Діяльність Комітету

Міжпарламентські групи дружби

27 листопада 2015, 12:28

Стенограма засідання Комітету 02.09.2015

СТЕНОГРАМА

засідання Комітету закордонних справах

від 02 вересня 2015 року

Веде засідання Голова Комітету Г.М.ГОПКО

 

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Починаємо засідання. О, Володя, вже є, тому ми, в принципі, можемо розпочати, оскільки часу дуже мало. Ми якраз після спільного засідання.

Я би дуже хотіла так само, щоб з голосу до порядку денного, щоб ми включили розроблений спільно з Міністерством закордонних справ і вже доопрацьований членами комітету наш проект постанови про звернення Верховної Ради України до парламентів іноземних держав, Міжнародної парламентської асамблеї щодо порушення Російською Федерацією основоположних прав і свобод людини та посилення політичних переслідувань (це саме після текст звернення, після оцих вироків суду на підтримку наших політичних в'язнів). Дякуємо МЗС за швидке розроблення. Ми хотіли, в принципі, вже сьогодні голосувати. Але через деякі бюрократичні процедури не встигли винести. Тому я б хотіла, щоб ми до порядку денного також включили. Більшість членів вже в принципі погодили, але маємо формально провести відповідно процедурі.

Тому хто за те, щоб включити це в порядок денний сьогодні? Дякую.

Тоді, колеги, переходимо зразу до першого пункту порядку денного. Будь ласка, Наталія Миколаївна.

 

ГАЛІБАРЕНКО Н.М.  Дякую, Ганна Миколаївна. Вітаю шановних народних депутатів. Я буду дуже коротко, оскільки ідеться про ратифікацію фактично традиційної для відносин України з іноземними державами традиційного документа, який є основоположний фактично, і покликаний сприяти тому, щоб наші відносини з іноземними державами, в цьому випадку з Парагваєм, розвивалися в конструктивний і ефективний спосіб. Тому для того, щоб договір набув чинності, нам треба його ратифікувати у Верховній Раді. Як ви бачили у матеріалах всі причетні  ЦОВВ погодили без жодних зауважень. І ми просимо вас підтримати.

Звичайно, зауважу, що тут   ще є окрема роль Парагваю в контексті договору, який буде ратифікуватися. Оскільки зараз знову ж таки з  об'єктивних причин і, в тому числі і географічної відстані, відносини з Латинською Америкою, з цими країнами, потребують значної активізації. Тому для нас це також можливість як би покласти наші відносини на певну  документальну базу правову. Дякую і прошу підтримати.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Колеги, я пропоную, можливо, оскільки часу дуже мало, переходити до голосування. Чи у вас є запитання? Давайте, тоді запитання. Борис Іванович, а у вас є запитання? Колеги, в когось є ще пропозиції? Хто за те, щоб підтримати? Нам вистачає? Ні, нам вистачає, шестеро нам треба, шість є.

Прошу переходити, проект Закону про ратифікацію Конвенції між Урядом України та Урядом Республіки Мальта про уникнення подвійного оподаткування (номер 54). Юрій Петрович, будь ласка, директор Департаменту податкової і митної політики та методології бухгалтерського обліку Міністерства фінансів України.

 

РОМАНЮК Ю.П. Доброго дня, шановні депутати, присутні! Конвенція, яка пропонується на ваш розгляд, була підписана в місті Києві 4 вересня 2013 року. Вона передбачає ставки оподаткування дивідендів процентів, роялті, які не суперечать модельній конвенції ОЕСР, а саме дивіденди пропонується оподатковувати по ставці 15 відсотків та 5 відсотків, якщо дивіденди сплачує компанія, точніше дивіденди, які отримує компанія, що володіє не менше ніж 20 відсотків капіталокомпанія, яка такі дивіденди виплачується, проценти та роялті пропонується оподатковувати за ставкою 10 відсотків. Значення ставки є аналогічним тим, які були передбачені в конвенції з Ірландією, яка була ратифікована Верховною Радою минулої сесії.

Відповідно до пунктів 2 та 3 статті 9 Закону України "Про міжнародні договори" ця конвенція і протокол передбачає та ратифікацію Верховною Радою України. Дякую за увагу.

