУК С.П. Ну, я  відреагую, пане Сергію, на вашу репліку. Я вважаю, що ви повинні звернутися офіційно на ім'я комітету або ми так само внесли в наступний порядок денний це питання, щоб ми звернулися відповідно до виконавчих… (Загальна дискусія)

Можемо і так, щоб не затягувати справді. І ми тоді покличемо всі відповідні установи з проханням пояснити щодо вживаних заходів щодо можливих контр дій. Спасибі.

 

КАСЯНЧУК С. Дякую дуже.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Тоді, колеги, я пропоную…

 

ЗАЛІЩУК С.П. А щодо цього, перепрошую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. От вже підготувати лист, тому що пан Сергій тоді озвучить секретаріату суть проблеми, ми звернемося до МЗС. Я пропоную ще також включити в МЗС питання відсутності українського посла в Білорусії. Ну, не може вже так довго не бути посла. Просто як між іншим нагадати, що комітет стурбований тривалою відсутністю українського посла, зважаючи на те, що…

 

ГУЗЬ І.В.  Це одна з причин оці всі події…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  І, що мінські… Група там тристороння засідає.

Ну, будь ласка, Борис Іванович, ви ще щось…

 

ТАРАСЮК Б.І.  Я пропоную, я підтримую пропозицію вашу відносно того, щоби звернутися до міністра закордонних справ і нагадати про необхідність призначення посла.

Я думаю, що комітет повинен взяти до відома інформацію Міністерства закордонних справ про те, що протягом тижня буде передана нота протесту посольству Білорусії. Ми повинні зафіксувати це, те, що ми почули і в нашому рішенні.

Крім того, я думав над тим як нам звернути увагу, скажімо, наших колег з білоруського парламенту. Ну, вони не рівнозначні, нам, тому що вони виконують вказівки "батьки". Тому звертатися до них це пуста справа.

 

______________. (Не чути)

 

ТАРАСЮК Б.І.  До них, до депутатів.

 

______________. (Не чути)

 

ТАРАСЮК Б.І.   Звернутись до "батька" це те ж саме.

Тому я пропоную, щоби ми не залишали без відповіді зазіхання на права наших громадян, перше. А, зокрема, зазіхання на права наших колег, в даному разі мова іде про народного депутата. Тому у мене пропозиція, щоби комітет рекомендував, не рекомендував, а прийняв рішення звернутися до Парламентської асамблеї Ради Європи, звернути увагу на ці факти, в тому числі і згадати тут СКУ, щоби ми відразу звернулися до органу парламентського, міжнародного парламентського органу, який може вплинути, через білоруську делегацію. От у мене така пропозиція. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Колеги, я нагадаю, що ми зверталися вже щодо ситуацією з Іриною Геращенко. Просто зараз можна зробити  разом з СКУ.

Будь ласка, Володя.

 

АР'ЄВ В.І. В даному разі я як голова делегації в ПАРЄ звертався і  Ірина, і Ігор є делегатами в Парламентській  асамблеї Ради Європи, і я   вважаю, що тоді  уже звернення від комітету повинно мати місце… спільне. От саме те, що… Борис Іванович випередив мене трохи.

Моє особисте як… було щодо Ірини Геращенко. Зараз треба і на ПАРЄ, і на Турбйона Янгланда, на Генерального секретаря так само.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Колеги, отож виношу на голосування.

Перше. Звернутися до МЗС щодо ситуації з відсутністю посла із запитанням, чому і коли буде нарешті призначений. Також окремий лист по ситуації з СКУ, щоб МЗС припрацьовував. Очікування, що впродовж тижня з'явиться нота. 

І все-таки звернення від комітету чи від Голови парламенту на ПАРЄ, Світлана?

 

ЗАЛІЩУК С.П.  Да, я думаю, що це буде краще.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Від Голови парламенту щодо взагалі ситуації щодо українських громадян, депутатів. (Шум у залі)

На президента ПАРЄ, так.

