Діяльність Комітету

Міжпарламентські групи дружби

21 квітня 2015, 09:49

СТЕНОГРАМА ЗАСІДАННЯ КОМІТЕТУ 18.02.2015

СТЕНОГРАМА

засідання Комітету у закордонних справах

від 18 лютого 2015 року

Веде засідання Голова Комітету Г.М.ГОПКО

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дуже правильний, причому, закон, так.

Доброго дня, шановні колеги! Думаю, що ми трохи запізно, але будемо розпочинати наше засідання. У кожного з вас є порядок денний. До цього порядку денного, якщо немає заперечень, я хотіла ще включити питання бюджету. Щоб, оскільки тут є представник замміністра Олена Володимирівна Дзеркаль, щоб обговорити ті зміни, які були подані до бюджету щодо дипломатичних служб, Міністерства закордонних справ, щоб ми також сьогодні охопили в пункті "Різному" або заслухали Олену Володимирівну.

Прошу, Борис Іванович.

 

ТАРАСЮК Б.І.  (Не чути) А чому б нам…..

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Борисе Івановичу, ну, ми тоді готували. Запрошували спеціально міністерства. Оскільки цей законопроект він достатньо серйозний законопроект і потребує фахівців. Борисе Івановичу, я все-таки пропонувала б ваш законопроект на наступний тиждень. Нас все одно він буде комітетський, зважаючи на позачергову сесію.

І комітет буде проводити засідання. І ми тоді запросимо і Міністерство юстиції, і Міністерство закордонних справ, і всі, хто мають дотичність до тем, які ви піднімаєте зокрема в законопроекті. Ми піднімаємо в законопроекті.

Колеги, тоді, якщо немає заперечень щодо такого порядку денного з питанням бюджету на 2015 рік змін. Хто за те, щоб такий порядок денний на сьогодні затвердити? Хто – проти? Одноголосно. Одноголосно підтримали, дякую.

І також відразу хотіла би ще на прохання колег депутатів, щоб ми першим розглянули пункт четвертий про утворення депутатських груп Верховної Ради з міжпарламентських зв'язків з парламентами зарубіжних країн. Колеги, якщо ви не заперечуєте, ми цей пункт поставимо першим. А тоді вже будемо по нашому порядку денному, перейдемо до проекту Закону про припинення участі України в Єдиному економічному просторі.

Тут є народний депутат Альона Шкрум, яка замість Юлії Володимирівни Тимошенко буде доповідати з цього питання. Тут є просто у депутатів теж депутатські засідання в інших комітетах. І вони просять, щоб ми розглянули. І далі підемо по порядку денному. Ніхто не заперечує зміни розгляд? Ніхто. Тоді.

 

КЛИМПУШ-ЦИНЦАДЗЕ І.О. Керівництво з двома групами…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Одне – це питання формування групи дружби з Ізраїлем, інше – це  питання формування Групи дружби з Німеччиною. Це дві конфліктні групи. Тому перейдемо спочатку  до з Ізраїлем. 

Шановні колеги,  зараз  на нашому засіданні  присутні  три кандидати на очолення групи дружби. Але під час організаційних зборів, які відбулися у нас у вівторок, ні, в понеділок. В понеділок зокрема тоді орієнтовно було прийнято рішення про те, що готові бути співголовами  групи дружби. І була та кількість присутніх, які були з членів групи, голосували за те, щоб співголовами Групи дружби Україна-Ізраїль стали Логвинський,  Фельдман. За це  проголосувало тоді 7, ні,   5 – "за", двоє утрималося. Також Логвинський, Розенблат – одна людина проголосувала.  І Фельдман, Розенблат –  двоє "за". І також  група  тоді затвердила пана  Полякова секретарем групи  дружби одноголосно.

І ще були  дві  пропозиції, щоб першими заступниками групи дружби стали  Борислав Береза або пан Розенблат.  Це за умови. І відразу скажу, що  при першому погодженні як двоє співголів, як Фельдман  і Логвинський   за умови… у  пана Логвинського  було декілька  побажань до пана  Фельдмана зокрема якщо вони будуть  співголовами.

Я думаю, що, можливо,  варто зараз послухати  трьох кандидатів, але там дуже коротко, чи можливо щось  змінилося за ці два дні. І якщо є якісь, можливо, вже з вами домовленості, погодження, щоб   ми могли уже  комітетом проголосувати.

Хто готовий перший виступити? Давайте. Дякую.

 

ЛОГВИНСЬКИЙ Г.В. Шановні колеги, шановні друзі! Доброго дня, відповідно до  порядку обрання голови  групи депутатської… дружби між Україною і Ізраїлем відповідно   до положень я пропонував власний    проект, який подав на комітет.

Я так розумію, що комітет направил им копию. Власне, програма збудована наступним чином, що Ізраїль для нас це стратегічний партнер, який знаходиться дуже в скрутному становищі, тому що Сирія, яка знаходиться завжди в військових діях разом з, проти Ізраїлю може отримати зброю від Російської Федерації. Саме тому Ізраїль дуже  акуратно веде перемови. Але з цією державою я працює вже приблизно 20 років. Ми реалізуємо проекти допомоги і останній проект, який ми реалізували – ми відправили на лікування наших людей, які постраждали під час військових дій, ми розробили декілька рівнів проектів, тобто ……………… проекти, серед яких має державну складову та приватну складову. Серед державно-складовий ми використовуємо той досвід Ізраїлю, який нам вкрай необхідно зараз під час тих проблем, з якими ми стикнулись – окупованою територією. Тимчасово переміщеними особами. Саме тому на державному рівні вже запрацював проект – це досвід, ізраїльський досвід психологів, які співпрацюють з українськими психологами для надання психологічної допомоги особам, які повертаються з АТО. Це проект вже працює, ми його започаткували, ми запустили.

Другий проект, який ми започаткували – це питання, що стосується медицинської допомоги. Тобто це, яка необхідна, які дії повинні вчиняти лікарі під час АТО. Тобто це такий державний, як приклад, таких проектів загалом на цій рік заплановано приблизно біля десяти, де держава офіційно як держава може нам допомагати. Є напівдержавні проекти. Тобто, наприклад, ми знаємо, що в Ізраїлі дуже досконало, а, якщо бути відвертими, саме досконалий в світі пристрій по контролю за територією. Тобто літаючі пристрої, які надають інформацію. На жаль, в Ізраїлі заборонений експорт цієї продукції у зв'язку з державною таємницею. Ми отримали дозвіл про те, що ці апарати можуть спільно українсько-ізраїльським підприємством пропонувати виробляти на території України. Тим самим ми знайшли можливості. Тобто це питання, які, як бачу, що ми повинні працювати на рівні розвитку. Безумовно, ми маємо спільні угоди, які повинні ратифікувати щодо пенсійного віку ми це не зробили та інше. 

З свого боку хочу сказати, що я навчався також за  межами території України. Навчався також в Ізраїлі, я підтримую завжди тісний контакт, як з Ізраїльськими депутатами, останній мій візит в Кнесет мій декілька місяців тому.

Ми більше того, я казав, що я очолюю парламентське об'єднання  в ПАСЄ куди входять інші депутати. Вони теж очолюють  групу дружби своєї країни   та Ізраїлю.

Наприклад, Імонеллі  Зінгеріс, який захищав нашу державу, він висловився теж,  і, написав листа у комітет на мою підтримку.  Він голова дружби Литва-Ізраїль і ми разом  уже працюємо 15 років - край важлива зараз ситуація. Тому що в Ізраїлі на даний час, як висловив думку міністр закордонних справ Ізраїлю декілька дні  тому під час спільного нашого візиту до нього, точніше його візиту до нас про те, що в Ізраїлі ще  є своя так звана війна бо 300 тисяч громадян російськомовних з   України емігрантів, 400 тисяч з Росії. І ці проблеми на даний час існують.

Саме тому, що з урахуванням те, що я спілкуюсь чотирма іноземними мовами:  включаючи іврит, включаючи англійську мову, німецьку, польську, то я думаю, що в мене є досвід, у мене є досвід дипломатичної роботи, у мене є розуміння, як це працює.  У мою підтримку висловилися декілька міжнародних організацій і конгресів, які  працюють у питаннях толерантності, гідності, іудаїзму Єврейська  громада міста Києва  і України. Саме тому я вважаю, що я   далі зможу       продовжувати це питання.

Тільки що я хотів, я готовий  підтримати будь-яку кандидатуру, будь-яку людину і будь-яке прагнення в нашій діяльності, що ми  повинні робити, як ми можемо один одного  підтримати, не важливо, хто це буде голова, перший заступник чи інші.  

Але край важливо, я   вже приводив приклад,  що якщо  у нас є співголовування, щоб у співголів було єдине розуміння, що відбувається, яким чино це робити?  Наприклад, ми знаємо, це неважливо, хто опозиційний блок, хто представляє представляю правлячу партію, але, як приклад співпраці, я проводив на засідання групи пані Льовочкіну. З одного боку, вона дійсно висловилася не самим кращим шляхом під час ПАРЕ, що потім було використано. Але вона, ми співпрацювали разом, вона захищала нашу державу і ми разом домоглися тієї перемоги, яку нам було потрібно.

