Протокол №132

від 07.11.2018

  м.Київ, вул.Садова, 3-а, кімн.833

                                              о 14.15

 

Комітету у закордонних справах

 

Головував:  Голова Комітету  Гопко Г.М.

 

Присутні: Вовк В.І., Гузь І.В., Тарасюк Б.І.,  Присяжнюк О.А.,

                  Заліщук С.П., Луценко І.С.

 

Відсутні: Ар’єв В.І. (відрядження), Ларін С.М.,

                 Льовочкіна Ю.В.

 

 

Порядок денний та запрошені на засідання Комітету:

 

1.               Проект Закону про приєднання до Угоди про розвиток мультимодальних перевезень ТРАСЕКА (№0198, КМУ).

Лавренюк Юрій Федорович – заступник Міністра інфраструктури України.

Сідловська Людмила Євгеніївна – заступник директора Департаменту – начальник  Управління правової експертизи міжнародних договорів та міжнародного співробітництва Департаменту міжнародного права Міністерства юстиції України.

Заяць Андрій Іванович – Державний секретар Міністерства закордонних справ України.

Матющенко Дмитро Олександрович – начальник відділу галузевого та інвестиційного співробітництва Управління економічного співробітництва Міністерства закордонних справ України.

 

2.               Про  потенційні небезпечні наслідки паспортизації іноземними державами громадян України (закритий режим).

Заяць Андрій Іванович – Державний секретар Міністерства закордонних справ України.

Недільський Роман Богданович – заступник директора Департаменту консульської служби Міністерства закордонних справ України.

Серватюк Василь Миколайович – Перший заступник Голови Державної прикордонної служби України.

Кузьменко Андрій Іванович – заступник начальника відділу паспортної роботи управління прикордонного контролю Адміністрацій Державної прикордонної служби України.

Соколюк Максим Юрійович – Голова Державної міграційної служби України.

Гаращук Валентин Петрович – заступник начальника управління Департаменту захисту національної державності Служби безпеки України.

Павленко Ілля Петрович – заступник начальника Головного управління розвідки Міністерства оборони України.

Лєлюшкін Володимир Миколайович – начальник управління Департаменту Головного управління розвідки Міністерства оборони України.

Галюк Ольга Вікторівна - прокурор відділу екстрадиції управління правової допомоги та екстрадиції Департаменту міжнародно-правового співробітництва Генеральної прокуратури України.

Новицький Олександр Володимирович - начальник управління правової допомоги та екстрадиції Департаменту міжнародно-правового співробітництва Генеральної прокуратури України.

 

3.               Про роботу ХХХ сесії Українсько-Російської Комісії з питань рибальства в Азовському морі, яка відбулася 23-25 жовтня 2018 року.

Чубаров Рефат Абдурахманович – народний депутат України.

Кравченко Андрій Михайлович – заступник Голови Державного агентства рибного господарства України.

Ізергін Леонід Владиславович – Директор Інституту рибного господарства та екології моря.

Бабін Борис Володимирович - Постійний Представник Президента України в АРК.

Гданов Ізет Рустемович – Перший заступник Постійного Представника ПУ в АРК.

Самуха Євген Валерійович - керівник служби міжнародних зв’язків Представництва ПУ в АРК.

Ковалюк Олександр Сергійович – керівник структурного підрозділу у складі Головного управління контррозвідувального захисту інтересів держави у сфері економічної безпеки Служби безпеки України.

Алєксєєнко Андрій Вікторович – Перший заступник Голови Служби зовнішньої розвідки України.

Ільницький Микола Володимирович – представник Служби зовнішньої розвідки України.

Серватюк Василь Миколайович – Перший заступник Голови Державної прикордонної служби України.

Сідловська Людмила Євгеніївна – заступник директора Департаменту – начальник  Управління правової експертизи міжнародних договорів та міжнародного співробітництва Департаменту міжнародного права Міністерства юстиції України.

Сенченко Олег Миколайович – член громадської спілки «Асоціація рибопромислових підприємств України».

