Діяльність Комітету

Міжпарламентські групи дружби

15 вересня 2016, 14:22

Стенограма засідання Комітету 06.09.2016

СТЕНОГРАМА

засідання Комітету у закордонних справах

06 вересня 2016 року

Веде засідання Голова Комітету ГОПКО Г.М.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Колеги, можемо починати засідання комітету. Питань дуже багато, попробуємо дуже швидко.

Хто за цей порядок денний,  який є?  Хто – проти?  Одноголосно – за.

Колеги, просять розглянути третій пункт першим, тому що заступнику міністра фінансів  треба йти далі. Якщо  ви не заперечуєте, давайте почнемо з розгляду проекту Закону про ратифікацію Фінансової угоди ("Основний кредит для аграрної галузі – Україна") між Україною та Європейським інвестиційним  банком.

Будь ласка, Юрій Богданович Буца, заступник Міністра фінансів з питань європейської інтеграції.

 

БУЦА Ю.Б. Дякую, Ганна Миколаївна.

Шановні члени комітету, законопроектом цим пропонується ратифікувати Фінансову угоду по Проекту "Основний кредит для аграрної галузі – Україна" між  Україною та Європейським інвестиційним  банком, який був підписаний  25 грудня  2015 року. 

Фінансовою угодою передбачається надання кредитних коштів Європейського інвестиційного банку в розмірі 400 мільйонів євро на підтримку кредитування малого і середнього бізнесу в сільській галузі, це і кредити в зерновій  і олійній схемі,  рибне господарство, аквакультура та інші. 

Самі умови кредитної угоди – це  найдешевший фактично ресурс, який Україна може отримати. Там є  дві можливості вибірки: або  фіксована ставка в розмірі 1,6 відсотка, або EURIBOR плаваюча ставка плюс 1 відсоток. Самі знаєте  європейська ставка зараз мінус 0,2.  Тобто  це плаваюча, яка перший період буде 0,8.

Проектом передбачається співфінансування, фінансування через комерційні банки, то держава залучає кредит і буде кредитний продукт, фінальний буде співфінансовуватися комерційними банками, які відповідно  будуть брати на себе ризик оцінки  проектів, що нівелює можливі  ризики втрати цих коштів. Сам проект є самоокупним, кошти будуть надаватися банкам  на платній поворотній основі. Реалізація проекту буде здійснюватися у 2016-20 роках.

Ратифікація цієї угоди є умовою набрання нею чинності  і дасть нам можливість подальше продовжувати проекти, вже здійснити відбір банків і починати фактичне кредитування. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Будь ласка, Бачинський Володимир Михайлович, директор Департаменту Європейського Союзу  Міністерства закордонних справ.

 

БАЧИНСЬКИЙ В.М. Дякую, Ганна Миколаївна. Ну, про суть самої угоди уже колега з Мінфіну розповів. Я лише хочу сказати, що ця угода є вкрай важлива і для  української економіки, і зокрема для аграрної галузі. Зазначений проект закону про ратифікацію цієї угоди розроблений у відповідності до Закону України "Про міжнародні договори України" Міністерство закордонних справ опрацьовувало зазначений  документ, зауважень немає, тому зважаючи на викладене, пропонується підтримати зазначений проект закону. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Колеги, в кого є запитання щодо ратифікації цієї угоди. У нас, звісно, у нашого комітету були питання щодо контролю над використанням коштів, взагалі, всієї і ми готуємо окремий Закон про міжнародну допомогу, який включатиме, там і гуманітарне і технічне  і це добре паралельно підняти  питання. От, бо ми знаємо, так само, сумну статистику, що тільки 45, здається, відсотків міжнародної допомоги ми встигаємо опрацювати, використати, а решта через різні бюрократичні  процедури і десь застряє воно і в Міністерстві регіонального розвитку і так далі.

У когось є запитання? Це у мене був як коментар.

Будь ласка, Віктор Іванович.

 

ВОВК В.І. Добрий день! У мене питання, я хотів би з'ясувати ці кошти, кредитні кошти,  це є  частина тих 600 мільйонів євро макрофінансової допомоги, які нам має надати в цьому році Європейський Союз чи це окремо не залежить від…

 

БУЦА Ю.Б. Це  окрема програма Європейського інвестиційного банку, яка спрямована, власне, на кредитування сільського господарства. Вона не є частиною макрофінансової допомоги, яка йде на пряму на фінансування бюджету.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. І ще питання, як малі,  – там  невеликі підприємства аграрні, як вони зможуть отримати цю допомогу через ваше Міністерство агрополітики чи напряму? 

 

БУЦА Ю.Б. Ні, допомога буде… кредитні кошти будуть отримуватися через банківську систему України, які будуть… які присутні в цих регіонах, і які мають можливість технічно відбирати, оцінювати проекти. Ми не хочемо створювати жодні, там, централізовані механізми відбору на рівень міністерств.

