Діяльність Комітету

Міжпарламентські групи дружби

30 жовтня 2015, 15:23

Стенограма засідання Комітету 16.06.2015

СТЕНОГРАМА

засідання Комітету у закордонних справах

від 16 червня 2015 року

 

Веде засідання Голова Комітету Г.М.ГОПКО

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. … є. Оскільки у нас  чотири питання на порядку денному (завтра у нас теж буде засідання комітету, просто, щоб розуміти), хто за те, щоб  проголосувати порядок денний так, як він  зараз є.

 

ТАРАСЮК Б.І. У мене пропозиція.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Пропозиція, будь ласка.

 

ТАРАСЮК Б.І. Я пропоную поміняти пункти 3 і 4 з тим, щоб ми  починали  позитивні рішення, а потім – вже…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Я  за…

Тобто хто колеги за те, щоб позитивні рішення, хоча  по 4 пункту ми не  профільний комітет, але все одно. Хто за те, щоб підтримати пропозицію Бориса Івановича  в такому схвалити порядок денний. Одноголосно.

Так, колеги, гаразд тоді  перший порядок денний проект Закону  0027. 

Будь ласка, директор Департаменту економічної безпеки Міністерства екології та природних ресурсів Федоренко Євген Олександрович.

Будь ласка, сідайте і мікрофон вмикайте, щоб…

 

ФЕДОРЕНКО Є.О. Доброго дня, голово та шановні народні депутати! Хочу сказати, що питання дуже важливе імплементаційною угодою між  Кабінетом Міністрів України та організацією НАТО з підтримки ОНП  (скорочено) про перезахоронення  радіоактивних відходів, що творилися внаслідок  виконання військових програм колишнього СРСР в  Україні, яка була підписана  18 вересня 2013 року в місті Брюссель.

Законопроектом пропонується ратифікація цієї угоди. В якому форматі? Тобто я загальну частину….

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Що вона дасть? …

 

ФЕДОРЕНКО Є.О. На сьогоднішній момент, на сьогоднішній день, колеги, створений трастовий фонд у якому на сьогоднішній день, я вже говорю про реальне його наповнення є 508 тисяч євро. 500 тисяч євро виділила Федеративна Республіка Німеччина і 8 тисяч – Люксембург.

На сьогоднішній момент це дасть перезахоронити радіоактивні відходи з одного місця їх знаходження безпосередньо… (часом назву об'єкт)

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. (Не чути)

 

ФЕДОРЕНКО Є.О. Ні-ні, справа у тому, що зараз мова йде про 508  тисяч, які будуть виділятися… 

 

(Загальна дискусія) 

 

ФЕДОРЕНКО Є.О. ...Житомирська область, підпорядкований прикордонній службі.

Об'єкти будуть визначатися по обміну листами між Україною і трастовим фондом.  На даний час виділені кошти, і Федеративна Республіка Німеччина готова розпочати роботу по ліквідації цих об'єктів. (Шум у залі) Да. І вже сьогодні приймаються сховища для отработанных источников Чернобыля.

 

(Загальна дискусія) 

 

ФЕДОРЕНКО Є.О. Ні-ні, там захоронюються відповідно до вимог МАГАТЕ і європейського законодавства.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Колеги, в кого є  ще запитання? Якщо немає, тоді Наталія Миколаївна Галібаренко, МЗС.

 

ГАЛІБАРЕНО Н.М. Ми, зі свого боку, підтримали позицію, погодили відповідний проект закону, і, таким чином, як би пакет з нашого боку теж підготовлений, і просимо підтримати позицію відповідних відомств.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Олег Владиславович Герасименко, міжнародне право, МЗС теж. А! Підтримує, одноголосно. Все!

Питання? Так.

 

ЛЬОВОЧКІНА Ю.В. Зрозуміло, за чий рахунок. Хто виконуватиме ці роботи?

 

ГНІЛИЦЬКИЙ Ю.І. Роботи… Значить, буде керувати Німеччина, проводити тендер європейський, по європейському законодавству визначають переможця. І тут будуть уже найматися на субпідряд наші організації, які мають ліцензію Декаяра и остальных организаций.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Скільки тисяч тонн відходів, ми зараз говоримо про яку кількість?

 

ФЕДОРЕНКО Є.О.  Близько 2 тисяч тонн.

 

КЛИМПУШ-ЦИНЦАДЗЕ І.О. Все разом.

 

ФЕДОРЕНКО Є.О.  Да, всього на шести об'єктах.

І ця угода буде застосована до інших  об'єктів, які будуть визначатися Державною інспекцією ядерного регулювання, якщо будуть визначені такі захоронення несанкціоновано.