Саме тому цей приклад, він повинен існувати, він повинен бути скоєний таким чином, щоб не було жодних непорозумінь, що відбувається в Україні, є в Україні ..... чи немає. Тому що ми знаємо, що російська агресія, перш за все, була обусловлена тим, що в Україні є антисемітизм, ксенофобія та інше. Я не хочу, оби далі лунали такі от речі.  Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дуже дякую вам за коротку і презентацію вашої діяльності, бачення як розбудовувати стосунки з Ізраїлем.

 

ФЕЛЬДМАН О.Б. Я думаю, що в работе Украина – Израиль нельзя путать благотворительный фонд с политической составляющей нашей работы. Десятки тысяч людей, которых мы пригласили в Украину и так же возили их в Украину за 24 года это благотворительность, это работа доброй воли, да – мусульманский диалог, христианский диалог. Мы говорим о политической сегодня составляющей. Мы говорим о большой работе с новым правительством Израиля, с новым парламентом и так далее. И я хотел бы сказать одну вещь, это то, Анна Николаевна, что я говорил вам по телефону. Мне кажется, сложно будет управлять какой-то компанией, какой-то позицией, каким-то представительством вдвоем, втроем, вчетвером если на то ваша воля – сделать два сопредседателя, я поддерживаю господина Ловинского в том, что  эти позиции должны быть согласованы. Вы можете мне  назвать хоть один раз согласованные  позиции в нашем парламенте у кого-то? Мы все хотим одного, мы можем идти разными путями, есть долгая, тяжелая работа личного контакта, личной позиции государства Израиль по отношению к Украине, очень непростая. Очень непростое отношение сегодня  у Израиля с Россией, позиция ее по Украине из-за России и так далее, и так далее. Красивыми лозунгами здесь не победишь и просто официальными  встречами, официальными обменами любезностями здесь тоже не поможешь. Я тоже уклоняюсь как бы от вопросов.

Вопрос вы задали один: как мы видим в этой ситуации. Я вам отвечаю на него: как примет комитет, так мы и будем действовать. Если комитет примет такую конфигурацию, в которой невозможно будет работать на пользу страны, а будет заранее заложен бардак, я свою кандидатуру сниму.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Пане Розенблат.

 

РОЗЕНБЛАТ Б.С. Дякую.

Мені дуже приємно такі слова почути, що, дійсно, кораблем не можна управляти. Але це не корабель – це дійсно парламентська делегація, де є різні думки. Але на сьогоднішній день давайте не будемо забувати, що ми сьогодні в стані війни.

Держава Ізраїль для нас є ключова держава, яка сьогодні має і технології, вона має вміння реформувати свою економіку під час військових дій. На жаль, в Україні сьогодні цього не відбувається. Я відверто кажу: та політика, яка була раніше (я розумію пана Фельдмана), у нас був мир з усіма країнами, в сусідських відносинах. Сьогодні у нас зовсім інакше життя. І сьогодні я взагалі не допускаю думки, що буде людина з іншими поглядами на життя, ніж ті, які сьогодні є у країни. Україна сьогодні рухається вперед.

Вибачте, я в понеділок не міг тут присутнім бути, тому що я був на фронті, я їздив по наших бойових частинах і бачив, що там відбувається. І для мене сьогодні неприємним є те, що сьогодні є люди, які мають іншу точку зору. Тому я від себе просто кажу: я готовий з Логвинським розділити, співголовами бути, але якщо дійсно сьогодні така буде точка зору, я можу зняти свою кандидатуру на користь його. Але я хочу, щоб це була прокоаліційна людина, яка сьогодні є в коаліції, яка сьогодні висловлює думку людей, які сьогодні за демократичне життя нашої країни, а не за російських сусідів. Оті все, що я хотів сказати. Дякую.

 

ФЕЛЬДМАН О.Б.  Мы не знакомы с господином Розенблатом, я не знаю, кого он имел в виду, когда он только что что-то говорил, за какого-то человека, который имеет другую позицию по Украине. Ну, это ему считается, это его учеба в …………., в нехватке, может, какого-то там политеса. Он говорит вещи, которые он не знает, за человека, с которым он никогда даже не разговаривал, и не знает действия, которые этот человек делает.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Колеги, я просто хочу зрозуміти, чи ми все-таки говоримо про варіант співголівництва, чи ми говоримо про те, що це є неприйнятним для когось із вас? (Шум у залі)

Ні, підождіть… Мы делаем не то, что нужно комитету, мы делаем то, что нужно стране.

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. (Не чути)

 

 ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні члени комітету! Борис Іванович! І вашу бачення.

 

ТАРАСЮК Б.І. Виходячи із практики створення таких депутатських груп з іншими країнами, мені здається, що в даній ситуації логічним було би піти шляхом співголів. Тим більше, що два претенденти на це  погоджуються.

В мене все.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Добре, колеги, тоді… я бачу, що є два формати, два варіанти співголівництва. Це Логвинський-Фельдман, Логвинський-Розенблат і… Фельдман-Розенблат. (Шум у залі)

Колеги, дивіться. Тобто це одна просто справді з найскладніших груп у нас зараз, тому ми мусимо вже сьогодні нарешті встановити… вирішити…

 

ЗАЛІЩУК С.П. Шановні колеги! Я дуже вдячна кандидатам за ваше представлення. Мені здається, що кандидати чітко дали зрозуміти, що у них є бачення аби не закладати все ж таки конфлікт, пан Фельдман не хотів би розділяти, я так розумію – так? – співголовувати. Він не бачить  можливості реалізації такого розвитку групи дружби в такому форматі.

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. (Не чути)

 

ЗАЛІЩУК С.П. Саме так. Тому у мене є пропозиція все ж таки… (Шум у залі)

Ні, ні, все гаразд. Тому у мене все ж таки є пропозиція поставити на голосування ті формати, які є  реальними з точки зору реалізації. Перше, це або пан Фельдман, або співголови  пан Логвинський і пан Розенблат, якщо у них є на це добра воля.

Я думаю, що ми спочатку маємо проголосувати за такі позиції, а потім, можливо, і інші. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Тобто, колеги, пропозиція Світлани Петрівни в тому, щоб або один керівник групи, це пан Фельдман, можливо, це пан Логвинський, тобто, або у форматі Логвинський–Розенблат. Правильно я розумію? Або…

 

КЛИМПУШ-ЦИНЦАДЗЕ І.О. Розумію, що ваша пропозиція, Світлана Петрівна, полягає в тому, що  чи цю "групу дружби" має очолювати одна людина, виходячи з усіх… чи, може, все-таки можливо спів головування. Тобто…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Колеги, тоді давайте проголосуємо бачення комітету, щодо того, чи цю групу має очолити одна людина, чи все-таки співголови. Хто за те, щоб "групу Україна-Ізраїль" очолювала одна людина? Один "за". Хто проти? Хто утримався? Отож, все-таки рішення комітету – це те, щоб цю групу очолили, було 2 співголови…

Добре, хто за другий варіант, хто за те, щоб групу очолювали, було співголівництво, хто "за"? Співголовування. Хто проти? Хто утримався? Утрималося двоє.

Добре, колеги, тепер, зважаючи на те, що ми почули точку зору і пана Фельдмана, і пана Логвинського, я все-таки хотіла б уточнити остаточно, чи все-таки ви двоє, якщо ваші 2 кандидатури як співголови, це для вас є expectable чи…

 

_______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Добре, тоді і в нас тоді будуть 3 формати. Оскільки ви троє претендуєте, ніхто не знімає свою кандидатуру в користь якогось, значить, у нас буде Логвинський–Фельдман, Логвинський–Розенблат, Розенблат-Фельдман. Правильно?

 

_______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Тоді у нас є 2 варіанти. Тільки 2 варіанти, це Логвинський–Фельдман і Логвинський-Розенблат. Правильно? Добре. Колеги, хто....

 

_______________. (Не чути).

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Так. Колеги, хто за те, щоби... Борислав, хто за те, щоби групу дружби очолили два: Логвинський і Фельдман? Хто за такий варіант?

Два.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Три. Ви – за. Три. Хто проти? Хто утримався?

Чотири  - утрималися.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Якщо чотири утрималися, значить, рішення... пропонуємо другий варіант, хто за те, щоби Логвінський і Розенблат стали співголовами групи дружби, хто за такий варіант? Хто проти? Хто утримався?

Чотири.

 

ФЕЛЬДМАН О.Б.  ... я хочу вам помочь, я снимаю свою кандидатуру....

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Колеги, тоді я ставлю на голосування за те, щоби групу дружби очолили Логвинський, Розенблат. Хто за такий варіант? Ну.... Чотири. Хто проти? Хто утримався? Тобто рішення прийнято. У нас є два співголови групи дружби України – Ізраїль, от. Я думаю, що вже голосувати  комітет за секретаря групи, тобто ви....