Тому ми вважаємо,  от раз, власне, ми торкнулися дуже  хорошої теми низької вибірки по проектах, от наш досвід показує, що  проекти, де ми задіюємо банк-агент і передаємо ці кошти банку-агенту, який працює напряму з комерційними  банками, де є абсолютно зрозумілі ринкові мотивації видати ці кредити, інакше вони не будуть сплачувати пеню за невидачу. Такий проекти якраз не мають, от якщо ми подивимося по  існуючих проектах, немає ніде затримок і всі проекти вибираються вчасно.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Добре, дякую.

Колеги,  хто… давайте голосування. Хто за те, щоб  підтримати цей проект. Одноголосно. Рішення  прийнято. Дуже дякуємо колеги.

Переходимо до наступного проект Закону про  ратифікацію Угоди  між Кабінет Міністрів України та Урядом Держави Ізраїль щодо працевлаштування членів сім'ї співробітника дипломатичного представництва або консульської установи. Будь ласка, Заєць Андрій Іванович.

 

ЗАЯЦЬ А.І. Шановна пані Голово! Шановні народні депутати! Пропонується Кабінетом Міністрів до ратифікації міжурядова угода з Ізраїлем про працевлаштування співробітника, дипломатичного представництва або консульської установи.

Україна має більше десятка подібних угод з різними державами. З минулого року ми відновили активно цей процес для того, щоб дозволити створити правові можливості як членам сімей наших дипломатів і адміністративно-технічного персоналу працювати  в країнах перебування, набувати страховий стаж і не втрачати професійних здатностей.

Відповідно, дзеркально так само іноземні дипломати цієї країни будуть діяти. Всі податки сплачуються з цих сум повністю, без жодних виключень. дозвіл на працевлаштування надається центральним органам виконавчої влади у відповідній сфері через МЗС, який має констатувати цей факт.

Просив би підтримати.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Колеги, в кого запитання є?

Якщо нема запитань, хто за те, щоб підтримати? Володя, ти за те, щоб підтримати? Одноголосно, дякую.

Будь ласка, далі наступний проект Закону про ратифікацію угоди між Кабміном та урядом держави Ізраїль про  тимчасове працевлаштування українських працівників в окремих галузях ринку праці держави Ізраїль, реєстраційний номер 0108 КМУ.

Будь ласка, Устименко Сергій Олександрович, заступник міністра соціальної політики України. Будь ласка.

 

УСТИМЕНКО С.О. Доброго дня, шановна Ганна Миколаївна, шановні народні депутати! Пропонується до розгляду проект Закону про ратифікацію угоди між КМУ та  урядом держави Ізраїль про тимчасове працевлаштування українських працівників. Як ви знаєте, у 2015 році було підписано рамковий Закон про зовнішню трудову міграцію Це ініціювало ряд додаткових плідних контактів з ізраїльською стороною. І Ізраїль вийшов з пропозицією укласти угоду про тимчасове працевлаштування українських працівників в окремих галузях на ринку праці Держави Ізраїль. Це йдеться про будівельну галузь. І, таким чином, Міністерство соціальної політики розробило угоду між урядами двох країн, і імплементаційний протокол. А це – конкретно що стосується працевлаштування в галузі будування в Ізраїлі.

Ратифікація зазначеної угоди сприятиме детінізації потоків трудової міграції та створить умови для церкулярності міграційних процесів. Це відповідає, на думку міністерства, цілком національним інтересам України в частині збереження і збагачення досвідом українських кваліфікованих працівників.

Крім цього, подібні угоди створюють високий рівень соціального захисту наших працівників за кордоном, наших трудових мігрантів, їх належне виконання і це підвищує довіру між державами і надає поштовх для подальшого укладення  договорів з Ізраїлем, наприклад, у нас ще є договори про соціальне забезпечення тощо. Я можу сказати, розповісти  детально по механізму, але, в принципі, це упорядкування праці українців за кордоном і захист їх інтересів. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, Заєць Андрій Іванович.

 

ЗАЯЦЬ А.І. Дякую.

Хотів би лише доповнити, що проблема нелегального працевлаштування громадян України в Ізраїлі є, на жаль, достатньо гострою.  Це призводить, в тому числі, до посилення контрольних вимог при перетині кордону ізраїльськими органами, які часто упереджено ставляться до наших громадян. Тому ратифікація і набуття чинності цією фактично рамковою угодою, яка буде доповнюватися імплементаційними протоколами в різних галузях, дозволить упорядкувати потоки трудової міграції, забезпечити наших працівників належними умовами оплати праці, безпеки праці, страхування від нещасних випадків на виробництві, лікарняні виплати і так далі.

Ізраїльська сторона вже ратифікувала зі свого боку цю угоду, як сказав пан Устименко, завершено переговори щодо першого імплементаційного протоколу щодо будівельної галузі. І ми думаємо, що до кінця року зможемо розпочати переговори щодо інших галузей, це розглядається зараз медичний персонал і кваліфікований персонал для догляду на дому за хворими. Тому  просив би підтримати.