 

ГНІЛИЦЬКИЙ Ю.І. Мається на увазі нові захоронення, якщо в наслідок роботи проведеної будуть виявлені нові захоронення безпосередньо радіоактивних відходів. Тобто зараз на сьогоднішній момент є інформація про 6 об'єктів, вже говорили інформацію, один з них знаходиться в місті Донецьку, але мова не йде про фінансування саме цього об'єкту. Ми в першу чергу 508 тисяч євро, це фінансування смт. Вакуленчук, Житомирська область.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Є 6 об'єктів, скільки з них знаходиться на території контрольованій Україною, а не…? Чотири.

 

ФЕДОРЕНКО Є.О.  4 на контрольованій території.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Це житомирська область, це… Географія їх.

 

ФЕДОРЕНКО Є.О. Значить Цибулево, Кировоградская область, Вакуленчук, Житомирская область, Делятин, Ивано-Франковска область и 3 об'єкта, які не контролюються, это Багерово в Крыму, Феодосия 13 тоже в Крыму и Донецкий казенный завод в самом Донецке.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Добре.

Колеги, в кого ще запитання?

Будь ласка.

 

КЛИМПУШ-ЦИНЦАДЗЕ І.О. Скажіть, будь ласка, на яку кількість об'єктів, чи на всі 3 вистачить ці 508 тисяч, які вже виділено, чи ще буде потребуватиме додаткового фінансування цей…

 

ФЕДОРЕНКО Є.О. Значить в нас є запевнення збоку НАТО, що фонд буде навіюватися відповідно до наявності таких об'єктів і НАТО готове фінансувати.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. (Не чути)

 

ГАЛІБАРЕНКО Н.М. Я хочу зараз це пояснити.

Значить у нас є якби ……. якби зобов'язання НАТО, що вони в цей трастовий фонд увіллють 1 мільйон євро. Зараз, те, що колеги сказали, є 508 тисяч, тобто замисел такий, що ці 508 тисяч підуть на цей Вакуленчук, як перший варіант, а потім, по мірі наповнення фонду грошима, у нас буде можливість відповідно і інші ці об'єкти перезахоронювати.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. В кого ще запитання?

 

ВОВК В.І. На скільки я пам'ятаю, є Конвенція про захоронення радіоактивних відходів МАГАТЕ. В якій мірі МАГАТЕ взагалі долучене до цього і контролює всі ці роботи?

 

ФЕДОРЕНКО Є.О. Значить МАГАТЕ, значить зазначена угода формувалася відповідно до конвенції и все були вимоги МАГАТЕ стосовно застосування всіх положень в цій конвенції в рамках підготовки. Да, враховано. Буде під контролем МАГАТЕ. Державна інспекція і ядерне регулювання, яка працює в рамках цієї конвенції, буде контролювати ці процеси.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ще в когось є запитання? Все. Колеги, хто за те, щоб підтримати ратифікацію цієї угоди? Одноголосно. Дякую.

Переходимо до другого пункту порядку денного проект Закону про приєднання України до Міжнародної конвенції про захист усіх осіб від насильницьких зникнень, поданий Президентом України, стоїть на завтра на ратифікацію. Перший доповідача Андрій Васильович Зайченко, заступник начальника управління міжнародних зв'язків Міністерства внутрішніх справ України. Будь ласка.

 

ЗАЙЧЕНКО А.В. Доброго дня! Шановна Ганна Миколаївна, шановні народні депутати, шановні присутні, зазначений законопроект розроблено Міністерством внутрішніх справ України на виконання пункту 9 плану роботи міжвідомчої комісії з імплементації в Україні міжнародного гуманітарного права на 2014 рік. Метою проекту закону є надання згоди на обов'язковість для України положень міжнародної конвенції про захист усіх осіб від насильницьких зникнень. Положеннями законопроекту передбачається приєднання України до зазначеної конвенції і з відповідними заявами, які перелічені в самому законопроекті. Приєднання України до цієї конвенції відповідатиме інтересам нашої держави та сприятиме покращенню захисту прав і свобод людини, удосконаленню правових механізмів, подолання проблеми насильницьких зникнень, реалізація в повному обсязі конституційних гарантій щодо відновлення порушених внаслідок злочину прав людини, що в свою чергу сприятиме формуванню позитивного іміджу нашої держави на міжнародній арені. Реалізація положень конвенції не потребуватиме додаткових витрат з державного бюджету України. Прошу підтримати. Дякую за увагу.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Наталія Миколаївна.

 

ГАЛІБАРЕНКО Н.М. Ми підтримали позицію міністерства в цьому питанні, оскільки вже 94 держави підписали саму конвенцію, 46 держав вже є повноцінними членами, тобто завершили внутрішні державні процедури. І 13 травня ми внесли весь пакет необхідний для ратифікації на розгляд Президенту і тому прошу підтримати.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Колеги, в кого є запитання по конвенції і так далі? Борис Іванович, у вас запитання? Будь ласка.