 

АР'ЄВ В.І. Ще під питанням його візит в Україну зараз. Він має бути… мав би завтра уже прилетіти, але зараз, виявляється, що під питанням. Я вважаю, що і на Генерального секретаря Ради Європи Турбйорна Янгланда теж.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Та єдине питання, що Білорусь 10 років виключена з ПАРЄ, з Ради Європи. Просто…

 

ГУЗЬ І.В. Сьогодні там ви ж знаєте, які йдуть процеси. (Шум у залі)

Да, вони відновлюються, і треба тут трошки їм…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Тобто все-таки хай буде. Добре. (Шум у залі)

Все. Тоді оці чотири пункти звернення до МЗС  щодо посла, по ситуації з СКУ, по правах в'їзду, так, і депутатів, по ноті  впродовж тижня з дедлайном чітким і звернення від імені Голови парламенту на голову ПАРЄ.

Хто – "за"?

 

АР’ЄВ В.І.  І в Генеральну асамблею…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. І Генерального секретаря. Так. Ягланда. Все.

 

ЗАЛІЩУК С.П. Можна ще одне питання?

Чи справді ми вважаєте, що на парламент Білорусії немає сенсу? Все одно вони прочитають, деякі з них їздять сюди в Україну і страх того, що їм сюди не пустять, може їх теж підбурити, привернути увагу, звернути увагу на це питання. Нам це нічого не вартує копію спікера Верховної Ради звернутися до…

 

ГУЗЬ І.В. По-перше, ніде ми не зазначаємо про те, що розглядає наше МЗС заборону в'їзду до Республіки Білорусь депутатам. Ні, тобто ми про це не говоримо. Тут я погоджуюсь з Борисом Івановичем, що немає сенсу, чесно, немає сенсу, бо там…

 

ТАРАСЮК Б.І. Але є сенс розглянути пропозиції про внесення до "чорного списку" декількох депутатів білоруського парламенту.

 

_______________. (Не чути)

 

ГУЗЬ І.В. Давайте. На комітет давайте. Вони ж керують це все.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. … (Не чути) Бо це член нашого комітету…

 

_______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Колеги, хочеться подякувати всім, хто з МЗС брав участь.

От, колеги, переходимо далі. У нас є дуже важливе питання, яке ми переносимо вже теж третій місяць, не можемо ухвалити жодного рішення. Це про здійснення Верховною Радою України міжпарламентського співробітництва на рівні комітетів та депутатських груп з міжпарламентських зв'язків з іноземними державами в 2016 році.

Колеги, я хочу вас проінформувати зараз, що у нас є… Тут ви бачите ряд запрошень і тут є представники і народний депутат, і помічник народного депутата Алексєєва з групи дружби, голови групи дружби Італії.

Також ще в нас є такий залишок. Що стосується груп дружби, у нас є за кордон відправити 5, до України запросити 3. І по комітетським візитам: за кордон 3 візити, до України 5.

Зараз я пропоную, щоб ми почали із груп дружби, тих візитів, які є, оскільки ще не було жодного візити груп дружби за кордон. Тобто ви бачите з тих, важливо тут мати офіційне запрошення, тобто це не може бути візит просто – члени групи дружби вирішили і собі їдуть займатись туризмом чи шопінгом. Має бути офіційне запрошення. І ви бачите в примітках, де зведена інформація. Зараз є Катар, є Корея, є Італія. Все.

 

АР’ЄВ В.І.  Катар – це до України.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. А, це до України, перепрошую, до України.

 

АР’ЄВ В.І. Є Корея, є Італія.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Є Корея, є Італія.

 

АР’ЄВ В.І.  Ну, є ще Фінляндія… там немає…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ні, Фінляндії вже немає, тому що Фінляндія, це був запрошення ще раніше. Це хотіла Лілія Гриневич як… І запрошення не було і так далі. А взагалі пропоную його закрити, бо це питання вже не актуальне у зв'язку з тим, що я розумію, що це був такий персональний візит пані Лілі для вивчення провідного досвіду Фінляндії, освітньої системи, оскільки це одна з кращих в світі в питанні освіти країна.