Чому зараз дві ізраїльські угоди? 27-29-го відбудеться візит Президента Ізраїлю до України.

Це співпаде з 75-річчям  роковин трагедії Бабиного Яру, тому я думаю, що був би дуже гарний жест для двосторонніх відносин і для наших громадян, для того, щоб показати, що українсько-ізраїльське партнерство має велике змістовне наповнення. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Колеги, в когось є запитання? Борис Іванович, Віктор Іванович, в когось є? Якщо немає, хто за те, щоб підтримати? Дякуємо.

Колеги, наступне питання про проведення парламентських слухань на тему: актуальні питання зовнішньої політики України (економіка, безпека, культура). Я б ще, можливо, додала "енергетика". Наш комітет за два роки жодних не проводив парламентських слухань. На одному із засідань, пригадуєте, ми проговорювали варіант, щоб час нашому комітету провести парламентські слухання. Секретаріат подивився, коли ця можлива дата, має бути окрема постанова, це може бути на 16 листопада. Для цього ми маємо зареєструвати постанову, провести її через парламент, погодити і так далі. Хто...

 

ЛУЦЕНКО І.С. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Постанова всім надіслана. Но я тут... (не чути)

Борис Іванович, якщо  ми залишимо просто: актуальні питання зовнішньої політики України, без розшифрувань і так далі? І тоді, коли ми формуватимемо програму спікерів і так далі, ми зможемо розбити на блоки для обговорення, якщо просто в такому ключі. Актуальні питання зовнішньої політики України, стратегія... або...

 

ТАРАСЮК Б.І. Мене більше цікавить стратегія і тактика зовнішньої політики і бачення, аніж окремі аспекти.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Давайте: стратегія зовнішньої... Можна зробити: стратегія зовнішньої політики України.

 

ТАРАСЮК Б.І. Загальне формулювання, воно, на мою думку, воно не обмежує нас.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Колеги, колеги, тоді я... ніхто ж не заперечує проти проведення слухань парламентських? Ніхто. Назва? Тоді голосуємо за те, щоб назва: актуальні питання зовнішньої політики України. Хто за такий варіант? Ну, 19 листопада, щоб в Києві, щоб так само – члени комітету... Ой, 16 листопада. Все. Значить, ви маєте підписати, ви переробите і зробите цей. Добре.

Колеги, ще одне дуже коротке питання.... не коротке, ми сьогодні з вами підписували постанову про... ми маємо в четвер проголосувати, до виборів в Російській Федерації, про нелегітимність виборів на окупованому Криму.

Наші колеги, Борис Іванович і Світлана Заліщук, надсилали деякі технічні правки і деякі змістовні. Правильно, Світлана? Будь ласка, озвучте, щоб ми могли внести це, і тоді проголосуємо за рішення.

 

ТАРАСЮК Б.І. Я пропоную підтримати пропозицію…….

Що стосується моїх пропозицій, то вони носять… (мікрофон вимкнено)  

 

 ГОЛОВУЮЧИЙ. …знову з пропозиціями Світлани додати Севастополь, Генеральна асамблея, згадування.

Одноголосно. Рішення прийнято.

Колеги, далі йдемо. Дуже коротко. Здійснення депутатської групи Верховної Ради "Німеччина" візиту до Німеччини з 26 по 30 вересня. Лист керівника групи "Дружба". Володя, ти… (Шум у залі)

Дякую, Борис Іванович. Тоді, колеги, я пропоную перенести голосування за це питання… (Шум у залі) Ні-ні-ні, друзі! Дивіться, наші два важливі питання… часу мало. Ірині Степанівні треба йти… (Шум у залі) Давайте, в нас, колеги… Володимире, дивіться, Ірина  Степанівна робила аналіз бюджету всіх парламенту на закордонні відрядження і так далі. Я пропоную заслухати на наступний тиждень МЗС, ми брали  участь в колегії з Борисом Івановичем, вони, нарешті, вже напрацювали на 80 сторінок новий текст законопроекту з реформи дипломатичної служби  і так далі. І разом з цим проговорювати це питання… Поки що в нас немає рішення щодо групи дружби візиту в Німеччину.

Хоча, я вважаю, в Берлін зараз важливо їхати, лобіювати окремо. Ми зустрічались тут із заступником керівника їхньої фракції найбільшої в коаліції. Вони рекомендують лобіювати  окрему статтю в бюджеті 2017 року Німеччини на видання медичної допомоги, там можна 15-20 мільйонів отримати. Тому давайте це питання… (Шум у залі) Продовження санкцій – багато! Берлін – важливий центр, тому тут треба думати склад делегації… (Шум у залі) Давайте перенесемо це на наступний тиждень  на засідання комітету і всі групи дружби повні...

В нас зараз є питання, яке ми мусимо… Да, Світлана.

 

ЗАЛІЩУК С.П. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. У нас по календарю у нас наступний тиждень пленарного засідання, комітету. Просто треба буде зрозуміти, чи будуть члени комітету. У нас засідання на наступний тиждень є, просто будемо з'ясовувати.