Бондар Валентина Яківна – член міжобласного Північно-Азовського об’єднання «Рибакспілка».

 

4.               Про депутатське звернення народного депутата України, заступника Голови Комітету Вовка В.І. щодо невідповідності внесеного КМУ проекту Закону «Про озоноруйнівні речовини та фторовані парникові гази» (рестр.№9082) Конституції України та ЗУ «Про міжнародні договори».

 

5.               Про стан та перспективи утворення міжвідомчого координаційного органу з метою узагальнення правової позиції держави у питанні відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації та підготовки консолідованої претензії України до Російської Федерації щодо реалізації її міжнародно-правової відповідальності за збройну агресію проти України.

Закаблук Владислав Артурович -  начальник відділу з питань гуманітарного співробітництва Управління з питань внутрішньо переміщених осіб та гуманітарного співробітництва Міністерства з питань тимчасово окупованих територій та внутрішньо переміщених осіб України.

Власюк Владислав Вікторович – генеральний директор Директорату з прав людини, доступу до правосуддя та правової обізнаності Міністерства юстиції України.

Заяць Андрій Іванович – Державний секретар Міністерства закордонних справ України.

 

6.               Про міжпарламентську співпрацю ВРУ:

-                  про візит до України делегації парламентарів Республіки Польща на чолі з віце Маршалком Сейму Республіки Польща пані Беатою Мазурек;

-                  про візит до України делегації групи дружби Чехія - Україна у період з 27 по 29 листопада 2018 року;

-                  про візит до України делегації групи дружби Єгипет - Україна у період з 20 по 23 листопада поточного року;

-                  про лист Луценко І.С. щодо відрядження до м.Оттава (Канада) з метою участі у Міжнародній конференції з народонаселення та розвитку (МКНР) у період з 21 по 25 жовтня 2018 року;

-                  про візит Голови Народної Скупщини Республіки Сербія М.Гойковича в Україну у січня-лютому 2019 року;

-                  про доцільність запрошення на адресу Спікера Національної Асамблеї Парламенту Кенії Дж.Мутурі та Спікера Сенату Парламенту Кенії К.Лусаки відвідати Україну;

Щербатюк Мирослава Дмитрівна – директор Департаменту країн Близького Сходу та Африки Міністерства закордонних справ України.

-                  про робочий візит в Україну делегації  Великобританії;

-                  звіт про участь парламентської делегації ВРУ в роботі 139-ї сесії Міжпарламентського Союзу;

-                  про участь члена делегації ВРУ у МПС І.Попова в семінарі з питань досягнення Цілей сталого розвитку для Геополітичної групи МПС «12+», який відбудеться в м.Єрусалим (Держава Ізраїль) у період з 20-22 листопада поточного року;

-                  про участь члена делегації ВРУ у МПС Л.Ємця в 8-му Форумі Альянсу Цивілізацій ООН, який відбудеться в м.Нью-Йорк (США) у період з 17 по 21 листопада 2018 року;

-                  про пріоритети міжпарламентської співпраці ВРУ на 2018 рік з огляду на реалії та виклики сьогодення.

 

7.               Різне:

-                  про кандидатуру від Комітету до складу Міжвідомчої робочої групи з розгляду проблемних питань щодо вдосконалення законодавства у сфері застосування, реалізації і моніторингу спеціальних обмежувальних заходів (санкцій).

 

 

СЛУХАЛИ: Про затвердження порядку денного засідання Комітету.

Виступила: Гопко Г.М.

 

УХВАЛИЛИ: Затвердити запропонований порядок денний засідання Комітету з урахуванням зміни черговості розгляду питань та додати питання:

- про лист заступника Голови Постійної делегації у ПА ГУАМ І.Крулька щодо участі членів зазначеної делегації у спостереженні за другим туром президентських виборів у Грузії, який відбудеться в кінці листопада на початку грудня 2018 року.

Результати голосування: одноголосно.