 

ТАРАСЮК Б.І. Я хотів би привернути вашу увагу до того рішення, яке ми нещодавно прийняли стосовно нашої участі в деяких міжнародних конвенціях і угодах, в яких ми фактично висловили застереження, що тимчасово не будуть діяти деякі положення. Про дерогацію, так.

В даному разі чому б нам наперед не подумати про таке застереження? Ну, принаймні у мене виникає питання, чому ніхто не порушив це питання? Як ми будемо виконувати положення цієї конвенції в частині окупованих територій і в Криму? Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Наталія Миколаївна, у вас є відповідь?

 

ГАЛІБАРЕНКО Н.М. Ми дивилися якраз і з цієї точки зору якби експертно на це питання. І ми таких ризиків не бачимо. Хоча, звичайно, те, що згадувалось про дерогацію, ми зробили певний тимчасовий відступ від положень окремих конвенцій про захист прав людини якраз виходячи з того, що Україна тимчасово не має змоги відповідним чином забезпечувати ці права людини на окупованих територіях.

Тому в цьому конкретному випадку у нас таких зауважень не було. Можливо, ми подивимося ще раз, якщо є така потреба. Дякую.

 

ТАРАСЮК Б.І. З огляду на вчорашню зустріч з німецькими журналістами, деякі з наших колег будуть посилатися на те, що Україна не виконує конвенцію, да.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Наші шановні колеги прокоментують, якщо у них є питання, будь ласка, Володя.

 

АР’ЄВ В.І. На сесії Парламентської асамблеї Ради Європи наступного четверга буде розглядатися питання зниклих персон внаслідок конфлікту в Україні. І ратифікація цієї угоди якраз буде додатковим свідченням того, що Україна займається цим питанням не на словах, а на ділі. Тому це якраз той випадок, коли ми можемо дійсно ввести за насильницьке зникнення і кримінальне покарання, як наслідок у Кримінальний кодекс, у Кримінально-процесуальний кодекс внести зміни. Тобто з усіма майбутніми юридичними наслідками.

Тому я в принципі думаю, що тут обговорення особливе не потребує. Треба проголосувати і дати згоду комітету на те, щоб він був прийнятий в цілому.

 

ЗАЛІЩУК С.П. У мене є уточнююче питання. Все ж таки наскільки я зрозуміли якраз ту дерогацію, яку ми проголосували, вона відзначала нашу неспроможність, як держави на окупованих і анексованих територіях забезпечити права людини, в тому числі від насильницького зникнення.

Яким чином…

 

(Загальна дискусія) 

 

КЛИМПУШ-ЦИНЦАДЗЕ І.О. Скажіть, будь ласка, чи є варіант при ратифікації цієї конвенції відразу, наслідуючи приклад того, як ми відступили від виконання всіх зобов'язань, ну частини вірніше зобов'язань по іншим конвенціями чи ми можемо відразу це зазначити щодо вирішення цього конфлікту на сході України? Ми не можемо забезпечити повне виконання всіх положень цієї конвенції саме на території…

 

_______________. (Не чути) 

 

КЛИМПУШ-ЦИНЦАДЗЕ І.О. Ну я ж питаю чи можемо ми при ратифікації це зробити? Чи є такий варіант?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Олег Владиславович, у вас є відповідь?

 

ГЕРАСИМЕНКО О.В. Я хочу сказати, що ми…ми це можемо зробити в будь-який момент, як під час ратифікації, приєднання, так і після того.

 

КЛИМПУШ-ЦИНЦАДЗЕ І.О. А як би ви рекомендували нам це краще зробити?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Ні. Ну просто приймаємо "тимчасово на окупованих територіях", не на всій території, а на…

 

ГЕРАСИМЕНКО О.В. Значить, це справді, можна зробити в будь-який момент. Нещодавно ми ініціювали розпорядження Кабінету Міністрів щодо розгляду всіма міністерства і відомствами України ситуації з виконанням міжнародних угод на територіях, які не контролюються Україною. Ми зараз збираємо відповіді і будемо вирішувати це питання комплексно з урахуванням конкретних угод і відповідних зобов'язань.