Прошу підтримати, крім ставки оподаткування, зазначена конвенція також передбачає процедуру обміну податкової інформації між податковими органами двох країн.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Колеги, оскільки було дуже багато шуму довкола всіх цих конвенцій з уникненням подвійного оподаткування і ми бачили, яка була ситуація з Кіпром, що в результаті нашої спроби денонсації, застряла ратифікація досі Угоди про асоціацію з Кіпром. Тут щодо фінансистів, не знаю щодо освіти, щоб професійні питання все-таки поставити, щоб не було такого, щоб український парламент знову протягує зменшення оподаткування, офшори і так далі.

В кого є запитання? Пані Ірино, ви хотіли поставити питання?

 

РОМАНЮК Ю.П. На даний час там лише біля півтора мільйона доларів було перераховано з України в Мальту і з Мальти в Україну, ну, 4 мільйона, це 14-й рік.

 

АР'ЄВ В.І.  Я можу сказати, що один з останніх проектів великих, які реалізовуються на Мальті, міжнародних проектів, в яких бере участь український капітал, це Forbes …... І я думаю, що якраз цей закон був би дуже добрий для того, щоб показати, що клімат абсолютно здоровий. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Все. Хто за те, щоб підтримати. Одноголосно. Дякую.

Наступний номер… Ми трохи поспішаємо, бо у Світлани 20 хвилин залишається. Номер 55, про ратифікацію Конвенції Міжнародної організації праці про основні цілі та норми соціальної політики. Валерій Станіславович, заступник міністра соціальної політики України.

 

ЯРОШЕНКО В.С. Дякую, шановні колеги депутати. Я теж буду лаконічним.

Проектом Закону України передбачається ратифікація Конвенції Міжнародної організації праці про основні цілі та норми соціальної політики, за номером 117.

Реалізація закону передбачає набрання чинності для України зазначеної конвенції. Її ратифікація сприятиме покращенню міжнародного іміджу нашої держави як країни яка прагне наблизити своє законодавство до міжнародних стандартів в соціальній сфері.

Відповідно до положень конвенції підвищення життєвого рівня розглядається як основна мета планування економічного розвитку країни. Зокрема, з метою підвищення рівня життя, положення в статті 5 конвенції передбачається вжиття заходів для забезпечення належних виробників і найманих працівників умовами які дають їм можливість підвищити свій рівень життя. Для цього при встановленні прожиткового мінімуму беруться до уваги такі основні сімейні потреби працівників як продукти харчування, їхня калорійність, забезпечення житлом, одягом і таке інше.

Статтею  8 передбачається укладання двосторонніх міжнародних угод у сфері працевлаштування з метою захисту прав трудових працівників. При цьому зазначені угоди мають передбачати положення щодо гарантування для трудових мігрантів, що дуже важливо, однакового ставлення на рівні їх з місцевим населенням.

Важливим аспектом положень конвенції є скасування будь-якої дискримінації серед працівників за ознаками раси, кольору шкіри, статі, віросповідання, національності або професійного членства, я вибачаюсь профспілкового членства.

Розділ IV містить декларативні положення щодо розвитку освіти та підвищення кваліфікації працівників. Загалом українське законодавство,  і це важливо, в цілому відповідає вимогам положень конвенції, а тому відсутність і необхідність  у внесення змін до нині діючих нормативно-правових актів.

І на завершення, проект було погоджено без зауважень з усіма заінтересованими центральними органами виконавчої влади. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ми теж бачимо листи підтримки від профспілкових організацій.

У кого є запитання?

 

ТАРАСЮК Б.І.  (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Хто за те, щоб підтримати? Дякуємо дуже, колеги. Будь ласка, все-таки, колеги, я хотіла б оце питання зараз про підтримку проекту постанови, тут є серед співавторів всі члени нашого комітету. Зараз ми це проголосуємо. Зараз, щоб, якщо… І тоді  Італія, це дуже важливо. Хто за те, щоб підтримати проект постанови, де ми тут всі майже співавтори? Одноголосно. Дякую, колеги.

І четвертий пункт… Всі присутні точно. Колеги, четвертий пункт про активізацію міжпарламентської співпраці між Верховною Радою та палатою депутатів Італійської Республіки. Ми отримали звернення, ми вам роздавали від голови групи дружби Україна-Італія, народного депутата Алексєєва. Також ми знаємо, що були спроби депутатів італійського парламенту відвідати Крим вслід за французькими парламентарями. Тому нам дуже цікаво зрозуміти, як нам дальше рухатися…

Ти хочеш, Володя, сказати, чи дамо першій Наталії Миколаївні. Заслухати.