 

 1. СЛУХАЛИ: Про проект Закону про приєднання до Угоди про розвиток мультимодальних перевезень ТРАСЕКА.

Під час обговорення зазначеного законопроекту представник Міністерства юстиції України зауважив щодо відсутності у законодавстві України термінів та механізмів, на врегулювання та гармонізацію яких спрямована Угода, тобто на неможливість її подальшого повноцінного правозастосування у разі набрання нею чинності.

Так, безпосередньо правовідносини у сфері мультимодальних перевезень мають регулюватися, зокрема, нормами Цивільного  кодексу України та Господарського кодексу України, Кодексу торговельного мореплавства України, Закону України «Про транспорт», Закону України  «Про залізничний транспорт», Закону України «Про зовнішньоекономічну діяльність», Закону України «Про транспортно-експедиторську діяльність».

Прагнення Сторін гармонізувати своє національне законодавство з метою створення єдиної правової основи для розвитку мультимодальних перевезень закріплено у статті 2 Угоди.

Також зазначалося, що на сьогоднішній день, в законодавстві України відсутні поняття мультимодального перевезення вантажів, оператора мультимодального перевезення, терміналу мультимодальних перевезень, а також вимоги до його організації та функціонування, відповідальності операторів за збереження вантажів, саме усіх тих термінів та механізмів, на врегулювання та гармонізацію яких спрямована Угода.

У ході розгляду представниками зацікавлених центральних органів виконавчої влади поінформовано, що на офіційному сайті Мінінфраструктури розміщено для обговорення проект Закону України «Про мультимодальні перевезення», який містить визначення та механізми регулювання, які кореспондуються із положеннями Угоди та ряду директив ЄС, і за своєю правовою природою є імплементаційним законопроектом до Угоди про розвиток мультимодальних перевезень ТРАСЕКА.

Виступили: Лавренюк Ю.Ф., Заяць А.І., Сідловська Л.Є., Василенко О.І.,

Гопко Г.М.

 

УХВАЛИЛИ: Враховуючи вимоги Закону України «Про міжнародні договори України» (частини сьомої статті 9),  якщо на ратифікацію подається міжнародний договір, виконання якого потребує прийняття нових або внесення змін до чинних законів України, проекти таких законів подаються на розгляд Верховної  Ради  України разом з проектом закону про ратифікацію і приймаються одночасно,  рекомендувати Верховній Раді України ратифікувати Угоду про розвиток мультимодальних перевезень ТРАСЕКА за умови внесення до Верховної Ради України проекту Закону України «Про мультимодальні перевезення», як імплементаційного.

Результати голосування: одноголосно.

 

 2. СЛУХАЛИ: Про стан та перспективи утворення міжвідомчого координаційного органу з метою узагальнення правової позиції держави у питанні відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації та підготовки консолідованої претензії України до Російської Федерації щодо реалізації її міжнародно-правової відповідальності за збройну агресію проти України.

В ході розгляду зазначеного питання представниками Міністерства з питань тимчасово окупованих територій та внутрішньо переміщених осіб, Міністерства юстиції та Міністерства закордонних справ України було зазначено про підготовку та внесення на розгляд Уряду проекту постанови Кабінету Міністрів України про утворення Міжвідомчої комісії, як консультативно-дорадчого органу при Кабінеті Міністрів України, на яку планується покласти завдання із реалізації статті 6 Закону України «Про особливості державної політики із забезпечення державного суверенітету України на тимчасово окупованих територіях у Донецькій та Луганській областях» та Постанови Верховної Ради України від 20 березня 2018 року № 2356-VIII.

Однак членами Комітету було наголошено, що відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 17 червня 2009 року № 599 «Питання консультативних, дорадчих та інших допоміжних органів, утворених Кабінетом Міністрів України» допоміжний орган утворюється, зокрема, як комісія, що діє для  забезпечення узгодження дій центральних і місцевих органів виконавчої влади з питань, пов'язаних з реалізацією повноважень Кабінету Міністрів України.