Тому фактично станом на зараз у нас є, ще раз, це до Кореї. Є Корея, є Італія. Нагадаю, будь ласка, про Італію. Ми мали здійснити візит в грудні минулого року. І комітет за це був проголосував. Це візит групи дружби. Але тоді там сталися певні накладки. Актуальність візиту не втрачає туди, актуальність не втрачено. Зважаючи на питання, на позицію Італії по багатьох питаннях, на перегляд санкцій, який відбуватиметься в Брюсселі влітку, на початку літа. Також є запрошення з Італійської сторони, от.

І як вони це бачать. Туди прийшло запрошення також. Якщо це буде візит, то щоб це був візит голови Комітету у закордонних справах. Сьогодні я також говорила ще з Марією Іоновою, щоб це було поєднання. Тобто щоб за рахунок групи дружби туди поїхати, Комітет у закордонних справах, з питань європейської інтеграції і двоє членів групи дружби, тому що до 4-ох. Тому таке от поєднання.

Хоча Марія Іонова, вона їде, їй там оплатять квиток, бо вона буде по іншій програмі, я проговорю. Щоб заодно охопити Італію в такому масштабі. Тобто зразу короткий стан справ. Можливо, Анна, ви ще щось додасте. Будь ласка, дуже коротко, і тоді перейдемо до ситуації з…

 

ХРИСТИЧ О.Г. Доброго дня.

Наша група дружби мала зустріч в кінці минулого місяця з послом Італії. І висловили бажання поїхати деякі наші члени, але у них є можливість оплатити, у деяких членів немає такої можливості, але це десь орієнтовно 7 осіб. Южанінова хоче поїхати щодо економічного сектору, ну, спілкуватись, також Романюк заступник співголови. Ми вже написали листа Перлихину,  це нашому послу, відправили його через МЗС, все офіційно, для того, щоб вони могли найти відповідників у італійському парламенті. Також я хочу зазначити, що на італійському, Італія зараз опрацьовує текст меморандуму, який Верховна Рада вже опрацювала, тому що у нас ще немає меморандума між палатою депутатів в Італії і Верховною Радою України, ми б цей процес могли прискорити.

І також там є ряд нагальних питань. Сергій Олегович Алєксєєв, мій керівник, був в минулому місяці у Флоренції і вони з мером Кличко отримали можливість поставити пам'ятник Шевченка у Флоренції. І ці всі питання теж ми будемо доопрацьовувати у разі такої можливої поїздки.

Прошу підтримати це. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Я думаю, що тут є лист, який був направлений від імені нашого посла Перлигина, про те, що він вже пропрацьовував деякі речі і про те, що посольство провів зустріч і говорить про сигнали як італійська сторона. Ви можете подивитися готовність укладання двостороннього документу про міжпарламентське співробітництво. Визначило координатора групи дружби, який вже нарешті з'явився в італійському парламенті, це пан депутат Алі. І був направлений лист від Чікіто на адресу, наш комітетський. Ви, тут його доклали чи немає? Те, що до співпраці. От. Тобто це щодо Італії.

В кого є які запитання?

 

ТАРАСЮК Б.І. У мене не запитання в мене пропозиція. Щоб ми приймаючи рішення щодо поїздок груп дружби комітету брали до уваги питання пріоритетності, тому що неможна на кожне запрошення, яке ми отримуємо, реагувати позитивно, значить, без визначення пріоритетів. От, наприклад, я не вважаю, що, скажім, з Республікою Корея, це у нас пріоритет. В той же час, я вважаю, що пріоритетом у нас є Польща. Враховуючи те, що делегація польська приїжджає до нас і буде працювати в понеділок, мені відомо, що вони будуть запрошувати нашу делегацію. Рішення про направлення нашої делегації приймав комітет ще в минулому році, але воно не було реалізовано через проблеми з формуванням нового складу Сейму.

Тому я пропоную серед пріоритетів (ні, я кажу про групи дружби) включити польську, враховуючи те, що нам буде запрошення в понеділок.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Я підтримую таку пропозицію. Ми взагалі-то чекаємо, щоб була якась стратегія, тобто оці всі запрошення ми вже три місяці не можемо розглянути і так далі. І тому треба просто, виходячи з того, що є вже якісь запрошення, які вже по три – по чотири місяці чекають якоїсь офіційної реакції: чи ми туди їдемо, чи не їдемо. Тому треба розуміти…

Будь ласка.