Колеги, хто ще не знає, я думаю, що це вже можна публічно говорити. Був вже указ. Тобто пані Наталія наш посол в Британії.

 

ТАРАСЮК Б.І. Завдяки наполегливим зусиллям комітету.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Правильно. Тобто ми, пані Наталія…

 

КЛИМПУШ-ЦИНЦАДЗЕ І.О.  Ми сподіваємося, що ви перед від'їздом безпосередньо до нас прийдете ще, пані Наталія.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Бо в нас уже, до речі, був посол України в Сербії тут. У нас був посол України в Сполучених штатах. І ви як жінка третя буде, до речі, так символічно теж перед від'їздом.

Будь ласка.

 

ГАЛІБАРЕНКО Н.М.  Дякую. Я так розумію, що у нас обмаль часу. Тому, якщо ви дозволите, я почну трошки,  з негативу. Але, я вважаю,  що якраз просто та аудиторія, в якій це треба обговорити. Значить, що ми бачимо з цим візитом планованим італійських депутатів. Ну, існує майже 90 відсотків впевненості, що вони тоді в Крим поїдуть. Я вам хочу сказати, що це вже за рік  майже, за нашим моніторингом, це вже дев'ятий візит.  Тобто різного рівня, але різні італійські делегації відвідують Крим, відвідують Донецьк і Луганськ   без погодження з нами, відповідно. І навіть така провінція з такою екзотичною назвою, як Реджо-ді-Калабрія, підписали навіть договір про співпрацю з так званою  "владою Керчі" про встановлення побратимських відносин. Тобто що робить Росія? Вона активно просуває таку ідею, щоб прорвати міжнародну ізоляцію Криму. Це от така стратегічна мета. І от та поїздка французьких депутатів, зараз те, що планують поїхати італійці – це все вписується в таку от глобальну схему.

І те, що я бачу, що ми дуже активно з вами разом співпрацювали і спрацювали і по візиту французьких депутатів, і італійських і це, в принципі, дозволило нам навіть, знаєте, в МЗС  розробити такий  алгоритм, як ми діємо в разі подібних поїздок, тобто як ми виходимо  на голів груп дружби і залучаємо Ганну Миколаївну і Володимира Борисовича, тобто  повністю всіх і он Володю Ар'єва. Тобто всіх на різних фронтах. І плюс працюємо  по дипломатичній лінії  офіційній.

Але що я бачу? Знаєте, це все  одно впирається в такий момент, що статус депутата, який  у нас, він дає можливість ставитися до цього всього як би… ну так, ну є  рекомендація, нема рекомендації. Тобто серйозно це все не сприймається. І… єдине, що, знаєте, у нас є такий факт, що трошки ця делегація італійців, скажемо так, запанікували із-за нашої активності, це те, що вони зробили  свій зустрічний запит. Після цього… після того, як наш Президент сказав, що Україна має збройні  контракти з 11 країнами, вони зробили офіційний запит на свого главу парламенту і  на уряд з тим, щоб дати офіційні роз'яснення, чому вели відповідні переговори з Італією.    Ну тобто я бачу це більше. Знаєте,  така панічна реакція на ту  роботу, яку ми робимо,  тобто аби что-нибудь такое сделать, чтобы что-нибудькак бы свои пять копеек вставит.

Але зрозуміло, що тут російські гроші,  російські вуха стирчать, і питання того, що ми  будемо робити далі, якщо особливо будуть  продовжуватися  подібні візити, а вони будуть продовжуватися,  бо це Росія за цим стоїть  з своїми грошима і своїм впливом. Тому одна з таких ідей, які ми обговорювали  з нашими колегами в МЗС. Це навіть не щоб наші депутати туди поїхали, а ми вважаємо, що зараз важливо до візиту кримських оцих… італійських депутатів до Криму зробити спробувати великий репрезентативний візит їхніх депутатів, включаючи опозиційні партії, ну до нас. Там, умовно, постараємося зібрати, там максимальну кількість, там 30 депутатів і поводити їх кругом, і по комітетах, і зустріч з керівниками фракцій, якщо хочуть з урядовцями, якщо хочуть з ІНЖО, якщо хочуть виїзд кудись, щоб показати, що тут вулицях не їдять дітей і так далі.