Тобто ця робота ведеться щодо всіх міжнародних договорів. Тому якщо ми це зробимо і на більш пізньому етапі від цього багато чого не зміниться…

 

ЗАЙЧЕНКО А.В. Шановні народні депутати, ще я хотів би звернути вашу увагу на те, що конвенція говорить про те, що ніхто не може піддаватися насильницькому зникненню і це і головна ідея. На сьогодні Міністерство внутрішніх справ у випадку наявності заяв щодо зникнення громадян на тимчасово окупованих територіях, на територіях Луганської і Донецької області заводяться кримінальні провадження, які розслідуються і ніхто не уникне цієї відповідальності. Тому сказати, що ми не будемо розслідувати те, що там відбувається це фактично визнати, що ці території, ми не будемо робити нічого по відношенню до прав наших громадян на цих територіях. На сьогодні це не так, ми проводимо таку роботу, ми збираємо доказову базу і, в принципі, ми виконуємо положення цієї конвенції. Так, хоча ми не приєдналися, але положення її, в принципі, відображені уже в нашому законодавстві, ми робили аналіз, тобто насильницькі зникнення передбачені статтями Кримінального кодексу достатньою мірою і ми, в принципі, її вже виконуємо, це лише наступний шлях, щоб показати, що ми йдемо на шляху до Європейського Союзу.

 

КЛИМПУШ-ЦИНЦАДЗЕ І.О. А скажіть, будь ласка, хотіла запитати чи є у вас якесь розуміння, як це timeline? До якого часового проміжку, до якого ви плануєте отримати відповіді від усіх міністерств по аналізу виконання нами на цих територіях, нами, як країною, виконання всіх зобов'язань по міжнародним угодам і договорам? І коли ви плануєте, ну, представити якесь бачення як, як потрібно далі діяти?

 

ГЕРАСИМЕНКО О.В. Деякі відповіді ми вже отримали. Найближчим часом в найближчі пару тижнів ми отримаємо відповіді від усіх міністерств, відомств і внесемо вже комплексні опрацьовані нами пропозиції до Кабінету Міністрів стосовно необхідності здійснення відповідних заяв, ………. Заяв по конкретних міжнародних договорах.

Ця робота планова, вона здійснюється за нашою ініціативою. Тому, якщо будуть внесені відповідні пропозиції з боку Міністерства внутрішніх справ, інших, Міністерства юстиції, очевидно, стосовно цієї конвенції, ми це зробимо, включимо в загальний перелік. 

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Добре. Колеги, в кого є ще запитання? Юлія Володимирівна, так, ви хотіли щось. Якщо немає, то ставлю на голосування про підтримку цього проекту закону. Хто за те, щоб підтримати ратифікацію? Одноголосно.

Колеги, зараз, як ми на початку проголосували, четвертий пункт – проект Закону про ратифікацію Угоди (0029). Оксана Костянтинівна заступник Міністра інфраструктури, будь ласка.

 

РЕЙТЕР О.К. Добрий день, шановні панове.

Шановна пані голово, шановні депутати, на ваш розгляд виноситься проект Закону України про ратифікацію Угоди між урядом України та урядом Сполученого Королівства Великої Британії та Північної Ірландії про повітряне сполучення....

 

ТАРАСЮК Б.І. (Не чути). по суті…

 

РЕЙТЕР О.К. Гаразд. Прийняття проекту закону.... Прийняття проекту закону дозволить забезпечити створення та функціонування надійного правового механізму міжнародного рівня для реалізації активізації процесу двосторонніх міждержавних зв'язків між Україною та Великою Британією, сприятиме розвитку співробітництва в галузі авіаційного транспорту та подальшому розширенню географії польотів українських авіакомпаній.

Враховуючи, що угоду було підписано ще в 2011 році, ми ніяк не можемо її ратифікувати через технічні причини наші повсякденні, пропоную підтримати, прошу підтримати.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, Ганна Володимирівна, Державні авіаційна служба, заступник начальника управління.

 

МАЗУР Г.В. Це ми всі разом.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. А це ви всі разом?

 

МАЗУР Г.В. Так.

 

АНТОНЮК Д.Ю. Ми всі – розробники.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ви – розробники? Коли ми вже нарешті отримаємо про спільний авіа-простір з Гібралтаром? Це до вас те питання?

 

РЕЙТЕР О.К. Так, до нас.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Бо я втішилася, щось я, ви знаєте, так багато документів, думала, що це...

 

РЕЙТЕР О.К. Ні. Тому ж ми усі утрьох, щоб пояснити, що ця угода двостороння, а спільний авіаційний простір, як ви знаєте, це угода з державами – членами ЄС та європейським співтовариством, Європейським Союзом. Справа в тому, що з української сторони все підготовлено, вже навіть є повноваження на підписання угоди для нашого міністра Пивоварського. У фінальних документах двох самітів є висловлення обох сторін, підтвердження, що ми  намагаємося підписати цю угоду до кінця цього року. Але, на жаль, на сьогодні політичного рішення з європейського боку, як я розумію, що немає щодо вирішення питання з Гібралтаром між двома країнами. Вони, з одного боку, підтримують пріоритетність, хочуть підписати. З іншого боку, впливати на двосторонні перемовини, як я розумію, не можуть. Тому ми очікуємо айближчим часом… Чекаємо…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякуємо. Хто за те, щоби … (Мікрофон вимкнено).