 

_______________. (Не чути).

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. А, тоді перший заступник – так само , ви вже між собою самі проголосуєте. Ну, це не комітет вже має голосувати, це вже...

 

_______________. (Не чути).

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Колеги, тоді дякуємо вам. Володя, в нас зараз група дружби  - Німеччина. Да.

 

_______________. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякуємо, колеги.

Колеги, я пропоную зараз розглянути, оскільки часу дуже мало. І зараз Іванна як координатор по створенню Групи дружби Україна-Німеччина дуже коротко нам доповість для того, щоб ми могли сьогодні нарешті ухвалити рішення. Відразу хочу зазначити. Що на цьому тижні у нас був з офіційним візитом Президент Бундестагу разом із німецькою колегою, який очолює групу дружби з Україною. От І вони дуже запитували, коли нарешті буде сформована група і реальні є великі очікування зі сторони німецької щодо посилення співпраці. Тому нам потрібно сьогодні обов'язково вже нарешті ухвалити це рішення щодо формування групи дружби з Німеччиною. Іванно.

 

КЛИМПУШ-ЦИНЦАДЗЕ І.О. Дякую. Та. Як бачите, у нас так само виникла конфліктна ситуація в групі дружби з Німеччиною. Там є записані туди 91 людина по ходу як збиралися підписи, то там виходить, що вже 93. Але ми вирішили при винесенні, там, питання на комітет не враховувати додаткових людей, які туди дописалися, коли збиралися підписи. Значить, відповідно на групі, яка зібралася далеко не в повному складі і далеко не було кворуму для того, щоб приймати якесь рішення, було вирішено, що це називатиметься, там, ініціативна група, так би мовити група, на якій було запропоновано 2 рішення, що або, і були, значить так, були претенденти на головування на той момент, коли група зібралася, всі вони написали заяви в комітет, всі вони подали свої плани в комітет, це Дзензерський разом з паном Гєллєром і пан Тарута. Значить, на, дискусія виникла довкола того чи має знову ж таки очолювати групу одна людина чи це може бути співголовування, було домовлено, що якщо, значить, зберуть підписів більше, ніж половину на те, щоби це було співголовування, то  буде вважатися прийнятим рішенням стосовно співголовуавння, а не одною людиною оголення. І разом з тим одночасно  було висунено ще одну кандидатуру  на оголення групи, це Сергія Лещенка. Тобто у нас є  два тандеми зараз, які презентують на спів головування: Сергій Тарута - Сергій Лещенко і Борис Гєллєр - Денис Дзензерський.

Постановка питання мною була така, що якщо не буде двох третіх голосів за одну або другу пару, то  відповідно це рішення виноситиметься на комітет, а немає двох третіх голосів за жодну одну пару. Так, пан Гєллєр і Дзензерський зібрали більшу кількість голосів, але двох третіх голосів немає. Тому це питання виноситься сьогодні  на комітет і у  нас є пан Сергій Тарута і Сергій Лещенко, у нас є помічниця пана Гєллєра, який не зміг зараз долучитися через зустріч із міністром фінансів, наскільки я зрозуміла.

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. (Не чути)

 

КЛИМПУШ-ЦИНЦАДЗЕ І.О. І ми знаємо про те, що  пан Дзензерський також не міг із якихось поважних причин долучитися сьогодні до засідання, але разом з тим я, виходячи з того, що сказала Ганна Миколаївна,  що був візит і нас просили вже про якомога швидше визначення з керівництвом, взагалі з цією делегацією, з роботою цієї делегації. Так само цього тижня тут знаходиться керівник парламентського комітету у закордонних справах Німеччини. Думаю, що теж якби ми мали уже там розв'язане це питання, то можна би було вже і формальні зустрічі, офіційні зустрічі на цьому рівні  проводити. Ми знаємо, що посольство Німеччини і колеги з Бундестагу уже працюють із паном Сергієм Тарутою, вже там висловлювали свою підтримку того, що вони готові були продовжувати  і підтримувати цю співпрацю, вони бачать як цілком вірогідну  можливість ефективно впроваджувати співробітництво між країнами х таким  головуванням. Тому, колеги… Ганно Миколаївно, уже вам слово.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, колеги. Тобто фактично ми зараз говоримо про те, що комітет має проголосувати або за те, щоб співголовами стали групи дружби Гєллєр, Дзензерський, або Тарута, Лещенко. Правильно? Можливо, ми дамо ще пану Сергію…

 

ТАРУТА С.О. Немножко не так. Когда у нас на прошлой неделе была встреча, которую мы ожидали и подстраивались под Дзензерского, и три недели не проводили, и увидели о том, что в данном случае была не встреча, для того чтобы поговорить, дать свои программы и определить, кто же будет наиболее эффективный в развитии наших немецко-украинских отношений, то мы увидели, что с той стороны происходит трюк. Они понимали, что каждый из них не проходит, поэтому их задача была – синициировать как можно большее количество депутатов, которые бы написали заявление об желании участвовать в этой группе, и при этом, объединившись, они имели вот возможность проголосовать больше, чем мы, скажем так. И у Сережи возникла тогда идея: если так, то давайте и мы, и я готов тоже, вместе со мной пойти на співголовування. Но я тогда сказал эту позицию: коль с той стороны у нас один председатель, то делать две головы – это, как на предприятии, как в любом управлении, два министра. Представляете, кто будет за что отвечать?

И со стороны Германии это будет абсолютно не понятно, кто за что отвечает и как выстраивать отношения. В том числе я разговаривал с послом. Он говорит: "Это нежелательный вариант, когда будет с такой страной, как Германия, которая является сегодня, в принципе, одним из главных, кто защищает Украину, и делать раздвоение…" Серж не возражает, Серж это сделал специально для того, чтобы победить эту рокировку, скажем так, карточную игру, по-другому ее никак не назовешь.

 

ЛЕЩЕНКО С.А. Ну, на самом деле, конечно, это было на самом заседании довольно похоже на сговор, когда двое депутатов пытались от имени девяноста, заручившись поддержкой… Да, коли двоє депутатів – Дзензерський та Гєллєр, - заручившись підтримкою 15 депутатів, намагалися від імені 90 ухвалити рішення про своє співголовування в цій групі, після чого був збір підписів. Власне так, і після чого я сказав, що якщо ви вважаєте, що у вас немає конфлікту, то я тоді теж висуваю свою кандидатуру. І в мене є так само свій послужний список. Я можу сказати, що я з Німеччини тривалий час мав контакти медійні, я нагороджувався премією фонду Герда Буцеріаса, засновника німецької газети "Zeit", нагороджувався премію "Німецької хвилі" за блогерство. В мене є публікації про мене в "Frankfurter Allgemeine Zeitung", стосунки з Кодертом Шугером медійні, журналістами "Süddeutsche Zeitung", "Spiegel". Тобто в мене є великий масив німецьких контактів саме інформаційних. І тому я вважаю, що раз так, то давайте і я себе запропоную і піду в тандем до Тарути, оскільки це такий спосіб зупинити змову, яка існувала на той момент. І власне, після чого був збір підписів. До речі, я не знаю, пані Іванна, які підсумок цього збору підписів. Чи відомі цифри?

Так. Якщо можна, можливо тоді повідомте, який підсумок збору підписів. І якщо ми виходимо вже на фінішну пряму, то я не маю жодних застережень. Якщо ми виходимо на формат голосування, я готовий підтримати пана Таруту і зняти свою кандидатуру з тандему. Але якщо ми, наприклад, ідемо по процедурі саме голосування комітету.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Сергію. Володимире!

 

АР’ЄВ В.І. Шановні колеги, ми від самого початку для того, щоб уникнути змагання, хто кого більше, бігає в залі, збере підписів, ухвалили нове положення. По цьому положенню пункт 3.5, якщо ми йдемо чітко по процедурі, у випадку існування альтернативних кандидатур, на зборах групи відбувається лише висування.

І голосування тут дійсно не може бути жодного, якщо немає згоди. Тому у випадку існування альтернативних пропозицій, лише один оформлюється, один протокол з висуванням кандидатур, який потім передається в комітет. І комітет вже з висунутих кандидатур або тандемів визначає тих, хто буде очолювати цю "групу дружби". В даному разі, я думаю, що ми зараз підемо саме цим шляхом. Просто тоді тут протоколи трошки хаотично оформлені.

 

КЛИМПУШ-ЦИНЦАДЗЕ І.О. Очевидно хаотично оформлені, тому що задача була  поставлена мною, о'кей,  давайте до завтрашнього ранку  вирішуємо це питання.  Через те, що ми дійсно  чекали пана  Дзензерського, якого не було протягом кількох тижнів в Україні,  для того, щоб провести це засідання  разом з ним.  