Тому якби у нас от, ми хотіли б отримати ваш такий, скажімо, такий о'кей, для того, щоб я послу зараз дала доручення, щоб він почав це відповідним чином опрацьовувати.

Тобто ідея яка? Я так думаю, просто, що вони поїдуть таки в Крим і будуть давати звідти відповідні публічні коментарі, як це робили французи. Да. Тому, розумієте, є така ідея якби перебити от такі, от сигнали, і забезпечити це таким чином, що до нас приїде велика репрезетативна делегація, яка буде давати свої коментарі про те, що відбувається в Україні і потім… Да. І потім, знаєте, я просто… Ну нам чесно, це дасть можливість сказати, та ви знаєте, там в Криму, там щось, там 5 депутатів сказали, якісь маргінали. Ну тобто, це повністю знівелює ті заяви, які вони будуть потім робити про те, що нібито там нема порушень прав людини і так далі.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  (Не чути) 

(Загальна дискусія)

 

АР'ЄВ В.І.  Ну, по-перше, я розмовляв і з головою італійської делегації в Парламентській асамблеї Ради Європи, і з ним розмовляли також і президент ………. Наче той ініціатор цієї поїздки Манліо ді Стефано, він пообіцяв, що спочатку звернеться за дозволом до Міністерства закордонних справ України.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  (Не чути)

 

АР'ЄВ В.І.  Ні. Там вони поки що, там поки що пообіцяли, наче зараз це зупинили. І в принципі те, що зараз відбувається в ПАРЄ, то  потрошку ми йдемо до того як вирішити цю проблему. Тим більше, що до них уже звернулося і група міжпарламентських зв'язків, кожен депутат отримав ось таку листівочку із… від партії ….…

Я пропоную все ж таки так само зробити звернення Голови Верховної Ради  до спікера італійського парламенту з проханням, так…

(Загальна дискусія)

Тоді ще важливий момент. Я тоді прошу, так само, по такій же схемі попрацювати з Угорщиною. Збирається … все одно, я хочу попросити, така ж сама ситуація, партія Йоббік, я розмовляв із головою угорської делегації він пообіцяв поговорити з ними. Але сказав, що вони не впливають. Ми всі знаємо, що зараз відбувається в Угорщині, інформацією ми володіємо. Тому, я думаю, що найближчим часом нам терміново треба розглядати питання щодо наміру угорської сторони, так само.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Дивіться, заяву по цьому… у нас зараз сидить представник народного депутата Алексєєва, щодо того, що у нас в Італії не створена група дружби, в парламенті немає такого інструменту.

(Загальна дискусія)

Вона що? А це ваша заява… Тобто є ось тут…  Ні. Ми дивимося зараз протокол. Я би хотіла, щоб ще пані Наталія сказала, може ви два слова скажете, що потрібно в Італії від депутата Алексєєва, який не прийшов, але ми зробимо це…

Давайте, будь ласка,  два слова.

 

ГАЛІБАРЕНКО Н.М. Сергій Олегович Алексєєв був з робочим візитом в Римі і йшлося про те, що немає міжнародно-правової угоди між парламентами України і Італії, щодо співпраці і створення, відповідно, груп дружби. Тому, коли Гройсман звертався з листом про те, що щоб отримати запрошення до нашої групи дружби, італійські парламентарі зазначили, що було б краще, аби до цього листа було залучено проект меморандуму і підписаний відповідно. Тому ну такий лист не було направлено від Голови Верховної Ради України, і зараз, я так розумію, що… ну якщо ви затвердите такий механізм, то буде лист і буде проект. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Пані Наталя, ми подивилися цей проект, проект протоколу про міжпарламентське співробітництво між палатою депутатів Італійської Республіки та Верховної Ради України.

У Іванки є багато питань. Будь ласка, ваша позиція, як міністерства. Тобто ми зараз плануємо візит. Можливо, після цього візиту варто буде домовлятися про це чи зараз. Будь ласка.