 

АР'ЄВ В.І. Якщо можна, щодо Польщі. Є лише одна пропозиція від Власенка, голови Комітету з питань державного будівництва: запланувати візит… (Загальна дискусія)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Колеги, я тоді пропоную поступово: за Італію. Тому що Італія – це фактично ми використовуємо групу дружби, оскільки їм потрібно для репрезентативності, щоб… Італія 26 травня.

Так це супер, Світлано. Тоді це тим більше закріпить цей.

Будь ласка.

 

ХРИСТИЧ О.Г. Я дуже перепрошую.

Ми зверталися і на Перелигіна і на ваш комітет про строки, у нас в листі зазначено з 24-го по 27-е, але там враховуючи, що у всіх різні графіки, то ми з посольством домовились, щоб зустрічі були там…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ми планували, що всі офіційні зустрічі, це з посольством, пропрацювали 26-го цей… Це не означає, що, наприклад, Южаніна і всі решта депутати, які там займаються в різних сферах, що вони можуть почати там свої зустрічі чисто з специфічні, тому що ми там, Марія Іонова, Світлана, ми не будемо ходити на зустрічі, які там сфокусовані банківської сфери чи якісь. Тобто ми можемо поєднати.

Ви хотіли щось…

Давайте зараз Італія, Корея, Польща. Бо Італія потрібно вже, якщо визначатися, підтверджувати послу, щоб не зірвати візит, як було в грудні, і підірвати довіру, і в посла була там дуже неприємна ситуація. Будь ласка.

Хто за те, щоб Італія… Але це за рахунок групи дружби, одне місце від комітету на один день, тільки на 26-те, а решта групи дружби там 3 місця, оскільки Світлана і Маша вже будуть в Італії, вони поміняють квиток, ми це говорили, тим більше.

Хто за такий варіант? Є рішення.

Тепер щодо Кореї. Колеги, щодо Кореї, це, на скільки нам пояснював минулого разу на засіданні комітету пан Ларін, член нашого комітету, що у них є якийсь бізнес там, співпраця, ще там щось, я не бачила цього, його немає сьогодні, щоб доповідати, тому не уповноважена розповідати.

Пропоную перенести Корею, оскільки тут немає ключових речей, домовленостей в чому їхні напрацювання…

 

_______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Перенести Корею. Переносимо, поки не буде доповідача.

Хто за те, щоб Польща, якщо буде офіційне запрошення групи дружби, щоб туди здійснити візит? Одноголосно прийнято. Колеги, тут ще є представник від Катару. Будь ласка. Це до вас візит. (Шум у залі)

 

 АРТЕМЕНКО А.В.  Від Катару. Да, да. Чудово. Дякую. (Шум у залі)

Так я це й хочу запропонувати. Це формальна процедура. Дуже коротко. Я розумію, пані Ірино, да, ви не маєте часу.

В 2014 році створена група дружби, яку маю честь  очолювати. Ми вже п'ять разів були в Катарі з офіційним візитом за власний рахунок. Два візити вони нам оплатили. Це формальне запрошення, яке було надіслано керівництву парламенту сури Катару 20 листопада  2015 року, який зараз  чекають і МЗС України, і МЗС Катару на підтвердження дат. Тобто формально ми  зараз проголосувати для того, щоби запросити офіційно. І це формальна процедура. "Востокдело тонкое", як кажуть. Ми повинні надіслати листа за підписом Гроймана, що ми готові, просимо… Ми готові… (Шум у залі) Вибачте, Парубія, да. "Ми готові запросити вас і профінансувати цю поїздку". Звичайно,  вони відмовляться і, звичайно,  вони приїдуть за свій рахунок. Але ще раз кажу, з дипломатичної точки зору це потрібно зробити саме в такий спосіб. Тому прошу підтримати та проголосувати. (Шум у залі)

Ну якщо не відмовляться, так воно і буде. Я розумію… ви розумієте, для чого вони сюди їдуть. (Шум у залі)  За рахунок…

Домовились. Да, да. Домовились, да. Серйозна річ тоді. (Шум у залі)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. (Не чути)

 

АРТЕМЕНКО А.В.  Надсилався. 20 листопада. Зараз через МЗС ще раз на підтвердження  дат. Да, підтвердження, да. (Шум у залі)

 

 ГОЛОВУЮЧИЙ. (Не чути)

 

 ЛУЦЕНКО І.С.  Можна ще?..