 

АР'ЄВ В.І.  От для того, щоб ми зробили процедуру, я думаю,  що вона буде зберігатися і в  наступних скликаннях Верховної Ради, щоб не було  змагання, хто кого з собою  більше привів, то визначається комітетом на підставі професійних здібностей і представлення програми  кандидатів на очолення. Це не  статус і не додатковий запис у  візитну картку, а це  для того, якщо  працювати, то це реальна  робота.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Дякую, Володимире. Дійсно хочу підтвердити, що Німеччина –  це  зараз    стратегічна для нас теж країна. І  після спілкування  і з президентом Бундестагу, з  їхніми парламентарями,  з послом, достатньо  багато було зустрічей останні  два місяці, ти  розумієш, наскільки важливо нам уже  ухвалити   це рішення і підібрати ту людину, яка буде відповідати очікуванням і з  німецької стороні, і нашим щодо розвитку нормальних дипломатичних стосунків міжпарламентських між   українським парламентом і Бундестагом.

Я думаю, що  зараз ми тоді ставимо на голосування про те, щоб… Я підтримую цю позицію, що в цій групі важливо, щоб  був один керівник, якщо буде рішення комітету, так. Якщо ні, тоді  варіанти співголів.

Хто за те, щоб Групу  дружби  Україна-Німеччина очолювала одна людина, один керівник?   Хто – проти?   Хто утримався?

Отож, колеги,  комітет підтримує те, щоб  одна людина очолювала групу дружби.

Тепер подивимося по тим кандидатам, які  в нас зараз є. Оскільки  одна людина, тоді я пропоную, щоб ми за рейтинговим голосуванням три кандидати, які зараз хочуть очолити групу дружби. Це   Гєллєр,  Дзендзерський і пан  Тарута. Можна.

 

ТАРАСЮК Б.І.  Я підтримую, щоб цю групу очолювала  одна людина. І на мою думку, що якщо інший тандем, про який тут згадувалося не вважав за потрібне і не вважає, що це пріоритет для них, і не прийшли на засідання комітету, то очевидно у нас залишається двоє претендентів на голову – це пан Тарута і пан Лещенко. Але, враховуючи висловлювання Сергія Лещенка самого, я пропоную, щоб першим на голосування ми поставили пана Таруту - людина авторитетна, людина, яку знають і в Україні, і за кордоном, підтримати його на голову комітету, голову групи дружби. А, з іншого боку, пропоную, щоб Лещенка і, можливо, групу, когось із другого тандему на заступників. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Колеги, хто за пропозицію Бориса Івановича…. Я теж можу сказати, що, оскільки в нас був, конфліктна ситуація з групою Азербайджан і я пам'ятаю, що голова Комітету з питань податкової політики, який був зацікавлений очолити, він прийшов, відірвався від свого комітету. Це той момент, коли, я розумію, є важливі справи, але якщо технічно хочеш очолити групу, то твоя присутність, є план і так далі, це теж певне свідчення проявів інтересу. Тому ставлю на голосування про підтримку пропозиції Бориса Івановича про те, щоб першим ставити на голосування кандидатуру Сергія Тарути.

Хто – "за" таку пропозицію? Одноголосно.

Тож, колеги, хто за те, щоб "Групу дружби Україна-Німеччина", керівником групи був Сергій Тарута?

Хто – "за"?

Шість.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Хто – проти? Хто утримався?

Один утримався.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Один утримався. Колеги, отож можна привітати Україну з тим, що у нас є керівник "Групи дружби з Німеччиною". Я думаю, що ви тоді проведете збори уже і виберете, хто у вас буде заступником, секретарем от і, справді, хочемо побажати вам нарощувати всі контакти, зважаючи на те, що в Україні вже з січня працює Андрій Мельник, як посол України в Німеччині. І дуже важливо, щоб парламент разом з МЗС, нашим посольством допомагали Україні, особливо у вирішенні зараз ситуації на сході, і зважаючи на позицію Німеччини також. Можливо, ваше якесь заключне слово.

 

ТАРУТА С.О. Да. Огромное спасибо всем. Я сегодня утром, это не связанно было с этим, я встречался как раз с немецкой группой и мы обсуждали о том, что начинаем активную работу, планируем уже на март месяц поездку нашей группы. С той стороны мы договорились, 6 марта мы делаем в Вене заседание Делового совета Германии и Украины. Поверьте, я к своей работе буду относиться, как к своему раньше бизнесу и вы увидите результат. Я имею в виду по отношению к делу.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Так, колеги, дуже дякуємо вам. І наш комітет максимально готовий сприяти в розвитку міжпарламентських контактів також. Все, просимо. Тоді переходимо до.

 

ТАРУТА С.В. Еще одну секундочку, я просто подготовлю. Там в ближайшие 2-3 недели мы подготовим программу работы на этот год. Поэтому хотел бы, чтобы мы тогда, я вынес эту программу на комитет и мы ее согласовали.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Домовились.

 

ТАРУТА С.В. Домовились?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Так. Борис Іванович і тоді…

 

ТАРАСЮК Б.І. Згідно з розподілом я відповідав серед іншого і за проведення організаційного засідання групи дружби з Турецькою Республікою. І неочікувано під час цього зібрання не голосували за кандидатів, які самі себе висунули, а була запропонована моя кандидатура. І не заважаючи на те, що я відбивався героїчно, так, ви порушуєте логіку мого виступу. Я готовий, так, я готовий відмовитися на користь Світлани Петрівни. Але я просто констатую, що було обрано мене.

Тоді я прошу комітет, я пропоную, щоб комітет затвердив тоді цей вибір. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Я думаю, що ми зараз заслухаємо голову підкомітету Володимира Ар'єва, який нам дасть короткий звіт.

 

АР’ЄВ В.І. Борис Іванович, якщо ви не проти, давайте ми підемо, от формально, то формально, буде протокол на наступному засіданні комітету все одразу моментально затвердимо.

Наразі, є наявні протоколи наступні:

Португальська Республіка – співголови: Дзюблик, Кутовий.

Японія – співголови: Філатов, Ємець.

Грецька Республіка – співголови: Курило і Чикіта.

Республіка Фінляндія – Хлань.

Королівство Швеція – Співаковський.

Франції немає протоколу.

Аргентинська Республіка – Корчик.

Республіка Хорватія – Юрик.

Республіка Чорногорія – Шипко.

Киргизька Республіка – Шуфрич.

Це наявні протоколи, які є на  сьогодні, на даний момент у цій папці. І я прошу затвердити ці групи шляхом голосування.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Ми чекаємо французький протокол  і …

 

АР’ЄВ В.І.  Туреччина.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. … і якщо, на наступну середу ми це затвердимо.

 

АР’ЄВ В.І. Немає протоколів.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Поки немає протоколів.

Колеги, хто за те, щоб  затвердити ці групи по яким є протоколи і відповідно до доповіді Володимира Ігоровича. Хто – "за"? Одноголосно.

Отож рішення прийнято.

 

АР’ЄВ В.І. Так, і ще  один момент, надійшли заяви щодо утворення інших груп. І я пропоную, призначити координаторами  наступних колег: Афганістан – Климпуш-Цинцадзе.

Бахрейн – Заліщук.

Данія – Вовк.

Індонезія – Гопко.

Лівія – Гузь.

Люксембург, там же ми… - Тарасюк Борис Іванович.

ПАР - Ларін.

Сербія – Присяжнюк.

Таджикистан – Льовочкін. 

Є заперечення?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Немає.

Хто за те, щоб ухвалити цей список ухвалити  і почати  формувати групи-дружби? Одноголосно.

Рішення прийнято.

Тут Альона Шкрум дуже просить, що їй треба  бігти на комітетські слухання, а це питання …

 

ТАРАСЮК Б.І.  Хотів би звернути увагу, чи  у нас слідкує хтось за тим, щоб дотримувались цього принципу, який ми …………, тобто не більше двох… не більше семи.

 

КЛИМПУШ-ЦИНЦАДЗЕ І.О. У нас точно  з Унгуряном  є така проблема, він уже очолив дві групи. Тому у вас немає протоколу по Молдові. 

 

АР’ЄВ В.І. Наразі поки  що такого, крім цього, не було. Я точно можу сказати, що більше  двох не було наразі поки що  з тих, що  ми проголосували.  Але щодо того, щоб не більше  7,  я хотів би…   Тут є проблема і тоді треба просто  буде, треба буде розіслати  нашим колегам листи. Давайте доручимо…

 

_______________. (Не чути)

 

АР’ЄВ В.І. Шановні колеги, давайте ми зробимо таким чином. Якщо ви погодитеся, ми дамо протокольне доручення секретаріату надіслати відповідні листи народним депутатам, які мають, заявили про членство  в більше ніж 7 групах відповідно до  положення, і запропонувати їм визначитися, в яких групах, не більше  семи, вони хочуть залишатися.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Можна й так.

 

КЛИМПУШ-ЦИНЦАДЗЕ І.О. (Не чути)

 

АР’ЄВ В.І. Дякую вам за уточнення. Тоді давайте, коли  ми закінчимо  процес,  ми відповідним чином  і розішлемо.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Давайте так. І тоді  перейдемо.

Ще є    група по Китаю, я так бачу, що там  не ухвалено рішення, да, там теж  конфлікт.

 

АР’ЄВ В.І. Тут не було  протоколу наразі і не переданий.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Добре. Світлана, останнє...

