Діяльність Комітету

Міжпарламентські групи дружби

30 жовтня 2015, 14:57

Стенограма засідання Комітету 19.05.2015

СТЕНОГРАМА

засідання Комітету у закордонних справах

від 19 травня 2015 року

Веде засідання Голова Комітету Г.М.ГОПКО

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. … що ми почнемо наше зараз засідання. Насправді в порядку денному у нас 12 питань і тих півгодини, які у нас виділено сьогодні у зв’язку із якоюсь непередбачуваною ситуацією, –  проханням Прем’єра о 3-ій годині сьогодні, раніше на годину, почати засідання парламенту, ось. Тому я просто хочу зрозуміти, як ми сьогодні з вами працюємо, тому що ви знаєте, що є такі вже наболілі, які давно зареєстровані законопроекти. Тим не менше із тих 12-ти питань порядку денного, плюс у нас завтра засідання комітету на 9-у ранку, ви пам’ятаєте.

 

КЛИМПУШ-ЦИНЦАДЗЕ І.О. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Завтра після обіду у нас комітетські слухання. Ви згадайте, що ми маємо якраз створити механізми контролю за всією міжнародною допомогою. Друзі, ви ж підтвердили вже завтра. Ми це…

 

КЛИМПУШ-ЦИНЦАДЗЕ І.О. … сьогодні нам сказали, що…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ну, можливо одну людину… Дивіться, ми вирішимо щодо завтра питання чи є кворум на засіданні комітету, бо ми запросили вже МЗС, це важливі питання.

Давайте перейдемо тоді,  якщо ніхто не заперечує – я не знаю, чи є сенс голосувати за цей порядок денний, який є, 12 пунктів, – але пропоную спочатку проголосувати за той порядок денний, який є. Хто "за"? Голосуємо…

А тепер у зв’язку з тим, що у нас 12 пунктів порядку денного, я пропоную варіант іти по тому, як вони є. Якщо у когось є інші пропозиції, давайте ставити на голосування. Просто тут прийшли ще й інші депутати, зокрема з груп дружби Франції для того, щоб туди здійснити візит, але це питання у нас стоїть взагалі… Це не найголовніше, тому я не думаю, що є сьогодні шанс… чи є потреба сидіти, бо комітет цього не розгляне зараз – точно.

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. (Не чути)  

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Вони не оплачують переліт, щоб ви знали. Вони не оплачують переліт, а оплачують… тобто вони хочуть, щоб переліт відбувся за рахунок української… (Шум у залі) Це один із візитів. Ви повинні розуміти, що…

 

КЛИМПУШ-ЦИНЦАДЗЕ І.О. Це єдиний на рік.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Колеги, я пропоную доручити голові підкомітету, який має займатися групами дружби, їх ефективністю і так далі, який на це виявив бажання, ми за нього проголосували, Володимиру Ар’єву для того, щоб він впорядкував, по-перше, діяльність груп дружби для того, щоб він ті візити, які є зараз (більше 12-и запитів на поїздки), запропонував нам і комітетом проголосували. Щоби ми в дебатах не витрачали дуже багато часу.

 

ГОНЧАРЕНКО О.О. Добре, але велике прохання зробити це на цьому тижні, бо інакше у нас просто буде, чесно кажучи, казус, бо ми будемо виглядати дуже якось дивно. Будемо виглядати дуже дивно і…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Зараз, колеги, поставимо на голосування про те, щоби доручити Володимиру Ар’єву на цьому тижні зібрати комітет для того, щоби впорядкувати діяльність візитів груп дружби в Україну і з. Відповідно до запитів, які є, які він мав би впорядковувати і…

 

ГОНЧАРЕНКО О.О.  Можливо ми дочекаємося…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Колеги, ставимо… Хто "за"? Те, щоби Володимир Ар’єв до кінця цього тижня провів засідання комітету або запропонував комітету механізм роботи задоволення запитів по групам дружби.

 

ЗАЛІЩУК С.П. Ми ж уже вирішили це.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Проблема полягає в тому, щоби хтось взяв на себе відповідальність і конкретно цим напрямком зайнявся. От в цьому велике питання.