 

ГАЛІБАРЕНКО Н.М. Я думаю, звичайно, що протокол цей можна ще доопрацьовувати, тому що… Єдине, що… Знаєте, італійська сторона, вона якось так не дуже ставиться до самої ідеї формалізації груп дружби, ми про це писали. Тобто вони посилаються на те, що у них нема такої практики, вона, значить, їй краще проводити спільні засідання комітетів, це начебто визначати завчасно тему, і це більш продуктивно, ніж там якісь візити дружби, якась така соціалізація. Тобто вони цього уникають. Тому, відповідно від цього, я розумію таке їх ставлення до цього протоколу. От вони хочуть, щоб він був такий дуже загальний, обтікаємий і без будь-яких там таких …..…і так далі.

 

СТЕПАНЕНКО Г.М.  Сергій Олегович, коли мав зустріч із депутатом італійського парламенту Паоло Алі, йшлося про те, що Лаура Болдріні як керівник парламенту Італії не підтримує ідею груп дружби, і в Італії тільки 6 груп дружби з основними їх партнерами – Марокко і таке інше.

Але після того, як Сергій Олегович пояснив, що Україна є буфером між Російською Федерацією і Європою цивілізованою, і що зараз дуже на часі, і дуже важливо підсилити співпрацю, Паоло Алі зазначив, що якщо ми документи, ну от підготуємо в такому ракурсі, то тоді італійська сторона створить групу дружби. Він зараз є неформальним лідером української групи дружби. Він буде в Києві з 10 по 12 вересня, і ми хотіли би мати з ним зустріч, і говорити чи підтримує комітет, чи не підтримує і як далі проводити цю роботу.

 

КЛИМПУШ-ЦИНЦАДЗЕ І.О.  У мене є, ну єдине застереження. При розумінні і повному усвідомленні необхідності якоїсь активізації з нашого боку, і ініціативи роботи з італійським парламентом. Просто, якщо є там або відсутня практика така. Да? Я не думаю що від того, що хтось із нас пояснив кому-небудь із інших депутатів, що Україна є буфером чи не буфером, вони зненацька будуть приймати рішення парламентом стосовно того, щоб створити групу дружби.

Теж, чи є у них механізм про створення груп дружби, чи це заявкою, чи ні. Чому? Я просто не хочу опинитися в тій ситуації, коли ми там будемо рекомендувати Голові Верховної Ради вийти з такою ініціативою і отримати негативну відповідь. Тобто нам потрібно мати, знаєте, якийсь пропрацьований механізм, можливо, навіть через включити, долучити посла, щоб з'ясувати таку попередню можливу реакцію. Через те, що в цьому випадку, особливо, мені здається, що було б не правильно отримати негатив від італійців ще і формальдизований негатив, а ніж спробувати в якийсь не формальний спосіб поки що  працювати. Ну, це думки вголос.

 

СТЕПАНЕНКО Г.М.  Якщо можна? Наше посольство дуже багато працює над цим, у них постійно зустрічі в парламенті. І коли була зустріч з Сергієм Олеговичем, то зразу відреагував секретаріат Лаури Болдріні.У неї яка ідея, що в групах дружби приймають участь не впливові або депутати, які не мають… які нічого не роблять, вона це називає політичний туризм. Але після того, як Сергій Олегович зазначив свою програму, як він бачить розвиток наших двосторонніх відносин, в принципі з італійського боку є така, як би… вони погодились на таку співпрацю. Це як можливість для нас, як ви розглянете цю можливість?

(Загальна дискусія)

 

ГАЛІБАРЕНКО Н.М. Тоді, знаєте, воно якось виглядає не логічно, якщо вони вам обіцяли групу дружби. Бо навпаки протокол він же ж говорить про те, що він між Верховною Радою і палатою депутатів Італії. Тобто йдеться про те, що ми якраз не створюємо групу дружби, нам пропонується такий документ, який регламентуватиме основу наших відносин. Просто, щоб так не вийшло, що ми опять підемо по колу, з цією самою ідеєю…

 

СТЕПАНЕНКО Г.М.   Якщо ви дозволите? Протокол розробляло наше посольство, вони просто взяли типові протоколи, які є в італійської сторони, абсолютно італійська сторона в розробці цього протоколу не приймала участь, ми можемо дописати туди групу дружбу, формалізувати все правильно. Крім того, Гройсман дав доручення міжпарламентським зв'язкам, щоб вони розробляли з свого боку цей протокол, опрацьовували. Тому, ну…

 

ТАРАСЮК Б.І.  Значить, я пропоную в принципі підтримати ідею… в парламенті це комісією називаються, у нас і комітети, то очевидно комісій і комітетів треба додати. А в принципі, якщо це потрібно для формалізації наших взаємин то треба підтримати. Дякую.