Колеги, завтра оскільки я  буду в Криниці, нам треба визначити, хто готовий від комітету доповідати два питання кандидатури на співдоповіді  на сесії законопроекти. Перший – це про ратифікацію Конвенції про права інвалідів і Факультативного протоколу до неї. І друге – це звернення  Верховної Ради до Палати представників Конгресу Сполучених Штатів  Америки. Хто готовий доповідати  від комітету?

 

ЛУЦЕНКО І.С. Можна я буду.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ірина, добре… я по протоколу інваліди – це ваша соціальна тема…Хто заперечує? Хто підтримує, щоб Ірина Степанівна – по протоколу про права інвалідів, а Світлана Заліщук – по Сполученим Штатам  Америки. Хто – "за"? Все, співдоповідачі назавтра є. Це питання вирішили.

Так, у нас ще є участь Верховної Ради, зміна клімату, ви  знаєте, що Україна взяла лідерство, можливо, ми попадемо перед Генасамблеєю в Координаційний комітет Рамкової конвенції з кліматична угода. Що нам там потрібно, Валерія Олегівна? Проголосувати кандидата?

 

ТАРАСЮК Б.І. Представника.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Представника. А хто там є зараз  з цих…

 

ТАРАСЮК Б.І. Диріва пропонують.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Пропонують Диріва, це за кошти бюджету…

 

ТАРАСЮК Б.І. … комітету екології.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Це за гроші парламенту?

 

ТАРАСЮК Б.І. Так.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. За гроші парламенту.

Це рекомендував хто? Комітет екологічний, так. Де воно у мене…Він знає англійську мову?  Дирів знає англійську мову?

Дивіться, оскільки там поїздка 7-18 листопада ми можемо це ще питання розглянути на наступному. Але секретаріат прошу з'ясувати чи він знає англійську мову з цього екологічного комітету, щоб розуміти чому це…

Колеги, є одне дуже  наболіле питання…

 

_______________. (Не чути) 

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ну, ми офіційно. Так, що?

 

ТАРАСЮК Т.І. Тим більше, що він очолює зараз цей комітет…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Добре, хто за те, щоб Дирів їхав на конвенцію… на Міжнародну конференцію сторін Рамкової конвенції ООН про зміну клімату?

 

АР’ЄВ В.І. Треба голосувати…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Хто – "за"?  Хто – проти? Хто – утримався? Віктор Іванович – утримався. Рішення є.

Так, ще анонс буде заходів, які ми робимо у співпраці з іншими. Колеги, є складне питання, я хотіла, що Володимир Ар'єв зараз швидко  доповів і приймемо рішення. Будь ласка.

 

АР'ЄВ В.І.Шановні колеги! Ну, ситуація з групою в Ізраїлі уже просто стає притчею во языцах для нашого комітету і нещодавно під час святкування 25-ї річниці  встановлення дипломатичних відносин між державами Україна – Ізраїль були ініційовані збори групи, про що було, в принципі, попереджено заздалегідь. І відбулася дискусія щодо підтвердження... голосування щодо підтвердження того рішення щодо переобрання головою комітету одної особи Георгія Логвинського, головою групи, вибачте. В даному разі я сьогодні... я хотів би зараз зрозуміти, що от далі відбувається. Я бачу, що почалися не дуже хороші події внаслідок цього і я думаю, що ми зараз маємо можливість почути позицію двох сторін. Але я от хотів спитати: чи правда, у секретаріату, що  після цього, після 31-го жовтня було кілька десятків заяв додаткових, надійшли щодо...

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. (Не чути)

 

АР'ЄВ В.І. Да, зараз у вересні от протягом...

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ні, це сьогодні повідомили...

 

АР'ЄВ В.І. Що додаток 3... кілька... це правда.

 

 

ГОПКО Г.М. Кілька днів назад.

 

АР'ЄВ В.І. Кілька десятків заяв для того...

 

ГОПКО Г.М. Біля десятка.

 

АР'ЄВ В.І. Біля десятка додаткових заяв для групи дружби. Я вважаю, що в даному разі ідеться... От я вже впевнений, я розумів, що, можливо, нам доведеться їх всіх закрити в цьому приміщенні для того, щоб вони вже там, може, викричалися і все. Але після того, як я бачу от, що залучаються члени парламенту в групу дружби суто для того, щоб забезпечувати голоси, а не ті, хто працювали, то я вважаю, що це розглядатися уже далі просто не може бути. І я пропоную, в принципі, процедура була витримана і при чому ще й перепідтверджена.

І в даному разі я пропоную затвердити рішення комітету без подальшого, ми маємо ухвалити, я не знаю, як це називається… соломонове рішення, розрубати цей гордіїв вузол – звіть, як завгодно, но це треба припиняти.

Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Дякую, колеги.