Тому я б хотіла…

 

ЗАЛІЩУК С.П. Правильно, але, може, дождемося Володимира Ар’єва, поки він буде…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Добре. Переходимо до першого питання. Колеги, переходимо до пункту першого порядку денного. Будь ласка, Борис Іванович Тарасюк, тоді – Міністерство закордонних справ і старший прокурор відділу міжнародного співробітництва Генпрокуратури Колотило Анастасія Сергіївна. Якщо можна, коротко, зважаючи на великий ліміт часу. Дякую.

 

ТАРАСЮК Б.І. 4 лютого цього року ми з вами прийняли заяву Верховної Ради відносно… звернення до Міжнародного кримінального суду щодо злочинів Російської Федерації. Цим законопроектом, проектом постанови передбачається доручення Міністерству закордонних справ і Генеральній прокуратурі надати належні… здійснити кроки для реалізації цієї заяви.

Міністерство закордонних справ має звернутися і передати цю заяву Верховної Ради до Міжнародного кримінального суду. Заперечення Міністерства закордонних справ (я знайомий з ним), воно, як завжди, не витримує критики. У даному разі мова йде про те, що в аналогічній заяві Верховної Ради минулого року, коли Верховна Рада ВВ

 прийняла аналогічну заяву – звернення до Міжнародного кримінального суду, то дії Міністерства закордонних справ якраз заперечують те, що зараз говорить Міністерство закордонних справ. А саме Міністерство закордонних справ переправило цю заяву-звернення до Міжнародного кримінального суду. Міжнародний кримінальний суд прийняв це звернення, про що свідчить офіційний сайт Міжнародного кримінального суду.

Якщо говорити про те, що це не справа Верховної Ради, то ми і не звертаємося безпосередньо, а просимо Міністерство закордонних справ. Міністерство закордонних справ говорить про те, що це має робити лише Президент. Є прецеденти, коли до Міжнародного кримінального суду звертаються Міністерства закордонних справ, саме: Конго і ще дві країни, – зверталися і ці заяви-звернення були прийняті Міжнародним кримінальним судом.

Прошу підтримати даний законопроект. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Будь ласка, Герасименко Олег Владиславович, вам слово. Міністерство закордонних справ, тимчасово виконуючий обов’язки директора Департаменту міжнародного права.

 

ГЕРАСИМЕНКО О.В. Дякую, пане голово. Міністерство закордонних справ надсилало відповідну позицію щодо цього проекту. Народні депутати знайомі з цією позицією, тому я не буду повторювати ті тези, які в ній викладені.

 Стосовно минулорічної заяви Верховної Ради. Я хочу підкреслити, що попередня заява України про визнання юрисдикції МКС щодо подій на Майдані, яка була ухвалена постановою Верховної Ради України 25 лютого минулого року, була офіційно прийнята Міжнародним кримінальним судом лише після надання нотою МЗС України відповідних роз’яснень стосовно того, що на момент її підписання Голова Верховної Ради Турчинов ексофіціо також виконував повноваження Президент України на підставі статті 112  Конституції України. І на підставі норм і принципів міжнародного права у зв’язку з самоусуненням попереднього Президента України Януковича від виконання конституційних обов’язків. Саме після такого роз’яснення заява була прийнята Міжнародним кримінальним судом. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Будь ласка, Генеральна прокуратура. Колотило Анастасія Сергіївна.

 

КОЛОТИЛО А.С. Це я.

Доброго дня! Щодо нашої частини. Генеральна прокуратура на сьогоднішній день постанову від 4 лютого 2015 року Верховної Ради України вже виконала і свої матеріали в межах своїх повноважень вже направила відповідно до Кабінету Міністрів України. У зв'язку з цим, ну, наразі в цій частині ми вже зробили все від нас залежне. Тому наразі постає питання лише в направленні і зверненні безпосередньо до Міжнародного кримінального суду з відповідною заявою. Наші матеріали вже готові до передачі.