 

ЗАЛІЩУК С.П.  Можна я коротенько.  Я думаю, що це все ж таки некоректно, щоб вони входили в якісь групи, голосували, тобто обирали членів, голів своїх груп, а потім виходили через те, що вони  перебрали. Це напевно некоректно.   Іншим варіантом може бути наступне, що комітет  просто, тобто якщо  у вас є ця база даних, в якій легко, чітко видно, що вони вже в семи  групах, просто не включати їх більше. Сказати: вибачте, ви перебрали або ви зараз виходите і включаєтесь тоді до іншої групи, або ми вас більше не вносимо просто імперативно.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Добре.  Колеги, давайте ми це ще обговоримо вже в нашому неформальному якомусь спілкуванні.

Колеги, переходимо до порядку денного, першого пункту нашого сьогоднішнього засідання. Проект Закону "Про припинення участі України в Єдиному економічному просторі та про внесення змін до деяких законів України з питань міжнародних договорів". Законопроект зареєстрований народним депутатом України Юлію Володимирівною Тимошенко. Доповідатиме сьогодні Альона Шкрум. Будь ласка.

 

ШКРУМ А.І. Дуже дякую, колеги, за таку можливість. Я буду намагатися бути дуже... дуже коротко виступити. Дійсно Юлія Володимирівна сьогодні не змогла бути. Вона попросила прийти, представити цей законопроект.

Він є девчому простим. Фактично Україна приєдналася до Угоди про формування єдиного економічного простору або ЄЕП в 2 тисячі.... ну, із застереженнями в 2004 році і застереження було таке, що Україна братиме участь у формуванні і функціонуванні Єдиного економічного простору, але лише в межах, що відповідають Конституції України, що є цілком зрозумілим.  З того часу Україна не адаптувала жодних правил, не впровадила жодних правил встановлених під егідою ЄЕП. Цей міжнародний проект фактично зайшов у такий глухий кут і, на нашу думку і на думку автора, не підлягає подальшому розвитку.

Крім того, ми пропонуємо, ну, подивитися на те, що з 1 січня  2010 року почала діяти комісія Митного союзу так звана, в яку Україна не входить і в якій вона участі не бере. А з 1 липня 2010 року набирав чинності Митний кодекс та Митний тариф обов'язковий для країн-членів Митного союзу. І зважаю чи на те, що Білорусь та Казахстан не є членами СОТ, а Росія нещодавно стала як раз членом СОТ, то технічно правило таке, що для країн Митного союзу було встановлено ставки митного тарифу на рівні,  узгодженому між Російською Федерацією та країнами СОТ.  У України є свої ставки, тому що Україна як раз є членом СОТ і для України таке правило не є прийнятним. Тобто технічно....

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Я перепрошую. Ми читали пояснювальну записку до цього. Можливо, є якісь додаткові аргументи. Зекономимо тоді і час.

 

ШКРУМ А.І. Супер, тоді я дуже швидко тоді просто скажу, що дійсно. Дійсно, да, по-перше, це для нас є неприйнятним у правилах. По-друге, ми так і не імплементували і адаптували жодних правил. По-третє, ми можемо  також уникнути, зупиняючи цю угоду, будь-яких беззмістовних  майбутніх  витрат, якщо вони будуть на участь  саме у цій угоді. Ну, і саме з цієї точки зору пропонуємо  припинити  участь  України  в Єдиному  економічному просторі. Це до того, що це питання, окрім цього, є звичайно і політичним питанням. Тут комітет має подискутувати. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, колеги.

У нас є Олена  Володимирівна, яка має позицію МЗС. І ви бачили тут є відповідь на наш комітет. Давайте  послухаємо Олену Володимирівну.

 

ЗЕРКАЛЬ О.В.  Безперечно, підтримуючи  ініціативу щодо припинення участі України  в Угоді про формування  Єдиного економічного простору, ми    не підтримуємо цей  проект закону з огляду на те, як  він зроблений і на його якість. Крім того, нас ніщо не зупиняє виконати умову частини другої статті 11  цією угодою, якою передбачено, що ми маємо надіслати   іншій стороні відповідне письмове повідомлення  не менше ніж  як за  12 місяців до  виходу з міжнародного  договору. Таким чином  ми можемо вже  розпочати процедуру, навіть без прийняття  цього закону. І решта питань, які автор намагається  вирішити в цьому проекті закону, вони або суперечать Конституції, або не мають жодного сенсу. Дякую.

 

ШКРУМ А.І. Дуже коротке зауваження.  Якщо ви подивитесь на проект  законопроекту,  то якраз пункт  перший:  Верховна Рада  України постановляє припинити участь і далі ми говоримо  про  те, що угода припиняється з дати, визначеної згідно   з частиною другою  статті  11 такої угоди. Тобто це не заперечує тому, що зараз   сказав  нам представник МЗС фактично.

 

КЛИМПУШ-ЦИНЦАДЗЕ І.О. На цьому, власне, можна  і закінчити всю цю постанову і законопроект. Виходячи   так само, якщо   ми з вами уважно подивились те, що нам Юридичне управління так само дало, Експертно-юридичне управління, ми розуміємо, що всі інші зміни, пропоновані цим законопроектом,  вони не мають безпосереднього відношення до того, що виноситься в назву закону, законопроекту як такого, і не мають підстав через те, що вони регулюються іншими  законами, які  функціонують, і  Конституцією України, які функціонують зараз.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Колеги, хто ще бажає висловитись? Якщо ні, то переходимо до голосування щодо рішення комітету. Перепрошую, у нас ще є В'ячеслав Анатолійович, директор Департаменту європейської інтеграції та багатостороннього співробітництва Міністерства економічного розвитку, торгівлі України. Давайте, ми ще вам дамо слово.

 

ЦИМБАЛ В.А. Дякую, Ганно Миколаївно, за надане слово. Ми дійсно підтримуємо ініціативи щодо виходу з цієї угоди. Тому що вона не має практичного застосування. І пропонуємо зробити не припинення участі, а необхідно зазначити в законі, що ми виходимо з цієї угоди, як це зазначено в статті 12 цієї угоди.

Все інше, що стосується внесення змін до законодавства, ми підтримуємо експертний висновок Верховної Ради України. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Добре. Колеги, тоді, якщо більше немає коментарів на цю тему, тоді будемо ставити на голосування. Хто за те, щоб підтримати цей проект закону, хто, у вигляді такому, як запропонував автор? Хто – "за"?

 

_______________. Два.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Хто – проти? Хто утримався?

 

_______________. Чотири утримались.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ваша пропозиція?

 

КЛИМПУШ-ЦИНЦАДЗЕ І.О. Моя пропозиція. Було б поставити на голосування комітету можливість підтримання цього законопроекту саме в цій частині, яку названо було пані Альоною Шкрум. Якщо в цьому є сенс для того, щоб почати процес виходу з угоди. Без того.

 

_______________. (Не чути)

 

КЛИМПУШ-ЦИНЦАДЗЕ І.О. А яким чином ми можемо вплинути на те, щоб ви почали це робити і так?

 

ШКРУМ А.І. Чому ж ви не почали до цього часу? Ну, насправді ми ж з вами не один раз говоримо про ці речі. Тобто чи може Верховна Рада допомогти почати в цьому питанні фактично?

 

ЗЕРКАЛЬ О.В. Знаєте, Верховна Рада нам може допомогти. І ми будемо про це казати в плані бюджету. Але тут нам не потрібна ніяка допомога. Ми надсилаємо ноту, що ми виходимо. І вносимо пропозицію  про  вихід все.

 

ТАРАСЮК Б.І.  А хто дасть  вказівку про те, щоб надсилати ноту?

 

ЗЕРКАЛЬ О.В. Мені не треба, щоб мені давали вказівку, я сама можу це зробити.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Колеги, я пропоную, можливо, рішенням комітету ми просто ухвалимо те, щоб від комітету направити лист  не у вигляді  тексту постанови чи проекту закону і так далі. А просто, що наш Комітет у закордонних справах звернеться до МЗС про це,  хто – "за"…

 

КЛИМПУШ-ЦИНЦАДЗЕ І.О. …ініціювати вихід…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. …вихід України і проінформувати про результати. Так, щоб не займати час парламенту, оскільки багато є важливих речей саме цим питанням, яке  я можу собі уявити, в залі спровокує  на годину дискусій з різними силами.

Борисе Івановичу…

А, хто за таке  рішення, оскільки рішення не підтримати було. Хто за те, щоб все-таки комітет направив просто лист, правильно, хто – "за"? Хто – проти? Хто – утримався? Один утримався.

 

ЗАЛІЩУК С.П. Прохання до нашого  протоколу, аби в цьому листі ми зазначили, що ми просимо так само МЗС поінформувати комітет про ухвалення такого рішення і про чіткий календар, тобто дату, коли це буде  зроблено, щоб ми теж володіли цією інформацією. Дуже дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

А тоді треба ставити на відхилення. Так, колеги, хто за те, щоб відхилити цей  законопроект?