Я теж  вважаю, що напередодні таких великих подій, які будуть… і ми з державою Ізраїль будуть високі візити, конфлікт, який існує в групі дружби, він не повинен зараз псувати взагалі виходити назовні, він вже переростає у вихід назовні. Я хотіла би, щоб зараз два співголови групи дружби, які є, після цих рішень… Будь ласка, по дві хвилини тут виступили. Тоді я бачу тут  ще є члени групи дружби з різних фракцій. Так само, можливо. І ми сьогодні маємо  цю тему закрити. Тому що, я кажу, вже тільки власного часу більше п'яти годин пішло на проговорення з різними членами групи дружби. Я вже фізично не можу на цю тему розмовляти.

Будь ласка, хто готовий перший, пан Логвинський чи пан Розенблат? Будь ласка.

 

ЛОГВИНСЬКИЙ Г.В. Шановні колеги, доброго дня! Ще раз, коли ухвалювалося питання про існування співголови на нашу групу, тоді існувало декілька кандидатур: пан Фельдман, пан Розенблат, мене висунула група. І тоді було узгоджено, що буде співпрацювати, комітет проголосував, що буде два співголови цієї групи. Фактично, на той час ми об'єднали ті плани, які ми надали саме комітету,

Я можу… Я звітував перед групою про ті плани, які були скоєні, які ми зробили за цей рік, А саме ми повернули єврейській громаді найцінніші реліквії, які існували, це 18 Тор, ми зробили  2 офіційних візити терміном три дні за кількістю 60 людей до Ізраїлю… (Шум у залі) Без бюджетних грошей.

Ми зробили біля п'яти візитів інших за фахом, например, медицини. Ми відправили наших врачей за межі території України, вони навчалися в Ізраїлі і повернулися зараз надавати допомогу нашим громадянам, заснували під Києвом вперше в Україні так званий "табір для тимчасово переміщених осіб"…………. спільно з єврейською громадою. Тобто ми співпрацюємо.

До речі, ця угода, яку зараз ви ратифікували, ми багато працювали, щоб її заснувати, щоб ми зрозуміли, що мова йде про  надходження на державу Україна 7,5 мільярдів доларів на рік. Щоб було зрозуміло. Це 20, ми вибивали цю квоту, це 20 тисяч співробітників, які за  середньою зарплатою отримують  три тисячі доларів на місяць і, а… Але про що йде мова? Наші співпогляди з паном Розенблатом, хоча я з великою повагою до нього відношусь, не співпадають у нас різні плани щодо діяльності. Я не можу погодитись, що коли ми  їдемо на зустріч з міністром за… оборони Ізраїлю під час зустрічі  Прем'єр-міністра Ізраїлю з Путіним і весь світ показує, що є певний баланс, то це якийсь політичний туризм.

Ще я не можу погодитися з тим, що  ця діяльність не важлива чи не треба її робити, не треба підкреслюю,  хоча я б хотів підкреслити, що Ізраїль завдяки нашим візитам і нашій наполегливості фактично ввів санкції проти Росії. МІД Ізраїль не зважаючи на те, що  офіційно Ізраїль не приєднався до санкцій він направив листи про те, що це окупована територія – Крим, окупована територія України та просить всіх утримуватися від будь-яких перетинів кордону щодо Криму. Він зупинив співпрацю з… з державою-агресором  з приводу постачання зброї. Тому це важлива діяльність.

Але  наші погляди не співпадають. Тому це питання було порушене, перше, паном Розенблатом про те, що він не підтримує план діяльності групи. Група тоді була висловлена… хоча я утримувався пропозиція, якщо він не підтримає наш план діяльності,тоді ми можемо усунути. Після того як були певні заклики, що протокол або засідання було не таке, як треба, незважаючи, що пан Ар'єв  підтвердив, що всі загальні риси були  підтримані, все було гаразд, не було жодного порушення ми переголосували, ми ще раз офіційно  зібрали групи і ще раз визначились. 

І третє, я хотів би… що за останнім рішення групи  ми обрали ще трьох заступників це пан Лозовий, який зараз присутній групи… пан Андрій Лук'янчук, та… (пан Лозовий) і третє це пан  Алєксєєв  з  "Блоку Петра Порошенка". Але мені здається ще раз, будь-яка діяльність вона повинна бути або спільною, або повинна одна особа відповідати. Якщо ми не зможемо… не змогли за рік знайти… рік ми співпрацювали добре, а за рік знайти порозуміння, то не можна насильно зобов'язати кого-то    співпрацювати, так не буде діяльності. Тому в даному  випадку керувати повинен хтось один. Я буду вдячний, якщо  ви оберете пана  Розенблата або іншу будь-яку особу, яке вибере група. На даний час за…  протоколом було рішення, яке – обрали мене. Я буду вдячний за таку повагу. От, тому це...

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, пане Розенблат, тепер вам слово і тоді...