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка.

 

ЛУЦЕНКО І.С.  … з цього приводу. Наскільки я розумію, ви очолюєте…

 

АРТЕМЕНКО А.В.  Групу дружби.

 

ЛУЦЕНКО І.С.  … групу дружби і з Кувейтом також.

 

АРТЕМЕНКО А.В.    Так.

 

ЛУЦЕНКО І.С.  Я би хотіла все-таки запитати у вас.  Там, наскільки я розумію, Пацкан проявив бажання стати співголовою.

 

АРТЕМЕНКО А.В.   Так, да.

 

ЛУЦЕНКО І.С. Чи буде розглядатися сьогодні це питання, чи не буде?

 

АРТЕМЕНКО А.В.  Не знаю. Ну відверто кажучи, наскільки я знаю, що ми вже…

 

ЛУЦЕНКО І.С. З ним погодили ці питання…

 

АРТЕМЕНКО А.В.  З ним погодили ці питання. (Шум у залі)

Давайте затвердимо. Давайте.

 

ЛУЦЕНКО І.С. Давайте ми затвердимо, щоб…

 

АРТЕМЕНКО А.В.   Тим більше, я тут. Да, да.

 

ЛУЦЕНКО І.С. Тим більше, є  підтвердження.

 

АРТЕМЕНКО А.В.  Да. Вношу пропозицію до порядку денного, щоб включити і зараз затвердити, тому   що засідання  вже комітету ми провели. До речі, група дружби, вибачте. На наступному тижні, якщо я не помиляюся, в середу… Коли, Тетяна? 19-го у нас буде спільне засідання комітету, груп дружби "Катар", "Кувейт", за участю послів обох країн.

 

(Загальна дискусія)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Хто за те, щоб Пацкан став співголовою групи дружби "Кувейт"? Дякую.

Колеги, ще буде, зразу я вам скажу, День Африки, 30 травня ми плануємо організувати в комітеті, як ми це робили минулого року. У нас дуже мало депутатів, які взагалі з Африканським континентом дружать, немає груп дружби. Організуйте ваші, ще… Будь ласка, подумайте ще. Дякую.

Борис Іванович. Дякую.

 

ТАРАСЮК Б.І. Я хотів би звернути увагу на другу сторінку цих пропозицій: Румунія і Вірменія, про візит голови комітету нашого. Я підтримую візит голови комітету до Румунії – це для нас важлива країна. Тут, якщо комітет готовий, можна було б прийняти рішення.

Що стосується Вірменії. Я взагалі пропоную вилучити Вірменію зі списку наших контактів, тому що Вірменія не дружня до України країна, Вірменія повністю знаходиться, її політика під впливом Росії. Тому не треба навіть і демонструвати нашої прихильності шляхом направлення поїздки, тим більше голови комітету. Пропоную вилучити це взагалі.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Хто за те, щоб вилучити Вірменію? Колеги, за… Якщо дозволить графік, дійсно.

Друзі, я пропоную щодо Румунії, оскільки в них будуть вибори парламентські в жовтні. І тому зараз їхати в Румунію немає сенсу. Тобто я пропоную візит до Румунії після того, як будуть вибори, в кінці року, можливо, це буде кінець листопада. Хто за таке: їм написати, що ми готові, просто, що ми готові розглядати після ваших виборів? За Румунію. Дякую.

Дивіться, є пункт, те, що нам важливо. Дивіться, пункт 6. Ми зараз швидко голосування… Дипслужбу. Польща проголосували вже.

 

_______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Тоді, да, тоді за  те, що ми їх запрошуємо за свій рахунок. Хто "за"? За свій рахунок – всіх "за". Хочу тут цими...