Ще раз проголосуємо, щоб відхилити. Хто – проти? Давай до голосуємо.

І хто – утримався? Так…

 

АР’ЄВ В.І. Навздогін донесли зараз протокол щодо утворення групи зв'язків з Турецькою Республікою, давайте ми уже дійсно, так.

Так, нам  пропонується обрати Тарасюка Бориса Івановича, керівником групи дружби з  Турецькою Республікою.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Хто – "за"?

 

АР’ЄВ В.І.  Шановні колеги, давайте проголосуємо.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Хто – "за"? Одноголосно. Дякую, Володимиру Ігоровичу.

Колеги,  тоді розібралися з першим проектом Закону про припинення участі України в …… просторі. Переходимо до 2 пункту нашого порядку денного. Проект Постанови "Про залучення міжнародної експертної та експертної допомоги до розробки і реалізації комплексної Державної програми щодо підтримки та соціальної адаптації внутрішньо переміщених осіб в Україні".

Будь ласка, Сергій Миколайович, вам як співавтору сово.

 

ЛАРІН С.М.  Я думаю, всі ж  читали.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Може, ви хочете додати до того, що було там написано?

 

ЛАРІН С.М. Я підтримую висновок Міністерства закордонних справ.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Так.

 

ЛАРІН С.М. Вони підтримують – тому я підтримую.

Що пояснювати? В нас проблема велика гуманітарна, так, стільки переміщених осіб і я знаю, особисто допомагаю дуже багатьом біженцям. Вони, чесно кажучи, кинуті напризволяще. Завдячуючи волонтерам тільки вони виживають. От я зараз можу, мені смс прийшла, з Дебальцеве приїхали в Кіровоградську область, ну, їх там місцеві жителі годують, але далі воно нічого не рухається. І куди їм повертатися...

Я пропоную просто залучати міжнародні організації, донорів для вирішення цього питання. Весь сенс цієї постанови і винести це, так би  мовити, на , ну, на...

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. А ви погоджуєтеся із пропозиціями: "Пункт 2 постановляючої частини проекту постанови пропонуємо викласти в наступній редакції"?

 

КЛИМПУШ-ЦИНЦАДЗЕ І.О. І там іще є.

 

ЛАРІН С.М. Так, я бачив, бачив. Якщо Олена Володимирівна скаже, я хлоу побачити чим воно відрізняється і чому таке формулювання – я готовий вислухати і давайте комітетом приймемо рішення.

 

ЗЕРКАЛЬ О.В. Ну, це фактично наша пропозиція, це уточнення того, про що йдеться в постанові.

Справа в тому, що дійсно планується проведення міжнародної конференції. Вже багато разів змінювали  її назву. Зараз вона називається: Міжнародна конференція з підтримки України. І вона організовується і координується Європейським Союзом та іншими донорами та партнерами. Саме тому ми запропонували трошки змінити редакцію і крім того, зважаю чи на те, скільки Європейським Союзом надається допомоги, ми вважали за потрібне зазначити ту вдячність, яку ми відчуваємо за цю допомогу і для того, щоб вона, наші партнери європейські бачили, що ми її розуміємо.

 

ЛАРІН С.М. І ще один момент. Я підтримую, звичайно. 21-го 11-го, листопада, був прийнятий закон. Протягом трьох місяців Кабінет Міністрів повинен був розробити. Уже 3 місяці буде післязавтра, через два дні. Чи є така комплексна програма, я не знаю, не чув. Вони повинні протягом трьох місяців після набуття чинності розробити комплексну державну програму щодо підтримки і соціальної адаптації внутрішньо переміщених осіб.

Може, Олена Володимирівна знає, чи є така програма.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. У нас є начальнику Управління організації соціального захисту Мінсоцполітики. Якщо ви не заперечуєте, томи зараз Ользі Сергіївні надамо слово.

 

ЖИДЕЦЬКА О.С. Стосовно цієї програми. Вона розроблена, була надіслана у всі центральні органи, зацікавлені щодо надання пропозицій та зауважень. Зараз вони опрацьовуються з громадським сектором. Проте відповідно до Коаліційної угоди термін виконання цієї програми стоїть червень місяць. Ми сподіваємося зробити її раніше, і зараз вже йдуть останні етапи. Але, в принципі, по строках там вийшла така накладка.

Ми підтримуємо цю постанову, вважаємо її надзвичайно потрібною з урахуванням того, що, дійсно, є проект, є бачення, але потрібно буде донорську допомогу для реалізації цієї програми.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Ольга Сергіївна.

Ще Олена Володимирівна додасть.

 

ЗЕРКАЛЬ О.В. Справа в тому, що 5 лютого відбулася нарада під головуванням віце-прем'єр-міністра Зубка з всіма організаціями міжнародними, які надають гуманітарну допомогу. І було визначено, що він буде очолювати фактично цей координаційний центр, який буде координувати всю допомогу. І ініційовано питання покласти на Державну службу з надзвичайних ситуацій функцію з визнання гуманітарної допомоги, отримувачем якої буде сама служба. Тобто служба фактично буде отримувати всю допомогу, яка надається.

Крім того, поставало питання щодо необхідності внесення змін до законодавства з метою зняття питання, яке пов'язане з оподаткуванням гуманітарної допомоги і полегшенням самого доступу до гуманітарної допомоги. І все це має зараз координувати пан Зубко.

 

АР'ЄВ В.І. Шановні колеги, тут ще один момент. Зараз в Парламентській асамблеї Ради Європи трішки затіяли друзі Росії таку бруднувату гру на темі біженців. Там, наприклад, з тим, щоб зробити виїзне засідання Комітету з питань міграції, біженців, переміщених осіб у Росії показати, як красиво в таборах спеціально облаштованих біженців приймає Російська Федерація наших громадян, які втекли з Донбасу. І в цьому контексті я хотів би просто поінформувати вас, що достатньо серйозно треба, особливо там нам як членам делегації тут звернути  на це увагу. І так само Міністерству закордонних справ в даному разі варто відреагувати на це відповідним чином, можливо запросивши провести відповідний комітет не в Москві, яка відмовилася від співпраці з Парламентською асамблеєю Ради Європи, а в Києві. І продемонструвати в  Києві як українська влада розміщує значно більшу кількість біженців на території, яка… на своїй території.

 

ТАРАСЮК Б.І. Це поза межами цієї постанови?

 

АР’ЄВ В.І. Це поза межами. Я просто хотів перед голосуванням… попросив би Олену Володимирівну це або запам'ятати, або записати, якщо…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Вказівку дайте. (Шум у залі)

Так, ми ставимо на голосування.

 

КЛИМПУШ-ЦИНЦАДЗЕ І.О. Колеги, давайте підтримаємо цю постанову.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Колеги, хто за те, щоб підтримати цю…

 

ЖИДЕЦЬКА О.С.  Стосовно терміну. Дійсно, зараз вже йде обговорення з громадськістю, тобто пропозиції від  центральних органів вже всі надійшли. Ми його опрацювали. І ми сподіваємося, що наступного тижня вже завершимо опрацювання з громадськістю і зможемо направити Міністерству юстиції із бізнес-регламентом до Кабінету Міністрів. Тому ми  працюємо, розуміємо, що це надзвичайно важливе питання, яке потребує нагального врегулювання.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Колеги, ставлю на голосування про підтримку цієї постанови. Якщо  автор не заперечує, з тими пропозиціями слушними, які подало Міністерство закордонних справ України. Хто за"? одноголосно. Тобто рішення ухвалене.  Суть пропозиції, я вже для того, щоб з економити час не читаю, вони є  тут прописані. Так, все домовились.

Колеги, переходимо до наступного порядку денного. Але,  можливо, перед тим, щоб вже не затримувати Олену Володимирівну, бо в наступному порядку денному для  неї там немає  ми питання бюджету  заслухали б дуже коротко, і тоді перейдемо по нашому  порядку денному.

 

ЗЕРКАЛЬ О.В. Дякую, Ганно Миколаївно.

В принципі, у нас в цьому році врахували всі наші пропозиції. Водночас, відповідно курс, який закладається до бюджету 21,7 зараз це дуже відповідає курсу Національного банку. І ми розуміємо, що може  постати питання протягом року щодо  необхідності перегляду сум, які закладені в державний бюджет.

Водночас, у нас є одне  прохання, яке б ми дуже хотіли, щоб комітет ініціював. Справа в тому,  що ми просимо нам збільшити видатки по бюджетній програмі 1010.

Оскільки зараз у нас виникла проблема з  необхідністю погашення кредиторської заборгованості на суму 1,1 мільйон гривень.

І ще декілька питань, які пов'язані з функціонування Міністерства закордонних справ тому нам необхідне збільшення по програмі 1010 – на 1,5 мільйона гривень.

Разом з тим, зважаючи на обмеження бюджету ми пропонуємо просто зробити це шляхом перерозподілу між бюджетною програмою 1030 і 1010 шляхом зменшення 1030 – на 1,5 мільйони і збільшення 1010 – на 1,5 мільйони ,бо це тільки в бюджеті можна це зробити, поза бюджетним процесом  неможливо цього зробити – перекид видатків.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Світлана Петрівна.