 

РОЗЕНБЛАТ Б.С. шановні колеги, ну, мне, перш за все, дуже соромно, що ми взагалі розглядаємо це питання, тому що я вважаю, що це некоректно. Значить, після двох візитів, які були у нас в грудні і в квітні місяці, мені повідомили, що дуже часті поїздки нашої групи в Ізраїль, вони теж викликають у людей з тої сторони, ну, не дуже такі бажані результати. Тому що, ну, може просто їм надоїсти, вибачте. Тоді поїздки були тематичні, це був офіційний візит Президента, потім була тематична поїздка наших фахівців Комітету з податкової, митної політики – ціла делегація. І в травні місяці поступило запрошення зібрати знову колег і поїхати в Ізраїль на відпочинок. Я сказав, що знаєте, вибачте мене, моя так місія, я розумію, це налагодження зв'язків, це налагодження співпраці між підприємствами, це оборонний комплекс, це дуже багато тих робот, які, ну, дійсно ми проводимо. Але просто, ну, робити туристичне агентство, я, ну, не згоден з таким питанням і пішов з цієї наради. Після цього пан Логвинський запропонував, як мені стало повідомлено, людей там підписати, що він остається один. Я дійсно якби возмутився, тому що я розумію, що, якщо дійсно іде таке питання, що треба визначити там голову, то давайте зберемо по цьому питанню окрему там групу і запропонуємо, і там визначимо кожний там свою програму і чому так воно сталося. Потім, ну, якби ми в кінці, останній день сесії четвертої ми домовилися, що на п'ятий там, під час п'ятої сесії ми зберемо групу і ще раз проговоримо це питання. Мені прийшло запрошення взагалі від консула держави Ізраїль Вишнюкова на святкування 25-го... 25-річчя. Про те, що там збирали якусь групу, я взагалі оце вже почув от тільки що, дякую, що така була уточнена, ну, взагалі просто іде така маніпуляція.

Я просто що хочу, просто, колеги, я розумію, що на сьогоднішній день повинна існувати група, повинні існувати якісь домовленості, це дуже важливо і гряде Президента Ізраїлю візит офіційний до України.  Я не хочу, дійсно, піднімати цей галас, я не хочу, щоб у нас виглядало це дуже  негативно. Мені стосунки  з державою Ізраїль на багато важливіше, чим виясняти відношення, хто голова, понімаєте. Я вважаю, це некоректно і тому мені, дійсно, соромно.

Я єдине, що попросив комітет, якщо так ситуація, це  треба дійсно зібрати групу, тому що в групу входять не тільки  "Народний фронт"  і пару членів  інших фракцій, а  входять ще  і БПП представники, і інших там фракцій, ну це велика група  80 чоловік. І 10 чоловік не мають, на мій погляд, не мали  права приймати те чи інше рішення. Даже якщо ви  питаєте про цей  останній протокол, який ви бачите на сьогоднішній день, я вам скажу, як він збирався.  Підходили до кожного на святкування, підпиши, без дат, без чисел, без нічого, тому що останні числа вже ставились по кількості людей. Це зафіксовано, є свідки і Продан, і інші…

Я просто дуже  хвилююсь, тому що  я  в такій ситуацій перший раз. Вибачте,  я не думаю, що це  така вже, знаєте,  робота  депутата.   Я –  мажоритарник, у мене   є, дійсно, відповідальність, але  я просто  хочу сказать, щоб пан Логвинський зрозумів, моє завдання   було як співголови працювати разом. Я не проти поїздок  в  Ізраїль  1-2 рази на рік, но  робить їх там 5-6, ну це, для мене це… Я повинен  розуміти, для чого?

Друге  питання, останнє. Є різні засоби. Хтось працює просто збирає депутатів, а  хтось просто тематично робить, я повторюю,  в  галузі оборони,  в галузі там науки, в галузі там митної політики. Я вважаю, таким чином  я працював. Якщо дійсно, все, я не  хочу там…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Тобто ваша пропозиція…

 

РОЗЕНБЛАТ Б.С. Моя пропозиція така: якщо комітет хоче сьогодні вирішити питання, я дійсно, ну комітет є комітет. Якщо ви все-таки дослухаєтесь до мене і все-таки дасте можливість зібрати комітет, то єсть комісію, щоб ми всі разом присутні були, щоб прийшли  депутати БПП. Я не думаю, що пан Ар'єв прав про десятки заяв, там було всього 5 заяв тих людей, які прийшли сьогодні  новоявлені депутати, які просто увійшли, я їх не агітував і ні  до кого  не підходив. Але питання  в іншому, я просив тільки одне, щоб дійсно зібралась група, щоб вона визначилась, не  кількісним складом, хоча б  30-40 чоловік.  Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Будь ласка, Володя, пропонуй рішення. Тоді ще… Але, будь ласка,  дуже коротко, бо у нас є ще  4 питання.

 

АР'ЄВ В.І. Я вам можу сказати, що я зараз виходжу суто з формальної процедури. Було під час оголошено, що будуть збори групи дружби з Ізраїлем. І були проведені ці збори, і всі розуміли, що перед тим, як збиралися підписи, були фізично проведені ці збори. І навіть це зафіксовано є на відео. Якщо… яке можна надати для комітету.