І навіть в цьому пункті зазначено, що Генеральна прокуратура… звернутися до Прокурора Міжнародного кримінального суду. У разі, якщо буде направлено лист із визнанням юрисдикції  цього суду, Генеральній прокуратурі не потрібно буде звертатися до Прокурора Міжнародного кримінального суду. Як вбачається з практики щодо попереднього звернення, сам Офіс прокурора безпосередньо починає з нами контактувати і ми вже на їх питання конкретне надсилаємо додаткові відомості.

А попередньої інформації, якої, в принципі, достатньо для початку діалогу. Вже готова і вона може бути направлена. Дякую за увагу.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Колеги, хто з членів комітету готовий висловитися? Будь ласка, пані Ірино.

 

ЛУЦЕНКО І.С. Якби я ознайомилася з зауваженнями чи з позицією Міністерства закордонних справ України якби вся ця позиція викладена зрозуміло, але вона не зовсім коректно пояснює чи заперечує те, що говориться в постанові. Постановою чітко сказано: Міністерство закордонних справ як основний орган, який міг би готувати таку заяву для Президента чи для Прем'єра, чи до тої особи, яка повинна була б звернутися, коли мине є членами цього договору. Тому якби не бачу причини, щоб ми не проголосували «за» цю постанову. Вона жодним чином, ця довідка, не розходиться із тою заявою. Ми просимо Міністерство закордонних справ звернутися з тою заявою.

Зрозуміло, що її має підписати Президент, але ми посилюємо позицію України. Тобто Верховна Рада акцентує, що ця позиція, ну, що це є нагальна проблема. Тому, Міністерство закордонних справ, вирішуйте це питання, от і все. Я не бачу тут якихось протиріч.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Віктор Іванович.

 

ВОВК В.І. Ну я зразу дам відповідь пані Луценко. Міністерство закордонних справ це зробило 4 місяці назад. І 27 лютого відправило відповідний проект звернення до Міжнародного кримінального суду в Адміністрацію Президента і там воно мертвим грузом лежить вже 3 місяці, і не розглядається, і Президент чомусь його не підписує.

Я хочу повністю підтримати Бориса Івановича в цій постанові, тому що Борис Іванович, хочу нагадати вам, що саму ці два пункти містилися, які зараз ви запропонували, містилися в проекті постанови, яку подавали ми з Олегом Валерійовичем Ляшко ще на початку грудня місяця. Ми передбачали, а жаль, що ця ситуація виникне, ще в грудні місяці. І тому, на жаль, ми не порозумілися з одним з авторів вашої постанов – з Юлією Володимирівною – на Раді коаліції вона наполягала, що достатньо тільки прийняти заяву Верховної Ради про юрисдикцію і далі автоматично всі повинні це зробити і так далі. Ми попереджали на Раді коаліції Юлію Володимирівну про те, що ні МЗС, ні Президент цього самі автоматично не зроблять, якщо ми це не пропишемо в постанові. На жаль, тоді до нас не дослухалися, прийняли в такому варіанті, як прийняли, і тепер ми змушені виправляти ту помилку, Борисе Івановичу, яку ви разом зробили на початку лютого. Якщо ви би тоді прийняли так, як слід, вже… Тому, на жаль, Президент  блокує це питання. Воно лежить в Адміністрації Президента. Звернення, як я вже сказав, давно Міністерством закордонних справ підготовлено… (Шум у залі) Все, тоді я закінчую.  

Щоб зрушити це з місця, нам треба проголосувати постанову, яку вніс Борис Іванович.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Колеги, якщо ніхто не заперечує, я ставлю на голосування, щоб проголосувати постанову так, як вона є. Хто "за"? Хто "проти"? Хто утримався? Одноголосно.

Колеги, переходимо далі до наступного пункту. Дякуємо доповідачам.

Другий – проект закону зразу 0015 – про денонсацію між Урядом України… Головко  є? Головка немає – все. Якщо його немає, пропоную без доповідача не розглядати.

Наступний.

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Давайте.

 

ВОВК В.І. Я пропоную зразу одним пакетом розглянути номер 2, 3, 4, 5 і 6, тобто я готовий представити, бо це все  по суті однакового порядку законопроекти про денонсацію, і я можу аргументувати чому вони подаються. Це і фактично і за наших колег із "Свободи".