 

КЛИМПУШ-ЦИНЦАДЗЕ І.О.  (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Треба текст узгодити ще з МЗС.

 

АР'ЄВ В.І. Ну, я вважаю, що в даному разі цей високий представник, високе представництво. є голова групи міжпарламентських зв'язків. І в даному разі, я переконаний, що нам треба бути гнучкими. Це нам треба бути гнучкими. Ми хочемо…  Це із серії нам шашечки чи їхати. От і все. І тому давайте підтримаємо і будемо просто, да, можливо, з такими маленькими редакційними зауваженнями, які не міняють суті, але я переконаний, що нам треба це робити. Дякую.

 

ЛУЦЕНКО І.С.  Ну, фактично я продублюю слова Володі, що дійсно ми ж хочемо мати будь-які контакти. Тому ми мусимо іти на формалізацію запропонованих з їхньої сторони їм зрозумілих якихось стосунків. Якщо вони хочуть, щоб це були на рівні комітету і їхньої комісії, то чому би нам не піти назустріч.  Я думаю, що ми швидше їм маємо піти назустріч, бо це нам більше треба.

 

КЛИМПУШ-ЦИНЦАДЗЕ І.О.  Я якраз і про те, я не хочу, щоб ми опинилися в тій ситуації, коли ми від них отримаємо відмову. Тому я пропоную там отримати МЗСу,ну, якусь неформальну реакцію, чи там буде позитивно сприйнятий таке заохочення і залучення. Поза тим чи проводився нами, вами, взагалі, аудит того, які були міжпарламентські документи між Україною і Італією за весь час незалежності чи ні?  Ну, так може до цього треба ще так само вернутися щоби, ну…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Був меморандум підписаний, коли Литвин був спікером парламенту, між нашим парламентом і італійським. Тобто він, я думаю, що він діє, безстроково. Тобто… 

Давайте я пропоную так. Щоб  МЗС перевірив той меморандум, який вже був підписаний, щоб не виглядало так, що у нас з кожним спікером парламенту ми робимо меморандуми. Це просто важливий момент.  І якщо потреба буде дійсно зараз   інтенсифікувати стосунки, то тоді текст узгодити у відповідності до МЗС фіналізувати, бо там деякі є неточності, і в мене, але я не хочу забирати час, і в Іванни, і так далі.

Будь ласка.

 

ЗАЛІЩУК С.П.  В мене є пропозиція, яким чином красиво побудувати комунікацію, яка уможливить цей процес. Якщо ми зараз підтримаємо те рішення, що ми як комітет запрошуємо парламентарів італійських і сюди приїдуть "чотири плюс", то в цьому комітеті ми, в тому числі, можемо обговорити ініціативу про створення  групи дружби, і в тому числі,  і можливість її формалізації. Тоді, це буде не через МЗС, якимось чином   і не через  навіть послів, а безпосередньо, колеги з колегами.   

Бо я думаю, що ми будемо спиратися, в тому числі, на рекомендації Сергія Олеговича і МЗС, кого ми запросимо. Будемо розуміти, що це люди, які мають, якимось чином, справу з  Україною, і це буде абсолютно логічно тут, в неформальній обстановці,  ми все це обговоримо. Ось таким способом.

 

СТЕПАНЕНКО Г.М.    Я хочу додати, що коли був  робочий візит між Сергієм Олеговичем і Паоло Алі, була  домовленість, що з початку вересня Паоло Алі розішле всім членам італійського парламенту запрошення прийняти    участь у  новостворюваній групі дружби з  Україною. Це 635 депутатів приблизно, буде велика робота проведена, і теж буде список якийсь.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Яке ми приймаємо Соломонове  рішення в даній ситуації? Крім  того, що ми вже запросили  італійських парламентарів до нас, щоб  перебити… 4, які за бюджет, а решта … і так далі.

 

АР’ЄВ В.І. Я пропоную, до наступного засідання. На наступному тижні, ми  будемо  проводити …

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Будемо, обов'язково.