Я пропоную рішення затвердити, протокол зборів, який поданий від групи дружби Україна-Ізраїль.

Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Будь ласка, члени групи дружби, дуже коротко, бо в нас ще тут  по комітету є робочий момент, який треба обговорити, поки члени комітету не розійшлись. Будь ласка,

 

ЛОЗОВИЙ А.С.  Дякую, Ганна Миколаївна.

Мені чогось згадалося: "Изя, тебе сколько ложек сахару? Пять или шесть? Три, но чтобы я видел". То в нас та сама ситуація, на жаль. Не може бути порядку, коли керують одночасно декілька людей. Я з великою повагою ставлюся до Борислава Соломоновича, він абсолютно правий, що ця ситуація – соромно. Ви ж не… це не відповідає дійсності, те, що ви кажете. Що значить турагентство? Коли їхати на зустріч Ліберманом, з міністром оборони, лідером однієї з найбільших партій, спікером Кнесету Едельштейном і вимагати від Кнесету, розуміючи, чим це може закінчитися, публічно вимагати визнати Голодомор геноцидом українського народу, так, як Верховна Рада одним із перших визнала Голокост геноцидом, де ж тут туризм?

Хто хотів, міг лишитися на два дні відпочити, за свої гроші, я наголошую. Тут я пана Логвинського  мусив поправити, коли він говорив, копійки ж бюджетних грошей не взяли. І це заслуга, в першу чергу, його. Виберіть одного голову, кого ви вважаєте більш достойним, але при всій повазі до колеги Розенблата, гіперактивність конструктивна абсолютно Георгія Логвинського, вона, без сумніву, заслуговує, і десь там, ну, 25, можливо, 30 людей, які активно працюють у групі, вони, у них всі в цій думці солідарні абсолютно,

Я наведу простий приклад. Всі знають, яка ситуація занепаду вітчизняного кінематографу. Сьогодні, до речі, дасть Бог, проголосує Верховна Рада на пропозицію Комітету культури і духовності на підтримку. Один з небагатьох фільмів серйозних, які почали в Україні зніматися, "Судний день" Анни Грейс. Тобто, частина  коштів значна, тому що бюджет виділив, в бюджеті знайшли, слава Богу, і то і вдячнісь і пану Пилипу Іллєнку,  і всім іншим, хто працює в цьому напрямку, менше половини грошей дає бюджет. Гроші на кіно в Україні найти майже неможливо саме зусиллями там цих людей, які активно працюють на конструктивну співпрацю України – Ізраїля, зокрема, пана Логвинського там значна частина  цих коштів уже знайдена. Я можу десятки таких прикладів наводити і насправді, коли… пане Борислав я вас не перебивав, ви  лукавите, коли кажете, що на тих  зборах до  25-річчя дипломатичних стосунків підходили  і підписували…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Колеги, все.

 

_______________. … підходили і підписували…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Я почула вже разів двадцять…

 

РОЗЕНБЛАТ Б.С. Дякую, що дали можливість…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. …але дуже коротко… (не чути)

 

БЕРЕЗА Б.Ю.  Можна ще не звинувачення, а констатувати факт. Гаразд, перші збори були  ще  от на тій сесії це було десь в травні, якщо я не помиляюсь в травні чи червні були збори. Так на зборах були присутні десь 30 осіб, а в процесі зборів вийшли  перепалки між двома головами і потім хтось  з присутніх підняв питання, що якщо комусь щось не подобається, то потрібен один голова пан Борислав розвернувся і ушов, ушов… Потім було голосування прийнято рішення групою  дружби  про те, що залишити одного  голову Логвинського і питання оказалось, що вирішено. Потім я не знаю, що  було на  25-річчі чесно мене там не було, але зараз щось  нове відкривається. Але саме тоді ми зустрічались з пані Ганною, із паном Ар'євим вони запитували про цю історію, так було я таке розповів було ще декілька свідків і все. Для мене мені здавалося, що питання, взагалі, вирішено, більше того, зараз ця свара навколо голови  групи дружби вона  не додає нікому не групі, ні голові нікому. І я був дуже вдячний, якщо б рішення групи прийняв комітет до себе до зауваження і  прийняв залишити одного голову.

 

ГОПКО Г.М. Кого?

 

БЕРЕЗА Б.Ю. Ну, був Логвинський. Прийнято рішення, о том, що був прийнято Логвинский. Все. Дякую.

 

АР'ЄВ В.І. Я пропоную затвердити цей протокол комітету… цей протокол групи рішенням комітету.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Колеги… (Шум у залі) Ні, колеги! Колеги, я вже… Ірина Степанівна, секунда! Стоп-стоп! Будь ласка, все!

Я пропоную у зв'язку з цим конфліктом, Володя,  вношу пропозицію від тебе як від голови підкомітету, яку з тез ти  затвердиш: перше – попросити всіх керівників чи всіх співголів груп дружби надати нам плани на осінню сесію на цей… і звіти, що зроблено. Тому що щоб не виникало ситуації, що між собою… показати. Тобто щоб секретаріат надіслав всім керівникам груп дружби чи співголовам прохання  надати ваші плани.