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ви маєте відношення і до другого…

 

ВОВК В.І. Ні, я не маю відношення, але це те саме, це все однотипні законопроекти: 2, 3, 4, 5, 6. Для того, щоби не витрачати час, я пропоную… Ні, ну ми проголосуємо почергово по кожному, а я просто поясню ситуацію по всім і ми зразу закінчимо до пункту 6 включно.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Різні угоди, якщо подивитися про денонсацію між Кабміном… Якщо ви представите по всіх 6-и, ну, можна так. Але просто, мені здається… 5-и. Ну тоді просто Міністерство і закордонних справ, і відповідні… у нас тут є, дивіться, і Служба безпеки, тут під кожною, якщо ми подивимося, хто доповідатиме, то це великий просто…

 

ВОВК В.І. Я просто один з групи виступ, а потім…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Добре, давайте один виступ, але тоді по кожній угоді. Ми не будемо голосувати пакетом, бо це не той… (Шум у залі)

 

 

ВОВК В.І. Я пропоную по кожній, а не пакетом.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Добре, давайте ваш перший виступ, а тоді по кожній угоді всі записані і представники, які прийшли, будуть доповідати. Дякую.

 

ВОВК В.І. Шановні колеги, я поясню просто ситуацію, яка склалася із цим пакетом законопроектів про денонсацію угод між Україною і Росією. Я хочу нагадати, от ми провели ревізію всієї договірно-правової бази українсько-російської, яка пройшла ратифікацію у Верховній Раді. За попередні понад 20 років Верховна Рада ратифікувала 36 міждержавних угод між Україною і Росією, які стосуються самих різних сфер. Зрозуміло, що в тій ситуації, яка зараз у нас із Російською Федерацією, продовження дії всіх договорів, які були заключені протягом цих понад 20 років і ратифіковані, неможливо. 

Ми вперше з вами зіштовхнулися з ситуацією проекту про денонсацію 26 грудня 2014 року. Тоді ми на комітеті обговорювали, як нам взагалі бути із депутатськими проектами про денонсацію угод.

Нагадаю вам, що відповідне є рішення Конституційного Суду від 2012 року, яке відновило (за поданням шановного Бориса Івановича Тарасюка), яке скасувало відповідну норму в Регламенті Верховної Ради і відновило право народних депутатів вносити проекти законів про денонсацію. Причому там дуже чітко в рішенні Конституційного Суду зазначено, що немає жодних правових конституційних підстав обмежувати право законодавчої ініціативи народних депутатів в частині ініціювання законів про денонсацію, в тому числі.

 І тому, коли ми вперше обговорювали це питання на засіданні 26 грудня 2014 року, ми з вами – я просто нагадую – пройшли (тоді ми розглядали законопроект про денонсацію договору про дружбу та співробітництво, партнерство між Україною і Російською Федерацією (законопроект 002), теж авторство "Свободи"). І ми тоді з вами, оскільки заперечувало Міністерство закордонних справ, звертали увагу, що це треба зробити на системній основі, ми пішли на зустріч Міністерству закордонних справ, погодилися про те, що дійсно потрібно робити на комплексній, системній основі. І за результатами засідання комітету ми прийняли рішення направити відповідного листа Міністерству закордонних справ. Зачитаю вам, що в ньому написано.

  метою всебічного розгляду питання та ревізії договірно-правової бази українсько-російських двосторонніх відносин комітет просить інформувати його з таких питань: Угоди між Україною і Російською Федерацією, які на думку міністерства  потребуються денонсації". Тобто ми просили МЗС започаткувати такий процес консультацій з відповідними міністерствами та відомствами щодо того, які саме угоди між… російсько-українські доцільно денонсувати.

На жаль, за минулі вже майже 5 місяців з того часу, як ми звернулися до Міністерства закордонних справ, Міністерство закордонних справ не виконало цієї роботи. Тоді в січні ми отримали листа з підписом заступника міністра Зеркаль, це була чиста відписка, в якій взагалі не згадувалося питання денонсації  українсько-російських двосторонніх договорів. І тому, на жаль, ми опинилися в ситуації такій, що час іде, пройшло 5 місяців, ми не отримали ні від виконавчої влади, ні від Президента жодного законопроекту про денонсацію. Ми маємо такі угоди просто, ну, які визивають очевидний протест – це типу Угода про співробітництво у військовій сфері чи це Угода про співробітництво у сфері воєнної розвідки і тому подібне. Я закінчую.