Основними завданнями допоміжного органу є:

- сприяння забезпеченню координації дій органів виконавчої влади з питань, що належать до його компетенції;

- підготовка пропозицій щодо формування і реалізації державної політики у відповідній сфері; визначення шляхів, механізмів та способів вирішення проблемних питань, що виникають під час реалізації державної політики у відповідній сфері; підвищення ефективності діяльності центральних і місцевих органів виконавчої влади; удосконалення нормативно-правової бази з відповідних питань.

Таким чином із викладеного вбачається, що до функцій та повноважень допоміжних органів при Кабінеті Міністрів України ніяким чином не віднесено питання підготовки процесуальних документів, вироблення і затвердження необхідних методик, взаємодія із міжнародними судовими інституціями і іноземними партнерами і багато іншого, що необхідно для належного узагальнення правової позиції держави у питанні відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації та підготовки консолідованої претензії України до Російської Федерації щодо реалізації її міжнародно-правової відповідальності за збройну агресію проти України.

Члени Комітету звернули увагу, що статтею 6 Закону України «Про особливості державної політики із забезпечення державного суверенітету України на тимчасово окупованих територіях у Донецькій та Луганській областях» та Постанова Верховної Ради України від 20 березня 2018 року № 2356-VIII «Про комплекс невідкладних заходів щодо практичної реалізації міжнародно-правової відповідальності Російської Федерації за збройну агресію проти України» прямо встановлюється обов’язок Кабінету Міністрів України вжити необхідних заходів для утворення міжвідомчого координаційного органу з метою узагальнення правової позиції держави у питанні відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації та підготовки консолідованої претензії України до Російської Федерації щодо реалізації її міжнародно-правової відповідальності за збройну агресію проти України.

Виступили: Вовк В.І., Закаблук В.А., Власюк В.В., Заяць А.І.,

Бабін Б.В., Гопко Г.М.

 

УХВАЛИЛИ: 1) Кабінету Міністрів України врахувати у подальшій роботі  положення Закону України «Про особливості державної політики із забезпечення державного суверенітету України на тимчасово окупованих територіях у Донецькій та Луганській областях» та Постанови Верховної Ради України від 20 березня 2018 року № 2356-VIII «Про комплекс невідкладних заходів щодо практичної реалізації міжнародно-правової відповідальності Російської Федерації за збройну агресію проти України» стосовно вжиття необхідних заходів для утворення міжвідомчого координаційного органу з метою узагальнення правової позиції держави у питанні відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації та підготовки консолідованої претензії України до Російської Федерації щодо реалізації її міжнародно-правової відповідальності за збройну агресію проти України.

2) З метою створення відповідних передумов, визначити у проекті Закону України «Про Державний бюджет України на 2019 рік» додаткові видатки Господарсько-фінансового департаменту Секретаріату Кабінету Міністрів України за окремою бюджетною програмою «Фінансування заходів із створення та організації функціонування міжвідомчого координаційного органу з метою узагальнення правової позиції держави у питанні відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації та підготовки консолідованої претензії України до Російської Федерації».

Результати голосування: одноголосно.



3-4. СЛУХАЛИ: Про пропозицію Голови Комітету Г.Гопко щодо розгляду наступних питань порядку денного в закритому режимі:

- про роботу ХХХ сесії Українсько-Російської Комісії з питань рибальства в Азовському морі, яка відбулася 23-25 жовтня 2018 року;

- про  потенційні небезпечні наслідки паспортизації іноземними державами громадян України.

Виступила: Гопко Г.М.

 

УХВАЛИЛИ: Зазначені вище питання розглядати в закритому режимі.

Результати голосування: одноголосно.


 5. СЛУХАЛИ: Інформацію  народного депутата України, заступника Голови Комітету Вовка В.І.  про проведені консультації з Міністром екології та природних ресурсів України Семераком О.М. та іншими представниками зазначеного Міністерства щодо невідповідності внесеного Кабінетом Міністрів України проекту Закону України «Про озоноруйнівні речовини та фторовані парникові гази» (р.н. 9082 від 14.09.2018) Конституції України та Закону України «Про міжнародні договори».