 

КЛИМПУШ-ЦИНЦАДЗЕ І.О. Можна спитати…

 

ЗАЛІЩУК С.П. (Не чути)

 

ЗЕРКАЛЬ О.В. 1010 – це  питання утримання безпосередньо Міністерства закордонних справ, це центральний апарат. А 1030 – це забезпечення функціонування  закордонних дипломатичних установ.  

 

КЛИМПУШ-ЦИНЦАДЗЕ І.О. Як ви збираєтеся тоді з таким зменшенням?

 

ЗЕРКАЛЬ О.В. Півтора мільйони гривень всього нам треба зараз погасити кредиторську заборгованість.

 

КЛИМПУШ-ЦИНЦАДЗЕ І.О. Окей. А в кінці року, як це буде виглядати?

 

ЗЕРКАЛЬ О.В. Ми ще будемо ж ще переглядати бюджет протягом року. І якщо він буде переглядатися протягом року – ми будемо виходити з цього. Зараз для нас критично закрити 10.10.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дивіться, я думаю, що, ну, чи комітет підтримує зараз. Хто підтримує пропозиції міністерства? Це одноголосно? Я думаю, що тоді ми можемо від імені комітету направити до бюджетного, щоб до 26 лютого, до екстреного цього засідання, яке буде по схваленню, тоді нам треба буде до кінця цього тижня направити в бюджетний комітет наші поправки, тобто які ми з вами узгодимо з МЗС для того, щоб включити. Я не знаю, можливо, ще б додатково якісь кошти хай би шукали, щоби посилити. Бо тих 20 посольств, в яких немає зараз очільників і це, в принципі, достатньо вагомо б'є по нашому представництву і захисту наших інтересів, я не знаю, чи це питання грошей, чи і так далі, це теж треба якось вирішувати. І тому, якщо треба збільшувати фінансування...

 

_______________. (Не чути).

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. То це треба так само мати на увазі, що комітет тут є...

 

_______________ (Не чути).

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ну, були там надходження щодо там реформи "Нафтогазу", ще якісь джерела. Ну, треба шукати, не можемо ми зараз. Ну, тобто давайте зараз почнемо вносити зміни до цього, до... щоб були якомога швидше включені, а далі будемо системно шукати, щоб на представництво України за кордоном покрити фінансування.

Дякуємо Олені Володимирівні. Колеги... А? І всім також представникам міністерств, які сьогодні завітали до нас  на комітет. Тобто я думаю, що більше вже необхідності немає вас затримувати.

Переходимо до наступного пункту порядку денного:  про затвердження персонального складу постійних делегацій Верховної Ради України  в органах міжнародних парламентських організацій, українська  частина двосторонніх, трьохсторонніх міжпарламентських інституціях.

У вас перед очима є надані документи. Нам сьогодні надзвичайно важливо затвердити НАТО – нашу делегацію, оскільки уже 9, здається, 11 березня буде сесія НАТО і наша  делегація має вже готуватися до поїздки в НАТО. Колеги, ви маєте зараз перед… Так, крім НАТО… по іншим, і ПАЧЕС  є готові.  По решта, які фракції не надіслали?  БПП. Наша улюблена  БПП.

 

КЛИМПУШ-ЦИНЦАДЗЕ І.О. У нас, ми попросили, іде формування цих списків. Правда, я бачила, надіслане нагадування  в комітет  секретаріату.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ви затримуєте всю країну, весь парламент з формуванням делегацій. Ні, насправді, колеги, давайте почнемо з ПАЧЕС голосування. Дивіться, у вас в  документах розданих є.

КЛИМПУШ-ЦИНЦАДЗЕ І.О. ПАЧЕС  дали.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. ПАЧЕС дали. Є ПАЧЕС і НАТО. Щодо  ГУАМ і решти…

 

_______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ні, тільки два зараз є НАТО… (Шум у залі)

Тому, колеги,  особливо  представники БПП, велике до вас прохання, щоб на наступну середу, як у нас буде засідання комітету,  чи ми зараз визначимо, чи в четвер, коли буде позачергове засідання, щоб ми такі закінчили з усіма делегаціями.

 

КЛИМПУШ-ЦИНЦАДЗЕ І.О. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Інші не дали. В інші делегації нема.

Тому, колеги,  я пропоную, щоб ми  зараз проголосували за ПАЧЕС з тими пропозиціями, які були надані від політичних сил,  з членами  та  заступниками. Хто за те, щоб затвердити ось такий склад  постійної делегації Верховної Ради України в ПАЧЕС.

Хто – "за"? Одноголосно. Тому фіксуємо, що  ПАЧЕС уже є.

Тепер переходимо до НАТО.  Колеги…

 

ТАРАСЮК Б.І.  Тут "Самопоміч"  відстає.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Де "Самопоміч"  відстає?  Як?  Борис Іванович, "Самопоміч"  сьогодні все терміново надіслала.

Колеги,  тоді  ставлю на голосування про затвердження складу постійної делегації у Парламентській асамблеї НАТО. …….., вибачте.

 

КЛИМПУШ-ЦИНЦАДЗЕ І.О. Ірина, помічник Віктора Івановича Вовка. Хотіла запитати щодо його пропозиції, яку він говорив на минулому засіданні: про перерозподіл квот до Парламентської асамблеї НАТО. Вовка Віктора Івановича. Як на рахунок цього питання? Я просто дивлюся, що там…

Говорилося про перерозподіл, що візьмуть одну квоту, наскільки я зрозуміла, в "Опозиційного блоку" і вона буде надана позафракційним.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. А Віктора Івановича сьогодні немає?

 

БАЧИНСЬКА І.І. Ну, на жаль, немає, тому що він зараз в аеропорту, летить у відрядження до Естонії. Ось він телефонує, він може проголосувати за це в телефонному режимі.

 

(Загальна дискусія)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Я можу поставити на голосування комітету, але оскільки такої практики у нас не було: включення в порядок денний з телефону… Колеги, хто за те, щоб підтримати пропозицію Віктора Івановича Вовка про перерозподіл квот?

 

ЛАРІН С.М.. ………. Є порядок денний, ви його затверджуєте.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Так.

 

_______________. Голосуємо. Якщо ви не затверджуєте, розглядається інший варіант, перерозподіл…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Добре, колеги. Ставлю на голосування, щоб затвердити цей список, поданий політичними силами, щодо делегації в НАТО. Хто за те, щоб затвердити цей список?

Хто проти? Хто утримався? Немає сенсу ставити це питання. Все, колеги…

 

_______________. Затвердили делегацію в НАТО?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Так.

 

_______________.  Ясно.

 

(Загальна дискусія)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  За те, щоб затвердити.

Колеги, я ще мало того, я ще думаю, що дуже погано бо ця міжпарламентська, як вона називається правильно? Асамблея, де вкінці березня вже  в Ханої буде 132 сесія. І, фактично, вже середина лютого – там треба подавати тези доповідей і готувати нашу делегацію.

Тому треба всім політичним силам нагадати, щоб на наступний тиждень ми обов'язково це вже нарешті затвердили. Тому що це так трохи не припустимо.  

 

_______________. … до наших колег.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Я вважаю, що  колеги з БПП попросіть, щоб було просто засідання фракції, де  ви остаточно надасте список по всім делегаціям.

Тому що є важливі заходи до яких треба вже готуватися,  а ми реально пригальмовуємо формування делегацій і підготовку якісної  нашої української делегації.

 

КЛИМПУШ-ЦИНЦАДЗЕ І.О. На фракції це питання було поставлено і всім були розіслані ці всі списки. Тобто секретаріат нагадує, ми нагадаємо ще раз…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Ви як член …… попробуйте, щоб вже на наступний… Давайте поставимо сюди якийсь дед-лайн, щоб на наступний тиждень комітет закрив – там Литва…

 

КЛИМПУШ-ЦИНЦАДЗЕ І.О. Фракції гарантовано…..

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Це президентська сила…. (Не чути)

Так, колеги, переходимо до наступного пункту порядку нашого денного про визначення представника від Комітету у закордонних справах до складу Національної комісії України у справах ЮНЕСКО при Міністерстві закордонних справ.

 

КЛИМПУШ-ЦИНЦАДЗЕ І.О. Я минулого разу пропонувала на цю позицію пані Ірину Луценко, я сподівалася, що вона  сьогодні буде брати участь у комітеті.

 

_______________. Вона буде хвилин через  20.

 

КЛИМПУШ-ЦИНЦАДЗЕ І.О. Я думаю, я дуже надіюся, що ми вже нарешті закінчимо на той момент.

 

НЕСТЕРЕНКО Л.О. …як часто засідає комісія? Відповідно до  положення вона засідає раз на квартал, але реально вона засідає…

А засідання зараз готується десь  на початку березня …….