Тому в цій ситуації по принципу, якщо гора не йде до Магомета, то Магомет іде до гори, ми змушені як народні депутати ініціювати хоча би процес денонсації договорів з Російською Федерацією у випадку абсолютно очевидних. Тут вибрані ці 5 законопроектів, які подані, це 5 – всі стосуються або військової сфери, або сфери спецслужб. Я думаю, що очевидно, що після того як ми визнали Росію державою-агресором, такого роду договори не мають права на існування між Україною і Росією.

Тому я пропоную підтримати денонсацію цих законопроектів. На цьому поки що зупинитися, тому що я хочу звернути увагу у нас у фракції 12  таких законопроектів про денонсацію підготовлено, ми їх всі не вносимо для того, щоб тим самим послати сигнал і Президенту, і Міністерству закордонних справ, що вони повинні провести таку системну, комплексну роботу і внести відповідні подання на денонсацію угод між Україною і Росією. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Віктор Іванович. Ми отримали відповідь від МЗС і тут, зокрема є частина… на ці питання, давайте тоді до першого законопроекту 0015. (Шум у залі) А оце є?  Цього у вас немає документу?

 

КЛИМПУШ-ЦИНЦАДЗЕ І.О. Ну може тепер… (Шум у залі)

Вони були розіслані…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Їх тільки сьогодні… Колеги, ми маємо сказати, що насправді на прохання Віктора Івановича ми поміняли порядок денний, тому МЗС отримали цей. Давайте подивимося, давайте заслухаємо МЗС тут представника. Олег Владиславович Герасименко, будь ласка, вам слово.

 

ГЕРАСИМЕНКО О.В. Стосовно цих угоди чи по черзі?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Стосовно цих угоди, які ми розглядаємо.

 

ГЕРАСИМЕНКО О.В. Що стосується…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ви всі підтримуєте? 5.

 

ГЕРАСИМЕНКО О.В. Всі підтримуємо. Ні, одну угоду не підтримуємо. Угоду про взаємну охорону секретної інформації ми не підтримуємо сьогодні, був направлений на вашу адресу лист, у мене…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Не отримували.

 

ГЕРАСИМЕНКО О.В. Не отримували? Значить копію я вам передам.

Дуже коротко. Згідно з зобов’язаннями, взятими за цією угодою, сторони відповідно до законодавства обох сторін вживають заходи з охорони секретної інформації, що створюється або передається в результаті спільної діяльності. При цьому передача такої інформації не носить імперативний характер та здійснюється сторонами за взаємною… за власної ініціативи з урахуванням національних інтересів.

На думку МЗС, денонсація цього міжнародного договору може призвести до негативних наслідків, зокрема до припинення постійно діючого міждержавного урядового зв’язку між Києвом та Москвою в інтересах президентів України та Російської Федерації, що в умовах загострення відносин між країнами може виключити можливість здійснення оперативного діалогу керівників держав спрямованого на поліпшення ситуації.

З огляду на це, на думку МЗС, денонсація цього саме цього міжнародного договору є передчасною. І остаточне рішення, на нашу думку, має прийматися з урахуванням позиції Служби безпеки, вони є головними виконавцями за цією угодою, тому, щонайменше, треба мати їхню думку перед тим, як здійснювати подальші кроки. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Тобто, якщо резюмувати, за винятком в нашому порядку денному третій – 0016 зареєстрований – решту денонсацій ви підтримуєте?

 

ГЕРАСИМЕНКО О.В. В цілому підтримуємо.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. В цілому підтримуєте. Або ми проголосуємо за всі? Якщо є спільне бачення членів комітету "за", оскільки МЗС за денонсацію чотирьох, то ми можемо вислухати, ще тут є дипломатичний радник Міністерства оборони. Будь ласка, Юрій Анатолійович.