Одноголосно. Чудово. Дякую.

Переходимо до третього пункту  порядку денного – 0021. Не зачитую зразу. Олег Валерійович Ляшко відсутній, замість нього Віктор Іванович Вовк. Будь ласка.

 

ВОВК В.І. (Не чути)

Шановні колеги, я нагадаю, що цей законопроект є одним із пакета з чотирьох законопроектів, які ми внесли щодо денонсації угод по  Чорноморському флоту. Ми детально розглядали це питання минулого разу на засіданні комітету. Прийшли до висновку,  що це не тільки політичне питання, а і фінансове, економічне питання, що там є суттєва фінансова  складова, пов'язана з наявністю державного боргу України. І в зв'язку з цим тоді комітет рекомендував (і автори на це погодилися) доопрацювати ті законопроекти, які пов'язані … разом з Міністерством фінансів ті законопроекти, які пов'язані із можливим фінансовим  негативним впливом для України. Тому ми відповідно… А крім того, …… пропозицію Бориса Івановича   було запропоновано, щоб замінити там  денонсацію на зупинення дії цих договорів на час окупації Криму Росією. Я хочу вам прозвітувати, що на наступний день відбувалася у нас зустріч з Олегом Валерійовичем Ляшко, я і міністр фінансів пані Наталя Яресько. Ми узгодили принцип і механізм як ми будемо працювати спільно з Міністерством фінансів, щоб досягти узгодженого тексту законопроектів. Нам був виділений заступник міністра фінансів з питань європейської інтеграції Шевальов Артем Валентинович, як безпосередньо керівник від Мінфіна, хто з нами працює. На жаль, весь минулий тиждень він був в Лондоні, а цей тиждень він поки що в Парижі, сьогодні він повертається з Парижа і завтра я маю з ним зустріч щодо узгодження…Але, що ми…

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. (Не чути)

 

ВОВК В.І. Ні. Почекайте.

Але в процесі цих дискусій і з міністром фінансів, і з заступником міністра фінансів, з'ясувалося, що насправді Мінфін заперечує лише проти трьох із чотирьох законопроектів, які дійсно мають фінансову складову, а законопроект щодо денонсації угоди між урядами України і Росії про взаємодію з питань попередження надзвичайних ситуацій і так далі в населених пунктах в яких розташовані об'єкти Чорноморського флоту це чисто політичний документ, який не має фінансової, жодної так би мовити, складової. І Мінфін жодним чином не заперечує проти денонсації цієї угоди. Ця угода була підписана буквально лише кілька років тому і тому автори, яких я представляю, наполягають на тому, щоб ми розділили три законопроекти які мають фінансову складову із цим законопроектом, який не має такої фінансової складової. І в даному разі ми пропонуємо саме здійснити, навіть символічну, денонсацію відповідної угоди щодо Чорноморського флоту.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Дякую, Віктор Іванович.

Можливо, зараз перший заступник голови Державної служби надзвичайних ситуацій Мельничук Олег Григорович. Будь ласка.

 

МЕЛЬЧУЦЬКИЙ О.Г. Шановні народні депутати! ДСНС на минулому засіданні комітету думку Державної служби висловлював. Ми підтримуємо позицію щодо денонсації даної угоди, тому що дійсно там немає фінансово-економічної складової. І в зв'язку  з анексією  території Автономної Республіки Крим  Російською Федерацією використання даної угоди неможливе і виконання відповідно. Тому ми підтримуємо повністю  даний законопроект. Дякую  за увагу.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Наталія Миколаївна  Галібаренко.

 

ГАЛІБАРЕНКО Н.М.  Дякую, Ганна Миколаївна.  Шановні народні депутати,  ви знаєте нашу позицію, тому  я не буду її переповідати. Я просто скажу коротко. що  ми, підходячи до питання денонсації, все-таки закликаємо дивитися уважно і обережно   на її положення  і  не денонсувати угоди, в яких  закріплюється  певний статус, в тому числі Крим, в тому числі дислокація Чорноморського російського флоту на нашій території, тобто зважувати політичні аспекти. Наприклад,  в цій угоді  у 8 з 14 статей згадується  про базування Чорноморського флоту на  території Автономної Республіки Крим, на території України. Тобто  фактично ця угода перегукується з тими трьома базовими угодами, про які згадував Віктор Іванович.