Колеги, тут дуже треба ще рішення. Дивіться, 6 пункт, ви всі ознайомилися з документами ДСК? Там про СБУ дуже чітко зазначає про цей науково-технологічний центр. Ми з вами коли тоді голосували, ми домовлялися, що ми тільки в співпраці з постановою про це і ратифікацією протоколу цього наукового центру, коли нам не змогли надати відповіді, який буде захист наших наукових розробок, оскільки цим науковим представникам надається дипломатичний імунітет, жодних перевірок і так далі. СБУ надіслало ДСК, чи хто ознайомився з ДСК? Я зрозуміла, тому я пропоную: або ми реєструємо ось цю постанову і тут розроблено, так як ми тоді давали завдання секретаріату – розробити постанову. Вона є текст постанови і тільки тоді виносити в сесійний зал на 0084.

 

_______________. (Не чути)

 

ТАРАСЮК Б.І. Я уважно ознайомився з позицією Служби безпеки. Мені вона видається непереконливою. Позиція МЗС, мені здається, що... Я, наприклад, зараз не готовий до прийняття рішення. Давайте ми зберемо представників Служби безпеки, Міністерства закордонних справ, можливо, можливо, Міністерство освіти і науки...

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Розвідки.

 

ТАРАСЮК Б.І. Розвідки, да. І для того, щоб в закритому режимі обговорити.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Хто за те, щоб на наступний тиждень в закритому режимі це питання обговорити? Є рішення.

Колеги, ще два цих, дивіться, колеги, Єленський, він... Там дуже непроста ситуація: полетів в Брюссель, сталися теракти, не потрапив на засідання, але...

 

ТАРАСЮК Б.І. А його не було того засідання.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Того засідання не було, потрапив на інше, але хоче, щоб йому парламент компенсував витрати.

 

ТАРАСЮК Б.І. А!?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Що ми робимо? Тут є представник Єленського хтось?

 

ТАРАСЮК Б.І. Хай прийде на наступне засідання… Можна?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Бо він сьогодні питав, каже: чи я дуже обов'язково треба чи не треба.

 

ТАРАСЮК Б.І. Можна я скажу? Я в курсі цієї ситуації. Ми зустрілися з паном Єленським тоді під час цих драматичних днів в Брюсселі. Значить, позиція представництва при Європейському Союзі, що за їхньою інформацією такого засіданні взагалі не мало б бути. І приїзд Єленського це просто, ну, якесь незрозуміла ініціатива. Тобто він приїхав… приїхав на засідання, якого не було. Але він приїхав. Якщо він витратив свої кошти, я пропоную закрити це питання, значить…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Як? Профінансувати за рахунок бюджету? 

 

ТАРАСЮК Б.І. А, яким чином?

 

_______________. (Не чути)

 

ТАРАСЮК Б.І. Давайте ми його послухаємо, значить, що він там…

 

ЛУЦЕНКО І.С. Да, давайте його запросимо.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Запросимо. Добре. Все. Все. Колеги, хто за те, щоб його… тільки за його участі… це розглянемо першим питання пункту порядку денного, щоб він не чекав. Ми його підтримували це відрядження, правда. Але… Бо він тоді нам надавав документи-запрошення. Я тепер не розумію…

 

ТАРАСЮК Б.І.  Представництво…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Давайте запросимо. Все. Хто за те, щоб його запросити на наступний раз і першим пунктом порядку денного розглянути. Добре.

Колеги, ви ж знаєте, що ми як бенефіціари NDI і IRI, чергові звіти. Ці звіти є тут. Да, хто, затвердити звіти нам треба. Хто за те, щоб затвердити звіти чергові  IRI і NDI.

Хто – "за"? Хто – "за", Володя?

 

ЛУЦЕНКО І.С. Володя.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Хто – "проти"? Хто – "утримався"? Є.

Колеги, спокійно. День Африки… Ні, тут же ж, що такого ще є, що …

 

_______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Так. Всі – за. Ти утримався? А, почекайте.

Хто – "за"? Хто – "за" звіти? І хто… Ви за звіти NDI і IRI. Хто – проти? Хто утримався? Ігор утримався. Все.