Плюс інша ідея, яка в мене є, запросити МЗС по регіонам чи по континентам там, Латинська Америка, Африка, Близький Схід, і провести зустріч групи дружби з відповідними департаментами МЗС, які візити будуть чи Президента, чи уряду, Прем'єр-міністра, от Канада... Детальний звіт, плани і провести фізичні зустрічі департаментів МЗС по групам. Зробити це  в найближчі два тижні, поки починається сесія, щоб вони бачили ці групи дружби. Не туризм, не цей, а займатися.

Хто за таке рішення? Поінформувати МЗС і запросити, і паралельно провести зустріч із групами дружби.

Ще було у мене звіти, вони надішлють. І це далі зустріч групи МЗС.  Ще в нас будуть два заходи, ви бачили. Перший захід, це в нас буде   проведення організації… забезпечення дотримання громадських  політичних прав, визначених міжнародним пактом ООН про громадянські політичні права та конвенцію Ради Європи. Ця делегація, яку ми ухвалили, зараз деякі люди, колишні представники Партії регіонів і так далі, подають позови про те, що відступ від Конвенції про захист прав людини, основоположних свобод. Це мало ухвалюватися не постановою, а окремим законом, що воно не відповідає… Ну, тобто почнуться трудові процеси.

Тому в нас була  довга перипетія бомбардування, чи це Мін'юст, чи це МЗС, ми створювали координаційні групи. Це все складно. Зараз  воно зайшло в певний юридичний тупик, тому ми робимо цей  круглий стіл для проговорення. Туди включаємо, що те питання, яке Ірина Степанівна раніше виносила, про  права і держдепу і так далі, щоб зразу поговорити. Будь ласка, Ірина Степанівна. Ой! Права… Порушення  прав! Коли спішиш і в тебе ще 5 питань, то от виходить права Держдепу.

 

ЛУЦЕНКО І.С. Давайте послухаємо...

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. (Не чути)

 

ЛУЦЕНКО І.С. Ганна Миколаївна, значить, я розмовляла з Філатовим Олексієм в Адміністрації Президента, доповіла ситуацію по тому, по тій заяві бувшого народного депутата адвоката, яка опікується цими питаннями. Я розказала про 4 тисячі заяв в Європейському суді, які очікуються і явно буде Україна в програші. Ми домовилися про те, що він ознайомиться з тими документами, буде зібрана на їхньому рівні там група. Я так думаю, що це буде Міністерство юстиції, це буде Адміністрація Президента, мабуть, будуть запрошені ще представники. І я думаю, що можна запросити Філатова і Міністерство юстиції обов'язково в першу чергу, до цього круглого стола. Тобто я їх поінформувала про таку складну ситуацію, да. Тобто вони в курсі і я думаю, що їх треба активно долучати до цього процесу, бо ми будемо мати дуже серйозний негативний імідж.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. І ще, колеги, говорили... (Не чути, мікрофон вимкнено)  

Ще одна була пропозиція, тут приходили… (не чути) посольство Нігерії… (не чути)

 

ЛУЦЕНКО І.С. Я хотіла просто колег поінформувати про те, що я документи підписала в специфічному вигляді. Я прочитала ті анкетні дані, які треба підписувати і задали їй три запитання. Оті пару мільйонів, які передаються, ви ними будете розпоряджатися, це українські гроші чи гроші Державного департаменту Сполучених Штатів Америки, Держдепу? Я можу їх перевірити потім про ваше використання? Ні. Я можу втрутитися в процес їхнього розподілу? Ні. Тоді, шановна, я вас інформую про те, що я не можу підписати кошти, поставити свій підпис про те, що я як би є розпорядником цих коштів. Я під тими анкетами внизу написала: я як представник Комітету із закордонних справ  по... ознайомилася із обсягом коштів, наданих такому-то такому-то, такій-то, такій-то організації для використання їх для того-то, того-то в Україні. Тобто вона винудила його мене підписати, але я його підписала з такою оговоркою. Я просто  інформую вас про те, що вистачає уже  нам  потім того… Кажу, коли ви будете звітуватися,  я зможу вимагати від вас детальний звіт? Ви будете мені розказувати, кому ви розпреділяли ті кошти, за що ви  їх розпреділяли? Я можу їх  перевірити? Ні.  Ну, то я не можу поставити під ними підпису. Тому я підписала, що я просто поінформована про цю суму коштів і що воно видано тому-то і тому-то.

І я інформую вас, що я буду піднімати питання перед Кубівим, перед Міністерством економіки  і торгівлі про зміну формату отаких от ……….. законодавства і інформування.  Ну це не ненормально. (Шум у залі)  Але це неправильно. Каже: підпишися під тими 7  мільйонами. Нормально взагалі? (Загальна дискусія)  Кажу: я не можу під цим підписатися...

(Загальна дискусія)