 

ПИВОВАРОВ Ю.А. Я дуже коротко також хочу підтримати колегу з Міністерства закордонних справ. В даному випадку в межах, скажімо так, компетенції Міністерства оборони тут 4, а не 5. Секретна інформація – це у нас СБУ, як було сказано. Що стосується 4-ох, це абсолютна підтримка ідеї денонсації цих чотирьох угод. Це позиція Міністерства оборони. Крапка.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Тоді, колеги, якщо так є, тоді, можливо, ми щось заслухаємо там, де інші були СБУ, щоб вже 100 відсотків…

 

КЛИМПУШ-ЦИНЦАДЗЕ І.О. У 4-ому, 5-ому, 6-ому проголосуємо, а тоді…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Колеги, хто за те, щоб денонсувати угоди, які… номери законопроектів 0015, 0017, 0018 і 0019?

 

КЛИМПУШ-ЦИНЦАДЗЕ І.О. То може по одному.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. По одному – добре. Хто за те, щоби денонсувати… підтримати проект Закону про денонсацію Угоди номер 0015, щоби довго не зачитувати. Одноголосно. Рішення прийнято.

Тоді хто за те, щоби підтримати проект закону про денонсацію 0017 (він четвертий в порядку денному)? Одноголосно.

Тепер про денонсацію 0018. Хто за те, щоби денонсувати?

І проект закону 0019. Хто "за"?

Тепер, колеги, повернемося до 0016, оскільки позиція МЗС не денонсувати, передчасно, можливо заслухаємо Службу безпеки України. Андрій Адольфович є? Будь ласка.

 

РАДЕЦЬКИЙ О.В. Радецький Олександр Віталійович. По-перше, Служба безпеки розглянула проект закону про денонсацію Угоди між Кабміном і Урядом Російської Федерації і підтримує. Це перше.

По-друге, що стосується урядового зв’язку, який необхідний, то є виняток. Після денонсації зазначеної угоди секретна інформація у разі виникнення нагальної потреби згідно з вимогами статті 32 Закону України "Про державну таємницю" може бути передана російській стороні на підставі розпорядження Президента України. Тобто у нас є такий механізм, він чітко передбачає.

Що стосується, скажімо так, взаємовідносин з Російською Федерацією, то Службою безпеки ще в червні місяці минулого року денонсовані всі міжвідомчі угоди та договори зі спеціальними та правоохоронними органами. Тобто Служба безпеки не веде будь-яких контактів на рівні взаємовідносин з Російською Федерацією.

 

ЛУЦЕНКО І.С. Стосовно спецзв’язку.

 

РАДЕЦЬКИЙ О.В. Конкретизуюся стосовно спецзв’язку. У разі виникнення, скажімо, необхідності проведення таких переговорів, указом Президента ця норма може вводитися і всі питання будуть вирішуватися…

 

ЛУЦЕНКО І.С. Кожний раз указ Президента?

 

РАДЕЦЬКИЙ О.В. Ні, він виключно щодо…

 

ЛУЦЕНКО І.С. А!? Перелік, так?

 

РАДЕЦЬКИЙ О.В. Да, на перелік конкретних питань.

 

ЛУЦЕНКО І.С  За поданням Ради національної безпеки і оборони.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Тобто ви за те, щоб денонсувати цю угоду?

 

РАДЕЦЬКИЙ О.В. Так точно.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Вона зараз не…

 

РАДЕЦЬКИЙ О.В. Вона не обмежує ніяким чином, скажімо, нашу діяльність і саме використання спеціального зв’язку.

 

КЛИМПУШ-ЦИНЦАДЗЕ І.О. Я дякую за вашу позицію. Я хотіла запитати ще, так щоб ми були… точно розуміли. В цей спосіб ми ні в якому випадку… Чи правильно я розумію, що ми в цей спосіб ні в якому випадку не відкриваємо, там, додаткової якоїсь інформації, яка може бути нам на шкоду?

 

РАДЕЦЬКИЙ О.В. … про яке тут мова йшла. Ще раз наголошую на тому, що Служба безпеки ще з червня місяця минулого року припинила будь-які контакти і денонсувала всі міжвідомчі угоди, які були, в односторонньому порядку. У 2015 році вони  закінчуються, там є умови, за якими, скажімо, у 2014-му призупиняється, якщо в односторонньому порядку, а є в деяких угодах і в 2015-му. Ну, взагалі-то ми не ведемо.