Я просто теж наведу такий  приклад, чому ми маємо бути обережними і уважними  в таких питаннях  щодо денонсації. Тому що  після окупації Криму, це було буквально там, я пам'ятаю, у березні місяці  минулого року,  одна з перших нот, яка  надійшла до нашого міністерства від  Російської  Федерації в умовах абсолютно повного цейтноту  нашої письмової переписки, була наступна, що вони вважають не дійсними три базові угоди між нами, плюс  Харківську угоду значить як такими, що зник об'єкт регулювання.  Тобто я на цьому наголошую, це було в їх інтересах денонсувати ці угоди знову ж таки для того, щоб скористатися потім, умовно, при судових  розглядах, при  майнових позовах, сказати про те, що подивіться, ми денонсували ці угоди і Україна з цим погодилась.  Тому відповідним чином ми  навпаки, ми дали відповідь  про те, що ми вважаємо угоди  чинними, не вважаємо, що  вони можуть бути денонсовані в односторонньому порядку, вони можуть бути припинені лише за згодою сторін. Плюс передбачено, що якщо сторони мають суперечки щодо угоди, вони мають вирішуватися або шляхом консультацій, або шляхом переговорів, або  судовим розглядом. Після цього  Російська Федерація як би  припинила з нами  цю переписку. Відповідно, ніяких консультацій жодних не проводилось,. Тобто станом на зараз ми зберігаємо статус-кво. Вони вважають угоди не чинними, ми вважаємо їх чинними. Знову ж таки зауважу, це буде важливим при відповідних судових позовах, в тому числі, які зараз розглядаються в ……….. перелік.

Тому, я ж кажу, мій сигнал подивитися більш уважно на такі речі і не давати можливості, знову ж таки, росіянам скористатися денонсацією угод в своїх інтересах.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Будь ласка.

 

ВОВК В.І.  Перепрошую.  Я просто репліку одну.

Я при всій повазі до вас, але я хочу нагадати, що спочатку комітет прийшов, трошки інша позиція, Міністерство закордонних справ за підписом пана Кислиці, я… У цій довідці написано, що Міністерство закордонних справ підтримує із зауваженнями процедурного характеру і що МЗС у межах компетенції не заперечує проти денонсації зазначеної угоди з огляду на невідповідність національним інтересам України, співробітництво з Росією у сферах безпеки та оборони, в умовах агресії Російської Федерації проти України. МЗС України тут підпис.

 

ГАЛІБАРЕНКО Н.М.  Віктор Іванович, я дуже коротко прокоментую. Я думаю, що такі ситуації бувають у будь-яких відомствах, тому що одна голова – добре, дві – краще.

Тобто на момент… я не бачила цього висновку, але я можу спрогнозувати, як розвивалася ситуація, бо в нас теж відбувалися досить такі запеклі  дискусії всередині міністерства, і були різні позиції і політичні в управлінні Російської Федерації, у двосторонньому департаменті, у Департаменту міжнародного права було теж своє бачення, тобто як до цього питання підійти.

І, фактично, зараз  от ми знаходимося на тій позиції, що у будь-якому разі, я думаю, ви погодитесь, ця угода у будь-якому разі залежить її виконання від політичної волі сторін. Тобто те, що вона буде функціональною, якщо вона захоче, вона такою і не буде. Але чи варто у такому випадку її денонсувати – от у чому питання.

 

КЛИМПУШ-ЦИНЦАДЗЕ І.О.  В мене питання: чи до цієї угоди з огляду  на те, що вона є, витікає з трьох інших, про які зараз йдеться, розмова про які продовжується і узгодження яких узгоджується далі, чи можливо до цієї угоди застосувати пропонований механізм зупинення дії угоди? Чи це тоді в такий спосіб буде мати такі самі наслідки, як і денонсація.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. ... прокоментуйте...

 

ГЕРАСИМЕНКО О.В. ...в принципі, можна зупинити дію, однак за своїми наслідками таке зупинення дії нічим не відрізнятиметься від припинення дії за винятком часового аспекту. Тобто зупинення, припинення дії остаточне, на віки вічній, зупинення дії на певний період.

 

КЛИМПУШ-ЦИНЦАДЗЕ І.О.   Про це ідеться, до повернення території де-факто в управління України.

 

ГЕРАСИМЕНКО О.В. Я кажу про те, що, в принципі, це можна зробити, але, знову ж таки, у нас точилися дискусії. Ми обговорювали це питання....

 

КЛИМПУШ-ЦИНЦАДЗЕ І.О.    ... ви казали, що саме цю угоду на цій....

 

ГЕРАСИМЕНКО О.В.  Ні, ні, ні. Це була позиція ДСНС, наша позиція була про те, що ми не підтримуємо припинення дії або зупинення дії. Пропозиція про зупинення дії угод чорноморських пролунала наприкінці засідання, як ви пригадуєте, і вона стосувалася всіх договорів.

 

ЛУЦЕНКО І.С. Тобто правильно я розумію, що денонсація або зупинення приведе до тих самих наслідків, про які ви говорили стосовно того, що якщо будуть якісь судові позови, то вони не дадуть нам можливості виграшної позиції. Але я хочу звернутися до Міністерства... до надзвичайно....