Колеги, тепер звіт… нам треба голосування… Колеги, дивіться, нам треба викликати Міністерство економіки Олену Трегуб, які готували звіт про міжнародну допомогу на наступний комітет. Закон, не звіт, перепрошую. Та (дякую, Світлана) Закон щодо міжнародної допомоги, контролю. Вона тут робила презентацію, вона мала б проговорити вже з різними, от, коли є проблема з гуманітарною допомогою ввезення, оподаткування, реєстрація тут, оці всі бюрократичні процедури і так далі, Олена Трегуб мала проговорити. Запросіть… надішліть це сьогодні за результатами просимо цей…

Світлано, оскільки нам треба голосування по твоєму листу, бо дальше я так розумію не треба…

 

ЗАЛІЩУК С.П. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  А чого? Щоб направити цей лист.

 

ЗАЛІЩУК С.П. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  А! Не треба.

Ірина Степанівна чи треба?

 

ЗАЛІЩУК С.П. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ви думали, якщо від комітету, щоб Ірина Степанівна. Коротко, будь ласка.

 

ЗАЛІЩУК С.П. Одну хвилину.

Бі-бі-сі випустив документальне кіно в якому щодо збиттям "Буку", перепрошую, МН17, де називає конфлікт в Україні громадянською війною. Ми від комітету підготували, шановний Борис Іванович, з моєю допомогою підготували листа на Бі-бі-сі на керівництво. І хочемо звернутися щодо не можливості вживання такого терміну. Причому ми хочемо надіслати це: а) Бі-бі-сі самому керівництву, друге – посольству Великобританії тут в Україні і щоб підписали ми, ініціювали наш комітет. І я запропоную групі дружби, депутатам, які входять в групу дружби Великобританія-Україна, підписати так само цей лист. Хто "за"?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Пропоную, що, можливо, навіть євроінтеграційний комітет, тобто зробить Комітет у закордонних, вони завжди підтримують такі, тобто, щоб… 

 

______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ну, вони підтримують. Це такий лист… Добре вони розглянуть цей .

І групу дружби співголови…

 

______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Але, якщо швидше, добре.

 

______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Або свободи слова комітет. Це буде довго. Якщо завтра скажуть, що вони готові то так, якщо ні… Але ж оперативно, щоб воно не було. Добре. Хто за те, щоб підтримати від комітету… Світлано, від комітету плюс від співголів групи дружба Україна-Британія. … "за".

Колеги!

 

______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. … з ними Світлана, з ними…

Колеги! Останнє… Ще чекайте. Секундочку. Чорногорія. Ось прийшов лист групи дружба, хочуть поїхати в Чорногорію до 10-річчя, цього? співпраці почесного консула і так далі. За власний рахунок. За умови, тут правильно сказала Валерія Олегівна, якщо буде офіційне запрошення від Чорногорії, щоб це не був туризм то тоді ми рекомендуємо їм поїхати за власний рахунок. Хто "за"? Дякую.

Колеги, день Африки. 30-го, ви знаєте, минулого року ми проводили…

 

______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Я пропоную запросити знову голів групи дружби Африки. Хто за те, щоб цей…

 

_______________. Послів Африки.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. …і послів Африки. Хто "за"?

 

ЛУЦЕНКО І.С. А можна... сказати наперед?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Борис Іванович, хто проти?

 

АР’ЄВ В.І.  Хай… послу Південної Африки, хай вина привезе…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Добре, хто?...

 

ТАРАСЮК Б.І. Я пропоную обмежитися запрошенням послів Африки.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Послів Африки, так. А чому не?…

 

ТАРАСЮК Б.І. Ви сказали голів.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Голів груп дружби. Там, наприклад, Нігерія в нас є, наших, так. Ну, депутатів.

 

ТАРАСЮК Б.І. А, депутатів?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Який цей? Хто "за"? Чудово. Рішення є…

Іванович, ми ще в березні говорили про реформу дипломатичної служби. Закон "Про держслужбу" з травня запрацював. Немає сьогодні, навіть представник. Нам в МЗС сказали, що Пристайко за кордоном, Клімкін не може. МЗС навіть нікого не направило сьогодні, щоб доповісти стан справ з реформуванням дипслужби. Навіть відділ, он, який нам обіцяв, пригадуєте, коли Клімкін тут звітував в січні, хвалився, що в них відділ публічної дипломатії, культурної працює, управління. Ми не бачимо зараз нічого. Будь ласка.