 

АР’ЄВ В.І.  Ні, просто узгодити документи …

(Загальна дискусія)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Колеги, ми не хочемо затягувати,  щоб наш комітет не був "гальмом" українсько-італійських стосунків.

Колеги, я пропоную, що ви, Ганно, як представник депутата, разом  з  МЗС і з нашим секретаріатом передивитеся той текст меморандуму. Якщо ви зрозумієте, що  він не потрібен, ну потрібно все-таки новий протокол, тоді  фіналізовуєте текст з МЗС, а тоді. Тобто  з МЗС, фіналізовуєте текст протоколу, чи з'ясовуєте.  І тоді нам  МЗС фактично каже разом з вами,  яке буде рішення.

 

СТЕПАНЕНКО Г.М.  А він зараз  на партійних зборах,  вибачте,   будь ласка.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Це ми, дійсно, вболіваємо за українського-італійську дружбу, тому робимо сьогодні своєрідний виняток, розуміючи, що нам важливо просунутись стосунки з Італією.

Борис Іванович, я перепрошую, вже…

 

ТАРАСЮК Б.І.  Я пропозицію вніс…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ви конструктивна державницька людина. Тому ми, незважаючи, що немає депутата, ми просунули далі це рішення, тоді ми домовились, Ганно? З МЗС фіналізовуєте чи меморандум, чи новий протокол. Все?

 

СТЕПАНЕНКО Г.М.  Я хочу додати, що наше посольство як підставу відмови від співпраці, від італійської сторони зазначило, що немає міжнародної нормативно-правової бази про таку співпрацю. Тому можливо у них був аудит, але, якщо у нас буде, це буде дуже доречно. Дуже дякую вам, вибачте, що не прийшов депутат.

(Загальна дискусія)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Колеги, в принципі секретаріат роздав вам також ці про… хто вже підписав?

Борис Іванович, будь ласка.

 

ТАРАСЮК Б.І. Я не  підписав, і поясню чому. Тому що я вважаю, що не можна за рахунок кількості гнати роботу комітету. Я вже неодноразово в минулому звертав увагу на те, що наші засідання інколи страждають тим, що ми недостатньо розглядаємо глибоко проблему через брак часу, не проводиться хронометраж при підготовці засідання. Тому я пропоную перенести це засідання з п'ятниці на більш сприятливий день для того, щоб ми ґрунтовно обговорили ці питання. П'ятниця не кращий день для обговорення і для засідання комітету. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Дякую, Борис Іванович. Це не засідання комітету – це окрема нарада по стратегії, яку ми домовлялися, коли виносили саме складну ситуацію…

 

_______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Дивіться, ми справді не домовлялися про п'ятницю – це так, але оскільки це буде окрема нарада, де в другу годину дня, коли парламент все-одно, це п'ятниця робочий день, закінчиться і ми зберемося і проговоримо цю ситуацію, тому що робити частиною засідання,  коли є багато документів там по ратифікації і так далі. А тут ми спеціально виносимо, тому що є непроста ситуація, ви знаєте, в цьому, тому ми якраз винесли окремо, так само, як ми маємо винести… Ми зараз, коли запропонували винести, тому ми запропонували це окремо, так само, як і була пропозиція тоді культурну дипломатію зробити окремий круглий стіл, те саме, що ми робили…

Тому, колеги, я пропоную поставити на голосування те, чи провести його в п'ятницю, чи перенести його на наступну середу і тоді?

 

КЛИМПУШ-ЦИНЦАДЗЕ І.О. Світлани немає, на наступну середу мене немає.

 

ТАРАСЮК Б.І. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. У нас, все одно п'ятниця – робочий день, півдня займає робота парламенту.

 

ТАРАСЮК Б.І. Але у мене є плани…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Я розумію. Борис Іванович, я теж провела ціле літо без відпустки, тому…

Колеги, я ставлю на голосування, хто за те, щоб перенести п'ятничне засідання на наступний тиждень, хоча наступний тиждень, я так розумію, Володя, ти будеш тут чи ти не будеш? Ігор, ти буде тут, наступний тиждень? Тебе не буде. Раз, два, три…

(Загальна дискусія)

Давайте хто за те… Давайте хто за п'ятницю? 

(Загальна дискусія)

Хто проти п'ятниці? Хто утримався? Колеги, тоді я пропоную все-таки провести це засідання, тому що ситуація там достатньо не проста. Дякую.