 

ГЕРАСИМЕНКО О.В.  Державної служби....

 

ЛУЦЕНКО І.С. ...Державної служби з надзвичайних ситуацій. От читаю буквально: проект Закону про денонсацію і так далі, про взаємодію питань попередження надзвичайних ситуацій, пожеж і ліквідації їх наслідків у населених пунктах, в яких розташовано об'єкти Чорноморського флоту Російської Федерації.

... міжнародної спільноти, під тиском санкцій ми приходимо до ситуації.... Ми приходимо до ситуації, коли Росія вимушена признати те, що вона його анексувала незаконно і відбувається процес обернений. В процесі інвентаризації втрат і ситуації, яка склалася в тих населених пунктах, я не говорю про весь півострів у тих населених пунктах, де  перебуває Чорноморський флот. А ми  знаємо прекрасно, що  вони роблять з півострова не  курортну зону вони роблять просто для  себе оплат військовий.

Ми знаходимо момент, коли відбулися пожежі, ліквідація наслідків цих пожеж чи інших забруднень території не була ліквідована ми денонсували цю  угоду, як Міністерство надзвичайних чи це служба буде з  ситуацій реагувати. Вона  буде  пред'являти  Російській Федерації і їхньому управлінню там чи Міністерству  надзвичайних ситуацій "иск" стосовно того, що вони нічого не робили для того, щоб ці  зіпсовані території чи ліси і так далі, і так далі були відновлені. Як ви будете діяти в цій ситуації, коли цього договору не буде? Ви про це подумали? Проте через 5 років, коли згорять ліси, забруднена територія, витік якоїсь ядерної, там і так далі – я умовно зараз фантазую, хто буде нам відновлювати цю ситуацію і віддавати ці кошти. Ну, хто?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка….

 

ВОВК В.І. Окупант несе за все…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. На підставі чого?

 

ВОВК В.І.  На підставі того, що він окупант, що  ми  визнали ці території окуповані.

 

МЕЛЬЧУЦЬКИЙ О.Г. У нас є договір. Для чого придумувати гіпотетично, коли є договір.

 

ВОВК В.І. … загальна норма міжнародного права, що країна окупант несе повну відповідальність   абсолютно за  все, що відбувається на окупованій  території, навіщо нам якісь спеціальні для цього договори.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Віктор Іванович, будь ласка, є у нас порядок денний, ви зараз відповідаєте на питання, тоді Юлія Володимирівна ставить ще питання і будемо голосувати.

Будь ласка.

 

МЕЛЬЧУЦЬКИЙ О.Г. Значить  відповідно до даної угоди основні напрямки  співробітництва – це обмін оперативною інформацією вразі виникнення надзвичайних ситуацій, обмін досвідом з питань попередження надзвичайних ситуацій, проведення спільних навчань. Оце основні напрямки роботи.

І вразі виникнення надзвичайних ситуацій  проведення спільних заходів з ліквідації. Тобто…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. А заходи передбачені?

 

МЕЛЬЧУЦЬКИЙ О.Г.  Так. Але знову ж таки, коли Автономна Республіка  Крим повернеться до складу України, я думаю, що там не буде перебувати  база Чорноморського флоту. Це буде територія України і ми будемо реагувати на всі  надзвичайні ситуації, які будуть там виникати і пожежі відповідно до планів реагування, які зараз чинні.

 

ГЕРАСИМЕНКО О.В. Я хотів додати. Угода передбачає певний набір зобов'язань сторін. І ось, наприклад, є таке зобов'язання про те, що допомога в разі виникнення пожежі надається після офіційного звернення російської сторони. Інше положення, що, яке передбачає, що направлення підрозділів російських здійснюється лише після звернення української сторони до російської в разі, якщо виникне ситуація пожежі, надзвичайних ситуацій, які вимагатимуть відповідного реагування і російська сторона порушить цю угоду, не поінформувавши українську сторону. Не запитавши її згоду, ми зможемо цей факт використати при подальших судових, в подальших судових справах, зверненнях і вимогах про відшкодування відповідних втрат.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

 

ЛЬОВОЧКІНА Ю.В. Ну, вот, произошел ряд денонсаций, да. Вот сейчас предлагается еще одна денонсация. Практическая необходимость этих денонсаций не представляется, представляется аргумент, что договора не действуют, давайте их денонсируем. Я промолчала в предыдущих денонсациях, проголосовала против, потому что я не вижу в этом никакой практической выгоды для Украины. Сейчас речь идет о денонсации, которая может принести практически вред Украине, даже если он дискутируемый, даже если он теоретический, при отсутствии, это ж элементарный, ну, ……………………….., даже если у тебя нет никаких выгод, а есть теоретические проблемы, то зачем принимать такое решение. Я вижу здесь только одну мотивацию - по кричать с трибуны. Поэтому я предлагаю, вот, Радикальная партия заявила, что она против Минских соглашений и я хочу обратиться к нашему коллеги, к главе Радикальной партии, сосредоточить свое внимание на другом варианте урегулирования конфликта на Донбассе, на возвращении территории   крымской, а не предлагать какие-то поводы  для того, чтобы попиариться на трибуне.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Юлія Володимирівна.