 

ТАРАСЮК Б.І. Немає заперечень. Я готовий від імені комітету зустрітися з міністром для обговорення цього питання. Але питання в ширшому контексті ми завжди обговорювали з Пристайком. Пристайка зараз немає в ці дні.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Борис Іванович, я думаю, що тут просто вже якесь гальмування, вибачте. Ця реформа дипслужби нам була обіцяна ще в січні, з січня на лютий, з лютий на березень. А ще минулого року нам її обіцяли. Тому я думаю, що це, мабуть, уже така розмова. Я пропоную на наступний тиждень знову винести це питання. Ви до цього часу…

 

ТАРАСЮК Б.І. Я готовий…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Вам до цього часу зустрітися, ми вас делегуємо. Проговорити питання, чому не працює відділ публічної дипломатії. Хто "за"? Отож, на наступний тиждень знову виносимо питання і запрошуємо представників громадської ради.

 

_______________. (Не чути)… подивіться, Брюссель…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. НАТО в Брюсселі відсутнє. Все.

 

_______________. (Не чути)… він сказав, Клімкін тут сказав…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Давайте за це проголосуємо, щоб ще раз внести в порядок. Чому немає НАТО в липні, буде великий саміт НАТО. Немає, чому досі, два роки, хто за? Ірина Степанівна, ми вас відпускаємо, будь ласка.

Ще були звернення, ви бачили, різних, тут Анастасія підготувала, ви бачите від різних обласних, районних рад щодо сучасних аспектів україно-російських відносин. Якщо хочете оригінали листів, ми не тиражували, бо це великі стопки, ради економії паперу, ви можете в секретаріаті…

Все, колеги, ми здається все на сьогодні, а що ми ще пропустили? Надання пропозицій …

 

_______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Точно, Асамблеї Україна, Польща, Литва. Можливо вже в он-лайн документі я би хотіла попросити Бориса Івановича, як людини із досвідом переглянути, Борис Іванович, ви дивилися, чи ще не мали часу? Якщо можете також і Світлана, і решта, подивіться, будь ласка,  це важливий  документ, вибачте, що ми його пропустили він є в розданих сьогодні документах. Надіслано вам на цей… ось дивіться. Колеги, ось він, пропозиції до заключного документу, знайдіть, будь ласка,  сьогодні в роздаткових. Немає? Подивіться, сьогодні в розданих, сьогодні в розданих є? А ну подивіться є в розксерених тут у вас на столі лежить?

 

_______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Пропозиції до заключного документу сьомого засідання Міжпарламентської асамблеї Україна, Польща, Литва.

 

______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Якщо, нам просто потрібно, я думаю, що тоді просто ви пропозиції переглянете, надішлете в секретаріат і ми тоді відправимо, бо тут ще термін трошки підганяє, щоб ми не затягували, що ми вимагаємо, пропозиції і так далі. Якщо, можемо або на наступному тижні затвердити, або відправити, якщо там не буде таких кричущих, якихось, то… Домовилися. І на наступне засідання щодо організації проведення семінару громадсько-парламентського контролю, це що?

 

_______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Андрій Іванович, ви тоді всіх поінформуєте щодо тієї ситуації, яка буде.

Так, колеги, ще… Добре. Ще член громадської ради, це призма, українська призма, вам роздавали їх підготовлений аналіз разом з Фондом Конрада Аденауера про… (Шум у залі) А? Ой! Еберта, так. Якщо можете, вони є в секретаріаті минулого разу, коли було засідання, чи позаминулого, вони попросили названо і членами і громадської ради, і підготували цей аналіз зовнішньої політики  2015 року 20 травня круглий стіл (ви теж знаєте, так?) буде круглий стіл тут на Грушевського, 18/2. Вони ще скинуть конкретну програму, також запрошення надішлють. Все.

Будь ласка…

 

_______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, Борис Іванович.

 

ТАРАСЮК Б.І. (Не чути)

(Запис закінчено)