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Оскільки час ще є  пропоную знову це питання  перенести щодо ЮНЕСКО на наступне засідання, але до того часу уже з'ясувати. Наскільки я знаю, що пані Ірина Луценко мала приєднатися до засідання комітету.

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Вона під'їде. Ну може… ні, ми закінчимо, тому що у мене літак на ОБСЄ. Тому ми обов'язково мусимо закінчити.

Колеги, тоді давайте ще також у вас… Ви можете це роздати? Ще у нас є… про бюджет ми проговорили, затвердження розкладу засідань комітету на двотижневий термін.

Я  пропоную, колеги, 26-го числа, коли буде позачергова сесія або на наступному тижні таки провести засідання комітету. У нас є ряд важливих там питань по законопроектах, зокрема законопроект Бориса Івановича по формуванню громадсько-експертної ради. Вже декілька надіслали свої кандидатури… А?

 

КЛИМПУШ-ЦИНЦАДЗЕ І.О. (Не чути) … я просто маю домовленості з кількома організаціями, які погодилися і зацікавлені брати участь  в нашій роботі, то я готова їх з голосу внести або, якщо потрібно тільки в письмовій формі, то будь ласка,  давайте приймемо рішення, що це тільки в письмовій формі.  

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Мені здається, коли ми письмово зберемо, тоді сформуємо загальний список і список вже на наступне засідання роздамо експертів-фахівців в громадську раду при Комітеті у закордонних справах. І тоді зможемо цей список… хто захоче, ще додасть,  щоб воно було в такому. Так швидше буде, чим зараз ми кожен буде…

Давайте тоді до наступного засідання  всі надішлють своїх кандидатів і тоді секретаріат сформує один список.

Коли наступне засідання, колеги? (Шум у залі)  Да, на секретаріат. Колеги, коли наступне засідання? Я пропоную наступне засідання наступного тижня 26-го. 25-го – середа, 26-го… 26-го пленарне буде.

 

КЛИМПУШ-ЦИНЦАДЗЕ І.О. Но у нас не буде… Частини з наших колег не буде у зв'язку з тим, що буде засідання Комітету парламентської асамблеї…. Асоціації. І це 24-25. Тому 25-го…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Може 27-го зробимо?

 

КЛИМПУШ-ЦИНЦАДЗЕ І.О. Хто входить? 

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. 27-го. Або 26-го, якщо буде, але там перерва. Там буде… Дивіться, давайте тоді ми приймемо таке плаваюче рішення, що якщо буде кворум… Тому що я дуже хотіла, щоб ми затвердили ГУАМ, щоб ми затвердили оцю міжпарламентську асамблею, от…

У вівторок? 24-те.

 

_______________. А, 24-те.

 

КЛИМПУШ-ЦИНЦАДЗЕ І.О. Ні, може у вас є кворум, це…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Колеги, або давайте 26-го зберемося принаймні в кулуарах і затвердимо ці делегації. Тому що, якщо вони будуть, ми їх вже витиснемо від БПП, от просто…

 

_______________. … і "Самопоміч" тоже..

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ми отримаємо ці документи, тому що декілька депутатів дуже наполегливі щодо ГУАМ, які хочуть розвивати з ГУАМ… Да, зокрема, "Самопомочі". Колеги, тоді давайте попереднє рішення, що, якщо що, ми зробимо 26-го. В перерві, в обід по затвердженню цієї термінової делегації, добре?

Колеги, ще в мене таке от до вас прохання. Я роздала матеріали з Міжнародного республіканського інституту. Я думаю, що більшість з вас знають, що це за організація. У них є тренінгів центр в Литві, де зокрема вони можуть навчати і помічників депутатів, і проводити обмін досвідом разом з литовськими колегами, естонськими також, щодо проведення реформ.

Вони хотіли б, щоб наш комітет підтримав їх в плані того, що вони тут здійснюють свою діяльність. І ми є їхніми партнерами як комітет на виконання програм з демократизації, розбудови регіонального співробітництва і так далі. Це означає, що ми як комітет надаємо підтримку на співпрацю з Міжнародним республіканським інститутом.

Яким чином, що вони співпрацюють в Україні. І на це у них є програма, яку вони виконують в рамках своєї діяльності…в Вони працюють не тільки з партіями, вони працюють із громадськими організаціями, здійснюючи там тренінги і  так далі. І для нас  вони попросили, раніше вони співпрацювали з іншими, там комітетами розвитку місцевого самоврядування, регіонального  будівництва. І для того, щоб їхню діяльність, операційну програмну діяльність, яку вони здійснюють, вони  мають бути  затвердженими в Міністерстві економіки. Для цього їм потрібні партнери, з якими вони співпрацюють, які їх підтримують.

Іванка, да.

 

КЛИМПУШ-ЦИНЦАДЗЕ І.О. Якщо по хорошому і по правильному, то мені  здається, це би мали бути, якщо йдеться про співробітництво і  навчальні  візити до Сейму Литовської Республіки, і це цим обмежується, то це би мало розглядатися на Комітеті з  питань європейської інтеграції. Я вважаю, що  це би було коректно, що це не  є  безпосередньо нашою з вами відповідальністю. Ми могли би  там рекомендувати колегам це розглянути і підтримати, очевидно, я надіюся, що вони тільки зацікавлені, як і ми  зацікавлені у тому, щоб такі візити відбувалися. Але мені здається, що  це саме на той комітет. І наскільки  я зрозуміла, якщо мова іде про програму  навчальних візитів…

 

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Вони звернулися до комітету. У нас була зустріч на  прохання пана Гройсмана з директором IPA, також з декількома литовськими депутатами, оскільки у них є тренінговий центр,  який вони  фінансують і здійснюють програми обміну. І  наш комітет як ніби платформа, яка може відправляти  депутатів з інших комітетів.

Так,  Світлана.

 

ЗАЛІЩУК С.П.  Шановні колеги,  хочу нагадати, що у нас є підкомітет з  європейської інтеграції. Тому я не бачу взагалі жодних проблем, аби…

 

КЛИМПУШ-ЦИНЦАДЗЕ І.О. (Не чути)

 

 ЗАЛІЩУК С.П.   Саме так. Я не бачу взагалі жодних проблем, щоб ми підтримали IPA, який хоче навчати народних депутатів в Сеймі Литовської… Ні, не помічників, саме народних депутатів, так. І помічників, але в тому числі  народних депутатів, так. Не бачу жодної проблеми, пропоную підтримати таку підтримку. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Колеги, хто за те, щоб підтримати? Все. Одноголосно.

Кадрові питання в "Різному". І тоді… Ні, давайте ще вашу пропозицію.  У нас ще хвилин  20 є.

А що означає ця колегія, тобто це щотижн… ну, у даному випадку це кожного тижня  зобов'язання…

 

ЗАЛІЩУК С.П. Я пропоную підтримати кандидатуру Бориса Івановича з огляду на колосальний досвід взагалі і розуміння, що зараз Міністерство закордонних справ грає колосальну абсолютну роль в Україні для вирішення всього-всього, тут потрібно, безумовно, фахову людину, людину, яка знається на міжнародних договорах, на вмінні взагалі високих, вмінню вести високі переговори і так далі. Тому я думаю, що це абсолютно буде слушно.

Якщо, Борисе Івановичу, є можливість кілька кандидатур, то я прошу поінформувати так само комітет. Можливо, ми подумаємо про долучення і інших наших колег до цієї колегії, дякую.

 

КЛИМПУШ-ЦИНЦАДЗЕ І.О. У мене насамперед питання, наскільки чи комітет міг би рекомендувати кількох людей. Я абсолютно з великою готовністю підтримую кандидатуру Бориса Івановича. Але, разом з тим, цікаво дізнатися, можливо, ми можемо звернутися до МЗС і запитати, чи вони готові були б до колегії включити кількох представників Комітету у закордонних справах. І ми тоді могли би прийняти рішення.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Колеги, давайте тоді ми попросимо Секретаріат, щоб вони поцікавились, чи можна включити від нашого комітету декілька кандидатур? Добре. Давайте, я тоді… Тоді ми з міністром обговорювали про те, щоб раз на місяць все одно проводити зустрічі для обговорення спільних речей. Такі неформальні зустрічі, не в комітетському форматі, а, так, для обговорення наших поточних питань.

І зразу хочу поінформувати, що наш з вами законопроект про внесення змін до статті 13 "Про Дипломатичну службу України" не був включений в порядок денний. Але ми дуже сподіваємося, що вже на наступний пленарний тиждень ми з однією позицією виступимо, щоб його нарешті було розглянуто. Не буду розповідати про причини, чому він не був поставлений на порядок денний, щоб його включити.

Але є підтримка майже всіх лідерів фракцій коаліції для того, щоб, підтримка ініціативи нашого комітету про те, щоб проводити попередні консультації, які мають рекомендаційний характер, з кандидатами на посади послів в посольствах України за кордоном.

Тому не все так, виявляється, легко просувається за нашою ініціативою. Але будемо продовжувати далі. Це я вас просто інформую до відома. І останній пункт нашого порядку денного – це питання кадрове, питання, яке є...

Да, в закритому режимі.