Вовк В.І. повідомив, що під час зазначених консультацій ініціатори законопроекту погодилися з викладеними в його зверненні  обставинами та фактами. Однак, з огляду необхідність та актуальність проекту Закону України «Про озоноруйнівні речовини та фторовані парникові гази» (р.н. 9082 від 14 вересня 2018 року) в цілому, учасники консультацій з метою врегулювання питання дійшли згоди щодо необхідності внесення змін до Розділу VII «Прикінцеві положення» законопроекту під час його розгляду Верховною Радою України у першому читанні відносно набрання чинності окремими його положеннями в частині «фторованих парникових газів» після ратифікації Поправки до Монреальського протоколу про речовини, що руйнують озоновий шар, прийнятої 15 жовтня 2016 року на Двадцять восьмому засіданні Сторін Монреальського протоколу в м. Кігалі, щодо поступового скорочення споживання фторованих парникових газів та набрання нею чинності для України.

Питання заслухано. Про результати  проведених Вовком В.І. консультацій  поінформовано Голову Верховної Ради України.

 

6. Про міжпарламентську співпрацю ВРУ:

-                  про візит до України делегації парламентарів Республіки Польща на чолі з віце Маршалком Сейму Республіки Польща пані Беатою Мазурек;

-                  про візит до України делегації групи дружби Чехія - Україна у період з 27 по 29 листопада 2018 року;

-                  про візит до України делегації групи дружби Єгипет - Україна у період з 20 по 23 листопада поточного року;

-                  про лист Луценко І.С. щодо відрядження до м.Оттава (Канада) з метою участі у Міжнародній конференції з народонаселення та розвитку (МКНР) у період з 21 по 25 жовтня 2018 року;

-                  про візит Голови Народної Скупщини Республіки Сербія М.Гойковича в Україну у січня-лютому 2019 року;

-                  про доцільність запрошення на адресу Спікера Національної Асамблеї Парламенту Кенії Дж.Мутурі та Спікера Сенату Парламенту Кенії К.Лусаки відвідати Україну;

-                  про робочий візит в Україну делегації  Великобританії;

-                  звіт про участь парламентської делегації ВРУ в роботі 139-ї сесії Міжпарламентського Союзу;

-                  про участь члена делегації ВРУ у МПС І.Попова в семінарі з питань досягнення Цілей сталого розвитку для Геополітичної групи МПС «12+», який відбудеться в м.Єрусалим (Держава Ізраїль) у період з 20-22 листопада поточного року;

-                  про участь члена делегації ВРУ у МПС Л.Ємця в 8-му Форумі Альянсу Цивілізацій ООН, який відбудеться в м.Нью-Йорк (США) у період з 17 по 21 листопада 2018 року;

-                  про пріоритети міжпарламентської співпраці ВРУ на 2018 рік з огляду на реалії та виклики сьогодення.

 

Розгляд зазначених вище питань перенесено  на наступне засідання Комітету.

 

 7. Про кандидатуру від Комітету до складу Міжвідомчої робочої групи з розгляду проблемних питань щодо вдосконалення законодавства у сфері застосування, реалізації і моніторингу спеціальних обмежувальних заходів (санкцій).

 Розгляд зазначеного вище питання перенесено  на наступне засідання Комітету.

 

 8. Про лист заступника Голови Постійної делегації у ПА ГУАМ І.Крулька щодо участі членів зазначеної делегації у спостереженні за другим туром президентських виборів у  Грузії, який  відбудеться в кінці листопада на початку грудня 2018 року.

 Розгляд зазначеного вище питання перенесено  на наступне засідання Комітету.

 

 Голова Комітету                                                            Г.ГОПКО

 

 Секретар Комітету                                                        О.ПРИСЯЖНЮК

 

 

 
Повернутись до списку публікацій

Версія для друку