 

КЛИМПУШ-ЦИНЦАДЗЕ І.О. У нас нема представника розвідки?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. У нас представника розвідки немає, ми не запрошували, так? Міністерство оборони, будь ласка, можна вас.

 

ПИВОВАРОВ Ю.А. Я маю позицію щодо… Перепрошую, позицію щодо цього питання. Міністерство оборони, чітко скажу, не має застережень проти денонсації цієї угоди. Також маючи на увазі те, що сказав колега зі Служби безпеки, що є попередні можливі варіанти у разі денонсації цієї угоди, якими можна було би скористатися для передачі певної інформації. Тому застережень від Міноборони немає.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Є ще у когось запитання? Тобто мені здається, що і Міноборони… Хто за те, щоби денонсувати ще й цю угоду? Хто утримався? Хто проти? Все. Подякуємо нашим представникам.

 

КЛИМПУШ-ЦИНЦАДЗЕ І.О.  А рішення прийнято?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Рішення прийнято. Скільки ж "за"?  Раз… Рішення прийнято.

 

ТАРАСЮК Б.І. 7 – "за".

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. 7 – "за", троє утрималися.

 

КЛИМПУШ-ЦИНЦАДЗЕ І.О. 6 – "за".

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Троє утрималися. Колеги, переходимо до наступного питання. Що я хотіла, щоби ми дуже, оскільки буде візит, тут є список затвердження. Якщо можна, перейдемо до восьмого пункту порядку денного, бо треба затвердити, щоб, як-то кажуть, працювали міжпарламентський союз, тут є, тут БПП у зв’язку із виходом Дубініна із складу фракції порекомендував Голубова.

 

КЛИМПУШ-ЦИНЦАДЗЕ І.О. Голуба.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ні, почекайте. Представник – Голубов Дмитро Іванович.

 

ГОЛОЛС ІЗ ЗАЛУ. Є, з Одеси.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Колеги, ну що ви? (Сміх)

І відповідно замість Дубініна… Колеги, всім дякуємо… Ми ще мусимо 5 питань за 10 хвилин проговорити.

Хто за те, щоби підтримати (ось роздані матеріали) відповідно до пропозицій "Блоку Петра Порошенка", вони у вас роздані, у Міжпарламентський Союз, склад делегації, в Центральну європейську ініціативу у зв’язку зі змінами запропо… Повністю, ми все вже хочемо, всі ці зміни, які є. Ось дивимося 8-й пункт.

 

(Загальна дискусія)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Так, те "Блок Петра Порошенка" прислав.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. З приводу Міжпарламентського Союзу,  у нас там не всі кандидатури заповнені.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. А "Воля" не заповнена, так?

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О.  Немає від "Волі народу" і немає… на засіданні було визначено, що ми беремо представників позафракційних. Від позафракційних нам теж ніхто ж не подавав. 

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Чого нема від "Волі"?

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О.  "Воля" відмовляється.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Давайте заповнимо.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О.  Ми можемо затвердити скільки там має обмеження в кількості, а далі, якщо…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Давайте затвердимо, тоді додамо, щоб напрацювали. Колеги, я пропоную весь цей пакет Центральноєвропейська ініціатива, Міжпарламентський Союз все затвердити, як подано. Хто за? Дякую, колеги.

Тут ще є перелік…

 

КЛИМПУШ-ЦИНЦАДЗЕ І.О. Я утрималась.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ти утрималась? Голубова не знаєте? Іванна утрималась.. Все, рішення прийнято.

Колеги, ще є перелік депутатських груп: Болгарія, Туркменістан. Ісламська Республіка, Королівство Тайланд. Володимир, ми це затверджуємо? Ти як голова підгрупи.

 

АР’ЄВ В.І. Якщо можна, давайте тоді, там у нас Болгарія – з головою Кіссе. Туркменістан – з головою Унгуряном і Тайланд… зараз. А, Лаврик і Унгурян, правильно.

 

(Загальна дискусія)

 

АР’ЄВ В.І. Ні, там… я говорив з Павлом, Павло сказав, що мав розмову з Ганною Миколаївною, питання в...