Колеги,  ми   працюємо  у Комітету   у закордонних справах, де є держава Україна, всі політичні речі давайте залишимо у своїх фракціях.

Будь ласка,  Світлана Петрівна.

 

ЗАЛІЩУК С.П.  У мене короткий  коментар. Я хочу ще звернути увагу колег, що насправді Міністерство   закордонних справ надсилало цілу низку нот  до  російської сторони, де вони зазначали про чинність цих угод і про порушення якраз російською стороною процедури припинення цих угод. І  посилаючись на те, що вони чинні, ми в тому числі аргументували щодо наших позицій, які ідуть на користь, ну в контексті там всіх власності  і так далі, і тому подібне. Тому мене теж цікавить питання наслідку невідповідності  і непослідовності української позиції. Спочатку ми кажемо – угоди чинні і на цьому аргументуємо свої права, а потім ми від цього відмовляємося. Тому моя позиція: я підтримую позицію  МЗС і  Міністерства юстиції.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Колеги, мені здається, що кожен внутрішнє рішення як член комітету прийняв.  Всі ці дебати, вони додатково, просто мені здається, що я бачу по очам, що рішення є в кожного. Якщо хтось ще  хоче висловитись додатково можливо, але… За півроку уже є певний досвід.

Колеги,  хто за те, щоб  підтримати ці угоди, будь ласка. Хто – проти?  Хто утримався?  Значить рішення комітету яке?  Не підтримувати денонсації.

Дякую, колеги. Завтра у  нас на  14.30 засідання  комітету.

Я хотіла вам ще  сказати, що український уряд відкликав судовий позов  проти Австралії.  Для тих, хто ще не був повідомлений. Що?  По  цигаркам.  Ми вийшли з цієї ганебної справи…

 

ЛЬОВОЧКІНА Ю.В. А мы написали по  либерализации визового режима  с Австралией  письмо?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Так, ми направили лист  до Президента, вже навіть отримали  від МЗС офіційну відповідь, секретаріат ознайомить про те, що МЗС  ще в грудні  минулому року направив Президенту. Тепер ми чекаємо на рішення Президента, щоб дати безвізовий режим громадянам Австралії, Нової Зеландії, тоді як ми на комітеті розглядали.

 

ГАЛІБАРЕНКО Н.М. Я просто  коротко прокоментую, щоб розуміли.

Тобто у нас, справді, був пакет  ми пропонували зразу дві  країни – Австралію і Нову Зеландію. От ідея була така, щоб, можливо, встигнути під  візит, який відбувався минулого  року – не встигли, вирішили перенести на цей рік. І знову ж таки у нас  по нашим планах зараз ми розраховуємо на приїзд на  найвищому рівні Прем'єр-міністра Австралії. І тому, можливо, під  візит уже буде відповідно схвалене рішення.

… Документально ми готові. Весь пакет підготовлений він в Адміністрації Президента …

 

АР’ЄВ В.І. А коли приблизно?

Просто до мене також вже звертаються…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Наталя, я чесно вам скажу, от я зараз збираюся їхати в Австралію, і там, насправді, немає гарантії…

Ні-ні, Міністерство закордонних справ Австралії не впевнене, що буде візит прем'єра.

Тому мені здається, якщо б  ми прийняли це рішення не під візит, який невідомо, коли буде? А все-таки подали сигнал оце, можливо, було б, а те, що ми вийшли з ганебної справи нікого в Австралії не здивувало. Це і так ми мали зробити…

 

ГАЛІБАРЕНКО Н.М. Ні, я вам скажу навпаки Ганно, не погоджуюся, мені навіть дзвонив і особисто посол дякував, і він сказав, до речі, що вони не очікували, що ми  вийдемо.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Але я кажу, якщо б ми прийняли візову без цей, не прив'язуючись до візиту прем'єра, який невідомо, коли буде, то ми б показали, що  з Австралією…

… коли його родина не може  отримати візу, а це займає  місяць часу і вони прив'язані до цього…

 

ГАЛІБАРЕНКО Н.М.  Так це проблема, це правда…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Австралія, повірте, вони не приїдуть сюди на постійне проживання і так далі. Треба це якось пришвидшити, ми направили, якщо ви можете так само позицію свою МЗС…