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Володя, я ж якраз і сказала про Унгуряна, що він вже в…

 

АР’ЄВ В.І. Ні. він… Там питання співробітництва, співпраці щодо релігійних питань, які він веде, релігійних громад. Я в даному разі не заперечую, але виношу це на розгляд комітету? чи можемо ми ad hoc

 

(Загальна дискусія)

 

АР’ЄВ В.І. Ну, значить ні. Значить затверджуємо тоді головою Лаврика.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Лаврик, …... Мустафа і Кишрак. Ісламської Республіки ………. нема.

 

АР’ЄВ В.І.  Лаврик, да, і Найєм з Кишкарем

 

КЛИМПУШ-ЦИНЦАДЗЕ І.О. Найєм – на Афганістан, на ТайландКишкар.

 

АР’ЄВ В.І. Чекайте, чекайте, чекайте. КишкарТайланд. Афганістан я не виношу, тому що не відбулося зборів у затвердженому  порядку.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні колеги, оці три групи – Болгарія, Туркменістан, Тайландзатвертджуємо. Хто "за"? Дякую.

Колеги, ще одне…

 

АР’ЄВ В.І. І давайте призначимо, можливо, координаторів? Будь ласка, по координаторам пропоную 5. Афганістан тоді… уже є протокол, я розберуся звідки взявся, я беру сам. Парагвай – Гопко, Люксембург – Заліщук, Монголія – Льовочкіна, Індонезія – Присяжнюк.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Можна … (Не чути) 

 

АР’ЄВ В.І. Без проблем. Ірино Степанівна, ви у нас ще жодної не брали, давайте ви.

 

КЛИМПУШ-ЦИНЦАДЗЕ І.О. Ми пояснимо.

 

АР’ЄВ В.І. Бути координатором зборів групи міжпарламентських зв’язків з Парагваєм.

Тоді ще раз: Афганістан – Ар’єв, Парагвай – Луценко, Люксембург – Заліщук. Монголія – Льовочкіна, Індонезія – Присяжнюк.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. А Бельгія?

 

АР’ЄВ В.І. Бельгія… Я… Сьогодні Сотник і Мустафа нарешті порозумілися.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Добре, все.

Останнє ще, друзі. Ще пропозиції є на громадську раду. Наша громадська рада бурлить, кипить, у них вже буде третє засідання, вони  пропонують ще додати  декілька кандидатів, які надсилали. От є вже кандидати, роздані, вони вже місяць чекають, поки наш комітет збереться.

 

_______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Це громадська рада, до якої…

 

ТАРАСЮК Б.І. Скільки там кандидатів?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Раз, 2, 3, 4… 6 чоловік. Осіб.

Будь ласка, Борис Іванович.

 

ТАРАСЮК Б.І. Якщо ми приймаємо рішення… (не чути) 

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  (Не чути) … бюрократично, ми не можемо місяць ухвалити …… Це ж громадська рада при комітеті, друзі. І Веселовського Андрія Івановича.

 

ТАРАСЮК Б.І.  Да, я дам матеріали.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Хто "за"?

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. Ми – "за".

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Все. Плюс Веселовський. Колеги, прийняли,  тому що місяць-півтора не могли… 

Так, колеги, затвердження рекомендацій комітетських слухань дуже важливих.

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ.  Ми – "за".

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Колеги, це дуже серйозне питання.

Останнє. Лист до Прем’єр-міністра після нашого круглого столу з пропозицією Володимира Ар'єва.

 

ТАРАСЮК Б.І. Слабенький лист.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Жорсткішим зробити?

 

_______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Та ми й так його вже написали, що в уряду немає стратегії, нічого. Ще гірший?

А ви Тарасюку його показували?

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. З наголошенням основних акцентів, чого немає і на що звернути увагу.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Тобто лист зробити жорсткішим?

 

ТАРАСЮК Б.І.  Так.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Валерія Олегівно, лист зробити…

Колеги, ми ще не всі питання розглянули.

Добре, колеги, все. Дякую.

Завтра о 9-ій годині комітет, будь ласка. Наш комітет, тут.